NCRV richt een aparte Jules Dassin afdeling voor films op NCRV en KRO gaan meer samendoen JEUGDBOEKENSCHOUW Emoties breken door in het Nederlandse jongensboek Eigen TV-show Joop Doderer Operette, Israel en Hoogovens i TV-vanavond Radio-donderdag TV woensdag TV donderdag WOENSDAG 11 SEPTEMBER 1968 Bomans Experiment Radio Mïep Diekmann (Van onze correspondent) HILVERSUM. Ook de NCRV heeft de winterprogramma's bekend gemaakt. Bij de radio van deze om roep heeft een herziening geresulteerd in een aantal nieuwe blokprogramma's waarin verschillende afdelingen sa menwerken. Voorts wordt de ster avond weer vanuit de studio uitge zonden, het seriehoorspel wordt her vat en de tienermuziek is sterk gere duceerd en als zelfstandige rubriek op Hilversum 1 en 2 verdwenen. Voor de televisie verwacht de NCRV een wat ruimer budget. Met ingang van 1 oktober krijgt zy twee uur meer zendtijd, die zij wil gebruiken om de sluitingstijden wat te verlaten. Zij zal ook meer in kleur gaan uitzenden. De NCRV heeft een aparte afdeling film gesticht, die ongeveer dertig percent can de totale NCRV-uitzendingen voor haar rekening neemt. Voor het eerste gaat Joop Doderer sen eigen televisieshow maken, die telkens op een bepaald thema zal zijn gebaseerd, zoals spionage, buren en dergelijke, met een eigen dansgroepje onder leiding van de Engelse choreo graaf Malcolm Clare. Ook Teddy Scholten en Pim Jacobs maken een show. genoemd ..Studio anno met oude liedjes. „Kijk - kijk" van Ruud Keers wil geen bedacht en geschre ven amusement zijn, maar „amusante realiteit". Hij filmt op straat grappige dingen. „Breng eens een zonnetje" is een televisiereportage van een platen- opname van oude liedjes, gezongen door Rien van Nunen en Bert van Dongen. Er komen zes afleveringen van. Musicals maken is te duur, daarom komt er dit seizoen maar één: „Ro bert en Elizabeth" naar het toneelstuk ,The Barretts of Wimpolestreet". „Ro deo" blijft, maar gaat op tournee. ,Pick-up" komt in kleur met presen tator Ted de Braak. In voorbereiding zijn een serie shows rond Tony Huur- deman. Met Therèse Steinmetz gaat de NCRV een kleurenshow maken op basis van Nederlandse liedjes in een bepaalde streek van het land. Series als „Gevraagd" en „Gezond gezin" blijven. Er komen ook nieuwe: Natuurbehoud", „Voorbereiding op de pensionering" en „De mens in de crisis". Voorts: „Zelfbehoud", „Mens durf te leven", „Met Bomans de wereld rond" de NCRV is op dat idee ge komen na zijn sinterklaasuitstapje naar Canada. Hij gaat onder meer naar Mexico voor de Olympische Spelen. HILVERSUM. Op het tweede net operette, een Israel-programma en een kerkelijke uitzending die werd opgeno men bij Hoogovens. Nederland 1. Het avondprogramma is in handen van de NTS. Eerst Ba rend, het journaal en „de Bosbriga- diers". Hedda van Gennep maakte een documentaire over het Nederlands Cul tureel Contact, de instelling die haar iubileum gaat vieren, wat onder meer gepaard zal gaan met een beeldenten toonstelling in de Randstad Holland. Daarmee is het voorprogramma af gesloten en gaan we kijken naar het journaal en de tien minuten zendtijd voor politieke partijen, waarin de an- ti-revolutionare partij aan het woord komt. Vijf minuten met Socutera over de nationale najaarsloterij en dan is het tijd voor een extra aflevering van NTS-sport. Vijfentwintig minuten over de Olympische Spelen, die de volgende maand in Mexico City beginnen en waarvan de NTS vele onderdelen rechtstreeks op onze schermen zal brengen. Om negen uur de hoofdfilm. Nederland 2. Op het tweede net de tweede KRO-avond van de week. Voor de tweede maal „Christobal", voor de tweede maal „Openluchtcircus". Daar in treden nu „tussen hemel en aarde op een jongleur, een evenwichtskuns tenaar, een olifantentemmer en acro baten. De tijd tot acht uur is daarna voor Fred Flintstone en Barney Rub ble met hun echtgenotes en kinderen. Na het journaal een half uur voor de operetteliefhebbers. In „Zwerftocht door Operetteland" zingt de sopraan Margit Schramm aria's uit de „Czar- dasfürstin", die „Lustige Witwe", de „Zarewitch" en „Grafin Maritza". In deze (Duitse) uitzending babbelt Mar git ook wat over zich zelf en haar werk. Uit Israel komt het volgende pro- i gramma, dat getiteld is „Israël is real." Victor Stoloff filmde wat de be volking van Israel in betrekkelijk kor te tijd tot stand heeft gebracht. Voor het amusement in deze showdocumen taire zorgen Charles Aznavour, Romi- na Power, Linda Christian (een Ame rikaans filmsterretje van Nederlandse afkomst), enkele dansgroepen, een folk loristisch zanggroepje en de schrijf ster Assaf Dayan, dochter van de ge neraal. Tot slot van de avond een kerkelijke documentaire. Hans Wortelboer vroeg zich af, welke rol de kerk speelt voor iemand die zijn bestaan vindt in een industrieel bedrijf. Men hoort gesprek ken met werknemers van Hoogovens, niet alleen met de directie en andere stafleden, maar ook met een plaatwer ker, een s meiter en dergelijke, de vrouwen van het personeel worden niet vergeten. „De Kerk voor Hete Vu ren" is de titel van deze documentaire van ruim een half uur. BIJ de afdeling drama waagt men, in navolging van de Zweedse televisie, een experiment: een auteur krijgt ge durende het seizoen de kans de tele visie achter de schermen mee te ma ken. Aan het einde van die stage moet hij een televisiespel hebben geschreven en een toneelstuk hebben bewerkt. Dit jaar mag André Kuyten dat doen. Ne derlandse schrijvers krijgen weer vol op kansen bij de NCRV: Yvonne Keuls met „Vertel me iets nieuws over regen wormen", Manuel van Loggem gaat wat schrijven, hij weet nog niet wat en Wertheim heeft een stuk klaarliggen getiteld: „Bart Helleganger". Voor de „Prix Italia" wordt de be werking van Elsschots novelle „Kaas ingezonden, waarin Paul Steenbergen de hoofdrol vervult. „Egmont" van Goethe is het jubileumstuk ter gele genheid van het vijftienjarig bestaan van de Belgische televisie, waaraan de NCRV zal meewerken. Jan de Koek gaat een televisiespel schrijven dat in Zweden wordt gemaakt, door de NCRV van ondertitels voorzien en hier uitgezonden. Voor de meidagen is er „Oranjeho tel" van Veterman. Er komen A/eer voordrachten van Elisabeth Andersen en Ank van der Moer. Caroline Kaart komt terug met een eigen programma: optreden in kerken en kastelen. Een sooyt voortzetting van „Z-cars" wordt de filmserie „Softly, softly". Voorts nog dertien afleveringen van Rinaldo Rinaldini en een serie circusimpres sies onder de titel „The greatest show on earth". DE RADIO komt driemaal per week van 07.15 tot 07.59 met „Op het eerste gehoor", met onder andere „Horen en zien", waarin voor het eerst ook radio- en televisienieuws wordt gegeven zo als de kranten dat in hun rubrieken doen. „Havank" en „Sil de strandjut ter" komen als seriehoorspelen. Veertig jaar schoolradio bij de NCRV en nu: 16.000 aangesloten scho len met 80.000 leerlingen. Het laatste jaar was er een lichte stijging in het aangesloten aantal leerlingen, kenne lijk omdat de schooltelevisie niet zo •rg is aangeslagen. (Van onze filmcriticus) AMSTERDAM. Voor zijn derde Europese film, na „Du rififi chez les hommes" en „Celui qui doit mourir", koos Jules Dassin de in 1957 met de Prix Goncourt onderscheiden roman van Roger Vailland, „La loi" die zich in een Zuiditaliaans vissersdorp aan de Adriatische Zee afspeelt, een afgeslo ten gemeenschap, waar oude, histo risch gegroeide wetten nog van kracht zijn. TWEE MANNEN maken in Porto Manecro de wet uit, Don Cesare, een aftandse edelman die zich in zijn laat ste levensjaren door mooie vrouwen op ie dood laat voorbereiden en Matteo Brigante, een ijdele boef die zich on- veerstaanbaar acht en het dorp terro- 'iseert. Maar in beider machtspositie comt verandering als de vurige Ma teria op het toneel verschijnt, eerst de Yues Montant in de hoofdfilm van vanavond (Nederland één, negen uur). aositie van Brigante ondergraaft en :ich vervolgens bij Don Cesare in- 1 ringt en diens erfgename wordt als ieze tenslotte het plezierige tijdelijke net het ongewisse eeuwige verruilt. Deze Marietta wordt in Dassins film door Gina Lollobrigida gespeeld, meer een reputatie dan een sterke actrice, en haar beide tegenspelers zijn respec tievelijk Pierre Brasseur en Yves Montand, die wel aannemelijke vertol kingen van hun rollen weten te maken. Een nog jeugdige Marcello Mastroian- ni (de film is tien jaar oud) speelt de knappe ingenieur die als vreemdeling n het dorp Marietta's nieuwsgierigheid trekt en haar liefde wint. Dassin, evenals Joseph Losey vluch teling voor de heksenjacht in Holly wood uit de jaren vijftig, is na „La loi" eenvoudiger en humoristischer werk gaan doen, zoals „Nooit op zon dag" en „Topkapi", en dat ligt hem eigenlijk beter dan het wat zwaarwich tige en litteraire onderwerp dat Roger Vailland hem verschafte Wat intussen niet wil zeggen dat de film van van avond, waarin ook nog Melina Mercou- ri, Dassins vrouw, en Paolo Stoppa meespelen, niet de moeite waard zou zijn. Het bizarre gegeven heeft Dassin zo nu en dan geïnspireerd tot stuk ken film van een sterke dramatische werking en van een vreemde bekoring. Charles Boost (Van onze correspondent) HILVERSUM. Mr. dr. J Hozinga, voorzitter van de NCRV, heeft in zijn toelichting op het winterschema van deze omroep gezegd, dat naar zijn me ning een verzadigingspunt is bereikt in de aanwas van leden van de omroepvereniging. Op een vraag of men een concentratie van omroepver enigingen kon verwachten, in casu van NCRV en KRO, antwoordde de heer l. PU# I PO O K M \J c/ u 1/ vim w. C5 1 v *i - - nnr thans begonnen Samenwerking DE MEESTE jongensboeken hebben alle hetzelfde patroon van de stoere held, die best eens aan het kortste eind mag trekken en bescheiden over zijn eigen prestaties doet, maar die al van het om slag afspat met een air van: kijk-mij- d'r 'ns! Nu moeten we toegeven dat dat uiterlijk vertoon op een omslag er niet eens ver naast is. Alleen staat er niet bij dat het meestal een overcompensa tie is van onzekerheid, van met-je-ge- voel-geen-raad-weten. En stond daar nu maar eens wat meer over in de meeste jongensboeken. Dan zouden de meeste vaak kundig en handig gesmede verhalen er een ex tra spanning bij krijgen. Er zijn nog te weinig auteurs bij wie een dergelijke doorbraak zich heeft doorgezet. Kees Leibbrandt Speurders in bed Uitg. Arbeiders Pers innerlijke spanning in de hoofdpersoon Rudolf, die niet van zijn bed afkan, en tenslotte bezocht wordt door de verdach te overbuurman, maakt het boek tot een zeer exclusief verhaal. Voor jongens, maar ook meisjes, van 10-13 jaar een boek vol actie en spanning maar binnen de grenzen van het zinvolle. VOOR de Nederlandse jeugdlitteratuur is de dood van Leibbrandt nog voor dit boek uitkwam een groot verlies. Want hij was een auteur die „het had", dat bleek al uit zijn eersteling „Spaghetti voor Menotti". Daarin was de fantasie meer op het absurde gericht en het speel se element had een hekelende functie. Maar in „Speurder op bed" vormen fan tasie en spel een hechtere eenheid, ko men beide uit de werkelijkheid voort en bepalen beide die werkelijkheid ook. De keuze van het thema de jongen Rudolf, die tijdens een ziekbed de voor bijgangers gaat observeren om aan de verveling te ontsnappen was sterk au tobiografisch bepaald, want Leibbrandt schreef dit verhaal op bed. Uit kleine notities groeit er al gauw vanuit nieuws gierigheid verdenking bij Rudolf tegen een vrijwel altijd onzichtbare overbuur man. Als klankbord voor Rudolfs verden kingen, en als handlanger buiten fungeert het spitse vriendje Jeroen, dat alle op drachten uitvoert. Men zou de schrijver kunnen verwijten dat hij leentjebuur heeft gespeeld bij de ontwerpers van de film Rear Window ware het niet dat hij veel minder op het uiterlijk vertoon van het avontuur heeft gemikt. Juist die opbouw van een grote Jaap ter Haar Bart, Lumberjack in Canada Uitg. Van Holkema en Warendorf Ter Haar trekt de lijn van het gevaarlijke bijna bovenmenselijke, werk van de lum berjacks door naar ons, verbruikers van de eindprodukten. Wie realiseert zich als hij op zijn flatjes-vloer staat, of in een schuimbad van dennegeur zit hoeveel ge vaar er verbonden is aan verwerven en verwerken van het grondmateriaal? Jongens van 13-16 jaar verwachten mis schien een nog ruigere en rauwe taal dan de schrijver hanteerde, maar dit soort taal-exhibitionisme werkt meestal ver vlakkend inplaats van indringend. EEN 19-jarige jongen werkt als arbei der op een afgelegen Canadese houtzage rij om zo zelf zijn studiegeld te verdie nen dit is in het kort de hele inhoud van het treffende boek, waarvoor de schrijver de gegevens ontleende aan de ervaringen van zijn oudste zoon. Maar wat deed hij met dit gegeven, dat zo zeer bij onze tijd past, bij de leefwijze van onze tieners, en waarvan er nog al tijd te weinig in de jeugdlitteratuur be handeld worden? Jaap ter Haar buitte het volledig uit om de jeugd, via de emo ties van een sensibele leeftijdgenoot, met meer reële werkelijkheidszin te confron teren dan waarover veel jongeren door gaans beschikken. Een reeks van ingrij pende climaxen in Barts maatschappelij ke ervaringen zijn zonder franje aaneen geregen. De verbindingen worden ge vormd door Barts reacties op de vaak harde, wrede gebeurtenissen. De wissel werking tussen wat een jonge mens ver wacht van de maatschappij en hoe die maatschappij hem tegemoet treedt blijft de kern waar alle notities om draaien. Daardoor zijn zowel de emoties van Bart als van de andere mannen meer gewor den dan alleen maar de uitlaat voor scherpe tegenstellingen. Ze vormen, sa mengebundeld, de weerslag van een stuk groepsleven, dat bij ons vrijwel onbekend is geworden. Zich bepalend tot wat het meest wezen lijk is in dit groepsleven en de wijze waar op een jongen het ondergaat, heeft Ter Haar alle franje weggelaten. Waar de na tuur aan bod komt rond het houtkamp Thasis. is zij een meeslepende in de groep, want zij bepaalt stemmingen, on gevallen. De relatie met het „veilige huis" van de lezers is ook niet vergeten. Dick Dreux De Stormvogel van Edam Uitg. Arbeiders Pers DICK DREUX doet met historische ge gevens meer dan alleen een avontuurlijk verhaaltje in elkaar rammen, dat bleek al uit zijn „Modderjongens" indertijd. Ook dit nieuwe boek over de weesjongen Nars is een fel geladen verhaal geworden over de strijd van een handjevol mensen, die allemaal op hun manier voor ver nieuwing zijn. Nar$ strijdt voor zijn er kenning als „mens en tracht onder de doem, die vroeger op weeskinderen lag, uit te komen. De weesvader, die de pien tere Nars graag hoger wil helpen, vecht zijn strijd tegen de regenten. En stuur man Tadema met zijn vooruitstrevende ideeën over scheepsbouw, loopt zich bijna te pletter tegen het conservatisme van de Edamse en Hollandse reders. Deze onderstroom van een stuk oude historie maakt het verhaal modern. Alle hoofdfi guren zijn trefzeker als karakters uitge werkt en hebben niets van de vlakke ty pen, waarmee de meeste historische boe ken door hun makers bevolkt worden. Een speciaal compliment verdient de schrijver voor zijn soepel verwerken van een grote hoeveel gedetailleerde histori sche kennis, waaraan alleen maar in het begin van het boek een meer exacte no titie over de tijd, waarin het verhaal speelt, ontbreekt. Pas op blz. 95 valt het eerste jaartal, en dan wordt het een moeilijk sommetje om van daaruit te be palen waar ergens in deze Nederlandse geschiedenis dit boeiende verhaal voor de jeugd van 12-14 jaar te plaatsen is. die vijf tot tien jaar geleden nog on denkbaar zou zijn geweest, wijst in een richting die een nog nauwer sa mengaan doet verwachten. Maar, zo zei hij, dat is heel wat anders dan de fusie. Daarover hebben we nog niet eens gedacht. Dat soort dingen zijn overigens resultaten van ontwikkelin gen. Wel kan ik zeggen dat de NCRV, en ik mag aannemen de KRO, zeer positief tegenover een nog verdere samenwerking staan. De NCRV-directeur zei niet pessi mistisch te zijn over een vergelijk tus sen de omroepen en de NTS over de interpretatie van de taak die de NTS wettelijk is opgedragen. „Het kern punt, aldus de heer Van de Veen, „zit eigenlijk in die veertig percent zend tijd die de NTS toebedeeld is. Hier door is het de omroepen zelf nagenoeg onmogelijk hun eigen identiteit te heb ben. De NTS heeft daar geen last van." Over Hilversum 3 en Veronica zei hij, dat deze niet als concurrenten kun nen worden beschouwd. Het derde net had eigenlijk een vervanger moeten zijn van de illegale Veronica. Het is daarom vreemd, zo zei hij, dat een land als het onze zo lang aarzelt, cm de conventie tegen de piratenzenders te ratificeren. Hilversum 3 is geboren uit de aanwijzingen van de minister teneinde Veronica te elimineren. Maar nu is intussen gebleken dat Hilversum 3 geen Veronica is geworden. Er is minder interesse voor de reclame op de derde zender dan er op de andere is. Veronica heeft bijvoorbeeld het voor deel dat de reclame in de programma's zelf verwerkt kan worden. Waar om ook geen programma's na zes uur. We zouden dan de twee andere zenders kunnen ontlasten en een veel betere verdeling over de drie tot stand kun nen brengen. Bovendien zouden dan ook eens nachtuitzendingen verzorgd kun nen worden, aldus de NCRV-directeur. HILVERSUM I 7.0 Nws. 7.10 Het levende woord. 7.15 Klassieke muz. (7.30 Nws.; 7.32 Actualiteiten; 7.50 Overweging; 8.00 Nws.). 8.30 Nws. 8.32 Vakantietips. 8.45 Voor de huisvrouw. 10.00 Lezing. 10.20 Muz. uit de Barok. 11.00 Nws. 11.02 Voor de zieken. 11.55 Meded. 12.00 Lichte muz. 12.26 Meded. t.b.v. land en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.41 Actua liteiten. 12.50 Gevar. progr. 13.30 Lich te muz. 13.45 Promenade orkest. 14.30 Muz. 15.00 Middagdienst. 15.30 Progr. over liefhebberijen 15.50 Lezing over alcoholisme. 16.00 Nws. 16.02 Muziek- week. 16.50 Spelen met taal. 11.00 Filmprogr. 17.45 Sportactualiteiten. 18.00 Koorzang. 18.30 Nws. 18.46 Ac tualiteiten. 19.00 Nws. uit prot.-chr. or ganisaties. 19.15 Leger des Heilskwar- tier. 19.30 Orkestmuz. 20.00 Internat, oriëntatie kerk, zending en oecumene. 20.10 Gevar. progr. 21.55 Orgelwerken. 22.25 Boekbespreking. 22.30 Nws. 22.40 Avondoverdenking. 22.50 Lichte muz. 23.00 Licht progr. 23.55 Nws. HILVERSUM II 7.00 Nws. 7.10 Ochtendgymnastiek. 7.20 Lichte muz. 7.54 Deze dag. 8.00 Nws. 8.11 Journaal. 8.20 Lichte muz. (8.30 De groenteman). 8.50 Morgen wijding. 9.00 Orkestmuz. 9.40 School radio. 10.00 Voor kleuters. 10.10 Ar beidsvitaminen. (11.00 Nws.). 11.55 Beursberichten. 12.00 Muziek. 12.26 Meded. t.b.v. land- en tuinbouw. 12.29 Toppers van toen. 13.00 Nws. 13.11 Journaal. 13.30 Gevar. progr. 14.30 Maurice Chevalier. 15.00 Voor zieken. 16.00 Nws. 16.02 Cultureel progr. 17.00 Klankbeeld. 17.55 Mededelingen. 18.00 Nws. 18.16 Journaal. 18.20 V.V.D. 18.30 Johan Willem Friso Kapel. 19.00 Ge sproken brief. 19.05 Jazz Spectrum. 19.30 Nws. 19.35 Kerk veraf en dicht- gbij. 19.40 Avondgebed. 20.05 Program mabeschouwing. 20.15 Muziekweek. In de pauze ca. 21.15 Kunstkroniek. 22.30 Nws. 22.40 Journaal. 22.55 Muziek. 23.55 Nws. HILVERSUM III 9.00 Nws. 9.02 Progr. voor zieken. 9.30 Lichte muz. 10.00 Nws. 10.03 Mu ziek bij de koffie. (11.00 Nws.). 12.00 Nws. 12.03 Platen. 13.00 Nws. 13.03 Actualiteiten. 13.08 TNT: knalmuziek. 14.00 Nws. 14.03 Popmuz. 15.00 Nws. 15.03 Licht progr. 16.00 Nws. 16.03 Tie- nerprogr. 17.00 Nws. 17.02 Actualitei ten. 17.07 Verzoekplaten. BRUSSEL 324 M 12.00 Nws. 12.03 Lichte muz. 12.40 SOS-berichten voor schippers. 12.48 Lichte rhuz. 12.55 Buitenlands pers- i overzicht. 13.00 Nws. 13.20 Tafelmuz. 14.00 Nws. 14.03 Gevar. muz. (15.00 Nws.). 16.00 Nws. 16.09 Hand in hand met Nederland 17.00 Nws. 17.15 Or- j gelmuz. 17.30 Koormuz. 18.00 Nws. 18.03 Voor de soldaten. 18.28 Paarde- sportuitslagen. 18.30 Franse les. 18.32 Lichte muziek. 18.35 Verkeerswen- ken 18.40 Lichte muz. 18.45 Sport. 18.52 Taalwenken. 18.55 Zang. 19.00 Nws. 19.40 Lichte muz. 19.45 Politieke uitzending. 19.55 Lichte muz. 20.00 Openbaar Kunstbezit. 20.10 Pianomuz. 20.30 Klassieke muz. 22.00 Nws. Margit Schram (Nederland twee, tien voor half negen) Nederland i 11.00 NTS/NOT: Schooltelevisie. 17.00 KRO: Voor de kinderen. 18.50 NTS: Barend de Beer. 18.56 STER: Reclame. 19 00 NTS: Journaal. 19.03 STER: Reclame. 19.06 NTS' In kleur: De bosbrigadiers. 19.31 Documentaire. 19.56 STER: Reclame. 20.00 NTS: Journaal. 20.16 STER: Reclame. 20 20 Anti Revolutionaire Partij. 20.30 Socutera. 20.35 Voorbeschouwing Olympische Spelen. 21.00 Speelfilm. 22.55 Journaal. Nederland 2 18.50 NTS: Barend de Beer. 18.56 STER: Reclame. 19 00 NTS: Journaal. 19.03 KRO: In kleur: Openlucht-Circus. 19.28 In kleur: De Flintstones. 19 53 Overdenking. 20.00 NTS: Journaal. 20.16 STER: Reclame. 20.20 KRO: Operette-aria's. 20.50 In kleur: Israel. 21.40 Documentaire. 22.15 NTS' Journaal. 23.00 IKOR: Eurovisie: Avond in Synagoge te Antwerpen. Nederland 1 11.00 en 14.00 NTS/NOT: Schooltelevisie. 18.50 NTS: Barend de Beer. 18.56 STER: Reclame. 19.00 NTS: Journaal. 19.03 STER: Reclame. 19.06 AVRO: Sportpanorama. 19.56 STER: Reclame. 20.00 NTS: Journaal. 20.16 STER: Reclame. 20.20 AVRO: AVRO's Televizier. 20.45 In kleur: Blijspel. 22.45 NTS: Journaal. 22.50 Teleac. Nederland 2 18 50 NTS: Barend de Beer. 18.56 STER: Reclame. 19.00 NTS: Journaal. 19.03 Van gewest tot gewest. 19.25 Vakantie vroeger en nu. 20.00 Journaal. 20.16 STER: Reclame. 20.20 NCRV: Progr. over de jacht. 21.10 Dagboek van Rembrandt. 21.15 Hier en nu. 21.40 Liedjesprogramma. 22.10 IKOR/CVK: Progr. rond Oud karspel. 22.40 NTS: Journaal. nn~iinnn

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1968 | | pagina 7