HANS DAGELET:
verbreider van een nieuw theater
Mime-groepen
financieel
in nood
I
De Meiden
thuisbezorgd
Schnitger prijs
voor Holstei
Vrijblijvend
totaal-theater
Arthur Adamov
overleden
Bewerking van
Liefdesconcilie"
Lubbert van
Gortel overleden
Ontwikkeling TV
in Indonesië
Scholierenquiz
om Tokio-reis
Dure imitatie van
madonna-beeld
gestolen
WIJ ONTVINGEN
Radio woensdag
DOOR UITBLIJVEN
VAN SUBSIDIE
STUTOFF.S
Cy4ntidom
TV vanavond
TV dinsdag
TV woensdag
DINSDAG 17 MAART 1970
(Van onze kunstredactie)
HAARLEM Het vreemde aan Centrum-acteur Hans Dagelet is zijn
blik. Hij kijkt je aan of hij iets mystieks wil overbrengen. Vermoedt hij
dat het gesprekspartners onzeker maakt? Met acteurs weet je zoiets nooit,
zelfs niet met acteurs die zo duidelijk van het Grote-Toneel-Voetstuk af
willen. Dagelet is er zo één. Hij verbreidt gretig de boodschap van theater-
als-zelfexpressie: hij werkt met schoolklassen en leidt af en toe een project
van de Haarlemse Toneelschuur.
Demonstratie tegen
première in Milaan
Hans Dagelet is 24, heeft lang krul
haar, komt uit de koekstad Deventer,
werkt sinds de Arnhemse toneelschool bij
Centrum en woont op een naar wierook
geurende bij zijn haar passende kamer
in de Amsterdamse Kankerbuurt. Drie
hoog voor. Met vriendin en poes. De ka
mer telt behalve verrassend bric a brac
(kaartjes ouderwetse slopeknopen en poe
siealbumengeltjes) een groot aantal op
de vloer gerangschikte kussens van zeer
uiteenlopende herkomst. De acteur hurkt
er echter naast en blikt op naar de ver
slaggever in de ene „fauteuil".
Met de Toneelschuur-jongens Ruppert
van Woerkom en Rieks Swarte stort
Dagelet zich op „Het Liefdesconcilie"
van Oskar Panizza, een 75 jaar oud
stuk, waarin de Drieëenheid, duivel en
het pauselijk hof rond 1600 ten tonele
wordt gebracht. Bij de Toneelschuur zal
het een bewerking krijgen, die vanuit
improvisatie tot stand zal komen. Film
speelt er een belangrijke rol in. even
als experimentele muziek, die Dagelet
zelf op de bandrecorder construeert. Een
kernploeg van spelers, dezelfden die vo
rig jaar op herdenkingsdag „Thyestes"
van Hugo Claus in de Haarlemse stads
schouwburg speelden, zal met geestver
wante ploegen elders in het land telkens
verschillende werkstukken tot stand bren
gen. Hoe ziet Dagelet Het Liefdesconci
lie?.
„Het is een droom, een visioen van
de hemel. Panizza maakt de thema's
van het Christendom grotesk om te la
ten zien hoe het systeem werkt. Chris
tendom is een heel zuivere aangelegen
heid, maar dat is zo geïnterpreteerd,
dat het corrupt is geworden. Wat ik zo
goed vind in het stuk is de perversiteit,
die eruit spreekt. Daar is heel wat mee
te doen. Uiterlijke zedelijkheid maar in
nerlijke corruptie".
Waarom vind je perversiteit zo goed?
„Ja, waarom Omdat de mens voor
negentig percent uit perversiteit bestaat.
Ik weet het van mezelf", (lacht stralend).
De Toneelschuur klaagt erover, dat ze
in de steek gelaten is door Egbert van
Paridon en Peter Lohr, die allerhande
hulp hebben beloofd.
„Ik vind de positie van de Toneel
ichuur niet helemaal zuiver. Ze probe
ren een subcultuur te zijn, een under
ground theater. Maar dan moet je niet
steeds om subsidie zeuren. Dan moet je
jezelf zien te bedruipen. De beloofde me
dewerking van Centrum bestaat, meen
ik, uit technische dingen. Ik denk dat het
na Amphytrion wel zal gebeuren. Het ate
lier heeft het met dat stuk erg druk ge
had".
Je werkt mee in het instructieprogram-
ma van Centrum op middelbare scho
len. Hoe bevalt dat?
„Ontzettend leuk. We lezen eerst een
tekstje van Gerben Hellinga en dan gaan
de schoolkinderen ons regisseren. Toch
is het nog teveel spielerei. Ik zou v:el
liever een vrijere toestand willen, zodat
de kinderen zelf meedoen. Nu is het nog
zo van: kijk die acteurs eens.
Heb je daar tijd genoeg voor?
Nee. De kinderen schrijven na afloop
van ons programma een rapport. Ik heb
er nu 400 a 500 gelezen. Ze zeggen alle
maal, dat het veel te weinig is. Het
moet in het lesprogramma worden op
genomen".
Komt er wat van jullie zoektheater,
waarin gezocht wordt naar nieuwe vormen
van toneelspelen? Het is door jullie direc
tie uitdrukkelijk beloofd.
„Er is een kleine groep in de groep
die dat erg graag wil. Het zal het vol
gend seizoen zeker beginnen".
Is er onder je collega-acteurs nu en
thousiasme voor jullie andere manier
van werken?
„Ik geloof dat ze bang zijn zich kwets
baar te stellen. Dat gebeurt niet op het
huidige toneel. Dat is een van de fouten.
Het zit hem hierin: de acteurs willen
zich teveel verschuilen achter een be
paalde rol. Ze willen volledig afhanke
lijk zijn van de regisseur, zonder dat ze
met zichzelf bezig zijn".
die acteurs te
jongeren schij-
Is de mentaliteit van
veranderen, zoals jullie
nen te eisen?
Ja. Ook bij de ouderen. Dat is duide
lijk het geval bij Centrum. Nog niet in
het werk, maar wel in de bus. Er wordt
veel meer met elkaar gesproken dan
twee jaar geleden. Natuurlijk zijn er die
er zich tegen afzetten. Het moeilijkst is
het voor de mensen, die tot de Betere
Acteurs horen. Ze zijn bang voor hun
eigen image"
AMSTERDAM. Vier van de vijf in
ons land werkzame mimegezelschappen
zijn in een noodsituatie geraakt door het
uitblijven van subsidiegelden, die hun in
juli vorig jaar in principe door het mi
nisterie van CRM zijn toegezegd. ..We
hebben alles gedaan om aan de subsidie
voorwaarden van het ministerie tegemoet
te komen, maar langs normale weg blij
ken we niets te kunnen bereiken", aldus
gistermiddag op een persconferentie de
noodkreet van de heer S. C. Dik, voorzit
ter van de Vereniging van Gezelschappen
op Mimegebied.
De zich in financiële moeilijkheden be
vindende gezelschappen zijn Bewth, Ca-
bamime, Funhouse en het Mimetheater
Wil Spoor, die zich twee jaar geleden
samen met het wel gesubsidieerde Pan
tomimetheater Carrousel in de VGM
aaneensloten om aan een van de eerste
subsidievoorwaarden van het ministerie
te voldoen.
Minister Klompé uitte in een brief van
28 juli 1969 haar waardering voor deze
aanpak en deelde mee in principe tot
subsidiëring van de salarissen der mede
werkers bereid te zijn. „Het punt is nu,
dat na deze principiële toezegging het
ministerie in feite niets meer gedaan
heeft om tot een definitieve toezegging
of uitkering te komen", aldus de heer
Dik. Het bestuur diende op 20 oktober
nog een uitvoerig salariëringsplan in, op
basis van het bedrag van 526.000 dat
dit jaar voor de mime op de CRM-begro
ting staat.
De vereniging heeft de minister inmid
dels laten weten, dat „als op korte ter
mijn geen begin wordt gemaakt met de
uitbetailng van de voor ons bestemde
gelden, van de geëngageerden niet langer
kan worden verlangd, dat zij hun werk
verrichten."
De VGM-voorzitter zei vanmiddag dat
de mimegezelschappen nog nooit een sti
mulans uit Den Haag hadden ontvangen,
Samen met Wim van de Grijn, Cas
Enklaar en Marja Kok studeert Hans
Dagelet op „De Meiden" van Jean Ge
net, het psychodrama van twee dienst
meisjes die volgens voorschrift van de
schrijver door mannen vertolkt moeten
worden. Het stuk is sterk ingekort,
maar duurt toch nog twee uur. Het
groepje wil het stuk in kleine theater
tjes spelen of en dat is nieuw
bij mensen thuis. De Meiden in de
suite.
Wat
neel?
heb je tegen het traditionele to-
,,Nu is dat het toneel van de dichte
doos: „we spelen hier, maar dat en dat
mag je niet zien" Je moet niet bang zijn
uit te glijden. Dat mag het publiek best
zien."
Voor welke regisseurs heb je bewon
dering?
,Ik vind Peter Oosthoek een heel goed
regisseur. Hij streeft een heel duidelij
ke lijn na",
Toch schrijft hij de spelers veel voor.
Trouwens, Centrum werkt tamelijk tra
ditioneel.
„Ik ben het met een heleboel dingen
in Centrum niet eens. Dat weten ze ook,
Maar ik heb geen alternatief. Kijk. Li
ving Theatre gaat uit van een totaal an
der idee. Dat is een aantal mensen, dat
ook werkelijk met elkaar leeft. Een com
mune is het. Het liefst zou ik werken als
het Living Theatre. Maar dan moet ik
afstand doen van zaken, die ik toch wel
fijn vind. Dit huis, bijvoorbeeld. En ik
zou ook wel graag een auto willen heb-
Kam
JAC. HEIJER
ZWOLLE. De „Schnitgerprijs Zwolle
1970" is toegekend aan de componist
Jean-Paul Holstei in Parijs. De jury ken
de deze prijs van 2500 eenstemming toe
aan de jonge Fransman, die in eigen land
grote verwachingen heeft gewekt. De ti
tel van het bekroonde werk is: „Les trois
du temps sacré". Het was de vierde keer
dat deze tweejaarlijkse prijs werd ver
leend.
Tijdens het concert, dat op 16 juni in
de grote kerk in Zwolle in het kader van
het Holland Festival zal worden gegeven,
zal Charles J. de Wolff de bekroonde or
gelsuite voor het eerst ten gehore bren
gen. Dan zal ook de prijs worden uitge
reikt.
De jury heeft 43 inzendingen beoor
deeld, die onder meer uit de Verenigde
Staten. Canada, Rusland, Spanje, Zwit
serland en Finland kwamen. De jury be
stond uit Sir Thomas Armstrong, oud
directeur van de Royal Academy of Mu
sic in Londen, Kees van Baaren. direc
teur van het Koninklijk Conservatorium
in Den Haag en André Jolivet, componist
in Parijs.
MILAAN.— De voorvertoning van een
toneelstuk, waarin o.m. de Nazi-idealen
van racisme worden verheerlijkt, werd in
Milaan met gejoel en gefluit begroet.
De woede van de toeschouwers bereikte
haar hoogtepunt in de derde en laatste acte
van het stuk „Coriolano", toen een acteur
de nek afsneed van een levende kip en het
bloed liet druppelen op een naakte vrouw.
Sommige toeschouwers gingen weg, terwijl
anderen bijna op de vuist gingen met be
wonderaars van het toneelstuk en de
schrijvers, Giovanni Maria Russo en Rino
di Silvestro.
HANS DAGELET
(Van onze correspondent)
ROTTERDAM. Het tiende studenten
toneelfestival, Stutofes '70, is gisteren be
gonnen: intern met discussies en work
shops, naar buiten met een voorstelling
van „XYZ bevrijding '70" door „de Delft
se Komedie". De Delftse groep gebruikte
de Rotterdamse schouwburg voor een
stuk Totaal-theater, dat al voor de ingang
begon: de acteurs schminkten zich op «le
stoep, de bezoekers werden in de hal be
groet door een geluidloze gitaarspeler te
midden van rekwisieten en in de gangen
weerklonk schelle muziek.
Thema van deze experimentele produk-
tie: vrijheid. De tekst op dit thema van
Nick van den Heuvel bleek zeer matig te
zijn uitgevallen, verder dan het verwijt
dat wij "zo consumptief zijn geworden,
kwam men niet, en dat is geen opzienba
rende mededeling. Regisseur Anton van
Geffen stond voor de taak een zeer groot
aantal medespelenden zinvol in beweging
te houden. Dat gelukte hem op sommige
momenten bijzonder goed: hij betrok de
zaalruimte erbij, en korte scènes als het
uitbreken van het oorlogsgeweld in de
meidagen van '40 kwamen goed over. Er
werd een functioneel gebruik gemaakt
van filmbeelden, en even functioneel
werkte de felle muziek.
Maar die momenten duurden niet lang
voor het overige deed de voorstelling
sferk denken aan die onvergetelijke mo
menten in het Amsterdamse stadion van
voor de oorlog, toen rooms-katholieke
maagden, verenigd in De Graal, haar on
wankelbare trouw aan de bisschoppen in
bewogen beweging vertolkten. Erg aan
doenlijk, maar pènetrant amateuristisch
En die meisjes geloofden tenminste wer
kelijk in wat zij deden, en daarvan ben ik
ten aanzien van die Delftse studenten niet
helemaal zeker. Na de pauze tenminste
maakten zij in de zaal en op het toneel
een „ludiek" feest, waaraan alleen een
vat bier ontbrak om er een onvervalste
kroegjool van te maken, en in het pro
gramma werft een bank om de gunsten
van deze anti-welvaartstaters. Het is al
lemaal nogal vrijblijvend en vrijblij
vendheid is de dood in de pot voor het
studententoneel.
(Van onze correspondent)
HILVERSUM. Gisternacht is
plotseling op 46-jarige leeftijd overle
den de zanger Henk Jansen van Ga
len, die in Nederland onder zijn ar
tiestennaam Lubbert van Gortel gro
te bekendheid genoot. De heer Jansen
van Galen was overigens niet alleen
zanger van beroep; hij was naast zijn
vocale activiteiten ook hoofd van een
school in Hoog Soeren bij Apeldoorn.
Het zingen van Veluwse liedjes in boe
renkostuum deed hij al meer dan 25
jaar. In Apeldoorn maakte hij kennis
met Kees Schilperoord die zich ook
een boeren-pseudoniem aanmeet, na
melijk Gaitjan Kruutmoes.
Beiden traden zij met groot succes
op bij de boerenblaaskapel de Bieten
bouwers, die later onder leiding van
Jo Budie de naam Boertjes van buu-
ten kreeg.
Jarenlang werkte Henk Jansen van
Galen op deze wijze mee aan talloze
radio-uitzendingen en later ook aan
het KRO-televisieprogramma Mik Ook
was hij vele malen present in de
KRO-jeugduitzendingen van Wim
Quint. De heer Jansen van Galen
wordt a.s. vrijdagmorgen om twaalf
uur in Dieren gecremeerd.
DJAKARTA. Sinds 7 augustus
1962 heeft ook Indonesië TV Het be
gon bescheiden met 10.000 toestellen,
door de regering aangekocht en ge
distribueerd en met uitsluitend live
televisieprogramma's, maar langzaam
heeft de Indonesiche TV zich ontwik
keld tot een aspect - an de samenle
ving, die niet meer weg te denken is.
Op het ogenblik zijn er meer dan
100.000 toestellen over Java verdeeld,
60.000 in Djakarta en 40.000 daar bui
ten. Dat betekent dat er dagelijks
anderhalf miljoen mensen naar de
uitzendingen, die om zes uur begin
nen met een kinderprogramma en tot
elf uur, half twaalf '.oorgaan, kijken.
De TV-toestelbezitter is er namelijk
zo trots op, dat hij zijn huis of toko
graag openzet voor wie wil komen kij
ken zodat men bij de TV-directie er
van uit gaat dat per toestel 15 kijkers
zijn.
Dit jaar zullen op 800 plaatsen op
ADVERTENTIE
daniela
dealtijdpas"
panty L75
Met
naad
die inscheuren op
de naad van het broekje
tegengaat.
alléén
hij uw
textielwinkelier
Java publieke TV-toestellen worden
geplaatst opdat ook in de kleine des
sa's de mogelijkheid zal worden ge
schapen TV te bekijken. Dat kan om
dat er tal van relay-stations zijn en
worden gebouwd. Binnen twee jaar is
er een gesloten net van Bali tot Atjeh,
wat betekent dat er een potentieel is
van 80 miljoen kijkers.
De programma's zijn voor 45 per
cent amusement Dubbel Spion en
Walter en Conny zijn heel populaire
programma's de rest is educatief
en commercieel.
Nederland 1. Direct na de fabeltjes
krant en het journaal een nieuw pro
gramma van de AVRO: Het is „Tob
ben voor Tokio", een quiz waaraan
scholieren van de op een na hoogste
klasse van de middelbare scholen kun
nen deelnemen. Het wordt geen ge-
makkeliik spelletje, de hoofdprijs be
staat uit een drieweeks bezoek aan
Tokio, Osaka en de rest van Japan.
Er komen in totaal zeven uitzendin
gen, die worden gepresenteerd door
Nico Nanninga. De quiz wordt geor
ganiseerd in samenwerking met de
stichting RW, die zich bezighoudt met
het bevorderen van internationale con
tacten tuSSen studerenden. Half acht
Peyton Place. De tweede Amerikaanse
serie van de AVRO, de Overlevenden,
komt direct na het tweede journaal.
Willem Duys geeft de kijker even tijd
om op adem te komen van alle span
ningen en romantiek via zijn Voor de
Vuist weg. Hij wordt gevolgd door
Wibo van de Linde met zijn Televizier
Magazine, waarna het laatste nieuws
en Teleac de dag sluiten. De laatste
met les vier uit de cursus Ruimtelijke
Ordening.
Nederland 2. Van de NOS de fabel
tjeskrant, het journaal en Scala. Daar
na gaat de KRO van start met de
serie „Geen zee te hoog" Het jour
naal wordt gevolgd door „Vanavond
in Nieuwspoort" met Jacques Grij-
pink, Ad Langebent en Ed van Wes-
terloo. Ze zullen politici vragen naar
hun zienswijze op de verkiezingen. De
Wrekers zijn er ook op deze dinsdag.
Een glaasje Wodka laat ons kennis ma
ken met drie Russische spionnen, die
opdracht hadden Britse agenten te
vermoorden. Een andere vaste prik
van de dinsdag is David Frost. Als
PADERBORN. (AP) Bandieten heb
ben verleden week het beeld van de
madonna van Imad uit een kerkelijk
museum te Paderborn gestolen. Zij vra-
g ener 475.000 mark voor. Komt het geld
niet, dan wordt het beeld vernietigd, al
dus dreigen zij.
Het is evenwel niet de echte madonna,
want die wordt op het ogenblik gerestau
reerd. De imitatie is echter altijd nog
10.000 mark waard.
Volgens kunsthandelaren bedraagt de
waarde van het echte beeld enkele mil
joenen marken.
PARIJS. (AFP) De toneelschrijver
Arthur Adamov is zondagavond op 61-
jarige leeftijd na een langdurige ziekte
in zijn huis in Parijs overleden. Hij werd
geboren in de Russische stad Kislovotsk-
in de Kaukasus. Hij woonde achtereen
volgens in Genève en in Duitsland, waar
na hij zich in 1924 in Parijs vestigde.
Adamov schreef onder meer „La grande
et la petite manoeuvre", ,,1'Invasion'
„Off limit" en „Tous contre tous". In zijn
gehele werk stelt Adamov de vervreem
ding van de mens in de kapitalistische
maatschappij aan de kaak.
boekenboekenboekenboeken
boekenboekenboekenboeken
boekenboekenboekenboeken
boekenboekenboekenboekenl
boekenboeken
boekenboeken
boekenboeken
boekenboeken
boeken boeken boeken boek.
boekenboekenboekenboeken
boekenboekenboekenboeken
boekenboekenboekenboekenl
enl
enl
enl
en|
NIJGH VAN DITMAR-ROTTERDAM
Mireille Cottenjé: „Eeuwige Zomer" (ro
man) Daniël Roblerechts: „De Grote
Schaamlippen" een dynamische zelfbe
schrijving
H. J. W. BECHTS UITGEVERSMIJ. -
AMSTERDAM. J. Antonisse: „De Jacht
in Nederland" onder auspiciën van de
Koninklijke Nederlandse Jagersvereni-
ging. Een overzichtelijke handleiding
voor de beginnende en reeds gevorderde
jager met tal van instructieve tekeningen
Leonid Vladimirov: „De Russen" in ver
taling van M. A. I. van de Vlugt. De
schrijver is tijdens een bezoek in 1966
aan Londen in het westen gebleven „om
te kunnen schrijven zoals het hem goed
dunkt". A. Jousma: „Toetanchamon"
roman van een farao
BERT BAKKER-DAAMEN N.V. DEN
H AAG. Jaap van der Merwe: ,,'t Oproer
kraait", geïllustreerd gezangenboek
voor rebellen. Het decembernummer van
het tijdschrift „Antiek", (voor liefheb
bers en kenners van oude kunst en kunst
nijverheid), dat geheel gewijd is aan
vroeg-16de-eeuwse beschilderde tafelblad
uit de Abdij van Berne te Heeswijk-Din-
ther. (N.Br.) en dat wordt uitgegeven bij
DE TIJDSTROOM-LOCHEM.
UNIVERSITY PRESS-AMSTERDAM.
Geeraardt Brandt en Reyer Anslo: „Pie-
ter Corneliszoon Hooft, Deez vermaarde
man", 1581-1647, met een nieuwe inlei
ding van prof. dr. W. Hellinga en drs. P.
Tuynman.
VERMANDE ZONEN N.V. - IJMUI-
DEN. Tijdschrift voor creatief handwerk:
„Bij Voorbeeld", een drie-maandelijkse
uitgave, verschijnt februari-mei-augustus
-november. De meest uiteenlopende din
gen op 't gebied van handwerken zijn er in
te vinden; met en voor kinderen hand
werken, boekbesprekingen, tentoonstellin
gen enz.
G. A. VAN OORSCHOT-AMSTERDAM.
Karei van het Reve. „Het geloof der ka
meraden", kort overzicht van de com
munistische wereldbeschouwing. Anato-
lij Martsjenko: „Wat ik zeggen wou".
Met medewerking van de Alexander
Herzen-stichting in het Nederlands ver
taald door Eva van Santen en Abra
ham Rebers, met aantekeningen en na
woord van Karei van het Reve. Het boek
beschrijft zes jaar concentratiekamp, zo
als hij die beleefde tussen 1960 en 1966,
en zoals ze tot op dit ogenblik nog zijn.
Hst schrijven van het boek deed hem op
nieuw in een kamp belanden, maar dat
wist hij tevoren. Henk Romijn Meijer:
„Lieve zuster Ursula", een roman over
kunstschilders. Andrej Amalrik: „Niet
begeerde reis naar Siberië" De schrijver
is een tot voor enkele jaren nog onbeken
de student in de geschiedenis, die van de
universiteit van Moskou was verwijderd.
Zijn essay „Haalt de Sovjet-Unie het
jaar 1984?" heeft bij de sovjetologen over
de hele wereld een schokeffect veroor
zaakt. Het boek werd in het Nederlands
Frans, Duits en Engels vertaald. Zijn
tweede boek. zijn autobiografische Sibe
rische reis is een verslag van een ver
banning wegens zogenoemde „leeglope-
rij" een verslag van de botsing tussen
een recalcitrante student en de Russi
sche autoriteiten van deze dagen.
gasten komen mee de zangroep the
Flirtations, de dixielandband the New
Temperance Seven, de komiek Ted
Ray, de zanger Des O'Connor en het
zangeresje Clodagh Rodgers. Na het
laatste nieuws een uitzending uit
Stockholm, waar de ijshockeyploegen
van Zweden en Finland elkaar ont
moeten in de strijd om de wereldtitel.
HILVERSUM I
7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymnastiek.
7.23 Stereo: Lichte gramm. muz. (7.30
Van de voorpagina). 7.54 Deze dag.
8.00 Nws. 8.11 Aktualiteiten. 8.20 Ste
reo: Lichte gramm. muz. (8.30 Praat
je). 9.00 Stereo: Klassieke gramm.
'muz. 9.35 Waterstanden. 9.40 Schoolra
dio. 10.00 Lichte gramm. muz. 10.50
Voor de kleuters. 11.00 Nws. 11.03 Voor
de huisvrouw. 11.40 Stereo: Oude Koor
zang. 12.00 Stereo: Klass. en mod.
muz. 12.25 Stereo: Amusementsmuz.
12.54 Voor het platteland 13.00 Nws.
13.11 Aktualiteiten. 13-25 Stereo: Uit
eigen huis. 13.45 Gesproken portret.
14.00 Stereo: Lichte gramm. muz. 14.10
Hoorspel. 15.15 In de Toonzaal. 17.00
Nws. 16.03 Sociëteit Zestig minuten
voor boven de zestig. 17.02 Oude lied
jes. 17.20 Stereo: Mod. kamermuz.
17.55 Mededelingen. 18.00 Nws. 18.11
Aktualiteiten. 18.20 Uitz. 18.30 Stereo:
Klink Klaar. 19.30 Nws. 19.35 Buitenl.
weekoverzicht. 19.45 Stereo: Licht en
semble. 20.10 Gramm. muz. Staten
verkiezingen 1970. 20.25 Rep. Feije-
noordVorwarts Berlin. 22.20 Gramm
muz. Statenverkiezingen 1970. 22.30,
Nws. 22.38 Mededelingen. 22.43 Aktua
liteiten. 22.55 Gramm. muz. Staten
verkiezingen 1970. 23.55 Nws.
HILVERSUM II.
7.00 Nws. 7.11 Het levende woord.
7.16 Stereo: Klassieke muz. (7.25 Ho
ren en zien; 7.30 Nws; 7.32 Actuali
teiten.) 3-00 Nws. 8.11 Verzoekplaten-
programm. (8.30 Nws; 9.00 Gymnas
tiek). 9.30 Voor de vrouw. 11.00 Nws.
11.03 Piek uur: 11.45 Actualiteiten.
11.55 Mededelingen. 12.00 Stereo: Ge
varieerd progr. (12.22 Wij van het
land; 12.26 Mededelingen land- en tuin
bouw; 12.30 Nws; 12.41 Actualiteiten;
13.00 Raden maar14.15 Stereo
Moderne muz. 15.00 Programma oude
re luisteraars. 16.00 Nws. 16.03 Stereo:
Voor de jeugd. 17.00 Stereo: Twien-
Popradio. 17.50 Overheidsvoorl. 18.00
Country and western rubr. 18.30 Nws.
18.41 Actualiteiten. NOS: 19.00- 02.00
Uitslagen verkiezingen Provinciale
Staten.
HILVERSUM III.
9.00 Nws. 9.02 Lichte vokale muz.
10.00 Nws. 11.00 Nws. 11.03 Muz.-lezen.
'12.00 Nws). 13.00 Nws. 13.03 Radio-
journ. 13.06 Platenprogramm. (14.00
Nws. 16.03 Gimmick: 17.00 Nws. 17.02
Radiojournaal. 17.05 Toppoppology.
BRUSSEL 324 M.
12.00 Nws. 12.03 Gevarieerde muz.
(12.40 SOS-berichten schippers). 12.55
Buitenl. persoverzicht. 13.00 Nws. 13.20
Tafelmuz. 14.00 Nws. 14.03 Schoolra
dio. 14.20 Lichte muz. 14.30 Praatje.
14.50 Koormuz. (15.00 Nws). 15.15 Voor
de kinderen. 16.00 Nws. 16.03 Beursbe
richten. 16.09 Vlaamse muz. 16.30
Volksmuz. 17.00 Nws. 17.15 Jazz muz.
18.00 Nws. 18.03 Popmuz. 18.20 Leken-
moraal en- filosofie. 18.50 Sportkro
niek. 18.55 Taalwenken. 19.00 Nws.
19.40 Gevarieerde muz. 20.00 Operet
tefragmenten. 21.02 Internationaal Fes
tival 22.00 Nws. 22.20 Gevarieerde muz.
(23.00 Nws). 23.40 Nws.
Nederland 1
18.45 NOS: De Fabeltjeskrant.
18.51 STER: Reclame.
18.55 NOS: Journaal.
19.00 STER: Reclame.
19.04 AVRO: Tobben voor Tokio.
19.30 Peyton Place
19.55 STER: Reclame.
20.00 NOS: Journaal.
20.15 STER: Reclame.
20.20 AVRO: Kleur: The Survivors.
21.10 Voor de vuist weg
22.10 AVRO's Televizier.
22.55 NOS: Journaal.
23.00 TELEAC: Ruimtelijke ordening
Nederland II
18.45 NOS: De Fabeltjeskrant.
18.51 STER: Reclame.
18.55 NOS: Journaal.
19.00 STER: Reclame.
19.04 NOS: Scala.
19.30 KRO: Geen zee te hoog.
19.55 STER: Reclame.
20.00 NOS: Journaal.
20.15 STER: Reclame.
20.20 KRO: Vanavond in Nieuwspoort
21.10 De Wrekers (film).
22.00 David Frost-show.
22.50 NOS: Journaal.
22.55 Kleur: Wereldkamp. IJshockey
te Stockholm.
Nederland I
10.45 NOS-NOT: Schooltelevisie.
17.00 NCRV: Voor de kinderen.
18.45 NOS: De Fabeltjeskrant.
18.51 STER: Reclame.
18.55 NOS: Journaal.
19.00 STER: Reclame.
19.04 NOS: Statenverkiezingen 1970.
20.25 Rep. voetbalwedstrijd
FeijenoordVorwarts Berlin.
22.15 Statenverkiezingen 1970.
23.00 Journaal.
23.05 Statenverkiezingen 1970.
Nederland II
18.45 NOS: De Fabeltjeskrant.
18.51 STER: Reclame.
18.55 NOS: Journaal.
19.00 STER: Reclame.
19.04 NCRV: Scheepsjongens van
Bontekoe.
19.13 Eddy Ready Go.
19.55 STER: Reclame.
20.00 NOS: Journaal.
20.15 STER: Reclame.
20.20 NOS: Statenverkiezingen 1970
22.15 Wereldkamp. IJshockey te
Stockholm.
22.45 Nabeschouwing Feijenoord
Vorwarts Berlin.
23.00 Journaal.
23.05 TELEAC: Spaanse les - les 8.
WWWWVWVVW\rtArtlVVVWVWWWVVWWWWWWWWWWVWWV«