La Mamma": Vlaamse geijkte
klucht van Italiaanse huize
KRO-personeel eist
CAO-onderhandelingen
Kantcollectie
rijksmuseum
uitgebreid
„Hair" draait zeker
nog tot september
Schrijver in
arrest om
blad „Gandalf"
TONEEL IN HAARLEM
O
Koninklijke Vlaamse Schouwburg
met gast-akkoord-voor stelling
Spel redde amper
de situatie-humor
inventum maakt
u het koffiezetten
Cursus
Kosmovisie
van Teleac
Frost ontvangt
Ringo Starr
TOERNEE DOOR PROVINCIE
Veel toeristen
komen kijken
Negen Muzen
TV vanavond
Radio woensdag
TV dinsdag
TV woensdag
DINSDAG 14 APRIL 1970
11
|g
HAARLEM De Koninklijke
Vlaamse Schouwburg uit Brussel
heeft de Haarlemse toneelliefhebbers
gisteravond vergast op een klucht van
de geijkte soort: „La Mamma" van de
Franse blijspelschrijver André Rous-
sin, vertaald door Koen de Ruyter. In
het Nederlands vertaald, vermeldt
het programmaboekje; in het Vlaams,
zo klonk het in onze oren. Gedurende
deze week wordt dit blijspel in onze
schouwburg gespeeld in het kader
van het culturele akkoord met Bel
gië, een „ruiltransactie", omdat
Nederlandse gezelschappen ook daar
optreden.
Drijvende kracht
i' 4
mmmm
BIJVAL ANDERE OMROEPEN VERWACHT
Yehudi Menuhin kreeg
Indiase Nehroe-prijs
BELGISCHE FILM
WINT PRIJS
In Brussel
„La Mamma" is een „herdichting" van
een Italiaanse r oman door Vitaliano
Brancati. Over die roman kan ik niet
oordelen. De uitwerking van het gegeven
als blijspelletje doet me vermoeden, dat
het een satire is op typisch Siciliaanse
toestanden, die over een kluchtige hekel
worden gehaald, met name de rol die de
„mannelijke-eer" speelt in kleine provin
ciale gemeenschappen.
In „La Mamma" wordt een bijzonder
hanige en mooie jongen, Antonie door de
schrijver op een vlotte manier het huwe
lijk ingedreven. Het totale vrouwelijke
schoon in het stadje is smoorverliefd op
Antonio, tot verdriet van meneer pastoor
en tot trots van de moeder, een bijzonde
re struise weduwe, die de eer van de
familie zeer krachtdadig belichaamt. An
tonio blijkt niet te zijn wie hij schijnt
en zo ontwikkelt zich een enorme, in het
vlak van de klucht getrokken, intrige-toe
stand rondom de impotentie van de fami
lie-haan. Hoe die intrige zich ont- en af
wikkelt mogen de schouwburgbezoekers
in de loop van de week zelf gaan zien.
Overigens is niet Antonio, maar inder
daad „La Mamma" het middelpunt van
dit blijspel, dat volgens alle regels is op
getrokken rondom een thema, dat niet om
het lijf heeft en ook niets om het lijf
krijgt, behalve de plezierige overgave
van de spelers, die zoiets moeten maken
op een tekst die niets te betekenen heeft.
Om een kwalitatieve vergelijking te ma
ken, het is een klucht van hetzelfde ni
veau als een Potasch en Perlemoer, dat
ook drijft op spelvaardigheid en weinig
meer dan dat.
In het geval van „La Mamma" drijft
deze klucht dan op de Ann Petersen, die
royaal beantwoordde aan alle eisen, die
men mag stellen aan een vrouw, die het
symbool is van de Siciliaanse matriar
chale instelling: een vrouw die in een we
reld, waar de mannelijke eer een soort
afgoderij is niettemin vóór en achter de
schermen alle touwtjes in handen heeft.
In haar nabijheid hebben haar zoons ha-
ze-harten, ze overspeelt de hele familie,
is de schrik van de pastoor en van ieder
een, omdat ze een furieuze vitaliteit aan
de dag legt, waarvoor de hemel haar be
loont met „stemmen" en ingevingen, die
altijd precies in haar straatje passen.
Ann Petersen deed dat allemaal met
datgene, wat wij ons voorstellen als we
aan „Vlaamse gloed en verve" denken,
bijzonder sappig en met haar gebaar het
hele podium vullend. Iedereen moest bin
nen het kader van het stuk aan haar on
dergeschikt zijn en was dat ook.
Het gevolg is, dat ik over de andere
spelers niet zoveel kan schrijven. Ze wa
ren aanwezig, maar mochten er niet al
te zeer existeren, omdat het hun taak was
zich te laten overspelen. Een moeilijke
taak, waar ze meestal toch wel in slaag
den, sommigen als gevolg hun kwalitei
ten, anderen door het gebrek eraan. Kwa
liteiten hadden dan wel Janine Bischops,
als de maagdelijke vrouw van Antonie,
omdat ze speelde alsof ze door een soort
zigeunerinne-syndroom werd geleid in de
hoop dat zoiets nog het meest lijkt op wat
we ons als „Siciliaans" voorstellen. Rik
Andries zette daar vaardig een s oort
mooie en door lot verwende gastarbeider
tegenover, die de fatale impotentie van
Antonie knap weet te overspelen. P. E.
van Royen bleef als broer Aldo een boe
renjongen wiens wieg evengoed aan de
Leye als in de Po-vlakte had kunnen
staan.
Een typische klassieke kluchtpastoor,
late vrucht van het Italiaanse commedia
dell'art toneel werd kundig gedaan door
Jan Moonen en Vik Moeremans leek mij
te vroeg te zijn ontsnaptaan een matig
amateurgezelschap om nu zijn geluk hier
te komen beproeven als schoonvader van
ADVERTENTIE
kOutim n.v. OiflstfUrt
TV v
V ,ÏT V
W:
#3
Antonio. Dat geluk had hij dan ook
prompt in het oogsten van evenveel ap
plaus als Jan Reusens, de oom Gildo in
de familie, een ro'letje om het toneel te
vullen, evenals dat het geval was met
Jo Nupie als buurvrouw en Greta ''an
Langendonck als dienstmeisje, die beiden
een „weekje Holland" als beloning heb
ben gekregen voor vijf minuteh spel per
voorstelling. Ze maakten hun subsidie wel
waar, dat moet gezegd, want je zou ze
meer speeltijd gunnen om ze beter te
kunnen beoordelen. Over de regie van
Ivonne Lex valt weinig meer te zeggen,
Ann Petersen in haar rol als „La
Mamma".
dan dat ze aan de kluchtsituatie was aan
gepast.
Alles bij elkaar genomen was het een
avond, die veel amateurgezelschappen
aan het denken zal zetten. „Pension Wes
pennest" en „Bakersprookje" zouden
best eens kunnen worden vervangen door
deze „Mamma", die op bruiloften en par
tijen tot in lengte van dagen goede diens
ten zou kunnen bewijzen.
HEIN STEENHOUWER
ADVERTENTIE
Deze koffiefilter is het
hélemaal 1 Vol-automatisch
één, twee, drie, vier, vijf,
zes, zeven, acht héérlijke
koppen! ƒ105,
HILVERSUM. Het personeel van
de KRO heeft in een op een maandag
middag tijdens een demonstratieve bij
eenkomst aangenomen motie zijn ver
ontwaardiging uitgesproken over het
feit, dat de minister van Cultuur, Re
creatie en Maatschappelijk werk de
omroepwerkgevers nog steeds geen toe
stemming heeft verleend tot het voe
ren van loononderhandelingen met de
vakorganisaties. De driehonderd KRO-
medewerkers hebben tevens hun onge
noegen laten blijken over het feit, dat
de nieuwe CAO nog altijd niet van
kracht is. waardoor de omroepmede
werkers opnieuw met hun lonen ach
terop dreigen te geraken.
Het KRO-personeel vreest verder,
dat de lonen binnen de begroting van
de Nederlandse omroep een sluitpost
worden. Daar komt nog bij, dat de
nieuwe CAO al met ingang van 1 ja
nuari 1970 van kracht had moeten zijn,
ïetgeen betekent, dat de werknemers
bij de omroepen andermaal maanden
lang met de lonen achterop lopen. Het
KRO-personeel eist dan ook, dat de
minister onverwijld de omroepwerkge
vers machtigt, de loononderhandelin
gen te beginnen. Van de werkgevers
wordt verlangd, dat zij onmiddellijk
bij de minister stappen ondernemen,
die tot onmiddellijk reëel loonoverleg
zullen leiden. Het KRO-personeel is
voorts zeer verontwaardigd, dat de
raad van beheer van de NOS de vak
bonden niet heeft toegestaan, medede
lingen over deze zaak op de publica
tieborden bekendheid te geven. „Dit
wijst erop, dat binnen de raad van
beheer nog steeds een overjarige hou
ding leeft tot bevoogding van het per
soneel", aldus de motie van het KRO-
personeel.
Alvorens de inhoud ervan ter kennis
zal worden gebracht van de minister
van CRM. de raad van beheer en de
directies van de verschillende omroep-
componenten, krijgen de werknemers
bij de verschillende omroeporganisa
ties de gelegenheid, hun adhesie met
de motie te betuigen De TROS heeft
dat inmiddels gedaan en ook van 70
NCRV-medewerkers heeft men de in
stemming met de motie ontvangen.
Vandaag zal de motie met de diverse
adhesiebetuigingen naar de minister
worden gezonden.
UTRECHT. Het verbondsbestuur
van het Christelijk Nationaal Vakver
bond heeft zich solidair verklaard met
de organisaties van omroeppersoneel,
die verleden week hebben geweigerd
de onderhandelingen over de omroep-
CAO voor 1970 te beginnen. Het CNV-
UTRECHT Onder de titel kosmos-
visie gaat Teleac een serie van zes les
sen uitzenden, gewijd aan de ontwikke
ling van de sterrenkunde en de geofy
sica. Kosmovisie is een cursus van de
BRT uit 1968 die voor Teleac is bijge
werkt door prof. dr. A. Blaauw, prof dr.
J. Veldkamp en Gerton van Wagenin-
gen. De eerste les wordt uitgezonden op
zaterdag 18 april. De cursus laat zien,
hoe de wetenschapsbeoefening van de
laatste eeuwen is gekomen tot de huidi
ge inzichten omtrent de structuur van
het heelal en de plaats van de aarde
daarin. De twee laatste lessen, onder de
titel de blauwe planeet, zijn geheel aan
de aarde gewijd. Daaraan en de ma
nier waarop ons moderne inzicht daar
in is verworven.
bestuur is van oordeel dat de omroep
organisaties als werkgevers vrij moe
ten zijn in hun onderhandelingen met
de werknemersbonden. Dit is nu niet
het geval.
Nederland 1. Na de fabel en het
journaal Tobben voor Tokio. Dan Pey
ton Place.
Het journaal volgt om acht uur en
daarna komen de Overlevenden. Het
is de allerlaatste aflevering, waarin
als het ware een terugblik wordt ge
worpen op alle voorgaande.
Willem Duys krijgt een uur voor zijn
Voor de Vuist weg, alvorens Wibo van
der Linde met zijn Televizier Magazi
ne de AVRO-avond afsluit.
Er volgt na het nieuws nog een les
in Ruimtelijke ordening van Teleac.
Nederland 2. Ook op het tweede net
volgt de dinsdagavond een vast sche
ma. Eerst de fabel, dan het nieuws,
dan Scala met nieuws van de Apol
lo dertien, die de maan nadert dan
van de KRO „Geen zee te hoog"
Journaal en Vanavond in Nieuws
poort brengen de kijkers met de beide
benen op de nieuwsgrond terug. De
Wrekers daarentegen zorgen daarna
voor nieuwe fantasie.
De laatste vijftig minuten van de
KRO avond zijn voor meneer David
Frost en zijn vaste medewerkenden
aan de David Frost show. Als gasten
komen opdraven Ringo Starr met Sen
timental yourney. de zangeres Celina
Jones, de groep Blue Mink ook in
ons land zeer populair door hun Good
Morning freedom en de Ierse ko
miek Mike Newman
m m
In de David Frostshow van van
avond zal de Engelse Blue Mink-
groep tot de gasten behoren. Deze
groep trad hier al eerder op in
Doebidoe. Op de foto het zangduo
van de groep, Roger Crook en
Madeleine Bell.
AMSTERDAM. Het Rijksmuseum in
Amsterdam, dat de grootste verzameling
kant van Nederland bewaart, krijgt dins
dag 28 april een nieuwe collectie kostba
re kant erbij. Deze zal door de directeur
van het museum dr. A. F. E. van Scnen-
del, in ontvangst genomen worden uit de
handen van mevr. Th. F. Six-van Styrum,
presidente van het „Kantsalet". Deze
vereniging heeft de 230 stuks kant uit de
periode van de 16e tot de 20e eeuw ge
schonken.
De collectie was gelegateerd aan de ge
noemde vereniging door de vorig jaar
overleden oud-presidente van het „Kant
salet" mevr. A. Jiskoot-Pierson uit Baarn.
De overdracht valt samen met de ope
ning van een tentoonstelling van de ver
zameling van mevr. Jiskoot-Pierson, die
een belangrijk kenner van kant was. De
vereniging, die door de verwoede verza
melaarster werd geleid van 1960 tot 1967,
beijvert zich de kennis van kant te ver
breiden en bevordert de studie door zo
veel mogelijk stukken in openbare verza
melingen onder te brengen.
NEW DELHI, (Reuter) De violist
Yehudi Menuhin heeft de Jawaharlal
Nehroe-prijs voor internationale ver
standhouding gekregen. De jury zei dat
zij de 54-jarige Menuhin had aangewe
zen, omdat hij „niet alleen een groot
musicus is maar ook omdat hij bewezen
heeft een groot humanist te zijn". De on
derscheiding, waaraan een geldprijs van
bijna 48.000 gulden is verbonden, wordt
jaarlijks verleend ter nagedachtenis van
de Indiase premier Nehroe.
(Van onze Amsterdamse redactie)
AMSTERDAM. De belangstelling
voor de musical Hair groeit nog steeds.
Volgens de heer Cees Wessels, die de
publiciteit rondom Hair verzorgt, is in
de weekeinden de grote tent bij het
Olympisch Stadion in Amsterdam „altijd
vol". Door de week is de tent voor zo'n
zestig percent bezet.
Nu de voorstellingen in de Martinihal
in Groningen zo'n succes zijn gebleken,
gaat de troep het misschien ook elders
proberen. Gedacht wordt aan Rotterdam,
Eindhoven en Arnhem.
Toch zit in het weekeinde ook het diep
tepunt wat de belangstelling betreft. Van
de 1250 plaatsen in Amsterdam zijn er
bij de voorstelling op zondagmiddag
550-600 bezet. „Maar dat zijn veruit de
grappigste voorstellingen", aldus de heer
Wessels, „want het zijn dan vooral kinde
ren die met hun ouders naar Hair komen
kijken."
Hair begon op 2 januari te draaien.
Aanvankelijk was de belangstelling ge
ringer dan de organisatoren verwachtten.
De kat moest eerst eens uit de boom
worden gekeken. Sommige kranten waren
over Hair niet erg te spreken, andere
wezen in hun analyses op de positieve
kanten.
„Het is gebleken dat die kranten het
bij het rechte eind hadden", zegt de heer
Wessels. „En wat de mensen betreft die
in die eerste anderhalve slechte week
toch kwamen kijken, hun reclame heeft
ertoe geleid dat de toeloop inmiddels veel
groter is geworden."
„Tot dusver, we hebben zojuist de hon
derdste voorstelling gegeven, zijn er on
geveer 80.000 mensen geweest, de 10.000
in de Martinihal meegerekend."
Hair blijft nog zeker tot en met septem
ber in Amsterdam. Van de zomer wor
den ook veel buitenlanders verwacht. Nu
is het al zo dat, te oordelen naar de
autonummerplaten, vooral Belgen naar
Hair komen. Voorts veel Westduitsers en
Engelsen, de laatste het meest uit de pro
vincie. Na september wordt van maand
tot maand bekeken of de voorstellingen
zullen worden voortgezet.
Inmiddels blijken meer Nederlandse
acteurs en actrices bereid te zijn de rol
len van de oorspronkelijk Engelsen over
te nemen.
COIMBRA. De Belgische film
„Brief", gemaakt door A. van Kerkho
ven, heeft op het internationale festival
voor amateur filmers te Coimbra in Por
tugal de eerste prijs behaald in de catego
rie „fictie." Het Festival is georgani
seerd door de universiteit van Coimbra.
In totaal werden door tien landen 70
films ingezonden.
^WWWWWWWMWIIIIIiliWOWVD
HILVERSUM I.
7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymnastiek.
7.23 Stereo: Lichte gramm.muz. (7.30-
Van de voorpagina). 7.54 Deze dag.
8.00 Nws. 8.11 Actualiteiten. 8.20 Ste
reo: Lichte gramm.muz. (8.30 Praatje
voor de vrouw). 9.00 Stereo: Klass.
muz. 9.35 Waterstanden. 9.40 School
radio. 10.00 Lichte gramm.muz. 10.30
voor de vrouw. 11.00 Nws. 11.03 Lezing.
11.33 Stereo: Klass. muz. 12.00 Stereo:
Licht muz.progr. 12.54 Voor het platte
land. 13.00 Nws. 13.11 Actualiteiten.
13.25 Stereo: Lichte orkestmuz. 13.45
Gesproken portret. 14.00 Stereo: Amu-
mentsmuz. 14.45 Hoorspel. 15.15 In de
Toonzaal. 16.00 Nws. 16.03 Sociëteit
Zestig minuten voor boven de zestig.
17.02 Oude liedjes. 17.20 Toerismo. 17.40
Stereo: mod. muz. 17.55 Mededel. 18.00
Nws. 18.11 Actualiteiten. 18.20 Uitz.
P.S.P. 18.30 Stereo: Klink Klaar. 19.30
Nws. 19.35 Buitenl weekoverzicht,
gramma. 21.15 Vragenvuur. 21.35 Ste
reo: Melodieën Expres. 22.00 Literair
progr. 22.30 Nws. 22.38 Mededel. 22.43
Actualiteiten. 22.55 Stereo: Mod en
klass. muz. 23.55 Nws.
HILVERSUM II
7.00 Nws. 7.11 Het levende woord.
7.16 Stereo: Klass. muz. (7.25 Horen
en zien; 7.30 Nws. 7.32 Actualiteiten).
8.00 Nws. 8.11 Verz.pl.progr. (8.30 Nws
9.00 Gymn. voor de vrouw). 9.30 voor
de kleuters. 9.45 Muz. lezing. 10.15
Voor de vrouw. 11.00 Nws. 11.03 Piek
uur. 11.45 Actualiteiten. 11.55 Medede
lingen. 12.00 Stereo: Gevar. progr.
(12.22 Wij van het land; 12.26 Mede-
lingen land- en tuinbouw; 12.30 Nws;
12.41 Actualiteiten; 13.00 Raden maar).
14.10 Stereo; Klass. muz. 15.00 Progr.
voor oudere luisteraars. 16.00 Nws.
16.03 Stereo: Voor de jeugd. 17.00 Ste
reo: Twien-Popradio. 17.50 Overheids-
voorl. 18.00 Country and Wester Ru
briek. 18.30 Nws. 18.41 Actualiteiten.
19.00 Openbaar Kunstbezit. 19.10 Ge
sprekken. 19.20 Hindoestaanse religie
in Nederland. 19.35 Uitz. staatkundige
vorming. 19.50 Progr. voor blinden en
slechtzienden 20.00 Lichte gramm.mu-
ziek. 20.25 FeijenoordLegia War
schau, rep. 22.20 Lichte gramm.muz.
22.30 Nws. 22.38 Parlementsoverzicht.
22.45 Stereo X, een sprong in het duis
ter. 23.55 Nws.
HILVERSUM III.
9.00 Nws. 9.02 Lichte voc. muz. 10.00
Nws. 10.03 Mengelmuze. 11.00 Nws.
11.03 Muz.progr. 12.00 Nws. 12.03 Muz.
-lezen. 13.00 Nws. 13.03 Radiojourn.
13.06 Vrolijk pl.progr. (14.00 Nws).
15.00 Nws. 15.03 Arbeidsvitaminen.
16.00 Nws. 16.03 Gimmick. 17.00 Nws.
17.02 Radiojourn. 17.05 Toppoppology.
BRUSSEL 324 m.
12.00 Nws. 12.03 Gevar. muz. (12.40
KOS-berichten voor schippers.) 12.55
Buitenl. persoverzicht. 13.00 Nws. 13.20
Tafelmuz. 14.00 Nws. 14.03 Schoolradio.
14.20 Klass. muz. 14.30 Praatje. 14.50
Feestprogr. (15.00 Nws.). 15.15 Voor de
kinderen. 16.00 Nws. 16.03 Beursberich
ten. 16.09 Folklore. 16.30 Etnische mu
ziek. 17.00 Nws. 17.15 Jazzmuz. 18.00
Nws. 18.03 Popmuz. 18.20: Uitz. leken-
moraal en -filosofie. 18.50 Sport. 18.55
Taalwenken. 19.00 Nws. 19.40 Muz-pro-
*ramma. 20.00 Operettemuz. 22.00 Nws.
22.20 Gevar. muz. (23.00 Nws). 23.40
Nws.
BRUSSEL. De Brusselse schrijver
en boekhandelaar, Herman Claeys, die
nog al eens onenigheid heeft met de Bel
gische justitiële autoriteiten over zijn ac
tiviteiten bij de verspreiding in België
van het Nederlandse blad „Gandalf". is
maandag in Brussel gearresteerd. Vorige
week vrijdag kreeg hij bevel om zich
maandag te melden voor een verhoor.
Dat hield verband met het feit dat in de
loop van vorige week weer eens een aan
tal „Gandalf'-nummers bij zijn afwezig
heid in zijn boekhandel in beslag geno
men waren.
Zaterdag schreef Claeys een brief,
waarin hij verklaarde niet te zullen ver
schijnen uit protest tegen het feit dat er
huiszoeking gedaan was in zijn privé-ap-
partement en ook omdat hij nog geen
antwoord had op een verzoek om terug
gave van een partij tijdschriften, die men
enige tijd geleden bij hem in belsag nam,
toen hij er bij Wuustwezel de Belgische-
Nederlandse grens mee passeerde.
Schrijvers. Op de zaterdag gehouden
jaarvergadering van de vereniging van
Nederlandse „toneel-, radio- en televi
sieschrijvers werd het bestuur als volgt
samengesteld: Jan Willem Hofstra
voorzitter. Hans Keuls vice-voorzitter,
Manuel Straub secretaris, Henk Bakker
penningmeester. Eli Asser. Rob Ge-
raerds, André Kuyten, Manuel van Lo-
chem, Louisa Treves, Marti Verdenius,
leden.
Nederland I
18.45 NOS: De Fabeltjeskrant.
18.51 STER: Reclame.
18.55 NOS: Journaal.
19.00 STER: Reclame.
19.04 AVRO: Tobben voor Tokio.
19.30 Peyton Place.
19.55 STER: Reclame.
20.00 NOS: Journaal.
20.15 STER: Reclame.
20.20 AVRO: The Survivors.
21.10 Voor de vuist weg.
22.10 AVRO's Televizier.
22.55 NOS: Journaal.
23.00 TELEAC: Ruimtelijke Ordening
Nederland II
18.45 NOS: De Fabeltjeskrant.
18.51 STER: Reclame.
18.55 NOS: Journaal.
19.00 STER: Reclame.
19.04 NOS: Scala.
19.07 Apollo.
19.30 KRO: Geen zee te hoog.
19.55 STER: Reclame.
20.00 NOS: Journaal.
20.15 STER: Reclame.
20.20 KRO: Vanavond in
Nieuwspoort.
21.10 De Wrekers (film).
22.00 David Frost-show.
22.50 NOS: Journaal.
Nederland I
10.45 NOS-NOT: Schooltelevisie.
17.00 NCRV: Voor de kinderen.
18.45 NOS: De Fabeltjeskrant.
18.51 STER: Reclame.
18.55 NOS: Journaal.
19.00 STER: Reclame.
91.04 NOS: Scala.
19.20 Zendtijd Politieke Partijen.
19.30 CVK-IKOR-RKKKenmerk.
19.55 NOS: Rep. AjaxArsenal.
20.30 Rep. FeijenoordLegia
Warschau.
21.15 Rep. AjaxArsenal.
Ca. 21.25 Rep. FeijenoordLegia
Warschau.
Ca. 22.15 Samenvatting Ajax
ArsGn 31
22.30 Uitz. Stichting Socutera.
22.35 Reportage Apollo 13.
23.05 STER: Reclame.
23.10 NOS': Journaal.
Nederland II
18.45 NOS: De Fabeltjeskrant.
18.51 STER: Reclame.
18.55 NOS: Journaal.
19.00 STER: Reclame.
19.04 NCRV: Scheepsjongens
van Bontekoe.
19.13 Eddy Ready Go.
19.55 STER: Reclame.
20.00 NOS: Journaal.
20.15 STER: Reclame.
20.20 NCRV: Rodeo.
21.10 Met speciale opdracht.
22.00 Avondsluiting.
22.05 NOS: Journaal.
22.10 TELEAC: Spaanse les.
MWUWVWVAAAAAAAAAAAAAIWWIAIUIIIIMIIMWIMWWIMM