Hendrik de Vierde compleet: unieke gebeurtenis een Carol Linssen in magnifieke creatie Kolonel eist verbod t.v.-documentaire Landré, Schat en Bartok in boeiend Amsterdams concert TONEEL IN HAARLEM Over moord op Spartacus"-leiders Voedselgebrek en kerstconcert Radio-dinsdag t" „Wat stuur ik iemand als Kerstcadeau?" Een platenbon is altijd raak! Het kan niet missen met Kerstmis: Een platenbon is altijd raak TV-vanavond Een platenbon is altijd raak! Een platenbon is altijd raak! TV maandag TV dinsdag MAANDAG 23 DECEMBER 1968 7 Kerstmis. Feest van licht en... bloemen! Erg mooi: Euphorbia's. Terwijl als plant de Kerstster in deze tijd favoriet is. Voor liefhebbers van verrassende effecten Tweeslachtig Allure Kolfje Levendig Simon Koster Motto V errijking J. H. Moolenijzer (Van onze toneelcriticus) HAARLEM. Zoals het in de middel eeuwen soms wel gebeurde dat de bur gerij verscheidene dagen achtereen naar de Markt trok om daar een (gewoonlijk bijbels) toneelspel-in-vervolgen te zien vertonen, zo is het publiek deze zater dag en zondag naar de Haarlemse Stads schouwburg getrokken om de opvoering bij te wonen van de twee delen van Shakespeares koningsdrama „Hendrik de Vierde", gespeeld door de Toneel groep Theater. Een unieke gebeurtenis op het vaderlandse toneel, want bij mijn weten zijn de twee delen van „Hen drik IV" nooit tevoren door een Neder lands gezelschap als een aaneensluitend geheel vertoond, in elk geval niet in de twintigste eeuw. Het is zelfs de vraag of het tweede deel wel ooit eerder in ons land aan bod is gekomen, want evenals met Goethe's „Faust" vinden toneeldirecties gewoonlijk dat ze alleen aan het eerste deel al genoeg te ver hapstukken hebben. MAAR JUIST in „Hendrik IV" is er een sterke organische band tussen de beide delen en men moet er de leiding van „Theater" dankbaar voor zijn dat ze ons die nu eens hebben laten zien. Pas daardoor krijgt men immers een volledig Hendrik de Vierde", deel I en II („The history of Henry the Fourth, or the Fortunes of Falstaff"), historie spel van William Shakespeare. Ver taald door Dolf Verspoor. Première bij de Toneelgroep Theater op 19 ok tober te Nijmegen. Regie: Adrian Brine en Hans Croiset. Hoofdrollen: Johan Schmitz, Carol Linssen, Hans Tiemeyer, René Lobo, Elise Hoomans Peter van der Linden, Ben Groenier, Jan Gorissen. Decor en kostuums: Herman Gordijn. Muziek: Guy Wool- fenden. Eerste voorstelling te Haar lem op 21 (deel I) en 22 (deel II) december. ADVERTENTIE 2 namen om te onthouden. 823 beeld van de figuur van prins Hal, die van onverantwoordelijke losbol rijpt tot rechtschapen en verstandig koning een ontwikkeling die bepaald niet op het slag veld van Shrewsbury, dus met het slot van I, eindigt. En tegenover deze opgaan de lijn heeft Shakespeare niet voor niets de neergaande lijn getekend van Fal staff, die eveneens pas volledig duidelijk wordt als men hem kan volgen tot zijn totale vernedering en uiteindelijke ver banning in II. Ook het karakter van de koning (die in het eerste deel nauwelijks waar maakt dat zijn naam de titel van het stuk vormt) verkrijgt pas de nodige dimensie als, in de tweede helft van deel II, zijn geweten gaat spreken en hij zijn wandaden en beleidsfouten overdenkt. Daardoor is alleen het twee-delige „Hen drik IV" een werkelijk afgerond drama, terwijl het, als alleen het eerste deel wordt opgevoerd, een nogal onnatuurlijke combinatie lijkt van didactisch historie spel en kluchtig volkstoneel. ONDER (en waarschijnlijk ook, ten ge volge van) de tweehoofdige regie van Adrian Brine en Hans Croiset is laatstge noemde tweeslachtigheid toch ook in deze integrale opvoering niet geheel wegge werkt. De regisseurs waren er niet in geslaagd een eenheid van stijl te bereiken waarin de contrasterende elementen van het stuk op een gemeenschappelijke noe mer werden gebracht en toch elk tot hun recht konden komen een buitengewoon moeilijke opgave trouwens, waarvoor in derdaad een meesterhand wordt vereist. Dat lag ten dele ook wel aan het decor van Herman Gordijn, dat ondanks de op zichzelf indrukwekkende koperen wanden (klaarblijkelijk geïnspireerd door de „Dom Juan" van de Comédie Fran- gaise) niet de beoogde overbrugging vormde tussen de hof- en de kroegscènes, terwijl Gordijns kostuumontwerpen ook al naar alle windrichtingen uiteenliepen. DAT de opvoering op deze punten dus enige zwakke plekken vertoonde wil ech ter allerminst zeggen dat er in ander opzicht niet veel bij te genieten viel. Het was als geheel een opvoering van grote allure, waarin de essentie van Shake speare's bedoeling een even leerzame als levendige schets te geven van de zedelijke groei van het Engelse koning schap duidelijk gerealiseerd werd. Dat daarbij meer was gezocht naar simpli ficatie van de karakters der toneelfigu ren dan naar psychologische verfijning, valt bij een opgave als deze te begrij pen. Er was, in de typering en karakte risering, gestreefd naar klare taal van ADVERTENTIE v.a. 4.25 (Van onze correspondent) BONN. Een kolonel buiten dienst probeert langs gerechtelijke weg de uit zending van een televisiedocumentaire te verhinderen over de moord op Rosa Luxemburg en Karl Liebknecht. De film zal 14 januari voor de Westduitse televi sie te zien zijn. Hij heeft meer dan een miljoen mark gekost. De 73-jarige, in Bad Godesberg van zijn pensioen genietende oud-kolonel Her mann Souchon wil bij een rechtbank in Stuttgart de uitzending verboden krijgen omdat de makers van de film er de me ning in verkondigen, dat het Souchon was, die het dodelijk schot op Rosa Lu xemburg loste. Souchon beweert dat hij met het schot, en met de moord op Rosa Luxemburg in het algemeen, helemaal niets te maken heeft. Een halve eeuw lang was de heersen de opvatting, dat een zekere Vogel de moordenaar van Rosa Luxemburg was. De oorspronkelijke aanstichter van het komplot tegen Karl Liebknecht en Rosa Luxemburg, de vroegere kapitein Pabst, zou tegenover de televisie-redacteur die de film samenstelde voor het eerst de goed of slecht, hoog of laag, ernstig of komisch, zonder halftonen en nuancerin gen waar die maar even gemist konden worden. En het resultaat was over het algemeen lofwaardig. Bij één enkele figuur is een dergelijke rechtlijnigheid natuurlijk onmogelijk: bij prins Hal, de latere Hendrik V, in wiens gecompliceerd karakter zowel noblesse als neiging tot het platvloerse, nederigheid en hoogmoed, honger naar macht en rela tivering van de macht aanwezig zijn. Deze gecompliceerdheid kwam voortref felijk tot uiting in de magnifieke vertol king van Carol Linssen, die het met name in de uitgelaten kroegscènes klaar speelde, voortdurend te laten voelen dat hij weliswaar „meedeed" maar er toch niet „bijhoorde", zoals hij ook later steeds voelbaar maakte dat de prins, als het grote moment zou komen, in staat zou zijn om zijn „Hang nach unten" van zich af te werpen als een versleten jas. Zijn vorstelijke allure bij de kroning en zijn vonnis over Falstaff kwamen daar door niet als een vreemde ommezwaai maar als de logische consequentie de houding die Linssen zo subtiel uitgewerkt. van had PRINS HALS tegenspeler op het „la gere" niveau, Sir John Falstaff, was uiteraard een kolfje naar de hand v Hans Tiemeijer, maar nog veel meer dan dat. De uitbundig-komische zuiplap, die Falstaff in het begin is en die bij Tie meijer geen onsje tekort kwam, liet hij geleidelijk ernstiger en zieliger worden, meer en meer zijn zelfgemaakt aureool verliezen, om tenslotte bijna als iets vanzelfsprekends de weg naar gevange ADVERTENTIE v.a. 4.25 HILVERSUM. Op het eerste net het voedselgebrek op de wereld. Op het tweede net een kerstconcert. Nederland 1. Het avondprogramma begint na de fabeltjeskrant, het jour naal en de reclame met een afleve ring van de serie „Rinaldo Rinaldini". Rinaldo heeft het nog altijd aan de stok met C&valcanti, die Rosalia heeft gearresteerd. Rinaldo denkt er niet aan zich over te geven, maar Ca- valcanti rust ook niet. Het blijft dus spannend, vooral als Rinaldo een on deraardse gang ontdekt, die hem dicht bij zijn vijand kan brengen. „Kenmerk" vult de rest van het voorprogramma. Na het journaal gaat de NCRV verder met „Tweekamp", waarin een team van de theologische hogeschool in Kampen een ploeg van de Rijksuniversiteit in Leiden ont moet. Evenals zondagavond is het moge lijk dat hierna een uitzending van de Apollo komt. Daarna in ieder geval de serie Bu reau Bristol". De agenten hebben een goede vangst gedaan. Na een bank overval zijn twee van de drie daders door adjudant Watt in de kraag gegre pen. De derde man is er echter met het geld vandoor. Hij probeert het geld uit te geven maar neemt omdat dit een hachelijke onderneming is daarvoor een vakman in de arm. Aan Bureau Bristol de taak om de derde man, het geld en de helper onschade lijk te maken. Vervolgens brengen Nico van Vliet en Piet Pons een programma onder de titel „Voedsel voor Miljoenen". Als uitgangspunt nemen zij een Ame rikaanse film over het voedselgebrek op de aardbol. Ze vragen zich af of er werkelijk voedselschaarste zal blijven en zo ja, wat de rijke landen daar dan tegen kunnen doen. Na de dagsluiting (een Indonesisch koor zingt) en het laatste journaal volgt nog een Teleac- uitzending. De vierde les in de cursus „Exportbevordering". Nederland 2. Een AVRO-program- ma en dus na het journaal, de recla me en de fabel „Nog een verhaaltje en dan." Vervolgens in de serie „Geen blad voor de mond" een dis cussie met jongeren uit Nederland, België, Italië en West-Duitsland over het onderwerp „Jeugd en geloof". Na het tweede journaal wordt het programma voortgezet met twee af leveringen van het tv-feuilleton „Pey ton Place". Het tweede onderdeel van het AVRO-programma bestaat uit een re portage van het kerstconcert, dat on langs werd gegeven in de Rotterdam se Doelen. Het was oorspronkelijk de bedoeling geweest, dat Vera Lynn hier zou optreden en dat er een plaat gemaakt zou worden van het concert. In verband met een staking van de musici liet Vera het echter afweten. Solisten zijn nu de sopraan Jenny Veeninga en de alt Caroline Kaart. Ze worden begeleid door een orkest, samengesteld uit leden van het Radio- Filharmonisch Orkest en de Coventry Salvation Army Band (het Leger des Heils orkest uit het Engelse Coventry) Jan van Weelden zit aan het orgel. Voorts wordt meegewerkt door The Young Credo Singers uit Rotterdam, het Christelijk Residentie Mannen koor uit Den Haag en het koor Deo Cantemus uit Rotterdam. Jos Cleber en Jef de Groot hebben de regie van dit vijftig minuten durende kerstpro gramma. AVRO's Televizier sluit hierna de HILVERSUM I. 7.00 Nws. 7.10 Het levende woord 7.15 Op het eerste gehoor. (Om 7.30 Nws; 7.32 Actualiteiten) 8.00 Nws. 8.11 Klass. gew. muz. 8.30 Nws. 8.32 Voor de huisvrouw. (9.00 Gymnastiek) 9.35 Waterstanden. 9.40 Lichte muz. 10.00 Lezing. 10.15 Operaconcert. 11.00 Nws. 11.02 Voor de zieken. 11.55 Mede delingen. 12.00 Gevar. progr. (12.22 Wij van het land; 12.26 Mededelingen t.b.v. land- en tuinbouw; 12.30 Nws.; 12.41 Actualiteiten; 13.00 Raden maar 14.00 Conciliepostbus. 14.05 Metropo- le-orkest. 14.30 Pizzicato. (16.00 Nws.) 17.00 Overheidsvoorlichting. 17.10 Voor de kinderen. 18.00 Kerstmis. 18 19 Uitz. D'66. 18.30 Nws. 18.46 Actualiteiten. 19.00 Kerstconcert. 20.30 Pax Christi. (23.00 Nws.; 24.00 Eucharistieviering). HILVERSUM II. 7.00 Nws. 7.10 Ochtendgymn. 7.20 Lichte gramm. muz. 7.54 Deze dag. 8.00 Nws. 8.11 Radiojournaal. 8.20 Lich te gramm. muz. (8.30 De groenteman). 9.00 Reportage-klankbeeld. 9.40 Mu ziek uit Middeleeuwen en Renaissan ce. 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Ar beidsvitaminen (11.00 Nws.) 11.30 Klas en mod. muz. 11.55 Beursberichten. 12.00 Progr. rond het volkslied. 12.26 Mededelingen t.b.v. land- en tuin- tuinbouw. 12.29 Overheidsvoorlichting 12.30 Sportrevue. 13.00 Nws. 13.11 ra diojournaal. 13.30 Spiegel van België 14.00 Hedend. muz. 14.35 Jazz. 15.00 Engelse kerstmuz. '6.00 Nws. 16.02 Cariba. 16.30 Kunstkroniek. 17.00 Big Band Beat. 17.25 Jazz Spectrum. 17.55 Mededelingen. 18.00 Nws. 18.16 Radio journaal. 18.25 Bach on the Rocks. 18.50 Paris vous parle. 18.55 Voor de kinderen. 19.00 Promenade-orkest. 19.30 Nws. 19.35 Progr. rond Stille Nacht. (22.30 Nws; 22.40 Radiojournaal. 23.55 Nws. 24.00 Kerstnachtdienst HILVERSUM III. 9.00 Nws. 9.02 Plaatjes voor de pep. maandagavond af. wwwwwwvwuwwvwvwwwwwwwwwwmvwwwwwwvwwvwwvwwwwwwwwwvwwwwvi (10.00 Nws.) 11.00 Nws. 11.03 Pow pow 12.00 Nws. 12.03 Zorro. 13.00 Nws. 13.03 nis en verbanning in te slaan. Ook deze creatie was een belevenis. Een minder dominerende figuur blijft, ook bij de integrale opvoering, de titel rol, al wint die dan in het tweede deel belangrijk aan kracht. Johan Schmitz wist van die climax een prachtig ge bruik te maken door zich in I te beper ken tot de algemene omtrekken van de sombere, in alles teleurgestelde koning, om pas in II die omtrekken ontroerend in te vullen met de tragiek van de man die in het aangezicht van de dood moet erkennen dat al zijn sluwheden en mis daden hem geen geluk hebben opgeleverd. Daarbij toonde Schmitz opnieuw, dat hij de Shakespeariaanse verstechniek be heerst als weinig anderen op het Neder landse toneel. Het aantal belangrijke rollen in dit machtige werk is te groot om ze stuk voor stuk te kunnen bespreken, hoewel verscheidene van de vertolkingen daar zeker voor in aanmerking zouden komen. Ik moet volstaan met te vermelden dat René Lobo de driftige Hotspur krachtig en met veel begrip neerzette maar toch niet geloofwaardig maakte dat hij de „Miracle of men" was, het idool waar aan heel de jeugdige ridderschap van Engeland zich spiegelde. Albert Abspoel leverde als de kostelijke dronkaard Pis tol verbluffende staaltjes van komische acrobatiek. In het dronkenmanswerk wer den hij en Falstaff vermakelijk geassis teerd door Onno Molenkamp en Joop Keesmaat. Elise Hoomans speelde de kroegwaardin Mrs. Quickly, hier Vrouw Wouwel geheten, als een karikaturale poppenkast-Katrijn, wier woorden soms niet te verstaan waren. Arthur Boni maakte een indrukwekkende figuur van prins John als de listige onderhandelaar van Gaultree Forest. Een komisch meesterstukje, ook weer in het karikatu rale genre, leverde Peter van der Lin den als de beverige oude vrederechter Shallow (meester Rozewater). En Siem Vroom overtrof zijn spel als Sir Richard Vernon in I en Warwick in II door zijn grandioze vertolking van de zinnebeel dige figuur „Het gerucht", die het tweede deel zo verrassend opent. DOLF VERSPOOR tekent voor de uiterst levendige Nederlandse tekst, die Shakespeare lang niet overal op de voet volgt maar die het origineel in de ern stige scènes wel benadert in rijkdom van taal en in de komische wemelt van treffende vondsten en oer-Hollandse, Bre- dero-achtige uitdrukkingen. Het publiek heeft de spelers aan het slot beloond met een bijna ovationeel applaus. ADVERTENTIE „Beste Kerstman, ik zoek graag zélf 'n plaat uit" v.a. ƒ4.25 naam van Souchon hebben genoemd. Souchon zegt nu een verklaring van Pabst over te kunnen leggen, dat deze nooit tegenover de televisiemensen zoiets zou hebben gezegd. Deze op hun beurt hebben verklaringen bij de hand van het tegendeel. Zo zou Pabst ook tegenover redacteuren van het weekblad „Der Spie gel" de naam van Souchon hebben ge noemd. De moord op Karl Liebknecht en Rosa Luxemburg staat de laatste tijd weer in de belangstelling. Twee recente en zeer gedetailleerde boeken houden zich met de kwestie bezig. Ook „Der Spiegel" pu bliceerde kort geleden een uitvoerige stu die over de moord. Liebknecht en Luxem burg richtten in de tijd van de troebelen, die het einde van de eerste wereldoorlog begeleidden, de Spartacusbond op. Dit verbond werd later- in een communisti sche partij omgezet. Zowel Karl Lieb knecht als Rosa Luxemburg werd als communist en als jood het slachtof fer van een van de wreedste moordkom- plotten, die het reactionaire deel van Duitsland in zijn jongste geschiedenis heeft uitgedacht. (Van onze muziekrecensent) AMSTERDAM. Enige tijd geleden werd ik door de artistieke leiding van het Amsterdamse Concertgebouw vrien delijk op mijn vingers getikt, omdat ik geschreven had dat de VARA iets kon waartoe het Concertgebouw niet bij machte was, dit naar aanleiding van een modern zaterdagmiddagconcert van de bovenvermelde omroepvereniging. Het Concertgebouw organiseert al sinds 1961 moderne (experimentele) concerten en dat men op dit gebied niet hoeft onder te doen voor de omroep is gistermiddag wel duidelijk gebleken. De moeite die de artistieke leiding van het Concertge bouw zich getroost om de (ultra-) mo derne muziek te propageren is werkelijk voorbeeldig te noemen, maar ik ben ge neigd om deze „experimenten" te ver gelijken met de wedloop die er tussen Amerika en Rusland gaande is om het eerste op de maan te landen. DAT het Concertgebouw het ernstig meent, lijdt inmiddels geen twijfel, want er werd ons gistermiddag een ponskaart ter hand gesteld door middel waarvan men nog tijdens het concert kon vaststel len in welke richting onze voorkeur uit ging. Na de pauze werd als resultaat van dit pijlsnelle opinie-onderzoek vast gesteld, dat het merendeel van de bezoe kers de voorkeur gaf aan de herhaling van „Signalement" van Peter Schat en dat er minder vraag was naar een reprise van „Variazioni senza tema" van Guil- laume Landré of naar de „Muziek voor snaarinstrumenten, slagwerk en celes ta" van Bela Bartok. De computer van de IBM had bovendien uitgerekend, dat eenentachtig percent van de bezoekers braaf hun kaart hadden geprikt en dat de uitvoering van Bartok het meest werd geapprecieerd. Ik heb zelf ook even een onderzoekje ingesteld en toen ik aan een lieve dame vroeg waarom zij naar zo'n modern con cert ging, kreeg ik ten antwoord: „omdat je er zulke gekke mensen ziet".In derdaad zijn er heel wat jongelieden die daar rondlopen in een kledij die een dui delijke afspiegeling bedoelt te zijn van hun moderne gevoelens en waarmee zij het behoudende deel van het publiek als het ware toeroepen: „Ik heb lak aan je blauwe pak!" Maar laat ik niet afdwalen het blijkt dat er veel mensen prijs stellen op de toelichting die aan het concert vooraf gaat. Evenals bij een vorige gelegenheid (Werner Henze) zaten er om 12.45 uur al zeker tweehonderd mensen in de Kleine Zaal om te luisteren naar de uiteenzet ting van Ton Hartsuiker. Het concert begon om 14.15 uur en na de langdurige changementen en de reprise van Signa lement én de discussie daarna, stonden de dapperen van Serie C nr. 2 pas om over half zes op straat. De dorst naar kennis is groot! „SIGNALEMENT" van Peter Schat werd gecomponeerd in 1961 en is al meer malen in het Concertgebouw uitgevoerd. De bezetting omvat: zes slagwerkers en drie contrabassen en men had voor deze gelegenheid de hulp ingeroepen van de „Slagwerkgroep Amsterdam". De compo nist stelde geen prijs op een bespreking van zijn werk in het programma, maar volstond met de weergave van het mot to, als leidraad bij het luisteren: „In de ze uren, bekorend in hun doelloosheid, had ik mij ook een zeer eenvoudig in strument gemaakt, waaraan ik tokkelend wat enkelvoudige klanken kon ontlokken. Gelijk kinderen met zand spelen speelde ik met deze klanken en bouwde er heu vels van schone troosteloosheid mee op", (uit de paradijsvogel van Louis Paul Boon). Dat de componist door deze mooie zin snede geïnspireerd werd, wil ik graag aannemen, maar het verband tussen de woorden van de dichter en de klanken van „Signalement" is mij volkomen duis ter gebleven. Ik zou kunnen zeggen dat ik het boeiend vond, maar dan alleen om het bedrijvige heen en weer lopen van de slagwerkers het is altijd boeiend om mensen aan het werk te zien. Zonder deze zichtbare attractie zou ik mij spoe dig verveeld hebben. De grootste vondst, die kennelijk imponeerde, was een enorm crescendo op zes gongen, maar dit klank beeld was wel heel ver verwijderd van de „enkelvoudige klanken", waarvan de dichter sprak. Ton Hartsuiker verklaarde in zijn toelichting, dat het spel van de contrabassen bedoeld is als commentaar van het publiek ik moet zeggen dat ik het volkomen eens was met de contra bassen! De „Muziek voor snaarinstrumenten, slagwerk en celesta" van Bela Bartok is te beschouwen als een „modern-klassiek" werk in dien zin dat deze muziek reeds lang algemeen geaccepteerd wordt, even als trouwens het meeste werk van deze Hongaarse componist. Het Concertgebouw orkest onder leiding van Bernard Haitink gaf er een overtuigende uitvoering van en men kan niet anders zeggen dan dat deze muziek een verrijking van het or kestrepertoire betekent. Opvallend was de prachtige strijkers klank aan het begin en de grote spanning die Haitink en de zijnen in de opbouw van het tweede deel wisten te leggen. De enorme vaart en de onstuimigheid waar mee het vierde deel werd ingezet was een bewijs van ie kracht en de muzikale kwaliteit van het onvolprezen Concert gebouworkest- De „Variazioni senza tema" van Guil- laume Landré één van de laatste wer ken van deze onlangs overleden compo nist gingen vooraf aan Bartok en volg den op Signalement van Peter Schat. Door deze plaatsing kwam deze compositie enigszins in de verdrukking. Het is te ho pen dat dit werk spoedig herhaald wordt, nu werden mijn indrukken vervaagd door de grandioze en ingespeelde uitvoering van Bartok. ADVERTENTIE „Wat geef ik bij een Kerstdiner aan de gastvrouw?" v.a. 4.25 Ekspres. (14.00 Nws.) 15.00 Nws. 15.03 Er-Jee-Em-Dne 16.00 Nws. 16.03 Mix. (17.00 Nws.) BRUSSEL 324 m. 12.00 Nws. 12.03 Gevar. muz (12.40 SOS-berichten voor schippers). 12.55 Buitenlands persoverzicht. 13.00 Nws. 13.20 Tafelmuz. 14.00 Nws. 14.03 Licht muz. progr. 15.00 Nws. 15.03 Opera fragmenten. 16.00 Nws. 16.03 Beursbe richten. 16.09 Amusementsmuz. 16.15 Voor oudere luisteraars. 17.00 Nws. 17.15 Jazzmuz. 18.00 Nws. 18.03 Voor de soldaten. 18.28 Paardesportuitsla gen. 18.30 Franse les. 18.32 Gramm. muz. 18.35 Verkeerstips. 18.40 Lichte orkestmuz. 18.45 Sportkroniek. 18.52 Taalwenken. 18.55 Lichte zang. 19.00 Nws. 19.40 Lichte orkestmuz. 19 45 Vra- genbeantwoording. 20.00 Klass. muz 21.42 Boekbespreking. 21.57 Gramm. muz. 22.00 Nws. 22.15 Poëzieprogr 22.30 Dansmuz. 23.00 Nws. 23.10 Klass muz. 23.30 Nws. 23.32 Fluitconcert 23.45 Kamermuz. 24.00 Kerstnachtmis jeugd. Nederland 1 15.00 NCRV: Gevar. progr. v. d, 18.50 NTS: De Fabeltjeskrant. 18.56 STER: Reclame. 19.00 NTS: Journaal. 19.03 STER: Reclame. 19.06 NCRVRinaldo Rinaldini (feuilleton). CVK/IKOR/RKK: Kenmerk. STER: Reclame. NTS: Journaal. STER: Reclame. NCRV' Tweekamp. Tijdens avondprogr. om 20.50 Apollo 8 Berichtgeving ruimte' traject tussen aarde en maan. NCRV: Bureau Bristol (feuill.). Amerikaanse film. Koorzang NTS: Journaal. Teleac: Export (les 4, herh.). Nederland 2 18.50 NTS: De Fabeltjeskrant. 18.56 STER: Reclame. 19.00 NTS: Journaal. 19.03 AVRO: Voor de kleuters 19.08 Jeugddiscussie. 20.00 NTS: Journaal. 20.16 STER: Reclame. 20.20 AVRO: Peyton Place (feuill.) 21.05 Kerstconcert 1968. 21.55 AVRO's Televizier. 22.25 NTS: Journaal. 19.31 19.56 20.00 20.16 20.20 20.45 21.35 22.20 22.25 23.00 Nederland 1 11.15 of 13.15 NTS: Apollo 8: Aankomst bij de maan. 15.00 VARA: Dansorkest Henri Segers 15.20 Poppenfilmpje. 15.30 Liedjes uit Ja Zuster, nee Zuster, 16.10 Rawhide (Western). 18.50 NTS: De Fabeltjeskrant. 18.56 STER: Reclame. 19.00 NTS: Journaal. 19.03 STER: Reclame. 19.06 VARA: Dagje Ouder. 19.56 STER: Reclame. 20.00 NTS: .Journaal. 20.16 STER: Reclame. 20.20 Politieke partijen: C.H.U. 20.30 VARA: Achter het nieuws. 20.55 De Lucy Show. 21 30 Documentaire Zweden. 22.05 Ironside (feuilleton). 22.55 NTS: Journaal. 23.00 IKOR/CVK/RKK: Kerstnacht dienst in de Laurenskerk te Rotterdam. 24.00 KRO/RKK: Eurovisie: Nachtmis in de parochiekerk van Hallein in Oostenrijk. 03.15 NTS: Apollo 8: Reportage. Nederland 2 18.30 NTS: Apollo 8: Samenvatting reportages 18.50 NTS: De Fabeltjeskrant 18.56 STER: Reclame. 19.00 NTS: Journaal. 19 03 Scala. 20.00 Journaal. 20 16 STER Reclame. 20.20 Tsjechische film. 21.30 Studentenhaver. 22.00 Het verborgen kerstfeest. 22.50 Journaal 23.00 Teleac: Noten en tonen (les 14 herhaling).

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1968 | | pagina 7