Het uur der waarheid slaat voor Nederlandse Comedie PIANO'S Protest bij concert van Gaudeamus Gevoelige film over strijd onschuldig veroordeelde FILMS IN AMSTERDAM Decorateurs Tï NOS dreigen en j)rees sr- met staking MISLUKT SHAKESPEARE-EXPERIMENT Alphenaar Geoffrey Reeves: Acteurs hebben laag vermogen tot creativiteit Schermerhorn FRANKENHEIMER VERFILMDE DE MAN VAN KIEV' TV vrijdag Radio zaterdag TV zaterdag VRIJDAG 11 SEPTEMBER 1970 15 AMSTERDAM. De Nederlandse Comedie heeft vier regisseurs uitge nodigd uit allerlei richtingen in het nieuwe tonee^ voor een gezamenlijke produktie. Het waren Krijn ter Braak (Studio), Franz Marijnen (school Grotowski), Joyce Aarons (Open Theatre New York) en Geoffrey Reeves (Peter Brooke Engeland). De Nederlandse Comedie hoopte vurig zich met deze cocktailinjectie grondig te vernieuwen. Het werd een doodsteek. SCHIMMEL YAMAHA LINDNER BECHSTEIN IBACH BABY PIANO'S vanaf 1780.- KRUISWEG 47-49 HAARLEM TEL. Q23-320244 WEGENS KANS OP GEHOORSCHADE Gratis doktershulp Slecht werk AMSTERDAM. Onder de Ame rikaanse filmmakers van gevestigde reputatie is John Frankenheimer op het ogenblik wel de meest onbere kenbare figuur. Binnenkort zal men van hem op de TV „All fall down" uit '62 kunnen zien, een familiedrama naar een toneelstuk van William Inge en nog niet zo lang geleden werd, eveneens op TV, van dezelfde Fran kenheimer „Birdman of Alcatraz" uit datzelfde jaar '62 vertoond, de ver filming van een ware gebeurtenis die destijds door een journalist te boek was gesteld. Nagenoeg gelijk tijdig vertoonden de bioscopen toen „The gypsy moths", de nieuwste Frankenheimer over stunt-parachu tisten, een even sensationeel als lar moyant Libelle-verhaal. En binnen kort zal men een nog recentere film van deze ijverige regisseur kunnen zien, „The fixer", hier vertaald door „De man uit Kiev". Manusje van alles Uit de hand De werkmethoden, die in het nieuwe toneel gebruikt worden, hebben alleen resultaat als de acteurs een „groep" vor men. Een groep, waarvan de leden elkaar en zichzelf onvoorwaardelijk oprecht te- gemoettreden. Deze oprechtheid vereist het laten varen van allerlei aanwensels en ijdelheden. Lukt de methode, dan kan de groep haar eerlijkheid overdragen op het publiek, dat dan de theaterproduktie ervaart als een gesprek onder vrienden en niet meer als een avondje uit, waar op men een toneelstuk zit aan te kijken. Tot een groep komen is een razend zwaar karwei. Het vergt het uiterste van de deelnemers, de opperste geestelijke en lichamelijke concentratie. Een tiental spelers van de Nederlandse Comedie heeft met de vier regisseurs (en Theun Lammertse de dramaturg van het gezel schap) maanden lang vanaf april ge- ADVERTENTIE -s HAARLEM - DEN HAAG DELFT (Van onze correspondent) ROTTERDAM. Concerten worden, althans in Nederland, zelden onderbro ken door protesterende bezoekers, maar gisteravond maakte men in de Kleine Doelenzaal een opzienbarende gebeurte nis mee. Na minutenlange elektronische geluidsgolven van een bijna ondraaglijk volume en verblindende lichteffecten, ge presenteerd door de Amerikaanse groep „The Californier Time Machine" trad plotseling de stilte in. Toen sprong iemand uit dat deel van het publiek dat de zaal nog niet voortijdig had verlaten van zijn zitplaats op en verhief zijn stem. Het bleek drs. A. W. de Vos, directeur van de Ammanstichting te zijn. Zijn woorden luidden als volgt: „De grens van het toelaatbare voor het ge hoor is hier duidelijk overschreden en bezoekers die hiervan oorsuizingen zou den overhouden, kunnen zich gratis in mijn audiologische kliniek onder behande ling stellen". Eventueel wilde hij dan een eis tot schadevergoeding indienen bij de Stichting Gaudeamus, die dit optreden had georganiseerd. Tijdens de hierop volgende pauze werd onder het publiek heftig gediscussieerd, vooral met organisator Walter Maas, die tijdens de uitvoering als een van de eer sten de zaal had verlaten. De aanstichters van al deze onrust, vier jonge musici onder wie een dame, lieten op deze avond klanken van eigen makelij horen gecombineerd met zgn. theatrale aktie. Dat laatste kwam erop neer dat ze hoofdzakelijk op het podium rond een goed gevulde tafel zaten te eten en drinken (zo te zien kaasfondue en wijn) af en toe onderbroken door morre len aan versterkers, het verwisselen van een kledingstuk en het maken van geba ren. De enige „normale" muzikale ac tiviteit was het laten horen van een lied uit Ravel's „Don Quichotte a Dulcinee" (zang en piano), parodistisch bedoeld, waarvoor de zanger een mombakkes had --<* Het opireuen "'•Hkaal te kwalificeren is zinloos en onmogelijk Het was gewoon het uitdagen van een publiek. Later op de avond verklaarde de heer De Vos dat hij volkomen arge loos naar deze uitvoering was gegaan en dat hij uit ervaring met patiënten wist dat dergelijke geluidsniveau's via een toongenerator voortgebracht, het gehoor «chade kunnen toebrengen. werkt. Het heeft geen „groep" opgele verd. Wat bij „amateur"-groepjes, stu dententoneel, allerlei buitenlandse groep jes wel lukt, lukte bij deze toneelspelers niet. Dat werd gisteravond pijnlijk duide lijk in de Amsterdamse stadsschouwburg. Men had „Leer om leer" van Shakes peare willen opvoeren, een stuk, waarin de corruptheid van zekere machthebbers wordt aangetoond. Een paar dagen gele den zag de groep in, dat er geen afge ronde voorstelling in zat. Men besloot toen maar tot een montage van enkele scènes (soms dezelfde maar met andere acteurs) om te laten zien, hoe men al die maanden bezig was geweest. Wat bleek? Op een enkeling na, heeft niemand zijn aanwensels, ijdelhe den, toneelspelersaansttelleritis kunnen afleggen. Ze hebben het „masker" niet afgelegd; erger nog: ze kunnen niet zon der, zij zijn het „masker", ze hebben ver der niets te vertellen. Wat de tomaten- gooiers, toneelschoolleerlingen, afgestu deerden dramaturgen hebben geprobeerd aan te tonen, toonde de Nederlandse Comedie nu zelf aan. Natuurlijk heeft men ook de fout begaan teveel ineens te willen. Vijf regisseurs van uiteenlopende pluima ge: vijf koks die de brij bederven. Na afloop van de montage volgde een „discussie", die hier verkort volgt: Iemand op het balkon, merkt op dat hij niets heeft zien „gebeuren" op het toneel. Hans Boswinkel, spreekbuis der acteurs (het vleesgeworden „masker" met in zijn grafholtestem de echo van alle aangeleerde toneelfoefjes) treedt naar vo ren. Hij zegt dat het hem spijt dat de meneer op het balkon niets heeft zien gebeuren. Voor de spelers is er wel de gelijk iets gebeurd. „Wij staan hier met onze billen bloot". Zou meneer Reeves misschien kunnen vertellen waarom het experiment mis lukt is? Na lang aandringen zegt Reeves, dat hij in verschillende landen gewerkt heeft, maar dat zijn ervaringen in Neder land de slechtste zijn. De arbeidsomstan digheden waren erbarmelijk. Midden in het werk werd een piano binnengedra gen, een andere keer haalde men het dak boven het hoofd weg. „Geen dag in die dertien weken hebben we twee uur onafgebroken stilte gehad; deze acteurs hebben zich nimmer kunnen concen treren." Dat is niet genoeg als verklaring. Theun Lammertse zegt, dat Reeves tevo ren op de hoogte was gesteld over de werkcondities die het gevolg zijn dat ook de opera en het ballet in de schouwburg werken. Elisabeth Andersen, actrice in de zaal, zegt dat élke voorstelling van de Comedie onder dergelijke omstandighe den tot stand komt. Guus Oster, direc teur, zegt dat juist voor dit experiment iedereen alle mogelijke faciliteiten heeft gekregen, de acteurs hebben zelfs niet hoeven te spelen 's avonds; de critische heren op het balkon en in de zaal moeten niet insinueren dat de Nederlandse Co medie dit alles heeft gedaan om haar positie te behouden; neen, dit experiment kwam voort uit de waarlijke behoefte van de acteurs. „Ik sta hier niet te liegen." Een mevrouw, het haar 's middags nog gekapt, staat op en dankt de acteurs har telijk voor hun prestatie deze avond; de stille meerderheid applaudisseert. Nu moet Reeves toch wel even iets naders verklaren. Reeves doet dat. De dikke, sterke, roodwangige beul met een rood geruit hemd wil het uur der waar heid laten slaan. Hij zegt ongeveer het volgende: „Wij hebben inderdaad alle facilitei ten gekregen om te werken. Dertien weken hebben wij geprobeerd tot een groep te komen. Het lukte niet, omdat deze mensen vele jaren van slecht werk achter de rug hebben. Zij hebben nooit leren luisteren als hun medespe lers op het toneel hun tekst zeiden; ze letten alleen op het laatste woord om zelf te beginnen. Ze halen hier de re gisseur in als een god, die tegende spelers zegt: „Ga hier staan, beweeg daarnheen, want Dit Is de Waarheid." Wij hebben deze spelers een nieuwe verantwoordelijkheid willen geven, de verantwoordelijkheid dat ze de dingen moeten zeggen en doen zoals ze die zelf voelen. Ze moeten komen tot hun eigen creativiteit. Door het werk in voorbije jaren, hebben de Nederlandse acteurs, het Nederlands toneel een laag vermogen tot creativiteit." (A low ability for creativity. Zo een voudig als het groot is. En het komt uit* de mond van iemand die weken met die acteurs gewerkt heeft en niet van schreeuwerige tomaten-gooiers). Lo van Hensbergen in de zaal heft de arm en zegt nog wat te wilelen zeggen. Boswinkel doet het voor hem, in over- beterlijke dictie: We hebben pas drie we ken geleden besloten geen voorstelling te geven: Waarom het niet kon, daarover hebben we nog niet gepraat en daarom verbaast me het antwoord van Reeves hogelijk. Zal Boswinkel Reeves een vuistslag toedienen? Nee, Boswinkel gaat naast Reeves zitten en legt met een Breed Ge baar en een Brede Glimlach zijn arm om diens schouders. Oster heeft rode oor tjes en zwijgt. De Nederlandse Comedie zal best Mooie Voorstellingen blijven geven, die keurig gekapte mevrouwen genotvolle avonden geven. Maar de comedie is na Reeves' executie een zombie, een levend lijk. JAC HEYER (Van onze correspondent) HILVERSUM. De in ons land heersende arbeidsonrust heeft nu ook de NOS in zijn greep. Na de bouwvak kers, bezig met de bouw van het nieu we decorcentrum van de NOS in het omroepkwartier, hebben nu ook 85 medewerkers van de NOS zelf en wel van de afdeling decorbouwuitvoering, een staking afgekondigd. Bij de decorbouwers is geen onte vredenheid over de lonen, maar is de inzet van de onrust de slecht functio nerende organisatie, waardoor het werken op de decorbouwafdeling een moeizame zaak is geworden. Reeds enige jaren heeft de omroepleiding klachten gekregen, die zich vooral toe spitsen op de arbeid van de produktie- coördinators, welke frustrerend en stagnerend zou werken. Enkele dagen geleden bereikte het hoofd-programmafaciliteiten, de heer A. van de Dool, een schriftelijk ge steld ultimatum, waarin om een oplos sing voor de problemen werd geëist. Dit ultimatum werd door een aantal medewerkers van de decorbouwafde ling nog mondeling maar vergeefs doorgepraat met de heer T. de Wit, plaatsvervangend hoofd programma faciliteiten. Donderdagavond werd in het om roepkwartier een vergadering belegd, waarin de decorbouwers besloten da gelijks een sitdown-staking van twee uur te houden, zolang aan hun eisen niet werd voldaan. Nederland 1. Als Pipo en het jour naal zijn geweest, duikt de AVRO in de jeugduitwisseling. Itrt samenwer king met (en op verzoek van) de BBC kwam een Schotse jongen 14 dagen lo geren bij een even oude knaap uit Hoorn, terwijl de Hoornse jongen naar Schotland ging. We volgen Jan Oos terbroek uit Hoorn in Aberdeen en Campbell Aiken uit Aberdeen in Hoorn. Tot acht uur de Amerikaanse popgroep Chicago Transit Authority; vorig jaar zijn hiervan opnamen ge maakt tijdens een concert gegeven in het Amsterdams Concertgebouw. „Chi cago" is niet zomaar een popgroep, maar een verzameling enthousiaste jongelui, die muzikaal zeer goed ge schoold zijn en die proberen muziek te maken die niet alleen modern is, maar bovendien als symfonische mu ziek te boek kan staan. Na het journaal komt Ruud ter Weyden met AVRO's Sportjournaal, Hij duikt in de plotseling tot prof gebombardeerde volleybalsport en laat bovendien het een en ander zien van de werkzaamheden van Neêrlands wa terskikampioene Willy Stahle. Nana van Emile Zola, slot. De val van een keizerin is de titel en Nana sterft een ellendige dood. Willem Duys zal de tranen van de kijkers en kijkeressen weg moeten wissen in zijn Voor. de Vuist weg. Daarna het laatste journaal en nogmaals beelden van de zwem- kampioenschappen in Barcelona. Nederland 2. Voor half acht Pipo, het nieuws en Ter Visie, het nieuwe parlementaire en politieke weekover zicht van de NOS, waarin onder meer de hoogtepunten uit de parlementaire debatten van de afgelopen weken te zien zullen zijn en aandacht wordt be steed aan het praatje voor de pers, waarmee premier De Jong wekelijks het kabinetsberaad afsluit. De KRO presenteert vanavond nog twee oude series, die gedoemd zijn om te verdwijnen. Voorafgaande aan het tweede journaal de Debbie Reynolds show en erna 50 volle minuten met de Amerikaanse zanger Trini Lopez. Voor de tweede maal vervolgens de jaren 1945-1950. Ditmaal komt de pe riode van het kabinet Schermerhorn- Drees aan de orde. Medewerkenden onder meer dr. Drees, prof. Schermer horn, D. Stikker en dr. Bruins Slot, allemaal ten nauwste betrokken bij de politiek van die tijd. Bonanza loopt op z'n allerlaatste benen en de rubriek van Frans Wijsen, Riskante Kerk. HILVERSUM I 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn. 7.23 Weekeind. 7.45 Deze dag. 8.00 Nws. 8.11 Van de voorpagina. 8.15 Stereo: Z.O. (9.35 Waterstanden). 10.30 Werk leven en -nemen. 10.50 Praatje. 11.00 Nws. 11.03 Lichte muz. 11.25 25 jaar V.N. 11.35 Stereo: HalloVolluk. 12.30 Tussen start en finish. 13.00 Inf. de presse. 13.11 Varia. 13.13 Actuali teiten. 13.23 Stereo: Dit is het begin. 14.35 Jazz Magazine. 15.00 Beethoven- 200. 16.00 Nws. 16.03 Stereo: Scan. 16.15 Wereldmuziekconcours Kerkrade 1970. 16.35 Artistieke Staalkaart. 17.10 Feest der herkenning. 17.55 Meded. 18.00 Nws. 18.11 Actualiteiten. 18.20 Uitz. V.V.D. 18.30 Gevar. progr. 19.30 Nws. 21.00 Proms seizoen 1970. 22.00 Onze man in Madras (hoorspel). 22.30 Nws. 22.40 Meded. 22.45 Stereo: Ne- derl. cabaret. 23.15 Stereo: Lichte pla ten. 23.55 Nws. Opnieuw is hier sprake (als bij „Bird man") van een ware geschiedenis die la ter stof leverde voor een aangrijpende historische roman. Bernard Malamud was de Amerikaanse auteur van dit boek dat het resultaat was van langdurige na speuringen en documentatie. Malamud was namelijk min of meer bij toeval op een merkwaardig proces attent gemaakt dat omstreeks de eeuw wisseling in het tsaristische Rusland had plaatsgevonden en dat op opzienbarende „The strawberry statement", hier uit gebracht onder de weerzinwekkende ti tel „Aardbeien en bloed" is na zijn nachtelijke voorpremière van vorige week nu in normale roulatie gekomen in City, niet bepaald de aangewezen bio scoop voor een film over het Amerikaan se studentenprotest. Langdurige prolon gaties in de meer oeëigenae theaters zijn waarschijnlijk oorzaak van deze gang van zaken Rembrandtpleint.heater schijnt zich uit die fatale kringloop te hebben willen be vrijden door na enige weken MASH en één week „The ballad of Cable Hogue" te hebben vertoond resoluut over te stap pen op een geheel ander genre en wel op „Dracula, de verschrikkelijke" met Christopher Lee en Peter Cushing, com pleet met bloeddruipende letters in de annonces Kriterion heeft gelukkig „Ca ble Hogue" overgenomen, de voortref felijke „western" van Sam Peckinpah Meer „horror" in Flora, waar „Fran kenstein 1970" met de inmiddels overle den Boris Karloff te zien is en in Cine ma West, waar „De folterkamer van Dr. Fu Manchu", eveneens met Christopher Lee in reprise is Geen grote veranderingen of vernieu wingen in de nachtelijke programma's van Amsterdam. Bio heeft uit een ver verleden de eerste versie van „Bittere rijst" van Giuseppe de Santis met Silva- no Mangano opgediept, een historische vondst die alle aandacht verdient. Als derde in de reeks voorstellingen van be langrijke Franse films vertoont Leidse- pleintheater „Zazie dans le métro" van Louis Malle, terwijl de Free Cinema Club in Kriterion profiteert van de door anderen gestimuleerde hausse in een Laurel en Hardv-belangstelling door met een „Big Laurel and Hardy Program" het oude seizoen af te sluiten Cineac Reg. Breestraat brengt Huston's „De nacht van de Leguaan" met Richard Burton, Ave Gardner en Deborah Kerr en Cinétol die overdag „De blinde Sa- mourai", een Japanse „western" (nu a] Bami-„western" genoemd) op het pro gramma heeft staan, gaat 's nachts ver der met de spaghetti-„western", waar van ditmaal „The good the bad and the ugly" aan de beurt is CHARLES BOOST Alan Bates als Yakov Bok in de ge vangenis. wijze eerherstel had gebracht aan een van rituele moord verdachte jood. Yakov Bok heette de jood, die na het zoveelste progrom zijn geboortedorp verliet en zich in Kiev vestigde. Dit besluit werd mede bepaald door het feit dat Yakov Bok door zijn vrouw in de steek was gelaten. In de grote stad weet Bok die er niet als jood uitziet, enige tijd als manusje van alles in leven te blijven. Dan vindt hij op zekere avond een rijk man dron ken in de sneeuw. Hij weet deze Lebedev naar huis te brengen, hem daardoor red dend van een zekere bevriezingsdood. Uit dankbaarheid neemt Lebedev zijn redder van wie hij de joodse afkomst niet ver moedt, in dienst, later wondt Yakov als boekhouder verbonden aan de steenbak kerij die tot de bezittingen van Lebedev behoort. Deze aanstelling leidt tot een fatale vijandschap met de onbetrouwbare fa- brieksleider Proshko die zich tegen iedere prijs tracht te ontdoen van de indringer die zijn malversaties aan het licht zou kunnen brengen. Als er op het fabrieks terrein een jongetje vermoord gevonden wordt, beschuldigt hij Yakov van de mis daad, daarvan tegelijkertijd een rituele moord makend omdat hij Yakovs joodse afkomst vermoedt. Lebedevs manke doch ter, die vergeefs geprobeerd heeft de knappe Yakov in haar bed te krijgen, steunt dit vermoeden. Yakov Bok belandt in de gevangenis en wordt daardoor het slachtoffer van een interne machtsstrijd tussen de offi cier van Justitie Grubeshov die alles in het werk stelt om zijn gevangenen tot een bekentenis te dwingen en de sympa thieke rechter van instructie Bibikov (in de film gespeeld door Dirk Bogarde) die overtuigd is van Yakovs onschuld en zijn carrière op het spel zet om voor hem vrijspraak te krijgen. De zaak lijkt hopeloos als Bibikov door knechten van Grubeshov vermoord wordt en deze met al zijn machtsmiddelen tot wrede martelingen en eenzame opslui ting toe, een bekentenis van Yakov tracht af te persen. Door een toeval komt de internationale pers op het spoor van de zaak-Yakov Bok. Uit alle landen komen verzoeken om vrijspraak binnen en de autoriteiten zijn wel gedwongen om hun gezicht te redden. Ter gelegenheid van het 300-jarig bestaan van zijn vorstenhuis, verleent de tsaar amnestie aan Yakov Bok, tegelijk met enige honderden andere misdadigers. Bok weigert deze vorm van gratie en eist een eerlijke berechting die hem de gelegenheid kan geven zijn onschuld te bewijzen. En Bok wint uiteindelijk, hij wordt naar St. Petersburg getranspor teerd voor een openbare rechtszitting. Zonder de wetenschap dat dit verhaal op historische gebeurtenissen is geba seerd, is men misschien geneigd „De man van Kiev" als een melodramatisch be denksel te beschouwen. Het feit dat hier sprake is van een authentiek voorbeeld van menselijke geestkracht, van onaan tastbare integriteit te midden van cor ruptie en machtsmisbruik geeft de inhoud van de film een waarde die uigaat boven het gefantaseerde incident. Met wisselend succes heeft John Frankenheimer het lot van Yakov Bok die, wat zijn houding in de gevangenis betreft, wel enige gelijke nis met Burt Lancaster als „Birdman of Alcatraz" vertoont, in beeld gebracht. De filmer slaagt er wel in de sfeer van Rus land rond de eeuwwisseling te treffen en ook met de Engelse acteur Alan Bates in de hoofdrol weet hij overtuigende dingen te doen. Emotioneel loopt de zaak zo nu en dan uit de hand, wat meer bij Frankenheimer voorkomt, maar voor een filmer met grootse kijkspelen als „Seven days in May" en „The train" op zijn naam, heeft Frankenheimer dit voor hem betrekkelijk „kleine" drama toch met veel aandacht en begrip verfilmd. CHARLES BOOST HILVERSUM n. 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord. 7.16 Stereo: Klass. muz. f7.25 Horen en zien; 7.30 Nws.; 7.32 Hier en Nu); 8.00 Nws. 8.11 Stereo: Gewiide muz. 8.30 Nws. 8.32 Stereo: Voor de vrouw. 9.00 Theolog Etherleergang. 9.35 Gymn. v. de vrouw, 9.45 Grand Gala du Disque Classique. 11.00 Nws. 11.03 Lezing. 11.15 Solarium. 11.55 Meded. 12.00 Ru briek. 12.10 Uit balans. 12.14 Marktbe richten. 12.16 Overheidsvoorl. 12.26 Me- del. land- en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.41 Actualiteiten. 12.50 Buitenl. commen taar. 13.00 Prioriteiten. 14.00 Stereo: P.M. (16.00 Nws). 16.30 Inzet. 17.00 Magazine. 17.15 Gasten van de week. 17.30 Stereo: Lichte gramm.muz. 18.05 Europese zwemkamp. 18.19 Kanjer Koning comp. 18.30 Nws. 18.41 Actuali teiten. 19.00 Europese zwemkamp. 19.05 Stereo: Jonge artiesten. 19.35 jook. 20.05 Verz.pl.progr. 22.00 Trouba dour. 22.25 Avondgebed. 22.30 Nws. 22.40 Stereo: Goal23.55 Nws. HILVERSUM III 9.00 Nws. 9.02 Djinn. (10.00 en 11.00 Nws). 12.00 Nws. 12.03 Gevolmachtigd. 13.00 Nws. 13.03 Licht platenprogr. (14.00 en 15.00 Nws). 16.00 Nws. 16.03 Gevar. muz.progr. 17.00 Nws. 17.02 Hier en Nu. Nederland 1 18.45 NOS: Pipo. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 AVRO: If I were you. 19.35 Chicago Transit Authority. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 AVRO: AVRO's Sportpanorams 20.55 Nana (feuilleton). 21.40 Voor de vuist weg. 22.50 NOS: Journaal. 22.55 Europese zwemkamp. Nederland H 18.45 NOS: Pipo. STER: Reclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. NOS: Ter Visie. KRO: De Debbie Reynolds-Show. STER: Reclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. KRO: Trini Lopez. De jaren 1945-1950 (doe Bonanza. KRO-RKK: Riskante Kerk. NOS: Journaal. 18.51 18.55 19.00 19.04 19.30 19.55 20.00 20.15 20.20 21.10 21.50 22.40 23.05 Nederland I 15.30 E.O.: Het verhaal van David en Goliath. 16.00 NOS: Journaal. 16.02 NCRV: Please Sir! (serie). 16.25 Schoonmoeders (serie). 16.50 De leeuw is los. 18.45 NOS: Pipo. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 NCRV: De scheepsjongens van Bontekoe. 19.13 Romeo en Julia (spel). 19.40 De wals (ballet). 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 NCRV: Kaspar Hauser fdoc.). 21.30 The last night of the Proms. 22.30 Hier en Nu. 22.55 Gewijde muziek. 23.00 NOS: JoumaaL 23.05 Europese zwemkamp. Nederland II 18.45 NOS: Pipo. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 E.O.: Ngijabula. (zending in Zuid-Afrika). 19.30 The devil's freckle (film). 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 VARA: Ironside (serie). 21.10 Achter het Nieuws. 21.35 Improvisatie. 22.30 NOS: Journaal.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1970 | | pagina 15