Dutch Swing
een kwarteeuw aan de top
Drie beroemde acteurs
in Don Juan-rollen
KOM MiJ
OPHALEN
Jaap Stotijn overleden
GRATIS:
ZILVEREN REUS IN DIXIELAND
Toneelstuk van
Solzjenitsin in
Italië uitgegeven
Zakenwereld als
kunstpromotor
Artistieke raad
bij Danstheater
Wie er speelden
LEGENDARISCHE HOBOÏST
BIJ RESIDENTIE ORKEST
Montreux-selectie
van Kijkkijk
Billy Graham
begon kruistocht
PRETVOGEL NO. 3
TV vanavond
Radio dinsdag
TV maandag
TV dinsdag
MAANDAG 6 APRIL 1970
9
(Van onze correspondent)
WATERINGEN De Dutch Swing
College, revivalreus uit Dixieland,
heeft vijfentwintig jaar weggespeeld
tot blijvend enthousiasme van de jazz-
minnaars, want Peter Schilperoort en
zijn collega's zijn algemeen bezit. De
„Dutch" kan op de personeelsavond
van de A.K.U. op evenveel warmte
rekenen als op een concert in laten
we zeggen het Kurhaus. Het is een
orkest met een verfijnd imago. De
dag, waarop een stuk „oude stijl
geschiedenis" wordt verzilverd, kan
niet onopgemerkt voorbijgaan. Zater
dagavond 2 mei geeft de Dutch Swing
College een jubileumconcert in het
Kurhaus met aansluitend galabal. Een
reünie dus van alle DSC-vrienden.
Op vrijdagavond 8 mei zendt de
AVRO-televisie een documentaire van
de band uit. Duur: één uur.
Op alle continenten
Constant succes
-
Het repertoire
EENAKTERS VOOR VARA-TV
(Van een medewerker)
DEN HAAG De oud-solohoboïst
van het Residentieorkest Jaap Stotijn
is op 78-jarige leeftijd nog vrij on
verwacht in Den Haag overleden. Hij
werd 22 september 1891 in Den Haag
geboren en begon zijn loopbaan op 16-
jarige leeftijd. Twee jaar geleden
is hij voor het laatst in het openbaar
opgetreden.
IN EUROPA
Uitwisseling
radioprogramma's
Door meer dan vijfentwintig elpees en
vele singles is de reputatie van de DSC
vastgepend op alle continenten. Terwijl
hier de formatie nog wel eens wordt af
gedaan met kwalificaties als „gladjes"
„commercieel" en „onecht", steunt het
bergen hoge enthousiasme in Sydney,
Singapore en Tokio op pure waardering
voor het kundig bijgeslepen oude stijl-
werk van de groep.
Arie Ligthart: „Wij hebben overal
vrienden in de wereld. Neem nu Singapo
re en de Dutch Club. Daar spelen is zo
iets als een reünie. Altijd feest". Hij pakt
de hoes van een recente elpee voor het
Zuid-Aziatische verspreidingsgebied. Wij
hebben drie aparte platen gekregen,
waarop een hele avond in Singapore is
vastgelegd. Je hoort ons dronken wor
den".
De historie van de Dutch Swing Colle
ge is al vele keren nagelopen. Het be
vrijdingskind van de Swing Papa's, in
vorm gegoten door Frans Vink en Peter
Schilperoort, het fameuze contract van
„St. Regis" (spelen op de eerste dag, dat
Nederland bevrijd mocht heten en dat
gebeurde), Arie Ligthart werd in '47 lid
van „De club", die weer eens bewees,
dat uit de Haagse Bloemenbuurt veel
ROME (AFP). Het Italiaanse tijd
schrift „II Dramma", dat enige maanden
geleden een tot dan toe onuitgegeven
werk van Boris Pasternak had gepubli
ceerd, heeft nu een drama van de Rus
sische schrijver Alexander Solzjenitsin in
zijn kolommen opgenomen. Het werk is
getiteld „Sveca na vetru" (Een kaars in
de wind) en is het eerste dat hij voor
het theater heeft geschreven. Het is om
streeks 1960 vervaardigd maar in de Sov
jet-Unie nog steeds niet opgevoerd of uit
gegeven. Het heeft de betrekking tussen
wetenschap en geweten, de „vooruitgang"
van een consumptiemaatschappij en de
zin van leven en dood tot onderwerp.
SOEST. Onder het motto „Kunst en
commercie reiken elkaar de hand" is za
terdag in huize „De Necklenburgh" te
Soest, het centrum van de 250 middelgrote
industrieën omvattende Nederlandse Ex
port Combinatie een tentoonstelling ge
opend van werken van drie Nederlandse
kunstenaars, die er de voorkeur aan ge
ven, zich zonder overheidssubsidie zelf
standig te handhaven. Over dit unieke ini
tiatief van een commerciële instelling zei
directeur L. Fokkema van de NEC: In
het verleden zijn het toch ook altijd naast
de vorsten de kooplieden geweest, die de
kunst geprotegeerd hebben. Waarom zou
dat ook niet in deze tijd zo kunnen zijn".
De expositie tijdens de wekeinden voor
het publiek toegankelijk, omvat zestig
werken van de schilderessen Janny Jai-
ving uit Odoorn (Drente) en Agnes de
Poorter uit Den Haag, alsmede van de
glazenier Alex Asperslagh uit Nijmegen.
De tentoonstelling duurt tot 18 april.
DEN HAAG. Het komende seizoen
van het Nederlands Dans Theater zal wor
den voorbereid door een drie leden tellen
de artistieke raad in hechte samenwer
king met de directeur, de heer C. F. Th.
Birnie.
De raad bestaat uit Marian Sarstadt,
Jaap Flier en Frans Vervenne en is, in
overleg met de directeur, voorgedragen
door de gezamenlijke dansers van het Ne
derlands Dans Theater. De raad is be
noemd door het bestuur. Deze interim
maatregel is genomen in verband met het
aanstaande vertrek van de heren Aart
Verstegen, Hans van Manen en Glen Tet-
ley. Het bestuur wil, zo mogelijk in sep
tember wanneer de contracten met
deze drie leden van de huidige artistieke
eiding aflopen een directioneel drie
manschap benoemen.
goeds op muzikaal terrein is voortgespro
ten.
,We hebben eigenlijk nooit het idee ge
had, dat het minder zou kunnen worden.
Echt magere jaren heeft de band nooit
gekend. Hetgeen niet wegneemt, dat be
roeps worden toch een grote stap beteken
de. In '60 (toen Peter Schilperoort na vijf
jaar afwezigheid terugkeerde, vijf jaar,
waarin Joop Schrier hem „verving" als
muzikaal leider), in dat jaar ging het or
kest met de grote reputatie op de profes
sionele toer.
„We begonnen met een toernee door
Duitsland. Vijftig concerten met dave
rend succes. Voor een jazz-formatie toch
een unicum. Dat gaf steun. Een jaar la
ter verdwenen we voor ruim twee maan
den naar Zuid-Amerika. Kennelijk sloeg
de blijheid in onze muziek bij die men
sen daar aan. Ze waren goed gek. Ieder
een vroeg ons, dat herinner ik me nog
heel scherp, naar Arie Maasland (Malan-
do). Die man is god daar.'
„We hebben ontzettend veel gereisd en
ontzettend veel vrienden gemaakt. In het
begin ben je alleen maar een stukje Hol
land voor die mensen ver weg. We speel
den op een suikerplantage in Wonji, Ethio
pië. Dat wil zeggen we moesten spelen,
maar na drie nummers wilden die Ne
derlanders al weer praten. Over Neder
land natuurlijk. Een avond in Sydney,
waar hele voetbalclubs in Oranje-tenue
ons uitgeleide deden. Prachtig".
Het repertoire van de Dutch Swing Col
lege (huidige bezetting: Peter Schilper
oort, Arie Ligthart, en Dick Kaart als
oudste leden en Huub Jansen, Bert de
Kort, Hank Wood en Bob Kaper) heeft
zijn regelmatige injecties gehad. Altijd
gebleven zijn natuurlijk de herkennings
melodie „Way yonder in New Orleans''
en een serie Dixie standards. Er is een
tijd geweest dat Phonogram 't contract
is onlangs beëindigd brood zag in hits
met een Dixie-sausje. „Marina" en „Wil
lem Teil" zijn daarvan twee illustere
voorbeelden.
„Het bleef verantwoord. We hebben het
destijds niet met tegenzin gedaan. Pho
nogram heeft ons altijd de vrije hand ge
laten", stelt zakelijk leider Arie Ligthart
duidelijk.
„Chris Barber raakte in paniek, toen
de grote ,knal" was afgelopen. Met al
lerlei combinaties probeerde hij de gunst
van het publiek vast te houden met het
gevolg, dat hij onzekere en niet erg aan
slaande muziek fabriceerde. Mensen als
Kenny Ball en Ken Coyler zijn gewoon
doorgegaan. Wij ook, terecht, want Di
xieland zal nooit verdwijnen, al is de tijd,
dat elke HBS een Dixieland-orkest ople
verde, voorbij".
De Dutch
Swing College
Volendam.
Band, in
In de vijfentwintig lange jaren vol
muziek zijn er tallozen geweest, die
hun medewerking heben gegeven aan
de Dutch Swing College Band. We heb
ben al die namen voor u opgezocht. Ze
staan in chronologische volgorde:
Frans Vink, Joop van Os, Tony Nues-
ser, Bill Brant, Henny Frohwein, Wout
Steenhuis, Otto Gobius, Joop Schrier,
Eddie Hamm, Doeko Visser, Harry
Prins, Kees van Dorssen, Koos Mak,
Dim Kesber, Wim Kolstee, Chris Ben
der, Arie Merkt, Dick Bakker, Joop
van Leeuwen, Bob van Oven, André
Westendorp, Wybe van Hearsma Bu-
ma, Han de Jonge, Jan Morks, Martin
Beenen, Oscar Klein, Lussanet, Pe
ter Ypma, Ray Bart, Koos Serierse en
Chris Smildiger.
HILVERSUM. Drie acteurs van
wereldnaam, Sean Connery, de eerste
en voor velen enige James Bond, Mi
chael Caine en Paul Scofield, spelen
„Het Mannetjesdier" (Male of the
species), zoals de VARA-televisie dat
in de vorm van drie eenakters in kleu
ren op het scherm brengt. De drie
mannen, zoals Connery, Caine en Sco
field die typeren, zijn de vleesgewor
den bittere ervaringen van één meis
je: Mary Macneil, zoals Anna Calder-
Marshall haar in alle drie uitzendin
gen (6, 13 en 20 april) uitbeeldt.
„Vertrouw nooit een man, wie hij
ook is": een wijsheid waarmee Mary
Macneil telkens geconfronteerd wordt.
Het begint al met haar vader (Con-
Sean Connery en Anna Calder
Marshall in een scène van „Het
mannetjesdier".
1 tfWWWVWWWWWtAAAAAAAAJVWWWWWVWWWW
ADVERTENTIE
MET JAAP STOTIJN heeft muzikaal
Den Haag één zijner markantste figuren
verloren. Was hij soms niet de geboren
Hagenaar als telg van een muzikaal ge
zin: een pianiste als zuster. Zij boeide
met haar cither de kleine Jaap, die als
gelukkige bezitter van een fluitje van een
dubbeltje fluitist wilde w orden. Maar
zijn broer, klarinettist, ried hem aan de
overbevolking der klarinettisten niet te
vermeerderen en de schaarse hobo te kie
zen. Zo ging Jaap Stotijn als 13-jarige
met tranen in de ogen naar het Ko
ninklijk Conservatorium studeren bij de
pas 19-jarige Van Emmerik.
Als 19-jarige deed Stotijn eindexamen
met toekenning van de Fock-medaille.
Drie jaar had Stotijn al in het toen 3-
jarige Residentie Orkest als tweede ho
boïst gespeeld, doch toen wachtte hem
een aanstelling in het Rotterdams Har
monie Orkest, voortzetting der Schutterij -
muziek. Met een reizend orkest bezocht
Stotijn vervolgens Hannover, Dortmund,
Düsseldorf en Leipzig. Inmiddels was Sto
tijn getrouwd en vader geworden. Het
hotelleven beviel hem daarom toch niet
zo en hij ging terug naar Nederland, naar
Amsterdam waar hij werk vond als pia
nist en violist in het lichtere genre. Toen
de Franse opera in Den Haag een ho
boïst zocht, ging Stotijn weer naar zijn
geboortestad.
De Eerste Wereldoorlog haalde met de
mobilisatie een streep door de rekening.
Waalsdorp wachtte met administratief
werk voor Stotijn. Dat was zijn dagtaak,
maar 's avonds was Stotijn welkom in
y v-JWWHt
een cabaret in de Wagenstraat als bege
leider van onder anderen Buziau en
Louis Davids. Buziau heette toen nog
prof. Rikiri.
Toch trok Stotijns hart naar de mu
ziek met een grote M en daarom verwis
selde hij die 180 gulden van het cabaret
graag tegen de povere 39 gulden, die het
Residentie Orkest hem aanbood voor de
plaats van solo-hoboïst.
Stotijn volgde Van Emmerik op als le
raar aan het koninklijk conservatorium,
waar hij als „arbeidscontractant" bleef
doorwerken tot eind 1956, het jaar van
zijn pensionering bij het RO. Maar de
man, die geen werk ooit te veel was ge
weest, werkte door aan de carrière van
veelbelovende leerlingen. Stotijn was het
hoofd van een muzikaal gezin. De moe
der, Geertruida Stotijn-Molenaar was
sopraan, de dochter Ellen Nicosi-Stotijn
harpiste en de inmiddels overleden zoon
Haakon hoboïst in het Concertgebouw
Orkest. Vergeten wij niet het Haags
Blaaskwintet met Stotijn als hoboïst en
vergeten wij nog minder dat er een tijd
was, dat er een half dozijn Stotijns lid
was van het Residentie Orkest. Eén gast-
dirigent vroeg tijdens de repetitie van
Die Zauberflöte telkens de naam der le
den van het orkest en toen hij aldoor
Stotijn kreeg te horen, vroeg hij of dit
hele orkest Stotijn heette. Zo beval Hu-
berman Stotijn bij Toscanini aan voor het
openingsconcert van het Israel Philhar
monic in Tel Aviv in 1956, wat één der
vele hoogtepunten werd uit een roemrijk
muziekleven.
nery), een arrogante Schotse weduw
naar, die een web vol leugens spint
rond zijn amoureuze avontuurtjes om
deze slippertjes maar voor zijn doch
ter geheim te houden. En dan zijn er
later op kantoor een mannelijke colle
ga (Caine) en haar baas (Scofield),
aan wie Mary zich op het liefdesvlak
builen stoot.
De drie eenakters werden door Alun
Owen geschreven. Het is wel de be
doeling dat de 25 minuten durende af
leveringen apart wonden uitgezonden.
In Amerika werd de Emmy Award
een soort Televisie-Oscar toegekend
aan Anna Calder-Marshall voor haar
rol van het steeds door de mannen
bedrogen meisje.
Nederland 1. Eerst de Fabeltjeskrant,
en dan Letty Kostermans met haar
programma, de Lichtkrant. Daarna het
journaal en de actualiteitenrubriek
Achter het Nieuws, gevolgd door een
aflevering van Ironside. Met in de
gastrol: Anne Baxter, bekend van ve
le grote films.
Vijfentwintig minuten VARA's om
budsman Marcel van Dam, voordat
we aan de volgende film beginnen met
Na het laatste nieuws volgt nog een
Teleac-uitzending: de 5e les van de
cursus Methodiek van de burger
schapsvorming.
Nederland 2. Van de NOS zijn af
komstig de fabeltjeskrant, het jour
naal en Scala. De NCRV met de
Scheepsjongens van Bontekoe en de
Waaier van Sevilla. Na het tweede
journaal weer een Tweekamp-uitzen
ding van de finale-competitie. De
deelnemende ploegen zijn die van de
Katholieke Hogeschool in Tilburg en
de Rijksuniversiteit in Groningen.
Kwart voor negen: Kijkkijk, dat be
staat uit de beste onderdelen van de
uit vorige afleveringen samengestelde
Gouden-Roos versie.
Tien minuten intermezzo met het
ballet van Jozef Mazilier en Adolphe
Adam, le Corsaire, in een uitvoering
van Margot Fonteyn en Rudolf Nure-
jev.
Vervolgens twee-delen Dombey en
zoon. De actualiteitenrubriek Hier en
Nu en een muzikale dagsluiting met
het IEJ koor uit Overschie en de Free
dom Singers sluiten het NCRV pro
gramma af. De KRO brengt daarna
nog nieuws van het pastoraal concilie.
HILVERSUM. Ruim drieduizend
mensen hebben zondagavond in de
Expohal te Hilversum op een 7 bij 9
meter groot projectiescherm via een
gesloten televisiecircuit de eerste evan-
gelisatiedienst van de wereldevange
list Billy Graham vanuit de Westfa-
lenhallen in Dortmund gevolgd. Het
was de eerste van acht diensten, die
de komende week onder leiding van
de Amerikaanse evangelist vanuit
Dortmund zullen worden gehouden. In
dertien Europese landen is in 35 ste
den via het gesloten televisiecircuit
dit gebeuren in het kader van zijn
..Europese Kruistocht 1970" te volgen.
Billy Graham hoopt in die week ruim
twee miljoen mensen te bereiken. In
Hilversum was men over het bezoek
aan de Expohal niet ontevreden. Al
rekent men de komende dagen wel
op een grotere belangstelling. Er kun
nen totaal 5.600 mensen (tegen beta
ling van 4 waarvan de totale cam-
pagnekosten van bijna drie miljoen
gulden moeten worden bestreden) een
plaats krijgen. Tegen het eind van de
week wordt in Hilversum op een volle
zaal gerekend.
In Nederland zal de campagne van
Billy Graham worden gevolg door
een serie van vier bijbelstudie-bijeen
komsten op verschillende plaatsen in
ons land.
'AMSTERDAM Tijdens de twaalfde
plenaire vergadering van de program
macommissie radio van de Europese
Radio Unie (E.B.U.), die in het Hilton-
hotel te Amsterdam is gehouden, is ge
praat over de uitwisseling van radiopro
gramma's van allerlei aard.
Onder meer is gesproken over de
uitwerking van een plan om te komen
tot de uitwisseling van materiaal uit de
geluidsarchieven van de bij de EBU
aangesloten of daarmee geassocieerde
omroepsorganisaties. De eerste fase van
dit plan is gericht op de uitwisseling
van historische opnamen van voor 1940,
aan de hand waarvan een duidelijk
beeld kan worden gevormd van de ont
wikkelingen die hebben geleid tot het
ontstaan van de Tweede Wereldoorlog.
Ter gelegenheid van het Beethoven jaar
is onder auspiciën van de Europese Ra
dio Unie het volledige oeuvre van
Beethoven op de band vastgelegd. Dit
materiaal, dat tal van nieuwe radio
opnamen omvat, zal dit jaar ter be
schikking worden gesteld van de bij de
EBU aangesloten omroeporganisaties.
Een groot aantal omroepen heeft zelf
aan de totstandkoming van de nieuwe
productie medegewerkt.
HILVERSUM I.
7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymnastiek.
7.20 Lichte gramm.muz. 8.00 Nws.
8.11 Radiojourn. 8.20 Lichte gramm.
muz. (8.30 De groenteman). 8.50 Mor
genwijding. 9.00 Uitgebr. rep. 9.35 Wa
terstanden. 9.40 Muz. 10.00 Voor de
kleuters. 10.10 Arbeidsvitaminen. (11.00
Nws). 11.30 Rondom 12. (11.55 Beurs
berichten). 12.30 Overheidsvoorl. 12.40
Toppers van toen. 13.00 Nws. 13.11 Ra-
diojourn. 13.30 Spiegel van België.
14.00 Klein chanson. 14.40 Jazz. 15.10
Nederl. componistenportretten. 16.00
Nws. 16.03 Muz. lezing. 16.25 Mod. lie
deren. 16.45 Land der Muzen. 17.15
Jazz-Spectrum. 17.55 Mededelingen.
18.00 Nws. 18.11 Radiojourn. 18.25
Licht combo. 18.50 Paris vous parle.
18.55 Voor de kinderen. 19.00 Trefpunt.
19.30 Nws. 19.35 Vanavond. 22.00 Gonk!
22.30 Nws. 22.38 Mededelingen. 22.40
Radiojourn. 22.55 Kunstkroniek. 23.55
Nws.
HILVERSUM II.
7.00 Nws. 7.11 Het levende woord.
7.16 Klass. muz. (7.25 Horen en zien;
7.30 Nws; 7.32 Actualiteiten). 8.00
Nws. 8.11 Gew. muz. 8.30 Nws 8.32
Voor de huisvrouw. (9.00 Gymnastiek).
9.35 Made in Holland. 10.00 Lezing.
10.15 Gouden stemmen. 11.00 Nws.
11.03 Hoorspel. 11.25 Voor de zieken.
11.55 Mededelingen. 12.00 Gevar. progr.
(12.22 Wij van het land; 12.26 Medede
lingen land- en tuinbouw. 12.30 Nws.
12.41 Actualiteiten. 13.00 Raden maar).
14.00 Conciliepostbus. 14.05 Schoolra
dio. 14.30 Pizzicato. (16.00 Nws). 17.00
Overheidsvoorl. 17.10 Voor de kinde
ren. 17.15 10 Jaar Kinderzangfestival.
17.45 Hai! 18.19 Uitz. K.V.P. 18.30
Nws. 18.41 Actualiteiten. 19.00 De Boer
tjes van Buuten. 19.40 Conciliepostbus.
19.45 Lezing. 20.00 Mod. en klass. muz
20.45 Uitgeschakeld. 21.00 Klass. muz.
21.30 50 Radioboekenweekprogr. 22.25
Overweging. 22.30 Nws. 22.38 Parle
mentsoverzicht. 22.45 Muz. lezing
23.00 Kontekst. 23.30 Lichte gramm.
muz. 23.55 Nws.
HILVERSUM IH.
9.00 Nws. 9.02 Plaatjes voor de pep.
(10.00 Nws). 11.00 Nws. 11.03 Licht pl.
progr. (12.00 Nws). 13.00 Nws. 13.03
Ekspres. 14.00 Nws. 14.03 De Eddy
Becker Show. 15.00 Nws. 15.03 Drie-
draai. 16.00 Nws. 16.03 Mix. 17.00 Nws.
17.02 Mix.
BRUSSEL 324.
12.00 Nws. 12.03 Gevar. muz. (12.10
Tuinbouwkroniek. 12.40 Weerbericht
en SOS-berichten voor schippers). 12.55
Buitenl. persoverzicht. 13.00 Nws.,
SOS-berichten voor schippers. 13.20
Tafelmuz. 14.00 Nws. 14.03 Symfonie-
muz. 15.00 Nws. 15.03 Casino- en bal-
letmuz. 16.00 Nws. 16.03 Beursberich
ten. 16.09 Gramm.muz. 16.15 Progr.
oudere luisteraars. 17.00 Nws. 17.15
Jazzprogr. 18.00' Nws.18.03 PoprftUz.
18.28 Paardesportuitslagen. 18.30 Fran
se taalwenken. 18.32 Gramm.muz.
18.35 Verkeerstips. 18.40 Gramm.muz.
18.45 Sport. 18.52 Taalwenken. 18.55
Lichte zang. 19.00 Nws. 19.40 Gramm.
muz. 19.45 Praatje. 19.55 Lichte muz.
20.00 Werken van Beethoven. 22.00
Nws. 22.10 Werken van Van Beethoven.
(23.00 Nws). 23.40 Nws. 23.45 Ligging
der zeeschepen.
Nederland I
18.45 NOS: De Fabeltjeskrant.
18.51 STER: Reclame.
18.55 NOS: Journaal.
19.00 STER: Reclame.
19.04 VARA: De Lichtkrant.
19.55 STER: Reclame.
20.00 NOS: Journaal.
20.15 STER: Reclame.
20.20 VARA: Achter het nieuws.
20.45 Ironside.
21.35 Ombudsman.
22.00 Het Mannetjesdier.
22.25 NOS: Journaal.
22.30 TELEAC: Methodiek van de
burgerschapsvorming.
Nederland II
18.45
18.51
18.55
19.00
19.04
19.30
19.39
19.55
20.00
20.15
20.20
20.45
21.25
21.35
22.25
22.50
23.00
23.05
NOS: De Fabeltjeskrant.
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
NOS: Scala.
NCRV: Scheepsjongens van
Bontekoe.
De waaier van Sevilla.
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
NCRV: Tweekamp.
KijkKijk.
Le Corsaire (ballet).
Dombey en Zoon.
Actualiteitenrubriek.
Koorzang.
NOS: Journaal.
KRO: Pastoraal Concilie.
Nederland I
10.45 NOS-NOT: Schooltelevisie.
18.45 NOS: De Fabeltjeskrant.
18.51 STER: Reclame.
18.55 NOS: Journaal.
19.00 STER: Reclame.
19.04 AVRO: Tobben voor Tokio.
19.30 Peyton Place (feuilleton).
19.55 STER: Reclame.
20.00 NOS: Journaal.
20.15 STER: Reclame.
20.20 AVRO: The Survivors.
21.10 Dit is Tom Jones.
22.00 AVRO's Televizier.
22.50 NOS: Journaal.
22.55 TELEAC: Ruimtelijke Ordening
Nederland n
18.45 NOS: De Fabeltjeskrant.
18.51 STER: Reclame.
18.55 NOS: Journaal.
19.00 STER: Reclame.
19.04 NOS: Scala.
19.30 KRO: Verslag op dinsdag.
19.55 STER: Reclame.
20.00 NOS: Journaal.
20.15 STER: Reclame.
20.20 KRO: Jood in Nederland".
21.10 De Wrekers (film).
22.00 David Frost-show.
22.50 Pastoraal Concilie.
23.15 NOS: Journaal.