„DIKTATUUR" Totaal Theater waarin publiek kan meefluiten mm van Korda Modern maar toch volgens de traditie Produktie voor! Paradiso Nelly Sachs overleden Salvador Dali exposeert in museum Boymans y ri Hendrik VIII in TV vanavond Scapino danst voor de jeugd Kom, zwartkijker Saxofonist Hodges overleden Faust-expositie in Rijksmuseum TV woensdag MODE-NIEUWS f. ga naar het postkantoor en geef uw TV aan Radio donderdag TV donderdag WOENSDAG IS MEI 1970 Uitstekend concert van Residentieorkest DEN HAAG Het tweede concert van het Residentie Orkest Muziek van onze Eeuw in de Prins Willem- Alexander Zaal gegeven, begon met „Metamorphosen" van Richard Strauss. Dit werk dat in de jaren 1944- 1945 ontstond, is de laatste grote schepping van de grote Duitse romanticus. Strauss stierf in 1949 zijn „Metamorphosen" kun nen beschouwd worden als een af scheid van de wereld. Hij heeft ge tracht zijn gemoedsbewegingen sa men te vatten in een treurzang om het droeve lot van een ontredderde maatschappij. Een compositie voor 23 solostrijkers vloeide uit zijn pen, de vastlegging op het papier van de zwaarmoedige overpeinzingen van een grijsaard, die het levensmysterie tracht te doorgronden. Mogelijk be schreef Strauss in zijn „Metamor phosen" de gedaanteverwisseling van zijn eigen gedachten. advertentie (Van een medewerkster) AMSTERDAM Vijf jonge men sen, variërend in leeftijd van 18 tot 29 jaar, hebben het initiatief genomen een theaterstuk te maken, dat onder de titel „Diktatuur" 1 juni in Para- diso (Amsterdam) in première zal gaan. Het theaterstuk, gebaseerd op een muzikale ideologie, heeft als doel, het contact tussen publiek en spelers tot een totaal gebeuren, een happe ning, te maken. Publiek neemt deel i Iets doen EERSTE MAAL IN NEDERLAND Open vraag I Nadruk op surrealisme Grote Houtstraat 26-30 Haarlem JMUWWMWWWWWWWWMW I i TTinoimMH vrwtff f?P VARA VOC De eens zo trotse schepper, die in 1898 Ein Heldenleben" schreef is na ruim 'veertig jaar, volledig tot inkeer gekomen. Dezelfde sombere stemming, die Strauss beheerste, spreekt uit een der laatste zelfportretten van Rembrandt. Met name uit het portret dat hij in 1663 schilderde de hoogmoed is verdwenen, maar zijn zelfbewuste houding heeft hem nog niet verlaten. Een oud en wijs man, die de betrekkelijkheid van de roem heeft leren inzien die al in een andere wereld leeft en van daaruit het leven beschouwt. De strijkers van het Residentie Orkest schon ken ons een diep doorleefde weergave van dit laatste meesterwerk van Richard I 1_ jf» Strauss aangevoerd door een zich geheel XAC L CC1 O L AAI gevende primarius Willem Noske en ge leid door de weloverwogen Willem van Otterloo. Vanavond zorgt de VARA voor ons wekelijks bioscoopamusement en ze heeft daarvoor diep in het verleden van de film gedoken. Het resultaat werd een Engelsè film uit 1932, „The private life of Henry VIII" van Alexander Korda. Korda betekende in die tijd de redder van de toen ook al voortdurend in crises verkerende Britse filmindu strie die hij met de film van vanavond met één klap in de internationale be langstelling bracht. Hij was Hongaar van geboorte, had filmervaring opgedaan in eigen land, maar ook in Duitsland en de VS en kwam zich omstreeks 1930 in Engeland vestigen, waar hij al gauw de sterke man werd die de kwijnende filmbedrij vigheid in dat land nodig had. Door het onderwerp van de film, waarmee hij grootscheeps wilde debuteren in zijn nieuwe vaderland, te kiezen uit een stuk schilderachtige Engelse historie, had Korda al grotendeels het pleit ge wonnen; door bovendien de formidabele acteur Charles Laughton te lanceren als de begerig levende koning Hendrik de Achtste die van 1509 tot 1547 regeerde en in die tijd zesmaal huwde, maakte hij zijn eerste grote Engelse onder neming tot een volledig succes. Behalve een historische film werd „The private life of Henry VIII" een historische gebeurtenis in de Engelse filmgeschiedenis. Onder Korda's leiding en vaak ook onder zijn regie kwamen 1 daarna films tot stand die exportmoge- üjkheden bleken te bezitten en waar- mee zelfs getracht werd de Amerikaan- se markt te veroveren. Dit is Korda j evenmin gelukt als zijn opvolger, de tijdens de oorlogsjaren omhoog gescho- I ten, Arthur Rank. Beiden werden ten- slotte weliswaar in de adelstand ver- 1 heven, vanwege hun verdiensten voor de Engelse film, maar geen van beiden 1 is het gelukt aan zijn optreden een meer dan tijdelijke betekenis te geven. Wat inmiddels de historische betekenis van „Henry VIII" niet vermindert, evenmin als de uiterlijke attracties van deze luid- j ruchtige costuumfilm vol aankomende sterren aan het Britse filmfirmanent, zoals Merle Oberon (later mevrouw Korda), Robert Donat en John Loder. CHARLES BOOST Nederland 1. In de NCRV Kijkkast vanmiddag behalve Babar en de andei e vaste vriendjes ook nog een verhaal van Annie M. G. Schmidt gedanst door leer lingen van de Scapino Dansacademie in Amsterdam. Het is de beeldschone Mar- lita. Het is de bedoeling, dat Scapino en de NCRV samen nog enkele verhalen van Annie Schmidt ten tonele zullen voeren. De choreografie is van Man ja Siebrechts, grote man achter de scher men is Hans van den Busken, Het avondprogramma begint natuur lijk met de dagelijkse fabel en het jour naal, waarna de VARA een televisie film brengt over het circus in de Sovjet- Unie. Half acht is het tijd voor de kerkelijke actualiteitenrubriek Kenmerk. Dan het journaal, tien minuten voor Politieke Partij Radicalen en vijf minuten Socu- tera. Dan de hoofdfilm: Het leven van Hendrik de VlIIste. Daarna VARA ombudsman Drs. Mar cel van Dam, het laatste nieuws en de samenvatting van Olympia's Tour. Nederland 2. De fabel, het journaal en dan de Scheepsjongens van Bontekoe. De rest van de tijd tot acht uur is voor Eddy Becker, de populaire discjockey. Direct na het tweede journaal brengt de NCRV ook een speelfilm van de Duitse televisie. „De Grote Dag van Berta Laube" behandelt de arbeidsver- briek Hier en Nu en dan Handelingen houdingen binnen een groot bedrijf. De NCRV laat na afloop van de film een aantal jonge Nederlandse werknemers van- gedachten wisselen over de film. David Hollestelle en het Radio Trom bone kwartet verzorgen vervolgens de muzikale dagsluiting door twee bekende geestelijke liederen uit te voeren, na het laatste nieuws komt Teleac nog met de cursussen Vamos a ver (15e les) en Kosmovisie (4e les). Volgens Strawinsky heeft Rachmaninof zich onsterfelijk gemaakt door zijn fron sende blik. „Hij was een frons van zes en een halve voet hoogmaar zijn Rapsodie op een thema van Pagam- ni deed ons gisterenavond bijna schater lachen. Rachmaninof was een groot pia nist, hij ondernam de ene concertreis na de andere, maar in elke stad had hij een werkt sfel Zijn beroemde Tweede Pianoconcert schreef hij voor zijn eerste tournee door Amerika en de premiere ging in 1909 in New York. Zijn Tweede Symfonie werd in 1936 door St.okowsky in Philadelphia gedirigeerd en zijn „Rapsodie op een thema van Paganini" speelde hijzelf voor het eerst in 1934 in Baltimore. Het was zijn laatste grote pianowerk en de zwaar moedigheid die zijn andere werken ken merkte komt slechts zelden om de hoek kijken. De humor heeft de overhand; jammer dat dit werk zo zelden wordt uitgevoerd. De reden is waarschijnlijk dat de grote virtuozen zich de tijd niet gunnen om de 24 aartsmoeilijke variaties uit het hootd te leren. Het is niet te begrijpen waar Rachmaninof het geduld vandaan ge haald heeft om deze twee millioen noten te noteren. Maar het is nog onbegrijpe lijker dat Shura Cherkassky er geen moeite mee schijnt te hebben oni ze te spelen. Wie hem „aan het werk ziet moet wel constateren dat er oppervirtuo- zen bestaan die werkelijk alles kunnen. Dit concert kreeg het motto „Traditie mee en daarom mochten wij na de pauze luisteren naar „Fontana di Roma van Respighi" en naar de „Suite uit de opera „Harry Janos" van Zoltan Kodaly. Deze overbekende werken behoeven geen na dere toelichting. Maar ik acht mij ver plicht U te zeggen dat de zo gevreesde hoornsolo prachtig gespeeld werd de sa xofoonsolo was onberispelijk en de inzet van de slotmars door de zes trompetten was niet te verbeteren! J. H. MOOLENUZER. I (dan kijkt u véél prettiger) Een gesprek met vier van de vijf ini tiatiefnemers, brengt aan het licht, dat een wei-doordachte ideologie alleen, niet voldoende is voor het welslagen van een theaterstuk. Een behoorlijke dosis dwang dictatuur van de spelers mag niet ontbreken. Het is de bedoeling van de initiatief nemers ook elders in het land op te treden, Den Haag en Rotterdam toonden reeds belangstelling. De maand juni staat overigens al gedeeltelijk open voor ove rige belangstellenden in het land. Mis- schien komen ze naar Haarlem in het Bavo-gebouw. Op de zolderetage in een Amsterdams grachtenhuis worden de plannen gesmeed. Michel Dhont, (29 jaar), die welwillend zijn woning beschikbaar stelde, draagt de zorg voor de „ruimtelijke ordening van het stuk. De drie anderen, Bernard van de Boogaard (18 jaar), Dirk Dekker (25 jaar), beiden componisten, en Jean Pierre Plooi j (24 jaar), tekstschrijver,zijn de feitelijke schuldigen aan het initiatief. De vijfde, ook een componist, Jacob Klaassen, begin twintig, heeft verstek la ten gaan. „Het stuk hebben we zelf gemaakt. We dwingen het publiek tot een bepaalde ideologie. We willen de mensen de gele genheid geven zichzelf bezig te houden. Vandaar dat in een concertsituatie de basisopzet het publiek buiten de mu zikale handeling om zelf muziek kan ma ken. We zoeken nu naar de middelen waarop en waarmee dat kan", aldus Dek ker. Plooij„Het zou met kleine muziek instrumenten kunnen, fluitjes of zo. Je kunt dan lijnen trekken door een zaal en zo de reactie meten". (Een speciale vorm van geluidstechniek.) I De vraag of het geheel als een experi ment beschouwd moet worden, wordt enigszins verbaasd van de hand gewezen. „Wat we doen is nieuw. Voor zover we weten zijn er geen voorlopers. Wat we willen is feitelijk, dat er een ontwikke ling zal plaatsvinden in de muzikale structuur. Dat kan alleen als er tijdens het optreden verschillende patronen zichtbaar-hoorbaar worden. En dat is dan verder weer afhankelijk van de^ruimte- lijke orde, waarin we optreden." V.l.n.r. Jenn Pierre Plooij, Dirk Dek ker, Michel Dhont, Bernard van de Boogaard. systeem, hoe je het ook bekijkt, is in we zen afhankelijk van een bepaalde dicta tuur. Dat mag best. Maar in dit geval is participatie van het publiek nodig, echter net zolang, totdat ik het genoeg vind. Als het mooi genoeg is geweest, moeten we zelf weer verder kunnen gaan. Wij stel len de spelregels vast. Waarom ook niet." Het woord „dictatuur" mogen we met een grote korrel zout nemen. „Je moet er geen enkele politieke betekenis aan hech ten", zegt hij, hetgeen komisch klinkt, temeer met het beeld van Che Guevara op een affiche aan de muur voor mijn neus. „Wat we er precies mee be doelen kunnen we alleen tijdens het stuk uitleggen". Een soort groeiproces dus, waarbij het publiek betrokken is, en waarvan de leiding door de mensen op het toneel gegeven wordt. NEW YORK (AP) De beroemde Ame rikaanse saxofonist Johnny Hodges die bijna 40 jaar een van de steunpilaren in de band van Duke Ellington was, is maan dag op 63-jarige leeftijd overleden nadat hij in het huis van een tandarts in elkaar was gezakt. Hodges was een van de eerste grote solisten in de jazz. Met zijn langzame me lodische toon, speelde hij in een stijl die onmiddellijk herkenbaar was door duizen den Ellington-fans. „Konijn", zoals zijn bijnaam was, werd 25 juli 1906 geboren in Cambridge, Massa chusetts. Als musicus was hij grotendeels I autodidakt en kwam na met een aantal andere bands te hebben gewerkt in 1928 I bij Ellington. Op een periode van vijf jaar na, in het begin van de vijftiger jaren, toen hij zijn eigen band had, bleef hij bij Ellington. „Het gaat om de dagelijkse samenle ving. Daar moet de basis voor een betere, onderlinge verhouding gelegd worden. Natuurlijk kunnen we ons aansluiten bij de „notenkrakers" (groep die voor ver nieuwingen in het muziekbeleid pleit), maar dan doen we in feite niets voor het grote publiek. En daar gaat het tenslotte toch om. We zijn eigenlijk het kapita lisme terwille. „Diktatuur" is geen kleine produktie. We moeten ermee verdienen. We geven het publiek ontspanning door ze op details te wijzen." Details die ge combineerd worden door de eigen in breng. (Van onze Amsterdamse redactie) AMSTERDAM. Onder auspiciën van het Instituut voor esthetica van de univer siteit van Amsterdam wordt van 15 mei tot 6 juni in het Rijksmuseum een ten toonstelling gehouden onder de titel „Twee eeuwen Faust-illustraties". De collectie omvat 200 stuks waarvan een vijfde bestaat uit bibliofiele exempla- ren. Verder zijn er schilderijen, houtsne den, aquarellen etc. De werken komen o.m. uit Engeland, Rusland en Hongarije. r -i i Een van de interessante werken van Dali die in Rotterdam worden getoond, is een half-surrealistische vrouwenbuste: „Buste de femme retrospectif". Deze werd vervaardigd uit marmer, maïs, stro, verf en edelstenen. De edelstenen zijn inge zet op het marmeren gezicht van de buste en stellen een aantal mieren voor. Het thema mieren wordt vaak door Salvador Dali gebruikt. De buste werd gemaakt in 1933 en is in bruikleen gegeven door het casino van Knokke. Dali maakte het tij dens zijn vroeg-surrealistische periode (van eind 1920 tot omstreeks 1940). Hier na begint de klassieke periode van de schilder. Na de jaren vijftig gaat Dali over tot het maken van religieus werk, wat aan het eind van de jaren zestig weer verandert, dan worden zijn werken weer monumentaal. Uit de vroeg-surrealistische periode zijn tevens te zien „Portrait of Gala" en „Autumn cannibalism". „Portrait of Gala een portret van de vrouw van de schil der, werd uitgeleend door the Museum of Modern Art in New York. „Autumn can nibalism" is beschikbaar gesteld door the Tate Gallery in Londen Hoewel het gebeuren „gigantisch ge noemd kan worden ruim veertig men sen doen eraan mee zal het tot op de dag van de première voor iedereen een vraag blijven of „Diktatuur" als totaal theater een kans maakt. „We zoeken uiteindelijk zelf naar een weg om onze1 eigen ideeën te realiseren I zegt Jean Pierre Plooij. „Elke vorm, elk ROTTERDAM. Het museum Boy mans van Beuningen zal van medio no vember tot medio januari 1971 een ten toonstelling houden van werken van de Spaanse schilder Salvador Dali. Er zullen 60 a 70 schilderden, ongeveer veertig gouaches en tekeningen en enkele surrea listische objecten naar Rotterdam komen. De belangrijkste musea uit Amerika en Europa hebben voor deze expositie wer- I ken in bruikleen afgestaan. Ook talrijke privé-verzamelaars uit de hele wereld [verlenen hun medewerking. „Het is de eerste maal dat in Neder land een overzichtsexpositie van Salvador Dali te zien is. Elders in Europa zijn wel eens tentoonstellingen van Dali gehou den, maar van veel bescheidener aard aldus de directeur van museum Boymans van Beuningen, de heei C. Ebbinge Wub- ben. „Wij laten werken zien uit elke fase en hebben getracht uit elke fase de meest belangrijke werken naar Rotterdam te I krijgen." Hoofdconservatrice moderne kunst van het museum, mevrouw dr. R. Ham- macher-v.d. Brande: „Het accent ligt op de surrealistische periode van de schil der, omdat dit zijn kracht is en hij hier mee baanbrekend werk heeft verricht [Het zal geen monstertentoonstelling wor den, maar een expositie van zo hoog mo gelijk niveau; door een veelheid van wer ken worden de mensen alleen vermoeid. STOCKHOLM, (Reuter) De in Duits land geboren schrijfster Nelly Sachs is dinsdag op 78-jarige leeftijd in Stock holm overleden. Nelly Sachs ontving m 1966 de Nobelprijs voor de letterkunde samen met de Israëlische schrijver Sa muel Yosef Agnon Zij ontving de prijs voor haar buiten gewoon lyrisch en dramatisch werk, waarin de bestemming van Israel met treffende kracht tot uitdrukking werd gebracht. Nelly Sachs woonde sinds 1940 in Zweden. Mevrouw Sachs is overleden aan maagkanker. Zij was een jaar geleden hieraan geopereerd. Door tussenkomst van Prins Eugen, een overleden oom van de Zweedse ko ning Gustaf Adolf, is mevrouw Sachs destijds uit het concentratiekamp Auschwitz gered. Later nam zij de Zweedse nationaliteit aan. HILVERSUM I 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn. 7.20 Stereo; Lichte gramm.muz. 8.00 Nws. 8 11 Radiojourn. 8.20 Stereo: Lichte gramm.muz. (8.30 De groenteman) 8.50 Morgenwijding. 9.00 Stereo: Klas sieke en mod. muz. 9.35 Waterstanden. 9.40 Schoolradio. 10.00 Voor de kleu ters. 10.10 Arbeidsvitaminen. (11.00 Nws.) 11.30 Rondom 12. (11.55 Beurs berichten). 12.30 Mod. platteland. 12.35 Sportrevue. 12.54 Verslag Olympia s Ronde van Nederland. 13.00 Nws. 13.11 Radiojournaal. 13.30 Stereo; Muzikan tenuur. 14.30 't Is Historisch. 15.00 Voor de zieken 16.00 Nws. 16.03 Kunstkro niek. 17.00 Platenprogr. 17.30 Voor de jeugd. 17.55 Meded. 18.00 Nws. 18.11 Radiojournaal. 18.20 Uitz. C.P.N. 18.30 Stereo: Lichte orkestmuz. 19.00 Stereo: Amateurs musiceren. 19.25 Gesproken brief. 19.30 Nws. 19.35 Kerk veraf en dichtbij. 19.40 Mens en Bijbel. 19.50 Tweestemmig. 20.05 Stereo; Klass. en mod. muz. 21.25 Radiojournaal. 22.55 Avondje uit. 23.20 Stereo; Klass. muz. 23.55 Nws. HILVERSUM II 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord. 7.16 Stereo: Badinerie. (7.30 Nws.; 7.32 Actualiteiten; 7.50 Overweging. 8.00 Nws.) 8.30 Nws. 8.32 Voor de buisvrouw 9.00 Gymnastiek. 10.00 Pedagogische lezing. 10.20 Stereo: Muz. 11.00 Nws. 1103 Voor de zieken. 11.54 Bericht SUS-Aktie. 11.55 Meded. 12.00 Gevar. progr. (12.26 Meded. land- en tuinbouw 12.30 Nws. 12.41 Hier en Nu) 14.00 Ste reo: The Kilima Hawaiians Show. 14.30 Schoolradio. 14.50 Stereo: Lichte gram- mofoonmuz. 15.00 Godsdienstige uitz. 15.30 Stereo: Skivatoon. (16.00 Nws.) 16.15 Meer over minder. 17.45 Hier en nu. 18.00 Muz. 18.30 Nws. 18.41 Hier en Nu. 19.00 Spektrum. 19.15 Stereo: Le ger des Heilskwartier. 19.30 Kerkorgel concert. 20.00 Stereo: Klass. muz. 20.15 Marinierskapel der Koninklijke Mari ne. 22.15 Stereo: Lichte gramm.muz. 22.20 Avondoverdenking. 22.30 Nws. 22.38 Parlementair overzicht. 22.50 On voorzien. 23.55 Nws. HILVERSUM III 9.00 Nws. 9.02 Muz. 9.30 Zzzzoef 10.00 Nws. 10.03 Muz. (11.00 Nws.) 12. Nws. 12.03 Licht pl.programma. 13.00 Nws. 13.03 Waarom niet. 14.00 Nws. 14.03 Holster. (15.00 Nws.) 16.00 Nws. 16.03 Pop-magazine. 17.00 Nws. 17.02 Verzoekplaten. BRUSSEL 324 M 12.00 Nws. 12.03 Gevar. muz. (12.40 SOS-berichten voor schippers.) 12.55 Buitenl. persoverzicht. 13.00 Nws. 13.20 Tafelmuz. 14.00 Nws. 14.03 Schoolra dio. (15.00 Nws.) 15.30 Casinomuziek. 16.00 Nws. 16.03 Beursberrichten. 16.09 Lichte muz. 16.15 Progr. voor oudere luisteraars. 17.00 Nws. 17.15 Jazzmuz. 18.00 Nws. 18.03 Popmuz. 18.28 Paar- desportuitslagen. 18.30 Franse les. 18.33 Gramm.muz. 18.35 Wegwijs wezen. 18.40 Lichte muz. 18.45 Sport. 18.52 Taalwenken. 18.55 Koorzang. 19.00 Nws. 19.40 Gramm.muz. 19.45 Politie ke uitz. 19.55 Orkest-muz. 20.00 Open baar kunstbezit. 20.10 Boekbespreking. 20.25 Gramm.muz. 20.30 Hoorspel. 21.38 Amusem. muz. 22.00 Nws. 22.20 Geva- rieerde muz. (23.00 Nws.) 23.40 Nws. Nederland I 18.45 NOS: De Fabeltjeskrant. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 VARA: De groene tent (film), j 19.30 IKOR-CVK-RKK: Kenmerk. 20.00 NOS: Journaal, i 20.20 Uitz Stichting Socutera. 20.35 VARA: Het leven van Hendrik VTII. j 22.05 Ombudsman. 22.45 NOS: Journaal. 22.50 Samenvatting Tour door Nederland. Nederland H 18.45 NOS: De Fabeltjeskrant. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 NCRV: Scheepsjongens van Bontekoe. 19.13 Eddy Ready Go. 1 19.55 STER: Reclame. S 20.00 NOS: Journaal, i 20.15 STER: Reclame. 20.20 NCRV: De grote dag van Berta Laube (film). 22.00 Gewijde muziek en zang. 22.05 NOS: Journaal. 22.10 TELEAC: Spaanse les - les 15. 22.50 Kosmovisie - les 4 (herh.). The Art Gallery and Museum uit Glas gow staat het in 1951 door Dali geschil derde „St. John of the Cross" in bruik leen af. Dit is het meest belangrijke voor beeld uit de religieuze periode. Het Schot se museum ontvangt als tegenprestatie tijdelijk een werk van Vincent van Gogh 'Salvador Dali, die in 1904 in Figueras (Spanje) werd geboren, woont nu in Port Lligat in zijn geboorteland. Hij wis selt overigens vaak van woonplaats. De schilder werkt voornamelijk in Amerika, Frankrijk en Spanje. ADVERTENTIE Heeft u plotseling een feest, receptie of hap pening! Geen zorgen maken. U kunt bij ons rond neuzen en slagen. Alle maten in diverse prijs klassen. Nederland I 10.45 en 14.00 NOS-NOT: School televisie. 18.45 NOS: De Fabeltjeskrant. 18.51 STER: Reclame, j 19.00 STER: Reclame. 19.04 TROS: Ark 2. 19.30 De getrouwde vrijgezel. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. I 20.20 TROS: De man van de Diner's Club (speelfilm). 21.50 N'70 (3). I 22.35 NOS: JoumaaL 22.50 Samenvatting Olympia's Ronde van Nederland. 22.55 TELEAC: Bij leven en welzijn. I Nederland H 18.45 NOS: De Fabeltjeskrant. STER: Reclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. NOS: Scala. Van gewest tot gewest. STER: Reclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. VPRO: ICP Concert. Experiment in Zweden. Programma rond Leonard Cohen. Concerto pour un Exil. IKOR-CVK: Tot onze diepe droefheid. NOS: Journaal. 18.51 18.55 19.00 19.04 19.30 19.55 20.00 20.15 20.20 1 20.40 21.10 i 21.50 22.20 22.50 M

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1970 | | pagina 13