„De grote zaal en dat kleine mannetje, dat intrigeert me" a Maderna en Lucebert schreven smartlap MARNIX KAPPERS IN HAARLOHEIM Kort geding over ontslag bij „Man van la Mancha" Snelle verlichting van pijn in spieren en gewrichten Vrijdag in „Mies en scène" Cabaretier in opkomst Zeer oud paneel beschadigd Verovering van de wereldruimte Meer openheid bij universiteit Negen Muzen KRO-Boertjes en een oude oorlog Vliegeniersfilm Radio-donderdag Ivens krijgt op 11 december feest TV woensdag TY-vanavond TV donderdag WOENSDAG 4 DECEMBER 1968 11 Politiek Kan Televisie Student ln Etten-Leur 't: 1 Soldaat Toekomst Charles Boost KAN DULCINEA ACTEREN? Befaamd cineast geëerd V (Van onze kunstredacteur) AMSTERDAM. Tussen zijn werk bij Wim Kan door komt Marnix Kappers het komende weekend vrijdag en zaterdag om half negen twee keer zijn eigen programma brengen in Haarloheim, het klcinkunsttheater aan de Haarlemse Smedestraat. Aan de Amsterdamse Prin sengracht woont deze Zwolse leraars- zoon, voormalig rechtenstudent aan de gereformeerde Vrije Universiteit en op komend cabaretier. Een grote kamer te genover de Noorderkerk, een stenen grachtenhuistrappetje op en zo met de deur in huis. Ik vraag de vijfentwintig jarige of hij politiek geéngageeid is. „In mijn programma niet, nog niet, ik ben heel vaag in 'die richting bezig, daar is eigenlijk nog weinig over te zeggen Dit jaar blijf ik nog bij Kan, daarna mis schien Lurelei, dat zou ik heel graag doen, maar het is onzeker of ze weer be ginnen. Dat hangt af van de musical Sweet Charity" waarin Jasperina de Jong speelt, dat kan wel twee jaar du ren". „Het is moeilijk om politiek cabaret te maken. Ik vind dat ik nog geen schrijf stijl heb die daarbij interessant blijft. Het is meteen doodserieus. Misschien zou ik wel kwaad worden als de mensen erom zouden lachen". „In de nummers die ik nu heb zitten wel figuren die ik niet helemaal serieus neem, waar ik afstand toe heb. Op het toneel moet je wel een soort stilering krij gen willen de mensen alert blijven „Zo is het", was heel anders dat had een ge weldige actualiteit. De presentatie deed er niet toe. Het ging om wat ze brachten, en dat sloeg op dezelfde middag, aan verwachtte je geen presentatie. Maar als je je brood wilt verdienen met caba ret, dat is altijd het probleem, dan moet elk nummer een seizoen mee kunnen". „Het oudere cabaret, in de oorlog bij voorbeeld, was wel direct reagerend. Toen heeft Wim Kan het ook gedaan bij de Birmaspoorweg 's middags dichten op de knie, 's avonds brengen. Dat ligt in de situatie. Neem de ,Zo is het"-situatie: je zag die hele club opboksen tegen de maatschappelijke moraal. Wie het goed vond was meteen extra enthousiast de tegenstellingen werden erdoor verscherpt maar tegelijk verlegden ze ongemerkt de normen voor het andere cabaret". Hoe kwam u bij Kan? „Twee en half jaar geleden heb ik hem een briefje geschreven. Ik hoorde nie4s, dacht daar komt niets van. toen won ik het Camaretten-festival voor studenten cabaret, in '67, en in december mocht ik bij Kan op auditie. Ik zou in juni van dit jaar beginnen en dacht: ik moet toch maar beroeps worden. Daarom heb ik mijn studie rechten eraan gegeven en ben tussen januari en juni hier en daar gaan optreden. Eind april won ik het ICC- concours voor jonge cabaretiers. In het voorprogramma van Kan en Corrie doen we met zijn vijven mee. in een soort ca baret-opzet. Wim Kan schreef de teksten, maar we waren gelukkig tamelijk vrij om zijn bedoeling over te brengen" Hoe staat u tegenover optreden voor de televisie? „Er is altijd geldgebrek. Voor een half uur goed tv-cabaret zou te een dag nodig hebben. Ik zie drie mogelijkheden. Aller eerst 'n reportage van 'n zaaloptreden. Zon der publiek vind ik 't heel moeilijk en geen publiek dat in de momtors kijkt of ik er wel goed opkom, dan ga je de grond in. Ofwel speciale-tv-shows zoals Lurelei of Adèle die maken. Of de „Zo is het"-for mule. Ik geloof dat dat 'aatste best weer zou kunnen: het publiek voor zoiets is nu veel groter". Was u aan de Vrije Universiteit een buitenbeentje? „Dat viel best mee. Ik had het VU-ca- baret bij het lustrum in '64, dat was wel aardig. De VU is wel links hoor, zoals het dagblad Trouw, jazeker Niet tuttig. Aan de VU heb ik nog een cabaret-work shop. Daar komen mensen naar toe die denken dat je het kunt leren. Nu, het derde jaar dat ik het doe. heb ik gemerk4 dat het belachelijk is om er les in te ge ven. Ik vind het wel leuk dat ik choreo- grafietjes met ze kan maken, ik heb een sterk visuele instelling, zie gauw wat ETTEN/LEUR. De rijkspolitie in Etten/Leur speurt naar enkele inwoners uit deze gemeente die verantwoordelijk zijn voor de vernieling van een 350 jaar oud beschilderd paneel in de plaatselijke Nederlands Hervormde kerk. In de nacht van zaterdag op zondag drongen de on gewenste bezoekers na cafébezoek het in restauratie zijnde gebouw binnen. Zij wekten midden in de nacht de halve plaats met een langdurig klokgelui. Tydens hun tocht in de kerk trapten de indringers op een oud schild dat deel uitmaakt van een drieluik en ter restau ratie van de muur van de kerk was ge haald. De schade wordt op duizenden guldens geraamd. Toen de politie zater dagnacht na het klokgelui aan de kerk arriveerde vluchtten de ongewenste be zoekers. Eerst nu is de vernieling opge merkt. Marnix Kappers voor me als ik een nummer lees. Voor de radio kwam mijn programma haast niet over". Waarom studeerde u rechten? „Ik ben begonnen met Frans. Toen moest ik in dienst. Daarna werd het maar rechten". Hoe vond u de dienst? „Verschrikkelijk in het begin, maar na een tijdje kreeg ik wel door waar de pri vileges lagen. Ik mocht veel weg voor amateurcabaret". Wat was u? „Niets. Het was meteen duidelijk dat ik ongeschikt was voor elke leidingge vende functie. Ik zat bij de garde gre nadiers: de prins kwam lie jongens wel eens wekken of zoiets. Erg chauvinis tisch, er was een paradeplein waar je niet over mocht lopen. Ze hadden ook koddige pakken: met prinsjesdag liep een stel van die kerels me beremutsen" Wat zijn uw ambities? „In een groepje1 als Lurelei, niet al te commercieel, in een klein theater, en dat zich een vaste naam verwerft. Of solo. Ik houd wel het meest van direct op de zaal spelen. Het nadeel is dat je een uur lang niet mag inzakken, of je moet een gast laten optreden. Na mijn program- HAARLEM In de Hallwagreeks is na een vouwkaart van de maan nu ook een viertalige ruimtevaartkaart verschenen onder de titel „Verovering van de we reldruimte". Op de beeldzijde de aarde met haar voornaamste kunstmanen en de planeten die het doelwit zijn geweest van verkenningssatellieten: Maan, Venus en Mars. Op de achterzijde de namen, technische gegevens en afvuurdata van de verschillende kunstmatige satellieten die de wereldruimte bevolken. Importeur van deze Zwitserse uitgaven, die 6,75 p. stuk kosten, is de combinatie Meulenhoff-Bru- na in Amsterdam. UTRECHT Na een gesprek tussen vertegenwoordigers van de Utrechtse uni versiteit en studenten is besloten nader te overleggen over een zo breed mogelij ke inspraak van studenten in de univer sitaire overlegorganen. Er is tevens overeenstemming bereikt ten aanzien van een grotere openheid. Zo zullen agenda's van belangrijke vergade ringen vroegtijdig worden rondgestuurd. Voorts zullen in het universitaire mede delingenblad volledige teksten van discus sienota's worden gepubliceerd. Manuscript. Een van de mooiste middel eeuwse handschriften heeft op een vei ling bij Sotheby in Londen ruim 750.000 gulden opgebracht Het „Speculum historiale" werd in de veertiende eeuw door Vincent de Beauvais gemaakt voor Karei V van Frankrijk. Het be staat uit een soort strip van 708 minia turen, die episoden uit de wereldge schiedenis uitbeelden van Genesis to en met het leven van Christus en dc moord op Julius Caesar. ma van een uur ben ik uitgeput. Het licht doe ik al die tijd liever niet uit" Wat doet u tussen de nummers? „Niks. Alleen soms even een aanwij zing wat ik ga doen, als dat nodig is. Misschien geef ik de voorkeur aan het show-effect boven het echte cabaret De tegenstelling tussen dat hele grote pu bliek en dat hele kleine mannetje, dat in- HILVERSUM. De NTS en de KRO vanavond. Op het eerste net de hoofdfilm, op het tweede net de boer tjes van buuten en de tachtigjarige oorlog. NEDERLAND 1. In het vooravond programma van de NTS om te begin nen de fabel en het nieuws, gevolgd door „Scala", waarin de weekbladen, van gewest tot gewest en de parlemen taire rubriek. Na het journaal krijgt de V.V.D. de tien minuutjes door de regering be schikbaar gestelde zendtijd en Socute- ra brengt in haar vijf minuten een filmpje van het Leger des Heils. Dan is het tijd voor „Wetstrijd", waarin een aantal jongeren uit het kamp van de regeringscoalitie het in wetskennis moet opnemen tegen een groep uit de oppositie. Bovendien wor den in deze uitzending weer de resul taten bekendgemaakt van een steek proef. Medewerkenden zijn naast de vijftig deelnemende jongelui mr Mar- ja Krans, mr. J. G. Hooftman. mr. dr. P. Hoefnagels, D. Hillenius H. van Seumeren, drs. J. Vis en mej. I. Kok. Voor de presentatie zorgt dr. H. van Run. De hoofdfilm wordt gevolgd door het laatste nieuwsbulletin en een her haling van de uitzending van Open baar Kunstbezit: Bauhaustentoonstel- ling tweede aflevering. NEDERLAND 2. Het fabeltje, de re clame en het journaal, daarna de KRO. Ze begint met een optreden van de Boertjes van Buuten in het Culturele Centrum van Hoogeveen, waar vrou wen uit Friesland en Drente hun aan deel zullen leveren in de strijd om de titel Huisvrouw van het Jaar. De Boertjes krijgen assistentie van enkele vaste gasten, Drika. Lubbert van Gor- tel en Gai* Jan Kruutmoes. Speciale gasten zijn Anneke Grönloh. Siakie Schramm, Ernie Djohan. de Marny Brothers en het duo Many Na het journaal de actualiteitenru briek Brandpunt, gevolgd door „Het liefdeslied van Barney Kemplnski", een luchtige Amerikaanse televisiefilm over een man, die door New York dwaalt. Hi is blij omdat hij zal gaan trouwen. Tijdens zijn laatste vrijgezel- lenuren beleeft hij dwaze dingen. Ad Versney en Hans Bik brengen vervolgens hun Doe het Zelf-rubriek. Ze hebben het over het verzorgen van de auto in de wintermaanden, over bloemschikken, over kerstversiering en doe-het-zelf-tegels. De avond wordt besloten met de derde aflevering van „Volk in Op stand", het programma van Daniel de Lange en Joes Odufré over de Tachtig jarige Oorlog. De nadruk komt in deze aflevering te liggen op het verzetswerk van de Nederlandse bevolking. Mede werking verlenen prof. dr. I. Schöffer, prof. dr. J. S. Poelhekke en Eugenie Herlaar. (Var onze filmcriticus) AMSTERDAM. „Cone of silence" heet de Engelse film die vanavond op het tv-scherm te zien zal zijn, en die titel zegt even weinig over de inhoud van de film als de Nederlandse verta ling „Stiltezone". Die inhoud heeft namelijk betrek king op de luchtvaart en in verband daarmee is er altijd meer sprake ge weest van lawaai dan van stilte. In „Cone of silence" stelt regisseur Char les Frend het probleem dat ontstaat als een vliegongeluk de reputatie van een luchtvaartmaatschappij in op spraak brengt. In een dergelijk geval zijn er twee mogelijkheden, het ongeluk kan aan de piloot of aan de kwaliteit van het toestel geweten worden. In het geval dat de film behandelt krijgt gezag voerder Gort (Bernard Lee) de schuld. Na een fataal ongeluk met een Phoe- nix-jetvliegtuig moet hij voor een com missie van onderzoek verschijnen die hem een ernstige reprimande geeft en voorschrijft dat hij opnieuw als piloot getest moet worden. Als Gort zonder enige moeite door dit vernederende her-examen komt, blijft bij zijn supe rieuren niettemin de nodige achter docht bestaan en zij zullen eerst over tuigd raken van hun ongelijk, als on der dezelfde omstandigheden als de eerste ramp, een nieuw ongeluk met een Phoenix plaatsvindt en kan wor den vastgesteld dat een constructiefout in het toestel de oorzaak is geweest. Gezagvoerder Gort is dan echter bij dit ongeluk om het leven gekomen en zijn naam kan slechts posthuum van alle blaam gezuiverd worden. De uit 1960 stammende British Lion- productie geeft naast het menselijke drama een interessante, hoewel een beetje beangstigende kijk achter de schermen van de luchtvaart. HILVERSUM I 7.00 Nws. 7.10 Het levende woord. 7.15 Badinerie. 7.30 Nws. 7.32 Actua liteiten. 7.50 Overweging. 8.00 Nws. 8.30 Nws. 8.32 Voor de huisvrouw. 9.00 Gymn. v.d. vrouw. 9.35 Waterstanden. 10.00 Lezing. 10.20 Muz. uit de Barok. 11.00 Nws. 11.02 Voor zieken. 11.55 Mededel. 12.00 Los-Vast. 12.15 Boekbe spreking. 122.6 Mededel. t.b.v. land- en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.41 Actualitei ten. 14.00 Jazztrio. 14.30 Klass. en mod liederen. 15.00 Geref. dienst. >5.30 Meer over minder. 16.00 Nws. 17.45 Sportactualiteiten. 18.00 St. Nicolaas- liedjes. 18.30 Nws, weerpraatje. 18.46 Actualiteiten. 19.05 Spektrum. 19.20 Leger des Heils. 19.35 Lichte orkest- muz. 20.00 Detective-spel. 20.20 S' r- avond. 21.35 Lichte muz. 21.50 Kerk orgelconcert 22.30 Advents overden king. 22.30 Nws. 22.40 Onvoorzien. 23.55 Nws. HILVERSUM II 7.00 Nws. 7.10 Ochtendgymn. 7.20 Lichte muz. 7.54 Deze dag. 8.00 Nws. 8.11 Journaal. 8.20 Lichte muz. 8.3' De groenteman. 8.50 Morgenwijding 9.00 Klass. en mod. muz. 9.40 Voor kleu ters. 10.10 Arbeidsvitaminen. 11.00 Nws. 11.30 Harprecital. 11.55 Beursbe richten. 12.00 Licht instrum. ensemble. 12.26 Mededel. t b.v. land- en tuinbouw 12.29 Pauzetheater. 13.00 Nws. 13.11 Journaal. 13.30 't Muzikantenuur. I Mono II Stereo. 14.30 't Is histo risch. 15.00 Voor zieken. 16.00 Nws. 16.02 Muzikale lezing. 16.20 Kameror kest. 17.00 Amateurs musiceren. 17.30 Voor de jeugd. 17.55 Mededel. 18.00 Nws. 18.16 Journaal. 18.20 Uitz. V.V.D 18.30 Lichte muz. 19.00 Sinterklaasver haal. 19.30 Nws. 19.35 Kerk veraf en dichtbij. 19.40 Avondgebed. 20.05 Gev. progr. 22.30 Nws. 22.40 Journaal. 22.55 Causerie met platen. 23.35 Klass. muz. 23.55 Nws. HILVERSUM III 9.00 Nws. 9.02 Voor zieken. 9.40 The Kilima Hawaiians Show 10.00 Nws. 10.03 Detective- spel. 10.23 Steravond- quiz. (herh.). 11 00 Nws. 11 03 Muz bij de koffie. 12.00 Nws. 12 03 Lichte pla ten. 13.00 Nws. 13.03 Actualiteiten 13.0 Lichte platen. 14.00 Nws. 14.03 Pop-in. 15.00 Nws. 15.03 Holster 16.00 Nws. 16.03 Hitparade 17.00 Nws 17.02 Actua liteiten. 17.07 Verzoekplaten. trigeert me". W. J. JLjulclceTiQ,eT vvvvvvvvv'v%rv/vvvvvvwv%/vvvx/vvvvvvvvvvvvvvx#vvvvvwv (Van onze correspondent) AMSTERDAM De rechter heeft het ontslag van Anke Brokstra. tot voor kort hoofdrolspeelster van „De Man van la Mancha", niet ongedaan gemaakt. De raadsman stelde gisteren dat haar ontslag een gevolg was van intriges die op touw zijn gezet door Guus Hermus, die in de musical de rol van Don Quichotte en Cervantes speelt. Hij zei dit gisteren bij de behandeling door de president van de Amsterdamse recht bank van het kort geding, dat de zange res had aangespannen tegen de produ cer van de musical „Kijzer en White Producties n.v.". Begin november, toen de medewerkers van de musical aan elkaar werden voor gesteld, heeft Guus Hermus (1.81 m lang) volgens mr. Bottenheim Anke Brokstra (1.76 m lang) begroet met de woorden: „Gut, je bent me veel te lang". Sindsdien zou de acteur niet meer met de zangeres hebben willen praten. Mr. Bottenheim vroeg de president van de rechtbank de producer op straffe van een dwangsom van 20.000 gulden per dag te gelasten het contract met Anke Brok stra na te komen, haar toe te laten tot de repetities voor de musical en haar de rol van Dulcinea en Aldonza te laten ver vullen zo lang het contract loopt. Het contract loopt op 1 maart van het volgend jaar af De musical gaat op 23 december in het Amsterdamse theater Carré in pre mière. Ook vroeg mr. Bottenheim een verbod, de rol door een ander te laten vervullen op straffe van een dwangsom van 50.000 gulden per dag. Anke Brokstra is in september 1967 voor de rol in de „Man van la Mancha" gecontracteerd. Ruim een jaar heeft zij zich op de rol voorbereid. ADVERTENTIE Dringt direct door tot aaa de haard van de pijn Deumatische pijnen, spit, zenuwpijnen, verstuikingen, stijve nek en ledematen niets werkt sneller, niets werkt aangenamer ter verlichting van pijn dan Algesal-balsem. Onmiddellijk in de huid doordringend, werkt Algesal diep op de weefsels in tot aan de haard van de pijn (zonder oppervlakkige warmtesensatie of irritatie van de huid te veroorzaken) en "doorstraalt" verlichtend weefsels en spieren tot in de gewrichten. Reumatische pijnen en stijfheid maken spoedig plaats voor een durend gevoel van verlichting en welbehagen. Wacht niet tot de pijn uitbreekt! Zorgt dat U thuis altijd een tube Algesal bij de hand hebt om zodra het nodig is de pijn te verlichten, ALGESAL bij alle apoth. en drog. Als reden voor het ontslag werd op gegeven, dat Anke te weinig acteertalent zou bezitten. „Volgens Loudi Nijhoff is er geen twijfel aan of Anke Brokstra kan een rol als die van Dulcinea aan", aldus de raadsman. Mr. J van Schaik, die optrad namens de gedaagde en de president van de rechtbank verzocht de eis op beide punten af te wijzen, zei dat het humeur van Guus Hermus bij het ontslag geen enkele rol heeft gespeeld. Anke Brokstra is. zo betoogde hij, tekort geschoten. „Zij kan niet acteren en zij kan regie-aanwijzin gen niet opvolgen". Als voorbeeld haalde hij een scène aan waarin de zangeres verkracht wordt. „Zij geeft hierin te wei nig tegenspel", aldus mr. Van Schaik. Mr. Bottenheim reageerde hierop door op te merken, dat Anke Brokstra in het begin van die scène bewusteloos wordt gesla gen en daarna bewusteloos blijft. Mr. Van Schaik legde verklaringen over van de regisseur, de choreografe en de dialoogregisseur, waarin deze Anke Brok stra ongeschikt voor de rol noemen. Ook Guus Hermus en Lex Goudsmit hebben dergelijke verklaringen afgelegd. BRUSSEL 324 m. 12.00 Nws. 12.03 Gevar. muz. 12.40 Weerber., SOS-ber. voor schippers. 12.55 Buitenl. persoverzicht. 13.00 Nws wwwwwwwwwwwwwwwwwwwvvy^ Tafelmuz. 14.00 Nws. 14.03 Amu- sementsprogr. 15.00 Nws. 15.03 Stenen van eigen bodem. 15.30 Gevar. muz. 16.00 Nws. 16.03 Beursber. 16.09 Hand in hand met Nederland. 17.00 N vs. 17.15 Gevar. muz. 18.00 Nws. 18.03 Voor soldaten. 18.28 Paardesportuitsla- gen. 18.30 Franse les. 18.33 Gramm. muz. 18.35 Tips voor het verkeer. 18.40 Amusementsmuz. 18.45 Sportkroniek. 18.52 Taalwenken. 18.55 Zang. 19.00 Nws. 19.40 Amusementsmuz. 19.45 Vrije Politieke Tribune. 18.55 Orkest- muz. 20.00 Openbaar kunstbezit. 20.10 Amusementsmuz. 20 30 Hoorspel 21.18 Amusementsmuz. 22.00 Nws. 22.15 Plastische kunsten. Z2.30 Jazzmuz. 23.00 Nws. 23 10 Orkestmuz 23.40 Nws. AMSTERDAM. Op uitnodiging van de leerlingen van de Nederlandse Film- Academie zal de cineast Joris Ivens woensdag 11 december naar Amsterdam komen. Ter ere van zijn zeventigste ver jaardag zal hem die middag van vier to> zes uur in „De Brakke Grond" taan de Nes) een receptie worden aangeboden. Een delegatie van leerlingen van de N.F.A. is afgelopen weekend naar Parijs geweest om een en tnder met de heer Ivens te bespreken. Van tien uur 's och tends af worden in het gebouw van de Nederlandse Film-Academie aan de N.Z. Voorburgwal films van Joris Ivens ge draaid. Het zijn: Nieuwe Gronden. Bori- nage. Spaanse Aarde, Indonesia Calling. Cuba Pueblo Armado, Carnet de Viage, de 17e breedtegraad. Le ciel et la terre. De 400 millioen, ..Winter, lente en voor- lente", Rotterdam Europoort en Valpa raiso. De heer Ivens zal 's morgens bij de pro jectie van zijn films aanwezig zijn Zowel receptie als projectie zijn voor iedereen gratis toegankelijk evenals do expositie over Ivens wer;k, die op 11 de cember van de filmacademie en daarna in „De Brakke Grond" tot 18 december zal worden gehouden. (Van onze correspondent) DEN HAAG De dirigent-componist Bruno Maderna en de dichter-schilder Lucebert hebben e en smartlap geschre ven, getiteld „Zij heeft haar zonen in de krijg verloren" De zangeres Zonder Naam zal hem zingen, allereerst vrijdag in Mies-en-Scène. Het lied is bestemd voor het schouw spel „Poppetgom" van het Haagse „Theater Scarabee", dat eind januari in de Willemstraat een eigen schouwburg opent met een nieuw soort spektakel dat uitgaat van de beeldende kunst. Bruno Maderna heeft voor .Poppet- gom" gecomponeerd. Lucebert schreef de begeleidende teksten, de totale com positie is van Adri Boon, Raf Thunnissen en Jan van As. Leden van het residentie orkest werken mee. Ir. J Piets heeft een portable theater geconstrueerd waarmee op reis kan worden gegaan. Rijk m ge meente steunen „Poppetgom" financieel, als theatermanifestatie en als vorm van beeldende kunst. De smartlap heeft een Vietnamese ach tergrond. ADVERTENTIE Nederland 1 11.00 NTS/NOT' Schooltelevisie. 17 00 KRO: Voor kinderen. 18.50 NTS: De Fabeltjeskrant. 18.56 STER: Reclame. 19.00 NTS: Journaal. 19.03 STER: Reclame. 19 06 NTS: Scala 19 56 STER: Reclame. 20 00 NTS: Journaal. 20 16 STER: Reclame. 20 20 Uitz. V V.D 20 30 Socutera 20.35 NTS Wet-strijd. 21 00 Speelfilm (14 jaar). 22.30 Journaal. 22.35 In kleur Openbaar Kunstbezit Nederland 2 18.50 NTS: De Fabeltjeskrant. 18.56 STER: Reclame. 19.00 NTS: Journaal. 19.03 KRO: MIK 20.00 NTS: Journaal. 20.16 STER: Reclame. 20.20 KRO: Brandpunt. 20.40 Film. 21.30 Adviezenrubriek. 22.05 Volk in opstand (III). 22.35 NTS Journaal. Nederland 1 11.00 NTS/NOT: Schooltelevisie. 14.00 Schooltelevisie. 16.00 NTS: Gevarieerd St. Nicolaas- programma. 18.50 De Fabeltjeskrant. 18.56 STER: Reclame. 19.00 NTS: Journaal. 19.03 STER: Reclame. 19.06 TROS: Voyage to the bottom of the sea (feuilleton). 19.56 STER: Reclame. 20.00 NTS: Journaal. 20.16 STER: Reclame. 20.20 TROS: Programma-overzicht. 20.23 Blijspel. 22.00 In kleur St. Nicolaasprogramma. 22.45 NTS: Journaal. 23.00 Teleac: Kijk eens wat ik zeg (les 11 - herh.). Nederland 2 18.50 NTS: De Fabeltjeskrant. 18.56 STER Reclame. 19.00 NTS: Journaal. 19 03 Scala 20.00 Journaal 20.16 STER: Reclame. 20.20 NCRV Rodeo. 21.10 KijkKijk 22.05 Dagboek van Rembrandt. 22.10 IKOR/CVK/RKK: Kenmerk 22.40 NTS: Journaal. WWVWWWAAAAAAAAAAAAAAAMWVAAAAAAAAAHAAAAAI"

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1968 | | pagina 11