Ont-romantisering van „Romeo slechts gedeeltelijk geslaagd Openingsschot Nederlandse Comedie was een voltreffer klassiek wonen Ontvangst van zender Wesel wisselend Geheel nieuwe opvatting SHAKESPEARE'S DRAMA IN NIEUWE STIJL Annie M. G. Schmidt opent boekenmarkt Defresne-prijs voor De Meester Ravi Shankor komt naar Nederland Saint, draak en Dubbelspion „DE REVISOR" ALS DOLLE CLOWNERIE Sonia Gaskell uit balletleiding 9 Jortcjenó TV-vanavond Radio-woensdag TV dinsdag TV woensdag DINSDAG 24 SEPTEMBER 1968 Ingenieus Dankbaar Zwak Abominabel in Leiden, slecht in Alkmaar Als u van sfeervolle meubelen houdtvan Engelse landhuis-stijl, van Franse élégance of k oud-Hollandse rijkdomkom dan spoedig eens naar Klassiek Wonen. Drie verdiepin gen romantiek in een mooi grachten huis aan de Raamsingel. U kunt er kvrij rondkijken, rustig genieten, op uw gemak uw keus maken. Raamsingel 42 (bij brug Houtplein) Haarlem - tel. 15549 „Romeo en Julia", tragedie in vijf bedrijven van William Shakespeare. Vertaling: Michel van der Plas. Pre mière bij het Nieuw Rotterdams Toneel op 20 september in de Rotterdamse Schouwburg. Regie: Johan Greter. Hoofdrollen: Willem Nijholt en Rick Nicolet. Decor en kostuums: Cor He zemans. Geluid: Lex van Delden jr. Edmond Classen. Verscheidene van de an dere vertolkingen leden duidelijk onder een tekort aan tekstregie, waardoor ze soms klonken of er een realistisch bur gerlijk familiedrama werd gespeeld. (Van onze toneelcriticus) ROTTERDAM Het Nieuw Rotter dams Toneel heeft zaterdagavond in de Maasstad Shakespeare's „Romeo en Ju lia" in nieuwe stijl laten zien. Niet, zoals Engelse Shakespeare-kenners het hebben genoemd, als „een spel vol weelderige fantasie, extatisch, uiterst romantisch, zich onderscheidend door lyrische pracht en ontroerend pathos", maar wel (ik ci teer het programma:) als „een stuk over jonge mensen, over jeugd, over het ver schil in denken tussen de generaties". Een typisch eigentijdse benadering dus. Van een modem, maar niet overdreven avantgardistisch regisseur als Johan Gre ter kon men niet anders verwachten. ADVERTENTIE oud - ^llver - 3(orlcgeó - J^ettunfpleet Gr. Houtstraat 6, Haarlem, Tel. 02500 -10616 AMSTERDAM. De schrijfster Annie M. G. Schmidt zal de opening verrichten van de boekenmarkt, die van vrijdag 11 tot en met zondag 20 oktober in de RAI in Amsterdam wordt gehouden. Ongeveer tachtig uitgeverijen en de Nederlandse boekverkopersbond presenteren er een grote sortering boeken en tijdschriften. Voorts zijn vertegenwoordigd de cen trale vereniging voor openbare bibliothe ken, de vereniging ter bevordering van het Vlaamse boekwezen, de Sticusa, de katholieke bijbelstichting, het Nederlands bijbelgenootschap en de commissie be roepsvoorlichting van de vereniging ter bevordering van de belangen des boek handels. Op de boekenmarkt komt een groot aan tal evenementen, waaronder filmvoorstel lingen, een quiz, een show van Jan Wol kers, lezingen door schrijvers als Bert Schierbeek, A. den Doolaard, Simon Vin kenoog, Simon Carmiggelt, Harry Mulisch, Victor van Vriesland, een optreden van Jasperina de Jong, Willem Duys, Max Tailleur en een kindervoorstelling door de goochelaar Toraldo. AMSTERDAM. Tijdens de leden raadsvergadering van de Nederlandse Vereniging van Toneelkunstenaars (NVT) zondag in hotel Krasnapolsky in Amster dam heeft de regisseur Johan de Mees ter uit handen van Charlotte Kohier de Defresne-prijs in ontvangst genomen. De prijs, die bestaat uit een door de beeld houwer Hans Ydo vervaardigd plastiek en een bedrag van duizend gulden, werd hem door de NVT toegekend voor zijn re gie van „Elckerlyc." De Defresne-prijs is in 1965 ter gelegen heid van het twintigjarig bestaan van de NVT ingesteld. Hij is eerder toegekend aan Ton Lutz (1966) en Erik Vos (1967). DEN HAAG. De „prins der sitar spelers", Ravi Shankar, zal op 29 en 30 september en op 1 oktober concerten ge ven in respectievelijk de grote zaal van het concertgebouw in Amsterdam, de Kurzaal in Scheveningen en de grote zaal van „De Doelen" in Rotterdam. Ravi Shanker, tien jaar geleden voor het eerst in ons land, wordt begeleid door Alla-Rakha op „Tablas", Indiasche trommels. De sitar is qen zevenhonderd jaar oud snaarinstrument, waarop zes of zeven hoofdsnaren zitten met dertien tot negentien resonance-snaren. Willem Nijholt en Rick Nicolet in „Romeo en Julia", dat vrijdag bij het Nieuw Rotterdams Toneel in première ging. MAAR als Greter in zijn programma commentaar stelt: „De eigentijdsheid van Romeo en Julia" zal voor zichzelf spre ken of niet", dringt zich het antwoord op: Nee, die eigentijdsheid spreekt be paald niet voor zichzelf en kan er slechts met forcerende middelen „hineininterpre- tiert" worden. Alleen al „het verschil in denken tussen de generaties" anno 1593 kan men niet zonder meer geldig ver klaren voor 1968 (waar vindt men nog ouders die een ongehoorzaam kind zo on verbiddelijk „verstoten" als het echtpaar Capulet?) en het drakerige, melodrama tische slot, met schijndood, moord en dub bele zelfmoord, is in onze tijd nauwe lijks nog verteerbaar, laat staan geschikt voor een eigentijdse vertolking. DAT wil niet zeggen dat „Romeo en Julia" geen scènes bevat die wèl voor zo'n vertolking in aanmerking komen. Met name de straatgevechten tussen de vijandige groepen de Montagues en de Capulets met hun aanhang leveren daar dankbare stof voor en Greter heeft die dan ook met succes getransponeerd in een stijl die aan de vechtpartijen tus sen de „street gangs" in de musical „West side story" doet denken; er wordt niet meer romantisch met zwaarden gevoch ten, maar ruw en gemeen met dolken, vuistslagen, stompen en trappen. Ook de kostuums van de jonge vechtersbazen zijn bij dit nozemachtige gedrag aange past; maar dan komt al dadelijk het eer ste anachronisme om de hoek kijken wanneer deze bruten respectvol worden begroet als „edellieden", die ook nog tot de kennissenkring van de vorst blijken te behoren. Een andere transpositie die wel een grappig effect opleverde maar evenmin consequent kon worden doorge voerd, was het bal bij Capulet, waar ge danst werd in een stijl die' het midden hield tussen een Elizabethaanse gezel schapsdans en een moderne „twist"; dit half-om-half ging ook ten koste van de sfeer, waar zo weinig van overbleef dat de prachtige lyriek van de verzen waar in Romeo en Julia elkaar hun liefde ver klaren, in die kilte reddeloos verloren ging. Zo was de hele opvoering een poging tot ont-romantisering die slechts bij momen ten slaagde, zodat er een tweeslachtig re sultaat ontstond: een „Romeo en Julia", ontdaan van zijn meeslepend lyrisch pa thos en zijn renaissance-sfeer, maar die daarvoor in de plaats toch ook niet genoeg eigentijds leven bood (en ook niet kón bieden) om als een hedendaagse trage die te overtuigen. BOVENDIEN staat of valt elke opvoe ring van dit stuk in grote mate met de vertolking van de titelrollen en hier stond tegenover een zeer aanvaardbare Romeo een zwakke Julia. Rick Nicolet mist vele van de eigenschappen (een dictie die de tekst aangrijpend tot leven brengt, ontroe rende plastiek, sterke toneelpersoonlijk heid) die een Julia-vertolkster nodig heeft; met jeugd alleen, zelfs vergezeld van een redelijk talent, kan men deze moeilijke rol niet spelen. Daarbij kwam zij in de lange-lij zen-kostuums van Cor Hezemans, die bovendien haar slechte houding nog accentueerden, op z'n onvoordeligst uit. Willem Nijholt speelde een moderne, vu rige Romeo, losgemaakt uit de romanti sche traditie van de rol, heel intens en zonder sentimentaliteit; zijn vertolking was (nog) niet helemaal gaaf, maar hield een sterke belofte in en verraste herhaal delijk door de geslaagde aanpassing van hedendaags-strakke, beheerste dictie aan de Shakespeariaanse lyriek. Verder was er een knap-gespeelde Mer cutio van Jules Royaards, een keiharde mi- litaristisch-strenge Capulet van Eli Blom en een heel menselijke vader Lorenzo van HET decor van Cor Hezemans was weer heel ingenieus maar maakte het, door een overmaat aan onbruikbare ruimte op het kale toneel, de spelers wel moeilijk. Als kostuumontwerper had hij de mannen ori gineel, min of meer tijdloos aangekleed, maar zijn pseudo-Empire nachtponnen voor de actrices woren zowel onhandig in 't gebruik als onflatteus. Met de belich ting had Tom van Gilpen bijzonder mooie effecten bereikt en Lex van Delden jr. had voor een passende muzikale achtergrond gezorgd. De vertaling van Michel van der Plas, twee jaar geleden ook door de Nieuwe Komedie gebruikt, bleek zich door zijn gemeenzame toon goed te lenen voor de door Johan Greter nagestreefde speelstijl. Simon Koster (Van onze correspondent) DEN HAAG De ontvangst van de gis termorgen in Wesel in gebruik gestelde nieuwe 500 kilowatt sterke steunzender van Duitsland 2 (kosten bijna zes mil joen gulden) was gisteravond in ons land nogal verschillend. Voor Limburg betekende het geen ver betering: daar zal men de voorkeur blij ven geven aan kanaal 25 om Duitsland 2 te ontvangen boven kanaal 35 van We sel. De kleurenshow van Peter Kulenkampf werd in Friesland niet ontvangen. De an tennes staan daar vooral gericht op Smil- de of op Wieringermeer. Slecht was de ontvangst in Leiden en abominabel in Alkmaar, waar zelfs hoge antennes met ingebouwde signaalversterker een zeer onvoldoende beeld leverden. Alleen onder uitzonderlijk gunstige atmosferische om standigheden is in dat deel van Noord- Holland een redelijk beeld te verwachten. Uit Amersfoort werd een perfecte ont vangst gemeld, ondanks het slechte weer, en ook in Ede was het beeld voortref felijk. In Nijmegen werd Wesel vrij goed ontvangen, met iets meer sneeuw dan Duitsland 1. Ook in de stad Utrecht meld de men met antenneversterker een goede ontvangst, zonder versterker redelijk maar minder goed dan Duitsland 1 en met meer korrel in het beeld. In de provincie Groningen werd Duits land 2 via Wesel goed ontvangen met duidelijk contrast en weinig „sneeuw". Van fading viel weinig te bespeuren. Die resultaten werden echter verkregen met een electrisch roterende antenne. Zonder versterking was er door de ongunstige atmosferische gesteldheid zowel van We sel als van Linge niets te zien. Zwolle zag helemaal geen Wesel. HILVERSUM. Op het eerste net een nieuwe AVRO-serie, wat licht amu sement en een Saint-verhaal (sommi ge van deze tv-bewerkingen zijn niet eens slecht). Op het tweede net de laatste aflevering van de populaire, in kwaliteit sterk wisselende serie „Dubbelspion". Daarna een toneel draak uit de serie „Saltimbanques". Nederland 1. Een werkende weduwe beleeft avonturen in de serie „Julia", waarmee de AVRO begint. De rassen kwestie speelt een grote rol in deze se rie: Julia is een negerin en het is een Amerikaans vervolgverhaal. De tijd tot acht uur wordt volgemaakt met het „Sportpanorama" van Bob Bre mer en Koen Verhoeff. Na het nieu .vs „Televizier", gevolgd door een show met het Belgische zangeresje Tonia en de Britse zanger Roger Whittaker. Spionageproblemen worden vervolgens opgelost door Simon Templar, na het laatste journaal krijgen de amateurs hun eerste Teleac-notenlesje. Nederland 2. De „Verrekijker", het gewestelijk nieuws en Zwitsers, die zichzelf portretteren in de Eurovisie- serie „Wij Europeanen". Na het nieuws het afscheid van Kelly Robinson en Alexander Scott. In „Saltimbanques" speelt de rondtrekkende troep van Jo han van der Griendt ditmaal, aan het eind van het seizoen, het hartverscheu rende „Treurspel der smeden". Een stuk in een stuk weer. (Van onze toneelcriticus) AMSTERDAM De Nederlandse Co medie heeft het nieuwe seizoen dit jaar wat later geopend dan de andere toneel gezelschappen, maar dat uitstel was niet voor niets, want het openingsschot bleek meteen een voltreffer te zijn. De premi ère van Gogols blijspel „De rivisor", za terdagavond in de Amsterdamse stads schouwburg, was een doorslaand succes, waarmee de regisseur, Han Bentz van den Berg, maar ook het hele gezelschap zich beloond heeft gezien voor een koste lijke prestatie. HET IS wel merkwaardig dat dit is ge beurd met een stuk waaraan op het eerste gezicht weinig eer meer te behalen viel, want het is in Nederland al tal van ke ren opgevoerd, in 1951 door de Haagse Comedie en vijf jaar geleden door het Nieuw Rotterdamse Toneel, in beide ge vallen onder regie van Peter Scharoff. Laat ik dan ook maar dadelijk zeggen, dat Scharoffs haren ten berge zouden rij zen als hij deze nieuwe opvoering zou zien, want van de ideeën waarmee hij des tijds het stuk regisseerde heeft Bentz van den Berg geen greintje overgelaten. We hebben een totaal andere „Revisor" te zien gekregen, die behalve door de ti tel en de grote lijnen van de handeling nauwelijks nog iets met de vorige opvoe ringen gemeen heeft. De handeling berust, zoals men weet, op een kluchtig misver stand, gecombineerd met een voor Gogols tijd (de eerste helft van de vorige eeuw) ongehoord scherpe kritiek op overheids- corruptie. In een afgelegen Russisch provincienest, waar de gemeenteambtenaren wedijveren in omkoopbaarheid, luiheid en volslagen onverschilligheid voor het gemeentebe lang, wordt een berooid maar brutaal en opschepperig heerschap uit Petersburg bij vergissing aangezien voor de regerings controleur, wiens komst door de corrupte troep sidderend werd verwacht. De kwa- si-revisor maakt volop misbruik van die vergissing door zich te laten volstoppen met s teekpenningen, maaltijden en ca deaus, en probeert bovendien nog vrouw en dochter van de burgemeester te ver leiden. Doch juist op tijd gaat hij er van door, want nauwelijks is hij weg of de waarheid komt aan het licht en de bedro gen ambtenaren zijn nog niet eens van hun schrik bekomen, wanneer de echte revisor zijn aankomst in het stadje laat melden. Han Bentz van den Berg is er blijkbaar van uit gegaan, dat deze opeenhoping van wantoestanden en misverstanden i n onze tijd zo overtrokken lijkt en de personages zo karikaturaal zijn getekend, dat het stuk niet meer als een g ewoon blijspel met ADVERTENTIE welkom in een huis vol romantiek „De Revisor", comedie in vier be drijven van Nikolaj W. Gogol. Vertaling Charles Timmer. Première bij de Ne derlandse Comedie op 21 september in de Amsterdamse Stadsschouwburg. Re gie: Han Bentz van den Berg. Hoofd rollen: Bob de Lange en Henk van Ulsen. Decor: Wim Vesseur. Kostuums: Ellen de Zwart. Muziek: Robert Hep- pener. enig werkelijkheidsgehalte te spelen is. Daarom heeft hij het gepresenteerd als een uitbundige, groteske clownerie en zo doende de onwaarschijnlijkheid van ka rakters en situaties acceptabel gemaakt. In de kostuums van Ellen de Zwart, die aan deze visie uitmuntend beantwoor den, zien alle spelers er dan ook uit als clowns, met wit-geschminkte gezichten en het bijbehorende oranjegele haar, ook de speelstijl is voor een groot deel ontleend aan de gebarentaal van de circusclown. Aan het circus heeft de regisseur ook willen herinneren door het stuk te laten spelen op een groot plankier, dat tot ver in de zaal is uitgebouwd (er moesten eni ge rijep Stalles aan worden opgeofferd) en door de spelers veelal uit de zaal te laten opkomen. Op zichzelf geen nieuwe gedachte maar wel een die ik nog nooit zozeer in harmonie met de hele conceptie en stijl van een opvoering heb zien toe passen. Voor het enorme aantal rollen heeft Han Bentz van den Berg een over de hele linie vrijwel perfecte bezetting gevonden. Een fenomenale creatie was de burge meester van Bob de Lange, wiens geweldi ge scala van gemoedsbewegingen ang stig zelfverwijt, valse onderdanigheid, schaamteloos zegevierend onfatsoen en tenslotte totale vernedering alle regis ters van het komische tot het tragische omvatte. Henk van Ulsen was fascinerend als de berooide opschepper, waarbij hij ook de neurose onder de uiterlijk zelf bewuste branie subtiel voelbaar maakte. Verder moet ik volstaan met een collec tief woord van lof voor de vertolkingen van Nell Koppen als ambitieuze burge meestersvrouw, Car van Rijn als imbeciel van een landeigenaar, Wim van den Brink Will van Seist, Jan Hundling en Wim de Haas als corrupte ambtenaren, en voor de prestaties van de vele andere mede werkenden, inclusief het aardige poppen kast-decor van Wim Vesseur en de leutige kermismuziek van Robert Heppener. Simon Koster AMSTERDAM. Van de leiding van Het Nationale Ballet zal dit seizoen, voor het eerst sinds de oprichting, mevrouw Sonia Gaskell geen deel uitmaken. Dit vloeit voort uit de vorig jaar reeds aangekondigde geleidelijke terugtrekking van mevrouw Gaskell uit haar functies bij Het Nationale Ballet: in september 1967 heeft zij haar directriceschap neer gelegd om slechts lid te blijven van de artistieke leiding; overeenkomstig naar toen geuit voornemen heeft zij nu ook dit lidmaatschap neergelegd. Zij bereikt in de loop van dit seizoen de pensioenge rechtigde leeftijd. Mevrouw Gaskell zal als artistiek adviseuse het Stichtingsbe stuur terzijde staan. Het Nationale Ballet heeft geen nieuw contract gesloten met Marianna Hilarides: de leiding van Het Nationale Ballet en zij bleken geen overeenstemming te kunnen bereiken over de condities van zulk een contract. Het is evenwel niet uit gesloten dat zulks in de toekomst alsnog mogelijk zal blijken te zijn. HILVERSUM I. 7.00 Nws. 7.10 Het levende woord. 7.15 Stereo. Klass. muz. 7.30 Nws. 7.32 Actualiteiten. 7.45 Pianorecital. 8.00 Nws. 8.11 Progr. v. automobilisten. (8.30 Nws). 9.05 Operette-muz. 9.35 Wa terstanden. 9.40 Voor kleuters. 9.55 klas sieke muz. 10.30 Voor de vrouw. 11.00 Nws. 11.02 Discogram. 11.50 Actualitei ten. 12.00 Gevarieerd progr. (12.22 Wij van het land; 12.26 Mededelingen voor land- en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.41 Ac tualiteiten, 13.00 Raden maar.13.15 Praatje). 14.00 Nederlands Kamerorkest 15.00 Stereo: lichte muz. 16.00 Nws. 16.02 Stereo: Voor de jeugd. 17.00 Fin se volksmuz. 17.15 Stereo. Lichte muz. 17.15 Overheidsvoorlichting. 18.00 Ge wijde muz. 18.30 Nws. 18.45 Actualitei ten. 19.00 Openbaar Kunstbezit. 19.10 Nederl. Kasteelconcerten. 20.40 Stereo: Radio Filharm. Orkest. (In de pauze: 21.05 Klankbeeld). 21.50 Mod. muz. 22.05 Spiegel van België. 22.20 Stereo Vocaal ensemble. 22.30 Nws. 22.40 Stereo: X, een sprong in het duister. 23.55 Nws. HILVERSUM II 7.00 Nws. en ochtendgymnastiek. 7.20 Socialistisch strijdlied. 7.23 Stereo: Lichte muz. (7.30 Van de voorpagina). (.54 Deze dag. 8.00 Nws. Actualiteiten. I.20 Stereo: Lichte muz. 8.30 Voor de ïuisvrouw. 9.00 Stereo. Klassieke muz. 9.40 Schoolradio. 10.00 Lichte muz. 10.30 Op de koffie. 11.00 Nws. 11.02 R.V.U. Paul Tillich. 11.32 Stereo: klass. liede ren. 12.00 Amusementsmuz. 12.21 Voor het platteland. 12.26 Mededelingen t.b.v land- en tuinbouw. 12.29 Promenade or kest. 13.00 Nws. 13.11 Actualiteiten. 13.25 Stereo Moderne balletmuz. 13.45 Gesproken portret. 14.00 Voor de kinde ren. 15.00 Pianorecital. 15.30 Stereo: Omroepkamerkoor. 15.45 Stereo. Klas sieke muz. 16.00 Nws. 16.02 Stereo. Ope- rettemuz. 16.45 Stereo. Popshow. 17.20 Nws. 18.16 Actualiteiten. 18.20 Uitzen ding CPN. 18.30 Stereo: kinderkoor. 18.55 Stereo: Tango-rumba-orkest. 19.30 Nws. 19.35 Buitenl. weekoverzicht. 19.45 Licht platenprogr. 20.15 Spreekt u maar.20.45 Mu-zi-ka-lei-dos-koop. 21.15 Gesprekken. 21.35 Stereo. Licht kwartet. 21.50 Stereo: Licht ensemble. 22.15 Stereo: Nederl. cabaretliedjes. 22.30 Nws. 22.40 Mededelingen. 22.45 Ac tualiteiten. 22.55 Stereo: Moderne muz 23.20 Jazz Magazine. 23.55 Nws. HILVERSUM Hl. 9.00 Nws. 9.02 Vocale muz. 10.00 Nws 10.03 Nieuwe platen. 10.30 Ramblers. II.00 Nws. 11.03 Internat, nieuw lichte muz. (12.00 Nws.) 13.00 Nws. 13.03 Journaal. 13.06 Platenprogr. 14.00 Nws. 14.03 Muziek-boetiek. 15.00 Nws. 15.03 Arbeidsvitaminen. 16.00 Nws. 16.03-18.0 Superclean dreammachine. (17.00 Nws 17.02 Journaal). BRUSSEL 324 m 12.00 Nws. 12.03 Lichte muz. 12.40 Weerbericht. SOS-berichten v. schip pers. 12.48 Lichte muz. 12.55 Buitenl persoverzicht. 13.00 Nws. 13.20 Tafel- muz. 14.00 Nws. 14.03 Gevar. muz. 14.50 Koorzang. 15.00 Nws. 15.03 Koorzang. 15.15 Voor de kinderen. 16.00 Nws. 16.03 Beursberichten. 16.09 Dansmuz. 17.00 Nws. 17.15 Voor de jeugd. 18.00 Nws. 18.03 Voor soldaten. 18.30 Lekenmoraal en filosofie. 18.50 Sport. 18.57 Taaiwen ken. 19.00 Nws. 19.40 Dansmuz. 20.00 Operettemuz. 21.38 Lichte muz. 22.00 Nws. Nederland 1 11.00 NTS/NOT: Schooltelevisie. 18.50 NTS: Barend de Beer. 18.56 STER: Reclame. 19.00 NTS: Journaal. 19 03 STER: Reclame. 19.06 AVRO: In kleur: Feuilleton. 19 30 Sportpanorama. 19.56 STER: Reclame 20.00 NTS: JoumaaL 20.16 STER: Reclame. 20.20 AVRO: Televizier. 20 45 Muzikaal amusementsprogr. 21.30 In kleur: De Saint. 22.20 NTS: Journaal. 23.00 Teleac. Nederland 2 18.50 NTS. Barend de Beer. 18.56 STER: Reclame. 19.00 NTS: Journaal. 19.03 Intern, jeugdjournaal. 19.15 Van gewest tot gewest. 19.35 Filmrep. Zwitserland. 20.00 Journaal. 20.16 STER: Reclame. 20.20 NTS: In kleur: Dubbelspion. 21.10 Comedie. 22.55 Journaal. Nederland 1 11.00 NTS/NOT: Schooltelevisie. 17.00 VARA: Voor de kinderen. 18.50 NTS. Barend de Beer. 18 56 STER: Reclame. 19 00 NTS: Journaal. 1903 S.TER: Reclame. 19 06 In kleur: De Bosbrigadiers. 19.31 Voorbeschouwing Olympische Spelen. 19.56 STER: Reclame. 20.00 NTS. Journaal. 20.16 STER: Reclame. 20.20 NTS: Uitz. P.v.d.A. 20.30 Socutera. 20.35 Filmrep. over Holland. 21.00 Film (18 j.). 22.40 Psychodrama. 23.15 Journaal. Nederland 2 18 50 NTS: Barend de Beer. 18.56 STER: Reclame. 19.00 NTS Journaal. 19 03 VARA: Coronation Street. 19.51 In kleur: Tekenfilm. 20.00 NTS: Journaal. 20.16 STER: Reclame. 20.20 VARA: Achter het nieuws. 20.45 Film. 22.20 NTS: Journaal.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1968 | | pagina 9