Het Nationaal Ballet komt solisten van klasse tekort John O'Hara overleden Kunstenaar wil gulden van spaarbank Concertgebouworkest op toppunt van zijn kunnen MICHAEL, MANNETJESDIER Theater schaft tweehoofdige leiding af Perfecte Rock and Roll Israëlische en Arabische artiesten samen op podium ZONDAGMIDDAGCONCERT Michael Caine mannetjesdier Kom, zwartkijker CREEDENCE CLEARWATER REVIVAL TV dinsdag Radio dinsdag TV maandag ga naar het postkantoor en geef uwTVaan MAANDAG IS APRIL 1970 (Van onze balletcriticus) AMSTERDAM Als Maria Bovet inderdaad, hetgeen te verwachten is, de uitnodiging accepteert om het volgende seizoen naar München te gaan, dan heeft het Nationaal Ballet behalve Olga de Haas geen enkele soliste van werkelijk internationale klasse meer. Er zijn wel enkele veelbelovende talenten, maar de draagsters daarvan hebben zich tot dusverre nog onvol doende waargemaakt. De volstrekt ontoereikende vertolking van het duet Bloemenfestival uit „Napoli" tijdens de voorstelling in de Amsterdamse Stadsschouwburg van zondagmiddag diende jammer genoeg mede om de waarheid van deze stelling te bewijzen. Men zal een beroep moeten doen op buitenlandse ballerina's. Dat is niet erg, want die kunnen voorbeeldig werk doen. Grillig spel Mozaïek vernield IN AMSTERDAM Heksenjong Geen reductie lening Richard Hoogland (Van onze correspondent) ROTTERDAM Het dubbelcon cert in De Doelen in Rotterdam van de Amerikaanse popgroep Creedence Clearwater Revival is voor de in twee jaar tijd naar de top van de popscène doorgestoten groep een suc ces geworden. Niet alleen door hun sensationele aanpak van de rock- and rollmuziek, maar ook door de manier waarop zij hun muziek in de concert zaal presenteren. Zowel tijdens het avond- als tijdens het nachtconcert zaterdag vertoonden de In de loop van de vorige week zijn er twee premières en is er één reprise ge geven. Ethery Pagava (opgeleid door Ljoebow Egorova. het wonderkind van de Ballets des Champs Elysées en ver volgens een der sterdanseressen van de Markies de Cuevas, onlangs nog vertolk ster van de titelrok van „Giselle" in het Bolsjoi Theater te Moskou) heeft in re geringsopdracht een choreografie mogen maken. Deze werd onder de titel „Facet ten" voor het eerste uitgevoerd in okto ber van het vorig jaar in Rotterdam tij dens een door de Werkgroep Danskunst georganiseerde matinee met een pro gramma van louter noviteiten. Het werk stuk was toen ingestuurd met leerlingen van het Nederlands Danstheater, zodat het enigszins merkwaardig mag heten dat het uiteindelijk in het repertoire van het Nationale Ballet is opgenomen. Men kan het tot op zekere hoogte modern noe men maar het is zeker niet avantgardis- tisch. Ethery Pagava heeft een grillig spel met vormen bedreven, met soms verras sende overgangen van een soort kinder lijke humor naar absurdistische overdrij ving. Het blijven abstracte structuren op de elektronische klankvariaties van Pier re Schaeffer, waarbij men haar het com pliment moet toeschrijven, dat zij niet is vervallen in de fout van Maurice Bé- art, die zich maar dat geschiedde meer dan een jaar of tien geleden, als het niet langer was door deze als men het zo zeggen mag „pantomimische" mu ziek liet lelden tot nabootsing van ero tische gedragspatronen. Ondanks alle evi dente tekortkomingen, speciaal wat be treft het scheppen van ruimtelijke rela ties en uit een oogpunt van doorlopende dynamiek, heeft zij een opmerkelijke aan leg gedemonstreerd. Zij verdient stellig een tweede kans om hier te etaleren wat zij elders aan bruikbare invloeden heeft opgedaan. Het publiek reageerde geest driftig. Dat laatste was mede te danken aan PRINCETON (Reuter). De Ameri kaanse schrijver John O'Hara is zaterdag op 65-jarige leeftijd in zijn woning te Princeton overleden aan een hartaanval. Hij was de afgelopen drie decennia een van de meest succesvolle auteurs in zijn land. Tot zijn bekendste boeken behoren „Pal Joey", „Ten North Frederick" en „Butterfield 8". O'Hara was journalist en scenarioschrijver voor hij zich ging toeleg gen op het schrijven van romans en korte verhalen. In 1956 kreeg hij de .National Bookaward" voor „Ten North Frederick". Hoewel hij in eigen land vergeleken werd met zijn eigen grote helden Faulk ner, Hemingway en Steinbeck, heeft hij nooit hun officiële erkenning genoten. Hij kon zich erbij neerleggen dat hij niet „de favoriet van de intellectuelen" was. Toen hem eens gevraagd was, hoe hij zijn eigen loopbaan zou beoordelen, ant woordde hij: „Hij vertelde, beter dan ieder ander, de waarheid over de eerste helft van deze eeuw. Hij was een beroeps. Hij schreef eerlijk en goed". In feite is zijn werk een stuk sociale geschiedenis. (Van onze correspondent) ARNHEM. De kunstschilder Johan Mekkink, voormalig directeur van het Arnhemse Gemeentemuseum, is in een procedure gewikkeld met de gemeente spaarbank, die zonder zijn voorkennis een door Mekkink vervaardigd mozaïek op zo onoordeelkundige wijze heeft laten verwij deren dat het kunstwerk onherstelbaar vernield werd. Volgens de heer Mekking had het zonder zonder enige moeite voor 95 percent weggehaald kunnen worden voordat men met de verbouwing begon. „Het trof mij pijnlijk te zien dat men met drijf hamers de hele zaak onherstel baar vernielde; na uitvoerig heen en weer gepraat bereikte mij tenslotte de verkla ring dat het een betreurenswaardig mis verstand was. De gemeente treft in dit geval geen blaam, maar ik wil het geval even duidelijk aan de kaak stellen, om dat een kunstwerk altijd het geestelijk eigendom van de kunstenaar blijft. Hij moet er op zijn minst in gekend worden. Bestuur en directie van de spaarbank heb ben mij als compensatie aangeboden een ander ontwerp te maken. Dat heb ik van de hand gewezen, maar wel heb ik van mijn kant een procedure aangespannen tegen de spaarbank. De eis is: het aan mij uitkeren van het symbolische bedrag van 1,- waarmee de spaarbank officieel zijn schuld bekent". Aldus de heer Mek kink. (Van onze Amsterdamse redactie) AMSTERDAM. Morgenavond zullen Arabische en Israëlische artiesten samen optreden ten bate van Palestijnse kinde ren. Zij treden op in de Kosmos, aan de Prins Hendrikkade in Amsterdam, onder auspiciën van Pastic Peace Production, een niet-commerciële organisatie, die de opbrengst zal overmaken aan Unicef, het kinderfonds van de Verenigde Naties. Te zien zullen zijn een buikdanseres, een Arabische muziekgroep, een Israeli sche zang- en dansgroep en de Israëli sche kleinkunstenaars Mirjam Ziri en Motke Dagan. Voorts wordt een modeshow gegeven van „vredeskleding", getoond door enige acteurs en actrices van de Nederlandse Hair. De kleding is ontworpen door Prank Govers en Ton Verheugen. Van de bezoekers wordt „minimaal" tien gulden voor toegang verlangd. De voorstelling begint 'g avonds om half elf. de voortreffelijke uitbeelding, met Nino van Tijn zeer lenig en vooral zeer precies in het plaatsen van bizarre accen ten als uitblinker. Deze danser heeft van de gemeente Amsterdam eveneens een bewijs van choreografische kwalitei ten mogen leveren. Nogal ambitieus heeft hij daarvoor muziek van Krzystof Pen- derecki gebruikt. Zijn „Noctifobie" duurt net iets meer dan tien minuten, lang ge noeg voor de conclusie dat een dergelijk proefstuk eigenlijk thuishoort in een ex perimentele studie voor jongeren, die daar ervaring kunnen opdoen in de prak tijk. Wat men nu te zien kreeg was on danks de expressionistische symboliek, die men al zo dikwijls bij debutanten heeft waargenomen) en volstrekt onper soonlijk. Toch was het begin niet onaar dig en het slot wel suggestief maar oh, alles wat daartussen kwam. Met belangstelling zullen velen naar het weerzien van „Het Heksenjong" van Jack Carter op muziek van Leonard Salzedo hebben uitgekeken. De wereldpremière daarvan werd bijna vijftien jaar geleden door het Ballet der Lage Landen ver zorgd, waarna het al vrij spoedig door het London Festival Ballet werd overge nomen. Misschien herinnert men zich, dat het is gebaseerd op de Amerikaanse bal lade over het meisje Barbara Allen, dat een primitieve gemeenschap van pioniers ontvlucht om aan de ongewenste avan- ches van de geestelijke leider te ontko men. Als zij terugkeert met een minnaar uit de bergen, een natuurwezen zonder een zweem van slechtheid, wordt deze vreemdeling door de tot hysterie opge zweepte massa gelyncht, doch direct daarna door tovermacht herboren. Men moet zo'n danslegende eigenlijk niet navertellen. De kwaliteiten daarvan liggen namelijk niet in de melodramati sche aangedikte filosofie, die trouwens geheel in het folkloristische is blijven ste ken. Met de ouderwets aandoende roman tiek kan men thans niet veel meer begin nen. Maar pas op: Jack Carter weet 'het ontluiken en bij elkaar ontdekken van zui vere gevoelens ook voor de toeschouwer fascinerend met eenvoudige middelen zichtbaar te maken. En dan het tafereel met de square dances: zeer effectief thea ter met bij alle drukte nog een veelheid van karakteristieke details. In de ver toning die ik ervan zag, wisten Olga de Haas. Ronals Snijders in de titelrol, Ro bert Fisher en Ivan Kramar in ieder ge val te bereiken dat men er geboeid naar bleef kijken, al had hetgeen er te zeggen was niet herhaald behoeven te worden. Maar wie gaat er nu naar het ballet om er wijzer van te worden? DAVID KONING. AMSTERDAM. Het Zondagmiddag concert van het Concertgebouworkest be gon met het „Concerto per strumenti a fiato" van Oscar van Hemel. Het is een vierdelig werk voor hout- en koperblazers dat in 1962 voltooid werd en dat onmid dellijk een vaste plaats heeft gekregen op het repertoire van onze orkesten. Oscar van Hemel (geb. 1892 in Antwerpen) is be paald geen „notenkraker". Hij zoekt niet naar extremiteiten en hij houdt zich zo veel mogelijk aan de wetten der wellui dendheid. Hij behoort niet tot de „ordever stoorders", maar hij weet wel te boeien door een „ongehoorde" muziektaal, In dit concert voor blaasinstrumenten, dat indertijd in opdracht van de Neder landse regering werd geschreven, laat Van Hemel duidelijk horen wat er met een eenvoudig thema door blazers gedaan kan worden. Hij kent de mogelijkheden van de instrumenten tot in de finesses. De inzet van de basklarinet in de Not- turno was opvallend mooi en getuigde van een groot gevoel voor romantiek. De blazers van het Concertgebouworkest lieten horen, dat zij de bedoelingen van de componist uitstekend begrepen hebben. Bernard Haitink liet geen kans onge bruikt om zijn gehoor te frapperen met de effectvolle verrassingen die Van He mel genoteerd heeft. Het heeft er alle schijn van, dat de mu ziek van Hector Berlioz weer helemaal in" is. In zekere zin sluit het werk van deze grote romanticus volkomen aan op de huidige waardering van de „Jugendstil". Wij zijn in deze tijd aan grotere schok ken gewend, maar het merkwaardige is, dat wij toch ontroerd worden door zijn dichterlijke taal, die ons wel overdreven voorkomt, maar die toch tot nadenken stemt. De zes liederen die Berlioz compo neerde op teksten van zijn vriend Théo- phile Gautier werden gepubliceerd onder de titel „Les nuits d'été". De orkestbege leidingen van de meeste liederen zijn vaak geïnstrumenteerde pianopartijen, maar bij Berlioz kan men zich gemakke lijk voorstellen, dat hij direct voor orkest schreef. De Engelse sopraan Heather Harper bleek in alle opzichten de meest ideale zangeres te zijn voor „Les nuits d'été". Zij zong alsof de liederen voor haar gecomponeerd waren. Uit haar be zielde voordracht sprak een diepe gene genheid voor Berlioz, zij stond daar als de reïncarnatie van Harriet Smithson de grote liefde van de onstuimige Frans man. Bernard Haitink was kennelijk ge- inspireerd door de allure van de zange res, hij besteedde bijzonder veel zorg aan de subtiele begeleiding. De Symphonie choréographique „Dapb nis et Chloë" van Maurice Ravel is ont staan in dezelfde tijd als de eerste ballet ten van Strawinsky; omstreeks 1910. Ook Ravel zocht contact met Diaghilew. maar hij was bij de uitvoeringen van zijn schep ping veel minder persoonlijk betrokken, Hem interesseerde meer het componeren op zichzelf. Zijn balletmuziek heeft een uitgesproken symfonisch karakter en hij heeft zich gehaast om „Daphnis et Cloë om te werken tot twee suites voor de uit voering in de concertzaal, Ravel heeft in tegenstelling tot de meeste componisten eigenlijk geen jeugdwerken gecompo neerd. Zijn meesterschap op het gebied der orkestratie, dat tot uiting komt in La Valse (1920) en de Bolero (1928), demon streerde zich ook al in Daphnis. Eigenlijk is het zo geprezen Concert voor Orkest van Bartók (1943) een logische voortzetting van de vondsten van Ravel. Het Concertgebouworkest speelde op het toppunt van zijn kunnen. De herschep ping van een der schoonste uitingen van de Franse muziek is bij dit orkest in goe de handen. Het lijkt wel of zij Monteux nog niet vergeten zijn, maar de jongere orkestleden hebben hem niet eens ge kend. De directie van Haitink was bijwij len teveel gericht op het virtuoze element in deze muziek. Sommige delen, die zo warm en gloedvol kunnen klinken, kwa men koud en mechanisch tot stand. Maar de fluitsolo van Hubert Barwahser was van een bijna breekbare, tere schoonheid Terecht werd hij naar voren geroepen om te delen in het stormachtig succes. Het Vocaal Ensemble van de NCRV en het Collegium Musicum Amstelodamen se, verdienen ook een aparte vermelding voor de prachtig afgewogen koorklank. J. H. MOOLENIJZER. AMSTERDAM. Emittenten berichten, dat op de 9 pet 30-jarige obligatielening 1970 groot 6.000.000 ten laste van de Ri chard Hoogland stichting te Utrecht zo danig is ingeschreven, dat bij de toewij zing geen reductie zal worden toegepast (Koers van uitgifte was honderd). ^VWWVWWVWWVMMWMM ln de driedelige serie „Het mannetjesdier", die Alun Owen schreef voor evenzoveel beroemde acteurs, ziet u vanavond in het VARA-programma de filmheld Michael Caine. Het thema is de man-vrouw-relatie; de vrouw wordt telkens gespeeld door Anna Calder-Marshall. Deze keer blijkt opnieuw, dat geen enkelq man te vertrouwen is. diek van de Burgerschapsvorming. Met behulp van een echte burgemees ter wordt door de leerlingen .gemeen teraadje" gespeeld. Nederland I. Na de fabeltjeskrant en het nieuws zal Scale waarschijn lijk beelden brengen van de maan- vlucht, evenals agrarisch nieuws. Half Scheepsjongens van Bontekoe en deel zeven van de Waaier van Stevilla. Aansluitend aan het tweede journaal de laatste uitzending in de finalegroep van Tweekamp. De studententeams van de Rijksuniversiteit in Utrecht en de landbouwhogeschool in Wageningen komen tegen elkaar uit onder leiding van Kick Stockhuysen. Hoofdschotel is het optreden van de Braziliaanse bossa nova zangeres As- trid Gilberto. De NCRV heeft haar naar Nederland gehaald en liet haar in de Geertekerk in Utrecht zingen, begeleid door een Nederlands combo onder leiding van Cees Schrama. Als de actualiteitenrubriek Hier en Nu 25 minuten van de NCRV zendtijd heeft opgesnoept, volgen twee afleve ringen van de Engelse Dickens-serie Dombey en zoon. De avond wordt besloten met de laatste Psalter. In de Nederlandse Hervormde Kerk in Bloemendaal zin gen en musiceren het NCRV jeugd koor en blokfluitkoor onder leiding van Marius Borstlap en speelt Cor Kee. Hans Croiset verzorgt weer de voor dracht. Onderwerp is de 141ste psalm. Nederland 1. Na de fabeltjeskrant en het nieuws: Coronation street, een dubbele aflevering tot de klok van achten. Daarna weer nieuws met aan sluitend de actualiteitenrubriek Ach ter het nieuws en een aflevering van Ironside. Berend Boudewijn is nog maar steeds niet uitgekeken op de gewone mensen in Europa. Tijdens zijn tocht ontmoette hij onder meer een Rus, die woont op het terrein waar over twee jaar de Olympische Spelen zullen wor den gehouden en die niets voor ver huizen voelt; voorts het trouwstadje Gretna Green en een wedstrijd van schapedoezen in Wales. Dan de tweede aflevering van „Het Mannetjesdier". Het meisje Mary (ge speeld door Anna Calder Marshall, die voor deze rol een Emmy Award kreeg) krijgt voor de tweede maal de liefdes domper op de neus. Was het in de eerste aflevering haar vader, die haar diep teleurstelt door zijn avontuurtjes, nu vindt ze „het mannetjesdier" in een collega van kantoor. Na het laatste journaal komt Teleac nog met een les in de cursus Metho- HILVERSUM I 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymnastiek. 7.20 Stereo: Lichte gram. muz. 8.00 Nws. 8.11 Radiojournaal. 8.20 Stereo: Lichte gram. muz. (8.30 De groente man). 8.50 Morgenw. 9.00 Uitgebr. rep. 9.35 Waterstanden. 9.40 Muz. 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Arbeids vitaminen. (11.00 Nws.) 11.30 Rondom 12. (11.55 Beursberichten). 12.30 Over- heidsvoorlcihting. 12.40 Toppers van toen. 13.00 Nws. 13.11 Radiojournaal. 14.00 Stereo: Klein Chanson. 14.30 Muz. uit Zweden. 15.10 Stereo: Scala. 16.00 Nws. 16.03 Stereo: Meisjeskoor. 16.18 Stereo: Hedendaagse muz. 16.45 Kunstkroniek. 17.15 Stereo: Jazz Spec trum. 17.55 Mededelingen. 18.00 Nws. 18.11 Radiojournaal. 18.28 Stereo: Lied- jesprogr. 18.50 Paris vous parle. 18.55 Voor de kinderen. 19.00 Trefpunt. 19.30 Nws. 19.35 Vanavond. 22.00 „O"- een rondje radio. 22.30 Nws. 22.38 Me dedelingen. 22.40 Radiojournaal. 22.55 Stereo: Signaal. 23.35 Horizon. 23.55 Nws. HILVERSUM II 7.00 ws. 7.11 Het levende woord. 7.16 Stereo: Klass. muz. (7.25 Horen en zien; 7.30 Nws; 7.32 Actualiteiten) 8.00 Nws. 8.11 Gew. muz. 8.30 Nws. 8.32 Stereo: Voor de huisvrouw. (9.00 Gymnastiek). 9.35 Schoolradio. 10.00 Lezing. 10.15 Stereo: Opera. 11.00 Nws. 11.03 Hoorspel. 11.30 Voor de zieken. 11.55 Mededelingen. 12.00 Stereo: Ge- var. progr. 14.00 Conciliepostbus. 14.05 Schoolradio. 14.30 Pizzicato. (16.00 Nws). 17.00 Overheidsvoorl. 17.10 Voor de kleuters. 17.15 Kinderzangfes tival. 17.45 Hai. 18.19 Uitz. G.P.V. 18.30 Nws. 18.41 Actualiteiten. 1900 Licht ensemble. 19.40 Conciliepostbus. 19.45 Wie is in Godsnaam Jezus Christus?. 20.00 Kollage 21.15 Hoor spel. 22.10 Mod. kamermuz. 22.25 Overweging. 22.30 Nws. 22.38 Parle- 23.00 Kontekst T3.30 Zingen over. het geloof. 23.55 Nws. HILVERSUM III 9.00 Nws. 9.02 Plaatjes voor de pep. (10.00 Nws). 11.00 Nws. 11.03 Licht progr. (12.00 Nws). 13.00 Nws. 13.03 Ekspres. 14.00 Nws. 14.03 De Eddy Becker Show. 15.00 Nws. 15.03 Drie- draai. 16.00 Nws. 16.03 Mix. (17.00 Nws). BRUSSEL 324 12.00 Nws. 12.03 Gevar. muz. (12.40 SOS-berichten schippers). 12.55 Buitenl voor schippers. 13.20 Tafelmuz. 14.00 Nws. 14.03 Schoolradio. (15.00 Nws). 16.00 Nws. 16.03 Beursberichten. 16.09 Pianomuz. 16.15 Progr. oudere luiste raars. 17.00 Nws. 17.15 Jazzprogram. 18.00 Nws. 18.03 Popmuziek. 18.28 taalwenken. 18.32 Gramm. muz. 18.35 Verkeerstips. 18.40 Zigeunermuz. 18.45 Sport. 18.52 Taalwenken. 18.55 Lichte zang. 19.00 Nws. 19.40 Koormuz. 19.45 Praatje. 19.55 Lichte muz. 20.00 Wen ken van Beethoven. (22.00 Nws. 23.00 Nws. 23.40 Nws. 23.45 Ligging der zee schepen. rWWWWWVWWWIAft/WMWWVAWWWWtAIWMWWWWWWVWWtftftA/VWVWUWWWWWVWWWWWWWWWWWWWWWWIWWVIAlVWW ARNHEM. Toneelgroep Theater heeft met grote meerderheid van stem men het nieuwe structuurplan aangeno men tijdens een bijeenkomst in het Thea ter aan de Rijn op zaterdagmiddag. Het betreft een voor Nederland nieuwe be leidsvorm in de toneelwereld. De basis van het plan werd door een structuur commissie uit het gezelschap opgesteld. Het gaat in principe in met ingang van het seizoen '71-'72. Afgestapt wordt van een een- of twee hoofdige artistieke leiding. Die maakt plaats voor een organisatie, samengesteld uit een artistieke staf, een zakelijk admi nistratieve staf en een technische staf. Het speelplan wordt in drie categorieën verdeeld, te weten de grote zaalproduk- ties (vermaak), de kleine zaalprodukties (experiment) en de educatieve taak. Deze drie categorieën moeten in artis tiek en organisatorisch opzicht volkomen gelijkwaardige aandacht krijgen. Omdat toneelgroep Theater een regionaal gezel schap is, ligt het in de bedoeling in hoofd zaak in Gelderland en Overijssel te spe len. ADVERTENTIE (dan kijkt u véél prettiger) doelen nog lege plekken. Verwonderlijk, want de vier lp's en de drie singels die van de groep in korte tijd op de markt zijn gebracht, hebben ook in Nederland in vlot tempo hoge verkoopcijfers ge boekt. De single „Who '11 stop the rain" is daarvan het treffende voorbeeld. De groep, die duurste die er op het mo ment in de wereld te vinden is, heeft in het bijna een uur durende wervelende optreden het publiek getrakt^rt op ge- perfectinoneerde rock and roll zonder vijftiger jaren-sentiment ea country and western en blues-nummers. De grote geest van de groep, John Fogerty, toonde tij dens beide concerten, dat hij niet alleen een knap componist is (alle nummers van de groep zijn van zijn hand), maar dat ook de sologitaar bij hem in goede handen is. Zij hebben in hun rock and roll-nummers definitief afgerekend met de sentimentele stijl uit het Bill Haley - tijdperk. Was het optreden van Creedence een sensatie, dat van de Nederlandse groep de Brainbox was dat geenszins. De Brain- box maakt op last van de Creedence zelf de hele Europese tournee met de groep mee. Dit is voor de groep een enorme gelegenheid om door te breken naar het buitenland. Er is dan ook een grote drukte rond de groep ontstaan na het besluit van de Creedence hen mee te nemen op hun Europese toer. Zater dag was er echter maar matig enthou siasme te bespeuren voor hun optreden in het voorprogramma. Nederland I 18.45 NOS: De Fabeltjeskrant. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 VARA: Coronation Street. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal, 20.15 STER: Reclame. 20.20 VARA: Achter het nieuws. 20.50 Ironside. 21.40 Europa In. 22.15 Het Mannetjesdier. 22.40 NOS: Journaal. 22.45 TELEAC: Methodiek van de burgerschapsvorming - les 6. Nederland II 18.45 NOS': De Fabeltjeskrant. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 NOS: Scala. 19.07 Apollo 13. 19.30 NCRV: Scheepsjongens van Bontekoe (vervolg) j 19.39 De Waaier van Sevilla. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 NCRV: Tweekamp. I 20.50 Muzikale show met Astrud Gilberto. 21.15 Actualiteitenrubriek. 21.40 Dombey en Zoon. I 22.30 Psalter. 1 22.40 NOS: Journaal. Nederland I 10.45 NOS-NOT: Schooltelevisie, 18.45 NOS: De Fabeltjeskrant. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 AVRO: Tobben voor Tokio. 19.30 Peyton Place. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 AVRO: The Survivors. 21.10 Voor de vuist weg. 22.10 AVRO's Televizier. 22.55 NOS: JournaaL 23.00 TELEAC: Ruimtelijke Ordening Nederland II 18.45 NOS: De Fabeltjeskrant. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 NOS. Scala. 19.07 Apollo. 19.30 KRO: Geen zee te hoog. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 KRO: Vanavond in Nieuwspoort. 21.10 De Wrekers (film). 22.00 David Frost-show. 22.50 NOS: Journaal.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1970 | | pagina 7