RECEPT VOOR MENSWORDING
VAN VERSLAAFDEN AAN DR UGS
The concept" door Day top Theatre
Vijf programma's over
taboe op de dood"
OSCARS
WEER UITGEREIKT
Laatste stuiptrekkingen van
Hollywoods filmindustrie
TONEEL IN HAARLEM
Igor Stravinsky
ernstig ziek
Zeer hoge prijzen
op veiling bij
Mak van Waay
GROOT AANTAL BEKROONDEN
Engelse vloot in
historische film
Zwarte Adelaar
uit Harlem
Radio Nordsee op
andere golflengte
TV donderdag
jr
TV vanavond
Radio donderdag
TV woensdag
WOENSDAG 8 APRIL 1970
5*
(Van onze toneelcriticus)
HAARLEM In „The concept",
het stuk dat voormalige verslaafden
aan verdovende middelen uit de New
Yorkse leefgemeenschap Daytop Vil
lage gisteravond in de Stadsschouw
burg hebben vertoond, wordt vrijwel
niet gesproken over verdovende mid
delen en nog minder over verslaving.
Dat is voor mijn gevoel het merk
waardigste, en tevens het belangrijk
ste, aspect van deze voorstelling. Het
tot ziekte en misdaad leidende ge
bruik van „drugs" is natuurlijk wel
het uitgangspunt, maar dat wordt als
vanzelfsprekend aangenomen; daar
hoeft verder geen woord meer aan
verspild te worden. Wat men echter
wel, en met aangrijpende intensiteit,
te zien krijgt is de methode waarmee
in Daytop Village van sociale en psy
chische wrakken weer mensen wor
den gemaakt; een methode die, als
basisrecept, wellicht evengoed bruik
baar zou zijn om van andere indivi
duen, die zonder „drugs" toch in de
zelfde doodlopende straat terecht zijn
gekomen, weer volwaardige mensen
te maken.
Lotgenoten helpen elkaar
Will you love me
Collectief zelfportret
Dickens-tentoonstelling
in Londens museum
IKOR WIL OPENHEID
ROND HET STERVEN
Rembrandt-tekening
voor twee ton
99
99
(Van onze correspondent)
LOS ANGELES Het jaarlijkse
vruchtbaarheidsritueel van de Holly-
wood-filmindustrie, bekend als de
Oscar-prijsuitreiking, was gister
avond weer alles wat men ervan ge
leerd heeft te verwachten. Spectacu
laire muziekprodukties, kostbare
decors, nostalgisch terugblikken op
de jaren, die nooit weerom zullen
komen en een parade van celluloid-
groten in de laatste gewaden en
tenues. Wat er echter aan ontbrak
was de volmondige erkenning, dat
Hollywood zijn beste tijd heeft ge
had.
Protest van minderheden
Publiciteits-spektakel
Einde van een tijdperk
MMWVWMMVUWMWVVUVUVV
Zes mannen en twee vrouwen met een
gemiddelde leeftijd van 21 jaar laten ons
in „The concept" zien hoe verslaafden in
Daytop Village worden ontvaagen en be
handeld. De meesten gaan erheen omdat
zij bij een veroordeling door de rechter
voor de keus zijn gesteld tussen een ont
wenningskuur in die inrichting en het
uitzitten van een gevangenisstraf. Maar
de woorden „ontwenningskuur" en „in
richting" wekken een verkeerde indruk
van wat Daytop Village is en van wat
daar gebeurt. De leefgemeenschap is na
melijk wel opgericht maar wordt niet ge
leid door artsen en psychiaters; ze werd
pas een succes toen ex-verslaafden zelf
de leiding kregen en zich over hun voor
malige lotgenoten gingen ontfermen. Zon
der medicamenten, maar door middel van
een groepsbehandeling die het in de eer
ste plaats op de gewoonlijk verkrampte
en verwrongen karakterstructuur van
verslaafden heeft voorzien en die niet
ophoudt voordat de „patiënt" uit het psy
chische reinigingsbad als een herboren
mens te voorschijn komt.
Dat reinigingsbad is geen pretje; het
moet voor de behandelde een schokkende
geestelijke marteling zijn. Het publiek
krijgt er in „The concept" als het ware
slechts een momentopname van te zien,
want ondervragingen en groepsdiscussies
van enkele minuten op het toneel duren
in werkelijkheid soms dertig of veertig
uur. De nieuw-aangekomene moet immers
murw worden gemaakt; er moet met vra
gen, verwijten, beschuldigingen, gehoon
en gescheld zolang op hem worden inge
werkt tot hij zijn eigen innerlijk herkent
en daar, soms met heel veel pijn. eerlijk
voor uitkomt. Dan valt het masker af,
dat hij zich heeft opgezet uit levensangst,
eenzaamheid, schuldgevoelens, maar in
hoofdzaak meestal gebrek aan liefde. Het
stuk eindigt dan ook met de steeds her
haalde, en tenslotte ook aan de toeschou
wers gestelde vraag: „Will you love me?"
In het erkennen van, en het voldoen aan,
die behoefte aan mensenliefde ligt de
kern van het stuk, de kern ook van het
recept van Daytop Village om uit wrak
ken weer mensen te maken.
De acht spelers die in „The concept"
een collectief (geen individueel) zelfpor
tret geven, zijn uiteraard geen beroeps-
acteurs. Maar dit is dan ook geen toneel
stuk en geen toneelvoorstelling in de ge
bruikelijke betekenis. Als men er een
dramatische kunstvorm in wil zoeken,
moet men heel ver teruggaan, namelijk
tot sommige middeleeuwse representaties
waarbij de deelnemers eveneens met het
inzetten van hun volledige persoonlijk
heid een gedachte door uitbeelding pro
beerden over te dragen, zonder daarbij
aan zo iets als acteren te denken. Ook bij
de jongelieden van Daytop Village gaat
het niet om acteerkunst maar om het
overdragen van een gedachte die voor
hen een elementaire levenskwestie is ge
worden, En dat is het ontroerende, het
aangrijpende, van deze unieke theater
belevenis.
Dat de leden van deze groep, die „The
Daytop Theatre Company" heet, overi
gens niet willekeurig zijn gekozen uit de
bijna vierhonderd leden van de Daytop-
leefgemeenschap, bleek wel duidelijk uit
hun intelligente en zeer preciese ant
woorden op de (grotendeels ,ook intelli
gente) vragen die hun na afloop van het
stuk werden gesteld door verscheidene
van de gelukkig in groten getale op
gekomen toeschouwers.
SIMON KOSTER
Een groepsscene uit
NEW YORK. De 87-jarige beroem
de Russische componist Igor Stravinsky,
is naar een New Yorks ziekenhuis ver
voerd. Hij lijdt aan een soort longtrom-
bose. De toestand van Stravinsky, die
enekele maanden geleden een hartaan
val had, wordt ernstig geacht, aldus is
van de zijde van het ziekenhuis Lenox
Hill, waarheen de componist maandag
werd vervoerd, meegedeeld.
Vanmorgen evenwel schijnt een
zekere verbetering opgetreden te zijn
in de toestand van de zieke.
genezing
(Van onze kunstredactie)
LONDEN Het Victoria and Albert-
museum in Londen wijdt in juni een grote
tentoonstelling aan Charles Dickens, wiens
sterfdag op 9 juni 1870 wordt herdacht.
Op de tentoonstelling zullen manuscripten
te zien zijn van tien belangrijke romans,
schilderijen en foto's. Er wordt aandacht
gewijd aan o.a. Dickens' vrienden, het
Londen zoals Dickens dat kende en de
verschillende facetten in werk en persoon
van de schrijver.
(Van onze correspondent)
HILVERSUM De IKOR-televisie
wijdt in de serie „Vragenreeks" vijf
programma's (op 9, 16 en 23 april en
7 en 14 mei) aan de problematiek van
de dood. Samensteller en regisseur dr.
Peter Hofstede vindt het tot de pasto
rale en informatieve taak van het
IKOR behoren de kijkers over de dood
in te lichten en dan op een manier, die
er voor moet zorgen, dat de alledaags
heid van het taboe op het sterven op
houdt te bestaan. „De dood moet met
naar een donker hoekje worden weg
geduwd: de mens moet geen angst meer
hebben, niet meer als de dood zijn voor
de dood".
Dr. Hofstede weet zich gerugge-
steund door een in de laatste jaren bij
medici, psychologen, zielzorgers, filo
sofen en literatoren veranderde hou
ding ten opzien van sterven, dood en
nabestaan. „Terwijl de dood overal
rondom ons wordt ervaren, hebben
wij muren opgericht tegen een gezon
de discussie over de betekenis van de
dood voor mens en gemeenschap".
In alle vijf programma's zullen een
predikante (da. Schreuder), een arts
(dr. Matthijsse), een psychiater (dr.
Van Dantzig), een schrijver (Jan Wol
kers) en een journalist (Koos Poste-
ma) hun visie op de proglematiek ge
ven. Postema, die voor VARA's „Ach
ter het nieuws" een domentaire over
het sterven maakte, wordt uiteraard
gevraagd naar zijn ervaringen bij het
maken van zijn reportage in een Lon
dens ziekenhuis, waarin alleen ster
vende patiënten worden opgenomen.
Het laatste programma zal over het
sterven zelf gaan, waarbij de makers
van het programma zullen trachten
gesprekken met stervenden tot stand
te brengen. Hofstede: „dit zal erg
moeilijk zijn, omdat het nu eenmaal in
onze samenleving moeilijk is om ster
venden voor een programma als het
onze te benaderen. En we willen met
dit programma toch iets waardevols
tot stand brengen. We willen de TV-
kijkers confronteren en identificeren
met de dood waar wij allemaal mee
te maken hebben."
AMSTERDAM. Op een veiling van
schilderijen van 17e en 18e eeuwse mees
ters, afkomstig uit diverse verzamelin
gen, bij Mak van Waay gisteren in Am
sterdam heeft een rivierlandschap bij
avondlicht van Aert van der Neer (ca.
1603-1677) 105.000 opgebracht. Koper
was een Nederlandse particuliere verza
melaar.
Een andere Nederlandse particuliere
verzamelaar kocht een werk van Ger-
brand van den Eeckhout (1621-1674), voor
stellende een schaapherder met zijn kud
de op een landweg, voor 103.000. Er
werd op deze veiling opmerkelijk veel
door particuliere verzamelaars, zowel uit
binnen- als buitenland en dan vooral uit
Italië, Duitsland, Frankrijk en Amerika,
gekocht. De belangrijkste schilderijen ble
ven echter in Nederland. De verkoop had
een zeer geanimeerd verloop en de prij
zen lagen voor de overige ruim 300 wer
ken ook zeer hoog.
LONDEN (DPA). Dinsdag is op de
Londense kunstveiling Christie een Rem-
brandt-tekening van 12 bij 15 centimeter
geveild voor een bedrag van 22.050 pond
sterling (bijna 200.000 gulden). De teke
ning, die vier baardige mannen voorstelt,
is thans in het bezit van een Londense
kunsthandelaar.
Voor het eerst in de 42-jarige geschie
denis van de Oscar werd de uitreiking
begeleid door een rumoerig cordon van
negers en Mexicanen, die zich voor de
ingang van het muziekpaviljoen in Los
Angeles hadden geposteerd met protest
borden. De demonstratie deed denken
aan de protesten van zwarte meisjes te
gen een ander jaarlijks Amerikaans
vruchtbaarheidsritueel de verkiezing
van Miss America, die nog nooit een ne
germeisje als winnares heeft opgeleverd.
Hollywood is de laatste industrie, die
er in slaagt van zijn groten produkten
te maken. Ook gisteravond waren er
weer de public relations mannen, die de
fotografen optrommelden en zich dan als
dierentemmers of als aanprijzers van
tandpasta naast hun cliënt lieten fotogra
feren. Het vruchtbaarheidsritueel van
de Oscar-prijsuitreiking vereiste weken
van voorbereiding. Een orkest van dertig
musici (geen enkele 1 neger) repeteerde
ten gehore te brengen filmmuziek. Het
perskorps diende weken van tevoren
aanvragen in te dienen voor passen en
parkeerprivileges. Timmerlieden bouw
den decors van duizenden dollars, die na
de uitreiking, die twee uur in beslag nam,
weer werden ontmanteld.
De winnaars van de prijzen werden
ADVERTENTIE
Dutim n.v. Oegstgeesi
door de diverse vertrekken geloodst,
waar zij (soms gevolgd door particulie
re kappers voor een laatste kam door
het haar) plaats namen op het podium
om gevraagd te worden naar hun reac
ties op de Oscar, hun meest geliefde ge
rechten of naar de maat van hun schoe
nen. Toen John Wayne, als winnaar van
de Oscar voor de beste acteur, de ka
mer van de schrijvende pers werd bin
nengeleid schreef een Amerikaanse jour
nalist tijdens het overdonderende la
waai van zes televisietoestellen in zijn
notitieboekje: „Bij de binnenkomst van
Wayne viel er een doodse stilte in het
perslokaal".
Het was de filmmagnaat Cecil B. de
Mille, die eens zei dat hij deed wat God
gedaan zou hebben, als God geld had ge
had. Hollywood is bezig te ontdekken, dat
ook geld geen oplossing is voor het ver
val van de filmindustrie en dat er geen
lieve moeder helpt het tij te keren tegen
de opkomende golf van door jongeren
goedkoop gemaakte en winstgevende
films. De Oscar-prijsuitreikingen zijn de
stuiptrekkingen van een industrie, die
nog niet geloven kan dat goede films
gemaakt kunnen worden zonder een stal
van supersterren, die miljoenen' dollars
moeten verdienen en een miljoenenkapi
taal.
Maggie Smith, die de „Oscar" kreeg
voor de beste vrouwelijke hoofdrol.
John Wayne, de jager uit „True Grit",
en de Britse actrice Maggie Smith, de on
gehuwde onderwijzeres uit „The prime of
miss Jean Brodie", hebben dinsdagavond
bij de 42ste uitreiking van de Academy
Awards de Oscars voor de beste hoofd
rollen gekregen.
„Midnight Cowboy", een zelfkantver-
haal over een gangster in Manhattan,
werd uitgeroepen tot de beste film van
1969. De regisseur van deze film, John
Schlesinger, kreeg eveneens een Oscar,
evenals Waldo Salt, die eens op de zwar
te lijst van de filmindustrie stond.
De beste actrice op het tweede plan
was Goldie Hawn voor haar rol in „Cac
tus Flower". De beste acteur van het
tweede plan was Gig Young voor zijn rol
in „They shoot horses don't they".
De 62 jaar oude Wayne kreeg een da
verende ovatie van het publiek in de gro
te zaal van het muziekcentrum. Zijn Os
car is een erkenning voor 40 jaar stoer
doen op het witte doek. Sinds lang wordt
hij beschouwd als de grote held van de
filmindustrie.
De beste buitenlandse film werd „Z",
een aangrijpende politieke verhandeling
legen het kolonelsbewind in Griekenland.
Deze film is in Algerije opgenomen door
regisseur Costa-Garvis.
Burt Bacharach was een dubbele win
naar. De jonge componist kreeg een Os
car voor de originele muziek bij „Butch
Cassidy and the Sundance Kid" en een
andere voor het filmliedje „Raindrops
keep fallin' on my head", waarbij Hal
David de tekst heeft geschreven.
Gary Grant en George Jessel kregen
bijzonder populaire extra Oscars. Frank
Sinatra zei, dat Grant „een briljant ac
teur" was. De uit Engeland afkomstige
acteur heeft in zijn lange carrière nog
nooit een Oscar gewonnen. Hij kreeg een
staande ovatie.
De 72 jaar oude Jessel kreeg een extra
Oscar de Jean Hersholt Humianitarian
Award voor toegewijdheid aan prijzens
waardige zaken) voor zijn werk ten be
hoeve van soldaten in een periode, die
loopt van de eerste wereldoorlog tot aan
Vietnam.
Er waren geen films, die uitzonderlijk
veel Oscars kregen. „Butch Cassidy and
the Sundance Kid" kreeg de meeste
vier met inbegrip van Bacharachs mu
ziek, William Goldmans oorspronkelijk
scenario en de cinematografie van Con
rad Hall.
„Midnight Cowboy" en „Hello Dolly"
kregen elk drie Oscars. De beste korte
documentaire was „Tsjechoslowakiie
1968".
„Oproer op de Defiant", de film
die de NOS vanavond in kleur op Ned.
1 vertoont, geeft een vrij realistisch
beeld van de toestand op de Engelse
vloot in de tijd dat Napoleon het mach
tige Albion met een invasie bedreigde.
De handeling speelt zich af in 1797 op
het oorlogsschip „Defiant" dat onder
bevel van kapitein Crawford (Alec
Guiness) vertrokken is voor een in
spectietocht in het Kanaal en de Mid
dellandse Zee.
Het wordt geen plezierreisje, want
behalve de dreigende gevaren van bui
tenaf zijn er ook nog moeilijkheden
aan boord. Die worden in de eerste
plaats gestimuleerd door de aanwezig
heid van de hardvochtige eerste luite
nant Scott-Padget (Dirk Bogarde), een
weinig plooibare dienstklopper, en ver
der door de opstandige geest onder de
bemanning die voor een goed deel ge
ronseld is en dus tegen haar zin ge
dwongen is de gevaarlijke reis mee
te maken. Aanvoerder in dit verzet is
de geboren oproerkraaier Vizard (An
thony Quale).
Er vindt bij Corsica een gevecht
plaats tegen twee Franse oorlogssche
pen en dit treffen heeft tijdelijk een
gevoel van patriotisme en saamhorig
heid ten gevolge, maar daarna ver
slechtert de toestand zienderogen als
kapitein Crawford die gewond is ge
raakt, het bevel tijdelijk moet overdra
gen aan zijn gehate eerste luitenant
Scott-Padget. Er breekt tenslotte op
stand uit en er vallen doden, maar
door moedig optreden bij een onver
wachte overval van de Franse vloot,
kunnen de muiters van de „Defiant"
op een milde straf rekenen. Veel avon
tuur en dramatische verwikkelingen
dus in deze film van Lewis Gilbert uit
1962 en een weinig romantisch, maar
des te boeiender beeld van de Britse
marine die toen bezig was haar repu-
tatie van onoverwinnelijkheid op te
bouwen.
CHARLES BOOST
Nederland 1. Het middagprogram
ma is in handen van de KRO, die
Mieke van Bommel haar „Weet je
veel" laat presenteren en die voorts
de jeugd aan het doe-het-zelven zet
in de rubriek „Kijk zelf maar". En
dan de woensdagavond. In hoeverre
er mogelijkheden bestaan om de hal
ve finale van de strijd om de Runner-
up-cup tussen het Londense Arsenal en
het Amsterdamse Ajax op het scherm
te brengen is op dit moment nog niet
bekend. Hoe het avondprogramma er
in dit geval uit zal zien is niet be
kend.
In ieder geval Fabeltjeskrant het
journaal en Scala, evenals trouwens
de kerkelijke actualiteitenrubriek Ken
merk. Vender staan geprogrammeerd
een uitzending van de politieke par
tijen en wel van D'66 een So-
cuterafilmpje over het werk van Si-
mavi medische hulp aan landen in
de tropen en een hoofdfilm. Dat is
dan Oproer op de Defiant, een Engel
se rolprent uit het begin der zestiger
jaren met in de hoofdrollen Alec Guin
ness, Dirk Bogarde en Anthony Qua
le.
Na de film de maandelijkse rubriek
Toonbeeld, waarin ditmaal het Radio
Kamer Orkest o.l.v. Roelof Krol mu
siceert. Op het programma staan be
kende werken als Eine Kleine Nacht-
musik van Mozart, Bachs derde Bran-
denburgs Concert en Roemeense volks
dansen van Bela Bartok. Willem Witte-
veen heeft de regie, Toke Herben
maakte de choreografie voor het oal-
letje dat wordt gedanst op Eine klei
ne Nachtmusik.
Nederland 2. Na de fabeltjeskrant
en het nieuws schakelt de KRO over
naar Treslong in Hilversum, waar de
Boertjes van Buuten spelen. Als gas
ten (treden op de Belgische zangeres
Rita Deneve, de Nederlandse zanger
Ben Cramer en de jeugdige Joke Buys
en de Engelse pianist Nevelle Dickie.
Na het journaal Bonanza.
Onlangs maakten Henk Neuman en
Joost Tholens een documentaire over
de internationale wapenhandel. Dat
werkstuk krijgt nu nog een staartje
en wel in de vorm van de Zwarte
Adelaar, een programma over Hubert
Fauntleroy Julian, bijgenaamd de
Zwarte Adelaar van Harlem. Hij is,
aldus de samenstellers van dit pro
gramma de kleurrijkste en wellicht
minst succesvolle internationale wa
penhandelaar.
Daarna een half uur met Hans Bik,
doe-het-zelver van de KRO. In de ru
briek zelf doen vanavond het repare
ren van een slechte plek in de caros-
serie van een auto. Het snoeien van
rozen en nieuwtjes van de Doe het
zelf beurs Karwei '70. Tenslotte een
reportage van het Pastoraal Concilie
en het laatste nieuws met als besluit
van de avond de Spaanse les van Te-
leac.
ZÜRICH (AP). De directeuren van
de piratenzender Radio Nordsee Inter
national hebben bekend gemaakt dat
de zender vanavond weer in de lucht
komt op een nieuwe golflengte in de
middengolf.
Eerdere uitzendingen van de piraten
zender hebben in Engeland protesten
uitgelokt omdat zij de Britse scheep
vaartstations stoorden. Daarop heeft
Nordsee verleden maand haar uitzen
dingen op die golflengte gestaakt.
HILVERSUM I.
7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymnastiek.
7.20 Lichte gramm.muz. 8.00 Nws. 8.11
Radiojourn. 8.20 Lichte gramm.muziek.
(8.30 De groenteman). 8.50 Morgenwij
ding. 9.00 Klankjuwelen. 9.35 Water
standen. 9.40 Schoolradio. 10.00 Voor
de kleuters. 10.10 Arbeidsvitaminen.
11.00 Nws. 11.30 Rondom 12. 11.55
Beursberichten. 12.30 Sportrevue. 13.00
Nws. 13.11 Radiojourn. 13.30 't Muzi
kantenuur. 14.30 't Is historisch. 16.00
Nws. 16.03 De wereld van de opera.
17.00 Lichte gramm.muz. 17.30 „O"
een rondje radio. 17.55 Mededelingen.
18.00 Nws. 18.11 Radiojournaal. 18.20
Uitz. B.P. 18.30 Licht ensemble. (18.40
Kwispel - quiz). 18.55 Voor de kinde
ren. 19.00 Big Band Beat. 19.25 Gespro
ken brief. 19.30 Nws. 19.35 Kerk veraf
en dichtbij. 19.40 Mens en Bijbel. 19.50
Avondgebed. 20.05 Klass. en mod. muz.
21.30 Hoorspel. 22.30 Nws. 22.38 Mede
delingen. 22.40 Radiojourn. 22.55 Weens
Schrammelorkest. 23.20 Mens, muziek.
23.55 Nws.
niLVERSUM II.
7.00 Nws. 7.11 Het levende woord.
7.16 Badinerie. 7.30 Nws. 7.32 Actuali
teiten. 7.50 Overweging. 8.00 Nws. 8.30
Nws. 8.32 Voor de huisvrouw. 10.00 Pe
dagogische lezing. 10.20 Muz. 11.00 Nws.
11.03 Voor de zieken. 11.54 Bericht Sus-
Aktie. 11.55 Mededel. 12.00 Los-Vast.
12.26 Mededel. land- en tuinbouw. 12.30
Nws. 12.41 Actualiteiten. 14.00 Muziek.
14.25 Klass.- en mod. muz. 15.00 Herv.
middagdienst. 15.30 Informatief progr.
16.00 Nws. 17.45 Hier en nu. 18.00 Tijd
vrij voor muz. 18.41 Actualiteiten. 19.00
Spektrum. 19.15 Leger des Heilskwar-
tier. 19.30 Klass. muz. 20.00 Hoorspel.
20.27 Lichte gramm. muz. 20.30 Gevar.
progr. 22.30 Nws. en om 22.38 Parle
mentair dagoverzicht. 23.55 Nws.
HILVERSUM IIL
9.00 Nws. 9.02 Muz. van toen. 9.30
Zzzoef. 10.00 Nws. 10.03 Muz. 11.00
Nws. 12.00 Nws. 12.03 Licht pl.progr.
13.00 Nws. 13.02 Actualiteiten. 13.08 PI.
progr. 14.00 Nws. 14.03 Holster. 15.00
Nws. 16.00 Nws. 16.03 lORrrrrr.
17.00 Nws. 17.02 Actualiteiten. 17.07:
Verz.pl.progr.
en
Nederland I
18.45 NOS: De Fabeltjeskrant.
18.50 STER: Reclame.
18.50 STER: Reclame, Journaal
Reclame.
19.04 CVK, IKOR, RKK: Kenmerk.
19.29 NOS: Reportage eerste helft
ArsenalAjax.
20.15 NOS: Zendtijd politieke partijen:
D'66.
20.25 NOS: Reportage tweede helft
ArsenalAjax.
21.15 NOS: Stichting Socutera.
21.20 NOS: Hoofdfilm „Oproer op de
Defiant".
22.55 NOS: Toonbeeld: Concert door
het Radio Kamerorkest.
23.35 STER: Reclame, Journaal
Reclame.
Nederland II
18.45 NOS: De Fabeltjeskrant
18.51 STER: Reclame.
18.55 NOS: Journaal.
19.00 STER: Reclame.
19.04 KRO: MIK.
19.55 STER: Reclame.
20.00 NOS: Journaal.
20.15 STER: Reclame.
20.20 KRO: Bonanza (western)
21.15 De zwarte Adelaar.
21.40 Zelf doen.
22.20 Pastoraal Concilie.
22.45 NOS: Journaal.
22.50 TELEAC: Spaanse les
en
les 10
Nederland I
10.45 en 14.00 NOS-NOT: School
televisie.
NOS: De Fabeltjeskrant.
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
VPRO: Waar zijn de negers
van vroeger.
Wereld op wielen.
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
VPRO: Schrijvers en politiek.
Dagboek van een Oproer
kraaier.
Schrijvers en politiek - vervolg.
NOS: Journaal.
TELEAC: Bij leven en welzijn
18.45
18.51
18.55
19.00
19.04
19.20
19.55
20.00
20.15
20.20
21.20
22.00
22.30
22.35
Nederland II
18.45 NOS: De Fabeltjeskrant.
18.51 STER: Reclame.
18.55 NOS: Journaal.
19.00 STER: Reclame.
19.04 NOS: Scala.
19.30 Van Gewest tot Gewest.
19.55 STER: Reclame.
20.00 NOS: Journaal.
20.15 STER: Reclame.
20.20 TROS': De dief van Washington
21.10 Nina Simone.
22.00 Vrouwen alleen (serie).
22.20 CVK-IKOR: Tot onze diepe
droefheid (documentaire).
22.50 NOS: Journaal.