Snikheet ludiek slotfeest in concertgebouw Amsterdam Verschil van mening tussen vakbonden Stan Laurel en twee-weekse in Oliver Hardy manifestatie FILMS IN AMSTERDAM HOLLAND FESTIVAL TEN EINDE Sol LeWitt in Haags museum TV vanavond De moord op Yon Schleicher Radio zaterdag HEIMWEE NAAR KOMISCHE FILMS UIT JAREN DERTIG TV vrijdag TV zaterdag VRIJDAG 10 JULI 1970 13 AMSTERDAM Heeft u ook zo'n gipsen kop van Beet hoven. Gooi hem stuk, plak te stukken in het wilde weg aan elkaar en gooi er een paar kwastjes lichtgevende verf overheen. Een schanddaad? Ja, maar best leuk. Speldeprik Juliaan Smartlappen OMROEP-CAO AMSTERDAM Nadat het Am sterdamse Cinétol in het voorpro gramma van zijn nachtvoorstellingen een tijdlang de populariteit van het komische duo Laurel-Hardy heeft onderzocht, gaat het theater er op 16 juli a.s. toe over een twee weken durende manifestatie van films met het tweetal te beginnen, waarbij om de twee dagen van programma zal worden gewisseld. Einde van tijdperk N achtvoorstellingen Bij Chaplin begonnen Fameus teamwork \AAAAiV%A#W\AJWIAAAAAA#VWWl Het Promenadeorkest deed zoiets gis teravond op het slotfeest van het Holland Festival in het Amsterdamse Concertge bouw. Louis Andriessen een handige plakker verknipte de negen sympho- nieën van Van Beethoven tot een werkje van 12 minuten en haalde met de beken de melodieën nog allerhande grapjes uit. Bijvoorbeeld een hele andere interval ge ven aan het pompompom-póóèm van de „Vijfde" en het „Alle Menschen werden Brüder" als een hardbeat song laten zin gen. En dat orkest had er zo'n plezier in. In hemdsmouwen vertrapte het links en rechts de heilige huisjes van het tradi tionele concertleven. Dirigent Gijsbert Nieuwland voorop. Deze overjarige show bink was als de oude bokser, die nog wel voor een geintje in de ring te porren is. En zijn makkers - leeftijdgenoten kreeg bij gemakkelijk mee. Behalve de pauke- nist die zijn jasje en stropdas aanhield, maar overigens precies op tijd sloeg. Het Beethoven-spotprentje was maar 'n klein stukje, van het (gezien de drukte en het enthousiasme) zeer geslaagde Festi val-slotfeest. Bijna drieduizend mensen, van Damslaper tot burgerman, van lang harige tot Festival-voorzitter Reinink met een pruik op, hebben van gisteravond half negen tot vanmorgen half drie veer tien „maxi-, midi- en miniconeerten" al dus het programma bijgewoond. De be zoeker moest zelf kiezen wat hij wel en niet wilde horen. Eenmaal in he,t concert gebouw (voor de schappelijke prijs van vijf gulden) kon hij gaan en staan waar hij wilde, weglopen bij concerten of er te laat binnen komen, al dan niet met een pilsje in de hand. Hij mocht ook pra ten en hoefde niet nerveus rond te kijken alvorens een kriebelhoest in te houden. De avond moest „een speldeprik" zijn in „de sociale en artistieke stereotypie van het negentiende eeuwse, nog altijd met zijn rokkostuums, en zijn autoritair van de Parnassus afdalende dirigenten en solisten". De avond moest „de muziek ontworstelen aan de musicologen, de re genten, managers en impresario's en te rug geven aan de musici, de muziek liefhebbers Gezien de luchtigheid van de avond klinkt dit allemaal erg pretentieus, snaar gelijk heeft de festivalorganisator, die het schreef, wel. Muziek is muziek. Het pu bliek luistèrt gespannen als iets goeds goed gebracht wordt. Het kucht als iets slecht is. De fout ligt dan bij componist of musici. De kuchers hoeven zich dan ook niet door traditionele vooringenomen heden of verkeerd snobisme beschaamd te voelen. Overigens is de formule van dit con cert niet zo nieuw, als de Festival-orga nisatie meent. De opzet en de bijbehoren de sfeer leken veel op die van de Harte- wens festivals in Haarlem. Een groepje koperblazers van het Promenade-orkest duikt op tussen het publiek tijdens een persiflage op de ouverture Leonore van Beethoven door Strasser. zingt, ook een groot comediant is. Hij zong en speelde Italiaanse smartlappen, ook wel bekend onder de naam bel-canto. Nu vind ik bel-canto opgeschroefde on nut, maar die Capecchi heeft daar toch een aardig stukje satyre gemaakt op het populaire lied van rond de eeuwwisseling zeer goed bijgestaan door de pianiste En- za Ferrari. De vele, echte bel-canto-lief- hebbers gaven het tweetal minuten-du- rende ovaties. Van Capecchi naar de Grote Zaal, waar het Promenadeorkest zoals gemeld stoei de met Beethoven en andere piasserijen uithaalde. De sopraan Wilma Driessen blies een feesttoetertje in een stuk voor orkest en mirlitons van de Fransman Mehul. Omdat ik te lang bij de orgelim provisaties van Louis van Dijk op het grote orgel bleef luisteren, bovendien kennissen moest uitleggen hoeveel plezier we aan Nieuwland hadden gehad, en van hen moest horen dat het Ensemble Syn tagma Musicum een concert van Verfijn de- Schoonheid en "soms geestigheid had gegeven en het Amsterdamse Philharmo- nisch Orkest ook heel behoorlijk voor de dag kwam. (Je praat wat af op zo'n con cert. Een pluspunt), was ik te laat voor het optreden van het Ardito-kwintet. De Kleine Zaal was te vol en snikheet. De bar kreeg daarom de voorkeur; ook dat tenslotte een keuzemogelijkheid. La ter kon ik er toch in en hoorde van het kwintet: „Signs", een compositie van Ton Bruynel; een erg mooi werkstuk. Op een groot doek werd de partituur gepro jecteerd (niet dat het te volgen was) be nevens grafische voorstellingen van Ge rard van den Eerenbeemt. Je kon dus precies zien wat de muziek voorstelde: brandhout. Nou ja, sprokkelhout, een oud blaasinstrument, krullen, kubussen en 'n goochelaarshoed, eindigde op een geluid van muizen, muizenissen, stervend knaag dierenrijk. Maar ik geef deze interpreta tie graag voor een ander. Het trio Louis van Dijk voegde zich bi; het kwintet om enige veredelde barmu- ziek van Louis zelf te spelen, maar dat verveelde snel. Dan maar naar het Me tropoleorkest in de Grote Zaal, maar ja, dat isdat kan gewoon niet meer Dolf van der Linden is nog ouderwetser dan Beethoven; en die werd al zo oneer biedig bejegend. Dus naar de sprekers- hoek van de NOS. Daar was niets te doen; men had er zijn mening kunnen zeggen, maar niemand wilde dat. Op borden in de nabijheid opgesteld kon je die schrif- Terug naar het feest. De bezoeker moest zijn persoonlijke keus maken, zo stond in het programma. Ziehier de mij ne. In de Kleine Zaal opende Renato Capecchi het feest; een beroemde Italiaanse bariton die behalve erg goed DEN HAAG In het gemeentemuseum in Den Haag zal van 25 juli tot en met 30 augustus een tentoonstelling te zien zijn van werk van Sol LeWitt, die ook vertegenwoordigd was op de in 1968 in het Haagse museum gehouden expositie „Mini mal Art". De tentoonstelling van LeWitt zal bestaan uit muurtekeningen, drie dimensionale objecten, en een informatief educatief gedeelte over de achtergrond van het werk. De muurtekeningen zullen op een wand van 24 bij 4 meter worden aan' gebracht door studenten van de kunstaca demie in Den Haag, die daar een tiental dagen voor de opening van de expositie mee zullen beginnen. telijk kwijt. Hierbij drie opschriften: „Waar blijft Juliaan"; „Conservatief met een progressieve opzet"; „Deze mafke tels blowen op een heel ander leven". Elders in het gebouw ironiseerde het Musies Lab" de roomse liturgie, wat nog steeds leuk is. Na middernacht werd het wilder: An tonio Plato met zijn Surinaamse Orches tra Washboard, dat er behoorlijk indreun- de en de country-and westernachtige pop groep CCC Ine van Joost Belinfante. Je kon er op dansen, maar ook naar luis teren want er werd in beide gevallen goed gemusiceerd. In de Kleine Zaal na middernacht zaten hondenden samenge perst om bloedheet te mediteren met de gebroeders Ali Khan op Pakistaanse nachtmuziek. Hoe koel was de nacht toen het feest tenslotte voorbij was. J. HEIJER Nederland 1. De 14e etappe van de tour de France eindigt op de Mont Ventoux. Het wondt hard werken dus voor de overgebleven renners. Pipo en het journaal gaan vooraf aan een NCRV programma, dat zoals het hoort door Coen Flink wordt geopend met een voorlezing uit de Scheepsjon gens van Bontekoe. De rest van de tijd tot het eerste journaal brengt de NCRV uit Apeldoorn opnamen van de morele herbewapenings-musi- cal Up with people, een zangspel van jonge Amerikanen, die het geloof hoog in hun vaandel hebben geschreven. Vanavond alleen het eerste deel. Na het journaal 25 minuten Hier en Nu en vervolgens in de serie Politieke Moorden van de Duitse televisie een reconstruct evan de moord op gene raal Kurt von Schleicher op 30 juni 1935. De generaal die het slachtoffer werd van deze door de nazi's brutaal weg gesanctioneerde politieke moord was de laatste rijkskanselier van de Weimar republiek. Hij had zich altijd fel verzet tegen de machtovername van Hitier en probeerde die in het be staande stelsel in te kapselen door het leger de macht over de republiek te geven. Niet alleen de generaal zelf maar ook zijn vrouw viel ten slacht offer aan de moordenaars. Deze ge dramatiseerde reconstructie geeft een stuk recente geschiedenis weer, n.l. de ondergang van de Weimar repu bliek, een bij voorbaat tot mislukken gedoemde poging om Duitsland uit de crises van de dertiger jaren te red den. Een klein half uur daarna voor Da niel Barenboim en Ludwig von Beet hoven. Als voorbeeld wordt de beken de Apassionata uitgevoerd. De dagsluiting komt tenslotte uit Terschelling waar een kerkcentrum ten dienste staat van de vakantiegan gers; Nederland 2. Pipo de clown, het nieuws en het 14-daags NOS program ma Première over film, de kijkers en de makers. De VARA gaan om half acht verder met een aflevering van de serie Beroemde Dierentuinen. Vanavond het park Tucson in Ame rika. Via een indrukwekkend systeem van onderduiken kan de toeschouwer woestijndieren helemaal in hun eiegn omgeving gadeslaan, zonder dat ze gestoord worden in hun normale le vensritme. Na het journaal gaat de VARA op eigen manier verder met Zomaar een Zomeravond. Gastartiesten als Louis van Dijk, de zangeres Celina Jones, de accordeonist Harry Mooten en de toneelspeler, regisseur en televisie presentator Berend Boudewijn. Het laatste deel van Zomaar een Zomer avond wordt gevormd door een afle vering van Mannix. (Van onze correspondent) HILVERSUM. Het ultimatum, vergezeld van een stakingsdreige ment van de Algemene Bond Mercu rius, heeft het misnoegen opgewekt van twee andere vakorganisaties van omroepmedewerkers, die beide met Mercurius al maandenlang vruchte loos deelnemen aan de onderhande lingen over een nieuwe CAO. De be duren van de kring van medewerkers bij geluid- en beeldomroep in de unie BHP-NBT en de bedrijfsgroep radio en televisie in de Christelijke Be- drijfsbond HBV hebben in een don derdagavond gezamenlijk uitgegeven verklaring zich gedistantieerd van de motie, die een avond tevoren in een ledenvergadering van Mercurius werd aangenomen en waarin met een staking werd gedreigd, indien de om- roepleiding niet spoedig de onderhan delingen zou heropenen ovei het breekpunt in de CAO: de volgens Mercurius onaanvaardbare werktijds verlenging voor een groep van ca. 40 programmatechnici-'adio. De Unie BHP en de Christelijke Be- drijfsbond zijn van mening, dat de spoedige totstandkoming niet mag worden gelicht en dat er, na 'n grondi- van de werktijdsverlenging Men vindt dat dit punt uit het pakket moet vindt dat dit punt uit het pakket moet worden gelicht en dat, na een grondi ge studie van het probleem., apart met de omroepwerkgevers over moet worden onderhandeld. HILVERSUM I. 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymnastiek. 7.23 Weekeind. 7.54 Deze dag. 8.00 Nws 8.11 Van de voorpagina. 8.15 Stereo: Z.O. 135 9.35 Waterstanden. 10.30 Ste reo: Tango Rumba Orkest. 11.00 Nws. 11.03 Stereo: Lichte gramm. muziek. 11.10 Licht orgelspel. 11.25 Oosteuro- pese kroniek. 11.45 Stereo: Brass Band. 12.05 Stereo: Strijkorkest. 12.30 Tussen start en finish. 13.00 Nws. 13.11 Varia. 13.13 Actualiteiten. 13.23 Ste reo: Dit is het begin.14.35 Radio Jazz Magazine. 15.00 Progr. gewijd aan Beethoven. 16.00 Nws. 16.03 Scan. 16.15 Mod. muz. 16.35 Artistieke staal kaart. 17.10 Klass. opera-aria's. 17.55 Mededelingen. 18.00 Nws. 18.11 Actua liteiten. 18.20 Stereo: Gevar. progr. 19.30 Nws. 21.00 Klass. en mod. muz. 21.45 Radio Dubbelkwartet. 22.00 Vrije programmering. 22.30 Nws. 22.40 Me dedelingen. 22.45 Stereo: Licht muz.- progr. 23.15 Stereo: Licht gevar. pl.- progr. 23.55 Nws. HILVERSUM II. 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord. 7.16 Stereo: Klass. muz. 7.25 Horen en zien. 7.30 Nws. 7.32 Hier en Nu. 8.00 Nws. 8.11 Stereo: Klass. gewijde mu ziek. 8.30 Nws. 8.32 Touringclub. 8.45 Stereo: Lichte gramm.muz. 9.00 Ste reo: Italiaanse operamuz. 9.35 Gym nastiek. 9.45 Stereo: Grand Gala du Disque classique. 11.00 Nws. 11.03 Le zing. 11.15 Stereo: Mod. muz. ca. 11.55 Mededelingen. 12.00 Zonder grenzen. 12.10 Uit balans. 12.14 Marktberich ten. 12.16 Overheidsvoorl. 12.26 Mede delingen land- en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.41 Actualiteiten. 12.50 Buitenl. com mentaar. 13.00 Gramm.pl. 14.00 Stereo P.M. 16.00 Nws. 16.30 Inzet. 17.00 Hiro- Magazine. 17.15 Gasten van de week. 17.30 Stereo Licht muz.progr. 18.19 Kanjer Koning Kompetitie. 18.30 Nws. 18.41 Actualiteiten. 19.00 Nabeschou wing Ronde van Frankrijk. 19.05 Ste reo: Musicerende dilettanten. 19.30 Sjook. 20.00 Verz. pl.nrogr. 22.00 Trou badour. 22.25 Avondgebed. 22.30 Nws. 22.40 Toernegoal. 23.55 Nws. HILVERSUM III. 9.00 Nws. 9.02 Djinn (10.00, 11.00 Nws). 12.00 Nws. 12.03 Gevolmachtigd. 13.00 Nws. 13.03 Popmuz. 14, 15.00 en 16.00 Nws. 17.00 Nws. 17.02 Sportshow. BRUSSEL 324 M. 12.00 Nws. 12.03 Lichte muz. 12.40 l^iywnnrtiwyvwwfljvvtfwvywwwwvi/wwiflnflivwwi/wftftiwuwwwwvwwvvwwwrtivvwwwvuwwvvwvwwww Weerbericht, mededelingen en SOS- berichten voor schippers. 12.55 Buiten- Het heimwee naar de jaren dertig op filmgebied grijpt dus steeds verder om zich heen. De televisie is daarin voor gegaan, denken we alleen maar aan de laatste maanden, waarin de Marx- Brothers, Tarzan en Betty Boop onder de aandacht van miljoenen kijkers kwa- AMSTERDAM. Het Amsterdamse bioscoopprogramma wordt beheerst door de première van Federico Fellini's „Saty- ricon" in Tuschinski. Aangekondigd als „de sensatie van de 20ste eeuw" is „Saty- ricon" ook nuchterder beschouwd een grandioos schouwspel van een filmer die zijn vaak groteske fantasie in bijpassende beelden gestalte weet te geven. Fellini maakte de film omdat hij duidelijke overeenkomsten zag in de wereld van het antieke Rome voor de komst van het christendom en onze huidige samenle ving die een soortgelijke hang naar le- vensgenieten en naar het materiële ver toont en vergelijkbare aspecten van wreedheid en geweld vertoont als 2000 jaar geleden. Om die overeenkomst aan te tonen heeft de filmer een dwarse doorsnede door het leven van destijds gemaakt en via de fantastische belevenissen van een zwervende student vergelijkbaar met een hedendaagse provo een globaal beeld gegeven van de verrukkingen, te leurstellingen en angsten die toen de mensheid kon meemaken. Fellini's fanta sie bij het bedenken van situaties en het chargerend uitbeelden van personen is daarbij onbeperkt en zijn film is dan ook volstrekt onvergelijkbaar met wat er ooit op het witte doek in beelden gefantaseerd is. Verder is er weinig nieuws toegevoegd aan de Amsterdamse agenda van de vo rige week. Kriterion heeft „End of the road" ingezet, evenals „Ice" in Cinétol, een film die afkomstig is uit het pakket „USA today", de filmbij drage „aan het Holland Festival. Nieuw is ook nog „De zeven krakers" in Cineac Damrak, het verslag van een perfecte bankroof, dit maal uitgevoerd vanuit een goed bewaak te gevangenis. Eerst dus een perfecte ont snapping, daarna een weldoordachte roof en tenslotte de onvermijdelijke verras sende wending als de misdaad die im mers niet mag lonen, stukloopt op een over het hoofd geziene kleinigheid. De Uitkijk prolongeert in het Hitch cock-festival „North by Northwest" en Studio K blijft voor de 47ste achtereen volgende week trouw aan „The Cincinna ti Kid" met Steve McQueen. Hoog genoteerde „Westerns" in Calyp so, waar „Firecreek" met James Stewart en Henry Fonda gaat en in Cinétol, waar het befaamde „River of no return" van Otto Preminger met Marilyn Monroe en Robert Mitchum is ingezet. Kriterion brengt opnieuw een Cubaanse première, „Cumbite" is de titel en Thomas G. Alea is de regisseur. Cineac Reguliersbreestraat heeft Jean Gabin in een „thriller" van George Laut- ner die „De pasja" heet en Rex vertoont een re-make van John Fords „Stage coach", ditmaal gemaakt door Gordon Douglas en met Van Heflin en Ann- Margret. In het Leidseplein Theater ten slotte een misdaad-komedie van Blake Edwards met Peter Sellers die „A shot in the dark" is geheten. CHARLES BOOST men en enkele klassieke musicals de glorietijd van de Hollywoodse showfilm in de herinnering terugbrachten. Naarmate Hollywood steeds meer zijn betekenis als centrum van de Amerikaan se filmactiviteit gaat verliezen, de fil mers van het ogenblik de vrije natuur verkiezen boven de schijnwerpers en de grote studio's hun uitgestrekte terreinen gaan verkopen en hun voorraden histori sche costuums, meubelen en andere re- quisieten onder de hamer brengen, naar mate een tijdperk dus duidelijk ten einde loopt, zal dit heimwee naar een extrava gant verleden van „stardom" en luxe en fantastische filmschouwspelen slechts toe nemen. En of daarbij de weemoedige te rugblik slechts voor een oudere genera tie gereserveerd zal blijven, zal nog te bezien staan. Ook bij de jongeren leven nog de legendes uit die tijd en de na men van de mannen en vrouwen die de film in korte tijd tot een massavermaak van ongekende afmetingen maakten. Het zou bij een dergelijke gang van zaken voor de hand liggen dat de bios coop meegaat doen met die exploitatie van een glorieus verleden en op die ma nier zijn eigen klassieken gaat kweken, wat in zekere zin al bij „Gone with the wind" en een enkele andere film is ge beurd. Met het Laurel-Hardy-festival draagt Cinétol intussen weer een steentje bij aan d eze ontwikkeling, die uiteraard, nooit een contact met de eigentijdse film in de weg mag staan, en een bijver schijnsel in het actuele programmabe leid moet blijven. In ieder geval is het alleszins de moei te waard een keuze uit de films van Stan Laurel en Oliver Hardy in normale bio scoopvertoning te brengen, vooral waar het hier het „grotere" werk betreft, dat minder veelvuldig teruggebracht en dus minder bekend is dan de korte „twee- acters" uit de samenwerking van het tweetal tussen 1926 en 1935. 1926 was het historische jaar dat de magere Stan Laurel, Engelsman van ge boorte, maar sinds 1915 in de States en de dikke Oliver Hardy die al van 1913 af in korte komische films optrad, elkaar ontmoetten en door de koning van de lach, Hal Roach tot team werden ver enigd. Stan was destijds met de bekende pantomimegroep van Fred Karno, waar toe ook Charlie Chaplin behoorde, naar Amerika gekomen, waar hij oorspronke lijk als „understudy" van de toen al gerenommeerde Chaplin een tournee door de Verenigde Staten meemaakte. Evenals zijn beroemde collega bleef hij er achter om zijn eigen geluk te beproe ven. Na eerst nog een eigen gezelschap gevormd te hebben en Chaplin-imitaties op de planken te hebben gebracht, komt Laurel bij de film en is, als hij Hardy in '26 ontmoet, bij Hal Roach opgeklom men tot script-writer, gag-man en regis seur. Oliver Hardy heeft het dan niet verder gebracht dan het spelen van dikke schurken in korte kluchten. In het verdere verloop van hun samen werking zal de verhouding van krach ten en daarmee samenhangend de taak verdeling, nagenoeg dezelfde blijven, de magere Laurel blijft de grootste invloed houden op de regie, op de „gags" en op „timing" en montage van de grap pen, maar samen zullen zij een duo vormen dat zo precies op elkaar is in gespeeld en dat elkaar zo precies aanvult dat hun weerga in de filmhistorie niet meer gevonden zal worden. De sprekende film bezorgt het tweetal merkwaardig genoeg nauwelijks moei lijkheden, integendeel hun stemmen en bijgeleverde geluiden dekken precies de figuren die dan al tot uitgesproken en contrasterende karakters zijn uitgegroeid. Hun beste tijd ligt echter wel in de '>e- riode van de korte kluchten. Later heeft Laurel zich in een interview beklaagd, dat hun opdrachtgevers hen min of meer dwongen het voorprogramma te verlaten en te verhuizen naar de hoofdfilm. Dat betekende in het begin, zoals bijvoorbeeld in „Fra Diavolo" uit '33, dat zij als ko mische bijfiguren optraden in een ko misch of operette-achtig geheel naast de „normale" hoofdpersonen. Laurels be zwaar laat zich begrijpen, hij verloor in het groter geheel het overzicht over de komische passages, die nu als krenten verdeeld werden over de avondvullende film. Toch hebben zij in de nieuwe vorm hun samenwerking tot 1950 weten vol te hou den, hoewel na 1940 een duidelijke neer gaande lijn in hun films te constateren valt. Na een periode van schijnbaar ver geten te zijn, kwam de televisie die on afgebroken hun oude successen op het beeldscherm bracht, de onderbroken po pulariteit herstellen. Hun reputatie van de beste „uitbuiters" te zijn. d.w.z. van komieken die het beste van de komi sche mogelijkheden van een situatie wis ten te profiteren, herwonnen zij in korte tijd, hoewel het directe geldelijke voor deel van die erkenning hun onthouden bleef. Het voorkwam hoogstens dat ze onop vallend hun moeilijk, werkzaam en niet zonder teleurstellingen verlopend leven verlieten. Er was in de pers tenminste voldoen de aandacht toen Oliver Hardy in 1957, Stan Laurel acht jaar later, in februari '65 overleed. CHARLES BOOST lands persoverzicht. 13.00 Nws. 13.20 Licht muz.progr. 14.00 en 15.00 Nws. 17.00 Nws. 17.15 Jazz en chanson. 18.00 Nws. 18.03 Voor de jeugd. 18.30 Fran se taalwenken. 18.33 Intermezzo. 18.45 Sport. 18.52 Taalwenken. 18.55 Lichte muz. 19.00 Nws. 19.30 Muz.progr. 22.00 Nws. 22.10 Muz. 23.00 Nws. 23.10 Liede ren. 23.40 Nws. Nederland I 18.25 NOS: Tour de France. 18.45 Pipo de Clown. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 NCRV: Scheepsjongens van Bontekoe. 19.12 Up with people. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 NCRV: Hier en Nu. 20.45 Politieke Moorden. 22.10 Barenboim over Beethoven. 22.35 De E.T. 10 op Terschelling. 22.50 NOS: Journaal. Nederland II 18.45 NOS: Pipo de Clown. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 NOS: Filmrubriek. 19.30 VARA: Beroemde dierentuinen. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 VARA: Zomaar een zomeravond. 21.45 Mannix. 22.35 NOS: Journaal. Nederland 1 16.00 NOS: Journaal. 16.02 KRO: Geen zee te hoog. 16.27 Felix de Kat. 16.35 Overval op de posttrein. 18.25 NOS: Tour de France. 18.45 Pipo de Clown. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 KRO: Bruintje Beer. 19.08 Daktari. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 KRO: Amusementsprogr. 21.10 Riskante spelletjes. 23.00 Epiloog. 23.05 NOS:Journaal. Nederland II 18.45 NOS: Pipo de Clown. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 E.O.: De Erfenis. 19.32 Schipperen met het Evangelie. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 AVRO: High Chaparral (film). 21.10 A VROSKOOP 21.55 The life and times of Lord Mountbatten. 22.45 NOS: Journaal.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1970 | | pagina 13