Opvoering hij „Centrum overbelast met ideeën Spanning en humor in „Speurhond" KUNSTENAARTJE KIJKEN Boycot van Boekenmarkt Edison voor Ekseption Stedelijk jubileert „DRIE MAANDEN HEEN" VAN DONALD HOWARTH Kom, zwartkijker Slachtoffers van misdaden Bij Goya-expositie 152.000 bezoekers THRILLER BIJ NRT a ga naar het postkantoor en geef uw TV aan SCHRIJVERS WILLEN TV valavond Radio dinsdag TV maandag TV dinsdag MAANDAG 14 SEPTEMBER 1970 Droomwereld?" ROTTERDAM In het program ma van „Speurhond", het stuk waar mee het Nw. Rotterdams Toneel vrij dagavond in de Rotterdamse Schouw burg het nieuwe seizoen heeft geo pend, wordt het publiek bij herhaling verzocht, „de ontknoping niet te ver raden om het genoegen van toekom stige toeschouwers niet te bederven". Zo'n verzoek betekent gewoonlijk dat het uitgaanspubliek een spannende avond kan verwachten; maar het be tekent ook dat de toneelcritici (voor zo ver zij het niet botweg naast zich neerleggen) allerlei informatie over het stuk, waarop hun lezers eigenlijk recht hebben, moeten verzwijgen. (Van onze correspondent) HAARLEM De toneelgroep „Centrum" is het nieuwe seizoen al dadelijk begonnen met een ambitieu ze onderneming: opvoering van Do nald Howard's verbeeldingsspel „Drie maanden heen" („Three months gone"), waarvan zondagavond in de Haarlemse stadsschouwburg de Ne derlandse première werd gegeven. Een opvoering waarop onder leiding van Walter Kous kennelijk heel hard was gewerkt, maar waarin de moei lijkheden die dit stuk biedt, eerder waren verplaatst dan opgelost. Die moeilijkheden komen voort uit de merkwaardige constructie van „drie maan den heen" als een stuk waarin realiteit en fantasie zo dooreengevlochten zijn dat men erover zou kunnen twisten waar het een ophoudt en het andere begint. Het uitgangspunt is heel eenvoudig: een ge voelige, maar onhandige en vooral geeste lijk nog onvolwassen jongen is van huis weggelopen omdat hij het bij zijn vulgair- wulpse moeder niet langer kon uithouden en heeft bescherming gevonden bij een niet meer zo jonge, alleenstaande vrouw. Hij is verliefd op haar geworden en n keer heeft zij, in wanhoop om haar een zaamheid hem toegestaan met haar te slapen, met het gevolg dat zij een kind verwacht. In de drie maanden die sedert die nacht zijn verlopen, heeft de jongen vergeefs geprobeerd haar liefde te winnen. Ondanks haar zwangerschap wil zij ook niet met hem trouwen, voor haar is hij meer een kind dan een man. Als zij op zekere dag haar broer, een zeeman, thuis- verwacht. mag de jongen na lang aan dringen de laatste nacht dat zij nog alleen is bij haar doorbrengen, maar niet bij haar in de kamer, hij is tenslotte al te vreden als hij op de divan in de huis kamer mag slapen. Verder gebeurt er, in werkelijkheid, ei genlijk niets. Maar in de verbeelding van de vrouw en de jongen (die in de ver taling van Carel Alphenaar Fanny Brou wers en Daan Haafters zijn genoemd) zoveel temeer. Daan stelt zich Fanny's broer voor als een volleerde sexuele su perman, het tegendeel van wat hijzelf is, waardoor hij vreest dat Fanny nu nog slechter over hem zal gaan denken. En Daan's moeder wordt, door alles wat Daan over haar verteld heeft, in Fanny's ogen een mannenverslindster aan wier wulps heid ook broer-zeeman dadelijk na zijn terugkeer ten prooi zal vallen. Deze fantasieën mengen zich zo veel vuldig en zo radicaal in vrijwel statische verhouding tussen Fanny en Daan, dat zij het toneel bijna de hele avond bevolken en daarmee het stuk in een heel onge wone, fascinerende richting sturen: het kleine wereldje van Fanny en Daan wordt een droomwereld van hun eigen maaksel, waarin gebeurtenissen en gedachten van gisteren, morgen en misschien-wel-nooit elkaar afwisselen en verdringen, om uit eindelijk te belanden op een doodlopende weg. Een grandioze idee, met veel fantasie uitgewerkt, maar ook wel zo overladen met droomscènes dat het uitgangspunt de subtiele verhouding tussen Fanny en Daan tegen het einde helemaal zoek raakt. Bovendien heeft de schrijver tijdens de Nederlandse repetities een aantal ver- ADVERTENTIE (dan kijkt u véél prettiger) AMSTERDAM De Vereniging van Letterkundigen heeft per circulaire een dringend beroep op haar leden gedaan niet deel te nemen aan de Boekenmarkt, die van 23 oktober tot 1 november in het RAI- gebouw in Amsterdam wordt gehouden, noch deze te bezoeken. De reden voor deze boycot is dat er tussen de WL en de Ko ninklijke Nederlandse Uitgeversbond (KNUB) nog steeds geen overeenstemming is bereikt over een verhoging van de hono raria van de schrijvers, alsmede een ver hoging van de honoraria van de vertalers, De onderhandelingen werden eind mei door de KNUB afgebroken. Voordien had de VVL de KNUB laten weten, dat als op 1 juni jl. geen overeenstemming zou zijn be reikt over essentiële punten, de Boeken markt geboycot zou worden. Nederland 1. Zoals te doen gebrui kelijk eerst Pipo en het journaal. Daarna, omdat het een NCRV-avondje wordt, geblader in het boek de Scheepsjongens van de Bontekoe. Tot het nieuws van acht uur Transworld Top Team met de Aberdeen Academy en het Eindhovense Lorentz Lyceum. Le Dixseptième, le retrouve, is de (mooi klinkende) naam van de Franse serie over schilders uit de 17e eeuw, van welke serie de NCRV om even over half acht de 2e aflevering uit zendt onder de titel Nieuw licht in Frankrijk. Vanavond is dit program ma met name gedacht voor de schil derende broeders Le Nain die onder meer de schilder Cezanne inspireer den. Om tien voor acht voor de laat ste maal Leo Schmidt, de in Harder wijk speelgoed verhandelende quizmas ter van de NCRV. Na het nieuws het 4e bedrijf van Romeo en Julia. Ted de Braak gaat met Liedjes het land in. Voor de laatste keer in dit seizoen. Hij gaat richting Rotterdam, waar in het gebouw Palace de nodige artiesten staan aangetreden. Onder de titel De andere Gevangene presenteert Henk Mochel een pro gramma gewijd aan de slachtoffers van misdaden. Hoe verwerken zij het leed dat hun is aangedaan? Zij zijn in Studio Bellevue om hun ervaringen te vertellen. De daders zullen vanuit de gevangenis in Scheveningen aan het woord worden gelaten. Na de dagsluiting door Ds. Okke Jager en het laatste bulletin van de nieuwsdienst worden de uitzendingen op het eerste net besloten met een programmaatje voor biologiedocenten. Nederland 2. Hoofdschotel van het VARA-programma van vanavond is het toneelstuk Trouwdag (Anniverse- ry) van Judy Gardiner, waarin Judy Cornwell en Michael Bryant respec tievelijk als Liz en Peter de viering van hun huwelijksdag ten tonele bren gen. In het voorprogramma Pipo, het nieuws en een aflevering uit de serie de 21ste eeuw. In het programma worden verschillende systemen be sproken die zijn ontworpen ter verho ging van efficiency en veiligheid waar het de luchtvaart betreft. Om half acht nieuwe verwikkelingen in Coronation Street. Na het journaal en het toneelstuk een programma van Rob Touber en Jaap van der Merwe vol „rebelse liederen uit allerlei lan den van allerlei mensen en van ver schillende tijden" en dat allemaal voorgeschoteld onder de titel „Het op roer kraait". Medewerkenden: Liselo- re Gerritsen, Jenny Arean, Henk van Ulsen en Beer Bossu. HILVERSUM I. 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn. 7.20 Lichte muz. 8.00 Nws. 8.11 Radiojourn. 8.20 Lichte muz. (8.30 De groente- „Drie maanden heen" („Three months gone"), toneelspel in twee bedrijven door Donald Howarth. Vertaald door Carel Alphenaar. Nederlandse pre mière bij de Toneelgroep Centrum op 13 september in de Haarlemse Stads schouwburg. Regie Walter Kous. Hoofdrollen: Elisabeth Hoytink, Theo Pont, Els van Rooden en Frans Kop pers. Decor: Floris Guntenaar. anderingen in de tekst, vooral bij de slot scènes, aangebracht, die juist in dat op zicht nog verder gaan en daardoor het stuk bepaald niet ten goede zijn gekomen. De regie van Walter Kous is eveneens sterk naar die kant doorgeslagen en heeft de opvoering overbelast met ontelbare, op zichzelf vaak geslaagde, detailinvallen die de actie onnodig vertragen. Van subtiliteit is in deze opvoering hele maal geen sprake meer. Wellicht om de verwarrende indruk te vermijden die bij de Londense opvoering ontstond doordat werkelijkheid en verbeelding daar nauwe lijks van elkaar verschilden, heeft Kous het andere uiterste gekozen: hij heeft het droom-element van de onwerkelijke scè nes zo zwaar aangedikt dat zij herhaalde lijk in het karikaturale werden getrokken. Ook het eindeloos uitspelen van sommige scènes, waardoor de voorstelling bijna een half uur langer duurde dan de Londense, deed afbreuk aan de waarde van het stuk. Tenslotte vraag ik mij af waarom eroti sche scènes bij ons altijd zoveel nadruk kelijker, en door overmatige duidelijkheid ook zoveel smakelozer dan in het buiten land moeten worden uitgebeeld. Dit alles doet niets af aan het feit dat er, binnen deze regie-opvatting, voortref felijk werd geacteerd. Een speciaal com pliment verdient de jonge Theo Pont, die pas onlangs de Maastrichtse toneelschool heeft verlaten en nu als Daan Haafters zijn eerste rol, en wat voor een rol!! al dadelijk blijk gaf van een 2eer opmerke lijk talent. Elisabeth Hoyting was een uit stekende, heel menselijk eenvoudige Fanny en Els van Rooden een afwisselend ordi- nair-wulpse en kleinburgerlijk goedmoe dige weduwe Haafters. Frans Koppers als broer Steven, de zeeman, maakte vooral van zijn „les in vrouwenverovering" een boeiende en fraai genuanceerde scène. Dries Krijn als de dokter en Jaap Stobbe als de melkboer gaven in hun kleine rol len zeer verzorgd spel te zien. Maar de totaal-indruk van de opvoering bleef desondanks beneden de verwach tingen. SIMON KOSTER AMSTERDAM. De Edisons popu lair 1971 zijn dit jaar toegekend aan Paul van Vliet, Udo Jürgens, Peggy Lee, Dusty Springfield, Mel Tormé, Louis Armstrong, Quincy Jones, Fabel tjeskrant, Ekseption, Chris Hinze, Frans Halsema, Herman van Veen, Robert Stolz, The Band, Chicago, Crosby, Stills, Nash and Young, the Dillards, Bob Dylan, The Everly Brothers, Gol den Earrings, Jimi Hendrix, Joni Mit chell, Elvis Presley, Rod Stewart, Neil Young en Johnny Jordaan. De bekroningen betreffen platen die tussen 1 September 1969 en 31 augustus 1970 in Nederland werden uitgebracht. De jury die de platen beoordeelde be stond uit W. Duys, T. Flesseman, P. Ja cobs (als niet meestemmend voorzitter), F. de Kok, T. de Nooy, J. de Roo en E. Wilbrink. Voor zover de bekroonde artiesten aanwezig kunnen zijn zullen zij hun Edison tijdens het Grand Gala du Disque Populaire 1971 vrijdag 28 februari in het RAI-congrescentrum in Amsterdam in ontvangst kunnen ne men. Theo Pont (l.) en Frans Koppers „Drie maanden heen". DEN HAAG De Goya-tentoonstelling in het Mauritshuis in Den Haag, die zon dagmiddag gesloten is, heeft 152.000 bezoe kers getrokken. De expositie die op 3 juli door minister Klompé werd geopend, zal naar Parijs worden overgebracht en daar van 25 september tot 9 december in de Orangerie Du Louvre te zien zijn. Het be zoekersaantal van 152.000 overtreft dat van alle eerder in het Mauritshuis gehouden speciale tentoonstellingen en ligt ook hoger dan het gemiddelde jaarbezoek aan het museum. Dertig percent van het totaal kwam voor rekening van buitenlandse be zoekers. Een bijzonderheid van de tentoon stelling was dat voor het eerst in de muse ale geschiedenis van ons land vrouwelijke suppoosten werden ingezet. Wat onder deze beperkende omstandig heden wèl kan worden verteld, is dat in de dramatische eersteling van Anthony Shaffer tweelingbroer van de reeds lang als toneelschrijver bekende Peter Shaffer genoeglijk de draak wordt ge stoken met het gangbare type van speur- „Speurhond" („Slenth"), thriller in 2 bedrijven door Anthony Shaffer. Ver taald door Ernst van Altena. Neder landse première bij het Nieuw Rotter dams Toneel op 11 september in de Rotterdamse Schouwburg. Regie: Pim Dikkers. Hoofdrollen: Eric van Ingen en Bas ten Batenburg. Decor: Carl Toms. AMSTERDAM Vandaag is het Ste delijk Museum in Amsterdam, dat op 14 september 1895 werd geopend, begonnen aan de viering van bet 75-jarig bestaan. In 1890 liet vrouwe A. de Bruyn, douairiè re van jonkheer A P. Lopez Suasso haar kunstverzameling na aan Amsterdam, met een verplichting een openbaar mu seum op te richten, waartoe een jaar la ter werd besloten. In 1874 was in de hoofd stad al opgericht ..De Vereeniging tot het vormen eener Openbare Verzameling van Hedendaagse Kunst te Amsterdam". Tijdens de jubileumweek is het museum op de werkdagavonden geopend, is er el ke avond een spe' iaal binnen- en buit<m- gebeven. Vanavond is ei een promenadeconccrt door een fanfareorkest voor het gebouw, Groeten uit Finsterwolde" staat op enige rode aanbouwsels aan het Ste delijk Museum. Het zijn tijdelijke „kunstenaarshuisjes"waarvan men op deze foto het interieur ziet. Het publiek kan er „kunstenaartje kijken" musiceert een mandolineorkest in de Ap pelzaal, geeft een andere groep musici uitvoeringen op verschillende plaatsen in het gebouw en speelt in de tuin een steel- band. Dinsdag- en woensdagavond projecteert Event Structure Research Group films tegen een wolk, die men over het mu seum aanlegt. Donderdagavond 17 sep tember gaat de tentoonstelling van jonge Nederlandse kunstenaars „oinnen en bui ten het kader" open. Vrijdagavond wordt de jubileumweek afgesloten met een discussiebijeenkorr st over de hedendaagse functD van een mu seum van moderne kunst, onder leiding van mr G. Cammelbeeck in de nieuwe vleugel van het museum. dersromans, hoewel het stuk zelf daar flink tegenaan leunt. De hoofdpersoon, Andrew Wyke, is namelijk een succesvol schrijver van zulke speurdersromans en hij gaat in dat werk zo volledig op dat hij het gevoel voor de nuchtere werke lijkheid enigszins heeft verloren en ook van zijn eigen leven bij tijd en wijle een soort thriller probeert te maken. Het past dus ook wel bij zijn karakter, dat hij ver zot is op allerlei spelletjes, zowel gevaar lijke als ongevaarlijke. En als hij er op zekere dag achterkomt, dat zijn vrouw een minnaar heeft, is dat voor hem een prachtige aanleiding om met die rivaal een spelletje van de eerste categorie te gaan spelen. De minnaar is een reisbureau-onderne mer van Italiaanse afkomst, Milo Tindie, in financieel opzicht ver de mindere van Wyke, in wiens ogen hij dan ook maar een onbeduidend mannetje is. De karak tertekening van deze figuur is de zwakste kant van het stuk; het ene ogenblik is hij de domheid in persoon, het volgende geeft hij blijk van een geraffineerd vernuft. Maar omdat de spanning er des te groter door wordt, heeft de schrijver zich aan deze inconsequentie blijkbaar weinig ge legen laten liggen. De handeling speelt zich af ook dat mag men nog wel weten in een oud, kasteelachtig Engels landhuis, dat volgens het Londense ontwerp van Carl Toms met ietwat parodiërende overdrijving op het toneel is gezet en waarmee zowel de per soonlijkheid van Andrew Wyke als het stereotiepe quasi-aristocratische milieu van diens detectiveromans wordt aangeduid. Met grote vindingrijkheid en een stevige dosis echt Britse humor heeft Anthony Shaffer die omgeving gebruikt om er al lerlei verrassende dingen in te laten ge beuren, waarbij hij geen kans voorbij laat gaan om een loopje te nemen met de ge bruikelijke thriller-techniek van zijn to neel- en romanschrijvende collega's. Het is jammer dat hij zich daarbij ook te bui ten is gegaan aan enige moeilijke verteer bare onwaarschijnlijkheden, bijvoorbeeld dat er langduig met cryptogramachtige raadseltjes wordt gespeeld op een ogen blik dat het om leven of dood gaat. In een vlotte, maar hier en daar onno dige rauwe vertaling van Ernst van Alte na heeft het stuk, onder regie van Pim Dikkers, bij de Rotterdammers een ple zierige opvoering gekregen. Eric van In- gen, als Wyke, was in het begin niet erg overtuigend, maar naarmate de sinistere spelletjes met zijn tegenstander meer op gang kwamen, kreeg zijn vertolking scherpere contouren. Vooral na de pauze gaf hij van de voortdurend ook tegen over zichzelf komediespelende, in we zen morbide detective-schrijver een heel rake uitbeelding. Van Bas ten Batenburg kan men moei lijk zeggen dat de rol van „een gladde, onweerstaanbare Italiaanse vrouwenver leider" (zoals Wyke hem noemt) hem op het lijf is geschreven. Niettemin maakte hij er een zeer aannemelijke creatie van en slaagde hij er zelfs in, de zwakte van de kraktertekening grotendeels weg te spelen. Voor een amusant hoogtepunt in de opvoering zorgde een acteur en vogel kenner van Vlaams-Deense afkomst, Ma- rius Hansen, die voor zijn spel als de eigenlijke „speurhond" van het stuk te recht een open doekje kreeg; het zal wel aan zijn vogelstudie te danken zijn dat hij er zo goed in slaagde althans één vogeltje precies zo te laten zingen als hij wilde dat het gebekt was. Maar daarmee heb ik, binnen de perken van de geheim houding, de grens van het toelaatbare be reikt. SIMON KOSTER man). 8.50 Morgenwijding. 9.00 Re port. of herh. 9.35 Waterstanden. 9.40 Oude muz. 10.00 Voor kleuters. 10.10 Arbeidsvitaminen. (11.00 Nws). 11.30 Voor de vrouw. 12.30 Overheidsvoorl.: Voor de landbouw. 12.40 Toppers van toen. 13.00 Nws. 13.11 Radiojourn. 13.30 Spiegel van België. 14.00 Promenade matinee. 15.10 Amerik. muz.: Muz. lezing. 15.35 Oude instrum. 16.00 Nws. 16.03 Kwispel. 16.10 Spanje en zijn muz. 16.35 Nwe pl. 17.00 Buitenparle mentaire reacties op troonrede. 17.55 Meded. 18.00 Nws. 18.11 Radiojourn. 18.25 Amusm.muz. 18.55 Paris vous parle. 19.00 Jazz Spectrum. 19.00 Nws. 19.35 Vanavond. 22.00 O, rondje radio. 22.30 Nws. 22.38 Meded. 22.40 Radio journ. 22.55 Muz. van deze eeuw. 2.30 Horizon. 23.55 Nws. HILVERSUM II. 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord. 7.16 Op het eerste gehoor. 8.00 Nws. 8.11 Te Deum laudamus. 8.30 Nws. 8.32 Voor de vouw. (9.00 Gymn. voor de vrouw). 9.35 Schoolradio. 10.00 Bij belse verkenningen. 10.15 Gouden stemmen. 10.45 Gebed op Prinsjesdag. 11.22 Nws. 11.25 Voor zieken. 11.55 Me ded. 12.00 Lichte muz. 12.22 Wij van het land, praatje. 12.26 Meded. t.b.v. land- en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.41 Actualiteiten. 12.55 Prinsjesdag 1970. Troonrede. 13.45 Prinsjesdag. 14.45 Reacties op de Troonrede. 15.15 aan bieding miljoenennota in 2e Kamer. 15.25 Praten met de Minister. 15.40 Reacties op de miljoenennota. 16.00 Nws. 16.03 Pizzicato. 17.00 Overheids voorl.: Kinderliedjes uit Ned. Antil len. 17.10 Voor kinderen. 17.15 Hai. 18.19 P.P.R. 18.30 Nws. 18.41 Actua liteiten. 19.00 Eigen fabrikaat. 19.40 Godsdienst-onderricht op scholen. 20.00 Cdncerti di Lugano. 21.30 Kunstkro niek. 22.25 Overweging. 22.30 Nws. 22.40 Den Haag vandaag. 22.50 De zingende kerk. 23.05 Meditatie. 23.30 Stereo: Lichte muz. 23.55 Nws. HILVERSUM IH. 9.00 Nws. 9.02 Plaatjes. (10.00 Nws) 11.00 Nws. 11.03 Vrolijke gevar. visite. (12.00 Nws). 13.00 Nws. 13.03 Ekspres. 14.00 Nws. 14.03 De Eddy Becker Show. 15.00 Nws. 15.03 Drie-draai. 16.00 Nws. 16.03 Mix. (17.00 Nws). 18.00 Einde. BRUSSEL 324. 12.00 Nws. 12.03 Muz, (12.40 weer- ber., meded., SOS-ber.). 12.55 Buitenl. persoverzicht. 13.00 Nws, beursber.) 13.20 Tafelmuz. 14.00 Nws. 14.03 Schoolradio. (15.00 Nws). 16.00 Nws. 16.03 Beursber. 16.09 Lichte muz. 16.15 Voor oudere luisteraars. 17.00 Nws. 17.15 Jazz en chanson. 18.00 Nws. 18.03 Verz.pl. 18.28 Paardesportuitslagen. 18.30 Franse taalwenken. 18.32 Lichte zang. 18.35 Verkeerswenken. 18.40 Lichte muz. 18.45 Sport. 18.52 Taai- wenken. 18.55 Lichte zang. 19.00 Nws. 19.40 Amusm.muz. 19.45 Syndicale kroniek. 19.55 Lichte muz. 20.00 Klass. muz. 22.00 Nws, De Zeven Kunsten. 22.20 Lichte muz. (23.00 Nws). 23.40 Nws. 23.45 Ligging der zeeschepen. Nederland I 10.45 NOS-NOT: Schooltelevisie. 18.45 NOS: Pipo de Clown. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 NCRV: De Scheepsjongens van Bontekoe. 19.15 Transworld Top Team (quiz). 19.40 Nieuw licht in Frankrijk. 19.50 Uitslag van de quiz ïk zie, ik zie 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 NCRV: Romeo en Julia. 20.45 Met liedjes het land in. 21.35 De andere gevangene (doe.). 22.25 Meditatie. 22.30 NOS: Journaal. 22.40 NOS-NOT: Voorlichtingsprogr. Biologie in de brugklas. Nederland II 18.45 NOS: Pipo de Clown. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 NOS: De 21ste eeuw (doe.). 19.30 VARA: Coronation Street. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 VARA: Trouwdag (spel). 21.10 Achter het Nieuws. 21.50 Het oproer kraait 22.25 NOS: Journaal. Nederland I 10.45 13.00 18.15 18.45 18.51 18.55 19.00 19.04 19.07 19.55 20.00 20.15 20.20 21.10 22.00 23.10 en 14.00 NOS-NOT: Schooltelevisie. NOS: Prinsjesdag. Samenvatting rep. opening Staten-Generaal door H.M. de Koningin. Pipo de Clown. STER: Reclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. KRO: Bruintje de Beer. Kinderzangfestival. STER: Reclame. Journaal. STER: Reclame. KRO: Vanavond in Nieuwspoort Andy Williams Show. Naakt door de hel. NOS: Journaal. Nederland II 18.45 NOS: Pipo de Clown. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 NOS: Den Haag Vandaag. 19.09 Kunstkroniek. 19.30 AVRO: Modebode 70-71. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 AVRO: International opportunity knocks. 21.00 Peyton Place (feuilleton). 21.50 AVRO's Televizier-Magazine. 22.40 NOS: Journaal.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1970 | | pagina 7