Nederlandse beeldhouwkunst te gast in het Duitse Marl Wajang in-'t-kuipje. 58ct ALGERIJE-FILM IN PARIJS AFGELAST Duke Ellington in RAI-gebouw ons thuis Expositie van Curt Stenvert in Haarlem Pulchri Studio wordt kunsthal SCULPTUREN ALS ONDERDEEL VAN EEN NIEUWE STAD Giuseppe Ungaretti overleden Veiling Mak van Waay bleef willig Voetbal en show van Gerard Cox Onder bedreiging Negen Muzen TV vanavond Radio vrijdag TV donderdag TV vrijdag DONDERDAG 4 JUNI 1970 (Van een medewerker) MARL Het blijft een vreemde gewaarwording om aan een landweg, ver buiten de bebouwde kom, het ge meentehuis te zien staan voor een wereldstad die er niet is. Het gebouw, een schepping van Bakema en Van den Broek, is al wereldbekend: twee hoge kantoorgebouwen, enkele lagere, brede „dozen", tussenruimten met niveauverschil en interessante door kijkjes, een plein en veel parkeer ruimte. Daaromheen, in de wijde om trek, alleen gras. Op plein en gras staan thans een 120-tal beelden: de tentoonstelling Marl 70 Stadt und Skulptur Jaarlijkse expositie Volten blijft Meteen plaat vindt iedereen z'n draai Beginmoeilijkheden Duitse beelden Een platenbon is altifd raak Ditishetrecept: Kaasfondue van Nederlandsekaas. Een platenbon is altijd raak Fonteyn en Nureyev naar ons land Een platenbon is altijd raak De stad Marl moet naar dit raadhuis toe groeien door de uitbreiding van een aantal kleine gemeenten, aan de noord- oostrand van het Ruhrgebied. Elders zijn zulke agglomeraties maar al te vaak ont staan als „natuurlijke" en gezichtsloze woekeringen van ons industriële tijdperk. Voor Marl is met dit stadhuis de stede- bouwkundige toon aangegeven. Het com plex stelt een norm. Aan de beeldhouw kunst is bij deze stadsontwikkeling een integrerende plaats toegedacht. Zo komt het dat men nu al, in het stad je Marl een Zadkine kan zien, werken van Manzu ,Greco en Mascherini, een Butler, een Bakic, die allen een vaste plaats in het stadsbeeld hebben gekregen. Zestien jaar geleden nam de gemeente raad het besluit tot dit beleid. En de ten toonstelling „Stadt und Skulptur" is daar een nieuw onderdeel van. De bedoeling is jaarlijks rond het stad huis een tentoonstelling te organiseren van nieuwe Duitse beeldhouwkunst. Daar bij zal steeds een ander land te gast wor den gevraagd. De artistiek adviseur van Marl is de Bochumer museumdirecteur dr. Peter Leo, die altijd veel daadwerke lijke belangstelling toont voor Nederland se kunst. Voor de eerste jaarlijkse expo sitie nodigde hij dan ook Nederlandse beeldhouwers uit. De aanpak, waarmee Marl een begin heeft gemaakt, is uniek en moet beeld houwers wel sterk aanspreken. Toch heeft de gemeente deze eerste maal moe ten ondervinden, dat ook zo'n jaarlijks evenement een inlooptij d nodig heeft. Londen begon na de oorlog met een beel dententoonstelling in de open lucht. Dat voorbeeld heeft veel navolging gevonden: Middelheim bij Antwerpen, Sonsbeek te Arnhem, etc. De produktie van beelden, die het buiten „doen" is naar verhouding van de expositiemogelijkheden niet groot. De meeste kunstenaars kunnen het zich niet veroorloven veel grote, duurzame stukken te maken, die niet voor een vas te plaats besteld zijn. Het wel beschik bare werk is soms al door enkele achter eenvolgende exposities „geboekt". Marl gaat niet, zoals Middelheim of het rijksmuseum Kröller-Müller te Otter- loo, een beeldentuin bij elkaar kopen. De ADVERTENTIE MILAAN, (AFP). De Italiaanse dich ter Giuseppe Ungaretti is op 82-jarige leef tijd in Milaan aan longoedeem overleden. De dichter werd enkele weken geleden ernstig ziek tijdens een reis door de Ver enigde Staten. Kort na zijn terugkeer deed zich een nieuwe crisis voor. Giuseppe Ungaretti, die beschouwd wordt als de „patriarch" van de Italiaan se poezie van de 20ste eeuw, was voor zitter van de Europese schrijversorgani satie. ADVERTENTIE kennismaking Wajang blijft ook gewoon verkrijgbaar in het bekende gouden pakje. Altijd smeerbaar, ook zo uit de koelkast. gemeente Kiest uit de jaarlijkse exposi ties een of meer werken, die als voor een bepaalde plek, in de bestaande of ont worpen stad, gemaakt lijken te zijn. Zo is voor een vaste plaats bij het stadhuis een kapitaal werk van de Nederlander André Volten de roestvrij stalen „cy- lindrische constructie" van 1969, 7,70 me ter hoog aangekocht. En zijn „kogel" met een doorsnede van 2,30 meter ligt zich nu op een andere plek bij het ge bouw eigenlijk ook al onmisbaar te ma ken. De op advies van een Duitse en een Nederlandse commissie uitgenodigde kunstenaars konden zelf beslissen welke beelden zij zouden sturen. Maar Tajiri bijvoorbeeld, bleek voor de ze tentoonstelling geen enkel groot werk beschikbaar te hebben. Couzijn en Pearl Perlmutter konden zich niet tot nieuwe grote dingen bepalen. Het tweemanschap GraatsmaSlothouber, dat ons land op de Venetiaanse biennale zal vertegen woordigen, kon maar een voorproefje van enkele „tegels" sturen van het ku bistisch gewelfde trottoir, waarvan de gemeente Marl de aankoop overweegt. Bovendien: rond het stadhuis heeft men wel alle ruimte, maar de ervaring en de outillage voor het inrichten van zo'n veeleisende tentoonstelling bezat men ditmaal nog niet. Bijgevolg liggen de ijzers van Carel Visser en enkele van de bronzen van Arthur Spronken zo maar op het gras. Een „minotaurus" van Spronken verdraagt dat beter dan een ijzeren raster van Visser, dat aan een muur hoort. Een staande visser moest op het hobbelige terrein met staal draden getuid worden, wat voor het ef fect vernietigend fs. Veel beter doen het op het gras de oomposities in aluminium van Eugène van Lamsweerde en de in die contrei en overigens al bekende driehoeksva riaties van Jaap Mooy. Het werk van de Amsterdammer Rogge blijkt toch be ter in een zaal tot zijn recht te komen dan daar in de open lucht. In het ge bouw is ook nog een klein deel van de tentoonstelling, waaronder twee reliëfs in goudglanzend brons van de Rotter dammer Garrit den Breems. Deze beeld houwer is in eigen land nog nauwelijks bekend, bij de opening bleek zijn werk veel bewondering te wekken. Op het stadhuisplein trekken allereerst twee grote composities in chroomnikkel- staal de aandacht: gemeenschappelijke werkstukken van het echtpaar Matschin- sky-Denninghoff. De tweede naam is we reldbekend. Brigitte Meier-Denninghoff was in de jaren vijftig befaamd door plastieken van tot welvende vlakken aan- eengelaste metalen staafjes. Matschin- sky is een decorontwerper, die in 1955 de beeldhouwkunst ter hand nam. De staafjesvlakken zijn nu uitgegroeid tot monumentale „worsten", gecombineerd ADVERTENTIE f5,- 7,SO 10,-15,-20,-25,- AMSTERDAM. Op een druk bezochte voortgezette kunstveiling woensdag bij Mak van Waay in Amsterdam, waar door het publiek met veel elan werd gekocht en de stukken gemakkelijk van de hand gingen, heeft een schilderij van W. Koe koek „Vele figuren op een bevroren stads gracht" 38.000 gulden opgebracht. Het werd door een Engelsman gekocht. „Het tour- nooi" van Monticelli bleef in Nederland voor 17.600 gulden. Drie werken van Wil lem Maris gingen weg voor resp. 5600, 3100 en 5300 gulden. „Vissersschepen bij woelige zee voor een havenhoofd" van Schotel haalde 7100 gulden- Kinderen voelen zich thuis in dit werk van de Btoemendaalse beeldhouwer Van Lamsweerde. met vlakwandige kubische blokken tot zeer fraaie formaties. Van Bernhard Heiliger bezit Marl al enkele bronzen. Thans blijkt hij in poly ester te werken. Alles wat hij doet heeft allure, maar het nieuwe werk kan niet zoveel indruk maken als zijn portretkop pen van weleer. Het zit in de lucht, dat kunstenaars in diverse landen met aan elkaar verwante dingen bezig zijn. Een zuil van de Duit ser Hauser kon een verrassende variant zijn op wat Volten maakt, de holle alu- miniumblokken waaruit Franz Rudolf Knubel verrassende, mooie composities stapelt, zou men evenals de tegels van Graatsma /Slothouber kubisch gewelfd kunnen noemen. Het heeft weinig zin, meer namen te noemen die pas wat zeggen wanneer men het werk van de betrokkenen ziet. Twintig Duitse beeldhouwers geven een belangwekkende indruk van de ook in dat land uiteenlopende wegen volgende beeldhouwkunst. Deze is, sedert verscheidene kunste naars liever de vormgeving van het landschap zelf ter hand nemen (land- art), allerminst een achterhaalde zaak. In Marl kan men enkele goede voorbeel den zien van het in relatie tot elkaar brengen van architectuur, beeld en ruim te. DOLF WELLING. Nederland I. Alweer voetballen om zes uur. De NOS brengt samenvattin gen van de wedstrijden ItaliëZweden, BelgiëEl Salvador en MarokkoW. Duitsland met commentaar van Theo Reitsma en Henk Terlingen. Omdat drie wedstrijden in de drie kwartier niet te verwerken zijn gaan we na Pipo en het journaal op het tweede net verder. Op Nederland I komt dan de VPRO met de film Ik kom wat later naar Madra van Adriaan Ditvoorst. Deze film, die werd gemaakt met subsidie van het ministerie voor Cultuur, Recre atie en Maatschappelijk Werk, werd door de critici zeer goed ontvangen. Dit voorst vertelt het verhaal van een sol daat op oefening, die bericht krijgt dat zijn vrouw in het ziekenhuis ligt en zich dan in zijn gedachten althans snel daarheen spoedt (of dat probeert te doen). Een eenvoudig maar fascinerend verhaal, dat evenwel bijzonder knap in beeld 's gebracht. Het tweede deel van het voorpro gramma van de VPRO behandelt de vraag Wie beslist er eigenlijk voor wie? Fungeren de gemeenteraden, de pro- vincale staten en het parlement wel als democratische kanalen? zo vraagt Leo Kool zich af. Om die vraag te beant woorden nam hij een voorbeeld uit de praktijk, het tot stand komen van het industrieterrein Moerdijk. Aansluitend aan het tweede journaal een stukje VPRO-amusement. Gerard Cox krijgt 40 minuten voor een eigen show, waarin hij verschillende gasten ontvangt. Daarbij behoren per slot van rekening wil de VPRO haar eigen identiteit bewaren de jongedames die in Amsterdam in een nachtclub met ontbloot bovenlijf muziek maken. Rob Touber heeft de regie van dit geheel. Down these mean streets a man must go is de titei van een gedramatiseerde documentaire, die vervolgens op de beeldbuis komt. Het is een Engelse pro duktie, die gebaseerd is op het leven en werken van de bekende detectiveschrij ver Raymond Chandler, wiens Perry Mason-series wereldberoemd zijn. In deze documentaire zien we Chandler zelf gespeeld door Tom Daly zowel als zijn bekendste romanfiguur, de on verschillige Philip Marlowe. In het le vensverhaal van de schrijver zijn ge speelde bagmenten uit zijn Marlowe- verhalen verweven. Het VPRO-gedeelte van de avond wordt besloten met een uitvoering van La Mama Repertory Company uit New York, het gezelschap dat kort geleden in Micke-y enkele voorstellingen gaf. Opgevoerd wordt een 16e-eeuws drama, getiteld 'irden of Faversham, uiteraard in een zeer moderne zetting. De inhoud van het stuk is niet zo verschrikkelijk belangrijk: het is een driehoeksverhou ding, die in bloed en tranen eindigt. Na het laatste nieuws nog de Teleaccursus Bij leven en welzijn, 19e les Nederland II. Na Pipo en het eerste journaal op Nederland II het vervolg van de samenvattingen van drie wed strijden uit Mexico Half acht Van Ge west tot Gewest en acht uur het tweede journaal. Dan komt de TROS aan bod. De actie Pakistan weer groen is door de TROS met enkele uitzendingen ge steund en ingeleid. Ter gelegenheid van de actie heeft prins Bernhard enkele vertegenwoordigers van de schooljeugd ontvangen. Daarvan brengt de TROS een korte reportage. Aansluitend de Dief van Washington, getiteld De Ontmoeting.. Van Bavaria kocht de TROS de Senta Berger Show, een programma rond de bekende Oos tenrijkse actrice Senta Berger, die heel goed blijkt te kunnen zingen. Ze ont vangt want dat is in shows als deze gebruikelijk verschillende gastarties- ten, zoals de popgroep The 5th Dimen sion uit Amerika, de danser-zanger Lester Wilson en de hoofdrolspeler van de Duitse Hair-produktie Reiner Scho ne. Uit de serie populair wetenschappe lijke films, die zijn gemaakt op basis van de bekende boeken uit de Time- Life-serie komt vervolgens Erfelijkheid. Wat weten we van het verschijnsel le ven en van het overerven van mense lijke eigenschappen? Zal de techniek zo ver gaan, dat we een bepaald soort mensen kunnen kweken en kunnen we die erfelijkheid beïnvloeden? Het zijn zo maar enkele vragen die rond deze pro blematiek rijzen. De film verhaalt over de stand van zaken van de wetenschap over de erfelijkheidsleer, stelt ethische vragen in discussie en probeert een blik te werpen in de toekomst. Na het laat ste nieuws gaat Teleac nog verder met de cursussen Spaans en Kosmovisie, resp. de lessen 17 en 6. HILVERSUM I. 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymnastiek. 7.20 Lichte gramm. muz. (8.00 Nws; 8.11 Radiojourn.; 8.30 De groenteman). 9.00 Klass. koorzang. (9.35 Waterstan den). 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Ar beidsvitaminen. (11.00 Nws). 11.30 Eu ropees Muziekfestival. 11.55 Beursbe richten. 12.00 Blik op de wereld. 12.30 Overheidsvoorl. 12.40 Lichte gramm. muz. 12.50 Praatje. 13.00 Nws. 13.11 Actualiteiten. 13.20 Mod. muz. 14.00 Ruimte: gew. muz.; Overdenking. 15.00 aspekten kamermuz. 15.45 Toe- rismo. 16.00 Gevar. progr. (16.00 Nws; 17.55 Mededelingen; 18.00 Nws; 18.20 Uitz. Vrije Gedachte; 19.30 Nws). 21.00 Semi-klass. en mod. muz. 22.00 Ontsporing van geweld. 22.30 Nws. 22.40 Mededelingen. 22.45 Actualitei ten. 22.55 Licht gevar. pl.progr. 23.55 Nws. HILVERSUM II. 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord. 7.16 Badinerie. (7.30 Nws; 7.32 Actua liteiten; 7.50 Overweging; 8.00 Nws). 8.30 Nws. 8.32 Voor de huisvrouw. (9.00 Gymnastiek). 9.40 Schoolradio. 10.00 Aubade. 11.00 Nws. 11.03 Voor de zieken. 11.55 Mededelingen. 12.00 Ge var. progr. (12.22 Wij van het land; 12.26 Mededelingen land- en tuinbouw; 12.30 Nws; 12.41 Actualiteiten; 13.00 Raden maar.14.05 Schoolradio. 14.30 Licht ensemble. 14.55 Verz.pl. progr. 16.00 Nws. 16.03 Disco-drive-in. 17.30 Sportkompas. 18.00 Muz. 18.19 Uitz. A.R.P. 18.30 Nws. 18.41 Hier en nu. 19.00 Wereldpanorama. 19.10 Veel gevr. muz. 19.40 Wijd als de wereld. 19.50 Zang en harp. 20.05 The sound of musical. 21.10 Metropole orkest. 22.00 actualiteiten. 22.30 Nws. 22.40 Cabaretprogr. 23.10 Hoorspel. 23.30 Licht muz. progr. 23.55 Nws. HILVERSUM m. 9.00 Nws. 9.03 De Eddy Becker Show. (10.00 Nws). 11.00 Nws. 11.03 De Felix Meurders Show. 12.00 Nws. 12.03 Top-30. (13.00 Nws). 14.00 Nws. 14.03 Suzie Cream Cheese. 15.00 Nws. 15.03 Muz. Boetiek. 16.00 Nws. 16.03 Country Western Show. 17.00 Nws. 17.02 Radiojourn. 17.05 Gevar. pl.progr. BRUSSEL 324. ADVERTENTIE 12.00 Nws. 12.03 Lichte muz. (12.40 SOS-berichten schippers). 12.55 Pers- overzicht. 13.00 Nws SOS-berichten schippers. 13.20 Tafelmuz. 14.00 Nws. 14.03 Semi-klass. muz. 15.00 Nws. 15.03 Show- en musicalmuz. 16.00 Nws. 16.03 Beursberichten. 16.09 Volksmuz. 16.30 Etnische muz. 17.00 Nws. 17.15 Jazz- muz. 18.00 Nws. 18.03 Popmuz. 18.28 muz. 18.35 Verkeerswenken. 18.40 Gi- taarmuz. 18.45 Sport. 18.52 Taalwen- ken. 18.55 Lichte muz. 19.00 Nws. 19.40 Oude muz. 20.00 Gevar. muz. 21.00 Klankbeeld. 20.45 Litterair progr. 22-00 Nws. 22.20 Kleinkunstprogr. 23.00 Nws. Caquelon inwrijven met knoflook. Dan 4 dl halfdroge witte wijn in de pan verwarmen tot de wijn gaat bruisen. Vervolgens 500 gr fijngesneden jong belegen Goudse toevoegen, goed roeren en weer aan de kook brengen. Binden met maïzena, op smaak afmaken met zout, peper, nootmuskaat en wat kirsch. (Van onze correspondent) PARIJS. De première in de drie grootste bioscopen van Parijs van de film „De slag om Algiers", waarin de Italiaanse cineast Pontecorvo de strjid tassen de Algerijnse nationalisten en de Franse parachutisten uit het jaar 1960 verbeeldde, is gisteren plotseling afge last. Dat besluit werd door de bioscoopdi recties genomen, nadat van de zijde van de voormalige aanhangers van een Frans Algerije met bomaanslagen en andere chantage-middelen was gedreigd. De film, die in 1965 werd opgenomen, had na een aanvankelijke weigering kort geleden eindelijk de goedkeuring van de Franse censuur verworven. Op verschil lende internationale festivals werd de film met hoge prijzen bekroond. Franse critici erkennen eveneens dat „De slag om Algiers" een realistisch AMSTERDAM. Jazzconcerten van im portantie hebben de laatste jaren in ons land en met name in Amsterdam nauwe lijks meer plaatsgevonden. Een van die zeldzame jazz-evenementen is echter zon dagavond 28 juni in de Zuidhal van het nieuwe RAI-gebouw in de hoofdstad. Dan zal, aan het begin van een grote Europese toernee, Duke Ellington en zijn 16 man sterke orkest een voor Nederland exclusief concert geven. Tijdens dit con cert zal Duke Ellington voor de eerste maal in Europa „The New Orleans Jazz Suite" spelen, zoals deze geïntroduceerd werd op het New Orleans Jazz Festival 1970. De Suite bestaat uit 5 delen en 4 por tretten. De delen zijn: 1. Giving Thanks For The Discovery; 2. The Aristocracy; 3. Buddy Bolden's Second Line; 4. Pastel Aura; 5. And of Course The Blues. De por tretten zijn van: Sidney Bechet, Louis Armstrong, Mahalia Jackson en Wellman Braud. Het concert van Duke Ellington te Am sterdam zal noch door radio, noch door te levisie worden opgenomen. maar onpartijdig beeld gaf van de wreed heden waaraan zowel de Franse militai ren als de Algerijnse rebellen zich des tijds schuldig maakten. De Parijse politie-prefect had een ver zoek van de bioscoop-directies van de hand gewezen om hun zalen tegen de dreigende ultrarechtse activisten te be schermen. In zijn hart is de prefect wel licht niet al te rouwig om het feit, dat de Parij zenaars nu van deze film versto ken blijven. De politie heeft namelijk weinig belang bij de instructieve lessen in de techniek van de guerrilla-strijd, die deze film over de veldslagen in de straten van Algiers bevat, voor zowel linkse als rechtse ac tivisten. *mm EEN BOEKJE, dat zeker enige wrange opmerkingen zal ontlokken aan de Dolle Mina's is „De toestand bij ons thuis" door Yvonne Keuls. Zij schrijft stukjes over haar kinderen meisjes in Het Vaderland. Aardig getekende situaties, goed waargeno men gesprekjes. Maar duidelijk is, dat geen stap verder helpt. De dochters van Yvonne Keuls groeien op in de zelfde rol, die elke Dolle Mina als de wortel van het kwaad de discrimina tie van de vrouw ziet. Maar ik kan me voorstellen, dat de meisjes Keuls vinden dat ze een fijne moeder heb ben. Moet ik daar wat op tegen heb ben? (Uitgeverij Ad Donker Rotter dam). Prjjs voor „Pan". Tijdens een internatio naal festival dat te Parijs werd georga niseerd door de Federatie van vereni gingen voor natuurbescherming, is de film „Pan" van Herman van der Horst met de grote prijs onderscheiden. Deze zal hem op 10 juni worden uitgereikt. (Van onze kunstredactie) HAARLEM Van 11 juli tot en met 5 september wordt in de Vlees- en Vishal een tentoonstelling gehouden van werk van Curt Stenvert uit Wenen. De expo sitie krijgt tot titel „Funktionele kunst van de 21ste eeuw". Het werk van Stenvert was op buiten landse tentoonstellingen te zien. Zo trok hij de aandacht van het Oostenrijkse pa viljoen op de Tweejaarlijkse te Venetië in 1966. Met hetgeen hij tentoonstelt, wil Stenvert de kunst en de samenleving be nevens hun onderlinge verhouding ver anderen. De samenstellers van de ten toonstelling vonden het daarom „weinig zinvol" een catalogus te maken bij iemand die zich zo kritisch opstelt tegenover de positie van de kunst in deze tijd. De ex positie gaat daarom vergezeld van een krant, waarin „verband gelegd wordt tus sen actuele problemen uit onze samenle ving en het werk van Stenvert". ADVERTENTIE f 5,- 7,50 ÏO,-15,- 20,- 25,- DEN HAAG. Het plan bestaat om in Den Haag een zogenaamde kunsthal te creëren, waarin alle facetten van de he dendaagse, met name ook Haagse, beelden de kunst in snelle afwisseling kunnen worden getoond. De kunsthal zal kunnen worden gerealiseerd door de tentoonstel lingszalen van het Schilderkunstig Ge nootschap Pulchri Studio aan het Lange Voorhout in Den Haag te verbouwen. Dit blijkt uit een voorstel aan de ge meenteraad om Pulchri Studio een sub sidie te verlenen als bijdrage in de kosten van reparatie aan de daken van de ten toonstellingszalen. De eigenlijke verbou wing tot kunsthal wordt geraamd op f 300.000. (Van onze correspondent) DEN HAAG. Margot Fonteyn en Ru- dolf Nureyev geven volgende maand twee voorstellingen in Nederland: zaterdag 18 juli in het Congresgebouw in Den Haag, maandag 20 juli in het RAI in Amsterdam. Met steun van danseressen en dansers van het Nationale Ballet wordt „Giselle" uitgevoerd. Zondag 19 juli geven ze een voorstelling in Ostende. ADVERTENTIE f5,-7,50 10r15,-20,- 25,- Nederland I 18.00 NOS: Wereldkampioenschappen Voetbal Mexico. 18.45 Pipo de Clown. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 VPRO: Ik kom wat later naar Madra. 19.34 Wie beslist er eigenlijk wie. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: JoumaaL 20.15 STER: Reclame. 20.20 VPRO: Muzikale show rond Gerard Cox. 21.00 Documentaire. 21.52 Arden of Faversham. 22.40 NOS1: Journaal. 22.45 TELEAC: Bij leven en welzijn. Nederland n 18.45 NOS: Pipo de Clown. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 NOS: Wereldkampioensch. Voetbal Mexico. 19.30 Van gewest tot gewest. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 TROS: Pakistan weer groen. 20.25 De dief van Washington. 21.15 Showprogramma Senta Berger. 22.05 De wereld waarin wij leven. 22.35 NOS: Journaal. 22.40 TELEAC: Spaanse les - les 17. 23.20 Kosmovisie. Nederland I 18.45 NOS: Pipo de Clown. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS1: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 E.O.: Beloofd Land. 19.35 Koorzang. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 KRO: Metropole-orkest. 20.57 Aktie Harten-5. 21.00 Brandpunt. 21.40 Bonanza. 22.30 KRO-RKK: Riskante Kerk. 22.55 NOS: Journaal. 23.00 TELEAC: Van molecuul tot mens - les 19. Nederland II 18.45 NOS: Pipo de Clown. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 NOS: Den Haag vandaag. 19.09 Vrij-uit. 19.30 AVRO: Weivaardigheden. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 AVRO: Johnny Cash in San Quentin. 21.10 Don Quishocking. 21.50 Vandaag of morgen. 22.40 NOS: JoumaaL

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1970 | | pagina 17