Bonte-avond niveau bij „Studio TOTAAL CLIMAX Schraal stuk in Brakke Grond BLOOT POVERE VAN ,.0=0" Br echt, niet op zijn sterkst, in sterke Haagse opvoering 1 Negen Muzen Krishnamurti en Cosby Jack Dixon naar de TROS Strijd om de NTS snel naar climax TROMMELS EN TROMPETTEN" Geen werkelijke satire TV dinsdag 7 \7 WIJ ONTVINGEN: A Sortcjenó TY-vanavond Radio-woensdag TV woensdag DINSDAG 10 SEPTEMBER 1968 Sketchjes Geforceerd P. Ruivenkamp Gus Bofa overleden Verhouding Dreigement Breuk Kostelijk Simon Koster Spionnen Finale internationaal vocalistenconcours (Van onze Haagse correspondent) AMSTERDAM Het was even de vraag wie het eerst over de streep zou gaan, want het zat al lang in de lucht. „Studio" heeft het gewonnen. De Amster damse toneelgroep heeft als eerste een honderdpercentig naakt op het toneel ge bracht. Weliswaar staat Regi Govers in het programma vermeld als in kranten verpakt, maar die waren bij de première gisteravond van het spel „0 0" van de Zweedse auteur Sandro Key-Aberg snel verwijderd. Even nog leek „Studio" de Engelse regel van de censuur aan te willen houden van: als het naakt maar niet beweegt. Ook daar werd overheen ge stapt, want tenslotte heeft theater „De Brakke Grond" geen gordijnen en hoe krijg je een dame in haar blootje dan van het toneel. De vleeskleurige tricots, die vroeger voor paradijselijke situaties werden gebruikt, zjjn hiermee op slag ver ouderd; men kan veilig stellen dat, nu er één naakt over de brug is, er meer zul len volgen. HET MOEST zo'n beetje de climax van de voorstelling worden en dat was het dan ook wel, omdat droog formeel paral lel aan het stripgebeuren een skelet werd getoond en beschreven. „0 0" was aar dig begonnen met een combinatie van film, dia's, een pop-entourage en luidspre kers. In alle hoeken was een dwaas ge heel ontstaan waarin onze Nederlandse burgermaatschappij te grazen werd 'ge nomen. Tussen die twee momenten bleek „O O" echter van een middelmatig tot zeer flets niveau. En de pretentie om met banale situaties iets veel diepers te suggereren bleef straatlengten bij Pinter achter. Met een toneelstuk had het e igenlijk niets te maken. Een tijdlang was men bereid te geloven in een niet al te sterk -.'tap V- boekenboekenboekenboekei boekenboekenboekenboekenl boekenboekenboekenboekenl boekenboekenboekenboeken boekenboeken boekenboeken boekenboeken boekenboeken boe kenboekenboe ken boe kei boekenboekenboekenboekenl boekenboekenboe kenboeken i boekenboekenboekenboeken nl nl nl nl nl De nieuwe roman van dr. J. van Arkel Zegwaard heeft als titel Bittere pil" en behandelt het actuele onderwerp van de pil. De roman gaat over de vrouwenarts dr. Gossens die in zijn praktijk opzien barende gevallen meemaakt en in zijn huwelijksmoeilijkheden moet overwinnen. De roman is verschenen bij A. J. G. Strengholt's Uitgeversmaatschappij n.%. in Amsterdam. Mevrouw R. Lotgering-Hillebrand, die al meer dan vijftig jaar de kookrubriek van het maandblad „De Vrouw en haar huis" verzorgt, heeft in „Recepten", een uitgave van VAN DISHOECK-VAN HOL- KEMA EN WARENDORFF n.v. in Bus- sum reoepten samengbracht die abon nees haar hebben toegezonden. Een twee de uitgave van dezelfde uitgeversmaat schappij gaat over „Boerenwagens", waarin ir. M. C. A. Meischke gegevens verwerkt op het gebied van oud-Holland se boerenwagens. Van Lide Meijer is bij VAN HOLKEMA WARENDORFF in Bussum verschenen „Een eigen gezicht", waarin vele perso nen optreden die ook een rol vervulden in haar vorige vier boeken. Madurodain. „De kribbe van Trebechovice" blijft nog een tijdje in Madurodam ge- exposeerd. Het Tsjechische uit hout ge sneden diorama van bijna tweeduizend voorwerpen, waarvan er vijfhonderd be wegen, heeft al meer dan 210.000 bezoe kers getrokken. Het werd voor het eerst op de Expo in Montreal getoond en ver volgens in Madurodam. De moeilijkhe den om het werkstuk over de weg naar Tsjecho-Slowakije te brengen acht de directie van Madurodam te groot om ze op korte termijn te kunnen oplossen. Gastregie. De Haagse Comedie heeft de Tsjechische regisseur Jan Grossman ge vraagd als gastregisseur een stuk bij het gezelschap te komen instuderen als hij zou besluiten nog geruime tijd in ons land te blijven. De heer Grossman is in ons land op uitnodiging van het Nederlands centrum van het Interna tionaal Theater Instituut. Grossman leidt in Praag het avantgardistische „Theater am Gelander". Hij verwierf wereldfaam met zijn regies van onder meer Jarry's „Ubu Roi" en van een theaterbewerking van Kafka's „Het proces". Toon. Toon Hermans geeft donderdag 12 september in de stadsschouwburg van Sittard een voorstelling van zijn Ame rikaanse one-man-show. Het is zijn laatste optreden voor zijn vertrek naar Canada op 17 september, aldus onze correspondent in Sittard. Curacao. Vrijdag is in Willemstad de Curagaose schouwburg „Pro arte" offi cieel geopend. De bouw werd bekostigd uit particuliere bijdragen door de An tilliaanse en de Nederlandse regering Overleden. Op 87-jarige leeftijd is de volksactrice Riek Berkhout vrijdag in Leeuwarden overleden. Zij is veel op getreden in stukken van Herman Bou ber en René de Vos en zij speelde vaak samen met Jan Lemaire sr. M wmWaWwtsÊi cabaretje, na de pauze was het echter helemaal duidelijk. De Bonte Dinsdag- avondtrein kwam met een grote omweg bij „Studio" terug. Om beurten mochten enkele van de twaalf medespelenden braaf een sketchje spelen, „pannekoeken eten", „bij de tramconducteur", „doods verlangen", compleet met magere frap pe aan het slot. Kees van Iersel had er met zijn be kende inventiviteit nog iets aan gedaan, een leuke scènebouw en grappige bewe gingsvondsten. Op den duur moest hij stuk lopen op de verre van briljante tekst. Het is nog de vraag of de Zweed daar zelf schuldig aan was, want het be trof een aanpassing aan Nederlandse toe standen, maar die was dan toch weer niet zo consequent of een typisch Zweedse frustratie als die van het zelfmoorden bleef gehandhaafd. DE speldeprikken in naam van het non-conformisme naar bekende Neder landse persoonlijkheden waren allerminst puntig, laat staan leuk. Nee, er is wel weer bewezen dat Zweden in de humor Broes Hartman in „O O" niet op hun best zijn „Studio" zocht dui delijk naar een herhaling van het succes van „Hoera Amerika" maar is daar niet in geslaagd vooral omdat men te ver van het popkarakter verwijderd raakte. Daar bij kwam nog, dat bij veel tonelisten het besef leeft, dat cabaret een toneelspelen in het kwadraat is dus met geforceerde mimiek. ADVERTENTIE ($oud - Qloer - Vdorlcgec - 3£eltum<~Pleet Gr. Houtstraat 6, Haarlem, Tel. 02500-10616 HILVERSUM. Op het eerste net Benny Goodman en Krishnamurti, op de tweede zender Küciik en Bil Cosby ais presentator. Nederland 1. Na de gebruikelijke aanloop begint het voorprogramma met „Melodie van Londen", een Inter - tel-produktie van Chuck Kerremans met ondermeer the Who, volkszangeres Julie Felix, the Joy Strings, beat band van het Leger des Heils, Dixieland- Acker Bilk, Harry Secombe, Geno I Washington en Tommy Bruce. Tussen al die muziekmakers door zien Brian Mc Dermott en Ann Lawson kans Lon- den te laten zien. Na het journaal de tweede aflevering van het televisiefeuilleton van Willy van Hemert naar de roman van J. P. Risseeuw „Glazen Stad' Aansluitend het tweede deel van het concert, dat Benny Goodman ter gelegenheid van het Holland Festival in de Rotterdam se Doelen gaf. Op het programma staat het concert voor klarinet en or kest van Malcolm Arnold. Vijf minu ten over het werk van het Protestants Interkerkelijk Thuisfront en een docu mentaire over de fluoridering van drinkwater. Na het laatste nieuws Te- leac-informatie over de cursus voor amateuristische muziekbeoefening Nederland 2. Vanavond begin van de uitzendingen om half zeven. De twintig minuten die ons dan nog schei den van Barend de Beer worden ge vuld met een samenvatting van de doopplechtigheid van prins Maurits, die vandaag in Apeldoorn plaats vond. Na Barend en het journaal de jeugd rubriek „de Verrekijker", het gewes telijk journaal en in de uitzending „Persoonlijk" een filmportret van Fa- zil Küciik eerder uitgesteld de Turkse vice-president van het door de Grieken en Turken omstreden eiland Cyprus. Na het journaal een aflevering van „Dubbelspion". Vijftig minuten hierna „Zwart Amerika", een documentaire van de Amerikaanse televisiemaat schappij CBS over de rol van de ne ger in de Amerikaanse samenleving. Presentator van deze uitzending is Bill Cosby ofwel Alexander Scott uit „Dub belspion". (Van onze correspondent) HILVERSUM Jack Dixon is met ingang van 1 september benoemd tot hoofdregisseur en supervisor drama bij de TROS-televisie. De heer Dixon nam kort geleden ontslag bij de VPRO, waaraan hij langdurig als regisseur was verbonden. PARIJS (AFP) De humoristische tekenaar en litteraire criticus Gus Bofa is op 85-jarige leeftijd in Parijs gestorven. Zijn ware naam was Gusta- ve Blanchot. Voor de eerste wereld- I oorlog begon hij in kleine Parijse bla- I den satirische tekeningen te publice- ren. Al spoedig werd hij redactiesecre taris van „Rire". Na de tweede we reldoorlog kreeg hij de leiding op zich van het satirisch blad „La Baionnette". Gus Bofa illustreerde ook boeken. Van 1923 tot 1934 was hij litterair criticus van „Crapouillot". (Van onze correspondent) DEN HAAG. Met nog ruim drie maanden in het vooruitzicht voordat (vermoedelijjk) de nieuwe omroepwet in werking zal treden begint men zich in omroepkringen te realiseren wat er gaat gebeuren. Voor de luisteraar-kij ker zal er niet veel veranderen. De huidige overgangstermijn verschilt in ker zal er niet veel veranderen. De enige zichtbare verandering is het ver dwijnen van het bekende NTS-embleem van het tv-scherm, doordat NTS en NRU in de NOS (Nederlandse Omroep Stichting) zullen opgaan. Een enige tijd geleden ingestelde personeelstop bij beide organisaties wijst op een van de interne gevolgen, die deze fusie heeft. Mogelijk zullen zelfs hier en daar enkele ontslagen vallen. Het „ont- moetingsorgaan" zal rond 2500 werkne mers gaan tellen. Vanwege dat „ontmoeten" is met het oog op die fatale datum de strijd om het doel van de NTS weer in volle hevigheid ontbrand. Weer, want er zijn al veel pennen in beweging gebracht over theorie en praktijk van de NTS. Artikel 36 van de omroepwet om schrijft haar taak als het brengen van gezamenlijkheidsprogramma's, die zich bij uitstek lenen voor een geza menlijke voorbereiding, samenstelling of uitvoering. Zij zullen voorts ontmoe tingspunten zijn voor de geestelijke en maatschappeijke stromingen in de maatschappij, ook van die welke niet door een gerechtigde tot het gebruik van zendtijd zijn vertegenwoordigd". De minister (van Cultuur, Recreatie en Maatschappelijk werk) bepaalt het jaarlijkse percentage van de zendtijd. De wet heeft dit voor de NTS gesteld 3p maximaal veertig percent. DAARMEE komen we op de prak tijk. Weliswaar beweegt het NTS-per- centage zich rond de vijfendertig per cent en wordt dus niet de volle tijd ge claimd, maar de omroeporganisaties bestrijden naast de grootte van de zendtijd ook de feitelijke inhoud van de programma's, die onder NTS-vaan op het scherm komen. Zij stellen dat de NTS steeds meer een volledig pro gramma tracht te brengen, wat ech ter tot de (wettelijke) taak van de om roepverenigingen behoort. VARA-voor- zitter J. B. Broeksz zei onlangs zelf, dat zolang de NTS veertig percent zendtijd moet volmaken, dit niet an ders kan dan met ontspanningspro gramma's. Dat is echter niet de taak van de NTS. Daarnaast speelt dan nog het feit, dat de omroeporganisaties toch al niet de hun rechtens toekomen de zendtijd krijgen, omdat volgens het 5-2-T-pn'hcipe de grote a-omroepen vijf maal zoveel zendtijd dienen te krijgen als een c-omroep. Daarvoor is echter geen ruimte beschikbaar, of minister Klompé moet het aantal zenduren uit breiden daarvoor is alleen overdag nog ruimte, en die is niet al te gewild, terwijl ook hiervan al de uren school televisie afgaan. *9 DE DRUK op de NTS komt steeds van de grote omroepverenigingen. Reeds in het voorjaar waren er ge ruchten, dat zij het percentage van veertig tot twintig hooguit dertig per cent verminderd wilden zien en met maatregelen dreigden, wanneer dat niet zou gebeuren. Met name zou dat betekenen het niet meer toestaan van het werken van eigen mensen onder NTS-vlag. Dit dreigement is uitge voerd: „Toto-interview", dat in enigs zins gewijzigde vorm zou terugkeren in het NTS-zondagmiddagprogramma .Monitor", kreeg kortgeleden moeilijk heden met het werven van personeel. KRO en NCRV stellen zelfs, dat zij .Monitor" niet vinden passen in het kader van de omroepwet wat betreft de taak van de NTS. Ook de AVRO liet een dergelijk nee horen. Er zijn onbevestigde geruchten, dat VARA en KRO gedreigd hebben de kwestie van ie wettelijke programmataak van de MTS aan de rechter voor te leggen, als er of door de NTS of door de minis ter geen stappen worden ondernomen. (Van onze toneelcriticus) DEN HAAG. Nu het toneelwerk van Bertolt Biecht een internationale popula riteit heeft bereikt zoals de schrijver die tijdens zijn leven nooit heeft gekend, grij pen toneelleiders ook meer en meer naar de bewerkingen van andermans stukken, die Brecht voornamelijk in zijn laatste levensjaren heeft gemaakt ten behoeve van zijn eigen gezelschap, het Berliner Ensemble. Zo heeft de Haagse Come die nu de Nederlandse première gegeven van „Trommels en trompetten" („Pau ken und Trompeten") en later dit seizoen zal „De huisleraar" („Der Hofmeister") door de Nederlandse Comedie worden ge speeld. Met alle respect voor de grote betekenis van Brecht voor het huidige toneel kan men zich afvragen of deze bewerkingen, waarbij het karakter en de politieke status van het Berliner Ensem ble belangrijke drijfveren waren, ook voor het publiek elders en dus ook in ons land nu wel zulke aanwinsten zijn. „TROMMELS EN TROMPETTEN" is het laatste werk dat Brecht heeft vol tooid; de Berlijnse première werd min der dan een jaar voor zijn dood in 1956 gegeven. Zijn uitgangspunt was het blij spel „The recruiting officer", dat 250 jaar tevoren door de Engels-Ierse auteur Geor ge Farquhar was geschreven en dat in Engeland nog altijd tot het klassieke blij spelrepertoire behoort. Brecht verving de Spaanse successieoorlog, die de oorspron kelijke achtergrond van het stuk had ge vormd, door de Amerikaanse onafhanke lijkheidsoorlog, die voor een twintigste- eeuws publiek begrijpelijker was en Brecht meer gelegenheid gaf, het koloni alisme en de oor logs verheerlijking sati risch te behandelen. Maar een werkelijk scherpe satire is het stuk daardoor toch niet geworden. DE anti-militaristische en anti-kolonia listische stukjes dialoog zijn nogal tam en passen bovendien slecht bij de genoeg lijke kolder waaruit de verdere inhoud ook bij deze bewerking is blijven bestaan. Door dat kolderieke kader missen vooral de bittere opmerkingen over oorlogsleed het beoogde effect, terwijl ze bovendien vertragend op de handeling werken. Die handeling, waarin de geest van Farquhar is blijven leven, is een dolzinnig ratjetoe van liefdesintriges en verkledingen, waar door men bepaald niet in de juiste stem ming komt voor de Brechtiaanse maat schappij-kritiek, hoe terecht die ook moge zijn. Bijgevolg loopt er een onheelbare breuk door het stuk heen, die de kwaliteit van het geheel ernstig schaadt. Joris Diels, die (samen met Reinier Heidemann) de Haagse opvoering heeft geregisseerd en er zelf de vertaling voor heeft gemaakt, is er niettemin in ge slaagd die zwakke kant van het stuk zo veel doenlijk weg te werken. Afgezien van enkele scènes die al te zeer uit de toon vallen en best gemist hadden kunnen worden, is het een heel plezierige verto ning geworden die van veel gevoel voor humor en zorgvuldig vakmanschap ge tuigt. Een belangrijke bijdrage tot het kijk plezier werd geleverd door Herman Ber- serik, die de opvoering hoogst origineel had aangekleed en vooral met de quasi perspectivische meubelen en requisieten, heel grappige effecten bereikte. „Trommels en trompetten" („Pau ken und Trompeten") blijspel in 12 ta ferelen door Bertolt Brecht, naar „The recruiting officer" van George Farqu har. Vertaling: Joris Diels. Nederland se première bij de Haagse Comedie op 7 september in de Koninklijke Schouw burg. Regie: Joris Diels en Reinier Heidemann. Hoofdrollen: Ko van Dijk, Marijke Merckens, Guido de Moor, Trins Snijders. Decors en kostuums: 'ierman Berserik. Muziek: Jurriaan Andriessen. VAN de bijna dertig spelers, die voor het stuk waren aangetreden, moet in fle eerste plaats Ko van Dijk worden ge noemd; zijn bullebak van een sergeant, die bij het rekruteren hypocritisch-lief doet en zich terwille van koning en vader land zelfs als pastoor en als bloemen meisje verkleedt, was een kostelijke cre atie. Verrassend goed was Marijke Mer- okens als het verliefde meisje dat een vaandrigs-uniform aantrekt om dichtbij de man van haar hart. kapitein Branie (een mooie rol van Guido de Moor) te kunnen zijn. Verder waren Gijsbert Ter- steeg als mensen-kennende vrederechter, Trins Snijders als een onhandig-verliefde jongedame. Carl van der Plas als een sombere minnaar, Leo de Hartogh als schetterende kapitein, Wiebe Brandsma als karikaturale butler en nog vele an deren opgewekt in de weer om de opvoe ring van „Trommels en trompetten" tot een genoeglijke toneelavond te maken Ook de parodistisch-martial? muziek van Jurriaan Andriessen droeg daar aanmer kelijk toe bij. IILVERSUM I 7.00 Nws. 7.10 Het levende woord. 7.15 Klassieke muz. 7.30 Nws. 7.32 Ac tualiteiten. 7.45 Klassieke dansen. 8.00 Nws. 8.11 Lichte muz. 8.30 Nws en ac- .ualiteiten. 9.15 Lichte muz. 9.35 Wa terstanden. 9.40 Voor kleuters. 9.55 Klassieke muz. 10.30 Voor de vrouw. 11.00 Nws. 11.02 Muzikaal progr. 11.50 Actualiteiten. 12.00 Gevarieerd progr. 12.22 Wij van het land. 12.26 Meded. t.b.v. land- en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.41 Actualiteiten. 13.00 Raden maar. 13.15 Praatje. 14.00 Radiophilharm. orkest. 14.55 Muz. 16.00 Nws. 16.02 Voor de jeugd. 17.00 Jeugdkoor. 17.15 Lichte muz. 18.00 Gewijde muz. 18.30 Nws. 1.846 Actualiteiten. 19.00 Openbaar Kunstbezit. 19.10 Nederl. Kasteelcon certen. 20.40 Muz. week 1968: Radio Kamer orkest. In de pauze: ca. 21.20 Spiegel van België. 22.15 Klankbeeld. 22.30 Nws. 22.40 X, een sprong in het duister. 23.55 Nws. HILVERSUM II 7.00 Nws. en ochtendgymnastiek. 7.23 Lichte muz. 7.30 Van de voorpagina. 7.54 Deze dag. 8.00 Nws. 8.11 Actuali- j teiten. 8.20 Lichte muz. 8.30 Voor de huisvrouw. 9.00 Klassieke muz. 9.40 Schoolradio. 10.00 Lichte muz. 10.50 Voor kleuters. 11.00 Nws. 11.02 Voor de huisvrouw. 11.40 Klassieke muz. 12.00 1 Amusementsmuz. 12.21 Voor het platte land. 12.26 Meded. t.b.v. land- en tuin bouw. 12.29 Orkestmuz. 13.00 Nws. 13.1 Actualiteiten. 13.25 Volksliederen. 13.45 j Gesproken portret. 14.00 Voor kinderen, j 15.00 Oude muz. 15.25 Muz. 15.35 Mo derne muz. 16.00 Nws. 16.02 Operette- muz. 16.45 Popshow 17.20 Voor de jeug 17.55 Meded. 18.00 Nws. 18.16 Actuali teiten. 18.20 Communistische Partij Ne derland. 18.30 Lichte muz. 18.55 Tango rumba-orkest. 19.30 Nws. 19.35 Buitenl. weekoverzicht. 19.45 Licht instrumen taal kwartet. 20.15 Spreekt U maar. 20.45 Muz. 21.15 Geïmproviseerde rechtzitting. 22.00 Licht ensemble. 22.30 Nws. 22.40 Meded. 22.45 Actualiteiten. 22.55 Oratorium. 23.20 Jazz Magazine. 23.55 Nws. HILVERSUM III 9.00 Nws. 9.02 Lichte muz. 10.00 Nws. 10.03 Nwe platen. 10.30 Ramblers. 11.00 Nws. 11.03 Lichte muz. 12.00 Nws. 13.00 Nws. 13.03 Journaal. 13.06 Licht platen- progr. 14.00 Nws. 14.03 Ned. artiesten. 15.00 Nws 15.03 Arbeidsvitaminen. 16.00 j Nws. 16.03 Superclean Dreammachine. 17.00 Nws. 17.02 Journaal. BRUSSEL 324 m. 12.00 Nws. 12.03 Lichte muz. 12.40 SOS-berichten voor schippers. 12.48 Lichte muz. 12.55 Buitenlands persover- zicht. 13.00 Nws. 13.20 Tafel muz. 14.00 Nws. 14.03 Gev. muz. 14.50 Meisjeskoor. 15.00 Nws. 15.15 Voor kinderen. 16.00 Nws. 16-09 Dansmuz. 17.00 Nws. 17.15 i Voor de jeugd. 18.00 Nws. 18.03 Voor soldaten. 18.30 Lekenmoraal en -filoso- j fie. 18.50 Sport. 18.57 Taalwenken. 19.00 Nws. 19.40 Amusementsmuz. 20.00 Ope- j retteconcert. 21.20 Lichte muz. 22.00 Nws. OOK het verdwijnen van de populai re televisieserie „Dubbelspion" is een (uiterlijk) teken van de harde strijd tussen NTS en omroepen. Hoewel het afficiële communiqué van de NTS stelt, iat „een dergelijke lange serie (vijftig minuten) niet meer past in het nieuwe schema" er komt nu een spionage serie van vijfentwintig minuten voor in de plaats dit is toch ongetwijfeld mede gebeurd onder druk van de om roepverenigingen In NTS-gelederen is echter ook geen eenstemmigheid over doel en taak. Kort geleden is een pacificatie-commis sie ingesteld, samengesteld uit enkele leden van het NTS-bestuur, die zich twee dagen heeft teruggetrokken in het patriciërshuis Over-Holland in Nieuwer- sluis. Vermoedelijk zullen er nog enke le dergelijke conclaven volgen. Voor 1 oktober moeten er resultaten zijn be reikt, waarna het voltallige bestuur van de NTS zich over de materie zal bui gen. DEN BOSCH Op de tweede dag van het Internationaal vocalistencon cours te 's-Hertogenbosch heeft de jury drie alten en zes bassen-bariton tot de finale toegelaten. Het zijn Ria Bollen (België). Paula Page (Ameri ka) en Oriel Sutherland (Engeland) en de bassen-baritons Elie Baciu (Roe menië), Direk Schortemeier (Duits land), Jaromir Vavruska (Tsjechoslo- wakije), Alexandru Farcas (Roeme nië), Hubert Waber (Maastricht) en Hans Georg Dahmen (Duitsland). Nederland 1 11.00 NTS/NOT: Schooltelevisie. 18.50 NTS: Barend de Beer. 18.56 STER: Reclame. 19.00 NTS: Journaal. 19.03 STER: Reclame. 19.06 NCRV: Muzikale show. 19.56 STER: Reclame. 20.00 NTS: Journaal. 20.16 STER: Reclame. 20.20 NCRV: Actualiteiten. 20.45 De glazen stad (feuilleton). 21.30 Rotterdams Philharmonisch Orkest. 22.20 Documentair progr. 22.25 Politieke lezing. 22.35 Documentaire. 22 45 NTS: Journaal. 22.50 Teleac. Nederland 2 18.30 NTS: Doopplechtigheid prins Maurits. 18.50 Barend de Beer. 18.56 STER: Reclame. 19.00 NTS: Journaal. 19.03 De Verrekijker. 19.15 Van gewest tot gewest. 19.35 Persoonlijk. 20.00 Journaal. 20.16 STER: Reclame. 20.20 NTS: In kleur: Dubbelspion (film). 21.10 In kleur: Documentaire. 22.00 Journaal. Nederland 1 11.00 NTS/NOT: Schooltelevisie. 17.00 KRO: Voor de kinderen. 18.50 NTS: Barend de Beer. 18.56 STER: Reclame. 19.00 NTS: Journaal. 19.03 STER: Reclame. 19.06 NTS: In kleur: De bosbrigadiers. 19.31 Documentaire. 19.56 STER: Reclame. 20.00 NTS: Journaal. 20.16 STER: Reclame. 20.20 Anti Revolutionaire Partij. 20.30 Socutera. 20.35 Voorbeschouwing Olympische Spelen. 21.00 Speelfilm. 22.55 Journaal. Nederland 2 18.50 NTS: Barend de Beer. 18.56 STER: Reclame. 19.00 NTS: Journaal. 19.03 KRO: In kleur: Openlucht-Circus. 19.28 In kleur: De Flintstones. 19.53 Overdenking. '20.00 NTS: Journaal. 20.16 STER: Reclame. 20.20 KRO: Operette-aria's. 20.50 In kleur: Israel. 21.40 Documentaire. 22.15 NTS: Journaal. 23.00 IKOR: Eurovisie: Avond in Synagoge te Antwerpen.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1968 | | pagina 7