Zó spelen dat publiek uit zijn schulp komt" La Mama Amsterdam m Televisie en radi Omroepwet is niet flexibel Unitas vraagt zendtijd voor vakbeweging Bob Buys overleden PAUL BINNERTS NA DE ACTIES VAN ACTIEGROEP TOMAAT: Behoudende rooms-katholieken willen kerk kopen Pipo procedeert tegen makers nieuwe serie Herinneringen aan oorlog in oosten Filmkomedie van Ernst Lubitsch ■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■|«WyVyyy|n|VWWMW)ftfwMVVMVtn)VMMVWWWVVMywwvwvwvvwlnnnfwwl)^^ yy UIT LAATSTE JAARVERSLAG VAN NTS AMSTERDAMS KUNSTSCHILDER TV vanavond Radio dinsdag TV vanavond TV dinsdag 1 MAANDAG 17 AUGUSTUS 1970 (Van onze kunstredactie) AMSTERDAM De tomaten die vorig jaar op de planken van de Am sterdamse schouwburg uiteenspatten, hebben het een en ander teweegge bracht. Woede, redelijkheid, ge praat, ideologische verschuivinkjes bij de bestaande gezelschappen, enige nieuwe initiatieven. Is Tomaten-voor- man drs. Paul Binnerts, verbonden aan het theaterinstituut van de Am sterdamse gemeente-universiteit, nu tevreden? Nee. Niet zo erg. (Van onze kunstredactie) AMSTERDAM In het Anthonie van Leeuwenhoekhuis te Amsterdam is zondagochtend op 58-jarige leeftijd overleden de Amsterdamse kunst schilder Bob Buys. Hij is van 1955 tot 1966 als kunstcriticus verbonden ge weest aan ons blad. Wat heeft de actiegroep Tomaat bereikt? P. B.: ,.Er is veel overhoop gehaald. De overheid en de autoriteiten zien dat er als de sodemieter iets veranderen moet. Ze nemen jouw initiatieven over en die gebruiken ze om zich progressief te tonen. Subsidies komen veel gemakkelijker los. Binnen het toneel is ook wel iets posi tiefs gebeurd. Bijvoorbeeld, dat de eind examenklas van de Amsterdamse toneel school weigert een contract bij de be staande gezelschappen te nemen, maar als groep verder wil. Het is het testimonium paupertatis van de toneelschool. Dat wel". Heeft Tomaat ook iets geleerd van het gevestigd toneel? Jullie lijken in de loop van het jaar rustiger te zijn geworden. P. B.: „Dat had meer te maken met het feit, dat het niet doordrong waar we het over hadden. We zaten te praten over interpretatie van de begrippen; dat was een zijspoor. Dat leidde tot de conclusie: het antwoord ligt bij ons, bij Tomaat en iedereen die zich op de een of andere manier bewust is geworden van een ander soort theaterbeoefening, die rele vant zou kunnen zijn voor een bevol kingsgroep of groepen. Dat leeft niet alleen bij leden van de actiegroep Tomaat. Iets van wat we willen is opgevangen door heel veel jonge mensen, die via het ama teurtoneel tot een andere opzet willen komen. In Haarlem, Breda, Groningen, Utrecht." Gaat Tomaat door tot de Nederlandse Comedie gevallen is? P. B.: „De Nederlandse Comedie valt, al zal het geen val zijn. Ze verdwijnt ge woon. Dat wordt regulier gespeeld. Er komt iets anders voor in de plaats. Mis schien het Auteurstheater. (Claus, Frenkel Frank, e.a.). Inderdaad, ook ik ben daar voor benaderd door Harry Mulisch, maar ik heb daarna niets meer gehoord. Op mijn vraag aan hem waarom niet, kreeg ik een ontwijkend antwoord." Wordt Guus Oster zakelijk leider van het Auteurstheater? ,,Ik heb geen aanwijzingen daarvoor, maar het zou me niet verbazen. Oster is de beste zakelijk leider van Nederland. Hij is goed voor z'n personeel. Hij heeft ontzettend veel goed gedaan. Maar dat heeft niets met toneel te maken". Rotterdamse sociologen hebben onlangs beweerd dat toneel voornamelijk gezien wordt als een gezellig avondje uit, zowel bij bezoekers als niet-bezoekers. Het to neel is voor VVD-stemmers, niet voor P.v.d.A.- en K.V.P.-stemmers. „We zouden van de kunst op de pede stal afmoeten. Je zou toch theater moeten maken, waar P.v.d.A.-stemmers wèl naar toe willen. Ik vind het erg moeilijk. Je moet het spel zó meedelen aan het pu bliek, dat het denkt dat het deelnemer is. Het is dan geen punt of al dan niet fysiek meegedaan wordt. Dat vereist een ge weldig onderzoek, niet sociologisch maar practisch. Er moet zo'n spelsituatie zijn, dat de toeschouwers uit hun schulp ko men. Met „De Bloedbruiloft" (improvisa- (Van onze kunstredactie) AMSTERDAM. In het nieuwste jeugdhuis van Amsterdam, De Melk weg, in de vroegere melkfabriek achter de stadsschouwburg, repe teert elke dag een groep van ruim twintig jonge Nederlanders en Ame rikanen aan een (nog) naamloze show, die op 9 september in pre mière zal gaan. „Dit wordt La Ma ma Amsterdam", zegt Lamar Al- ford, een van de acteurs van La Ma ma Repertory Company uit New York. Hij was met zijn gezelschap enige maanden geleden op tournee in Ne derland, kwam naar Amsterdam te rug, vond de ruimte in De Melkweg zo prachtig dat hij met zijn snel groeiende aanhang „iets" wilde doen. Omdat hij behalve acteur ook musicus is werd het een „show" van beweging en songs, met als hoofdthema vrijheid, geluk en lief de. Op 9 september hoopt hij een eerste échte voorstelling te geven in de Melkweg. Ook zouden optreden in het Shaffytheater op het program ma staan. De groep kreeg gisteren onverwacht bezoek van Ellen Stewart, die La Mama in New York negen jaar ge leden oprichtte. Zij is zelf La Ma ma, die de wereld rondtrekt om haar „nieuwe baby's" te zien. La Mama heeft nu groepen in New York, Londen, Bogota, Tokio en München, in Canada, Australië en Columbia. Dat Lamar Alford bezig was in Amsterdam een gezelschap uit de grond te stampen, was een verrassing voor haar. Ze was hier om de Londense La Mama bezig te zien in het Universiteitstheater. Ver der is ze op weg naar Rome. waar filmproducer Carlo Ponti geïnteres seerd is in La Mama's uitvoering van Arden of Faversham, een Eli zabethaans drama, dat hier voor de VPRO-televisie is vertoond. 'V ties naar een stuk van Garcia Lorca door een groep studenten o.l.v. Shireen Stroo ker en Pete Faber) is dat hier in het Universiteitstheater goed gelukt. Het pu bliek had het idee dat het had meegedaan. We zouden „De Bloedbruiloft" ook op andere plaatsen moeten doen". De gezellig-avondje-uit-tendens wordt ook door acteurs begrepen, die de gezelschap pen verlaten en vrije produkties beginnen. P. B.; „Laat ze hun gang gaan. Het is iets waar wij niets mee te maken willen hebben. Wat de repertoiregezelschappen, met veel ernst, doen, ligt eigenlijk op hetzelfde niveau". De kloof tussen Tomaat en de gezel schappen is dus wel definitief? P. B.: „Ja". Paul Binnerts is positief over de nieuwe opzet van Studio („Kees van Iersel is niet voor niets eerder weggegaan dan hij wilde") en het initiatief van Het Werk theater, dat de relatie publiek-spelers practisch gaat onderzoeken. Hij heeft één bedenking: P. B.: „Het is jammer dat hun werk afhankelijk wordt gesteld van de sub sidie. Er wordt geponeerd: je hebt er toch recht op. Het klinkt zo liberaal van me; dat moet-dat-nou-geld-kosten. Maar ik bedoel, als er een noodzaak is voor je werk, dan dóé je het; ook al krijg je geen subsidie. Ik kijk dan naar de Brusselse werkgemeenschap die in het afgelopen jaar is ontstaan. Die spelers hebben be sloten als groep bij elkaar te blijven en theater te maken, maar als individuen gaan ze geld verdienen. Daar zit ook bij het verkopen van zeeppoeder. Dat is een vorm van amateurisme waar we het van hebben möeten. Zo'n instelling geeft ook de vrijheid om de maatschappij te atta queren, om een bijdrage te leveren aan een mentaliteitsverandering." De theaterbeoefening, die Binnerts en de zijnen beogen, wordt gedemonstreerd in theaters als Mickery in Loenersloot, „Shaffy" en natuurlijk het Universiteits theater in Amsterdam. Het zijn voorna melijk Amerikaanse en Engelse groepen die hier werken. Deze maand heeft Wherehouse" (La Mama) uit Londen workshops geleid in laatstgenoemd thea ter, waaruit een project is ontstaan dat op het ogenblik voor een televisie-uit zending wordt voorbereid. Daarnaast zijn er medewerkers van bij voorbeeld een groep als het Open Theatre uit New York, die hier in Nederland aan de slag kunnen. Peter Feldman en enkele anderen gaan workshops leiden bij enkele (reguliere) gezelschappen. Niet bij de grote, maar de kleinere, zoals Proloog, Groot Limburgs Toneel, de Nieuwe Komedie, de Noorder Compagnie. Mis schien dat aldus de tomatenzaadjes tot kiemen komen. J. HEYER (Van onze correspondent) ECHT. Zaterdagavond is in Echt een aktie van de in januari van dit jaar in het leven geroepen stichting St. Willi- brord begonnen om van de niet meer in gebruik zijnde Utrechtse Willibrordkerk een centrum te maken voor de verschil lende groepen rooms-katholieken die zich behoudend en rechtgelovig noemen. Zij willen een eigen gemeenschap vormen. Dat gebeurde door verspreiding van een pamflet tevens bedelbrief aan de deuren van de Landricuskerk in Echt na een hoogmis-oude-stijl. Tegelijkertijd werd ook in Utrecht de actie op dezelfde wijze aan de poorten van de Willibrord- kapel ingeluid. In de komende maanden zal de actie in veel Nederlandse steden worden voortgezet. Nog deze week wordt het pamflet ook aan alle Nederlandse priesters toegezonden. De stichting Sint Willibrord werkt nauw samen met onder andere de groep „Confrontatie", het Michaëllegioen en de Limburgse priestergroep „Waarheid en Leven". De actiegroep voor aankoop van de Utrechtse kerk wordt geleid door pater drs. Winand Kotte en pater Ed. Krekelberg s.j. ZAUBERFLöTE. De Nederlandse Operastichting zal in de laatste week van augustus het seizoen 1969-1970 beëindigen met een serie van vijf voorstellingen in Scheveningen en Amsterdam van Mo- zarts „Die Zauberflöte". De première vindt plaats op maandag 24 augustus in het Circustheater te Scheveningen. I AAfWWIAfWWWWIfWWMnWIMVVW HILVERSUM De laatste jaren van de Nederlandse Televisie Stichting zijn gekenmerkt door een gevoel van on zekerheid, vooral veroorzaakt door het feit, dat het in werking treden van de omroepwet een aantal malen werd uit gesteld. Deze onzekerheid heeft door gewerkt, zowel in het bedrijf als op het bestuursvlak. Dit schrijft de heer E. A. Schütten- helm, voorzitter van de NOS en oud voorzitter van de voormalige NTS in het vandaag verschenen laatste jaarver slag van de NTS. In mei van het afge lopen jaar is de NTS met de NRU over gegaan in de Nederlandse Omroep Stichting. De heer Schüttenhelm stelt in het verslag, dat de op 1 januari 1969 in werking getreden wet op de omroep bijdragen geen uiteindelijke oplossing zal kunnen bieden, dit gezien de ver dere ontwikkeling bij de radio en tele- (Van onze correspondent) ENSCHEDE De afdeling Rijssen van Unitas heeft voor de algemene vergadering van deze CNV-textielvak- bond die op 12 en 13 oktober in Am- hem zal worden gehouden, een voor stel ingediend waarin het hoofdbestuur verzocht wordt er naar te streven dat de vakbeweging zendtijd voor radio en televisie krijgt toegewezen. In de toelichting wordt gezegd dat talrijke instanties en organisaties zoals politieke partijen kunnen beschikken over zendtijd. Het is niet juist om de vakbeweging, die in velerlei opzichten het algemeen belang dient, zendtijd te onthouden. Het hoofdbestuur acht, blijkens het preadvies, het werk van de vakbeweging van minstens evenveel belang als dat van een aantal instan ties en organisaties die thans over zendtijd beschikken en meent dat er alle aanleiding is het werk van de vak beweging door middel van radio en tv onder de aandacht van het publiek te brengen. Het hoofdbestuur ziet echter geen directe mogelijkheden om wat de af deling Rijssen bedoelt te verwezen lijken. De publikatie voor en door de vakbeweging is echter dermate van belang dat het hoofdbestuur gaarne be reid is na te gaan welke mogelijkheden direct aanwezig zijn en hoe die kun nen worden uitgebreid. Bob Buys heeft een opleiding gehad voor de akte's middelbaar tekenen en te kenen bij het nijverheidsonderwijs aan de toenmalige Rijksnormaalschool voor tekenleraren (thans zelfstandig onderdeel van het instituut voor kunstnijverheids onderwijs). Hij had tweemaal zitting in de examencommissie voor de akte mo detekenen. Ook had de overledene zitting in de jury's voor de Jacob Marisprijs. de Vrouwe Vigeliusprijs, de Willink van Kollenprijs en de Prix de Rome voor schilderkunst. Hij was lid van de Onaf- hankelijken en is mede-oprichter geweest van de Hollandse Aquarellistenkring. Ook was hij lid van Pulchri en Arti et Ami- citiae. De heer Buys is ook recensent bij het Vrije Volk te Amsterdam geweest. Verder valt nog te noemen dat de over ledene docent was aan de academie in Tilburg en laatstelijk verbonden aan de Rietveld-academie in Amsterdam. Werk van de kunstschilder Buys be vindt zich in de gemeentelijke musea van Amsterdam en Den Haag, het Frans Halsmuseum te Haarlem, in de rijkscol lectie en in de collectie van de stad Alk maar. Ook kocht de stad Parijs werk van hem aan. Buys heeft grote naam gekregen als landschapschilder en portrettist. Voor zijn „Port Vendres" dat een landschap uit de Provence voorstelt, heeft hij een aantal jaren geleden de Therese van Duyl Schwartze-medaille gekregen. Buys was een figuratief schilder van het zui verste water. In een interview heeft hij nog kortgeleden gezegd: „Ik ben sterk gaan geloven in de pluri formiteit van de schilderkunst, vooral nu de tijd ons, de figuratieven, gelijk gaat geven. De kleine bijdrage van mijn soort maakt een zeer gerede kans nog lang te blijven bestaan, liet is nog lang niet met ons afgelopen. Bovendien, zolang het pu bliek ons wil. heeft de figuratieve kunst gewoon een functie. En daarnaast voel ik altijd heel intens de joie de pein- dre. Ik vind het gewoon erg lekker om te doen En de criticus C. Doelman schreef over hem: „Opvallende veranderingen verwacht men van hem niet, wel het handhaven van een opgewekte schilderlust, die pit tigheid aan zijn werk geeft, alsmede een rustige, gestadig voortgaande groei. Dit valt allebei ook nu weer te constateren. De aquarel heeft de grote liefde van Buys, hetgeen karakteristiek voor zijn kunstenaarschap mag heten voor zijn dichterlijke ontvankelijkheid voor stem mingen en voor een levendige, genuan ceerde kleurtaal, die hij in de natuur ge waar wordt. De traditionele kunstopvat ting, waarbij het geobserveerde motief houvast en richting geeft, vindt in Buys een ongedwongen doch warm verdediger, want hij weet deze traditie inderdaad le vendig te houden." (Van onze correspondent) HILVERSUM. De acteur Cor Witsch- ge (Pipo de Clown) heeft een kort ge ding laten aanspannen tegen de schrijver van de Pipo-serie, Wim Meuldijk. Cor Witschge wil op straffe van een dwang som trachten te voorkomen dat de opna men voor de nieuwe Pipo-serie, die door de VARA en Cinecentrum gemaakt wor den met de nieuwe hoofdfiguur Cees van Oyen doorgang zullen vinden. De heer Witschge beroept zich daarbi; op een contract dat hij in 1961 heeft ge sloten met Wim Meuldijk. Dit contract zou bindende bepalingen bevatten die ook thans nog geldig zijn. Het geding zal op 27 augustus door de president van de Amsterdamse rechtbank behandeld wor den. Tevens heeft de heer Witschge een kort geding aangespannen tegen de VARA en Cinecentrum in Hilversum. visie en de onzekerheid omtrent het kosten- en prijspeil. „Het is mogelijk, dat de Omroepwet, stammende uit een gedachtenwereld van tientallen jaren geleden, niet in alle opzichten de nodige flexibiliteit zal bieden. Daarbij moet in het oog worden gehouden, dat de thans ingevoerde Om roepwet in tegenstelling tot het voor dien geldende Radio- en Televisiebe- sluit bepaalde speelruimte geeft voor nieuwe ontwikkelingen", aldus de heer Schüttenhelm. Nederland 1. Lucy opent het VARA- programma als Pipo en het journaal zijn geweest. In het tweede stuk van het voorprogramma herhaalt de VARA de reportage over de ervarin gen van Nederlandse krijgsgevange nen in het Verre Oosten. De Birma- spoorweg dus. Aansluitend aan het tweede journaal een andere special van Achter het Nieuws, die overigens aansluit op die van half acht. Het is namelijk een werkstuk van Hans Ja cobs en Jan Roelands over de augus tusdagen van 1945, toen Japan capitu leerde. In het bijzonder wordt aan dacht besteed aan het lot van de Indi sche Nederlanders tijdens en na de bezetting door Japan en het eilanden rijk. De rest van de avond is voor de hoofdfilm. Het is een produktie van de grootmeester van de comedie. Ernst Lubitsch, getiteld de Winkel om de Hoek. Nederland 2. Pipo, het nieuws en dan de 21ste eeuw. Walter Cronkite stelt een vraag aan de orde, die waar schijnlijk vele kijkers zal interesseren namelijk kunnen we honderd jaar worden. Nu steeds meer ziekten kun nen worden genezen is de grote vraag, of men ook ouderdomsver- schijnselen zal kunnen onderdrukken. De NCRV gaat om half acht verder met de Scheepsjongens van Bontekoe en dan de Wetten van de Wildernis. Maurice Fievet stoeit ditmaal met een kameleon, dat merkwaardige dier, dat van kleur kan veranderen. Een aflevering speciaal voor de bezitters van kleurentelevisie dus. Aansluitend aan het journaal van acht uur voor de tweede maal de quiz Transworld Top Team. Neder landse en Engelse middelbare scho lieren ontmoeten elkaar. Ditmaal wor den de teams geleverd door the Aber deen Academy en het Christelijk Ly ceum Sorghvliet uit Den Haag. Geof- fry Wheeler en Kick Stokhuysen zijn de quizmasters in Salisbury. Gemakkelijker vermaak in de vol gende 50 minuten. Voor de vijfde maal gaat Wim van Schaik met lied jes het land in. Natuurlijk neemt hij mee naar Tiel het duo Rien van Nu- nen en Bert van Dongen, Conny Vink, Willy Alberti, the Chico's en presentator Ted de Braak. Nog een andere quiz ook, ofwel een quizje, namelijk. Ik zie ik zie van Leo Schmidt. De laatste drie kwar tier voordat we naar de Abdijkerk van Maria Laach gaan kijken voor de serie een Hemel op Aarde, zijn bestemd voor de balletliefhebbers. Op motieven van het Zwanenmeer van Tsjaikofsky maakte de jonge Tsjechi sche regisseur Petr Weigl een film, waarin alle rollen worden gedanst door Miroslav Kura en Jarmilla Man- singrova. De regisseur heeft, zo zegt hij, de wezenlijke dramatiek trach ten te verdichten door de overtollige facetten van het romantische ballet weg te laten. geen film- ER IS WAARSCHIJNLIJK filmregisseur geweest die het amusement zo elegant en zinvol heeft bedreven als de uit Berlijn afkomsti ge Ernst Lubitsch die in 1923 op 31-ja- rige leeftijd naar Hollywood emigreer de en daar een hele reeks filmcome- dies en zangfilms vol charme en vaak ironische humor heeft gemaakt. Bekende klank hebben in die reeks films als „The love parade" „Trou ble in paradise" „The merry widow" „Ninotchka" en „To be or not to be". Minder bekend is Lubitsch's „The shop around the corner" („De winkel om de hoek") die vanavond door de VARA wordt uitgezonden. De film is van 1940 en bezat twee in die tijd bij zonder populaire tegenspelers in Ja mes Stewart, nog altijd een bekende naam, en Margaret Sullavan, nu vrij wel onbekend, maar destijds geliefd door rollen in „The good fairy" en „Three comrades". Naast hen traden goede tweedeplans acteurs op als Felix Bressart, Frank Morgan en Joseph Schildkraut. Lu bitsch ontleende zijn stof aan een to neelstuk van de Hongaar Nikolaus Laszlo dat door Samson Raphaelson bewerkt was voor de film. „De winkel om de hoek" speelt in de crisisjaren, met Boedapest als plaats van handeling en James Ste wart als eerste verkoper van een wa renhuis die een briefwisseling onder houdt met een hem onbekend meisje (Margaret Sullavan) dat in dezelfde zaak werkzaam is. Nog voor een eer ste ontmoeting tussen de correspon dentievrienden tot stand kan komen, vinden er intriges plaats waaraan Stewart uiteindelijk zijn benoeming tot chef te danken heeft. Een lief sprookje dus, dat echter onder de vindingrijke regie van Lubitsch tot een charmante comedie is uitge groeid. CHARLES BOOST HILVERSUM I 7.00 Nws. 7 11 Ocht.gymn. 7.20 Lich te muz. 8.00 Nws. 8.11 Journaal. 8.20 Lichte muz. (8 30 De groenteman) 8.50 Morgenwijding 9.0C Uitgebreide re portage of herh. 9.35 Waterstanden., 9.40 Oude muz. 10.00 Voor kleuters. 10.10 Arbeidsvitaminen. 11.00 Nws., 11.03 Moeilijkheden bij kinderen. 11.33 Rondom 12. 11.55 Beursber Qverh.- voorl. 13.11 Journaal. 13.30 Spiegel van België. 14.00 Promenade Matinee 15.10 Muzikale lezing. 15.35 Oude in strumenten 16 00 Nws. 16.03 Quiz. 16.10 Spanje en zijn muz 16.35 Nw. platen 17.30 Trefpunt. 17 55 Mededel. 18.00 Nws. 18.11 Journaal 18.25 Johan Wil lem Friso Kapel. 19.00 Jazz Spectrum 19.30 Nws. 19.35 Vanavond. 22.00 „O" 22.30 Nws. 22 38 Mededel. 22.40 Jour naal. 22.55 Stereo: Muz. van deze eeuw. 23.35 Horizon. 23.55 Nws. HILVERSUM II 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord., 7.16 Op het eerste gehoor Klass. muz. 7.25 Horen en zien. 7.30 Nws. 7.32 Hier en Nu. 8.00 Nws. 8.11 Gewijde muz. 8.30 Nws 8.32 Touringclub. 8.45 Klass. muz. 9.00 Gymn voor de vrouw. 9.10 Lichte muz. 3 35 Licht or kest. 10.00 Het blijvende Israël. 10.15 Opera 11.00 Nws. 11.03 Klass. muz., 11.25 Voor zieken. 11.55 Mededel. 12.00 Van twaalf tot twee. (12.22 Wij van het land, 12.26 Mededel. t.b.v. land en tuinbouw) 12.30 Nws. 12.41 Actua liteit. 13.00 Raden maar14.00 Stereo: Musiesta. 14.30 Pizzicatos. (16.00 Nws). 17.00 Overheidsvoorl.Surinaamse luchtpost. 17.10 Voor kinderen. 17.15 Hai! 18.30 Nws. 18.41 Actualiteit 19.00 Lichte muz. 20.00 Muz.weken v Boedapest. 21.30 Kunstkroniek. 22.25 Overweging. 22.30 Nws. 22.38 Parle- mentsoverzicht. 22.50 De zingende kerk. 23.05 Stereo: Lichte muz. 23.55 Nws. HILVERSUM III 9.00 Nws. 9.02 Plaatjes. (10.00 Nws). 11.00 Nws. 11.03 Vrolijke gevar. visi te. Lichte platen. (12.00 Nws) 13.00 Nws. 13.03 Ekspres 14.00 Nws. 14.03 De Eddy Becker Show. 15.00 Nws. 15.03 Drie-draai. 16.00 Nws. 16.03-18.00 Mix. (17.00 Nws). BRUSSEL 12.00 Nws. 12.03 Muz. (12.40 Weer bericht, mededel. SOS-berichten voor schippers) 12 55 Buitenl. persoverz 13.00 Nws. SOS-berichten voor schip pers) 13.20 Tafelmuz. 14.00 Nws. 14.03 Vocale- en kam muz. (15.00 Nws) 16.00 Nws. 16.03 Beursberichten. 16.09 Tarantella. 16.15 Voor oudere luiste raars. 17.00 Nws. 17.15 Jazz en chan son. 18.00 Nws. 18 03 Verzoekpl. 18.28 Paardesportuitslagen. 18.30 Franse taalwenken. 18.32 Vocale muz. 18.35. Wegwijs wezen. 18 40 Muzikaal inter mezzo. 18.52 Taalwenken. 18.55 Lich te muz. 19.00 Nws en weerber. 19.30 Ork. Caravelli. 19.45 Syndicale kro niek. 19.55 Ork.muz. 20.00 Beethoven. 22.10 Lichte muz. (23.00 Nws) 23.40 Nws. 23.45 Ligging van zeeschepen. Nederland 1 18.45 NOS: Pipo de Clown. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 VARA: Hier is Lucy. 19.30 De Birmaspoorweg. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 VARA: Einde Japanse heerschappij (doe.). 21.00 Film uit 1940 (a.l.). 22.35 NOS: Journaal. Nederland II 18.45 NOS: Pipo de Clown. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 NOS: De 21ste eeuw. 19.30 NCRV: Scheepsjongens van Bontekoe. 19.37 De wetten van de wildernis. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 NCRV: Quiz. 20.45 Met liedjes het land in. 21.35 Quiz. 21.45 Ballet. 22.30 Beroemde Duitse kerken. 22.40 NOS': Journaal. Nederland I 15.30 AVRO: Vakantieprogr. 18.45 NOS: Pipo de Clown. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 AVRO: Vaders tegen wil en d ank. 19.30 Wat nu, Mr. Deeds? 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 AVRO: Peyton Place. 21.05 Nana. AVRO's Televizier Magazine. 22.40 NOS: Journaal. Nederland II 18.45 NOS: Pipo de Clown. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 NOS': Kunstrubriek. 19.30 KRO: Muziek in vrije tijd. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 KRO: Brandpunt. 21.00 De Andy Williams Show. 21.50 Naakt door de hel. 22.55 NOS: Journaal.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1970 | | pagina 7