Toneel voornamelijk gezien als gezellig ui Met oog op reclamespots KEES MANDERS NEDERLANDS DIRECTEUR RADIO NORDSEE Pim Jacobs oneens met jury Loosdrechts jazz-concours bont- '70 collectie'71 dick bartels ROTTERDAMSE SOCIOLOGEN BEPLEITEN BETER ONDERZOEK Kunstdiefstal in Parijs opgelost ZOLANG HET JAZZ IS ZAL HET ME EEN ZORG ZIJN" Documentaire over capitulatie van Japan in '45 TV-uitzending Feijenoord nog niet zeker 11 wagenweg TV vanavond Radio vrijdag TV vanavond TV vrijdag DONDERDAG 13 AUGUSTUS 1970 (Van onze correspondent) ROTTERDAM De Rotterdamse sociologen W. Zweers en L. A. Welters geven aan het einde van hun uitvoerige studie „Toneel en publiek in Neder land" aan de hand van veel bestaand materiaal als hun voorlopige conclusie dat zowel schouwburgbezoekers als niet-bezoekers in een avondje schouw burg niet meer zien dan een avondje gezellig uit. Een klein deel van het publiek, het kempubliek, gaat om het stuk dat op de planken wordt gezet. Tien tot vijftien percent van alle volwassen Nederlanders gaat één of meer keer naar de schouwburg: een klein deel van die groep, vermoedelijk slin kend, gaat om het toneelstuk. Sociaal milieu Lange naturel BISAMBUIKMANTEL 1650,— NU 10% zomerkorting 165,— 1485,- Grote tekorten (Van onze correspondent) Loosdrecht te komen, met he (Van onze correspondent) LOOSDRECHT Wat is er met Pim Jacobs aan de hand, vroeg menig een zich af toen presentator-jurylid Aad Bos zondagavond tijdens de live uitzending van de finale van het jazzconcours 1970 de kijkers de boude mededeling deed dat de pianist zich de vorige week uit de jury had terug getrokken. Even tevoren had Aad Bos er maar op gehamerd dat de jury niet uit etiketjesplakkers bestond, om vooral maar aan te tonen dat men het begrip jazzmuziek wijd interpreteerde. Moest de kijker uit beide mede delingen concluderen dat Pim Jacobs van jazzmuziek van morgen geen kaas heeft gegeten of wilde de jury camoufleren dat zij zelf ook niet wist of de indelingen in oude en nieuwe stijl correct waren. Want het Amster damse duo Turks Fruit behaalde zondagavond een derde prijs in de cate gorie nieuwe stijl. Pionieren keer per jaar. In het westen wordt 70 percent van alle bezoeken in ons land gebracht. De verminderde belangstelling voor toneel wordt een beetje gecompen seerd door de relatief gegroeide belang stelling voor opera, operette, ballet en musical, dat wil zeggen, „meer-dimensio- nale" en meer „ontspannende" vormen van theater. Al met al neemt het uitgaan een steeds kleiner deel van de toenemende vrije tijd van de Nederlander in beslag: hij is liever thuis bij de beeldbuis. Zweers en Welters zeggen dat vaak de zelfde stukken worden gespeeld, vooral in de steden. Wat het gezelschap betreft wordt evenmin veel variatie geboden: van spreiding van toneelgezelschappen is nauwelijks sprake. Men blijft gaag in de regio of standplaats., het toneelleven concentreert zich meer en meer in de gro te steden en dit gaat mogelijk gepaard met een achteruitgang van het „culture le leven" in de randgemeenten, waar echter het amateurtoneelbezoek verhou dingsgewijs stijgt Er gaan meer vrouwen dan mannen naar de schouwburg. Ook meer jongeren dan ouderen, maar de jongeren gaan over het algemeen meer uit Gehuwden laten zich, mogelijk door hun kleine kinderen, minder in de zaal zien dan ongehuwden. De studie van Zweers en Welters geeft een globaal overzicht van het Nederland se toneelpubliek. „Dit lijkt ons hard no dig", zo schrijven zij. „Omdat er wel eens ingrijpende veranderingen in het Nederlandse toneelleven op handen kun nen zijn". Men krijgt bij de diverse plannen, voorstellen tot verbetering en punten van kritiek welke ten aanzien van de toneelsituatie werden en worden ge formuleerd, de indruk dat ,aan de fak- tor „publiek" nogal eens minder aan dacht wordt besteed dan haar feitelijke betekenis rechtvaardigt". Zweers en Welters pleiten voor de vor ming van een op cultuurgebied gespecia liseerd onderzoekinstituut, dat beleids- voorbereidend en beleidsvolgend kan wer ken. Het zou statistisch werk moeten le veren, waaraan degene die een toneelbe leid voert veel meer heeft dan aan de amb telijke statistieken, die berusten op de gegevens van de vermakelijkheidsbelas ting. Felle kritiek hebben zij op het publiek- onderzoek, dat zich op verschillende plaat sen eindeloos herhaalt „zonder dat aan sluiting wordt gezocht met reeds verricht onderzoek". Die onderzoeken lijken in dienst te staan van de feitelijke situaties. „Men is vooral geïnteresseerd in de hap- py-few-bezoekers Er wordt nauwelijks onderzoek ingesteld naar het niet-publiek en de oorzaken van het niet-bezoek, die buiten het niet-publiek zelf liggen". De twee sociologen komen dan tot de con clusie dat het toneelbeleid nauwelijks uit de voeten kan door de gebrekkige in zichten en dat er geen zinvol onderzoek van de grond komt omdat het onder zoek losstaat van elk gevoerd beleid Bewindslieden op kunst en cultuurge bied laten na hun beleidsdoeleinden en hun beleidsinstrumenten uiteen te zet ten. Ook hier zien zij plaats voor een specifiek kunst- en cultuur-onderzoekin stituut, dat het onderzoek coördineert en waarin allerlei wetenschappers sa menwerken. Dat onderzoek zou boven dien experimenteel moeten zijn en niet „verklarend waarom het is, zoal het is". „Een dergelijke opzet van het to- neelonderzoek veronderstelt het ter discussie stellen van beleidsdoeleinden en middelen en een grote mate van fle xibiliteit in het toneelbeleid, dat experi menten gedoogt". De twee onderzoekers vinden dat het erop lijkt dat het aantal schouwburgbe zoekers stijgt, maar de bezoekers gaan door de bank minder vaak naar een toneelstuk: in de steden vier tot vijf PARIJS. De politie in Parijs heeft gisteren een Bulgaar, een oud-marine-of ficier, beschuldigd van diefstal van een aantal schilderijen van Chagall en Pi casso uit het huis van een Parijse zaken man. Alle gestolen schilderijen, met inbegrip van een gouache van Chagall ter waarde van 140.000 gulden, twee schilderijen van Picasso ter waarde van ongeveer 140.000 gulden alsmede twee lithografieën van de Spaanse meester, waren door de politie gevonden. Leidinggevenden en welgestelden gaan veel uit, maar hebben voor toneel zo te zien geen specifieke belangstelling. De loontrekkende middenstand juist wel. De arbeiders gaan naar verhouding vrij veel uit, maar niet naar toneel, concert en dergelijke. Ten aanzien van beroep en opleiding doen zich twee verschillende ontwikkelin gen voor: het verschil in waardering voor het toneel dat arbeiders en risicodragen de middenstand enerzijds en „hogere be roepen" en loontrekkende middenstand anderzijds aan de dag leggen wordt wat kleiner. Maar het verschil tussen mensen met alleen lager onderwijs en mensen met ulo of meer, wordt wat dit betreft duidelijk groter. De middelbare en hoge re sociale niveaus zijn dan ook zwaar oververtegenwoordigd in de schouwbur gen en concertzalen. De invloed van de godsdienst wordt minder. Gereformeerden gaan wat minder naar toneel (maar meer naar concert) dan godsdienstlozen en vrijzinnig protes tanten. Verder blijkt volgens de sociolo gen schouwburgbezoek het meest ver band te houden met een gematigde (en niet vooruitstrevende) instelling en met stemmen op de V.V.D., een beetje ook op D'66 (en niet P v.d.A. of K.V.P.). Gebrek aan belangstelling is niet de belangrijkste reden waarom men niet naar de schouwburg gaat. De belangstel ling hangt onder meer samen met het so ciaal milieu en dat weer met beroep en vooral met de opleiding. De opleiding is voor de waardering van toneel erg be langrijk voor mensen die niet van huis uit met toneel vertrouwd zijn. Hier geldt: hoe jonger geleerd, hoe vaker later ge daan. In hun slotbeschouwing, over de per spectieven voor het toneel, zeggen Zweers en Welters dat de sterk toegenomen vrije tjjd op geen enkele wijze de „culturele belangstelling" ten goede komt en stellen daarbij direct de vraag wat men in de toe komst onder „cultureel" zal verstaan. De verwachting is dat het vrijetijdsge- drag zich buiten de gebaande paden gaat begeven. Dat kan een positief gevolg heb ben voor het toneelbezoek, maar dan is volgens de schrijvers vorming nodig, die de mensen in staat stelt om op grond van de kennis van vat de schouwburg biedt te beslissen of zij er belangstelling voor hebben of niet. „Toneel en publiek in Nederland". Uit gave Universitaire Pers Rotterdam. 12,50. ADVERTENTIE Alvorens U een BONTMANTEL aanschaft, oriënteert U zich eerst in onze nieuwe BONTSPECIAALZAAK HAARLEM TEL. 316529 146 (Van onze correspondent) ZANDVOORT. Radio Nordsee In ternational gaat zijn naam wat het laatste woord betreft steeds meer eer aandoen. Het illegale popstation was al eigendom van de Zwitsers Bollier en Meister, had Engelse, Amerikaan se, Canadese en Duitse discjockeys aan boord van de omgebouwde Ne derlandse coaster „Mebo II" en be streek na de ingebruikneming van de korte golflengte (de 31 meterband) een groot deel van de wereld. Sinds gisteren kent RNI ook een Ne derlandse directeur en wel Kees Man- ders uit Zandvoort die in de show business grote bekendheid geniet. In feite betekent de benoeming van Man- ders dat de eigenaren Bollier en Meis ter, die tot gisteren tevens de directie vormden van de commerciële radio zender, een stap terug hebben moe ten doen. De aanvankelijke opzet van RNI was het verzorgen van Engels en Duitstalige programma's gelar deerd met reclamespots. Mede door moeilijkheden met discjockeys, de Britse regering en de technische ap paratuur bleef de belangstelling van uit het bedrijfsleven gering. Ook het voortdurend wisselen van frequentie kwam de populariteit van de zender niet ten goede. Althans niet in die ma te als de Zwitsers zich hadden voor gesteld. Maandag werd Kees Manders voor het eerst benaderd door Bollier en Meister. Gisteren stemde hij toe de functie van directeur te aanvaarden. In hoeverre de ex-cabaretier finan cieel bij deze onderneming waarvan het verlies momenteel vele miljoenen guldens bedraagt, betrokken is, wil hij niet onthullen. „Ik vind gewoon leuk om mee te doen. Ik beschouw het als een soort uitdaging. Geld heb ik er zeer beslist niet ingestoken". En zeer resoluut geeft Kees Manders nog eens te kennen dat het grote tekort bij RNI niet veel zegt. „Vergeet niet dat iedere onderne ming pas na een bepaalde aanlooppe riode zijn geld gaat opleveren." Waar mee de nieuwe directeur van RNI maar wil zeggen dat de situatie voor het popstation dat eind februari van dit jaar in de lucht is gekomen, aller minst ongunstig is. Met de komst van Kees Manders slaat Radio Nordsee International te vens een nieuwe richting in. Waar schijnlijk deze zondag al gaat de voor de kust van Noordwijk liggende pop piraat in het Nederlands uitzenden. De eerste voorbereidingen hiervoor zijn reeds getroffen. Extra appara tuur is vanuit Zwitserland op weg naar Nederland. Voorts gaan dit week einde Nederlandstalige annonces de ether in. Overigens heeft RNI al eer der in het Nederlands uitgezonden. Dat liep echter op een fiasco uit. Kees Manders gelooft dat er deze keer een grotere kans van slagen is. „We gaan natuurlijk niet overhaast te werk. Dat kan trouwens niet om dat we nog geen Nederlands spreken de discjockeys hebben. Ik ben er even wel van overtuigd dat we in onze op zet zullen slagen." Volgens Manders is er in de zakenwereld wel degelijk belangstelling voor RNI. Vooral om dat via de korte golf vele landen de uitzendingen kunnen ontvangen. De geruchten dat de ex-Veronica platendraaier Jan van Veen voor Ra dio Nordsee International gaat werken kan Manders ontkennen noch bevesti- In een tijd waarin men zich afvraagt of jazz dood is, vormt deze kwestie een brandend probleem. Welke kant gaat het uit met de jazz? En als het een splin ternieuwe kant uitgaat mag het dan nog jazz heten? Voor Pim Jacobs is dat geen punt. Jazz is volgens hem geënt op de oorsprong. Dat is de Noordamerikaanse neger, die door deze muziek nog vreugde trachtte te scheppen in zijn miserabele slavenbestaan. Jazz moet daarom niets blijmakends in zich dragen. ,Het wil al lemaal niet zeggen dat ik een groot te genstander van free jazz of avant-garde ben. Ik ben blij dat er mensen zijn die zich toeleggen op het pionieren in de mu- wek, maar maak er dan een extra cate gorie „eigentijdse improviserende mu ziek" van." Wat gebeurt er nu met het jazz-con cours. Gaat het in de richting waarin de iuryleden het sturen? Er is misschien een poging om te ontsnapneD aan de wurggreep waar zij bij de jazz voor vre zen. Jury-voorzitter Ben Bunders wijdde daaraan onlangs nog een uitgebreid tele visiedebat. Of worden de juryleden ge dwongen om eigentijdse muziekexpressie onder jazz te verstaan, omdat het aan bod van groepen bij dit concours aan de magere kant was? Pim Jacobs: „Er wordt in het land door vele groepen jazz gespeeld. Waarom zouden deze mensen het niet leuk vinden om in de zomer naar Loosdrecht te komen, met het uitzicht op een televisie-optreden Hij vermoedt dat de groepen, die volgens het conventione le patroon spelen kopschuw worden als ze zien dat een groep, die meer weg heeft van een poporkest als „John the Reve- lator," de eerste prijs wint. Dan is het hun concours niet meer. Overigens is organisator Max van Praag van plan het concours op de hel ling te nemen en er mogelijk een festi val van te maken Dat zou een antwoord kunnen zijn op het dilemma waar het con cours zich thans voor geplaatst ziet. Het mag in elk geval niet gebeuren dat deze waardevolle springplank voor talentvolle musici aan deze impasse ten prooi valt Turks Fruit beijvert zich in het produ ceren van mysterieuze geluiden door met elektronische hulpmiddelen de gitaar te laten zoemen en krijsen, de piano a-to- naal te beroeren om zo een nieuwe „mu- ziek"-vorm gestalte te geven. Een vorm geboren in het brein van twee pioniers, die daarmee afrekenen met alle conven ties, die er in het muzikale vlak zijn Enkelen signaleerden met verbazing dit duo als een van de winnaars op dit jazz-concours en vroegen zich vertwijfeld af: Is dit jazz en wie bepaalt dit. Maakte de jury dat misschien uit? Het leek waar- PIM JACOBS schijnlijk, maar dat was niet hun taak Pim Jacobs had zich dat eerder gere aliseerd en toen zijn mede-juryleden zich niet ontvankelijk verklaarden voor zijn opvattingen, trok hij zich terug. Hij was niet de eerste. In de voorgaande jaren distantieerden Rolf ten Kate en Michiel de Ruyter zich om dezelfde reden van het meerderheidsoordeel van de jury „Ik ben zelf gestart in een iazz-competi- tie in 1953, weliswaar bij de AVRO, maar ik weet dus wat er te koop is," zegt Pim Jacobs. „Zolang er jazz is zal het me een zorg zijn wat er gebeurt. Maar dan moet je wel enig begrip hebben van wat jazz is. Dat je eigentijdse muziek een plaats in een TV-uitzending geeft van het jazz-con cours is gerechtvaardigd. Maar als je ze mee laat dingen en gaat vergelijken met andere finalisten op welke gronden ge beurt dat dan? Je moet niet de vergis sing maken door te gaan vergelijken Waar zijn die vergelijkingen dan immers op gebaseerd?" KEES MANDERS gen. „Er zijn slechts onderhandelin gen geweest en meer niet." Wel zijn we van plan een wedstrijd voor disc- jockeys uit te schrijven. Hopelijk le vert die een aantal geschikte jocks op. Natuurlijk mag discjockins ook. Ofschoon die dan hun shows van te voren op tape moeten zetten, want vrouwen op een schip met verder al leen maar mannen is namelijk niet zo aanbevelenswaardig. Radio Nordzee International valt op de volgende golflengtes te beluisteren, middengolf 217 m, kortegolf 49 en 31 meterband en ultra kortegolf (FM) ka naal 30. De zender is in de ether van 's morgens zes tot 's nachts drie uur. Nederland 1. Vanaf Pipo en het jour naal de VPRO-donderdag, hetgeen wil zeggen het mini-popfestival dat Piknik heet. Hip publiek en hippe medewer kenden met een snuifje jeugdsenti ment in de vorm van Bettie Boop en Tim Mc Coy. Voorts interviewtjes en gesprekjes en uiteraard de nodige hot- pop, zoals van de Engelse groepen Cochise en Tyronnosauarus Rex. Na het laatste nieuws gaan we nog even door een andere locatie en wel Leicester, waar de amateurs hun tijd rit op de weg reden over honderd kilometer. We krijgen een samenvat ting te zien. Nederland 2. De hele trits van de NOS voordat de TROS aan de beurt komt, d.w.z. Pipo, het journaal, van Gewest tot Gewest, tips van het Na tionaal Bureau vooi Toerisme en nog eens het journaal. Van de TROS om te beginnen een Amerikaanse docu mentaire van 50 minuten over de ca pitulatie van Japan 25 jaar geleden. Het is een indrukwekkende documen taire, die eigenlijk meer de achter gronden van de capitulatie dan het einde van de strijd zelf behandelt. Len Giovanitti bekijkt hoe men aan beide kanten van de frontlinie over de oor log dacht toen Duitsland had gecapi tuleerd en Japan steeds verder in het defensief werd gebracht We weten, dat president Truman uiteindelijk be sloot de atoombom te gebruiken ten einde een snel einde aan dc gevechten te maken. Wat aan die beslissing voor af ging wordt ons uitvoerig uit de doeken gedaan in the Decision to Surrender. Ook de Japanse politiek in de voordagen van de overgave wordt behandeld. De rest van het TROS-programma brengt ons een oude serie terug en wel De dader op het spoor. Songfestival van Rio (Van onze correspondent) HILVERSUM. De televisie-uitzen ding van de eerste wedstrijd om de officieuze wereldbeker op 26 augustus in Buenos Aires tussen Estudiantes de la Plata en Feijenoord behoort nog niet tot de absolute zekerheden. De NOS is er op gebrand de wedstrijd live op het scherm te brengen die in verband met het tijdsverschil om één uur des nachts moet beginnen. Het vervelen de voor de NOS is dat geen van de andere Eurovisielanden belangstelling heeft getoond voor een rechtstreekse overname van de reportage, zodat de Nederlandse televisie waarschijnlijk zal moeten opdraaien voor de volledige betaling van rechten voor uitzending, waarbij dan nog de satellietkosten komen. „We willen enorm graag de wed strijd uitzenden, maar als het bedrag, dat we moeten betalen, in de tonnen gaat lopen, dan gaat het feest niet door", aldus de NOS, die er overigens wel op rekent, dat al zijn de rechten, waarover de Europese Radio-Unie nu met Zuid-Amerika onderhandelt, be taalbaar, het toch een dure uitzending zal worden. HILVERSUM I 7.00 Nws. 7.20 Lichte gramm.muz. (8.00 Nws. 8.11 Radiojourn. 8.30 De groenteman). 9.00 Klass. en mod. muz. (9.35 Waterstanden). 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Arbeidsvitaminen. 11.00 Nws). 11.30 Klass. muz. 11.55 Beurs berichten. 12.00 Blik op de wereld. 12.30 Overheidsvoorl. 12.40 Stereo: 13.00 Nws. 13.11 Actualiteiten. 13.20 Stereo: Klass. muz. 13.30 Stereo: Klas sieke muz. 14.00 Ruimte 15.00 Mod. muz. 15.45 Toerismo. 16.00 Vrijdag. (16.00 Nws. 17.55 Meded. 18.00 Nws. 19.30 Nqs.) 21.00 Stereo: Klass. en mo derne muz. 22.30 Nws. 22.40 Meded. 22.45 Actualiteiten. 22.55 Stereo: Gev. pl.progr. 23.55 Nws. HILVERSUM II 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord. 7.16 Stereo: Badinerie 8.30 Nws. 8.32 Touringclub. 8.45 Voor de huisvrouw. (9.00 Gymnastiek) 9.45 Lezing. 10.00 klass. orkestmuz. 11.00 Nws. 11.03 Voor de zieken. 11.55 Meded. 12.00 Stereo: Gevar. progr. (12.22 Wij van het land; 12.26 Meded. land- en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.41 Actualiteiten. 13.00 Raden maar.14.00 Hoorspel. 14.50 Lichte gramm.muz. 14.55 Stereo: Klass. ver- zpekpl. 16.00 Nws. 16.03 Stereo: Disco drive in. 17.30 Sportkompas. 18.00 Ste reo: Koorzang. 18.30 Nws. 18.41 Actuali teiten. 19.00 Wereldpanorama. 19.10 19.10 Gew. muz. 19.40 Zending en oecu mene. 19.50 Folkloristische muz. 20.05 Stereo: Musicalfragmenten. 21.25 Ste reo: Opera- en balletmuz. 22.00 Actuali teiten. 22.30 Nws. 22.40 Cabaretprogr. 23.10 Apollo XXI. 23.30 Stereo: Mid night special. 23.55 Nws. HILVERSUM III 9.00 Nws. 9.02 De Eddy Becker Show. 10.00 Nws. 10.03 De Eddy Becker Show. 11.00 Nws. 11.03 De Felix Meurders Show. 12.00 Nws. 12.03 Top- 30. (13.00 Nws.) 14.00 Nws. 14.03 Licht pl.progr. 15.00 Nws. 15.03 Muz. Boetiek. 16.00 Nws. 17.00 Nws. 17.02 Radiojour naal. 17.05 Gevar. pl.progr. BRUSSEL 324 12.00 Nws. 12.03 Muz.progr. (12.40 SOS-berichten schippers). 12.55 Bui- tenl. persoverzicht. 13.00 Nws. SOS-be- richten voor schippers. 13.20 Tafelmuz. 14.00 Nws. 14.03 Kamermuz. 15.00 Nws. 15.03 Casinomuz. 16.00 Nws. 16.03 Beurs berichten. 16.09 Etnische muz. 17.00 Nws. 17.15 Licht muz.progr. 18.00 Nws. 18.03 Verzoekplaten voor soldaten. 18.2 Paardesportuitsl. 18.30 Lichte muz. 18.35 Verkeerswenken. 18.40 Amus.mu- ziek. 18.52 Taalwenken. 18.55 Lichte zang. 19.00 Nws. 19.30 Oude muz. 20.00 Muz.progr. 21.00 Klankbeeld. 21.45 Li terair progr. 22.00 en berichten. 22.10 Kleinkunstmagazine. 23.00 Nws. 23.15 Liedjesprogr. 23.40 Nws. Nederland I 15.30 NCRV: Vakantieprogr. 18.45 NOS: Pipo de Clown. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 VPRO: VPRO-Piknik. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 Piknik (vervolg). 22.30 NOS: Journaal. 22.35 Wereldkamp. Wielrennen. Nederland II 18.45 18.51 18.55 19.00 19.04 19.49 19.55 20.00 20.15 20.20 21.10 22.30 NOS: Pipo de Clown. STER: Reclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. NOS: Van gewest tot gewest. Tips Nationaal Bureau voor Toerisme. STER: Reclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. TROS: De capitulatie van Japan (documentaire). De dader op het spoor (detectivefilm). NOS: Journaal. Nederland I 18.45 NOS: Pipo de Clown. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 E.O.: Fourteen Going Sixteen (film). 19.29 Reportage kampvuur aan het strand van Katwijk. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 AVRO: AVRO's Sportpanorama 20.55 High Chaparral (film). 21.45 Voor de vuist weg. 22.50 NOS: Journaal. Nederland II 18.45 18.51 18.55 19.00 19.04 19.30 19.55 20.00 20.15 20.20 21.10 21.55 22.45 NOS: Pipo de Clown. STER: Reclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. NOS: Vrij-uit. KRO: De Debbie Reynolds-show STER: Reclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. KRO: Rep. Wereldsongfestival Rio '69. Vier wonderkinderen in één gezin (documentaire). Bonanza (western). NOS: Journaal.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1970 | | pagina 11