OOK FRANKRIJK HEEFT
ZIJN GANGSTERS
FILMS IN AMSTERDAM
DANSLES
Plastieken van
Brancusi
Zauberflöte bij
Nederlandse
Operastichting
Expositie van
Maya-kunst
HILDO KROP:
Markante pionier in Nederlandse
voor-oorlogse beeldhouwkunst
Danscentrum „Griek"
Alain Delon en Jean Paul Belmondo
in misdaadfilm Borsalino
Zomeravond en
seriewerk
TV vanavond
Radio zaterdag
TV vanavond
TV zaterdag
VRIJDAG 21 AUGUSTUS 1970
AMSTERDAM De misdaadfilm,
zoals bijvoorbeeld Marcel Camé die
in de goede dertiger jaren maakte,
meestal met Jean Gabin in de hoofd
rol, had een menselijke benadering
van de misdadiger en trachtte begrip
te kweken voor de tragische kanten
aan het misdrijf, waardoor het genre
ver boven zijn sensationele attractie
werd opgeheven. Maar de Ameri
kaanse gangsterfilm, vitaal, opwin
dend en zonder motivatie, is ook aan
de Franse film niet onopgemerkt
voorbij gegaan. De gangster als een
gegeven grootheid, zonder scrupules
en zonder verklaring deed zijn intree
in de Franse studio's en opnieuw was
het Jean Gabin inmiddels een
jaartje ouder geworden die de
hoofdrol, maar nu als de misdadiger-
sec speelde, o.a. in verscheidene films
van Henri Vemeuil („Le clan des
Siciliens")
Vilt hoed
Volksjongens
Scenario
TWEE FILMS, die althans gemeen
hebben dat ze geen bescheiden pro-
dukties genoemd kunnen worden,
werden deze week aan de Amster
damse filmagenda toegevoegd. Tu-
chinski bracht de première van „They
shoot horses, don't they", de film van
Sydney Pollack over een dansmara-
thon in de dertiger jaren, waarover
we de vorige week al schreven; en
City lanceerde „You can't win them
all", waarbij de directie aankondigde
op de premièredag smakelijke Turk
se hapjes te serveren en verder
iedere bezoeker in de gelegenheid te
stellen zich via een Polaroid-camera
te laten vereeuwigen met een harem
meisje. Waarmee benadrukt werd dat
„You can't win them all" iets met
Turkije te maken heeft.
Nachtvoorstellingen
IN HAAGS MUSEUM
EXTRA
openingsaanbieding
SAWYER
1 r
tl*?!!
I
(Van onze correspondent)
ROTTERDAM Het vroegste
plastische werk van de gisteren in
zijn Amsterdamse atelier overleden
beeldhouwer Hildo Krop bestond uit
het kneden van marsepijnvormen in
de bakkerij van zijn vader. Later
heeft hij gedurende een halve eeuw
granieten trekken toegevoegd aan het
gezicht van de stad Amsterdam. In
1956 verleende deze gemeente hem de
officiële titel van stadsbeeldhouwer.
Vruchtbaar leven
Ook houtsneden
Erkenning
In dit soort verhalende misdaadfilms
hoort zeker ook thuis „Borsalino", een
Frans pendant van „Bonnie and Clyde",
waarin Marseille als evenknie van Chi
cago wordt geïntroduceerd, hoewel re
gisseur Jacques Deray nauwelijks aan
toont of hier sprake is van vergelijkbare
grootheiden. Maar wie zal zich iets aan
trekken van historische betruwbaarheid
als het gaat om twee „mauvais gargons"
vn het witte doek, Jean-Paul Belmondo
en Alain Delon die een bondgenootschap
in de misdaad aangaan en op een amu
sante manier rijk worden in het Marseille
van 1930.
De film ontleent zijn titel aan de breed
gerande vilthoed van Italiaanse huize die
al in de jaren twintig als statussymbool
voor de zeer rijke, goed geklede man
van de wereld gold. Men doorziet al de
opzet om de film naar een aan de tijd
gebonden kledingstuk te noemen. „Bon
nie and Clyde" veroorzaakte een nieuwe
mode die op de lange kleding uit die tijd
geïnspireerd was, de makers van „Bor
salino" hoopten een soortgelijk effect te
bereiken door alleen maar te zinspelen
op een lang geleden toonaangevend
hoofddeksel. Of de film daarin geslaagd
is, zal de toekomst nog moeten leren,
maar zeker is dat de keuze van de titel
niet minder „uitgekookt" is dan het sa
menbrengen van Belmondo en Delon in
één film.
„Borsalino" is in Parijs al een door
slaggevend succes geworden en waar
schijnlijk alleen al op de hierboven ge
noemde publiciteitsstunts. Wie daarvan
minder onder de indruk komt en de film
nuchter beoordeelt naar het vergelij
kingsmateriaal dat Hollywood in de loop
der jaren opgestapeld heeft, naar de
gangsterfilm dus zoals die zich in de VS
ontwikkeld heeft en het is een vergelij
king, waartoe de film uitnodigt, zal lich
telijk teleurgesteld -na het zien van „Bor
salino" huiswaarts keren.
Hoe onderhoudend en bij fragmenten
amusant „Borsalino" ook moge zijn, een
harde gangsterfilm is onder regie van
Jacques Deray niet ontstaan, al blijkt wel
voortdurend dat de makers, onder wie
de vier(!) scenarioschrijvers Jean-Claude
Carrière, Claude Sautet, Jacques Deray
en Jean Cau, een dergelijk ideaal voor
ogen heeft gestaan.
„Borsalino" is de film van een vriend
schap, van twee Italiaanse volksjongens,
Capella en Sffredi die elkaar in Mar
seille vinden, eerst wat kleine zaakjes
opknappen, maar dan met behulp van een
corrupt gemeenteraadslid de misdaad in
het groot gaan beoefenen, voornamelijk
zonder gebruik van wapenen, maar via
intimidatie, afpersing en chantage. In
deze ontwikkeling blijft Capella (Bel
mondo) de goeiige brutale straatjongen
die van de gestegen welvaart en de ge
volgen daarvan weet te genieten, terwijl
Delon als Siffredi de sombere tegenpool
van zijn vriend moet verbeelden, onte
vreden met wat bereikt is, steeds meer
verlangend van het leven.
Ook deze tegenstellingen in een hecht
bondgenootschap zijn niet bijster origi
neel, er is meer gespeeld met dit soort
voor de hand liggende contrasten die naar
buiten soms wel enige reden tot vrolijk
heid geven, maar overigens tot geen
dwingende dramatische consequenties be
hoeven te leiden.
Het is duidelijk dat filmer en scenario
schrijver Deray alle ingrediënten van de
gangsterfilm kent en de meeste ook ge
bruikt heeft in „Borsalino", zonder echter
goed raad te weten met de verwerking
ervan. Ondanks de vier gerenommeerde
auteurs die aan script en dialogen hebben
gewerkt, moet de zwakte van de Franse
film in zijn scenario gezocht worden,
waarin weinig lijn valt te ontdekken en
geen onderdeel van de intrige een dwin-
gede noodzakelijkheid wondt die onaf-
Vrienden in de misdaad: Belmondo
en Delon.
wendbaar meewerkt aan de uiteindelijke
vernietiging van de mooie vriendschap.
Zelfs dit sentimentele slot dat in de beste
gangsterfilms niet ontbreekt, wordt on
voldoende uitgewerkt. Voortdurend zijn
er dit soort kleine aanloopjes in een voor
spelbare richting te signaleren zonder dat
de sprong gewaagd wordt. Met „Borsali
no" treedt Alain Delon tegelijk ook als,
producent op, de gok die hij daarmee
waagde, is verantwoord zelfs al is het
resultaat ver beneden verwachting ge
bleven.
CHARLES BOOST
De film die in het Nederlands „Niet
iedere slag is raak" heet is merkwaar
digerwijs door Peter Collinson gemaakt,
een Engels filmer die wij hier kennen
door zijn zwaarmoedige en niet van ar
tistieke pretenties vrij te pleiten films
als „The penthouse" en „The long day's
dying". Zo gewetensvol als Collinson in
die laatste film filosofeert over het zin
loos sterven in de oorlog, zo nonchalant
gaat hij in „You can't win themm all"
met mensenlevens om, zo in de geest van
„The dirty dozen" en „Play dirty", waar
in eveneens het twijfelachtige amusement
gezocht wordt in het massaal doden.
De twee hoofdpersonen, Tony Curtis
en Charles Bronson spelen dan ook een
soort huurlingen, ditmaal nu eens niet in
de Kongo of daaromtrent, maar in Tur
kije tijdens een nu al weer vergeten oor
log tussen Turkije en Griekenland om
streeks 1922. Ze doen, wat huurlingen
door de eeuwen door gedaan hebben, pro
fiteren van beide strijdende partijen en
daarbij uiterst lichtzinnig omgaan met
mensenlevens. De inzet is ditmaal het tij
dig uit het land smokkelen van de juwe
len van de sultan, maar de motivering
van het optreden van beide vrolijke avon
turiers heeft weinig zin, het enige wat
telt is een onduidelijke oorlog met wis
selende kansen op gang te houden en
daarin het excuus te vinden voor veel
bloedige gewelddaden. Maar het blijft
leuk aan zo'n voorstelling, waarvan ieder
mitrailleur-salvo een lachsalvo betekent,
een foto met een haremdame over te hou
den.
TWEE PREMIèRES tijdens de nacht
voorstellingen van dit weekend. Leidse-
plein Theater brengt op vrijdagnacht
„Getting straight" van Richand Rush, de
reeds vermaarde film over het studen-
tenverzet op een Amerikaanse universi
teit met Elliott Gold (uit „M.A.S.H.")
als een tegen zijn zin in de rellen betrok
ken oudejaarsstudent. Zaterdagnacht in
hetzelfde theater „Lilith" van Robert
Rossen met Jean Seberg en Warren Beat-
ty-
De andere première vindt plaats in
Kriterion, waar de Free Cinema Club
„La Fuga" („De vlucht") vertoont, een
voorbeeld van hedendaags Italiaans fil
men met Anouk Aimee en Giovanni Pal-
li onder regie van Paolo Spinola. Vender
ADVERTENTIE
11mnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnniiiinnfififwr
Dat is deelnemen aan een „fijne"
dansgroep waar je de standaard en
Zuidamerikaanse dansen op een on
gedwongen manier leert op muziek
die „in" is.
Deelnemer zijn aan een onzer danslesclubs betekent, dat je direct het prettige
gevoel krijgt „er bij" te horen!
Vanaf a.s. maandag is er dagelijks gelegenheid om je op te geven voor zo'n club!
Natuurlijk stellen wij de groepen samen volgens je eigen leeftijd!
Daarnaast zijn er ook leuke clubs voor „ouderen" en gehuwden!
ZIJLWEG 49, HAARLEM, TELEFOON 32 69 06.
de bekende reprises van min of meer be
langrijke films: „Rachel, Rachel" van
Paul Newman, met zijn vrouw Joanna
Woodward in de hoofdrol in Bio; „The
killers" in de versie van Robert Siod-
mak die Ernest Hemingway's kort ver^
haal in '46 verfilmde met Burt Lan
caster, Ava Gardner en Edmond O'
Brien, in Rex (onder de titel „De wet
van de onderwereld"), „Foreign corres
pondent van Hitchcock in De Uitkijk,
„Hang en high" in Cinétol (in de reeks
van Martin Ritt (et o.m. Paul Newman)
in Calypso.
CHARLES BOOST
DEN HAAG. De staatssecretaris
van Buitenlandse Zaken., de heer H. J.
de Koster, zal vrijdag 18 september a.s.
om 20.15 uur in hef Haags Gemeente
museum de Brancusi-tentoonstelling ope
nen. Deze tentoonstelling wordt gehou
den in het kader van het cultureel ak
koord tussen Roemenië en Nederland.
De tentoonstelling die tot 29 november
1970 in het Haags Gemeentemuseum te
zien zal zijn, geeft een overzicht van de
ontwikkeling van de Roemeense beeld
houwer, die algemeen wordt beschouwd
als de voorloper van de moderne beeld
houwkunst. Er zullen ruim 50 werken
worden getoond uit particuliere verza
melingen en musea in Amerika en Euro
pa. Vele van deze werken waren nooit
eerder in West-Europa te zien.
Den Haag is de enige stad in West-Eu
ropa waar de Brancusi-collectie te be
zichtigen is. Alleen in het Nationale Mu
seum in Boekarest is dit jaar eveneens
een verzameling werken van Brancusi
te zien. Een deel daarvan komt in sep
tember naar Nederland.
Op zijn zeventigste jaar voltooide
Hïldo Krop een buste van Vincent
van Gogh.
Nederland 1. Hier is Lucy weer,
voor de tweede keer deze week. Zo
dra Pipo en het journaal achter de
rug zijn komt ze in actie. In de serie
Beroemde Dierentuinen gaan we ver
volgens naar de bekende tuin in
West-Berlijn, vlak bij de muur.
Aansluitend aan het tweede journaal
Koos Postema's Zomaar een Zomer
avond, waarin alle bekende onderdeel
tjes zijn opgenomen. Voor de impro
visatie zorgen Berend Boudewijn, Henk
Molenberg en Jeroen Krabbé. Andere
gastartiesten zijn de Ierse» zanger
David Mc Williams, de in Knokke veel
furore makende zangeres Andee Sil
ver en het variéténummer Les Cou-
doux. Zoals te doen gebruikelijk sluit
Mannix zomaar een zomeravond af.
Daarmee is de vrijdag voor de VARA
vol.
Nederland 2. Van de NOS Pipo de
Clown, het journaal en de filmrubriek
Première. De NCRV gaat dan ver
der met een vertelling van Coen Flink.
De Scheepsjongefts van Bontekoe zijn
nl. nog steeds niet aan het einde van
hun avonturen. De wetten van de wil-
I LAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJMIJWIJWUMtAAAJiAAAAAAAAJUWIAAAAAJlAAAAAAAJUUlAAAAAAAAJUUUVMiAAAAAAAAAAi
HAARLEM. De Nederlandse Opera
stichting zal in de laatste week van
augustus het seizoen 1969-1970 beëindigen
met een serie van vijf voorstellingen van
„Die Zauberflöte van Mozart. De pre
mière is maandag 24 augustus in het
Circustheater te Scheveningen. Er zul
len drie voorstellingen in Amsterdam
worden gegeven op vrijdag 28 augustus,
aanvang 20 u„ op zondagmiddag 30 augus
tus (aanvang 13.30 uur) en op maandag
31 augustus, aanvang 20 uur. De orkest
begeleiding zal worden verzorgd door het
Promenade Orkest onder leiding van de
dirigent Franz Bauer-Theussl.
Deze presentatie van „Die Zauberflö
te" werd opnieuw ingestudeerd door de
regisseur Jan Bouws. Thierry Bosquet
ontwierp de decors en costuums. Alle
hoofd- en bijrollen worden gezongen door
Nederlandse zangeressen en zangers. Voor
de rol van „Die Koningin der Nacht"
echter, is de Amerikaanse sopraan Mere
dith Zara uitgenodigd, die in 1963 debu
teerde bij de New York City Opera. Het
wekt enige bevreemding dat wij Christi
ne Deutekom niet zullen horen in haar
glansrol, maar het is niet onmogelijk
dat zij verhinderd is, omdat zij in New
York moet zingen. Op 24, 28 en 30 augus
tus zingt John Stewart (ook New York
City Opera) de rol van Tamino. Op 26
en 31 augustus zingt Simon van der Geest
deze rol.
Sarastro wordt gezongen door Pie-
ter van den Berg, Pamina, door Hanne-
ke van Bork. Nico Boer zingt, Monosta
tos, Ans Philippo en Marco Bakker tre
den op als Papagena en Papageno.
Het seizoen 1969-1970 gaat bij de Neder
landse Operastichting zonder onderbre
king over in het seizoen 1970-1971. Op
vrijdag 11 september wordt in Amster
dam de eerste voorstelling gegeven van
Lucia di Lammermoor, in oktober volgt
Arabella van Richard Strauss. In novem
ber 12 voorstellingen van La Bohème. In
december „The Rape of Lucretia" van
Benjamin Britten en "L'ormindo" van
Francesco CavalÜ.
ADVERTENTIE
de topprojector
met 24 Volt, 150 Watt halogeen
lamp, turbokoeling en koffer-
kap. AH 150 halfautomaat
van 265,— NU 169,
RH 150 volautom.
met afstandbedie
ning van 365,
NU 245,—
FOTO DE LEEUW
Gierstraat 20
Haarlem
Tel. 023-312430
ROTTERDAM. Een tentoonstelling
over de kunst van de Maya-cultuur in
Guatemala zal in december worden geo
pend in het Museum voor Land- en Vol
kenkunde in Rotterdam. De expositie
werd enige jaren geleden voor de eerste
maal in Europa getoond en wel te Keu
len. Daarna werd zij door dr. Henri
Lehmann, onderdirecteur van het Musée
de l'Homme te Parijs, aangevuld met
sculpturen uit de klassieke cultuur van
de Maya's. Alle stukken kwamen uit
Guatemala, hetzij uit de archeologische
musea, hetzij uit privébezit. Op deze
wijze aangevuld is de tentoonstelling ver
volgens in belangrijke musea opgesteld,
onder andere te Parijs en Rome. In sep
tember komt zij te Brussel.
«w*
>Vx
Krops jonge jaren vooral ontplooien als
genwoordigers van een zeer Nederlandse
vooroorlogse opvatting van de beeld
houwkunst. Deze kunst kon zich hier in
Krop's jonge jaren vooral ontplooien als
huisknecht van de bouwkunst. Van 1913
tot 1916 werkte Krop aan de verfraaiing
van het Scheepvaarthuis te Amsterdam
en dat waren drie vormende jaren.
Bedreven in de behandeling van graniet
en baksteen, brons en hout werd Krop
een monumentalist die een omvangrijk
oeuvre heeft tot stand gebracht. Hij
maakte onder veel meer een grafmonu
ment voor Albert Hahn (1918), een staan
de klok in de hal van het Rotterdamse
stadhuis (1920), een opmerkelijke pijler
bekroning voor een brug over de Boeren-
wetering in Amsterdam (1931), een mo
nument op de Afsluitdijk (1935), en na
de Tweede Wereldoorlog diverse verzets-
monumenten.
Op zijn 14de jaar werkte Krop al in
Brussel, als bakker-kok. Het werk van de
beeldhouwer Constantin Meunier daar
maakte een diepe indruk op hem. Van
huis-uit was de beeldende kunst hem niet
vreemd. Zijn grootvader van moederszij
de had hem tekenles gegeven. In 1907
besloot hij tot een kunstenaarsloopbaan.
Krop, die in 1931 een Lenin-kop boet
seerde, getuigt in zijn werk van een maat
schappelijke betrokkenheid die ook uit
zijn houtsneden spreekt. De prenten doen
wel denken aan die van Frans Masereel.
Hij behoort geheel tot die periode waar
voor ook deze Belg representatief is. In
toneelmaskers die hij voor Albert van
Dalsum maakte, is nog iets van een ver-
stoerde verwerking van de Jugendstil.
Voor de Eerste Wereldoorlog heeft
Krop zich offers moeten getroosten, zoals
ook andere later vermaarde beeldhouwers
doen, die alles moesten aanpakken om
wat geld te verdienen. Samen met Willem
Raedecker bijvoorbeeld heeft Krop des
tijds meubels gemaakt. Leo Braat vertelt
dat zij voor 40 gulden een kast leverden,
het houtsnijwerk inbegrepen.
In 1918 richtte Krop met collega's de
Nederlandse Kring van Beeldhouwers op.
Een uitnodiging van Gropius om aan het
Bauhaus te Weimar te doceren, heeft hij
afgewezen. In 1938 werd hij officier in de
orde van Oranje Nassau en in 1955 werd
hij officier in de Kroonorde van België.
Zijn laatste grote werk was het Berlage-
monument op het Amsterdamse Victorie
plein.
dernis beleeft ook al zijn tweede af
levering deze week.
Na het journaal het wordt ver
velend, maar eveneens voor de twee
de keer in deze ene week de Regels
van het Spel. Het tweede deel van het
NCRV-programma is iets harmonieu
zer. Het is de achtste aflevering van
Barenboim over Beethoven. Uitge
voerd wordt de cellosonate in a gr.t.
opus 69 met als soliste Jacqueline de
Pre, die de vrouw van Barenboim is.
De actualiteitenrubriek Hier en Nu
gaat daarna nog vooraf aan de mu
zikale dagsluiting., die uit de Grote
kerk in Loenen a. d. Vecht komt. Daar
zingt de Christelijke Koorvereniging
Com nu met sangh o.l.v. Dick de Jong.
Aan het orgel zit Piet Kiel jr. Harry
S'evenstern speelt trompet.
HILVERSUM I
7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn. 7.20
Soc. lied. 7.23 Weekeind. 7.54 Deze dag
8.00 Nws. 8.11 Van de voorpagina. 8.15
Stereo: Z.O. 135. (9.35 Waterstanden).
10.30 Stereo: Licht ensemble. 11.00
Nws. 11.03 Stereo: Harpmuz. 11.10
orgelspel. 11.25 Oosteuropese kroniek.
11.45 Stereo: Nat. Band of New Zea
land. 12.05 Stereo: Strijkorkest. 12.30
Tussen start en finish. 13.00 Nws. 13.11
Varia. 13.13 Actualiteiten. 13.23 Stereo:
Dit is het begin... 14.35 Jazz Maga
zine. 15.00 Beethoven. 16.00 Nws. 16.03
Stereo: Scan. 16.15 Stereo: De Stem
des Volks. 16 35 Artistieke Staalkaart
17.10 De Scala 1918-1926: opera. 17.55
Meded. 18.00 Nws. 18.11 Actualiteiten.
18.20 Stereo: Open Huis. (19.30 Nws.
21.00 Stereo: Radio Kamerorkest. 22.00
Stereo: Licht muz. 22.30 Nws. 22.40
Meded. 22.45 Stereo: Trio 23.15 Ste
reo: Lui de zaterdag uit. 23.55 Nws.
HILVERSUM H
7.00 Nws. 7.11 Het levende woord.
7.16 Op het eerste gehoor 17.25 Horen
en zien; 7.30 Nws; 7.32 Actualiteiten).
8.00 Nws. 8.11 Stereo: Gewijde muz.
8.30 Nws. 8.32 Touringclub 8.45 Stereo:
Lichte muz. 9 00 Theol. Etherleergang
9.35 Gymn. voor de vrouw. 9.45 Ste
reo: Grand Gala de Disque Classique.
11.00 Nws. 11 03 Stereo: Franse over
tures. 11.15 Solarium. 11.55 Meded.
12.00 Zonder grenzen. 12.10 Uit balans.
12.14 Marktber. 1216 Overheidsvoorl.
Exportiviteiten. 12.26 Meded. t.b.v.
land en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.41 Ac
tualiteiten. 12.50 Buitenl. commentaar
13.00 Vliegende schijven. 14.00 Stereo:
Veel plaatjes. (1600 Nws). 16.30 In
zet. 17.00 HIRO-magazine 17.30 Ste
reo: Zesnegenplus. 18.19 Kanjer Ko
ning Kompetitie. 18.30 Nws. 18.41 Ac
tualiteiten. 19.00 Stereo: Lichte muz.
19.30 Promenade Concerten. 22.00 Trou
badour. 22.25 Avondgebed. 22.30 Nws.
22.40 Stereo: Goal 23.55 Nws.
HILVERSUM Hl
9.00 Nws. 9.02 Djinn. (10.00 en 11.00
Nws.) 12.00 Nws. 12.03 Gevolmachtigd
13.00 Nws. 13 03 Nee we noemen geen
namen. (14.00 en 15.00 Nws.) 16.00
Nws. 16.03 Four o'clock. 17.00 Nws.
17.02 Hier en Nu.
BRUSSEL 324
12.00 Nws. 12.03 Lichte muz. (12.40
Weerbericht, meded, SOS-berichten
voor schippers). 12.55 Buitenl. pers
overzicht. 13.00 Nws. 13.20 Gevar pro
gramma. (14.00 en 15.00 Nws). 17.00
Nws. 17.15 Jazz en chanson. 18.00
Nws. 18.03 V.d. Jeugd. 18.30 Franse
taalwenken. 18.33 Gilbert Bécaud. 18.52
Taalwenken. 18.55 Corry Brokken. 19.00
Nws. 19.30 Muz. 22.00 Nws. 22.10 Amu
sement. 23.00 Nws. 23.10 Liederen.
23.40 Nws.
Nederland I
18.45 NOS: Pipo de Clown.
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
VARA: Hier is Lucy.
Beroemde dierentuinen.
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
VARA: Zomaar een
zomeravond.
Film.
NOS: Journaal.
18.51
18.55
19.00
19.04
19.30
19.55
20.00
20.15
20.20
21.45
22.35
Nederland II
18.45 NOS: Pipo de Clown.
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
NOS: Première.
NCRV: Scheepsjongens van
Bontekoe.
De wetten van de wildernis.
STER: Reclame.
NOS: Journaal
STER: Reclame.
NCRV: Film
Barenboim over Beethoven.
Hier en Nu.
Koorzang.
NOS: Journaal
18.51
18.55
19.00
19.04
19.30
19.37
19.55
20.00
20.15
20.20
21.30
21.55
22.25
22.35
Nederland I
15.15 NOS: Bloemencorso Eelde.
16.00 Journaal
16.02 AVRO: Jeugdprogramma.
18.45 NOS: Pipo de Clown.
18.51 STER: Reclame.
18.55 NOS: Journaal.
19.00 STER: Reclame.
19.04 AVRO: AVRO Rallycross.
19.55 STER: Reclame.
20.00 NOS: Journaal.
20.15 STER: Reclame.
20.20 AVRO: Drieluik.
21.50 AVROSkoop Special.
22.10 High Chaparral
23.00 NOS: Journaal.
Nederland II
18.45 NOS: Pipo de Clown.
18.51 STER: Reclame.
18.55 NOS: Journaal.
19.00 STER: Reclame.
19.04 E.O.: Wegwijzers in de lucht.
19.32 Nader bekeken.
19.55 STER: Reclame.
20.00 NOS: Journaal.
20.15 STER: Reclame.
20.20 KRO: Advocaat Judd.
21.10 Die Zirkusprinzessin.
23.05 NOS: Journaal.