A
Indrukwekkende opvoering
door de Haagse Comedie
Zwak festival
in San Remo
Strop voor
de TROS
EDUARD HOORNIK
Strijdbaar en veelzijdig dichter
Tomaatverzint
toneelstaking
PDIED9ZWUR
'i/u/te
TV-DEBAT
VVD-D'66
HET VERJAARFEEST VAN PINTER
Prachtig spel van
Ida Wasserman en
Wim van Rooy
TV vanavond
Margot Fonteyn
en toneelstuk
van Toergenjev
Amont-show:
Radio dinsdag
TV maandag
Unltr; VERKOUDEN? Vcf:
Op 10 maart
TV dinsdag
MAANDAG 2 MAART 1970
9
99
*4
MMMMMWWMWVVVUV
Een scène uit het Verjaardagsfeest van Harold Pinter. Van links naar rechts: Ida Wasserman, Guus Verstraete, Hanni Ver
meer Jacques Luyer en hoofdrolspeler Wim van Rooij.
(Van onze toneelcriticus)
DEN HAAG. De schaarste aan goe
de nieuwe toneelstukken, die zich de laat
ste tijd overal ter wereld voelbaar maakt,
zal wel een der redenen en misschien
de voornaamste zijn van het feit dat
onze gezelschappen dit seizoen nu al voor
de derde keer hebben teruggegrepen op
eerder gespeelde werken van hedendaag
se schrijvers ter aanvulling van het mo
derne repertoire. Na het Nieuw Rotter
dams Toneel met Harold Pinters „Huis
bewaarder" en Centrum met Edward
Bonds „Gered", heeft nu de Haagse Co
medie haar toevlucht genomen tot een
wederopvoering van Pinters eerste avond
vullende stuk, „Het „verjaardagsfeest",
waarvan Centrum acht jaar geleden de
Nederlandse première gaf. En evenals de
andere twee is ook dit een wederopvoe
ring die alleszins gerechtvaardigd is, zo
wel om haar eigen kwaliteiten als om
de hernieuwde kennismaking met een be
langrijk stuk van het absurdistische genre
waarvoor een groot deel van het schouw
burgpubliek intussen stellig ontvankelij
ker is geworden.
Een „moeilijk" stuk is „Het verjaar
dagsfeest" („The birthday party") deson
danks gebleven, omdat de ondoorgronde
lijkheid, die kenmerkend is voor veel van
Pinters toneelwerk, zich hierin wel heel
sterk manifesteert. Het speelt zich af in
een armetierig Engels pension aan zee,
dat al lang geen betalende gasten meer
heeft maar waar de gewezen barpianist
Stanley, die niet alleen materieel maar
ook geestelijk volkomen in verval is ge
raakt, een permanent gratis onderdak
heeft gevonden. Hij wordt vertroeteld
door de goedige, kinderlijk naïeve pen
sionhoudster Meg, voor wie hij een zoon
en misschien ook wel een gedroomde
minnaar is. Als twee duistere figuren op
zekere dag hun intrek in het pension
nemen, blijken zij het om redenen
die onverklaard blijven op Stanley te
hebben voorzien. Zij onderwerpen hem
aan een kruisverhoor van volkomen on-
zunnige vragen, maar ze doen dat op
een zo dreigende en beangstigende ma
nier dat hij in zijn hulpeloosheid zijn
Van onze correspondent)
SAN REMO. Het 20ste songfestival
van San Remo is na een drie avonden
durende wedstrijd zaterdag geëindigd
met een overwinning van het lied „Wie
niet werkt, krijgt ook geen liefde". Het
werd achtereenvolgens ten gehore ge
bracht door Adriano Celentano die ook
medewerking had verleend aan de com
positie en door diens echtgenote, Clau
dio Mori. De winnaars oogstten slechts
een matig applaus. Het was dan ook het
enige chanson dat zich enigszins boven
het miserabele peil van de rest van de
ten gehore gebrachte „canzoni" verhief.
Het songfestival van San Remo is een
on-festival. Het is niet meer en niet min
der dan een soort jaarbeurs van de gram
mofoonplaatmaatschappijen, waarbij het
publiek uit duur-geklede oudere dames
en heren uit de goed-verdiende bourgeoi
sie bestaat. Het is nauwelijks bereid de
handen op elkaar te brengen voor een re
delijke prestatie en de organisatie doet
ook niets om van de sleur een duidelijke
show te maken. Op de achtergrond vie
ren ruzie en afgunst hoogtij. Op dit vlak
vormde het hoogtepunt ditmaal een ge
zamenlijk proces van de deelnemers aan
het adres van hun collega Antoine, die
in zijn lied „Taxi" de euvele moed had
een kleine show m te gelasten met een
balletdanseres.
„Het verjaardagsfeest" („The birth
day party"), toneelspel in drie bedrij
ven van Harold Pinter. Vertaald door
Gerard K. van het Reve. Eerste Op
voering bij de Haagse Comedie op
28 februari in de Koninklijke Schouw
burg, Den Haag. Regie: Paul Steen
bergen. Hoofdrollen: Ida Wasserman,
Wim van Rooij, Guus Verstraete. De
cor en kostuums: Harry Wich. Recensie
van de voorstelling op zondagmiddag
1 maart.
laatstje restje gezond verstand verliest.
Dit voltrekt zich tijdens een zogenoemd
verjaardagsfeest dat zij voor Stanley
(hoewel hij helemaal niet jarig is) orga
niseren, maar dat al gauw lugubere vor
men aanneemt. De volgende ochtend zet
ten zij hun vrijwel debiel geworden
slachtoffer in een auto en rijden met hem
weg.
Harold Pinter heeft altijd volgehouden
dat zijn stukken geen allegorieën zijn,
maar niettemin dringt de indruk zich
op dat Stanley de belichaming is van de
mens die de samenleving wil ontvluchten
maar daar niet in slaagt omdat „de bui
tenwereld" (hier gepersonifieerd door het
sinistere tweetal) hem weer in haar
macht krijgt en hem terugvoert met de
beloften van „een nieuwe toekomst" en
een mooie carrière". Die indruk wordt
nog versterkt door het feit dat elk van
de twee ontvoerders meer dan één naam
heeft (de ene heeft een aantal joodse, de
andere Ierse namen), zodat ze in tegen
stelling tot de typisch Engelse hoofdper
sonen daardoor al iets van „buitenwereld"
suggereren. Het zinloze kruisverhoor be
staat ook helemaal uit het soort gemeen
plaatsen waarmee in onze samenleving
veel tot niets verplichtende gesprekken,
beloften en betuigingen van vriendschap
of medeleven worden gevuld het zijn
dus wellicht deze dingen waarvoor Stan
ley heeft willen vluchten en die hem
tot een al of niet gewild verlies van zijn
geheugen en van zijn identiteit hebben
gedreven. Zijn gewelddadige ontvoering,
terug naar de maatschappij, zou ons dan
moeten leren dat er geen ontkomen aan
is ook al ontkent Pinter dat een der
gelijke, of enige andere, les in zijn be
doeling heeft gelegen.
Hoe dan ook, „Het verjaardagsfeest" is
nog altijd een fascinerend en aangrij
pend stuk, onverschillig of men er deze,
of een andere, of helemaal geen diepere
betekenis achter wil zoeken. Misschien
zijn het juist de mysterieuze, niet con
creet te interpreteren aspecten ervan, die
maken dat het vervuld is van een beklem
mende, ononderbroken spanning. In de
opvoering van de Haagse Comedie heef
Paul Steenbergen als regisseur die span
ning meesterlijk gerealiseerd, met een
uiterst subtiele toets en een onfeilbaar
gevoel voor de tonen en ondertonen die
aan Pinters dialogen die merkwaardige
kracht en diepte geven.
De rol van de pensionhoudster Meg
heeft in deze opvoering een heel bijzon
dere gestalte gekregen door het schitte
rende spel van Ida Wasserman, een tragi
komische vertolking waarin zowel de zie
ligheid, de hopeloze hunkering naar lief
de als het kinderliike optimisme en het
blijmoedige zelfbedrog van de figuur
magnifiek tot uiting kwamen. Wim van
Rooij liet een heel nieuwe kant van zijn
talent zien als Stanley; hii speelde die
rol (vroeger vertolkt door Henk van Ul-
sen) gevoelig en ingehouden, met een
minimum aan psychopatisch vertoon,
maar met grote innerliike kracht en daar
door volkomen overtuigend. Ook de ove
rige rollen waren zeer goed bezet met
Frans van der Lingen als de stille echt
genoot van Meg, Guus Verstraete als de
sinistere zelfverzekerde leider van de
ontvoering, Jacques Luyer als zijn ge
spierde helper en Nanni Vermeer als een
vlot maar dom buurmeisje dat zich tus
sen de bedrijven door laat verleiden.
In de uitstekende, destijds voor Cen
trum gemaakte, vertaling van Gerard van
het Reve en een goed afgestemd decor
van Harry Wich werd het een opvoering
zonder één wanklank, van een stuk dat
zijn blijvende waarde voor het moderne
repertoire hiermee nu wel heeft bewezen.
SIMON KOSTER
/WSA/WWWVWWVWWVWW
Nederland 1. De maandag brengt
geen uitzondering: meneer Jacob de
Uil opent het kijkkastje. Het journaal
volgt, waarna Coen Flink verder ver
telt over Padde en de andere Scheeps
jongens van Bontekoe. Jeugdherinne
ringen, de serie naar het boek van de
Roemeense schrijver Ion Creanga be
leeft vervolgens zijn laatste aflevering.
Breng eens een zonnetje zeggen ver
volgens Bert van Dongen en Rien van
Nunen tegen een gehoor van bejaarde
Viedjesvrienden.
Het journaal gaat vooraf aan Twee
kamp. Onder voorzitterschap van Kick
Stockhuizen ontmoeten elkaar de
teams van de Theologische Hogeschool
in Kampen en de Technische Hoge
school in Eindhoven. Volgende pro
grammaonderdeel: Dombey en Zoon,
een door de Engelse televisie gepro
duceerde serie in 13 delen over het ge
lijknamige boek van Charles Dickens.
Vijftig minuten vervolgens pure ernst
in de vorm van een documentaire
ook wel een serie die is gewijd aan
de visserij en die is getiteld Explora
tie Noordzee. Jan Willem Muller is
een vriend van de vissers. Om een zo
juist mogelijk beeld te geven van hun
problemen en moeilijkheden ging hij
met hen op stap. Niet met mooi weer,
maar juist in de winter, toen de zee
onstuimig was. In dit eerste deel komt
het probleem van de overbevissing
aan de orde.
Voor de liefhebbers van ballet
komt de NCRV vervolgens met Auro
ra's bruiloft, een uitvoering van de
derde acte uit Marius Petipa's beken
de ballet de Schone Slaapster op mu
ziek van Tsjaikovsky. Tot de uitvoe-
Rick Nicolet als Danja Iwanovska
in „Een dame uit de provincie".
(VARA, Nederland II, 20.45 uur).
renden behoort de fameuze prima bal
lerina van het Royal Festival Ballet
Dame Mar cot Fonteyn en haar part
ner David Blair.
Tot slot van het avondprogramma
de vierde aflevering van Collegium
Musicum Judaicum, Joodse liederen
die voortleven in de christelijke kerk.
Hans Croiset spreekt de teksten;
Chaim Storosum heeft de muzikale
leiding. Na het laatste nieuws komt
Teleac nog met de inleiding tot de
nieuwe cursus Methodiek van de bur
gerschapsvorming.
Nederland 2. De fabel, het journaal
en Scala om het tweede net-program
ma te beginnen. Daarna van de VARA
een aflevering van Coronation Street.
Hoofdschotel van de maandagavond
is een opvoering van Een dame uit de
Provincie, een van de beste stukken
van de beroemde Russische toneel
schrijver Toergenjev in een vertaling
van Charles B. Timmer. In deze copro-
duktie wondt de regie gevoerd door
Zdenek Kraus. In de hoofdrollen zien
we Rick Nicolet, Jules Rooijaards,
Hans Tiemeyer en Mimi Boesnach.
Daarna komt Koos Postema met zijn
Achter het Nieuws in Studio Idee in
Loenersloot, waar weer vele gasten
aanwezig zijn om de stem des volks te
laten horen.
(Van onze correspondent)
HILVERSUM. De TROS zit met
de Marcel Amontshow van Karei Prior
in zijn maag. Deze omroep heeft de
show opgezet in een co-produktie met
Le Verger, de particuliere maatschap
pij van Amont. Men wilde er ook En
gelse, Franse, Duitse en Italiaanse
versies van maken om de verkooumo-
gelijkheden te vergroten. In het con
tract tussen TROS en Le Verger werd
henaald, dat men samen de kosten zou
dragen en ook samen de opbrengsten
zou verdelen.
De moeilijkheden begonnen, toen
bleek dat de vakbonid bezwaar maakte
tegen de medewerking van het Metro-
pole orkest aan het programma. In de
onlangs tussen vakbond en NOS be
reikte overeenstemming over het me
dewerken van omroepmusici aan tv-
programma's waren namelijk wel co-
produkties met buitenlandse organisa
ties betrokken, mits dit tv-stations wa
ren en niet zoals Le Verger
particuliere bedrijven.
TROS-directeur mr. J. M. Landré:
„Het zit er we] in, dat we de voor
april geplande show niet kunnen uit
zenden. De vakbond mag het ons ver
bieden. En we mogen van de bond ook
het programma niet aan Le Verger
geven. Dus zitten we voor een finan-
diële strop een ton en kunnen
we ook aan onze contractuele ver
plichtingen met Amont niet voldoen,
We zijn machteloos en moeten maar
afwachten of het nog goed komt."
Mr. Landré verwijt Prior in deze
zaak niets („Hij heeft geen fout ge
maakt"), maar denkt dat de te grote
haast van de TROS met deze produk-
tie wel voor de brokken heeft ge
zorgd.
HILVERSUM I
7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymnastiek.
7.20 Stereo: Lichte gram. muziek 8.00
nws. 8.11 Radiojourn. 8.20 Stereo; Lich
te gram. muz. (8.30 De groenteman)
8.50 Morgenw. 9.00 Uitgebr. rep. 9.35
Waterstanden. 9.40 Muz. 10.00 Voor de
kleuters. 10.10 Muz. (11.00 Nws). 11.30
Rondom 12: (11.55 Beursberichten).
Overheidsvoorlichting. 12.30 landbouw-
berichten. 13.00 Nieuws. 13.11 Radio
journaal. 13.30 Spiegel van België.
14.00 Stereo: Klein chanson. 14.50 Mo
derne muz. 15.10 Stereo: Scala. 16.00
Nws. 16.03 Volksmuz. 16.20 Oude ka-
mermuz. 16.45 Land der Muzen. 17.15
Stereo: Jazz Spectrum: 17.55 Medede
lingen. 18.00 Nws. 18.11 Radiojourn.
18.25 Liedjesprogramma. 18.50 Paris
vous parle. 18.55 Voor de kinderen.
19.00 Trefpunt. 19.30 Nws. 19.35 Va-
avond! 22.00 „0"-een rondje radio.
22.30 Nws. 22.38 Mededelingen. 22.40
Radiojournaal. 22.55 Signaal-muz.
23.35 Horizon. 23.55 Nws.
HILVERSUM II
7.00 Nws. 7.11 Het levende woord.
7.16 Klass. muz. (7.25 Horen en zien;
7.30 Nws. 7.32 Actualiteiten). 8.00 Nws
8.11 Gew. muz. 8.30 Nws. 8.32 Stereo:
Voor de huisvrouw. (9.00 Gymnastiek
9.35 Schoolradio. 10.00 Lezing. 10.15
Stereo: Aria's uit opera's. 11.00 Nws.
11.03 Hoorspel. 11.24 Voor de zieken.
11.55 Mededelingen. 12.00 Gevar. muz.
(12.22 Wij van het land; 12.26 Mede
delingen land- en tuinbouw; 12.30 Nws.
12.41 Actualiteiten; 13.00 Raden maar
14.00 Conciliepostbus. 14.05 Schoolra
dio. 14.30 Pizzicato; (16.00 Nws.) 17.00
Overheidsvoorl. 17.10 Voor de kleu
ters. 17.15 Hai! 18.19 Uitz. G.P.V.
18.30 Nws. 18.41 Actualiteiten. 19.00
Licht orkest. 19.40 Conciliepostbus.
19.45 Lezing. 20.00 Kollage 21 15 Hoor
spel. 22.25 Overweging. 22.30 Nws.
22.38 Parlementsoverzicht. 22.45 Muz.
lezing. 23.00 Kontekst. 23.30 Zingen
maar 23.55 Nws.
HILVERSUM III
9.00 Nws. 9.02 Plaatjes (10.00 Nws.)
11.00 Nws. 11.03 Gevar. visite. (12.00
Nws). 13.00 Nws. 13.03 Ekspres: 14.00
Nws. 14.03 De Eddy Becker Show.
15.00 Nws. 15.03 Drie-draai. 16.00 Nws.
16.03-18.00 Mix. (17.00 Nws).
BRUSSEL 324
12.00 Nws. 12.03 Gevar. muz. (12.10
Tuinbouwkroniek. 12.40 SOS-berichten
voor schippers). 12.55 Buitenl. pers
overzicht. 13.00 Nws. SOS-berichten
voor schippers. 13.20 Tafelmuziek. 14.00
Nws. 14.03 Schoolradio. (15.00 Nws).
16.00 Nws. 16.03 Beursberichten. 16.09
Klass. muz. 16.15 Progr. oude luiste
raars. 17.00 Nws. 17.15 Jazzmuz. 18.00
Nws. 18.03 Popmuz. 18.28 Paardesnort-
uitslagen. 18.30 Franse les. 18.32 Gram.
muz. 18 35 Wegwijs wezen. 18.40 Film-
muz. 18.45 Sport. 18.52 Taalwenken.
18.55 Lichte muz. 19.00 Nws. 19.40
Gramm. muz. 19.45 Syndicale kroniek
19.55 Gram. muz. 20.00 BRT-Keuze.
22.00 Nws. 22.20 Gevar. muz. (23.00
Nws.) 23.40 Nws. 23.45 Ligging van
zeeschepen.
AAAAAAAAAAAWVWVWWWVWVWNAAAATVVWWVWVWVWVVVVVVVVVVVVVVVVWVVVWyVVVVVVVVWWWVVVWVWNA
(Vervolg van pagina 1)
Eduard Hoornik werd op 9 maart 1910
in Den Haag geboren. Hij studeerde eni
ge jaren aan de universiteit in Leiden,
brak zijn studie af en ging in de journa
listiek. Hoornik was onder meer werk
zaam aan de kunstredactie van De Tijd
en het Algemeen Handelsblad. Hij trok
in 1936, toen hij debuteerde met sterk
sociaal getinte verzen, waaronder „Het
Keerpunt", direct de aandacht van de
toonaangevende litteratoren, en verwierf
in 1939, na de poëzieprijs van „De Vrije
Bladen" te hebben ontvangen, voor zijn
gedichtenbundel „Mattheus" de Van der
Hoogtprijs van de Maatschappij van Ne
derlandse Letterkunde.
Als weinig anderen wist hij de be-
AMSTERDAM. Leden van de actie
groep „Tomaat" hebben zaterdagavond
ten onrechte verkondigd, dat de Neder
landse acteurs en actrices besloten zou
den hebben „gedurende een week met
ingang van zaterdagavond hun werk
neer te leggen, teneinde zich te bezinnen
op de toneelsituatie in Nederland en op
de functie van de acteurs in de huidige
maatschappij."
De mededeling wend gedaan via aan
plakbiljetten. die rond 7 uur aan de ge
vels van de schouwburgen in Amster
dam, Eindhoven, Breda, Utrecht, Arn
hem en nog vele andere plaatsen werden
aangeplakt, en werd in een mededelm
aan het ANP bekendemaakt. Het „c t
muniqué" werd het ANP telefonisch aan
geboden door iemand, die zich Blijleven
noemde. De echte heer Blijleven is se
cretaris van de vereniging van directeu
ren van toneelgezelschappen. Hij wist
van niets. Zo ook de acteurs van de di
verse gezelschappen.
De schouwburgdirecties lieten de aan
plakbiljetten tegen de gevels onmiddel
lijk verwijderen en zochten contact met
de directies van de gezelschappen, die
zouden optreden. Niemand bleek iets van
een voorgenomen staking van acteurs
en actrices te weten.
Vrijwel nergens bemerkte het publiek
iets van de actie, door het snel verwijde
ren van de biljetten. Overal begonnen
de voorstellingen normaal.
klemmende sfeer van de crisisjaren weer
te geven. Zijn verzen getuigden van een
groot inlevingsvermogen en van een ver
bluffend vakmanschap.
Samen met Adriaan van der Veen richt
te hij het litteraire tijdschrift „Werk" op.
Dat ging in 1940 over in het algemeen
bekend geworden periodiek „Criterium".
Zijn meest bekende verzenbundels uit
deze jaren zijn: „Geboorte", „Stenen",
„De Erfgenaam" en de kleine, prachtige
cyclus: „Een liefde" die in 1941 nog bij
A. A. M. Stols uitkwam. De oorlog maak
te verdere publicatie onmogelijk, en na
het verschijnen van „Tweespalt" (1943)
schreef Hoornik verder in het verborge
ne. In datzelfde jaar werd hij gearres
teerd. Hij bracht de bezettingsiaren door
in Duitse gevangenschap in de concen
tratiekampen Buchenwald en Dachau.
Na de bevrijding werd het hem duide
lijker dan ooit, dat zijn persoonliike lot
met dat van de wereld was verbonden,
en dat de dichter voor alles een sociale
en een daaruit voortvloeiende politieke
taak had te vervullen. Dat nam niet weg
dat hij het romantisch realisme bleef hul
digen, wat aan zijn werk altijd weer een
verfijnde poëtische sfeer verleende.
Hij werd in de dagen van de weder
opbouw redacteur van het weekblad „Vrij
Nederland", en hoofd van de afdeling
publiciteit van de Stichting voor Cultu
rele Samenwerking. Hij was ook oprich
ter van „De Gids". Aan dit laatste tijd
schrift is hij tot aan zijn dood verbon
den geweest.
In 1950 werden zijn „Verzamelde ge
dichten" met een voorwoord door J. C.
Bloem uitgegeven. Er volgden og enkele
verzenbundels, waarvan „Het menselijk
bestaan" (1952) met een reisbeurs van
ADVERTENTIE
CS
pijnstillende, koortswerende, snelwerkende cachets
het departement van O., K. en W. werd
bekroond. In 1962 verwierf hij voor zijn
grote gedicht „De vis" de Jan Campert-
prijs. In de laatste jaren ontwikkelde hij
zich tot toneelschrijver en romancier. In
1953 was zijn drama in verzen „De be
zoeker" met succes opgevoerd, maar het
zwaartepunt lag in de laatste jaren meer
en meer op beschouwend proza. Zijn cri-
tische werken hadden altijd al aandacht
getrokken en waren van grote invloed
op de meer realistische stromingen in de
litteratuur. Het duidelijkst sprak hij zich
echter uit in zijn beide romans: „De
overlevende" en het in 1969 verschenen
„De vingerwijzing". Vooral in het laatste
boek zocht hij naar de bronnen van zijn
bestaan, en naar de uiteindelijke werke
lijkheid, die door de dood wordt beves
tigd.
Eduard Hoornik heeft in zijn leven bij
zonder veel gedaan om de maatschappe
lijke positie van de kunstenaar te verbe
teren. Hij was een strijdbaar en veelzij
dig dichter. Zijn dood is een groot ver
lies voor de Nederlandse letterkunde.
(Van onze correspondent)
DEN HAAG In AVRO's Televizier
van dinsdag 10 maart zal ruimte wor
den gemaakt voor een debat tussen
voorzitter Haya van Someren van de
VVD en dr. J. A. P. M Beekmans van
D'66.
Aanleiding tot dit televisiedebat was
een uitdaging van mevrouw Van Some
ren aan de D'66-voorzitter, uit te leg
gen, waarom de VVD niet als goede
partner in een volgende regeringscom
binatie wordt beschouwd.
De heer Beekmans aanvaardde deze
uitdaging. Hoe lang het televisiedebat
zal duren, is nog niet bekend.
Nederland I
18.45 NOS: De Fabeltjeskrant.
18.51 STER: Reclame.
18.55 NOS: Journaal.
19.00 STER: Reclame.
19.04 NCRV: Scheepsjongens
van Bontekoe.
19.13 Jeugdherinneringen.
19.30 Breng eens een zonnetje.
19.55 STER: Reclame.
20.00 NOS: Journaal.
20.15 STER: Reclame.
20.20 NCRV: Tweekamp.
20.45 Dombey Zoon (feuill).
21.10 Exploratie Noordzee.
22.00 Aurora's Bruiloft.
22.35 Collegium Musicum Judaicum.
22.45 NOS: Journaal.
22.50 TELEAC: Methodiek van de
Burgerschapsvorming.
Nederland II
18.45 NOS: De Fabeltjeskrant.
18.51 STER: Reclame.
18.55 NOS: Journaal.
19.00 STER: Reclame.
19.04 NOS: Scala.
19.30 VARA: Coronation Street.
19.55 STER: Reclame.
20.00 NOS: Journaal.
20.15 STER: Reclame.
20.20 VARA: Hier is Lucy.
20.45 Een dame uit de provincie.
22.00 Achter het nieuws.
22.40 NOS: Journaal.
Nederland I
10.45
18.15
18.45
18.51
18.55
19.00
20.00
20.15
20.20
21.10
22.00
22.50
22.55
NOS-NOT: Schooltelevisie.
NOS: Filmverslag Wereld-
kamp. schaatsen voor dames te
West-Allis.
De Fabeltjeskrant.
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
KRO: Brandpunt-Buitenspel.
De Wrekers (serie).
David Frost Show.
NOS: Journaal.
TELEAC: Ruimtelijke ordening
les 2 herh.
Nederland II
18.45 NOS: De Fabeltjeskrant.
18.51 STER: Reclame.
18.55 NOS: Journaal.
19.00 STER- Reclame.
19.04 NOS- Scala.
19.30 AVRO: Peyton Place (feuilL).
19.55 STER- Reclame.
20.00 NOS: Journaal.
20.15 STER Reclame.
20.20 AVRO: The Survivors.
21.10 Voor de vuist weg.
22.10 AVRO's Televizier.
23.00 NOS: Journaal.
23.05 Wielrennen.
WWMVWWWVWWWWVWWWWVWWWVWWWWMWW