Trudy Labij en Luc Lutz in luchtige huwelijks-boutade ft Brug tussen niet- en wel gehandicapten I Concertgebouworkest met muzikale contrasten Plan culturele academie in Tilburg Daniel Gelin met Frans komedietje Grillige voorkeur van Benzi SPRING UIT HET RAAM SCHAT, WE GAAN TROUWEN" Audrey Hepburn kreeg zoon Van Hillo met een moedige sergeant TV vanavond Radio dinsdag TY maandag TV dinsdag „LEVEN EN LATEN LEVEN" DOCUMENTAIRE VAN KRO (Van onze correspondent) AMSTERDAM Op een tafeltje een pakje crackers, fles tomatenketchup, bekers, pakje thee, verfrommeld papier. In een leren stoel Trudy Labijop de pluche bank Luc Lutz. Trudy barst af en toe in lachen uit en onder breekt daarmee de toonloze stem van de jongen, die haar de tekst voorzegt. In deze ruime kamer van een statig Amsterdams grachtenhuis, hebben ze de rust ge vonden, die ze op het ogenblik nodig hebben om ge concentreerd te kunnen werken aan het blijspel „Spring uit het raam schat, we gaan trouwen". Ze repeteren er dag in dag uit van 's morgens vroeg tot achter in de mid dag aan deze vrije produktie, die op 10 februari in de Kleine Komedie te Amsterdam in première gaat. Geen collecte maar begrip Een kloof GABRIELI - WEBERN - BARTOK - BRAHMS Advertentie niet een staartje Knappe schrijver Zonder boodschap IN ROTTERDAMSE SCHOUWBURG Meeslepende pianist Inspirerend geleid Acteur Karns overleden ZATERDAG-MATINEE IN CONCERTGEBOUW Al te hemels al te overrompelend Benzi de tovenaar Valse schaamte Studie-opdrachten over omroepbeleid V VWIMVMIMMVWVVM/VWVVW /X/WVWWWM\AAA/MWWWWMWVWWW*/ geestige dialoog. Het heeft geen bood schap. Daarvan hebben we er in Neder land toch al zoveel. Dit is gewoon een lichte boutade rond het huwelijk". Als ze een voorproefje spelen, blijkt dat misverstand en onbegrip heel speels te zijn behandeld. Luc Lutz: „Laten we elkaar tutoye ren". DEN HAAG. Een onvermijdelijke confrontatie met handicaps gaf film regisseur Ad Zonneveld zijn produk tie „Leven en laten leven" mee. In samenwerking met de Nederlandse centrale vereniging ter bevordering van revalidatie maakte Zonneveld de ze documentaire, die de KRO dinsdag via Nederland 1 om 21.10 uur uitzendt. Geen geld. maar begrip dan ook in de bedoeling van het NCRV om de film na de TV-presentatie ter beschikking te stellen aan belangstel lende organisaties, clubs en scholen. Dit alles met het doel de integratie van lichamelijk en zintuiglijk gehandi capten in onze samenleving te bevor deren. De NCRV noemt dan ook dit nieuwe jaar het „integratie-jaar van de gehandicapte". Men hoopt door het vertonen van deze film een brug te kunnen slaan tussen de niet- en wel gehandicapten. Trudy Labij: vuile viezerik". „Ja, ik ben daar gek, Volgende week dinsdag is de start in Amsterdam. Twee maanden in de Kleine Komedie en dan een toernee van min stens vier maanden door Nederland. Het ziet er naar uit dat er de komende tijd veelvuldig en met flair uit het raam wordt gesprongen. Het 40-minuten durende geheel is al- lerminst vervaardigd om de Neder- J lander het besef te geven, dat men fi- nancieel in een behoefte moet gaan voorzien. Het einde van de produktie toont niet het gebruikelijke gironum- mer, maar roept echter wel op tot een nadere discussie met betrekking tot het behandelde onderwerp. Het ligt "'".Leven' en' laten Trudy is helemaal in het zwart: leren vest, strakke broek, mini-truitje. Een zij den sjaal zorgt voor wat kleur. Haar on af scheitjelijke mini-poedel bemoeit zich tnet niémand, maar scharrelt overal rond. Over het verhaal in dit spel vertelt ze: „Luc speelt een violist, die een huwelijks advertentie plaatst. Ik, als Tilly Kreuk- wijk, kom er op af. Dan worden er aller lei beschouwingen oVer het huwelijk ten beste gegeven. Tilly werkt in een cafe taria en ze doet aan judo. De rest moet een verrassing blijven. Dat is nou juist zo leuk aan dit stuk van Dimitri Fren- kel Frank: van haast alle toneelstukken kun je tegenwoordig boeken kopen, dan weet je hoe het afloopt en dan is er toch al een deel van de pret- weg. Dat is hiermee niet het geval. Het is een reuze leuk stuk. We werken er allemaal met veel plezier aan". Slanke Trudy werd geboren in Den Haag, groeide op in Arnhem en maakte vooral naam met de televisie-serie Joop ter Heul. In „Er zit een haar in mijn soep" speelde ze naast Ton van Duin hoven en later naast Luc Lutz, die de rol van hem overnam. Luc Lutz vertelt over de geboorte van wat hij zelf een dol-dwaas spel noemt: „ik heb Dimitri Frenkel Frank gevraagd een blijspel voor mij te schrijven. We hebben over Trudy gesproken, die ik ken de uit „Er zit een haar in mijn soep" en toen heeft hij het spel op ons beiden geschreven. Tijdens de allereerste be spreking stond hij er wat huiverig tegen over, maar de volgende dag belde hij me op en zei: „Ik doe 't". Hij is een bijzon der knappe en snelle schrijver". De Engelse regisseur Adrian Brine, die zowel in Engeland als België en Neder land werkt, is het daar volkomen mee „Spring er uit of ik gooi je er uit", zegt Luc Lutz tegen Trudy Labij in „Spring uit het raam schat, we gaan trouwen" van Dimitri Frenkel Frank, de komedie die dinsdagavond in de Amsterdamse Kleine Komedie in pre mière gaat. eens: „een voortreffelijk schrijver. Het was bijna direct goed. We hebben er maar heel weinig aan hoeven te veran deren". Op een rollende „r" na, spreekt hij opvallend gaaf Nederlands. Over het verschil tussen „Er zit een haar in mijn soep" en deze nieuwe pro duktie: „in dit stuk zit veel meer". Bij dat andere kon je al te duidelijk mer ken dat het voor de commercie werd ge schreven. Trudy roept waarschuwend: „Laat me dat alsjeblieft niet zeggen, want dan krijg ik het met mijn mana gers aan de stok". Luc Lutz stelt het wat rustiger: „het is een pretentieloos spel, met een spitse, TILBURG. In Tilburg is een stich ting geformeerd die streeft op korte ter mijn, liefst in 1972, een culturele acade mie te stichten. Het stichtingsbestuur heeft de staatssecretaris van Onderwijs en Wetenschappen, mr. J. H. Grosheide, gevraagd de te stichten school voor hoger sociaal pedagogisch onderwijs op het rijksscholenplan 1972-1974 te zetten en haar met ingang van 1972 te susidiëren. In een studie, die de aanvrage verge zelt, constateren de initiatiefnemers, dat in de nabije toekomst een steeds groter behoefte zal zijn aan geschoolde werkers, die op het brede terrein van de cultu rele activiteiten sen specialistische op leiding hebben gehad. Die begeleiding eist een steeds gevarieerder kennis en vaardigheid op het gebied van het maat- schappeijk culturele werk. In de studie, waar is meegewerkt door het stichtingsbestuurslid prof. dr. J. A Stalpers, hoogleraar in de sociale peda gogie aan de Tilburgse hogeschool, wordt berekend dat er in de drie zuidelijke provincies alleen meer dan voldoende studenten zijn om de academie levens vatbaarheid te geven. Bovendien is de specialistische opzet van de academie van dien aard, dat ook uit andere delen van het land vele gegadigden zich zullen gaan melden. (Van onze correspondent) ROTTERDAM Zo'n komedietje als „S.O.S. Homme seul", waarmee Daniel Gelin nu in ons land is en onder auspi ciën van de Galas Karsenty-Herbert zon dagmiddag een voorstelling ervan gaf in de Rotterdamse schouwburg, is eigenlijk helemaal niets: chocolat-mousse, een hap en weg is het. Er blijft alleen een vaag parfum over. Zo moet het tenminste als het goed is, en de bezetting rond Daniel Gelin, zelf als vakman en acteur hors de concours, is goed genoeg om zo'n niemen dal de vaart en spirit te geven die het behoeft. AMSTERDAM. Het zondagmiddag concert van het Concertgebouworkest on der leiding van Bernard Haitink in het Concertgebouw werd ingeleid met enkele „muzikale opgravingen" uit de tweede helft van de zestiende eeuw. Een Can zone en een Sonate van Giovanni Gabrie- li (1557-1613) te voorschijn gekomen uit de bibliotheek van de San Marco, moes ten dienen als voorschotel voor de vijf orkeststukken van Anton Webern. Het eenvoudige aardewerk van Gabrieli is niet te vergelijken met het kraak porselein van Webern, maar in ieder ge val Wijkt het bestand te zijn tegen de tand des tijds. Of de orkeststukken van Webern in het jaar 2270 weer tot klinken zullen worden gebracht, kunnen wij niet voorspellen. Het lijkt mij niet waarschijn lijk, want waar halen ze over 300 jaar een mandoline en een gitaar vandaan? Ik weet dat het heiligschennis is om niet te geloven in de eeuwigheidswaarde van de Weense School, maar het smaakt mij niet geconfronteerd te worden met de „uiterste essentie" van muziek. Het doet mij denken aan een schilderij van Mon driaan. Ik weet dat het knap is en diep doordacht, maar juist wat Webern wegge laten heeft heeft, kan ik niet missen. Hoe anders is dat bij Bartok. Het laatste deel van zijn tweede Pianoconcert is een briljante finale, meeslepend, vir tuoos en muzikantesk, zonder een zweem van geleerddoenerij. Geza Anda speelde dat de stukken ervan afvlogen. Toen hij dankte voor het enthousiaste applaus, keek hij naar een zaal vol met blije men sen en dat moet hem oneindig veel goed hebben gedaan. Bartok (1881-1945) en Webern (1883-1945) zijn leeftijdgenoten, zoals uit de jaartallen blijkt, maar er ligt een wereld van verschil tussen hun mu zikale opvattingen. Bartok heeft ook lang moeten vechten voor zijn succes. In de eerste tijd van zijn leven had hij meer tegenstanders dan bewonderaars. Maar de erkenning van zijn veelzijdig talent is hem toch deel achtig geworden. Op 18 januari 1908, schreef hij een briefje aan Mengelberg met het vriendelijke verzoek om de uit voering van zijn Suite voor klein-orkest te overwegen. Nu, zestig jaar later, wondt het werk van Bartok in alle concertzalen en theaters gespeeld en steeds groter wordt de menigte van zijn bewonderaars. Een verhaal om te vergeten en vol on zinnigheden: een man wiens vrouw met vakantie is wordt in zijn Parijse flat be laagd door toeristische schoonheden uit Zweden en Engeland, en de vrouw van zijn vriend wil ook wel. Die vriend pro beert een graantje mee te pakken uit de overvloed maar hij is niet zo sexy als Daniel Gelin. Een Nederlandse zakenre latie van Gelin probeert ook wat met de meisjes en gaat met ze uit naar onze na tionale vermaakcentra in Parijs, de Folies en het Casino. Jacques Vilfrid en Jean Gi- rault molken dat thema grondig uit. Zo ontstaat een middagje toneel waarvan je in deze tijd van acties-tomaat en zo plot seling ontdekt: waarlijk, ook dit toneel bestaat nog Het moet gezegd, dat Daniel Gelin er zich niet met een Jantje van Leiden af maakt. Hij is een acteur die zo'n klucht- figuur tot in details uitgespeeld neerzet. Om hem heen beeldschone actrices in Balmain-micro-jurkjes. Een lange Zweed se van Joscelyne Bauchesne, een fors ge bouwde Britse met de typische-Engelse naam Stephanie van Jacqueline Laurent, Regine Lovi als de vriendin des huizes, verzorgd en zeker. Probleemloos ontspan ningstoneel in een snelle regie van Michel Vocoret en in een simpel decortje, Na de pauze volgde nog een gloedvolle uitvoering van de Derde Symfonie van Brahms. De bezielende leiding van Ber nard Haitink inspireerde het Concertge bouw Orkest tot een magnifieke uitvoe ring van dit meesterwerk. In de zonnige zomer van het jaar 1883 legde Brahms, tijdens een vakantie in Wiesbaden, de laatste hand aan zijn F-dur Symfonie. Op deze kille zondag in februari konden wij genieten van de uitschietende zonne stralen, die Brahms voor ons heeft gecon serveerd. HOLLYWOOD Audrey Hepburn heeft in Lausanne het leven geschonken aan een zoon, zo is zondagochtend in Holly wood meegedeeld. De veertigjarige actrice en haar man, dr. Andrea Dotti, hebben de baby, die zon dagochtend vroeg is geboren, Luca ge noemd. Audrey Hepburn is in 1968 geseheiden van Mel Ferrer na een huwelijk dat der tien jaar heeft geduurd. Zij had van Fer rer een zoon, de negenjarige Sean. Dotti is psychiater in Rome. HOLLYWOOD (AP) De Amerikaanse acteur Roscoe Karns is vrijdag op 77- jarige leeftijd te Hollywood overleden. Karns begon zijn carrière in de stomme film „The Catcher". Zijn carrière voor het witte doek en de televisie strekte zich uit tot in de jaren vijftig. Samen met Clark Gable en Claudette Colbert speelde hij in de film „It happened one night". AMSTERDAM Wie op het idee is gekomen om de „Onvoltooide Symfo nie" op het programma voor het Radio Filharmonisch orkest in het Amsterdam se Concertgebouw te zetten tussen een modern pianoconcert en „Till Eulenspie- gels lustige Streiche" weten wij niet. In ieder geval moet dirigent Roberto Benzi het ermee eens geweest zijn en misschien vindt hij de „Onvoltooide" van Schubert de mooiste symfonie, die ooit is geschre ven. Daar kon hij weieens gelijk in heb ben, doch zijn opvatting is voor onze be grippen aanvechtbaar; hij maakt er Brahms van en denkt daarbij aan Tschai- kowsky. Maar Schubert kan er tegen; ondanks de hyper-romantische overdrijving, heb ben wij in stille verrukking zitten luiste ren naar de onsterfelijke melodieën van de Weense schoolmeester. Men heeft Schubert vaak de „himmlische Lëngen" verweten in zijn laatste grote C-dur Sym fonie, maar met de „Onvoltooide" heeft hij ons in lengte te kort gedaan. De „Fantasia op een thema van Tho mas Tallis" van Vaughan Williams, waar mee Benzi het concert begon, was wel lang maar niet „himmlisch"De strij kers van het Radio Fhilharmonisch Or kest speelden als engelen, helaas zij wis ten niet van ophouden. Wij hebben met engelengeduld geluisterd, maar bij de laatste noot slaakten wij een zucht van verlichting. Met de eerste akkoorden van het Con cert voor piano en orkest van Richard Rodney Bennett, keerden wij op aarde terug. De jonge Amerikaanse pianist, Stephen Bishop, speelde de honderddui zend noten of het een sonatine van Cle- menti was, even gemakkelijk, maar niet zo aardigDe hevige paukenslagen dreunden ons in de oren en de pizzicati van de contra-bassen werden de zaal in- geslingerd, maar niemand werd getrof fen Wij begrepen, dat het een gewel dig pianoconcert was, maar waar Stephen Bishop het geheugen vandaan haalt om dit werk uit zijn hoofd te spelen, dat kon den wij niet begrijpen. Roberto Benzi kan toverenhij zegt: Hokus Pokus Pilatus pas ik wou dat ik Uilenspiegel was en opeens staat Tijl voor het orkest. Hij haalt de ene schelmenstreek na de andere uit en lacht om de duivel en zijij malle moer. Hij betovert de strijkers, jaagt ons de stui pen op het lijf met een gillende Es-klari net. Hij laat ons dansen op het slappe koord en trekt dan stiekem het valnet weg, hij sleept ons mee voor de poorten van de hel en barst van het lachen om onze angst voor het vagevuur. Terwijl wij nog staan te trillen op onze benen, neemt hij afscheid met een vrien delijk schouderklopje en een sierlijke buiging dat is BenziHonderd jaar geleden schreef Charles de Coster „De Strauss componeerde „Till Eulenspiegels maar wie leest nu nog een boek, dat een eeuw geleden verschenen is? Richard Strauss componeerde „Till Uilenspiegels lustige Streiche" in 1895, hij noteerde in de partituur: „Nach alten Schelmenwei- se in Rondoform für grosses Orchester gesetzt." Al hebt U nooit een letter van Charles de Coster gelezen, U hoeft slechts te luisteren naar het meesterwerk van Strauss en Tijl staat voor U in de ge daante van Roberto Benzi de tovenaar. J. H. MOOLENIJZER Als uitgangspunt gebruikte Zonne veld de normale samenleving tegen over gehandicapten. Hierbij kwam hij tot de conclusie, dat deze samenleving nog steeds een afwijzende houding aanneemt met betrekking tot de min der valide mens. Bij een eerste con frontatie wordt nog steeds te veel net aan de hand is. leven" wil door middel van interviews met diverse ge handicapten duidelijk stellen, dat we te doen hebben met individuen. Een integratie is alleen mogelijk, wanneer de afkeergevoelens bij een eerste ont moeting door beide partijen als een natuurlijke reactie wordt aanvaard. De documentaire, waaraan Zonne veld vijf weken heeft gewerkt, con fronteert de kijker met gehandicap ten, die zich in de normale samen leving bewegen en dagelijks in con tact komen met de andere partij, die zich weet te beschermen tegen het op leggen van zijn diepere gevoelens, voor al die, waarvoor zij zichzelf schaamt. Een treffend voorbeeld is hiervan m „Leven en laten leven" terug te vin den. Geïnterviewde: „wanneer men sen me dan zo nodig moeten helpen met oversteken, denk ik bij mezelf, ach laat ik hen dan maar een ple zier doen". Nederland 1. De fabeltjeskrant heeft ook vandaag weer niet de eer de uit- zendingen te mogen openen. Voorai- gaande aan dit populaire programma kunnen we kijken naar een reportage van de wedstrijden om de wereldtitel skiën in Italië. Vandaag de reuzensla lom. In de jeugdserie Jeugdherinnerin gen, die volgt op het nieuws en de Scheepsjongens van Bontekoe, gaat Nica kersen eten. Kick Stockhuyzen laat vervolgens de teams van de ka tholieke Universiteit in Nijmegen en de Technische Hogeschool in Eindho ven tegen elkaar uitkomen in Twee kamp. Dan is het tijd voor het tweede journaal en de actualiteitenrubriek Hier en Nu. Please Sir, een van de populairste uitzendingen die we in de laatste serie-maanden hebben gekend, beleeft vandaag zijn allerlaatste afle vering. Joop Doderer is er daarna. Aan de hand van een aantal proefnemingen wordt een luchtige karakteranalyse ge maakt van Joop (Swiebertje) Dode rer. Ted de Braak neemt de presenta tie voor zijn rekening. Jan van Hlllo neemt zijn taak over voor de volgende uitzending, doodge woon getiteld Sergeant Joe Hooper. Achter deze naam verschuit zich de drager van de hoogste Amerikaanse j militaire onderscheiding. Toen hij on- langs ons land bezocht had Van Hillo een gesprek met hem. Het interkerkelijk jeugdkoor Wa tergraafsmeer uit Amsterdam zingt tenslotte bij wijze van dagsluiting een drietal moderne geestelijke liederen. Na het laatste journaal nog een in structie-uitzending voor de schooltele visieserie John Buil en Europa. Nederland 2. Tot half acht de fabel tjeskrant, het journaal en Scala. Dan Coronation Street van de VARA. Na het tweede journaal gaan Berend Bou- dewijn en Ellen Blazer Europa in. Ze bezoeken onder meer een show van oude brandweerwagens in Engeland. Veel valt er ook niet te vertellen over de volgende rubriek: Velen met mij. VARA's ombudsman drs. Marcel van Dam zal opnieuw een aantal proble men behandelen, waarmee kijkers worstelen. Problemen die mensen be treffen, die tussen de wal en het schip (van staat) dreigen te vallen. En dan voor de tweede maal Sher lock Holmes, de nieuwe Engelse serie over de verhalen van Arthur Conan Doyle. Tot slot van het VARA-pro- gramma nog de actualiteitenrubriek Achter het Nieuws. DEN HAAG. De minister van Cultuur, Recreatie en Maatschappelijk werk, dr. M. A. M. Klompé, heeft op drachten verstrekt aan drs. J. H. J. van der Heuvel te Delft tot het sa menstellen van een wetenschappelijke verhandeling over het beleid inzake de Nederlande radio-omroep gedurende de periode 1940-1945 alsmede het hierop aansluitende na-oorlogse herstel. Verder verleende de minister een opdracht aan mr. D. Giltay-Veth te Am sterdam tot het verrichten van een studie over het onderwerp „Vrijheid en onvrijheid in de Nederlandse om roep". HILVERSUM I 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn. 7.20 Stereo: Lichte muz. 8.00 Nws. 8.11 Journaal. 8.20 Stereo: Lichte muz. (8.30 De groenteman) 8.50 Morgenwij ding. 9.00 Report, of herh. 9.35 Wa terstanden 9.40 Oude muz. 10.00 Voor kleuters. 10.10 Arbeidsvitaminen. 11.00 Nws. 11.03 Protestsongs van nu. 11.33 Rondom 12. (11.55 Beursberich ten). Overheidsvoorl. 12.30 Uitz. voor de landb. 12.40 Toppers van toen. 13.00 Nws. 13.11 Journaal. 13.30 Spie gel van België. 14.00 Stereo: Klein chanson. 14.40 Jazz uit archief. 15.10 Ned. componistenportretten. 16.00 Nws. 16.03 Muzikale lezing. 16.25 Stereo: Strijkkwartet. 16.48 Land der muzen. 17.15 Stereo: Jazz Spectrum. 17.55 Me ded. 18.00 Nws. 18.11 Journaal. 18.25 Stereo: Licht instr. kwintet. 18.50 Pa ris vous parle. 18.55 Voor kinderen. 19.00 Trefpunt (Z-A en V.S.). 19.30 Nws. 19.35 Vanavond. 22.00 Gonk 22.30 Nws. 22.38 Meded. 22.40 Jour naal. 22.55 Zin-Tuig. 23.55 Nws. HILVERSUM 11 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord. 7.16 Stereo: Op het eerste gehoor. (7.30 Nws; 7.32 Actualiteiten) 8.00 Nws. 8.11 Te Deum laudamus. 8.30 Nws. 8.32 Stereo: Voor de vrouw. (9.00 Gymn. voor de vrouw). 9.35 Schoolradio. 10.00 Godsdienstige le zing. 10.15 Stereo: Opera-aria's. 11.00 Nws. 11.03 Ferdinand Huyck (deel 17). 11.21 Voor de zieken. 11.55 Meded. 12.00 Stereo: Van twaalf tot twee. (12.22 Wij van het land; 12.26 Meded. t.b.v land- en tuinbouw; 12.30 Nws. 12.41 Actualiteiten; 13.00 Raden maar) 14.00 Conciliepostbus. 14.05 Stereo: Musiësta. 14.30 Pizzicato. (16.00 Nws). 17.00 Overheidsvoorl. Een Antilliaan se journaliste. 17.10 Voor kleuters. 17.15 Hai. 18.19 K.V.P. 18.30 Nws. 18.41 Actualiteiten. 19.00 Stereo: Licht orkest met solisten. 19.40 Conciliepost bus (herhaling). 19.45 Wie is in. Le zing. 20.00 Moderne muz. 21.00 Vas tenavond. 22.30 Nws. 22.38 Parlements- overzicht. 22.45 (vervolg) vastenavond. 23.55 Nws. HILVERSUM III 9.00 Nws. 9.02 Plaatjes. (10.00 Nws.) 11.00 Nws. 11.03 Vrolijk gevar. visite. (12.00 Nws.) 13.00 Nws. 13.03 Ekspres. 14.00 Nws. 14.03 De Eddy Becker Show. 15.00 Nws. 15.03 Drie-draai. 16.00 Nws. 16.03 Mix. (17.00 Nws.) 18.00 Einde. BRUSSEL 324 en 484 m. 12.55 Buitenl. persoverzicht. 13.00 Nws. SOS-berichten voor de schippers. 13.20 Tafelmuz. 14.00 Nws. 14.03 Concert. (14.45 Pianomuz. 15.00 Nws.) 15.35 Choreografische fantasie. 16.00 Nws. 16.03 Beursberichten. 16.09 Concert. 16.15 Voor ouder luisteraars. 17.00 Nws. 17.15 Jazzmuz. 18.00 Nws. 18.03 Pop- muz. 18.28 Paardesportuitslagen. 18.30 Franse taalwenken. 18.31 Fran- se liedjes. 18.35 Verkeerswenken. 18.40 Gram. muz. 18.45 Sport. 18.52 Taai- wenken. 18.55 Gram. muz. 19.00 Voor de middenstand. 19.55 Gram. muz. 20.00 Gram.platen. 22.00 Nws. cultu- Nederland I 18.15 NOS: Kleur: Rep. Wereld- kampioensch. skiën. 18.45 De Fabeltjeskrant. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 NCRV: Scheepsjongens van Bontekoe. 19.13 Kleur: Jeugdherinneringen. 19.30 Tweekamp. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 NCRV: Actualiteitenrubriek. 20.50 Please Sir (serie). 21.15 Joop Doderer. 22.00 Gesprek met sergeant Joe Hooper. 22.25 Koorzang. 22.35 NOS: Journaal. 22.40 NOS-NOT: Voorl.programma School-TV. 23.10 TELEAC: Cursus-informatie. Nederland II 18.45 NOS: De Fabeltjeskrant. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 NOS: Scala. 19.30 VARA: Coronation Street. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 VARA: Europa In. 20.50 Velen met mij. 21.25 Kleur: Sherlock Holmes. 22.15 Achter het Nieuws. 22.55 NOS: Journaal. Nederland I 10.45 NOS-NOT: Sfchooltelevisie. 18.15 NOS: Kleur: Rep. Wereldkamp. skiën. 18.45 De Fabeltjeskrant. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 KRO: Geen zee te hoog. 19.30 Verslag op dinsdag. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 KRO: Alaaf '70. 21.10 Leven en laten leven. 22.00 De Wrekers (serie). 22.50 NOS: Journaal. 22.55 TELEAC: Schaken voor beginners - les 17 (herh.). Nederland II 18.15 NOS: Samenv. loondebatten le Kamer. 18.45 De Fabeltjeskrant. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 NOS1: Scala. 19.30 AVRO: Peyton Place (feuill.). 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 AVRO: The Survivors (film). 21.10 Kleur: Dit is Tom Jones. 22 00 AVRO's Televizier. 22.50 NOS: Journaal.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1970 | | pagina 7