ELSJE DE WIJN: Praat me niet over Karei 'J Amerikaans koor gaf knap gezongen concert Gagaku uit Japan Wanneer toneel verdwijnt zou niemand het merken AGENDA HOLLAND FESTIVAL YALE GLEE CLUB V PRO-enquête Muzikale show eert Rodgers De laatste: de finale TV vanavond TV zondag Radio zondag Radio maandag TV zondag TV maandag ZATERDAG 20 JUNI 1970 9 (Var een medewerkster) AMSTERDAM Praat in de nabij heid van actrice Elsje de Wijn niet meer over haar „Karei". „In gods naam". Het succesvolle nummer uit de musical „Met man en muis" (An nie M. G. Schmidt/Harry Bannink), gebombardeerd tot een langdurig hit- werk, komt haar „d'r oren uit". „Ik zing 't niet meer", zegt ze, gezeten op het smalle balkon van haar echtelijke woning in de hoofdstad, waarna een lachende bekentenis: „Misschien voor een ton. Voor geld doe ik bijna alles", volgt. M oeilijk Centrum Gelijk T elevisie AMSTERDAM De Yale Glee Club, het mannelijk studentenkoor van Yale University, heeft in de loop der jaren een internationale reputatie opgebouwd Het koor heeft echter vorig jaar een gedaanteverwisseling ondergaan, toen werden namelijk voor het eerst in het 269-jarig bestaan van de Yale University, vrouwelijke studenten tot. Yale College toegelaten. Het eerste, wat deze klaarblijkelijk muzikale meisjes deden, was een meisjeskoor oprichten: „Yale Wo men's Chorus" om met de mannen van de Glee Club op tournee te kun nen gaan. Van der Hoogtprijs voor Vogelaar DEN HAAG De Japanse keizer lijke hofkapel heeft vrijdagavond voor een grotendeels gevulde zaal in de Koninklijke Schouwburg in Den Haag haar eerste Nederlandse voor stelling gegeven. Dit geschiedde in het kader van het Holland Festival, dat naar aanleiding van de grote be langstelling voor het Japanse No- theater in het H.F. van vorig jaar, wederom besloot een Japanse kunst vorm in het programma op te nemen. TV zaterdag Flapuit Elsje (26), de gekke meid uit „Met man en muis", „Improvisaties" en „Kort en klein", weet echter dat ze aan die „Karei" veel te danken heeft. „Een ongelooflijke populariteit ten eer ste. Een erkenning en herkenning van de „Man in the street", want: „Je kunt je hele leven de mooiste rollen op toneel brengen en de prachtigste actrice zijn, zonder ooit opgemerkt te worden door een groot publiek. Zodra je echter op het kastje komt, ben je een nationaal be zit. Zoiets heeft voor- en nadelen. Je weet gewoon, dat het „all in the game" is en zo'n ramp is het nou ook weer niet". Drie jaar geleden kwam Elsje de Wijn, na een eindexamen aan de toneelschool, bij toneelgroep „Centrum", waarbij ze vast geëngageerd is. Met „passen en me ten" en een „soepele situatie" de NOS heeft wat het lenen van acteurs en actri ces betreft een afspraak met de gezel schappen is haar dagindeling, over dag vaak tv en 's avonds toneel, vol te houden. Soms is het weieens moeilijk: „Je bent tenslotte de godganse dag en avond met jezelf bezig". Voor haar nieuwe seizoen bij Centrum veranderde ze haar jaarcontract in een halfjaarlijks engagement. De in januari te verwachten Amerikaanse musical „Salvation", waarin Elsje een rol toebe deeld krijgt, is er de oorzaak van. John J. Crane polste haar voor deze hier uit te brengen vrije produktie. „Kijk, als ze dan zeggen, er zit een fantastische rol voor jou in, dan ben ik weg. Ik ben nu eenmaal zo'n gek mens, dat graag verschillende dingen doet. Soms denk ik weieens, dat men bij Cen trum het idee krijgt van: Oh, daar heb je haar weer". Met „Salvation", de off-Broadway rockmusical waarvoor Lennaert Nijgh de vertaling verzorgt, maakte ze reeds kennis via regisseur Paul Aaron, die in Amerika het werk van C. C. Courtney en Peter Link regisseerde en tevens voor de Nederlandse produktie geëngageerd is. Elsje de Wijn, een eerlijke interesse voor de nieuwe produktie tonend: Aa- ror heeft aan de hand van de plaat ons vier jongens, vier meisjes kennis laten maken met de produktie. We moes ten hem echter gelijk vergeten, want „Salvation" wordt op ons onder meer ZATERDAG Amsterdam, Concertgebouw, 3 uur: Concertvoorstelling van Me dea van Luigi Cherubini met o.a. Magda Olivero, omroeporkest en -koor o.l.v. Fulvio Vernizzi. Amsterdam, Concertgebouw, 8.15: Concertgebouworkest o.l.v. Colin Davis m.m.v. Maria Suchèl sopraan, werk van Haydn en Ja- nacek. Amsterdam, Koopmansbeurs, 8.15: Teatro Libero uit Rome met Orlando Furioso (Razende Roe land). Den Haag. Kon. Schouwburg. 8.15: Theater in der Josefstadt met Das Wort van Arthur Schnitzler. Den Haag, Kloosterkerk, 8.15: Nederl. Filharmonisch Koor en Nederlands Kamerorkest o.l.v. Fe lix de Nobel met barokprogram- ma. Rotterdam, Schouwburg, 8.15: Gagaku, Japanse hofkapel. Rotterdam, De Doelen, 8.15: In ternationaal poëziefestival. Den Haag, HOT-theater, 8.15: Rock-protest-musical Stomp. ZONDAG Amsterdam, Stadsschouwburg, 8.15: Japanse Hofkapel Gagaku. Amsterdam, Koopmansbeurs. 8.15: Orlando Furioso door Tea tro Liber uit Rome. Amsterdam, Engelse Kerk Be gijnhof, 8.30: Collegium Musicum Amstelodamense o.l.v. Toon Vranken m.m.v. Bernard Barte- link, orgel. Den Haag, Kon. Schouwburg, 8.15: Theater in der Josefstadt met „Das Wort" van Arthur Schnitzler. Den Haag, HOT-theater, 8.15: Rock-protest-musical Stomp. Rotterdam, Schouwburg. 8.15 Pelleas et Melisande door Neder landse Operastichting. Rotterdam, De Doelen, 8.15: Internationaal poëziefestival. Rob de Nijs, Cor van den Brink per soonlijk afgestemd. De produktie vertelt een vaag verhaal over sex en religie. Het zalige vind ik de muziek. Er komt een orkest met zeven man. Weet je, met een orkest is het heerlijk werken. Bij toneel mis ik zoiets vaak". Naaktscènes? „Oh ja, ik geloof dat ze erin zitten. Het wordt een soort schim menspel. Tegen naaktscènes heb ik al lerminst bezwaar, overigens. Het moet wel functioneel zijn. Kijk, plompverlo ren naakt op een toneel gaan staan, heeft geen enkele zin". Dat toneel wordt voor „Salvation", waarvoor 1 december de repetities beginnen, van 15 januari af Carré („als dat er nog staat"). Daarna is het met „Salvation" de provincie in. Een woord als „provincie" voert terug naaf Centrum. Een spontane uitlating begeleidt „reizen is verschrikkelijk". Voor sommige voorstellingen reis je je te pletter en je vindt dan een zaal met vijf tig mensen. Den Bosch is daar een mooi voorbeeld van. Je vraagt je dan >vel af: waar speel ik eigenlijk voor. Dit euvel schijnt overigens niet voor Nederland al leen te gelden. Regisseur Peter Oosthoek was laatst op een congres in Duitsland. Duitse, Franse en Engelse gezelschap pen overkomt in hun land hetzelfde. Ik heb vaak het idee, dat wanneer to neel van de ene op de andere dag in Ne derland zou verdwijnen, er slechts tien mensen zullen huilen, twintig het jam mer zouden vinden en de rest het niet eens zou merken. Dat iedereen van tijd tot tijd het gevoel heeft van: Laten we er maar mee ophouden, geloof ik ten stelligste". „Die tomatenjongens hebben naar mijn idee gelijk. Het bestel deugt niet. Vlak na de oorlog was het misschien su bliem. Nu niet meer. Een kant en klare oplossing zie ik niet. Probeer het daar om bij mezelf te zoeken, me af te vra gen met welk engagement ik bezig ben. Ik geloof, dat die Tomaten een dergelij ke positieve reactie bij velen te weeg hebben gebracht. Er ontstonden hevige discussies tijdens de repetitiepauzes over beleid en functie. Een reactie van een publiek is namelijk voor mij enorm belangrijk. Als je een voorstelling lang hebt gespeeld en je krijgt een enthou siast publiek tegenover je, dan ontstaan er bij mij een geweldige kick. En lange trajecten zijn dan totaal vergeten". Nieuwe tv-plannen heeft Elsje de Wijn voorlopig niet. „Salvation" en de eind juli te beginnen repetities van Gerben Hellinga's bewerking „Kees de Jongen" naar het boek van Theo Thijssen (voor Centrum) maken meer werkzaamhe den onmogelijk. Medewerking aan het tv-programma „Kort en klein" (maan delijkse uitzending van VARA) blijft ge handhaafd. „Improvisaties" verdween. Gisteravond hebben zij in de Thomas- kerk een gezamenlijk concert gegeven onder de naam van „Yale Chamber Chorus" de 24 meisjes en de 26 jon gemannen zingen onder leiding van Fen- no Heath, die al sinds 1953 dirigent is van de Glee Club. (Glee is een lied voor drie of meer solostemmen a capelle meestal in canon vorm. De Glee stamt uit Engeland omstreeks 1750). Voor de opening van het concert had het kamerkoor een verrassing in petto: zij zongen het „Wilhelmus" in het Hol lands en uit het hoofd! Dit hoofse gebaar werd met een enthousiast applaus be loond. Zij gingen over tot de orde van de dag met „Agnus Dei" van Thomas Morley (1557-1603), gevolgd door een prachtig gezongen achtstemmig „Crucifixus van Antonio Lotti (1667-1740; 1704 benoemd tot organist aan de San Marco). Daarna zong het meisieskoor vijf liederen uit „A Ceremony of Carols" van Benjamin Britten. Het klonk uitste kend het is wonderbaarlijk wat deze meisjes in een jaar tijds bereikt hebben. Om te bewijzen dat ze er nog lang niet zijn zong de Glee Club een meesterlijk dubbelkoor „Repleti Sunt" van Jakob Handl (1550-1591) en een tweetal madri galen van Orlandi di Lasso. Gezamenlijk gingen zij weer verder met zes Franse liederen van Paul Hindemith, waarvan het „Puisque tout passe" bijzonder gees tig gezongen werd. Na de pauze hoorden wij nog een knap gezongen Kyrie door de dirigent Fenno Heath gecomponeerd en een Allelujah van Randell Thompson, dat diepe indruk maakte. Toen was het gedaan met de oorspronkelijke koorzang, want de rest van het programma bestond uit negro spirituals. Bijzonder knappe arrangemen ten van de religieuze liederen van de Noordamerikaanse negers weliswaar, maar de sentimentaliteit en de kunsten makerij voerden toch de boventoon. Ik kan niet anders zeggen dan dat „Soon- ah will be done," „In that Great Gettin' up Mornin" en „O Rise, Shine" virtuoos gezongen werden, de „jazzy" sfeer werd goed getroffen en er was een „swinging sound," maar het blijft altijd een imi tatie van de negerkunst. Het is pronken met andermans veren en dat hoort in de muziekwereld niet thuis. Er stond veel goeds tegenover, het eerste deel van het programma getuigde wel degelijk van zuiver stijlbegrip, daarvan hebben wij on verdeeld genoten. J. H. MOOLENIJZER. LEIDEN De Maatschappij der Neder landse Letterkunde heeft de „Lucy B. en C. W. van der Hoogtprijs 1970" toege kend aan de schrijver Jacq Firmin Voge laar voor zijn boek „Het heeft geen naam". De prijs waaraan een geldsbedrag van 1500.is verbonden, werd hem zaterdagmiddag uitgereikt op de jaarver gadering van de Maatschappij der Neder landse Letterkunde in Leiden. Een jury, bestaande uit Hella Haasse, Gerrit Borgers, Pierre Dubois, Kees Fens en Paul de Wispelaere, had Jacq Firmin Vogelaar met algemene stemmen voorge dragen voor de prijs. „Met het werk van enkele dichters staat het proza van Jacq. Firmin Vogelaar geheel apart in de Ne- (Van onze correspondent) DEN HAAG Al heeft de VPRO dan de afgelopen maanden weer wat ledenwinst kunnen boeken, toch staat daar een verlies van andere leden tegenover, dat de vrijzinnige omroep klaarblijkelijk met zorg vervult. De VPRO-leiding heeft thans een insti tuut voor marktonderzoek in de arm genomen om de meningen en andere gegevens te verzamelen van de ex- leden. Het Amsterdamse instituut Pre view n.v. moet niet alleen nagaan waarom men heeft bedankt, maar ook waar de klandizie is heengegaan. Ook wordt in de aan oud-leden toegezon den vragenlijst ronduit gevraagd of men het prettig zou vinden als de VPRO zou verdwijnen of dat men juist bereid zou zijn weer lid te worden als deze omroep 1000 leden tekort zou komen om te blijven werken. In een begeleidende brief wordt ano nimiteit gewaarborgd en wordt in uit zicht gesteld, dat de VPRO wellicht rekening zal houden met geuite kri tiek. Nederland I. De NCRV-middag staat in het teken van de onbezorgde amuse ment. Vijfentwintig minuten kunnen jong en oud zich eerst vermaken met de avonturen van Abott en Costello, die op het smalle pad der verliefden wandelen. Dan een aflevering van „Schoonmoeders". Tenslotte in het middagprogramma de tweede afleve ring van „Met zijn Vieren op een on bewoond eiland", de Zweedse serie over 4 kinderen op een eilandje voor de Zweedse kust. Het avondprogramma vermeldt Pipo het journaal, de Scheepsjongens van Bontekoe en Eddy ready go, de pla- tenshow met de bekende Eddy Becker, die het niet alleen bij de pop houdt, maar ook een rechtgeaarde smartlap niet schuwt. Aansluitend aan het twee de journaal een aflevering van de On grijpbare Pimpernel. Hoofdschotel van de avond is een kleurenshow van Wim van Schaik, die de titel meekreeg With a song in my heart. Het is een show die werd ge maakt ter ere van het feit dat de be kende componist Richard Rodgers de vorige maand zijn gouden jubileum als liedjesschrijver herdacht. Met solisti sche medewerking van Rita Hovink, Henny May, Christine Cunne, Ronnie Tober, Marco Bakker, Edwin Rutten, The Unit Gloria, het kinderkoor De Schellebellen en het bekende Zwolse koor the Modern Vocal -Group. Freddy Ahlbeck praat alles aan elkaar en vertelt over Rodgers. Aansluitend de actualiteitenrubriek Hier en Nu, Ds. S. E. Hoff met een meditatie over Spreken of Zwijgen, het laatste nieuws en uit Mexico een recht streekse reportage van de wedstrijd UruguayWest-Duitsland. Nederland 2. Pipo komt ook op het 2e net met zijn verhaaltje. Na het nieuws wordt hij opgevolgd door het duo Ellen BlazerBerend Boudewijn, dat voor deze aflevering van Europa de beste onderdeeltjes van de serie van het afgelopen winterseizoen heeft ver zameld. Aansluitend aan het journaal het pro- De voorstelling, „Gagaku" genaamd (wat letterlijk voorname, elegante mu ziek betekent), bestond uit twee delen. Het eerste deel, „kangen", was een mu ziekstuk, waarbij van houten blaasinstru menten, snaarinstrumenten en slagwerk gebruik werd gemaakt. In het tweede deel „bugaku" werd de muziek door in veelkleurige kledij gestoken en gemasker de dansers begeleid. „Gagaku" is de be naming van de oudste concert- en dans cultuur die Japan kent. Dit soort ritueel concert is aan het keizerlijke hof in Tokio ontstaan en wordt op het ogenblik door een groep specialisten zo authentiek mo gelijk weergegeven. De leden van de kei zerlijke hofkapel worden van kindsaf door hun ouders (het gaat van vader op zoon) in deze techniek opgeleid. Het optreden werd ook bijgewoond door diverse autoriteiten en leden van de Ja panse ambassade. Het publiek, dat in de warme zaal het schouwspel als gefascineerd gadesloeg, beloonde de medewerkers van de keizer lijke hofkapel aan het eind van de voor stelling met een ovationeel applaus. derlandse letteren. Ais prozaïst verricht hij in Nederland het werk van een pio nier", aldus het juryrapport. „Al laten zich directe beïnvloedingen niet aanwij zen, het werk van Vogelaar moet", aldus de jury. „gesitueerd worden binnen een Europese context: het proza van Beckett en bepaalde verworvenheden van de „nouveau romar" en dat in de opvattin gen van de realiteit en in het taalge bruik". gramma Zomaar een Zomeravond. Er zitten weer een paar spelletjes in zo als Partner-zoeken, er komt weer veel nieuws en commentaar gepresen teerd door Koos Postema en voorts is er vermaak. Medewerkenden zijn o.m. het cabaret van Ivo de Wijs, Bob Bellamy en het in Engeland werkende Amerikaanse zangtrio-tje a la Supre- mes, the Flirtations. Dan de eerste aflevering van een nieuwe serie, Mannix. Achter die naam verschuilt zich een particulier detecti ve zoals we ze kennen uit tal van ro mans. Hij is een ijzersterke knaap, die voor niets en niemand uit de weg gaat en wiens enige zwakke plekje geser veerd is voor een beeldschone secre taresse. Nederland 1. In de ochtenduren komt een eucharistieviering uit de kerk van de H. Antonius van Padua in Haarlem. Het middagprogramma be gint zoals normaal op zondag met nieuws, het weekjournaal, de ver keersinformatie en de Verrekijker. Daarna l1/» uur Sport op Zondag. De races voor formule I wagens om de Grand Prix van Zandvoort met als commentator Frans Henrichs en het Internationaal concours hippique in Aken, waarbij Aad van Leeuwen spreekt. Pipo en Woord voor Woord leiden het avondprogramma in, waarna de geza menlijke kerken onder de titel „Je staat tegen jezelf te schreeuwen" een filmportret brengen van Bert Terscheg- get die in de theologie promoveerde met een proefschrift over de revolutie. De KRO begint met Knotse Kneuzen Rally en een aflevering van Kapitein Harmsen. Dan is het tijd voor het nieuws en aansluitend Toch een happy end, een Duitse speelfilm. Het laatste halve uur van de zondag is voor Anton Kersjes en zijn Amster dams Philharmonisch Orkest, dat fragmenten speelt uit Midzomernachts- droom, de suite die Felix Mendelssohn Bartholdy schreef bij Shakespeares to neelstuk. Nederland 2. Om vijf voor zeven is het zover. De urenlange, vaak mid dernachtelijke reportages van de wed strijden om het wereldkampioenschap voetballen wordt afgesloten met de fi nale: BraziliëItalië. Alvorens de achtergebleven sport- commentatoren de rest van de week- eindsport mogen belichten waarvoor zij drie kwartier krijgen eerst nog een aflevering van de Canadese serie Rechtvaardige Rebel. HILVERSUM I. 8.00 Nws. 8.13 Wat een weer! (9.00 Sportmeded.). 9.15 Stereo: Klass. mu ziek. 9.45 Uitz. Humanistisch Verbond. 10.00 Onderweg 10.30 Vraag en antw. 11.40 Balans. 12.00 Muzikaal Onthaal. 13.00 Nws. 13.10 Lezing. 13.19 Radio journaal. 13.35 Radar. 14.00 Biels Co 14.30 Progr. voor gastarbeiders. 17.00 Stereo: Lichte orkestmuz. 17.50 Nws. 18.05 Meded. 18.10 Langs de lijn. 18.30 Het ODroer kraait. 19.00 Zin en tegen zin. 19.30 Nws. 19.35 Mod. kamermuz. 20.00 Opstaan tegen zittenbliiven. 20.30 Stereo: Gevar. progr. 22.30 Nws. 22.40 Meded. 22.43 Radioiourn. 22.55 Stereo: Licht pl.progr. 23.55 Nws. HILVERSUM II. 8.00 Nws. 8.10 Stereo: Badinerie. 9.00 Nws. 9.15 Stereo: Laudate. 10.00 Eu charistieviering. 11.00 Nws. 11.02 Ste reo: Lichte gramm.muz. 11.55 Meded. 12.00 Kerkorgelconcert. 12.40 Tussen beide. 13.00 Nws. 13.10 Voor de jeugd. 13.25 Stereo: Klass. muz. 14.10 Hoor spel. 14.30 Semi-klass.muz. (In de pau ze 15.20 litterair progr.). 16.30 Let the peoples sing. 17.00 Geref. kerkdienst. 18.00 Convent. 18.30 Het Geladen schip 19.00 Nws. 19.07 Stereo: Musica Sacra. 19.45 Lezing. 20.00 Stereo: Klass. muz. 20.30 Stereo: Klass. <*ew.. muz 21.00 Stereo: Muz. quiz. 22.00 Kruispunt. 22.25 Overweging. 22.30 Nws. 22.40 Ver- zoekprogr. klass. en mod. muz. 23.55 Nws. HILVERSUM m. 9.00 Nws. 9.02 Drrruit! 10.00 Nws. 10.02 Juist op zondag. 11.00 Nws. 11.02 Muziek-mozaïek. 12.00 Nws. 12.02 Verz. pl.progr. 13.00 Nws. 13.02 NAR. 14.00 Nws. 14.02 Langs de liin. (15.00 en 16.00 Nws.) 17.00 Nws. 17 02 Radiojour naal. 17.05 Licht pl.progr BRUSSEL 324 M 12.00 Lichte muz. 13.00 Nws. weer bericht en SOS-berichten voor schip pers. 13.20 Ooera en belcanto. (14.00 Nws. Vanaf 15.00 Verkeersinformatie) 15 30 Snort en muz. (17 00 en 18 00 Nws.) 18.30 R.K. Uitz. 19.00 Nws 19 30 Muz.- nrn«r. 22.00 Nws. De Zeven Kunsten. 22.20 Dansmuz. (23.00 Nws.) 23.40 Nws. HILVERSUM I 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn. 7.20 Soc. lied. 7.23 Lichte muz. report. 7.33 Van de voorpagina. 7.54 Deze dag. 8.00 Nieuws. 8.11 Actualiteiten. 8.22 Lichte muz. report. 9.10 Stereo: Engels Ka merorkest. 9.35 Waterstanden. 9.50 Ko ning Klant. 10.00 Voor de vrouw. 11.00 Nws. 11.03 Stereo: Rep. Ned. Radio Orkest. 12.00 Maanda" 13.00 Nws. 14.25 Schoolradio. 14.45 Le'ine 15.20 Eurolieht. 16 00 Nws. 16.03 Caribia. 16.30 Voor de jeugd. 17.30 Brabant journaal. 17.55 Meded. 18 00 Nws. 18.11 Radioiourn. 18.25 Praatje. 18.30 Se- reo: Krabbels in de kantlijn. 19.30 Nws. 19.35 Educatief Toerisme. 20.05 Stereo: Jazz in aktie. 21.00 Taalbe heersing. 21.10 Stereo: Lichte muz. 21.40 Gamma van Aloha en Beta. 22.10 Sextant. 22.30 Nws. 22.40 Meded. 22.43 Journaal. 22.55 Stereo: Metro's Mid night Music. 23.55 Nws. HILVERSUM II 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord. 7.16 Stereo: Badinerie. 7.30 Nws. 7.32 Actualiteiten. 7.50 Overweging; 8.00 Nws). 8.30 Nws. 8.32 Voor de vrouw. 9.00 Gym voor de vrouw). 10.00 Orgel concert. 10.15 Nederl. muziekleven. 11 Nws. 11.03 Voor zieken. 11.30 Bejaar- denprogr. 11.55 Meded. 12.00 Los-Vast. (12.21 Voor boer en tuinder; 12.26 Me ded. t.b.v. land- en tuinbouw: 12.30 Nws. 12.41 Hier en Nu. 14.05 School radio. 14.30 Stereo. Klass. en mod. muz. 15.00 Geref. dienst. 15.30 Zoeklicht op Nederl. (Overiissel) (16.00 Nws.) Over heidsvoorl. 17.20 Publiciteitsmedia in Suriname. Liedjes uit verre landen. 7.45 Voor de jeugd. 18.00 Stereo: Meis jeskoor. 18.19 Partij v.d. arbeid. 18.30 Nws. 18.41 Hier en Nu. 19.00 Geeste lijke muz. 19.20 Israel, in het brand punt. 19.35 Muzikaal Intermezzo. 19.45 Opbouw. 20.00 Stereo: Holland Festi val 1970. 21.00 Portret van John Cage. 22.20 Avondoverdenking. 22.30 Nws. 22.40 Stereo: Platennws. 23.30 Ste reo: Mod. liederen. 23.55 Nws. HILVERSUM III 9.00 Nws. 9.02 Fit. 10.00 Nws. 10.03 Popstation. (11.00 Nws. 12.00 Nws. 1203 Jam-on-Radio. 13.00 Nws. 13.03 Licht progr. 14.00 Nws. 14.03 Holster. (15.00 Nws.) 16.00 Nws. 16.03 Popmagazine. 17.00 Nws. 17.02 Verzoekplaten. BRUSSEL 324 M 12.00 Nws. 12.03 Muziekprogr. (12.08 Landbouwkroniek. 12.30 Weerbericht, SOS-berichten voor schippers). 12.55 Buitenl. persoverz. 13.00 Nws. 13.20 Ta- felmuz. 14.00 Nws. 14.03 Nwe orkest muziek. (15.00 Nws). 16.00 Nws. 16.03 Beursberichten. 16.09 Voor zieken. 17.00 Nws. 17.15 Blues. enz. 18.00 Nws. 18.03 Voor soldaten. 18.30 Intermezzo. 18.45 Sport. 18.52 Taalwenken. 18.55 Lichte zang. 19.00 Nws. Actualiteiten. 19.40 Lichte muz. 19.45 Missie. 20.00 Opera kroniek. 22.00 Nws. De Zeven Kunsten. 22.20 Lichte muz. 23.00 Nws. 23.10 Nwe muziek. 23.40 Nws. 23.45 Voor zeelie den. Nederland I 09.20 TELEAC' Spaanse les - les 20 16.00 NOS: Journaal 16 02 NCRV- Abbotr en Costello (film) 16.27 Schoonmoeders' (klucht) 16.50 Voor de kinderen 18.45 NOS: Pipo de Clown. 18.51 STER- Reclame. 19.04 NCRV- Scheepsjongens var Bon tekoe 19.12 Eddy Ready Go 19.55 STER Reclame. 20.00 NOS' Journaal. 20.15 STER Reclame. 20.20 NCRV- De ongrijpbare Pimper nel (feuilleton). 21.10 With a song in my heart. 22.10 Hier en Nu. 22.35 Evangelie. 22.40 NOS- Journaal. 22 45 Pauze 22.5500.45 Wereldkamp. Voetbal Me xico. Nederland II 18.45 18.51 18.55 19.00 19.04 19.55 20.00 20.15 20.20 21.45 22.35 NOS: Pipo de Clown. STER: Reclame NOS Journaal. STER: Reclame. VARA Hoogtepunten uit serie Europa In. STER Reclame NOS: Journaal STER Reclame VARA Zomaar een zomeravond. Mannix - Privé detective. NOS- Journaal Nederland 1 11.00 KRO-RKK: Eucharistieviering. 15.30 NOS: JournaaL 15.32 Weekjournaal. 15.52 Verkeersinformatie. 15.55 De Verrekijker. 16.05 Sport. 18.55 Pipo de Clown. 19.00 CVK-IKOR-RKK: Bijbel vertelling. 19.05 CVK-IKOR: Je staat regen je zelf te schreeuwen. 19.30 KRO: Knotse Kneuzen Rally. 19.45 Het uitstapje naar Beieren 20.30 NOS: Journaal. 20.35 KRO: Toch een Happy Ending. 22.05 Amsterdams Philharmonisch Orkest 22.35 NOS: Journaal. Nederland II 18.55 NOS: Wereldkamp. voetbal Mexico. 19.45 Journaal. 19.50 Wereldkamp. Voetbal Mexico. 20.45 Rechtvaardige Rebel. 21.35 Studio Sport. 22.20 Journaal. Nederland 1 18.45 NOS: Pipo de Clown. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 NCRV: Scheepsjongens van Bontekoe. 19.12 Please Sir. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 NCRV: De ongrijpbare Pimpernel. 21.10 Met liedjes het land in. 22.00 Ik zie, ik zie. 22.10 Documentaire. 23.00 NOS: Journaal. Nederland II 18.45 NOS: Pipo de Clown 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 NOS: De 21ste eeuw 19.30 VARA: Coronation Street 19 55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 VARA: Hier is Lucy 20.45 Analyse van een moord 23.20 NOS: JournaaL

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1970 | | pagina 9