Bergmans dertigste film verraderlijk eenvoudig FILMS IN AMSTERDAM BONT Pipo bezorgd over fotorechten YVONNE i ZOEK JE EEN LEUKE BAAN? NAAST PESSIMISME OOK MEDEDOGEN KAMPERMAN Prof. Paardekooper krijgt leerstoel in Leuven Zendertjes van Nordsee in beslag genomen Proces tegen een Black Panther Medewerkers van KRO willen K niet loslaten Negen Muzen TV vanavond BESCHAAFDE VERKOOPSTERS LEERLING VERKOOPSTERS Radio zaterdag TV vrijdag TV zaterdag VRIJDAG 28 AUGUSTUS 1970 9 AMSTERDAM De dertigste film van de Zweed Ingmar Bergman die dit jaar 52 is geworden, heet „Een pas sie" en speelt zich af tussen vier per sonen, gespeeld door bekende Berg man-acteurs als Max von Sydow, Bibi Andersson, Liv Ullmann en (een nieuw gezicht) Erland Josephson. Plaats van handeling is weer het kleine Farö-eiland in de Oostzee, waar de filmer zelf al enige jaren woont en waar vorige films als „Varg- timmen" („Het uur van de wolf") en „Skammen" („De schaamte") ook werden opgenomen. Verraderlijk T egenpolen TOT EIND AUGUSTUS MET SPECIALE ZOMERPRIJZEN BONTSPECIALISTEN WAARSCHIJNLIJK om, ten over vloede overigens, nog eens te be nadrukken dat het echte bioscoopsei zoen nog niet is aangebroken, heeft City een hele oude en lang niet haar Deste film met Brigitte Bardot, Michel Boisronds „Een echte Parisienne", op het programma geplaatst en brengt Tuschinski, het andere grote Amster damse „première"-theater, een overi gens amusante klucht van en met Woody Allen, „Take the money and run", hier vertaald als „Pak de poen en smeer 'm". N achtv oor stelling IN ROTTERDAM Kunstenaars bezetten kantoor Kunststichting Vragen Een miljoen INEEN PRETTIGE OMGEVING WERKEN MET FIJNE ARTIKELEN - VERLICHTING - LUXE ARTIKELEN In de loop van de vijfentwintig jaren dat Bergman nu regelmatig de wereld bezighoudt met zijn films (hij debuteer de in 1945 met „Kris" - „Crisus") heeft de ironie en soms bittere, maar toch ont spannende humor uit zijn begintijd plaatsgemaakt voor een diepe melancho lie en een uitzichtsloos pessimisme dat opnieuw in „Een passie" in hevige mate aanwezig is. In gelijke mate zijn de een voud van dramatische constructie en de overzichtelijkheid van de problematiek in zijn werk toegenomen, wat niet wil zeg gen dat dit werk daardoor gemakkelij ker toegankelijk is geworden. Ook „En passion"' heeft die verrader lijke eenvoud, een verhaal dat in enkele woorden te vertellen is, vier handelende personen en een bar, ongecompliceerd landschap dat voor geen verrassingen kan zorgen. Verschillend met zijn vroe gere werkwijze is Bergman ditmaal al leen doordat hij de gespeelde handeling enkele malen onderbreekt om de acteurs „off-stage" de gelegenheid te geven hun opvatting van hun rollen uiteen te zetten. Zo zegt Max von Sydow van de centrale figuur Andreas Winkelman die hij moet uitbeelden: „hij heeft zich zo lang trach ten te verbergen voor de buitenwereld. Zijn mislukt huwelijk en zijn moeilijk heden met de wet hebben hem in een soort doodlopende straat gedwongen, waar hij zijn identiteit tracht te verber gen. Zonder dat hij het zichzelf gereali seerd heeft, is zijn schuilplaats in een gevangenis veranderd." Behalve als visie van de acteur Von Sydow op zijn filmrol, is een dergelijke, op originele wijze gebrachte verklaring van de centrale figuur bijzonder informa tief voor de toeschouwer die zich al enige tijd afgevraagd heeft wat Andreas Win kelman ertoe gebracht heeft naar dit godvergeten eiland met zijn weinig toe gankelijke bewoners te emigreren. En als Erland Josephson van de andere mannelijke hoofdpersoon, Elis Vergerus, zegt: „Hij vindt het hypocrisie om ontsteld te zijn over de waanzin van het mens dom en voor hem is het huilerige senti mentaliteit om fatsoen en gerechtigheid te eisen", dan is tegelijk daarmee het karakter van Winkelmans tegenspeler duidelijk aangegeven, vooral als de acteur er aan toevoegt: „Hij heeft besloten niet wakker te liggen van het lijden der mensheid". Bibi Anderson en Max von Sydow in „Een passie" van Ingmar Berg man. staan, een psychologisch „Kammerspiel", dat zich zonder veel uiterlijk vertoon on dergronds en onderhuids voltrekt. De wrede buitenwereld manifesteert zieh in het vijandige landschap en verder in een reeks maniakale moorden op huisdieren, op schapen en honden, waarvan ten on rechte een eenzelvige zwerver verdacht wordt die door de wraakzuchtige en agressieve houding van de dorpsbewoners tot zelfmoord gebracht wordt. Na die uitspraken staan de beide man nen in het drama duidelijk tegenover elkaar. Winkelman als een onzeker, schuldbewust en door zijn verleden ge plaagd individu, Elis Vergérus als de man die zich veilig tracht te stellen voor de uitwerking die emotionele aanvallen van het leven op gevoelige naturen kan hebben. De film begint als Winkelman zich pas op het eiland gevestigd heeft en al gauw tegen zijn zin betrokken raakt bij het echtpaar Vergérus en de inwonende Anna Fromm (Liv Ullmann) die een zuster is van Vergérus' vrouw en bij een auto ongeluk haar man en kind verloren heeft. Tussen deze Anna en Winkelman ontstaat qp den duur een verhouding die niet stand houdt om, zoals actrice Liv Ullmann het uitdrukt, Anna een behoefte heeft aan eerlijkheid, maar dit verlangen naar waarheid bij haar gevaarlijk wordt als zij ontdekt dat haar voorstelling van de wereld niet met de realiteit overeen stemt. Als zij dan niet de reacties krijgt die zij verlangt, vlucht zij in leugens en voorwendsels. Uit het samenzijn van deze vier ogen schijnlijk gewone mensen die echter ieder een gecompliceerd en door hun Yer" leden belast karakter meetorsen, laat Bergman een beklemmend drama ont- ADVERTENT1E Wagenweg 11 - Haarlem - Tel. 312086 100 meter Van Houtplein - parkeren voor de deurl VERKOOP NU NOG OP DE EERSTE ETAGE Terecht heeft de Zweedse pers gewezen op een nieuw element in deze nieuwste Bergman-film, namelijk de warmte en het mededogen, waarmee de filmer zijn sujetten bekijkt en waardoor de film een menselijker allure heeft gekregen, een aspect dat vroeger onder Bergmans cynis me en cerebrale benadering van verhaal en spelers wel eens verloren dreigde te gaan. En dan is er de eenvoud van thema dat alleen maar(!) handelt over de moei lijkheid van te leven, over de eenzaam heid van de mens die tegelijk het slacht offer en zijn eigen beul is. CHARLES BOOST De komiek Woody Allen speelt in dit onvervalst stuk zomeramusement een mislukte jongeman die graag een ge vreesd gangster zou willen zijn, maar in al zijn pogingen in die richting jammer lijk tekort schiet. Als regisseur heeft de zelfde Woody Allen bij tijden aardige vondsten, zoals zijn parodie op het tele visie-interview en op de kwasi-weten- schappelijke uiteenzettingen van beroeps psychologen. En er is een fragment bank roof dat door het verlegen en schutterig optreden van de would-be gangster tot een kettingreactie van komische verwik kelingen aanleiding geeft en aan de beste „gags" uit vroegere jaren doet denken. VERDER IS ER feest in „De Uitkijk" waar „Easy rider" zijn 52-ste week in gaat en in het Leidseplein Theater, waar weer eens een première geboden kan worden, nl. „Getting straight" van Richard Rush, gefotografeerd door Laszlo Kovacs, de cameraman bij ,Easy rider" en met in de hoofdrol Elliott Gould die weer afkomstig is uit „MASH" en die door zijn spel in „Getting straight" de aandacht van Ingmar Bergman getrokken heeft en nu in diens eerstvolgende film de hoofdrol zal krijgen. „Getting straight" is een film over het studentenverzet, handig gemaakt met toe geven naar beide kanten, maar door zijn onderwerp behorend tot de categorie van „Easy rider" bedoeld voor een nieuw, overwegend jeugdig bioscooppubliek dat zijn eigen problemen behandeld wil zien. Of het regisseur Richard Rush met zijn eersteling zal lukken zo veel belangstel ling te werven als Hopper met „Easy rider" is nauwelijks denkbaar, ook al be zit „Getting straight" in Elliott Gould een acteur die alles mee heeft om een helde- figuur voor een jonge generatie te wor den. NOG EEN PREMIERE in Kriterion, waar „The producers" is ingezet, een slor dig gemaakte komedie over een in het vak vergrijsde producent van Broadway - stukken die aan lager wal is geraakt maar van zijn nieuwe boekhouder de sleutel tot nieuw succes krijgt aangereikt: zorg dat je een „flop" maakt, dan behoef je het in het nieuwe stuk geïnvesteerde geld niet terug te betalen. Zero Mostel, bekend Amerikaans komiek, weet met zijn laatste restantje charme geld los te krijgen van oude, aan liefde te kort geko men dames en het lukt hem eveneens met de musical „Hitier in springtime" de mislukking van zijn leven op de planken te brengen. Als ondanks apotheosen met dansende SS-ers en andere onsmakelijkheden het geval toch grote bijval oogst, geraakt hi; pas goed in moeilijkheden. Wie van de omslachtige en weinig spirituele humor van Zero Mostel houdt, zal zich nu en dan met deze grove klucht van Mei Broosk misschien wel kunnen amuseren. Robert Siodmaks thriller „The spiral staircase" (onlangs nog op tv te zien) is nu op vrijdag- en zaterdagnacht in De Uitkijk te zien. Verder John Ford's „Rio Grande" in Kriterion en om bij de „westerns" te blijven „A professional gun" in Cinétol en „The big gundown" eveneens een Italiaanse wildwestfilm, in Calypso. De Japanse film „Vrouw in het zand is in de Cineac Reg. Breestraat terug te vinden en Jacques Demy's „Modelshop" in Rex. Met „The trip" (Peter Fonda, Susan Strasberg) in Bio en „Aimez-vous les femmes", regie Jean Leon, scenario Ro man Polonski, in Leidseplein Theater is een overzicht van de interessantste on derdelen van het nachtelijk bioscoopmenu wel ongeveer compleet. CHARLES BOOST (Van onze correspondent) ROTTERDAM. Een twintigtal beel dende kunstenaars in Rotterdam heeft onder leiding van de Vlaardinger Remi Poppe gistermiddag het kantoor van de Rotterdamse Kunststichting in De Doe len gedurende enkele uren bezet gehou den. De demonstranten waren volgens een klaarblijkelijk tevoren beraamd plan weggelopen uit een vergadering waarop de kunststichting een poging deed om met de kunstenaars over hun wensen en problemen te spreken. De actiegroep is van oordeel dat allereerst het bestuur van de stichting vervangen dient te wor den door middel van verkiezingen. Ver volgens zouden ook de verschillende sec ties en commissies op deze democrati sche wijze tot stand moeten komen. Tegen het einde van de toch voortge zette vergadering in het Piccolo-theater deed dr. J. Bartels, voorzitter van het stichtingsbestuur de toezegging, dat zo spoedig mogelijk in een open vergade ring over de mogelijkheid van verkiezin gen zal worden gesproken. Ook wordt overwogen onder de kunstenaars een en- quete te houden teneinde een inzicht te krijgen in hun wensen, problemen en op vattingen. BRUSSEL. (AP) De Nederlandse prof. Paardekooper zal aan de afdeling in Kortrijk van de Katholieke Universiteit van Leuven een leerstoel krijgen in de Nederlandse taal, zo heeft het welinge lichte dagblad „Libre Belgique" meege deeld. Prof. Paardekooper is enkele malen de toegang tot België verboden omdat hij zich gemengd had in de taalstrijd. De Nederlandse hoogleraar zou volgens Libre Belgique beloofd hebben zich niet met de Belgische politiek te zullen be- DEN HAAG Ambtenaren van de bijzondere radiodienst van de PTT hebben woensdagavond in samenwer king met de Haagse politie ontvang en zendapparatuur in beslaggenomen op de kamer van de eigenaren van Radio Nordsee International in het Grand Hotel in Scheveningen. Het wa ren vijf draadloze afluisterapparaatjes. Van enkele centimeters groot, waar zendertjes in zitten, alsmede twee zendontvangers. Geconstateerd werd dat deze zend- ontvangér bestemd was voor het on derhouden van een verbinding met het zendschip van Radio Nordsee Interna tional, dat voor de kust ligt tussen Scheveningen en Noordwijk. De eigenaren van Radio Nordsee, Er- wind Bollier en Edwin Meister, hebben de kamer al maanden in huur. Tegen hen zal proces-verbaal worden opge maakt wegens het in bezit hebben van clandestiene zendapparatuur. Wordt de noodfrequentie van Sche veningen Radio gestoord door de pira tenzender Radio Noordzee?" Met deze schriftelijke vraag hebben de Kamer leden Voogd en Oele (beiden P.v.d.A.) zich tot de ministers van Verkeer en Waterstaat en van CRM gericht. Beide Kamerleden achten het een onjuiste situatie dat de veiligheid van schepen afhankelijk is van de goeder tierenheid van directeuren van piraten zenders. „Is het waar dat ratificatie van het verdrag van Straatsburg de regering de mogelijkheid zou geven om tegen storende piratenzenders maatregelen te treffen en waarom wordt het verdrag niet geratificeerd", aldus deze socialistische Kamerleden. Intussen hebben de Zwitserse eige naren, naar hun land „afgereisd", hun Nederlandse advocaat opdracht gege ven een schadevergoeding te eisen van één miljoen gulden van Kees Manders, ex-directeur van Nordsee, die het be voorradingsschip van de piratenzender aan de ketting heeft laten liggen. Meis ter en Bollier achten zich in hun goede naam aangetast door verklaringen van Manders. Nederland 1: Als Pipo en het jour naal de NOS in actie hebben gebracht mag de KRO voor de rest van het vrij dagse vermaak zorgen. Om te begin nen komt ze met Bruintje Beer. Tot acht uur de coproduktie met de Belgi sche en de Zwitserse televisie, waarin bekende sterren uit de wereld van zand en zaagsel optreden. Piste dus, vanuit Treslong in Hiillegom. Aansluitend aan het journaal alleen nog maar uit het buitenland gekochte films. Daar is bijvoorbeeld de Benny Hill-show, waarin de Engelse grappen- en mannetjesmaker Bennie Hill op treedt als spelleider van de televisie, als lifter die bijna door een automobi liste wordt verleid en als ballroom- danser. Piet Out, die tegenwoordig in Afri ka woont, maakte een kort filmpje voor de Missie Verkeersmiddelen-actie (helpt de missionarissen aan jeeps en landrovers) dat dient als intermezzo tussen het lachwerk van Bennie Hill en de spanning van Bonanza. Daarna het proces, een filmreportage van een proces dat in Denver werd gevoerd tegen de neger Lauren R. Watson, een man die deel uitmaakt van de Black Panthers. Hij werd gearresteerd we gens te hard rijden in zijn auto en kwam voor de rechtbank omdat hij ge weigerd zou hebben zijn rijbewijs te laten zien en zich bovendien tegen zijn arrestatie zou hebben verzet. Hij ontkende en deed het voorkomen alsof zijn arrestatie een onderdeel was van de strijd van de politie om de Black Panthers uitgeschakeld te krijgen. Het proces duurde enkele dagen, de film een uur. Het is een bekroonde film. Nederland 2: De NOS brengt op het tweede net na Pipo en het journaal nog de vaste vrijdagse rubriek Vrij uit, waarin ditmaal vooral de fiets en haar mogelijkheden aan een beschou wing worden onderworpen. Bovendien gaan we een kijkje nemen bij de fo- rellenkwekerij in Limburg en bij ver schillende dagrecreatieverblijven van Staatsbosbeheer. De AVRO brengt voor de tweede maal deze week een aflevering van Vaders tegen wil en dank. Aanslui tend aan het tweede journaal een bij zondere film en wel Mille Miglia, een documentaire van Athol Fugards over deze beroemde Italiaanse autorace, die tegenwoordig niet meer wordt gehou den omdat hij te gevaarlijk werd ge- Een ernstige dag voor Pipo. Van rechts naar links Cor Witschge, zijn vrouw en zijn raadsman. (Van onze correspondent) HILVERSUM. Het kort geding, dat gisteren diende voor de president van de Amsterdamse rechtbank, mr. U. W. H. Stheeman, tussen Cor (Pipo) Witschge enerzijds en Cinecentrum, auteur Wim Meuldijk en de VARA anderzijds spitste zich toe op een mis verstand over de contracten, die over en weer op tafel zijn gelegd. Namens Cor Witschge (die eist, dat de opnamen voor de nieuwe Piposerie op Ibiza zullen worden tegengehouden en dat de Varagids een uitspraak over hoge honorariumeisen zal rectifice ren) stelde mr. F. B. Jonkman, dat het nieuwe contract geen zekerheid over de fotorechten had gegeven. De tegenpartij meende echter, dat deze fotorechten onverlet waren gebleven. De vele artiesten in de zaal gaven soms duidelijk van hun goed- of af keuring blijk. De president doet 3 sep tember uitspraak. ADVERTENTIE WIJ VRAGEN Kom eens met ons praten of bel voor een afspraak. acht. De duizend mijl werden in 1955 gereden door Stirling Moss, de beroem de coureur, en een journalist als diens co-equipier. Ze hadden het parcours beter verkend en bestudeerd dan ooit iemand voor hen en waren bereid de grootst mogelijke risico's te nemen. Daarvoor ontwikkelden ze een inge nieus systeem van codes, waardoor de journalist de coureur telkens kon door geven wat hij te verwachten had op de weg voor hem. Het is een heel bij zondere film, waarin de rol van Stir ling Moss wordt gespeeld door Michael Bryant en die van de journalist Jen- kinson doorRonald Lacey. Na deze gespeelde documentaire nog een aflevering van Uit AVRO's Tele- archief. Het stukje jeugdsentiment van de televisie, samengesteld door Flip van der Schalie. Sterren die we zien zijn Joop Doderer, Ton van Duinho ven, goochelaar Fred Kaps, Duke El lington en Sarah Vaughan. De zomer is inmiddels zover voortgeschreden, dat dit alweer de laatste uitzending is in deze serie. Het succes was echter zo groot, dat de AVRO volgend jaar wel weer een duik in de oude archieven zal nemen. HILVERSUM I 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn. 7.20 Soc. lied. 7.23 Weekeind. 7.54 Deze dag. 8.00 Nws. 8.11 Van de voorpagi na. 8.15 Stereo: Z.O. 135. (9.35 Water standen). 10.30 Stereo: Metropole or kest. 10.50 Van nu op later. 11.00 Nws. 11.03 Goede wijn behoeft geen krans. 11.25 Afrikaanse Kroniek. 11.55 Stereo: Draaiorgelmuz. 12.05 Nou, en 12.30 Tussen start en finish. 13.00 Nws. 13.11 Varia. 13.13 Actualiteiten. 13.23 Ste reo: Dit is het begin... 14.35 Jazz Magazine. 15.00 Beetjoven. 16.00 Nws. 16.03 Stereo: Scan. 16.15 Wereldmuz. Concours Kerkrade 1970. 16.35 Artis tieke Staalkaart. 17.10 Stereo: Feest der herkenning. 17.55 Mededel. 18.00 Nws. 18.11 Actualiteiten. 18.20 Stereo: Open huis. (19.30 Nws.) 21.00 Stereo: Hoorspel. 21.40 Stereo: Lichte muz. 22.00 Jazz Magazine. 22.30 Nws. 22.40 Meded. 22.45 Stereo: Cabaretliedjes. 23.15 Stereo: Lui de zaterdag uit: 23.55 Nws. HILVERSUM II 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord. 7.16 Stereo: Op het eerste gehoor. (7.25 Horen en zien; 7.30 Nws; 7.32 Hier en Nu.) 8.00 Nws. 8.11 Te Deum laudamus. Leger des Heils. 8.30 Nws. 8.32 Touringclub. 8.45 Stereo: Licht accordeonspel. 9.00 Theol. Ethergang. 9.35 Gymn. voor de vrouw. 9.45 Grand Gala du Disque Classique. 11.00 Nws. 11.03 Stereo: Klass. muz. 11.15 Sola rium. 11.55 Meded. 12.00 Zonder gren zen. 12.10 Uit balans. 12.16 Overheids- voorl: Vast en zeker. (soc. verzeke ringen). 12.26 Meded. t.b.v. land- en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.41 Actualitei ten. 12.50 Buitenl. commentaar 13.00 Christian Science:. 13.15 Vliegende schijven. 14.00 Stereo: Veel plaatjes. 16.30 Inzet. 17.00 HIRO-magazine. 17.15 Gasten van de week. 17.30 Stereo: Zes- negenplus. 18.19 Kanjer Koning Kom petitie. 18.30 Nws. 18.41 Actualiteiten. 19.00 Stereo: Musicerende dilettan ten. 19.30 Jeugdprogramma. 20.00 Verzoekplaten. 22.00 Troubadour. 22.25 Avondgebed. 22.30 Nws. 22.40 Stereo: Goal23.55 Nws. HILVERSUM III 9.00 Nws. 9.02 Djinn. (10.00 en 11.00 Nws.) 12.00 Nws. 12.03 Gevolmachtigd 13.00 Nws. 13.03 Nee, we noemen geen namen. (14.00 en 15.00 Nws.). 16.00 Nws.) 16.03 Four o'clock tea. 17.00 Nws. 17.02 Hier en Nu. (Van onze correspondent) HILVERSUM Tijdens de woensdag en donderdag gehouden be zinningsdagen in het Utrechtse jaar beursgebouw zijn de KRO-medewer- kers tot de conclusie gekomen, dat bij het realiseren van zijn doelstellin gen de KRO zijn verbondenheid met het katholieke volksdeel beseft. De „K" in de KRO blijft dus gehand haafd. Het resultaat van dit beraad luidt verder: „Het behoort tot de taak van de KRO klankbord te zijn van en een dialoog te stimuleren tussen verschil lende standpunten, in het bijzonder binnen het katholieke volksdeel. Deze pluriformiteit zal niet mogen leiden tot het achterwege blijven van een eigen stellingname. Praktisch-pro- grammatisch kan hieraan gestalte worden gegeven door registreren, signaleren, doorlichten, opteren, com mentariëren en zo hulp bieden bij de standpuntbepaling van de kijkers-luis teraars". De doelstellingen van de KRO zul len feitelijk in een programmapoli- tiek moeten worden verwoord. Dit zal de eerste taak zijn van een daartoe in te stellen democratisch discussie platform,dat mede tot taak heeft doel en functie van de KRO kritisch te toetsen aan nieuwe ontwikkelingen. uwwuwmiwiwwAfwwwwwKwwwMwuwwwmAiwmiiiiiw Nederland I 18.45 NOS: Pipo. STER: Reclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. KRO: Bruintje Beer. Piste. STER: Reclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. KRO: Amusement rond Bennie Hill. Film van de MIVA. Bonanza. Het Proces. NOS: JournaaL 18.51 18.55 19.00 19.04 19.08 19.55 20.00 20.15 20.20 21.10 21.20 22.10 23.10 Nederland II 18.45 NOS: Pipo. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 NOS: Vrij-Uit. 19.30 AVRO: Vaders tegen wil en dank. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 AVRO: Film. 21.50 Uit AVRO's Tele-Archief. 22.55 NOS: Journaal. GROTE HOUTSTRAAT 147 HAARLEM TELEFOON 0 23-31 15 37 Kunsttrip. De educatieve dienst van het Rijksmuseum in Amsterdam gaat in een nieuw tijdschrift „Kunstrip" de in het museum bewaarde kunstwerken bespre ken. Het blad is een ingrijpend gemoder niseerde voortzetting van het maandblad „Van tijd tot tijd", dat elf jaar heeft be staan en een oplage van 10.000 exempla ren bereikte. Kunstrip zal zich voorna melijk gaan richten op de scholen van het voortgezet onderwijs. Het blad zal tien keer per jaar verschijnen. De abon nementsprijs is voorlopig vastgesteld op 2,per jaar met reducties voor groeps abonnementen. De vormgeving is van Harry Sierman. Nederland I 15.30 E.O. Kinderprogr. 16.00 NOS: Journaal. 16.02 VARA: Film. 17.20 Korte film. 18.45 Pipo. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: JournaaL 19.00 STER: Reclame. 19.04 AVRO: Rawhide. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 VARA: Zomaar een zomeravond. 21.45 Film. 22.35 NOS: Journaal. Nederland II 18.45 NOS: Pipo. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 E.O.: Zang in Ned. Herv. Kerk te Nijverdal. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 NCRV: Film. 21.45 Festival van jeugdorkesten. 22.35 Koorzang. 22.50 NOS: Journaal.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1970 | | pagina 9