Festival weer springplank voor onbekende Haydn-opera Oude „Bruid" bij Tsjechische Opera Wagon zoek met kostuums Modern ballet zonder artistieke heiligheid Rijkspostspaarbank rente tot 7% WERK VAN SMET ANA MERCE CUNNINGHAM HOLLAND FESTIVAL Duke Ellington in Amsterdam Hogere subsidie voor Centrum Schoolradio geeft sexuele voorlichting Cunningham en Nono op de buis Dorp aan de rivier 13 Plaat van Ramses TY vanavond Radio donderdag TV woensdag TV donderdag WOENSDAG 24 JUNI 1970 (Van onze correspondent) DEN HAAG Haydns opera „La Fedelta Premiata" (De Beloonde Trouw), die op 30 juni in de Konink lijke Schouwburg in pre mière zal gaan werd in 1781 voor het eerst opge voerd, beleefde een her haling met een vernieuwd libretto in 1782 en verdween sindsdien in het niets. DEN HAAG De Tsjechische Na tionale Opera uit Praag had dinsdag avond in het Circustheater te Scheve- ningen een opvoering willen geven van Janaceks satirische opera „De uitstapjes van meneer Broucek". Dit ging niet door, omdat de kostuums en toneelrequi- suiten voor deze opera niet aange komen waren. De spoorwegwagon, die al deze benodigdheden bevat, is tij dens zijn tocht naar Nederland de mist in gegaan en moet ergens in Europa staan te wachten om weer aangehaakt te worden. Het is nu on zeker geworden of de tweede voor het Holland Festival vastgestelde voor stelling van deze opera op 27 juni te Amsterdam nog zal kunnen door gaan. AMSTERDAM De stadsschouw burg was gisteravond voor de viering van de terugkeer na jaren van Merce Cunningham en zijn moderne Ameri- kaanse dansgroep zo goed als uitverkocht. Voor on- BA getwijfeld zeer velen be- tekende dit optreden dui- delijk een teleurstelling, misschien als gevolg van verkeerd dat wil zeggen: op iets sensationeels gerichte verwachtingen. Tenminste even talrijke anderen beloonden het met uitingen van enthousiasme, dat leek te zijn ingegeven door een aan stekelijk dit-is-van-ons-gevoel. I WM T sjaikowsky-concours De musicoloog H. C. Robbins Landon, aan wiens rusteloos speurwerk het te dan ken is, dat het Holland Festival in de af gelopen jaren reeds enkele Haydn-opera's heeft kunnen lanceren (onder andere Mon- do Delia Luna, Pescatrice) toonde zich tij dens een persbijeenkomst enorm verheugd, dat zijn nieuwste vondst weer via de „springplank" van het Holland Festival op andere grote operapodia terecht kan ko men. Dat is namelijk bij de voorgaande Haydn-introducties het geval geweest en staat volgens Robbins Landons stellige overtuiging La Fedelta Premiata ook te wachten. Hij acht de partituur, waarvan hij aanvankelijk een niet-compleet manu script in Boedapest vond en daarna de volledige versie uit 1782 in Haydns hand schrift in een bibliotheek in Florence, mu zikaal van zeer groot belang. Het in Florence gevonden handschrift heeft als basis voor de huidige produktie gediend. Veranderingen werden behalve in de recitatieven (coupures) niet aange bracht. Zowel Robbins Landon als regis seur Jean-Pierre Ponnelle zijn ervan over tuigd dat de muziek die Haydn voor deze opera schreef revolutionair voor zijn tijd was. Volgens hen kent de 18de-eeuwse opera- literatuur geen finales zo groots als bij voorbeeld die van de tweede akte van La Fedelta Premiata. En dan te bedenken dat deze muziek zes jaar vóór Mozarts Figaro werd geschreven. De muzikale leiding van deze met span ning tegemoet geziene produktie van de Nederlandse Operastichting is in handen van Alberto Erede. Solisten zijn onder andere Eugenia Ratti, Renato Capecchi en Sophia van Santé; het Nederlands Kamer orkest zit in de bak. Bioscoopbond. De bondsraad de alge mene ledenvergadering van de Ne derlandse Bioscoopbond benoemde dins dag de heer J. Th. van Taalingen tot bondsdirecteur, belast met de leiding van het bondsbureau in Amsterdam. De heer Van Taalingen volgt de heer J. G. J. Bosman op, die het directeurschap na 25 jaar heeft neergelegd. Dit vloeit voort uit zijn benoeming, in 1969, tot voorzitter van de Nederlandse Bioscoopbond. De heer Bosman wenste de functies van voorzitter en directeur slechts een beperkte tijd te combineren. Gelukkig had de Nationale Opera van Praag nog een Tsjechische opera op zijn programma staan, namelijk de beroem de opera „de Verkochte Bruid" van Be- drich Smetana. Deze opera, die eerst te Amsterdam op 24 juni zou worden ver toond, werd nu al dinsdagavond te Sche- veningen gebracht. Het is bekend, dat deze opera een Tsje chische karakter heeft in de eerste plaats door de muziek, die genoeg muzikale folk lore bevat, om „De verkochte Bruid" een volksopera te noemen Ook de geschie denis van de opera moet een Tsjechisch volksleven bevatten. Ik denk, dat dit volksleven er jaren geleden wel geweest moet zijn, zo in de tijd, dat de opera in première te Praag werd opge voerd. Dit was op 30 mei 1866. Er is sindsdien nogal wat gebeurd in de wereld., waardoor ook het volksleven van Tsjecho-Slowakije structureel en men taal veranderde. Wat „De verkochte Bruid" aan volksleven bevat is thans goed voor vreemdelingenverkeer. Het heeft zijn wezenlijke betekenis verloren. Ook het Nationale Theater van Praag leek daar niet meer achter te kunnen staan, al gaf de opvoering van Smeta- na's opera wel de indruk, dat de speel sters en de spelers en de vele leden van het grote figuranten-koor, inclusief het groepje mee-acterende kinderen, met toe wijding hun krachten aan het theater-stuk gaven. Wat aan deze opvoering ontbrak was de vervoering, de sprankeling van geest en meeslepende actie. De befaamde circus-troep,die in het De beoordeling wil ik graag uitstellen tot na het bijwonen van het tweede pro gramma, dat werkstukken uit 1969 en 1970 bevat. Dan pas kan immers worden nagegaan of er sprake is van een ont wikkeling. Nu waren het alleen beproef- WOENSDAG Amsterdam, stadsschouwburg, 8.15: Nationale Opera Praag met De Verkochte Bruid van Smetana. Den Haag, oudkatholieke kerk, 8.15: barokmuziek door Alarius- ensemble. Rotterdam, De Doelen, 8.15: Rotterdams Philharmonisch Or kest, Nederlands Kamerkoor o.l.v. Erich Leinsdorf en solisten met Haydn's Missa in tempore bella. Rotterdam, Rivièrahal, 8.15: Or lando Furioso door Teatro Libero. Leiden, Stadsgehoorzaal, 8.15: Rock protestmusical Stomp door The Combine uit Austin Texas. DONDERDAG Amsterdam, stadsschouwburg, 8.15: Nationale Opera Praag met De verkochte bruid van Smetana. Amsterdam, Concertgebouw, 8.15: Actuele muziek door radio orkesten en omroepkoren o.l.v. Luigi Nono en Ladislav Kupkovic met werk van Nono. Rotterdam, Rivièrahal, 8.15: Or lando Furioso door Teatro Libero. Leiden, Stadsgehoorzaal, 8.15 en 10 uur: The Combine met rock- musical Stomp. de nummers uit het repertoire, bijna mechanisch aandoende reprodukties van wat eens „happenings" zijn geweest. Bij weerzien moest men constateren, dat veel daarvan al weer is achterhaald. Al blijft de oorspronkelijkheid van driedimensio nale bewegingscombinaties met abrupte onderbrekingen of versnellingen onmis kenbaar. Die indruk wordt versterkt door de evidente verwantschappen van deze voorstelling waarbij de dans niet los kan worden beschouwd van de andere elementen zoals decor, belichting en elec- tronische of anderszins hedendaagse mu ziek met het Europese surrealisme en dadaïsme. Er is geen sprake van een verhalend element, van karakteruitbeel ding, zelfs niet van enigerlei symboliek, althans niet in de rationele zin van dat woord. Men moet het zelf maar uitma ken. Alles is polyvalent, om een mode term te gebruiken, in een uiterst ludieke sfeer. Misschien dient de kennismaking met noviteiten aanleiding te zijn tot bespiege lingen over ongekende plastische evoluties en verkenningen van een door ingenieuze wonderen van verbeeldingskracht uitge breide of veranderde ruimte. Voorlopig kon men het meeste plezier beleven aan het humoristische, want volstrekt relati verend „How to pass, kick, fall and run" uit 1965, waarbij de componist John Cage als voorlezer van aforismen en anecdotes fungeerde; op het proscenium gezeten aan een tafel met een fles champagne. De prettigste ervaring al met al was een zekere vrijblijvendheid gepaard gaande met een soepele lichaamsbeheersing in een creatieve sfeer ontdaan van alle ar tistieke heiligheid. DAVID KONING AMSTERDAM. De bezetting waar mee het orkest van Duke Ellington zon dagavond 28 juni, in de Zuidhal van het RAI-gebouw te Amsterdam de grote Europese tournee start, is als volgt: Duke Ellington (piano), Cat Anderson, Mercer Ellington en Cootie Williams (trompet), Chuck Conners, Julian Pries ter en Mitchell Wood (trombone), Ha rold Ashby, Harry Carney, Paul Gonsai- ves, Russel Procope en Norris Turney (sax), Wild Bill Davis (orgel), Rufus Jones (drums), Joseph Benjamin (bas) en Tony Watkins (zang). Tijdens het twee uur durende concert, dat niet door televisie of radio wordt op genomen, presenteert Duke Ellington o.a. de Europese première van de 35 minuten durende „New Orleans Jazz Suite" en van portretten van Sidney Bechet, Ma- halia Jackson, Louis Armstrong en Well- man Braud. derde bedrijf gezellige drukte moet bren gen, vertoonde niet veel aparts. Hoe kon dit trouwens, nu je in onze tijd de figu ren, die daarin optraden, bij honderdtal len, compleet met costuum, in de straten van onze steden kunt ontmoeten. Als toneelstuk is „De verkochte Bruid" uit de tijd. Smetana's muziek is altijd nog aantrekkelijk, in het bijzonder wel de dansen. De ouverture is een meester stuk, dat om zijn kwaliteit de opera zelf belangrijk overtreft. Van de uitvoerenden spanden in vocaal- artistieke zin de sopraan Marcela Ma- chotkova, die de rol van Marenka had en de uitstekende bas Karei Berman als Ke- cal de kroon. Berman was ook als acteur voortreffelijk. Goede zang hoorde men verder van Miroslav Vridlevixh Jenik) en van Milan Karpisek (Vasek). De ove rige speelsters en spelers waren verdien stelijk, het ballet zelfs heel goed in zijn fleurige dansen. Het figuranten-koor ver tolkte zijn aandeel met solide klank. Al leen was het soms wat eigengereid in het kiezen van het tempo. De dirigent was Josef Kuchinka, die het voortreffe lijke Tsjechische opera-orkest goed in zijn macht had. P. ZWAANSWIJK. Ramses Shaffy heeft een nieuwe plaat gemaakt: Sunset-Sunkiss. Sunset gaat over de bestaanskansen van de mens heid. Ramses gelooft dat de plaat hard aankomt bij sommige mensen. Er wordt behalve op gezongen ook ge sproken en geïmproviseerd. UTRECHT. Gedeputeerde Staten van Utrecht hebben Provinciale Staten voorge steld, de provinciale bijdrage aan de to neelgroep Centrum te verhogen van 250 per voorstelling in de stad Utrecht tot ƒ275 in 1970 en ƒ300 in 1971, en van ƒ500 per uitvoering elders in de provincie tot 550 in 1970 en 600 in 1971. In de stad Utrecht geeft Centrum dit jaar 37 voor stellingen en volgend jaar 39, in andere plaatsen in de provincie Utrecht vijf. Cen trum krijgt ook van Noord-Holland sub sidie. (Van onze correspondent) HILVERSUM. KRO en NCRV brengen volgend jaar in de maanden februari en april een co-produktie van zes radio-uitzendingen met als onder werp „Sexuele voorlichting en sexuele vorming". Beide omroepen program meerden deze serie die als motto „Ik jij, wij" kreeg in de schoolradio-uit zendingen bestemd voor de vijfde en zesde klassen van het basisonderwijs. De beide omroepen zijn van mening dat de serie „Ik, jij, wij" een brug kan vormen tussen school en gezin. Het ligt in de bedoeling dat de betrok ken leerkrachten de ouders van tevo ren op de hoogte brengen van de tijd stippen van uitzending, zodat in de huiskamer meegeluisterd kan worden, waarna ook in gezinsverband 't gesprek over dit thema voortgezet kan worden. Aan drie van de zes uitzendingen is- illustratiemateriaal toegevoegd. In het nieuwe programma voor het komende schooljaar zijn ook co-pro- dukties opgenomen, die zich richten tot de studenten van pedagogische acade mies en opleidingsscholen voor kleuter leidsters. Nieuw is ook een serie pro gramma's die is afgestemd op de leer lingen van de brugklassen. Thema zal zijn: „Leren studeren". In zes uitzen dingen zal worden ingegaan op onder werpen als d e nieuwe school, huis werkplanning, huiswerkmaken, kri tisch luisteren en aantekeningen maken. Nederland 1. Vijf uur is het tijd voor het kinderprogramma van de VARA. Een hele grote Q met allerlei grappige dingen neemt het halve uur helemaal in beslag. De NOS komt verder met Pipo, het journaal, Den Haag Vandaag en de nieuwe kinder serie Puffenstuf. Kenmerk, de kerkelijke actualitei tenrubriek neemt de tijd tot acht uur en dan volgen resp. het tweede jour naal, de uitzending voor politieke par tijen (bestemd voor de C.H.U. dit maal) en in het kader van het Hol land Festival een optreden van de Merce Cbnningham Dance Compagny gaan vooraf aan de hoofdfilm. Joes Odufré bracht het optreden van deze groep in de Stadsschouwburg in Eind hoven in beeld. De Stichting Socutera met een filmpje over het werk van de Neder landse vrijwilligers in ontwikkelings landen en een extra aflevering van Studio Sport sluiten met het laatste nieuws) de woensdagavond af. MOSKOU (Reuter). De 23-jarige Rus Gidon Kremer heeft dinsdagavond de eerste prijs gewonnen in de afdeling viool van het internationale Tsjaikowsky- muziekconcours, dat in Moskou wordt ge houden. De Japanse Mayoemi Foejikawa die in Antwerpen woont deelde de twee de plaats met de Rus Wladimir Spivakow. Derde was het Russische meisje Liana Isakadze. In de afdeling piano moest de eerste prijs, eveneens een gouden medaille en 2500 roebels, gedeeld worden door de Brit John Lill en de Rus Wladimir Krai- nev, beidem 26 jaar. Nederland 2. Pipo om te beginnen met aansluitend het journaal. Dan van de VARA tot acht uur de rubriek Mid week, speciaal bestemd voor de jonge ren. Hoofdschotel van deze uitzending is de vertoning van enkele fragmen ten uit de film Woodstock, die dezer dagen in roulatie komt. Verder o.m. The Jonstons. Na het journaal brengt de VARA de door de BRT op het laatste nippertje teruggetrokken bijdrage van de Vlaamse televisie aan het Gouden Roos festival in Montreux. Het is het amusementsprogramma Nand, ge noemd naar de man die er de hoofd rol in speelt, nl. de komische acteur Nand Buyl. Als Simon Carmiggelt een verhaal tje uit zijn bundel „We leven nog" heeft voorgelezen, schakelen we over op de kunst. In de rubriek Signale ment besteedt Henk de By aandacht aan het werk van de Italiaanse com ponist-dirigent Luigi Nono, dat tijdens het Holland Festival wordt uigevoerd. In de rubriek verkenning in weten schap wordt onder de titel „Leven op dood Spoor" het thema van de milieu verontreiniging aangesneden. Het is niet alleen de industrie, die zich hier aan schuldig maakt; de landbouw blijft niet achter. De chemische be strijdingsmiddelen voor ongedierte zijn hard op weg om de aarde dusda nig te vervuilen, dat er nauwelijks nog leven mogelijk is. Na deze documentaire nog het HIRO-magazine, het laatste nieuwsbul letin van de journaaldienst en de Spaanse cursus van Teleac. ALS WEKELIJKSE film brengt de NOS vanavond een reprise (op veel vuldig verzoek dus, zoals dat heet) van Fons Rademakers „Dorp aan de rivier". In 1958 debuteerde de toneel acteur en -regisseur Fons Radema ker na een studiereis van een jaar langs Franse en Italiaanse studio's te hebben gemaakt, als filmregisseur met een verfilming van Antoon Coolens veel gelezen en in vele talen vertaalde streek-roman „Dorp aan de rivier" met als centrale figuur de Friese dok ter Tjerk van Taeke die een praktijk in een Brabants dorp is begonnen en door zijn eigenzinnig optreden veel vij anden en een reeks wonderlijke vrien den maakte. Met „De drie gebroeders" dat Coo- len in '37, drie jaar na „Dorp aan de rivier" schreef, voltooide de Brabant se auteur in min of meer biografische zin een levensbeschrijving van de doktersfamilie Wiegersma, van wie een jongste telg Friso bij de verfilming optrad als decorbouwer en kostuumadviseur. Voor zijn eerste film had Rademaker zich trouwens met meer voortreffelijke krachten om ringd. Hugo Claus was aangetrokken als scenarioschrijver, Jurriaan An- driessen voor de muziek en Ed van der Enden voor het camerawerk. In de rolbezetting komen krachten voor als Max Croiset (die een minder gelukkige keuze voor de imposante doktersfiguur bleek te zijn), Mary Dresselhuys, Bernard Droog, Jan Teu- lings, Jan Retèl, Bob de Lange, Her man Bouber en Paul Huf. Het resul taat was bevredigend, hoewel sterk fragmentarisch, een tekort dat later verholpen werd door Albert van Dal- sum als verteller in te voeren. Maar het buitenland heeft veel be wondering gehad voor deze eerste ge slaagde Nederlandse produktie na ja ren en Hollywood plaatste „Dorp aan de rivier" op de lijst van beste buiten landse films, zodat het maar een haar gescheeld heeft of Rademakers de buut had een Oscar gekregen. CHARLES BOOST ADVERTENTIE SPAARBANK SERIE- EN VOLG 999-123 Uw spaarrekening Is bekend serie- en volgnummer. Vermei op de formulieren voor Inleg bneven. die u aan de Centrale da Rijkspostspaarbank xendt De STAAT waarborgt de éooe ée Rijkspottipaarbank tingm kaar door njkra Er zijn 2300 vestigingen. Op de postkantoren kunt u de hele dag terecht. Een aantal daarvan is zelfs ook op vrijdagavond of de plaatselijke koopavond geopend. Voorde postagentschappen gelden aparte openingstijden. HILVERSUM 1 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn. 7»20 Lichte muziek. 8.00 Nws. 8.11 Jour naal. 8.20 Lichte muziek. (8.30 De groenteman). 8.50 Morgenwijding. 9.00 Radio Filharm. orkest. 9.35 Water standen. 9.40 Schoolradio. 10.00 Voor kleuters). 10.10 Arbeidsvitaminen. (11.00 Nws). 11.30 Rondom 12 (11.55 Beursberichten). 12.30 Modern nlatte- land. 12.35 Sportrevue. 13.00 Nieuws. 13.11 Journaal. 13.30 't Muzikantenuur. 14.30 Over reizen in Afrika en Ameri ka. 15.00 Voor de zieken. 16.00 Nws. 16.03 Land der Muzen. 17.00 Sans Ran cune. 17.30 Rondje radio. 17.55 Meded. 18.00 Nws. 18.11 Journaal. 18.20 C.P.N. 18.30 The Skvmasters. 19.00 Amateurs musiceren. 19.25 Gesnroken brief. 19.30 Nws. 19.35 Kerk veraf en dichtbij. 19.40 Mens en bijbel. 19.50 Memo. 20.05 Holland Festival 1970. 22.30 Nws. 22.38 Meded. 22.40 Journaal. 22.55 Tout a toi. 23.20 Klassieke kamermuziek. 23.43 Pianoduo. 23.55 Nws. HILVERSUM n 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord. 7.16 Badinerie. (7.30 Nws, 7.32 Actua liteiten. 7.50 Overweging, 8.00 Nws.) 8.30 Nws. 8.32 Voor de vrouw. (9.00 Gymn. voor de vrouw). 10.00 Pedago gische lezing. 10.30 Muziek uit Barok. 11.00 Nws. 11.03 Voor zieken. 11.55 Meded. 12.00 Los-Vast. (12.26 Meded. t.b.v. land- en buinbouw: 12.30 Nws. 12.41 Hier en Nu). 12.50 Herv. oauze- dienst. 13.10 Lost-Vast. 14.00 The Ki- lima Hawaiians Show. 14.30 Piano en fluit. 15.00 Herv. dienst. 15.30 Skiva- toon. (16.00 Nws). 16.15 Meer over minder. 17.45 Sportactualiteiten. 18.00 Muziek in vrije tijd. 18.30 Nws. 18.41 Hier en Nu. 19.00 Snektrum. 19.15 Le ger des Heils. 19.30 Radiospel. 21.00 Hoorspel. 21.27 Amusementsmuz. 21.50 Kerkorgelconcert. 22.20 Avondover denking. 22.30 Nws. 22.38 Parlemen tair daeoverzichj. 22.50 Vakantietoe slag. 23.15 Jazz-time. 23.55 Nws. HILVERSUM m 9.00 Nws. 9.02 Terug van wegge weest. 9.30 Zzzoeff.10.00 Nws. 10.03 Muziek bij de koffie. (11.00 Nws.). 12.00 Nws. 12.03 Pop-slick 13.00 Nws. 13.03 Licht progr. 14.00 Nws. 14.03 Holster. (15.00 Nws). 16.00 Nws. 16.03 Popmagazine. 17.00 Nws. 17.02 Ver zoekplaten. BRUSSEL 324 m 12.00 Nws. 12.03 Muziek. (12.40 Weerbericht. SOS-berichten voor de schippers). 12.55 Buitenl. persoverzicht 13.00 Nws. 13.20 Tafelmuziek. 14.00 Nws. 14.03 Orkestmuziek. 15.00 Nws. 15.03 Casinomuziek. 16.00 Nieuws. 16.03 Beursberichten. 16.09 Intermezzo. 16.15 Voor oudere luisteraars. 17.00 Nws. 17.15 Jazzmagazine. 18.00 Nws. 18.03 Voor soldaten. 18.28 Paardesportuit- slagen. 18.30 Franse taalwenken. 18.33 Lichte zang. 18.35 Verkeerswenken. 18.40 Orkestmuziek. 18.15 Sport. 18.52 Taalwenken. 18.55 Pianomuziek. 19.00 Nws, actualiteiten. 19.40 Intermezzo. 19.45 Politiek. 19.55 Lichte muziek. 20.00 Openbaar Kunstbezit. 20.10 Litte- raur progr. 20.25 Lichte muziek. 20.30 Hoorspel. 21.17 Lichte muziek. 21.20 Klankbeeld. 21.50 Intermezzo. 22.00 Nws. De Zeven Kunsten. 22.20 Lichte muziek. (23.00 Nws.). 23.40 Nws. Nederland I 18.45 NOS: Pipo de Clown. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 NOS: Den Haag Vandaag. 19.09 Puffenstuf. 19.30 IKOR-CVK-RKK: Kenmerk 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 Uitz. C.H.U. 20.30 NOS: Holland Festival 1970. 21.10 Dorp aan de rivier. 22.40 Uitz. Stichting Socutera. 22.55 Studio Sport. 23.20 Journaal. Nederland II 18.45 NOS: Pipo de Clown. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER' Reclame. 19.04 VARA: Midweek. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 VARA: Nand. 20.55 Simon Carmiggelt. 21.00 Signalement. 21.40 Verkenning in wetenschap. 22.05 HIRO: Magazine. 22.25 NOS: Journaal. 22.30 TELEAC: Spaanse les. les 20. Nederland I 18.45 NOS: Pipo de Clown. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 TROS: JAM. 19.31 De getrouwde vrijgezel. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 TROS: De dief van Washington 21.10 TROS-Tienstrijd. 21.55 In gesprek met Sal Tas. 22.25 NOS: Journaal. Nederland II 18.45 NOS: Pipo de Clown. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 NOS: Den Haag vandaag. 19.09 Van gewest tot gewest. 19.49 ANVV-tips en verkeersin formatie. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 VPRO: Interview met Fran ceses Solleville. 20.30 Portugal na Salazar. 21.20 1970: Joris Ivens herontdekt Nederland. 21.45 Progr. rond de chansonnière Francesca Solleville. 22.20 NOS: Journaal.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1970 | | pagina 13