Concert voor drie violen Klompé opent Goya-expositie Tetley's bleef een raadsel spelen compositie van Geza Frid Lichte aria's uit Rotterdam Mystiek op stationnetje AGENDA HOLLAND FESTIVAL NEDERLANDS DANSTHEATER Negen Muzen Emmy Verhey, Dick en Chris Bor I m m ft TV vanavond TV zondag Radio zondag TV zaterdag TV zondag TV maandag Radio maandag i'-K' wm£- Schilderijendiefstal uit Londense bank Vooral vragen Journaal. 15.30 15.32 15.51 15.55 16.05 16.25 18.55 19.00 19.05 - j& Z 4p- r m¥mm HAARLEM Vanavond heeft in de Kurzaal in Scheveningen een con cert plaats van het Residentie-Orkest, waarop Dick en Christian Bor en Em my Verhey een compositie uitvoeren van Géza Frid. Onder de componisten van deze tijd neemt Frid een aparte plaats in. Als ik hem vraag: „Waarom bent u componist gewor den U was toch eigen lijk voorbestemd om een pianisten loopbaan te volgen?", antwoordt hij: „Ik heb mij van het begin af aan aan getrokken gevoeld tot de compositie, ik deed in 1924 eindexamen aan het conservatorium in Boedapest voor piano en compositie, ik was toen twin tig jaar. Mijn leraren waren Kodaly voor compositie en Bartók voor piano. Ik wilde niet mijn hele leven werken van anderen spelen, daarvoor was mijn eigen scheppingsdrang te groot. Miin eerste strijkkwartet werd al in 1927 in Londen uitgevoerd. Mijn Suite voor orkest werd een groot succes. Pierre Monteux dirigeerde de eerste uitvoering in Parijs met het Orchestre Symnhonique de Paris, later weer met Monteux in het Concertgebouw en toen in Boston en New York door het Boston Symphony Orchestra onder Serge Koussevitzky; dat was in 1930". Dick Bor en Emmy Verhey achter Christian Bor. U bent toch pianist van huis uit, hebt I u niet eerst een pianoconcert gecompo-1 neerd? „Jazeker, in 1935 speelde ik zelf de I pianopartij bij de eerste uitvoering van mijn Concert voor piano en koor in Lon den voor de BBC. Toch heb ik geen voor keur voor de piano, mijn Concert voor twee violen beschouw ik als een van mijn beste werken, dat is trouwens ook geble ken uit de meer dan vijftig uitvoeringen ervan." U bent Hongaar van geboorte, voelt u| zich gelukkig in Nederland? „Ja, ik ben geboren in Maramarossziget, maar ik ben al in 1929 naar Holland ge komen en Holland is eigenlijk mijn twee de vaderland. Ook gedurende de oorlog I was ik in Holland en ik nam deel aan het verzet. Na de oorlog werd ik gena turaliseerd en nu sinds ik hoofdleraar geworden ben in Utrecht, voel ik mij helemaal opgenomen in het Nederlandse muziekleven." Hoe bent u ertoe gekomen om een Concert voor drie violen te schrijven „Ik werk al enige tijd met de gebroe ders Dick en Christiaan Bor samen, het I zijn een paar fantastische kerels. Na een aantal concerten ontstond vanzelf de ge dachte om een groot werk voor hen te I schrijven. Ik wilde niet nogeens een Con cert voor twee violen schrijven, dat was niet nieuw meer voor mij. Zij stelden voor Emmy Verhey erbij te betrekken, die evenals zij beiden les heeft van Her man Krebbers en daar ben ik enthousiast op ingegaan. Pas later bleek, dat het een heel moeilijke opgave is om voor drie violen te schrijven, want wat moet de derde doen als er al twee spelen. Bent u tot een oplossing gekomen en hebt u er lang aan gewerkt? „Ik werk altijd betrekkelijk snel, maar I met dit concert ging het in het begin heel langzaam. Toen ik eenmaal de slag GEZA FRID te pakken had kon ik vlug doorwerken. Ik heb er ongeveer een half jaar over gedaan, op 1 januari 1970 was de parti tuur klaar. Het bestuur van de Johan Wagenaar Stichting stelde veel belang in dit werk en om mij in staat te stellen er ongestoord aan te werken, werd mij een opdracht verleend." Werden er ook voorwaarden aan deze opdracht verbonden? „Nee, gelukkig niet, dat gebeurt trou wens heel zelden. Ik was volkomen vrij in het uitwerken van mijn ideeën. Ik ben erg blij dat het Residentie-Orkest dit nogal uitzonderlijke werk in studie wilde nemen en dat de première in het Holland Festival is opgenomen." Wat bedoelt u met uitzonderlijk, is I het geen „gewoon" concert voor drie vio- I len met orkest? „Ja, dat is het juist het is een heel I gewoon concert, maar een concert voor drie violen is vanzelf al iets bijzonders Ik heb de bezetting van het orkest heel I normaal gehouden: strijkers, dubbel hout, drie trompetten, drie trombones, natuur lijk 4 hoorns, tuba en slagwerk. Er komt ook een cadens in voor voor de drie so listen, maar dat is geen vuurwerk, geen kunstenmakerij het is eerder een oase van rust. Er komt nog een instrument in voor, dat zelden wordt toegepast: de I metronoom!" Is dat een grapje of zit er werkelijk een diepere bedoeling achter? „Nee, het is zeker geen grapje. Het I ritme in mijn werk is essentieel de metronoom is het aangewezen instrument om orde op zaken te stellen en daarom heb ik de metronoom ook een zelfstan I dige partij gegeven!" Hebt u alweer een nieuw werk op sta- pel staan? „Ik werk altijd door, ik maak voort I durend schetsen ook al ben ik niet met iets bepaalds bezig. Een componist heeft geen rust je kunt niet wachten tot de inspiratie komt de inspiratie komt pas als je hard aan het werk bent!" J. H. MOOLENIJZER Nederland 1. Het middagprogram ma van de VARA is zoals vanouds bestemd voor jong en oud. Voor oud eerst: Dagje ouder met de bekende ru brieken, een item over speeldozen en gesprekjes over het logeren van kin deren bij grootouders en ouders bij kinderen. Voor de jeugd Banana Splits. Voorafgaande aan het avondpro gramma komt de Tour de France, op de voet gevolgd door Pipo en het jour naal, waarna de VARA het program ma voortzet met Rawhide. Aanslui tend aan het tweede journaal de uit zending Zomaar een Zomeravond met Koos Postema als gastheer. De be kende spelletjes zitten erin en voorts een aantal artiesten, zoals Martine Bijl met haar liedjes, de Franse zan geres Frida Boccara en een groepje, getiteld les Gaesi. De avond wordt vol gens goed gebruik van de VARA be sloten met een aflevering van Mannix. Nederland 2. In Wimbledon worden vanmiddag de finales gespeeld in het herenenkel en het damesdubbel. Jan Kamlag is er bij om commentaar te geven voor de NOS. Pipo en het jour naal gaan vooraf aan de uitzending van de Evangelische Omroep, die be staat uit Close up van Hans van Se- venter, koorzang door het Seventh Ar my Soldiers Choir o.l.v. captain El mer L. Crist en het eerste deel /an De Erfenis. Achter deze titel ver schuilt zich een documentaire over het oude testament en wat overgebleven is van de daarin genoemde feiten en gebeurtenissen. Een Amerikaanse filmploeg maakte daarvoor opnamen in het Midden Oosten. Een archeolo gische studie wordt deze documentaire genoemd. Na het journaal komt de NCRV aan de beurt, die de eerste 50 minuten gebruikt voor de uitzending van een Weens concert, dat wordt gegeven in het kader van het Holland Festival. In samenwerking met het Rotterdams Philharmonisch Orkest haalde de NCRV de beroemde Amerikaanse so praan Roberta Peters voor het eerst naar Nederland. Zij zingt de Früh- lingsstimmenwalzer en de Lacharia uit die Fledermaus van Johann Strauss. Onder leiding van Jean Four- net speelt het orkest de Symfonie No. 88 van Joseph Haydn. Het concert, dat rechtstreeks wordt uitgezonden, wordt later op de avond voortgezet met een uitvoering van de suite der Rosen- kavalier van Richard Strauss en twee aria's van Mozart, uiteraard beide weer gezongen door Roberta Peters. Jurriaan Andriessen heeft de regie van deze muziekavond. In de pauze een documentaire uit Engeland, die de titel meekreeg Paar- dekracht op Zee. We krijgen hierin beelden te zien van een race voor speedboten in zee en wel voor de En gelse kust. Na het concert alleen nog maar de rubriek Evangelie, waarin Ds. J. F. van Woerden uit Delft spreekt over Pleidooi tegen de eenvor migheid. De actualiteitenrubriek Hier en Nu volgt op het laatst nieuws. Nederland 1. Vanmorgen een eucha ristieviering uit het openluchttheater Vrouwenhof in Roosendaal, waaraan o.m. deelnemen de knapen die de in ternationale jeugdronde door Brabant reden. Het middagprogramma verme eerst het nieuws, het weekjournaal, ZATERDAG Amsterdam, Stadsschouwburg, 8.15: National Youth Theatre met Zigger Zagger. Den Haag, Kon. Schouwburg, 8.15: Ned. Operastichting met La Fedelta Premiata van J. Haydn. Scheveningen, Kurzaal, 8.15: Residentieorkest o.l.v. Igor Buke- toff m.m.v. Christian en Dick Bor en Emmy Verhey, violen. Scheveningen, Circustheater, 8.15: Nederlands Danstheater. Rotterdam, De Doelen, 8.15: Rotterdams Philharmonisch Or kest o.l.v. Jean Fournet, m.m.v. Roberta Peters, sopraan. Haarlem, Bakenesserkerk, 8: Barok muziek door Alariusen- semble. ZONDAG Amsterdam, stadsschouwburg, 8.15: National Youth Theatre met Zigger Zagger. Amsterdam, Concertgebouw, 8.15: Actuele muziek door Ned. Blazersensemble en slagwerk groep Amsterdam o.l.v. Reinbert de Leeuw, Peter Schat, m.m.v. Cathy Berberian sopraan en Han de Vries Hobo. Amsterdam, Noorderkerk, 8-15: Nederlands Filharmonisch Koor en het Nederlands Kamerorkest o.l.v. Felix de Nobel. (Van onze correspondent) DEN HAAG Minister Klompé opende gisteravond in een stampvolle Rolzaal aan het Haagse Binnenhof de tentoonstelling van schilderijen van Goya. De minister van Cultuur, Recreatie en Maatschappelijk Werk trok een vergelijking met de beide vorige grote tentoonstellingen, die zij ambtshalve heeft geopend, die van Jeroen Bosch en van Rembrandt. Wanneer deze expositie een groot succes wordt, zal dat tevens een hulde zijn aan het werk van de scheidende directeur van het Maurits- huis, dr. A. B. de Vries, aldus minister Klompé. Vervolgens hield professor Salvador de Madariaga een filosofische beschouwing over kunst en kunstenaars, waarbij Goya met Velasquez, Rembrandt en zelfs met Beethoven werd vergeleken. De tentoonstelling zal tot 13 september te zien zijn. Voor die gelegenheid is het Mauritshuis van maandag tot en met vrij dag van 10 tot 22 uur geopend, op zater dag van 10 tot 17 uur en op zondag van 11 tot 17 uur. LONDEN In het hart van de Lon dense zakenwijk zijn vrijdag uit de kan toren van een vooraanstaande handels bank schilderijen gestolen ter gezamenlijke waarde van bijna 1,3 miljoen gulden. Vijftien werken zijn Victoriaanse land schappen van de Britse schilder Frederick Watts; een doek is van de Nederlander F. Kruseman. De dieven zijn voortvluchtig en men weet ook nog niet hoe zij het bankgebouw zijn binnengekomen. SCHEVENINGEN. Na een ongemeen boeiend begin, vol verrassende lichaams wendingen, enigszins in expressionistische stjjl de opkomst van achter uit de zaal over een rechts door het midden naar het toneel lopend plankier voor een jon ge man in ridderlijke tuniek, gevolgd door een beurtelings aandringende en terugdeinzende groep maakte het vrijwel een uur durende ballet .Mutations" van Glen Tetley een over wegend raadselachtige indruk. wenaingen, i 6 Men bleef zich gisteravond bij de eerste voorstelling hiervan door het Nederlands Danstheater in het Circustheater in Sche veningen in het kader van het Holland Festival voortdurend afvragen wat hij nu eigenlijk te weeg wilde brengen. Alleen zintuiglijke emoties Nee, want daarvoor was deze choreografie te nadruk kelijk overbelast met enerzijds associatieve elementen van filosofische aard en ander zijds met homoseksuele bedrijvigheid, al thans benadering. Als begeleiding en herhaaldelijk veel meer als bron van inspiratie diende een dubbel klankgebeuren van Karlheiz Stock' hausen, muziek voor orkest, generatoren en modulatoren, in Hamburg en Tokio veelsporig op de geluidsband geregistreerd. De drie delen werden aangevuld met zeer sterk vertraagde filmbeelden (opname tijd 25 seconden, vertoningsduur ruim vier minuten) van Jean-Paul Vroom, waarvoor Hans van Maanen de bewegingen arran geerden, een ongetwijfeld uiterst moeilijke taak, die ook in technisch opzicht voor beeldig werd gerealiseerd. De bedoeling daarvan was volgens de toelichting het bereiken van een intensie vere betrokkenheid, ook door het verstrek ken van toevoegende informatie. En nu komen de nieuwe vragen. Waar om maakte het podium de indruk van een wereldbeeld, zoals dat door Aldous Huxley of Ouspensky is beschreven, met glim mende hekwerken, die nergens toe dien den? Waarom werd in enkele scènes naakt gedanst en waarom was in een kennelijk liefdesspel alleen de man ontbloot? Wat be tekenden het duet van een man en een vrouw op voetstukken van kurk en de embryonale taferelen daarna? De ant woorden op deze kwesties zijn eigenlijk niet belangrijk. Erotiek als onderwerp houdt namelijk altijd het gevaar in van dreigende decadentie. Na de pauze kon men proberen zich te amuseren bij „Purple moment" van James Waring, voor het eerst vertoond te Boston in 1969. Om en om werden hierbij populair songs uit de jaren dertig en de derde suite voor orkest van Johann Sebastiaan Bach via de geluidsversterker of rechtstreeks uit de bak (Jan Sturen, dirigeerde het Nederlands Balletorkest) ten gehore ge bracht. Afgezien van enkele aardige, d-w.z. bewuste pastisches, was de armoede aan inventiviteit te groot, omgekeerd evenre dig aan de gevergde inspanning van de dansers en het uithoudingsvermogen van het publiek. Desondanks was het succes niet gering. DAVID KONING Prinses Margriet. Prinses Margriet en haar man, mr. van Vollenhoven, heb ben vrijdagavond met enkele vrienden in de Eindhovense stadsschouwburg de One Man show van Toon Hermans be zocht. verkeersinformatie en de Verrekijker. Daarna weer een Afrikaans verhaal van Kees Brusse, in Kenia, opgeno men. De Tour is uiteraard ook op de ze zondagmiddag present. De avond wordt door Pipo begonnen, waarna de nieuwe serie kinderverha len uit de bijbel „Hoe het begon" en in een uitzending van de gezamenlijke kerken een programma van Emily Werner over de Spaanse schilder de Goya, wiens werk op het ogenblik in Den Haag te zien is. Half acht gaat de AVRO /erder met een promenadeconcert. Het betreft hier een samenvatting van de 4 pro menadeconcerten die in het afgelopen seizoen werden gegeven. Als medewer kenden zien en horen we onder meer Gré Brouwenstein, sopraan en de Joe goslaaf Kruno Cicoj, tenor. Tien minuutjes Parijs met Jan Brus se gaan vooraf aan het journaal van half negen, dat wordt gevolgd door een show, getiteld José den Burgers nette Liedjes BBHH. Chiem van Houwinge, die al enkele televisiespelen voor de AVRO schreef, vult de volgende 3 kwartier met de Laatste Trein. Onder regie van Heieen van Meurs spelen de hoofdrollen Jules Croiset en Cocki Boonstra. Het is een „mystiek" verhaal. Op een stationne tje, dat al vele jaren niet meer wordt gebruikt, verzeilt een dronken kermis- vierder. Hij ziet plotseling een vrouw voor zijn neus, die op de trein wacht. Volgens haar leven we in het ja~r 1850. Zo is ze trouwens ook gekleed. De vrolijke man van de kermis snapt er niks van. De vrouw trouwens ook niet. Als uitsmijter van deze avond een studio-optreden van de Anita Kerrsin- gers. Ze waren hier tijdens het Grand Gala du Disque en veroverden het Ne derlandse publiek. Nederland 2. Van de NOS om te be ginnen Pipo en het journaal en daarna een aflevering van de Australische se rie Woobinda. Studio Sport zit op de normale tijd. Daarna een aflevering van de Cana- deze serie de Rechtvaardige Rebel. Quentin Durgens als hoofdpersoon in de Zaak van de norse Garagehouder. De avond wordt besloten met de eer ste van een serie van 13 BBC-docu- mentaires over civilisatie. De kunst historicus en criticus sir Kenneth Clark probeert onze westerse bescha ving te ontleden door terug te aan naar de bronnen. Hij beschouwt de middeleeuwen, fyet Romeinse rijk, de tijd van de Vikingen enz. De -ilmploeg van de BBC maakten vele en lange reizen om de gedachten van sir Ken neth te illustreren. Manus /an der Kamp zorgde voor een Nederlandse bewerking van deze serie, die 13 we ken dus onze aandacht zal vragen. HILVERSUM I 8.00 Nws. 8.10 Soc. lied. 8.13 Wat een weer. (9.00 Sportmededel. en post- duivenberichten) 9.15 Stereo: Vocale muz.). 9.45 Humanistisch Verbond. 10.00 Onderweg. 10.30 Herv. dienst. 11.30 Reaktief. 12.00 Muzikaal Ont haal. 13.00 Nws. 13.10 De toestand in de wereld. 13.35 Radar. 14.00 Biels Co. 14.30 Voor gastarbeiders. 17.00 Stereo: Lichte muz. 17.50 Nws. 18.05 Mededel. 18.10 Langs de lijn. 18.30 Rebelse liedjes. 19.00 Zin en tegenzin. 19.30 Nws. 19.35 Radio-Filharm orkest. 20.00 Welzijn Wetenschap. 20.30 Stereo In de kaart gespeeld. 22.30 Nws. 22.40 Meded. 22.43 Journaal. 22.55 stereo: Late Platen HILVERSUM II 8.00 Nws. 8.10 Stereo: Badinerie. 9.00 Nws, waterstanden. 9.15 Stereo: Laudate. 10.00 Eucharistieviering. 11.00 Nws. 11.02 Stereo: Lichte muz. 11.55 Meded. 12.00 Holland Festival. Inter nat. orgelimprovisatiewedstrijd te Haarlem. 12.40 Tussenbeide. 13.00 Nws 13.10 Stereo: Kamermuz. 14.05 Hoor- sepl. 14.30 Stereo: Holland Festival 1970. 16.30 Let the peoples sing. CVK. 17.00 Vrije Evangelische Gemeente. 18.00 Convent. 18.30 Mensen. 18.45 Kerk veraf en dichtbij. 19.00 Nws. 19.07 Stereo: Musica Sacra. 19.45 Na tuur en mens. 20.00 Stereo: Engels kamerorkest. 20.30 Stereo: Vocaal en semble. 21.00 Kardinaal Alfrink 70 jaar. 21.30 Stereo: Uit de lucht gegre pen. 22.00 Horizonten. 22.25 Overwe ging. 22.30 Nws. 22.40 Klass. verzoek pl. progr. 23.55 Nws. HILVERSUM III 9.00 Nws. 9.02 Licht platenprogr. 10.00 Nws. 10.02 Juist op zondag. 11.00 Nws. 11.02 Muziek Mozaïek. 12.00 Nws. 12.02 Verzoekplaten. 13.00 Nws. 13.02 Ronde van Frankrijk. 13.05 NAR. 14.00 Nws. 14.03 Langs de lijn. (Ronde van Frankrijk) (15.00 en 16.00 Nws. 17.00 Nws. 17.02 Journaal. 17.05 Su perclean dreammachine. BRUSSEL 12.00 Nws. 12.03 Gevar. progr. 13.00 Nws. SOS-berichte, voor schippers. 13.20 Lichte muz. Ronde van Frank rijk. (14.00, 17.00 en 18.00 Nws. vanaf 15.00 Verkeersinformatie.). 18.30 R.K. uitz. 19.00 Nws. 19.30 Muz. 22.00 Nws. 22.10 Dansmuz. (23.00 Nws.) 23.40 Nws. Hilversum II 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord. 7.16 Stereo: Badinerie. (7.30 Nws; 7.32 Actualiteiten; 7.50 Overweging). 8.00 Nws. 8.11 Voor de jeugd. 8.30 Nws. 8.32 Toeringclub. 8.45 Voor de vrouw. (9.00 Gymn. voor de vrouw). 10.00 Stereo: Klass. muz 10.15 Nederlands muziekleven. 11.00 Nws. 11.03 Voor zieken. 11.30 Beiaardenorogr. 11.55 Me dedelingen. 12.00 Los-Vast. (12.21 Voor boer en tuinder; 12.26 Land- en tuin- bouwmededelingen; 12.30 Nws; 12.41 Actualiteiten). 14.00 Stereo: Lichte muz. 14.25 Stereo: liederen. 15.00 Ge- ref. dienst. 15.30 Zoeklicht op Neder land. informatie (Drente). (16.00 Nws). 17.20 Overheidsvoorl: Volksgezond heidszorg Suriname. 17.30 Kinderkoor 17.45 Voor de jeugd. 18.00 Stereo: Meisjeskoor. 18.19 Stereo: Lichte or- kestmuz. 18.30 Nws. 18.41 Actualitei ten. 19.00 Geestelijke muz. 19.20 Le zing. 19.35 Juzikaal intermezzo. 19.45 Opbouw. 20.00 Stereo: Holland Festi val 1970. 22.30 Nws. 22.40 Avondover denking. 22.50 Stereo: Platennws. 22.30 Text and Sound 1970. 23.55 Nws. HILVERSUM Hl 9.00 Nws. 9.02 Fit. 10.00 Nws. Popstation. (11.00 Nws). 12.00 12.03 Jam-on-radio. 13.00 Nws. Tour de France: poomuz. en Ronde van Frankrijk. (14.00. 15.00 en 16.00 Nws). 17.00 Nws. 17.02 Draai- Ver zoekplaten. BRUSSEL 324 M 12.00 Nws. 12.03 Muz. (12.08 Land- bouwkroniek. 12.30 Weerbericht, me dedelingen SOS-berichten voor schip pers). 12.55 Buitenl. persoverzicht 13.00 Nws. 13.20 Licht muz. Tour de France. (14.00 15.00 en 16.00 Nws. 16.03 Beursberichten). 17.00 Nws. 17.15 Blues, enz. 18.00 Nws. 18.03 Voor sol daten. 18.30 Intermezzo. 18.45 Sport. 18.52 Taalwenken. 18.55 Lichte zang. 19.00 Nws. 19.30 Lichte muz. 20.00 Li terair progr. 22.00 Nws. 22.10 Lichte muz. 23.00 Nws. 23.10 Gewijde muz. 23.40 Nws. 23.45 Voor zeelieden. 10.03 Nws. 13.03 Nederland I 16.00 NOS: Journaal. 16.0? VARA Dagje Onder 17.00 Voor le kinderen. 18.25 NOS' Samenvatting four de France. 18.45 Pipo de Clown. 18.51 Reclame 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 VARA: Rawhide. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 VARA: Zomaar een zomeravond. 21.45 Mannix. 22:35 NOS: Journaal. Nederland II 14.00 NOS: Tennis te Wimbledon. 18.45 Pipo de Clown. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 E.O: Cluse-Up. 19.11 Koorzang. 19.28 De Erfenis 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 NCRV: Holland Festival 1970. 21.10 Paardekracht op zee 21.35 Holland Festival 1970 22.15 Evangelie. 22.20 NOS: Journaal. 22.25 NCRV Pier en Nu Nederland 1 11.00 KRO-RKK: Eucharistieviering. NOS: Journaal. Weekjournaal. Verkeersinformatie. De Verrekijker. Afrikaanse Verhalen. Tour de France. Pipo de Clown. CVK-IKOR-RKK: Hoe het begon. CVK-IKOR: Confrontatie met d e Spaanse schilder Goya. AVRO: Promenade-orkest. Hier Parijs - hier Jan Brusse. NOS: Journaal. AVRO: Zang, cabaret en balletshow. De laatste trein. The Anita Kerr Singers. NOS: Journaal. Nederland II 18.55 NOS: Pipo de Clown. Journaal. Woobinda. Studio Sport. Rechtvaardige rebel. Civilisatie. 19.30 20.20 20.30 20.35 21.05 21.50 22.25 19.00 19.05 19.30 20.20 21.10 22.00 Nederland I 18.25 NOS: HILVERSUM 1. 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn. 7.20 Socialistisch lied. 7.23 Lichte muz, re portages. (7.33 Van de voorpagina). 7.54 Deze dag. 8.00 Nws. 8.11 Actuali teiten. 8.22 Lichte muz, reportages. 9.10 Stereo: Klass. muz. (9.35 Water standen). 10.00 Voor de vrouw. 11.00 Nws. 11.03 Stereo: Repertorium Ne- derl. Radio Orkesten. 12.00 Maandag. (13.00 Nws). 14.45 Wetenschapsbeoefe ning (III), 15.20 Eurolight. 16.00 Nws. 16.03 Canta America. 16.30 Uit de tent gelokt- 17.30 Brabants journaal. 17.55 Mededelingen. 18.00 Nws. 18.11 Jour naal. 18.25 Praatje. 18.30 Stereo: Krab bels in de kantlijn. 19.20 Tour de France. 19.30 Nws. 19.35 Aardgas 20.05 Stereo: Jazz in Aktie. 21.00 Taal beheersing. 21.20 Stereo: Lichte muz 21.50 Gamma van Alpha en Bèta 22.20 Op de 65 tour. 22.30 Nws. 22.40 Mededelingen. 22.43 Journaal. 22.55 Stereo: Metro's Midnight Music. 23.55 Nws. Tour de France. Pipo de Clown. STER: Reclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. VARA: Hier is Lucy. Anatomische les. STER: Reclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. VARA: Achter het nieuws. Er bestaan zelfs gelukkige zigeuners. NOS: Journaal. Nederland II 18.45 NOS: Pipo de Clown. STER: Reclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. NOS: De 21ste eeuw. NCRV: Scheepsjongens van Bontekoe. De wetten van de wildernis. STER- Reclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. NCRV: Please Sir! Ik zie, ik zie quiz. Tussen Grens en IJssel. Zijn de dagen van het Keizerrijk geteld? 22.30 Een hemel op aarde? 22.40 NOS: Journaal. 18.45 18.51 18.55 19.00 19.04 19.30 19.55 20.00 20.15 20.20 20.45 22.15 18.51 18.55 19.00 19.04 19.30 19.37 19.55 20.00 20.15 20.20 20.45 20.55 21.45

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1970 | | pagina 9