A Indrukwekkende opvoering door de Haagse Comedie Zwak festival in San Remo Strop voor de TROS EDUARD HOORNIK Strijdbaar en veelzijdig dichter Tomaatverzint toneelstaking PDIED9ZWUR 'i/u/te TV-DEBAT VVD-D'66 HET VERJAARFEEST VAN PINTER Prachtig spel van Ida Wasserman en Wim van Rooy TV vanavond Margot Fonteyn en toneelstuk van Toergenjev Amont-show: Radio dinsdag TV maandag Unltr; VERKOUDEN? Vcf: Op 10 maart TV dinsdag MAANDAG 2 MAART 1970 9 99 *4 MMMMMWWMWVVVUV Een scène uit het Verjaardagsfeest van Harold Pinter. Van links naar rechts: Ida Wasserman, Guus Verstraete, Hanni Ver meer Jacques Luyer en hoofdrolspeler Wim van Rooij. (Van onze toneelcriticus) DEN HAAG. De schaarste aan goe de nieuwe toneelstukken, die zich de laat ste tijd overal ter wereld voelbaar maakt, zal wel een der redenen en misschien de voornaamste zijn van het feit dat onze gezelschappen dit seizoen nu al voor de derde keer hebben teruggegrepen op eerder gespeelde werken van hedendaag se schrijvers ter aanvulling van het mo derne repertoire. Na het Nieuw Rotter dams Toneel met Harold Pinters „Huis bewaarder" en Centrum met Edward Bonds „Gered", heeft nu de Haagse Co medie haar toevlucht genomen tot een wederopvoering van Pinters eerste avond vullende stuk, „Het „verjaardagsfeest", waarvan Centrum acht jaar geleden de Nederlandse première gaf. En evenals de andere twee is ook dit een wederopvoe ring die alleszins gerechtvaardigd is, zo wel om haar eigen kwaliteiten als om de hernieuwde kennismaking met een be langrijk stuk van het absurdistische genre waarvoor een groot deel van het schouw burgpubliek intussen stellig ontvankelij ker is geworden. Een „moeilijk" stuk is „Het verjaar dagsfeest" („The birthday party") deson danks gebleven, omdat de ondoorgronde lijkheid, die kenmerkend is voor veel van Pinters toneelwerk, zich hierin wel heel sterk manifesteert. Het speelt zich af in een armetierig Engels pension aan zee, dat al lang geen betalende gasten meer heeft maar waar de gewezen barpianist Stanley, die niet alleen materieel maar ook geestelijk volkomen in verval is ge raakt, een permanent gratis onderdak heeft gevonden. Hij wordt vertroeteld door de goedige, kinderlijk naïeve pen sionhoudster Meg, voor wie hij een zoon en misschien ook wel een gedroomde minnaar is. Als twee duistere figuren op zekere dag hun intrek in het pension nemen, blijken zij het om redenen die onverklaard blijven op Stanley te hebben voorzien. Zij onderwerpen hem aan een kruisverhoor van volkomen on- zunnige vragen, maar ze doen dat op een zo dreigende en beangstigende ma nier dat hij in zijn hulpeloosheid zijn Van onze correspondent) SAN REMO. Het 20ste songfestival van San Remo is na een drie avonden durende wedstrijd zaterdag geëindigd met een overwinning van het lied „Wie niet werkt, krijgt ook geen liefde". Het werd achtereenvolgens ten gehore ge bracht door Adriano Celentano die ook medewerking had verleend aan de com positie en door diens echtgenote, Clau dio Mori. De winnaars oogstten slechts een matig applaus. Het was dan ook het enige chanson dat zich enigszins boven het miserabele peil van de rest van de ten gehore gebrachte „canzoni" verhief. Het songfestival van San Remo is een on-festival. Het is niet meer en niet min der dan een soort jaarbeurs van de gram mofoonplaatmaatschappijen, waarbij het publiek uit duur-geklede oudere dames en heren uit de goed-verdiende bourgeoi sie bestaat. Het is nauwelijks bereid de handen op elkaar te brengen voor een re delijke prestatie en de organisatie doet ook niets om van de sleur een duidelijke show te maken. Op de achtergrond vie ren ruzie en afgunst hoogtij. Op dit vlak vormde het hoogtepunt ditmaal een ge zamenlijk proces van de deelnemers aan het adres van hun collega Antoine, die in zijn lied „Taxi" de euvele moed had een kleine show m te gelasten met een balletdanseres. „Het verjaardagsfeest" („The birth day party"), toneelspel in drie bedrij ven van Harold Pinter. Vertaald door Gerard K. van het Reve. Eerste Op voering bij de Haagse Comedie op 28 februari in de Koninklijke Schouw burg, Den Haag. Regie: Paul Steen bergen. Hoofdrollen: Ida Wasserman, Wim van Rooij, Guus Verstraete. De cor en kostuums: Harry Wich. Recensie van de voorstelling op zondagmiddag 1 maart. laatstje restje gezond verstand verliest. Dit voltrekt zich tijdens een zogenoemd verjaardagsfeest dat zij voor Stanley (hoewel hij helemaal niet jarig is) orga niseren, maar dat al gauw lugubere vor men aanneemt. De volgende ochtend zet ten zij hun vrijwel debiel geworden slachtoffer in een auto en rijden met hem weg. Harold Pinter heeft altijd volgehouden dat zijn stukken geen allegorieën zijn, maar niettemin dringt de indruk zich op dat Stanley de belichaming is van de mens die de samenleving wil ontvluchten maar daar niet in slaagt omdat „de bui tenwereld" (hier gepersonifieerd door het sinistere tweetal) hem weer in haar macht krijgt en hem terugvoert met de beloften van „een nieuwe toekomst" en een mooie carrière". Die indruk wordt nog versterkt door het feit dat elk van de twee ontvoerders meer dan één naam heeft (de ene heeft een aantal joodse, de andere Ierse namen), zodat ze in tegen stelling tot de typisch Engelse hoofdper sonen daardoor al iets van „buitenwereld" suggereren. Het zinloze kruisverhoor be staat ook helemaal uit het soort gemeen plaatsen waarmee in onze samenleving veel tot niets verplichtende gesprekken, beloften en betuigingen van vriendschap of medeleven worden gevuld het zijn dus wellicht deze dingen waarvoor Stan ley heeft willen vluchten en die hem tot een al of niet gewild verlies van zijn geheugen en van zijn identiteit hebben gedreven. Zijn gewelddadige ontvoering, terug naar de maatschappij, zou ons dan moeten leren dat er geen ontkomen aan is ook al ontkent Pinter dat een der gelijke, of enige andere, les in zijn be doeling heeft gelegen. Hoe dan ook, „Het verjaardagsfeest" is nog altijd een fascinerend en aangrij pend stuk, onverschillig of men er deze, of een andere, of helemaal geen diepere betekenis achter wil zoeken. Misschien zijn het juist de mysterieuze, niet con creet te interpreteren aspecten ervan, die maken dat het vervuld is van een beklem mende, ononderbroken spanning. In de opvoering van de Haagse Comedie heef Paul Steenbergen als regisseur die span ning meesterlijk gerealiseerd, met een uiterst subtiele toets en een onfeilbaar gevoel voor de tonen en ondertonen die aan Pinters dialogen die merkwaardige kracht en diepte geven. De rol van de pensionhoudster Meg heeft in deze opvoering een heel bijzon dere gestalte gekregen door het schitte rende spel van Ida Wasserman, een tragi komische vertolking waarin zowel de zie ligheid, de hopeloze hunkering naar lief de als het kinderliike optimisme en het blijmoedige zelfbedrog van de figuur magnifiek tot uiting kwamen. Wim van Rooij liet een heel nieuwe kant van zijn talent zien als Stanley; hii speelde die rol (vroeger vertolkt door Henk van Ul- sen) gevoelig en ingehouden, met een minimum aan psychopatisch vertoon, maar met grote innerliike kracht en daar door volkomen overtuigend. Ook de ove rige rollen waren zeer goed bezet met Frans van der Lingen als de stille echt genoot van Meg, Guus Verstraete als de sinistere zelfverzekerde leider van de ontvoering, Jacques Luyer als zijn ge spierde helper en Nanni Vermeer als een vlot maar dom buurmeisje dat zich tus sen de bedrijven door laat verleiden. In de uitstekende, destijds voor Cen trum gemaakte, vertaling van Gerard van het Reve en een goed afgestemd decor van Harry Wich werd het een opvoering zonder één wanklank, van een stuk dat zijn blijvende waarde voor het moderne repertoire hiermee nu wel heeft bewezen. SIMON KOSTER /WSA/WWWVWWVWWVWW Nederland 1. De maandag brengt geen uitzondering: meneer Jacob de Uil opent het kijkkastje. Het journaal volgt, waarna Coen Flink verder ver telt over Padde en de andere Scheeps jongens van Bontekoe. Jeugdherinne ringen, de serie naar het boek van de Roemeense schrijver Ion Creanga be leeft vervolgens zijn laatste aflevering. Breng eens een zonnetje zeggen ver volgens Bert van Dongen en Rien van Nunen tegen een gehoor van bejaarde Viedjesvrienden. Het journaal gaat vooraf aan Twee kamp. Onder voorzitterschap van Kick Stockhuizen ontmoeten elkaar de teams van de Theologische Hogeschool in Kampen en de Technische Hoge school in Eindhoven. Volgende pro grammaonderdeel: Dombey en Zoon, een door de Engelse televisie gepro duceerde serie in 13 delen over het ge lijknamige boek van Charles Dickens. Vijftig minuten vervolgens pure ernst in de vorm van een documentaire ook wel een serie die is gewijd aan de visserij en die is getiteld Explora tie Noordzee. Jan Willem Muller is een vriend van de vissers. Om een zo juist mogelijk beeld te geven van hun problemen en moeilijkheden ging hij met hen op stap. Niet met mooi weer, maar juist in de winter, toen de zee onstuimig was. In dit eerste deel komt het probleem van de overbevissing aan de orde. Voor de liefhebbers van ballet komt de NCRV vervolgens met Auro ra's bruiloft, een uitvoering van de derde acte uit Marius Petipa's beken de ballet de Schone Slaapster op mu ziek van Tsjaikovsky. Tot de uitvoe- Rick Nicolet als Danja Iwanovska in „Een dame uit de provincie". (VARA, Nederland II, 20.45 uur). renden behoort de fameuze prima bal lerina van het Royal Festival Ballet Dame Mar cot Fonteyn en haar part ner David Blair. Tot slot van het avondprogramma de vierde aflevering van Collegium Musicum Judaicum, Joodse liederen die voortleven in de christelijke kerk. Hans Croiset spreekt de teksten; Chaim Storosum heeft de muzikale leiding. Na het laatste nieuws komt Teleac nog met de inleiding tot de nieuwe cursus Methodiek van de bur gerschapsvorming. Nederland 2. De fabel, het journaal en Scala om het tweede net-program ma te beginnen. Daarna van de VARA een aflevering van Coronation Street. Hoofdschotel van de maandagavond is een opvoering van Een dame uit de Provincie, een van de beste stukken van de beroemde Russische toneel schrijver Toergenjev in een vertaling van Charles B. Timmer. In deze copro- duktie wondt de regie gevoerd door Zdenek Kraus. In de hoofdrollen zien we Rick Nicolet, Jules Rooijaards, Hans Tiemeyer en Mimi Boesnach. Daarna komt Koos Postema met zijn Achter het Nieuws in Studio Idee in Loenersloot, waar weer vele gasten aanwezig zijn om de stem des volks te laten horen. (Van onze correspondent) HILVERSUM. De TROS zit met de Marcel Amontshow van Karei Prior in zijn maag. Deze omroep heeft de show opgezet in een co-produktie met Le Verger, de particuliere maatschap pij van Amont. Men wilde er ook En gelse, Franse, Duitse en Italiaanse versies van maken om de verkooumo- gelijkheden te vergroten. In het con tract tussen TROS en Le Verger werd henaald, dat men samen de kosten zou dragen en ook samen de opbrengsten zou verdelen. De moeilijkheden begonnen, toen bleek dat de vakbonid bezwaar maakte tegen de medewerking van het Metro- pole orkest aan het programma. In de onlangs tussen vakbond en NOS be reikte overeenstemming over het me dewerken van omroepmusici aan tv- programma's waren namelijk wel co- produkties met buitenlandse organisa ties betrokken, mits dit tv-stations wa ren en niet zoals Le Verger particuliere bedrijven. TROS-directeur mr. J. M. Landré: „Het zit er we] in, dat we de voor april geplande show niet kunnen uit zenden. De vakbond mag het ons ver bieden. En we mogen van de bond ook het programma niet aan Le Verger geven. Dus zitten we voor een finan- diële strop een ton en kunnen we ook aan onze contractuele ver plichtingen met Amont niet voldoen, We zijn machteloos en moeten maar afwachten of het nog goed komt." Mr. Landré verwijt Prior in deze zaak niets („Hij heeft geen fout ge maakt"), maar denkt dat de te grote haast van de TROS met deze produk- tie wel voor de brokken heeft ge zorgd. HILVERSUM I 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymnastiek. 7.20 Stereo: Lichte gram. muziek 8.00 nws. 8.11 Radiojourn. 8.20 Stereo; Lich te gram. muz. (8.30 De groenteman) 8.50 Morgenw. 9.00 Uitgebr. rep. 9.35 Waterstanden. 9.40 Muz. 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Muz. (11.00 Nws). 11.30 Rondom 12: (11.55 Beursberichten). Overheidsvoorlichting. 12.30 landbouw- berichten. 13.00 Nieuws. 13.11 Radio journaal. 13.30 Spiegel van België. 14.00 Stereo: Klein chanson. 14.50 Mo derne muz. 15.10 Stereo: Scala. 16.00 Nws. 16.03 Volksmuz. 16.20 Oude ka- mermuz. 16.45 Land der Muzen. 17.15 Stereo: Jazz Spectrum: 17.55 Medede lingen. 18.00 Nws. 18.11 Radiojourn. 18.25 Liedjesprogramma. 18.50 Paris vous parle. 18.55 Voor de kinderen. 19.00 Trefpunt. 19.30 Nws. 19.35 Va- avond! 22.00 „0"-een rondje radio. 22.30 Nws. 22.38 Mededelingen. 22.40 Radiojournaal. 22.55 Signaal-muz. 23.35 Horizon. 23.55 Nws. HILVERSUM II 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord. 7.16 Klass. muz. (7.25 Horen en zien; 7.30 Nws. 7.32 Actualiteiten). 8.00 Nws 8.11 Gew. muz. 8.30 Nws. 8.32 Stereo: Voor de huisvrouw. (9.00 Gymnastiek 9.35 Schoolradio. 10.00 Lezing. 10.15 Stereo: Aria's uit opera's. 11.00 Nws. 11.03 Hoorspel. 11.24 Voor de zieken. 11.55 Mededelingen. 12.00 Gevar. muz. (12.22 Wij van het land; 12.26 Mede delingen land- en tuinbouw; 12.30 Nws. 12.41 Actualiteiten; 13.00 Raden maar 14.00 Conciliepostbus. 14.05 Schoolra dio. 14.30 Pizzicato; (16.00 Nws.) 17.00 Overheidsvoorl. 17.10 Voor de kleu ters. 17.15 Hai! 18.19 Uitz. G.P.V. 18.30 Nws. 18.41 Actualiteiten. 19.00 Licht orkest. 19.40 Conciliepostbus. 19.45 Lezing. 20.00 Kollage 21 15 Hoor spel. 22.25 Overweging. 22.30 Nws. 22.38 Parlementsoverzicht. 22.45 Muz. lezing. 23.00 Kontekst. 23.30 Zingen maar 23.55 Nws. HILVERSUM III 9.00 Nws. 9.02 Plaatjes (10.00 Nws.) 11.00 Nws. 11.03 Gevar. visite. (12.00 Nws). 13.00 Nws. 13.03 Ekspres: 14.00 Nws. 14.03 De Eddy Becker Show. 15.00 Nws. 15.03 Drie-draai. 16.00 Nws. 16.03-18.00 Mix. (17.00 Nws). BRUSSEL 324 12.00 Nws. 12.03 Gevar. muz. (12.10 Tuinbouwkroniek. 12.40 SOS-berichten voor schippers). 12.55 Buitenl. pers overzicht. 13.00 Nws. SOS-berichten voor schippers. 13.20 Tafelmuziek. 14.00 Nws. 14.03 Schoolradio. (15.00 Nws). 16.00 Nws. 16.03 Beursberichten. 16.09 Klass. muz. 16.15 Progr. oude luiste raars. 17.00 Nws. 17.15 Jazzmuz. 18.00 Nws. 18.03 Popmuz. 18.28 Paardesnort- uitslagen. 18.30 Franse les. 18.32 Gram. muz. 18 35 Wegwijs wezen. 18.40 Film- muz. 18.45 Sport. 18.52 Taalwenken. 18.55 Lichte muz. 19.00 Nws. 19.40 Gramm. muz. 19.45 Syndicale kroniek 19.55 Gram. muz. 20.00 BRT-Keuze. 22.00 Nws. 22.20 Gevar. muz. (23.00 Nws.) 23.40 Nws. 23.45 Ligging van zeeschepen. AAAAAAAAAAAWVWVWWWVWVWNAAAATVVWWVWVWVWVVVVVVVVVVVVVVVVWVVVWyVVVVVVVVWWWVVVWVWNA (Vervolg van pagina 1) Eduard Hoornik werd op 9 maart 1910 in Den Haag geboren. Hij studeerde eni ge jaren aan de universiteit in Leiden, brak zijn studie af en ging in de journa listiek. Hoornik was onder meer werk zaam aan de kunstredactie van De Tijd en het Algemeen Handelsblad. Hij trok in 1936, toen hij debuteerde met sterk sociaal getinte verzen, waaronder „Het Keerpunt", direct de aandacht van de toonaangevende litteratoren, en verwierf in 1939, na de poëzieprijs van „De Vrije Bladen" te hebben ontvangen, voor zijn gedichtenbundel „Mattheus" de Van der Hoogtprijs van de Maatschappij van Ne derlandse Letterkunde. Als weinig anderen wist hij de be- AMSTERDAM. Leden van de actie groep „Tomaat" hebben zaterdagavond ten onrechte verkondigd, dat de Neder landse acteurs en actrices besloten zou den hebben „gedurende een week met ingang van zaterdagavond hun werk neer te leggen, teneinde zich te bezinnen op de toneelsituatie in Nederland en op de functie van de acteurs in de huidige maatschappij." De mededeling wend gedaan via aan plakbiljetten. die rond 7 uur aan de ge vels van de schouwburgen in Amster dam, Eindhoven, Breda, Utrecht, Arn hem en nog vele andere plaatsen werden aangeplakt, en werd in een mededelm aan het ANP bekendemaakt. Het „c t muniqué" werd het ANP telefonisch aan geboden door iemand, die zich Blijleven noemde. De echte heer Blijleven is se cretaris van de vereniging van directeu ren van toneelgezelschappen. Hij wist van niets. Zo ook de acteurs van de di verse gezelschappen. De schouwburgdirecties lieten de aan plakbiljetten tegen de gevels onmiddel lijk verwijderen en zochten contact met de directies van de gezelschappen, die zouden optreden. Niemand bleek iets van een voorgenomen staking van acteurs en actrices te weten. Vrijwel nergens bemerkte het publiek iets van de actie, door het snel verwijde ren van de biljetten. Overal begonnen de voorstellingen normaal. klemmende sfeer van de crisisjaren weer te geven. Zijn verzen getuigden van een groot inlevingsvermogen en van een ver bluffend vakmanschap. Samen met Adriaan van der Veen richt te hij het litteraire tijdschrift „Werk" op. Dat ging in 1940 over in het algemeen bekend geworden periodiek „Criterium". Zijn meest bekende verzenbundels uit deze jaren zijn: „Geboorte", „Stenen", „De Erfgenaam" en de kleine, prachtige cyclus: „Een liefde" die in 1941 nog bij A. A. M. Stols uitkwam. De oorlog maak te verdere publicatie onmogelijk, en na het verschijnen van „Tweespalt" (1943) schreef Hoornik verder in het verborge ne. In datzelfde jaar werd hij gearres teerd. Hij bracht de bezettingsiaren door in Duitse gevangenschap in de concen tratiekampen Buchenwald en Dachau. Na de bevrijding werd het hem duide lijker dan ooit, dat zijn persoonliike lot met dat van de wereld was verbonden, en dat de dichter voor alles een sociale en een daaruit voortvloeiende politieke taak had te vervullen. Dat nam niet weg dat hij het romantisch realisme bleef hul digen, wat aan zijn werk altijd weer een verfijnde poëtische sfeer verleende. Hij werd in de dagen van de weder opbouw redacteur van het weekblad „Vrij Nederland", en hoofd van de afdeling publiciteit van de Stichting voor Cultu rele Samenwerking. Hij was ook oprich ter van „De Gids". Aan dit laatste tijd schrift is hij tot aan zijn dood verbon den geweest. In 1950 werden zijn „Verzamelde ge dichten" met een voorwoord door J. C. Bloem uitgegeven. Er volgden og enkele verzenbundels, waarvan „Het menselijk bestaan" (1952) met een reisbeurs van ADVERTENTIE CS pijnstillende, koortswerende, snelwerkende cachets het departement van O., K. en W. werd bekroond. In 1962 verwierf hij voor zijn grote gedicht „De vis" de Jan Campert- prijs. In de laatste jaren ontwikkelde hij zich tot toneelschrijver en romancier. In 1953 was zijn drama in verzen „De be zoeker" met succes opgevoerd, maar het zwaartepunt lag in de laatste jaren meer en meer op beschouwend proza. Zijn cri- tische werken hadden altijd al aandacht getrokken en waren van grote invloed op de meer realistische stromingen in de litteratuur. Het duidelijkst sprak hij zich echter uit in zijn beide romans: „De overlevende" en het in 1969 verschenen „De vingerwijzing". Vooral in het laatste boek zocht hij naar de bronnen van zijn bestaan, en naar de uiteindelijke werke lijkheid, die door de dood wordt beves tigd. Eduard Hoornik heeft in zijn leven bij zonder veel gedaan om de maatschappe lijke positie van de kunstenaar te verbe teren. Hij was een strijdbaar en veelzij dig dichter. Zijn dood is een groot ver lies voor de Nederlandse letterkunde. (Van onze correspondent) DEN HAAG In AVRO's Televizier van dinsdag 10 maart zal ruimte wor den gemaakt voor een debat tussen voorzitter Haya van Someren van de VVD en dr. J. A. P. M Beekmans van D'66. Aanleiding tot dit televisiedebat was een uitdaging van mevrouw Van Some ren aan de D'66-voorzitter, uit te leg gen, waarom de VVD niet als goede partner in een volgende regeringscom binatie wordt beschouwd. De heer Beekmans aanvaardde deze uitdaging. Hoe lang het televisiedebat zal duren, is nog niet bekend. Nederland I 18.45 NOS: De Fabeltjeskrant. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 NCRV: Scheepsjongens van Bontekoe. 19.13 Jeugdherinneringen. 19.30 Breng eens een zonnetje. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 NCRV: Tweekamp. 20.45 Dombey Zoon (feuill). 21.10 Exploratie Noordzee. 22.00 Aurora's Bruiloft. 22.35 Collegium Musicum Judaicum. 22.45 NOS: Journaal. 22.50 TELEAC: Methodiek van de Burgerschapsvorming. Nederland II 18.45 NOS: De Fabeltjeskrant. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 NOS: Scala. 19.30 VARA: Coronation Street. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 VARA: Hier is Lucy. 20.45 Een dame uit de provincie. 22.00 Achter het nieuws. 22.40 NOS: Journaal. Nederland I 10.45 18.15 18.45 18.51 18.55 19.00 20.00 20.15 20.20 21.10 22.00 22.50 22.55 NOS-NOT: Schooltelevisie. NOS: Filmverslag Wereld- kamp. schaatsen voor dames te West-Allis. De Fabeltjeskrant. STER: Reclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. KRO: Brandpunt-Buitenspel. De Wrekers (serie). David Frost Show. NOS: Journaal. TELEAC: Ruimtelijke ordening les 2 herh. Nederland II 18.45 NOS: De Fabeltjeskrant. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER- Reclame. 19.04 NOS- Scala. 19.30 AVRO: Peyton Place (feuilL). 19.55 STER- Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER Reclame. 20.20 AVRO: The Survivors. 21.10 Voor de vuist weg. 22.10 AVRO's Televizier. 23.00 NOS: Journaal. 23.05 Wielrennen. WWMVWWWVWWWWVWWWWVWWWVWWWWMWW

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1970 | | pagina 9