TONEEL IN HAARLEM Triomf voor Peter Oosthoek SUBLIEME VAN KEES OPVOERING DE JONGEN Eigentijds Hollands volksstuk „Bezoek van in groteske de oude dame stijl gebracht Mozarts pianoconcert in record-snelheid T.Y. vanavond Dode Zielen met Russische acteurs Blood sweat and tearsop radio Radio dinsdag AANGRIJPENDE CREATIE VAN KEES BRUSSE Kamerorkest met Firkusny TV maandag TV dinsdag MAANDAG 21 SEPTEMBER 1970 7 Fenomenaal burg toch maar laten gebeuren, en l nog wel zo, dat het een werkelijk j evenement is geworden. poezie-prijs AMSTERDAM Veertien jaar na de opvoering bij de Arnhemse toneel groep Theater heeft de Nederlandse Comedie dit weekeinde in de Am sterdamse stadsschouwburg het tra- gisch-komische toneelspel van Frie- drich Dürrenmatt, „Het bezoek van de oude dame", opnieuw ten tonele gebracht. Het stuk, nog altijd het knapste en sterkste werk van Dürren matt bleek in nog geen enkel opzicht te zijn verouderd en voor het groot ste deel ook de groteske regiestijl van de Pool Jerzy Jarocki best te kunnen verdragen. jongen is getekend en voor het publiek toegankelijk is gemaakt. Wat dat laatste betreft heeft Hellinga echter ontzaglijk veel te danken aan de waarlijk fenomenale regie van Peter Oosthoek, voor wie deze opvoering ge rust een triomf mag worden genoemd. Het komt niet dikwijls voor dat wij in Nederland een opvoering zien die op een oorspronkelijke, niet door buitenlandse voorbeelden of theorieën geïnspireerde HAARLEM Toen Theo Thijssen wijze afwijkt van de gebruikelijke toneel- rrmd 1Q?n yiin Kees de Jongen" stijl. Hier is dat het geval. Oosthoeks rond 19ZU zijn „Kees ae I Kees de jongen" is een door-en-door schreef, zal hij m zijn wildste drome oorspronkelijke opvoering, waaruit een (gesteld dat een Amsterdamse volks- moderne geest spreekt, maar zonder mo- schoolmeester zich die toen kon ver- demiteit volgens aangeleerd buitenlands oorloven) niet hebben gefantaseerd recept. Een oer-Hollands stuk ik durf .5? I wel te zeggen, een nieuw Hollands volks dat „zowat de belangrijkste jongen stuk heeft hier een vertolking gekre- die er ooit bestaan heeft" een halve gen> z0 origineel, zo ras-echt Hollands als eeuw later in levenden lijve zelfs onze zeventiende eeuwse schildersschool. in dubbele levenden lijve op het to- En evenals het werk van die schilders, in auDDeie revenuenlu|>ev is dit volkskunst van zeer hoog niveau, neel zou verschijnen. Maar zaterü g artistiek geweldig verantwoord maar avond heeft de toneelgroep Centrum daarom niet minder aantrekkelijk en be- dat in de Haarlemse stadsschouw-1 vattelijk voor iedere toeschouwer. De inhoud van het boek „Kees de Jon gen" hoef ik, naar ik meen, niet na te vertellen. Het zou trouwens erg moeilijk zijn, want het bestaat voornamelijk uit talloze kleine feitjes en dagdroompjes zo als haast iedere dertienjarige jongen ze beleeft en buiten proportie opblaast. Daar tussen zijn er de paar „grote" gebeurte nissen, zoals de dood van zijn vader en de sollicitatie naar ziin eerste betrek king, die wel belangrijke keerpunten in het leven van Kees vormen, maar die hem toch ook niet tot een ongewone jon Wonderlijk mooi zijn de toneelbeelden Kees de Jongen door Gerben Hel linga naar het boek van Theo Thijssen. Première op 19 september 1970 door toneelgroep Centrum. Regie: Peter Oosthoek. Hoofdrollen: Hans Dagelet, Wim van der Grijn, Elsje Scherjon. die Oosthoek met steun van Roger Chailloux voor de montering en een knap- technisch team voor de belichting ge schapen heeft, toneelbeelden van steeds wisselende stemming, met prachtige groeperingen die in een scala van sepia- - - - tinten zijn gehouden waardoor ze doen gen maken. Integendeel, het was juist ae denken aan 0ude vergeelde, verbruinde opzet van Thijssen met Kees een gewone prenten u;t grootvaders tijd. Het is alle- schooljongen te portretteren, zoals er duizenden waren en nog zijn, ook al is die heel kleine middenstand, waarin Kees op groeide een klasse die op de rand van de armoede leefde, maar toch probeerde, voor „nette burgerij" door te gaan ge lukkig niet meer zo gewoon als toen De charme en de waarde van het boek wor den gevormd door het zo doodnuchter weergegeven gedachtenleden van Kees, maal even subtiel en geraffineerd uitge werkt, maar zonder dubbele bodem, zon der jacht op vals effect, het is allemaal heel eerlijk en overtuigend, en ondanks het telkens oproepen van de sfeer van de jaren '20 volstrekt eigentijds van opvat ting en uitvoering. Wim van der Grijn en Hans Dagelet, ofschoon beiden flink uit de kluiten ge groeid voor dertienjarige jongens, gaven gevuld met het fantaseren over helden- kostelijke vertolkingen, voorbeeldig op el dadenfaam, over beroemd en verliefd kaar ingestemd, van de twee helften van worden, en met het spelen van allerlei I Kees dg jongen. Maar in de hele denkspelletjes met zichzelf die dadelijk 0pV0ering, met zijn vijfenveertig rol len, was geen wanklank te bespeuren. Ik kan maar enkele namen noemen: Els weer vergeten zijn. Juist daarom was het een ontzaglijk I je Scherjon en Jacques Commandeur als moe en pa, Henny Orri als juffrouw Du bois, Karin Haage en Lou Steenbergen als opoe en opa, Frans Vorstman als schoolmeester, Jules Hamel in een hele reeks rolletjes, Margreet Heemskerk als Rosa Overbeek, maar verscheidene van de anderen waren niet minder goed. Het geheel was één van de subliemste, meest geperfectioneerde Nederlandse op voeringen van de laatste jaren. Geen wonder dat er na de première bijna geen einde kwam aan het ovationele applaus SIMON KOSTER moeilijke, op het eerste gezicht onuitvoer bare opgave voor Gerben Hellinga, van dit boek een toneelstuk te maken. Toch is het hem gelukt, en zelfs zo goed dat de essentie van het boek volkomen bewaard is gebleven, de figuren rondom Kees niets van de zuiverheid van tekening hebben verloren en zelfs veel van Thijssens mo noloog- en dialoogteksten ongeschonden naar het toneel zijn overgeplant. Het was een gelukkige ingreep van Hellinga dat hij de figuur van Kees zelf, die zich, zo als Thijssen het zei „net twee verschil lende jongens voelt" een kinderlijke realist en een nog kinderlijker fantast als twee afzonderlijke personen, als twee- (jeVfin^CnC OntVcUl^t lingbroers eigenlijk, op het toneel heeft gezet. Maar zijn talent als toneelschrijver komt het duidelijkst tot uiting in zijn in telligente keus van de bruikbare inci dentjes uit het boek en zijn vermogen om die als dramatisch materiaal zo te ver werken dat er een levendig, boeiend to neelstuk is ontstaan, ook al gebeurt daar even weinig opzienbarends in als in dat boek zelf. Wat voor Thijssens werk gold, geldt ook voor dat van Hellinga: niet de uiterlijke handeling is belangrijk, maar de liefdevolle intensiteit waarmee hier de gedachtenwereld van een dertienjarige PESCARA (Reuter) De Italiaan Al fredo Bonazzi, die op beschuldiging van moord levenslang gevangen zit, heeft dezer dagen zijn twaalfde poëzie-prijs ontvan gen. De „Gabriëlle de Cecco"-prijs werd hem overhandigd in de gevangenis van Pescara. Bonazzi was hiervoor speciaal vanuit Elba overgebracht. De prijs, een beker en 2500 gulden, zal Bonazzi schenken aan een sociaal centrum voor zijn medegevangenen op Elba. Hij heeft dit centrum zelf opgericht. Wim van der Grijn (l.) en Hans Dagelet in de ,^wembadpas". Nederland 1. Pipo en het journaal gaan vooraf aan een NCRV program ma. Aangezien Coen Flink is uitver teld beginnen we direct met het vijfde en laatste bedrijf van Shakespeares Romeo en Julia in een speciale tele visiepresentatie. Een klein half uurtje voor dit klassieke drama in sterbezet ting, daarna weer de ontmoeting tus sen Engelse en Nederlandse middelba re scholieren in de Transworld Top Team Quiz met Kick Stokhuyzen als Nederlandse presentator. Voor ons land komt uit een team van het Chris telijk Gymnasium Sorghvliet in Den Haag, voor Engeland doen uit Salis bury mee the Stauth Wilts Grammar School for Girls en the Bishop Words worth's School. Aansluitend aan het journaal de ac tualiteitenrubriek Hier en Nu en dan is het tijd voor een Russische produk- tie. Nikolaj Gogol schreef in 1842 zijn vermaarde roman de Dode Zielen. Het is een van de klassieke meesterwer ken van de Russische litteratuur, die later door de bekende regisseur Kon- stantin Stanislavski tot toneelstuk wer bewerkt. Die versie krijgen we vana vond te zien met Russische acteurs in de rolbezetting. Een kort filmpje over de Uniecollecte 1970 sluit het yy (Van onze correspondent) HILVERSUM. Het nachtconcert dat de Amerikaansep opgroep Blood Sweat and Tears zondag in het Am sterdamse Concertgebouw gaf, wordt woensdag a.s. door de NOS integraal uitgezonden. De uitzending in stereo is op Hilversum 2 en duurt van 20.00 tot 22.30 uur. Het programma wordt gepresenteerd door Michiel de Ruiter. Het voor die avond aangekondigde programma Music Hall (een heruitzen ding) wordt verschoven naar een an dere datum. NCRV programma af. Dan volgt al leen nog het laatste nieuws. Nederland 2. Na de gebruikelijke mi nuten met Pipo en het nieuws be sluit de NOS de Amerikaanse serie de 21ste eeuw. Walter Cronkite heeft in de vele afleveringen die deze reeks al beleefde allerlei facetten /an het le ven nu en in de nabije toekomst al be licht. Nu spreekt hij met een groot aantal mensen, die van de studie van de toekomst hun vak hebben gemaakt. Futurologen als Daniel Bell, Lord Cal- der en Herman Kahn komen aan het woord. Door het ingrijpen van de VAR A-verenigingsraad is Coronation Street weer voor een jaar gered. We gaan dus door met de belevenissen van gewone mensen in hun gewone doen. Na het tweede journaal is het tijd voor de laatste aflevering van Met de Muziek Mee, dat ditmaal komt uit de gloednieuwe Martinihal in Groningen. Jan Blaaser ontvangt vanavond de Belgische zanger en pretparkeigenaar Bobbejan Schoepen, de Franse zanger Jean Claude en de Nederlandse zan geres Imca Marina. Vijfentwintig mi nuten hierna Marcel van Dam als om budsman. Het be jaarden vraagstuk staat weer centraal in deze aflevering. Alvorens Achter het Nieuws het VARA-programma afsluit kunnen we nog kijken naar een 50 minuten du rende film van Ton Aarden, die als ti tel meedroeg de Laatste Eer. Het is een simpel verhaal: een beroepsmili tair keert na 25 jaar terug naar de plaats waar hij gedurende de oorlog woonde en werkte. Hij hoort, dat een van zijn strijdmakkers uit het verzet, die ten onrechte van verraad werd verdacht en daarom terechtgesteld, zal worden opgegraven. Hij wil de man de laatste eer bewijzen en zoekt daar voor steun bij vrienden uit die verle den tijd. Maar de wereld is veranderd in een kwart eeuw en ook de mentali teit van de mensen is niet dezelfde ge bleven. Met dat probleem worstelen ve le oud-verzetsstrijders, die zich niet los kunnen maken van het verleden. Of hebben zij gelijk als ze de anderen verwijten, dat die zich te veel hebben onttrokken aan „toen"? In de film spelen onder meer mee Leo Derijks, Henny Orri, Anneke Elro, Sacco van der Made, Ad Noyons, ^art Staar tjes en Anneke Crefcoeur. «WMWWWWMWWWWWIAMWWWWVWUWVVVWWWWIWIWWMWWWMWWWWWWWWMWWWWWWWWVWMWVWWVWWWVWWWWWWVW* HILVERSUM I 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymnastiek. 7.20 Lichte gramm.muziek. 8.00 Nws. 8.11 Radiojournaal. 8.20 Lichte gram.- muziek. (8.30 De groenteman). 8.50 Morgenwijding. 9.00 Uitgebreide rep. 9 35 Waterstanden. 9.40 Muziek. 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Populair ver- zoekpl.progr. (11.00 Nws.). 11.30 Voor de vrouw. (11.55 Beursberichten). 12.30 Overheidsvoorl. 12.40 Toppers van toen. 13.00 Nws. 13.11 Radiojour naal. 13.30 Spiegel van België. 14.00 Omroeporkest. 15.10 Klassieke en mo derne muziek. 16.00 Nws. 16.03 Kwis- pel. 16.10 Moderne muziek. 16.35 Ge sprek over muziek. 17.05 Klassieke liederen. 17.30 Trefpunt. 17.50 Hockey- toernooi. 17.55 Meded. 18.00 Nws. 18.11 Radiojournaal. 18.25 Licht orkest. 18.55 Paris vous parle. 19.00 Jazz Spectrum. 19.30 Nws. 19.35 Gevar. progr. 22.00 Muze zonder make-up. 22.30 Nws. 22.38 Meded. 22-40 Radio journaal. 22.55 Gaudeamus Muziek- week. 23.55 Nws. HILVERSUM II 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord. 7.16 Klassieke muziek. (7.25 Horen en zien; 7.30 Nws; 7.32 Hier en Nu). 8.00 Nws. 8.11 Gewijde muziek. 8.30 Nws 8.32 Voor de huisvrouw. 9.35 School radio. 10.00 Bijbelse verkenningen 10.15 Opera- en operette-aria's. 11.00 Nws. 11.03 Klassieke orkestmuziek. 11.25 Voor de zieken. 11.55 Meded. 12.00 Gevarieerd progr. (12.22 Wij van het land; 12.26 Meded. land- en tuin bouw; 12.30 Nws; 12.41 Actualiteiten; 13.00 Raden maar....). 14.05 School radio. 14.30 Pizzicato. (16.00 Nieuws). 17.00 Overheidsvoorl. 17.10 Voor de kinderen. 17.15 Hai-jeugdprogr. 18.19 Uitzending P.v.d.A. 18.30 .Nws. 18.41 Actualiteiten. 19.00 Lichte muziek. 19.40 Progr. over godsdienst. 20.00 Salzburger Festspiele. 21.30 Kunstkro niek. 22.25 Overweging. 22.30 Nws. 22.40 Den Haag vandaag. 22.50 Mu ziek. 23.05 Licht platenprogr. 23.55 Nieuws. HILVERSUM III 9.00 Nws. 9.02 Plaatjes voor de pep. (10.00 Nws.). 11.00 Nws. 11.03 Licht platenprogr. (12.00 Nws.). 13.00 Nws 13.03 Ekspres. 14.00 Nws. 14.03 De Eddy Becker Show. 15.00 Nws. 15.03 Driedraai. 16.03 Mix. (17.00 Nws.). Men zal zich wellicht herinneren dat het gaat over een voormalig dorpsmeis je, Claire Wascher, dat als „ongehuwde moeder" uit haar geboorteplaatsje Gül- len weggejaagd, 45 jaar later terugkomt als mevrouw Zachanassian, de rijkste vrouw van de wereld. De doodarme be volking verwacht weldaden van haar, waardoor het dorp tot nieuwe bloei zou kunnen komen en hoopt daarbij vooral op de invloed van de kruidenier, Alfred 111, die in het verre verleden Claires vrijer is geweest. Als Alfred erin slaagt Claire warm te maken voor ontwikke lingshulp aan Güllen, kan hij rekenen op zijn verkiezing tot burgemeester. Maar Claire is teruggekomen om wraak te nemen, en wel juist op Alfred, die haar destrijds, zwanger en wel, in de steek heeft gelaten en zijn vaderschap heeft verloochend met behulp van omge kochte getuigen en haar wraak zal daar uit bestaan dat zij Güllen een schenking van één miljard belooft op voorwaarde dat Alfred wordt gedood. Diep veront- waardigd wijst de hele bevolking dit im morele voorstel af, maar knap laat Dürrenmatt daarna zien hoe de gedachte en de in het vooruitzicht gestelde rijk dommen zich meer en meer van de dor pelingen meester maakr. Hoe langer zi; dromen van het aangeboden miljard, hoe meer hun verontwaardiging zich van Clai re naar Alfred keert, hij heeft zich des tijds immers aan ontrouw en bedrog schul dig gemaakt en het is dus niet meer dan billijk dat hij nu zijn verdiende loon krijgt. Met allerlei drogredenen maken zij zich zelf wijs dat het hun helemaal niet om het geld gaat, maar dat het alleen een daad van rechtvaardigheid zou zijn als zij Alfred vermoorden. En dat doen zij dan uiteindelijk ook, zelfs met steun van de burgemeester, de politie en de pastoor, waarna het plaatsje Claire toe juicht als de economische én de zedelij ke redster van Güllen. Het stuk is in wezen een moraliteit. Het laat zien hoe vliesdun de basis is waarop onze begrippen van recht en on recht, van fatsoen en onfatsoen zijn ge bouwd en hoe gemakkelijk het in deze wereld is, met morele principes en zelfs met het geweten te manipuleren. Dürren matt heeft daarvoor een betrekkelijk luchtige vorm gekozen, waarin het ma cabere thema met veel speelse ironie wordt behandeld. Maar temidden daar van is de figuur van Alfred 111 met die pe menselijkheid getekend, het is een meesterlijk stuk toneelschrijfkunst hoe de gemoedelijke en populaire kruidenier, die zijn „jeugdzonde" met een grapje wil afdoen, zich in korte tijd ontwikkelt tot een tragische eenling die beseft, en er tenslotte volledig in berust, dat zijn dor pelingen hun eigen welstand met zijn dood willen kopen. Kees Brusse heeft met zijn vertolking van Alfred een buitengewone creatie ge leverd, van een onopvallend begin groei end naar een schitterende climax. Ont roerend was hij als de gekwelde man, die wil vluchten maar er niet toe in staat is omdat hij voelt dat er geen ontkomen is aan het noodlot, noch voor hemzelf, noch voor zijn medeburgers. En nog aangrij pender was zijn stille berusting half als held, half als heilige in die onontkoombaarheid van zijn lot als de dorpelingen klaarstaan voor de moord. De regie van Jerzy Jarocki was, zo als gezegd, vooral op een groteske stijl afgestemd, met Alfred als de enige rol die (terecht) daarbuiten valt en Claire Zachanassian als het andere uiterste de groteske in optima forma. Met dat laat ste had de regisseur echter ver over zijn doel heen geschoten, want zelfs een zo macabere en satanische figuur als Clai re, hoe grotesk ook opgevat, moet een menselijke kern behouden om dat maca bere en satanische te kunnen uitstralen. De Claire van Ellen Vogel was echter een zielloze vogelverschrikker, een ge heel op het uiterlijk gespeelde poppen kastfiguur en daardoor niet demonisch, niet huiveringwekkend maar alleen op een griezelige manier komisch, zeer ten nadele van de hele opvoering. De talrijke andere rollen werden me rendeels goed gespeeld, vooral de rector van Jan Retèl, de burgemeester van Wim van den Brink en de pastoor van Robert Sobels verdienen bijzondere ver meldingen. SIMON KOSTER BRUSSEL 324 m 12.00 Nws. 12.03 Muziekprogr. (12.40 SOS-berichten voor de schippers). 12.55 Buitenl. persoverzicht. 13.00 Nws en SOS-berichten voor de schippers. 13.20 Tafelmuziek. 14.00 Nws. 14.03 Schoolradio (15.00 Nws.). 16.00 Nws. 16.03 Beursberichten. 16.09 Lichte mu ziek. 16.15 Voor de oudere luisteraars. 17.00 Nws. 17.15 Jazz. 18.00 Nws. 18.03 Verzoekpl. 18.28 Paardesportuitslagen. 18.30 Taalwenken. 18.32 Lichte zang 18.35 Verkeerswenken. 18.40 Lichte muziek. 18.45 Sport. 18.52 Taalwenken. 18.55 Dansmuziek. 19.00 Nws. 19.40 Amusementsmuziek. 19.45 Voor de middenstand. 19.55 Intermezzo. 20.00 Kamermuziek. 22.00 Nws. 22.20 Lichte muziek (23.00 Nws.). 23.40 Nws. 23.45 Ligging der zeeschepen. Nederland I 11.35 NOS-NOT: Schooltelevisie. 18.45 NOS: Pipo de Clown. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 NCRV: Romeo en Julia. 19.30 Transworld Top Team (quiz). 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 NCRV: Hier en Nu. 20.45 Dode zielen (toneelstuk). 22.20 Uniecollecte 1970. 22.30 NOS: Journaal. Nederland H 18.45 NOS: Pipo de Clown. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 NOS: De 21ste eeuw (doe.). 19.30 VARA: Coronation Street 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 VARA: Met de muziek mee. 21.20 De Ombudsman. 21.45 De laatste eer (speelfilm). 22.35 Achter het Nieuws. 23.00 NOS: Journaal. AMSTERDAM Zaterdagavond speel de het Nederlandse Kamerorkest (dat de zer dagen 15 jaar bestaat) in het kader van de Kunsttiendaagse in de Grote Zaal van het Amsterdams Concertgebouw. Het zeer afwisselende programma werd ge opend met het Concerto grosso in Bes opus 3 nr. 2 van Handel, met de speciale bedoeling om de hoboïsten Han de Vries en Frank van Koten voor te stellen als de nieuwe vaste medewerkers van het Nederlandse Kamerorkest. Het was inder daad een genot om naar deze twee jonge solisten te luisteren, die zich met een bij zonder delicate toonvorming uitstekend weten aan te passen by de selecte stri kers van het Kamerorkest. Hierna volgde een Suite uit „Le Dit des Jeux du Monde" van Arthur Honegger. Deze suite is samengesteld uit de be- geleidingsmuziek van een gedanst myste riespel van de Belgische dichter Paul Mé- ral, dat gebaseerd is op het scheppings verhaal. Honegger heeft de verschillende dansen gecomponeerd voor een kleine be zetting van strijkers, fluit, trompet en slagwerk. Het is zeer illustratieve muziek die eerder dient als stimulans dan als achtergrond voor het gebeuren. Bijzonder goed getroffen zijn „de berg en de ste nen" alleen voor slagwerk, „de man en de vrouw" voor fluit, trompet en strij kers en „de rat en de dood" voor piccolo en slagwerk. David Porcelyn verdient een groot compliment voor zijn meester lijk gespeelde piccolo-partij. De inzet van de Epiloog door de strijkers was verras send mooi van klank. Na de pauze hoorden wij het Concertino van Janacek voor piano, twee violen, alt viool, klarinet, hoorn en fagot. Rudolf Firkusny speelde de solopartij met voor treffelijke helderheid en ongekunstelde speelsheid. De hoornist Hans Dullaert en speciaal de Es-clarinettist Bas de Jong, onderscheidden zich in hun dialoog met de piano. Het concert werd besloten met het pia noconcert in Bes (K.V. 450) van Mozart. Met alles respect voor het virtuoze ver mogen van Firkusny moet ik tot mijn grote spijt zeggen dat er waarschijnlijk een nieuw snelheidsrecord is gevestigd met deze uitvoering. Wie schuldig is aan deze notenjacht is niet precies na te gaan, maar in ieder geval was de inzet van het orkestvoorspel al veel te snel en Fir kusny gooide er nog een schepje boven op. De strijkers lieten de solist zo nu en dan even uitlopen om dan met een razen de vaart de achtervolging in te zetten en de kop te nemen. Blijkbaar was er niemand op het idee gekomen om van de Kunsttiendaagse een zesdaagse te maken. Jammer voor Mozart. J.H. MOOLENIJZER Nederland I 10.45 EN 14.00 NOS-NOT: School televisie. 18.45 NOS: Pipo de Clown. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 KRO: Bruintje Beer tekenfilm 19.09 Daktari (serie). 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 KRO: Brandpunt. 21.00 Andy Williams Show. 21.50 Naakt door de hel (feuilleton) 22.50 NOS: Journaal. Nederland II 18.45 NOS: Pipo de Clown. 18.51 STER: Reclame 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 NOS: Den Haag Vandaag. 19.09 Kunstsignalering. 19.30 AVRO: AVRO's Toppop. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 AVRO: Muziek is troef. 21.10 Peyton Place (feuilleton). 22.00 AVRO's Televizier-Magazine. 22.50 NOS: Journaal. /yWMVWWWWMWWMWWMVMVWWWWMWWWWWWMWWWWWV

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1970 | | pagina 7