Hermus en Van Duinhoven
in afgezaagde klucht
Stereo-radio
in hele land
Wim Steijn: groei naar
steeds sterkere expressie
Zeer boeiende
portretkunst
Hoogovens heeft werk voor denkers en doeners. Bel 02510-94000
v
„IN HOLTE VAN JE ARM" HEEFT
SOMS GEESTIGE DIALOOG
Mm
Laurence Olivier
door ziekte jaar
uitgeschakeld
Sammy Davis moet
kalmer aan doen
Geluidsband van
Verkijk terecht
V oetbalr eporta ge
of hoofdfilm
OVERTUIGEND BEGIN VAN NIEUWE
HAARLEMSE GALERIE AKTIE '68
13
VIA FM-ZENDERS
T.Y. vanavond
Radio donderdag
TV woensdag
TV donderdag
WOENSDAG 30 SEPTEMBER 1970
DEN HAAG De toneelspelers
echtparen Guus Hermus-Bep Dekker
en Ton van Duinhoven-Ina van Faas-
sen hebben zich dit seizoen (niet
langer, hoop ik) afgewend van het
officiële, gesubsidieerde toneel om
een eigen groepje te vormen waarin
ze hun eigen bazen zijn en kunnen
spelen wat ze zelf willen. Wat ze wil
len is blijkbaar niet, het zich uitleven
in artistieke idealen, want ze hebben
Dimitri Frenkel Frank opgedragen,
hun speelmateriaal te verschaffen in
de vorm van een gezellig blijspel voor
vier personen. Frenkel Frank heeft
genoeg vakroutine om zo'n bestelling
voor een stuk-naar-maat te durven
aanvaarden en hij heeft het bestelde,
onder de titel „In de holte van je
arm", ook op tijd aan zijn klanten
afgeleverd. Alleen is het geen blijspel
geworden, maar een klucht en meer
van confectie- dan van maat-kwali-
teit.
HAARLEM Een galerie die zich voor de eerste maal presenteert wil
dat goed doen. Begrijpelijk is dus, dat Haarlems nieuwste Galerie Aktie '68
aan het Statenbolwerk is begonnen met een flinke tentoonstelling van
Wim Steijn, die hier sinds jaar en dag zo'n goede naam heeft. Galerie
Aktie '68 moet worden gezien als een mogelijkheid tot het uitleven van
een serieuze liefhebberij van Rob Muller, directeur van een uitzendbureau,
die binnen de muren van zijn kantoorgebouw de mogelijkheid vond om toe
te geven aan zijn zintuig voor het meeleven met wat beeldende kunstenaars
beweegt. Hij heeft kosten noch moeiten gespaard. Zijn galerie is groot
genoeg voor flinke exposities. Rob Muller wil zijn galerie vooral een factor
binnen het Haarlemse kunstleven doen zijn, ook al zullen er natuurlijk
kunstenaars van buiten Haarlem exposeren.
Ook in het kleine
Hoogovens leidt op tot walser, smelter; rangeerder, kraandrijver enz. Hoogovens leidt op tot walser, smelter,rangeerder,kraandrijver enz. Hoogovens leidt op tot walser, smelter, rangeerder, kraandrijver enz. Hoogovens leidt op tot walser, kraandrijver 2
op tot walser,smelter,rangeerder,kraandrijver enz. Hoogovens leidt op totrnlser,smelter,rangeerder,kraandrijver enz. Hoogovens.leidt op tot walser,smelter,rangeerder enz. Hoogovens leidt op tot smelter,rangeerder,kraandrijver enz. Hoogovens
tfmmumnnnnimwuiiniwiwiiiiiw*
Het gaat om twee mannen die genoeg
hebben van hun vastgelopen, in verveling
verzande huwelijken en weg willen van
hun vrouwen. De ene is een chic Haags
heertje, woonachtig te Wassenaar en na
tuurlijk werkzaam bij Buitenlandse Za
ken. de andere een burgerman die in
tweede-hands autobanden doet. De amb
tenaar, Otto, is degene die de grote stap
durft te nemen; hij huurt een flatje in
een nieuwbouw en hoopt daar op een
eenzame matras rust te vinden. Maar ook
de bandenkoopman Fred en zijn vrouw
Pinda wonen in die nieuwbouw (in Fren
kel Franks Den Haag heerst op woning-
gebied geen standsverschil) en nauwe
lijks heeft Otto zijn flatie betreden of hij
krijgt gezelschap van Fred, die óók zo
graag van zijn vrouw af zou willen maar
er te sentimenteel voor is en er gewoon
niet slaagt. Het voorbeeld van Otto im
poneert hem danig en als deze hem dan
ook nog moed inspreekt, neemt ook hij
de grote beslissing. Maar wat aller
minst Otto's bedoeling was hij haalt
zijn eigen matras uit de buurflat en trekt
bij Otto in.
Wat iedereen die wel eens een klucht
heeft gezien, kan verwachten, gebeurt in
derdaad: de dames, de warmbloedige Pin
da die zo lekker bietjes kookt, en de ele
gante Wassenaarse Astrid, die beter thuis
is in Rabindranath Tagore dan in het
kookboek, komen eveneens ieder met
haar matras in de flat kamperen. En
ook in zijn volgende verwachting wordt
de kluchtkenner niet teleurgesteld: na
tuurlijk valt Otto voor de lichamelijke en
I culinaire bekoorlijkheden van Pinda en
raakt de verfijnde Astrid (nog gekker
kan het niet) gecharmeerd van de klein
burgerlijkheid van de plat-pratende Fred.
Maar ach, zelfs daarmee houdt de klucht
traditie niet op; die schrijft voor, dat de
paren tenslotte toch weer volgens de be
staande akten van de burgerlijke stand in
eikaars armen vallen. En zou Frenkel
Frank dan met die traditie durven bre
ken? Welnee.
Maar wel moet gezegd worden dat de
(Van onze correspondent)
LONDEN. De beroemde Engelse ac
teur Sir Laurence Olivier die twee maan
den geleden een aanval van trombose
kreeg, zal minstens een jaar niet mogen
optreden. Hij zei niet in staat te zijn om
toneel te spelen. ,.Ik ben veel te kortade
mig om een emotionele scène te vertol
ken of een lange passage uit te spreken".
Twee produkties waarin Sir Laurence
belangrijke rollen zou krijgen moesten
worden uitgesteld. Zij zijn de met span
ning tegemoet geziene musical „Guys
and Dolls" en Robert Shaws nieuwe stuk
„Cato Street".
Sir Laurence die directeur van Enge-
lands Nationale Theater is, kondigde aan
dat Paul Scofield als assistent-regisseur
bij het Nationale Theater is aangesteld
en volgend jaar in drie produkties zal
optreden.
Een van de hoogtepunten van het nieu
we winterseizoen zal het eerste stuk zijn
van de dichter Adrian Mitchell, geba
seerd op het leven en de filosofie van Wil
liam Blake, getiteld „Tyger", door Ken
neth Tynan, litterair adviseur van het na
tionale theater.
SEATTLE (AP) De zanger, danser en
filmacteur Sammy Davis jr. heeft bekend
gemaakt dat hij het kalmer aan gaat doen.
Hij gaat zich bepalen tot het geven van
wellicht maar één show per jaar.
„Ik ben nog nooit zo hondsmoe geweest
in mijn hele leven", zei Davis die eraan
toevoegde dat hij van zijn 44 jaar er 41
in de showbusiness is geweest.
Hij zei dit tot journalisten, die na afloop
van een voorstelling met Davis wilden
spreken. Zij moesten drie kwartier wach
ten. Sammy lag uitgeput te slapen in zijn
kleedkamer.
„In de holte van je arm", blijspel
in vijf bedrijven van Dimitri Frenkel
Frank. Première op 29 september in
de Koninklijke Schouwburg, Den Haag.
Regie: Adrian Brine. Spelenden: Guus
Hermus, Bep Dekker. Ina van Faassen,
Ton van Duinhoven. Decor: Keith Nor
man.
auteur op dit povere en al lang versleten
stramien tussen veel flauwiteiten door,
een humoristische en soms wel eens even
geestige dialoog heeft geborduurd, waar
geroutineerde spelers iets mee kunnen be
ginnen. En dat kan men aan de echtparen
Hermus en Van Duinhoven best overla
ten. Weliswaar hebben zij de regie toe
vertrouwd aan Adrian Brine, die als En
gelsman natuurlijk niet in staat is iets
origineels te maken van het doen en laten,
spreken en bewegen van „typische" Haag
se chic en Hollandse burgerluitjes, maar
een originele regie zou bij dit afgezaagde
stuk dan ook helemaal niet hebben ge
past. Trouwens, een zo uitermate knap
acteur als Guus Hermus kan zijn eigen
boontjes wel doppen. Hij maakt van de
bandenkoopman een kostelijke blijspelfi
guur, weet de overdrijving van de tekst
toch nog natuurlijk te laten klinken en
blijft bij de grootste malligheid binnen
Guus Hermus en Ton van Duinhoven
in een der scènes van „In de holte van
je arm".
menselijke grenzen, waardoor zijn komi
sche prestatie alleen maar aan overtui
gingskracht wint.
Ton van Duinhoven trekt zich van der
gelijke grenzen niets aan. Van het eerste
ogenblik af clownt hij er onzinnig op los,
met rare loopjes, gekke beweginkjes en
allerlei andere conventionele kluchttruc
jes waarop men al gauw uitgekeken
raakt, in elk geval al héél lang voordat
het stuk met zijn vijf bedrijven eindelijk
uit is. Bep Dekker speelt Pinda met aan
stekelijk temperament als een smakelijk-
ordinair vrouwtje en Ina van Faassen
doet wat zij kan om de onmogelijke rol
van Astrid enig leven in te blazen.
Er werd dinsdagavond in de Koninklij
ke Schouwburg hard gelachen, dat wel.
Maar men kan zich toch afvragen of Di
mitri Frenkel Frank nu wel de aangewe
zen man zou zijn geweest om, als het
„Auteurstheater" de strijd in Amsterdam
gewonnen had, deel te nemen aan de lei
ding van 's lands eerste schouwburg en zo
het Nederlandse toneel te helpen vernieu
wen. Misschien heeft wethouder Lammers
die zaak toch nog niet zo gek bekeken.
SIMON KOSTER
(Van onze correspondent)
WIERINGERMEER Met ingang
van 1 oktober kan geheel radio-luiste
rend Nederland via de zenders Hilver
sum 1 en 2 stereo-uitzendingen ont
vangen. Donderdag namelijk zullen als
laatsten de FM 1 en 2-zenders te Wie-
ringermeer voor het verzorgen van
stereo-programma's geschikt zijn ge
maakt en daarmee zal voor geheel
Nederland „stereo via FM-zenders" een
feit zijn. Een kostbare operatie is daar
mee door de PTT, in samenwerking met
de N.V. Nozema en de NOS, gereali
seerd.
Het eerste experiment op dit gebied
werd in 1961 uitgevoerd. Naar schat
ting zo'n 25 procent van het aantal
radio-luisteraars beschikt momenteel
over een goede stereo-ontvangstappa-
ratuur. Want degenen, die van dit
„ruimtelijk horen" ten volle willen
genieten zullen er wel de extra kosten
voor over moeten hebben om zich een
goede ontvangstapparatuur (in ieder
geval een buitenantenne) aan te schaf
fen.
Het ligt in de bedoeling om ook Hil
versum 3 op een zo kort mogelijke
termijn te stereofoneren. Op dit mo
ment ontbreken hier echter nog de
financiële middelen voor.
HILVERSUM. Dezer dagen is via
een ingewikkelde omweg de geluids
band in Nederland aangekomen met
interviews, die de NOS-radiomedewer-
ker Dick Verkijk in augustus kort voor
zijn uitwijzing uit Tsjechoslowakije
heeft opgenomen.
De band bevat interviews met ver
tegenwoordigers van de liberaal-com
munistische stroming'in Tsjechoslowa
kije. De interviews werden door Dick
Verkijk gemaakt in de tijd, dat hij zich
aan de aandacht van de Tjechische ge
heime dienst wist te onttrekken. De
geïnterviewden willen persé dat hun
verklaringen met naam en toenaam
worden uitgezonden. In de uitzending,
waarvan de datum nog niet is vastge
steld, zullen zij zichzelf introduceren.
Flitsen van de interviews zijn te ho
ren in het NOS-radioprogramma „Cosa
NOStra", dat vandaag van 22.38 tot
23.55 uur via Hilversum 2 wordt uitge-
Nederland 1. Behoudens de wijzigin
gen in de programma's als gevolg van
de eventuele voetbalreportages ziet het
programma er voor vanavond als volgt
uit:
Pipo (het kaarsje wordt voorgoed
uitgeblazen door Cor Pipo Witschge),
journaal, Den Haag Vandaag, de film
rubriek Première, de kerkelijke actua
liteitenrubriek Kenmerk, weer een
journaal, een Socuterafilmpje over het
Leger des Heils, de politieke uitzen
ding (met Harmsen van Binding
Rechts), de hoofdfilm en Studio Sport.
Die hoofdfilm is dan the Eddy
Duchin Story, een aardige film over
het leven van de beroemde pianist Ed
dy Duchin. In de hoofdrollen Tyrone
Power en Kim Novak.
Nederland 2. Ook op het tweede net
neemt Pipo afscheid. Na het nieuws
van de NCRV de show Eddy Ready
go, waarin Eddy Becker weer vele ar
tiesten laat opdraven, zoals Samantha
Jones, Jimmy Cliff, the Shuffles en
Casey and his Pressure Group. Als het
tweede journaal gelezen is opnieuw de
avonturen van de schoonmoeders,
maar dan nu ook echt voor de laat
ste keer.
In de reeks programma's over grote
kunstenaars vanavond een portret van
Victor Vasarely, de grondlegger van
de zogenaamde kinetische kunst. De in
Hongarije geboren en nu in Parijs wo
nende en werkende kunstenaar is van
grote betekenis voor de ontwikkeling
van de moderne kunst. Verschillende
landen werkten samen bij de totstand
koming van deze serie.
Na de actualiteitenrubriek Hier en
Nu duiken we voor de tweede maal
in de kunst en wel dankzij de filmserie
Nieuw Licht in Frankrijk, waarin niet
erg bekende schilders uit de 17e eeuw
onder de loupe worden genomen. Dit
maal is dat Georges de Latour, ook
wel eens de voorloper van de film ge
noemd.
Het NCRV-programma wordt hierna
besloten met een tweede film gemaakt
van een optreden van de Christelijke
Koorvereniging Com nu met Sangh in
de Grote Kerk in Loenen aan de
Vecht, waarbij Harry Sevenstern
(trompet) en Piet Kiel (orgel) voor de
muzikale begeleiding zorg droegen. Na
het laatste nieuws nog een Teleac-cur-
sus: de tweede damles voor beginners
met Ton Sijbrands als (leer)meester.
zonden.
Wim Steijn heeft Kortgeleden een ern
stige operatie ondergaan. Dat heeft niets
met deze expositie te maken, als hij niet
kort daarvoor zichzelf zou hebben gepor
tretteerd, liggend op een ziekbed. Een
sterk voorgevoel van een ernstige com
plicatie moet hem ertoe hebben gebracht
een van de meest expressieve portretten
te schilderen, die ik ooit heb gezien.
Er is niets „moois" aan, maar is van
een indringendheid die van een bijzonder
grote moed getuigt. Zichzelf zó te kun
nen zien als dit sterk psychologische por
tret openbaart, stempelt Steijn tot een
der beste expressionistische schilders van
dit moment in ons land.
Een complete expositie op dit niveau
is natuurlijk niet mogelijk, ook al niet
omdat Wim Steijn het vuur heeft ver
deeld. Hij exposeert namelijk gelijktijdig
tot 16 oktober in Kunstzaal Polder in Den
Haag. Gelukkig heeft hij een enorm
vruchtbare periode achter de rug en
daarom kon hij in beide gevallen uitste
kend voor de dag komen.
Het meeste werk in Galerie Aktie '68
is vrij nieuw, althans niet eerder geëx
poseerd. Een uitzondering vormt daarop
zijn werk uit de „Spaanse periode" van
enige jaren terug, door mij reeds ter ge
legenheid van eerdere exposities bespro
ken. Nieuwe landschappen, groot en ruig
opgezet in een expressief-realistische
trant vullen die periode aan.
Eigenlijk geldt dit ook zijn laatste
grote portretstukken. Die hebben een
voorgeschiedenis, een aanloop door vroe
gere portretten van enige jaren terug
Meer en meer blijkt Wim Steijn zich te
ontwikkelen tot iemand, die binnen de
Nederlandse expressionistische traditie
door een onmiskenbaar eigen penseelvoe
ring, kleurenkeuze en psychologische op
vatting een plaats apart begint te krij
gen.
Zijn grote staande zelfportret, en dat
van zijn vrouw, getuigen van een vol
dongen meesterschap in de hierboven be
doelde zin. Alles is groot gezien en ge
daan. Elke penseelstreek is tevens ka
rakteristiek handschrift; nergens doet hij
aan mooidoenerij, nergens heeft hij de
taillering nodig om te overtuigen van
zijn „knapheid". Hij heeft deze portret
ten opgezet met een „Zó ben ik" of een
„Zó zie ik het" en heeft verder van alle
concessies afgezien. Het resultaat is een
paar dwingende portretten, sober en toch
krachtig van kleur en van een formaat,
dat een wand beheerst.
Het wonderlijke bij Wim Steijn is zijn
soepelheid. Zijn andere grote werken,
waaronder een zeer breed gedaan naakt
laat ik onbesproken ondanks de kwalitei
ten om nog even de nadruk te kunnen
leggen op iets anders.
Steijn heeft de meest directe weg ge
vonden om zijn baanbrekende emoties in
beeld te brengen. Hij blijkt dan echter
niet altijd de „ruige" schilder te zijn,
waarvoor men hem aanvankelijk zou aan
zien. Integendeel, hij heeft ook een zin
tuig voor gevoelens die een minder
breed en vooral minder driftig scala van
uitdrukkingsmogelijkheden vragen.
Er hangen van hem tekeningen en et
sen. Die van een intense aandacht voor
de natuur getuigen en die poëtisch wor
den verbeeld op kleine formaatjes. Dan
geniet men van een karakteristieke ar
cering hier, een beheerste lijnvoering
daar en dan blijkt dat ook Steijn weet,
dat tekenen voor alles het weglaten van
overbodige details betekent. Dan ook
wordt hij bijna „ouderwets" in de goede
zin van het woord: met een zintuig dus
voor de mystiek binner. het natuurgebeu
ren. Dat vind je dan weergegeven in een
ets, waarin een vage zon doorbreekt bo
ven een veldje met wat struikgewas of
in bomen, die eerder een handschriftkun
dige verrassen door hun psychologisch
rake karakteristiek dan bijvoorbeeld een
nijvere bezoeker van Thijsse's Hof, die
in de eerste plaats naar de aard van de
boom vraagt. In dit geval moet echter
de aard van Wim Steijn prevaleren en
dat gebeurt dan ook, blad voor blad.
In dat kabinet met de „natuurprenten'
hangen ook nog wat uitstekend geteken-
HILVERSUM I.
7.00 Nws. 7.11. Ochtendgymn. 7.20
Stereo: Lichte muz. 8.00 Nws. 8.11
Journaal. 8.20 Stereo: Lichte muz. 8.30
De groenteman. 8.50 Morgenwijding.
9.00 Kamermuz. 9.35 Waterstanden.
9.40 Schoolradio. 10.00 Voor kleuters.
10.10 Arbeidsvitaminen. 11.00 Nws.
11.30 Rondom 12. 11.55 Beursberichten.
12.30 Modern platteland. 12.35 Sport-
revue. 13.00 Nws. 13.11 Journaal. 13.30
Nat. Cum Laude Concours Groningen.
14.30 Ned. Prot. Bond 100 jaar. 15.00
Voor zieken. 15.00 Nws. 16.03 Land der
Muze. 17.00 Toppop. 17.30 „O" jon-
gerenprogr. 17.55 Mededel. 18.00 Nws.
18.11 Journaal. D'66. 18.30 De hoogle
raar-theoloog. 19.00 Groeperingen in
de Ned. bevolking. 19.30 en 22.30 Nws.
22.40 Journaal. 23.55 Nws.
HILVERSUM II.
7.00 Nws. 7.11 Het levende woord.
7.16 Stereo: Badinerie. 7.30 Nws. 7.32
Actualiteiten. 7.50 Overweging. 8.00:
Nws. 8.30 Nws. 8.32 Voor de vrouw.
9.00 Gymn. voor de vrouw. 10.00 Pe
dagogische kroniek. 10.20 Stereo: Mu
ziek uit Barok. 11.00 Nws. 11.03 Vooor
zieken. 11.55 Mededel. 12.00 Los-Vast.
12.26 Mededel. t.b. v.land- en tuinbouw.
12.30 Nws. 12.41 Hier en Nu. 14.05
Schoolradio. 14.30 Moderne liederen.
15.00 Gereform. dienst. 15.30 Skiva-
toon. 16.00 Nws. 16.15 Meer over min
der. 17.45 Hier en Nu. 18.00 Muz. in
vrije tijd. 18.30 Nws. 18.41 Hier en Nu.
19.00 Spektrum. 19.15 Stereo: Leger des
Heils. 19.30 Entr'acte. 21.00 De jeugd
op eigen wieken. 21.39 Stereo: Gos
pels. 21.50 Kerkorgelconcert. 22.20
Avondoverdenking. 22.30 Nws. 22.38
Den Haag vandaag. 22.50 Vakantietoe
slag. 23.15 Stereo: Jazz-Time. 23.55
Nws.
HILVERSUM III.
9.00 Nws. 9.02 Terug van weggeweest
9.30 Zzzoef.10.00 Nws. 10.03 Muz.
bij de koffie. 11.00 Nws. 12.00 Nws.
12.03 Pop-Slick. 13.00 Nws. 13.03 Waar
om niet. 14.00 Nws. 14.03 Holster. 15.00
Nws. 16.00 Nws. 16.03 Pop-magazine.
17.00 Nws. 17.02 Verzoekplaten.
BRUSSEL 324 M.
12.00 Nws 12.30 Muz. (12.40 Weer-
ber. meded. SOS-ber. voor schippers) j
12.55 Buitenl. persoverzicht. 13.00 Nws.
13.20 Tafelmuz. 14.00 Nws. 14.03 School
(15.00 Nws.) 15.25 Casinomuziek
16.00 Nws. 16.03 Beursber. 16.09 Volks-
muz. 16.30 Voor oudere luisteraars.
Nederland I
17.00 NCRV: Kinderprogr.
18.45 NOS: Pipo de Clown.
18.51 STER: Reclame.
18.55 NOS: Journaal.
19.00 STER: Reclame.
19.04 NOS': Den Haag vandaag.
19.09 Première.
19.30 CVK-IKOR-RKK: Kenmerk.
19.55 STER: Reclame.
20.00 NOS: Journaal.
20.15 STER: Reclame.
20.20 Binding Rechts.
20.30 Socutera.
20.35 NOS: The Eddy Duchin Story.
22.15 Studio Sport.
22.45 Journaal.
Nederland II
18.45 NOS: Pipo de Clown.
18.51 STER: Reclame.
18.55 NOS: Journaal.
19.00 STER: Reclame.
19.04 NCRV: Eddy Ready Go.
19.55 STER: Reclame.
20.00 NOS: Journaal.
20.15 STER: Reclame.
20.20 NCRV: Schoonmoeders (serie)
20.45 Filmportret Hongaarse schilder
Victor Vasarely.
21.15 Hier en Nu.
21.40 Nieuw Licht in Frankrijk.
21.55 Koorzang.
22.05 NOS: Journaal.
22.10 TELEAC: Dammen voor
beginners.
Nederland I
10.45 en 14.25 NOS-NOT: School
televisie.
18.45 NOS: De Woefs en de Lamaars.
18.51 STER: Reclame.
18.55 NOS: Journaal.
19.00 STER: Reclame.
19.04 TROS: Wat een familie.
19.28 Met de camera op jacht.
19.55 STER: Reclame.
20.00 NOS: Journaal.
20.15 STER: Reclame.
20.20 TROS: De dief van Washington.
21.10 Kla-Vier.
21.25 Jerry Lewis Show.
22.05 Zigeunerorkest Egon Malescu.
22.27 NOS: Journaal.
22.35 TELEAC: The seventh key.
Dit zelfportret, bijna manshoog ge
schilderd, toont Wim Steijn ten voe
ten uit, zoals hij nu is: een been on
verzettelijk vooruit ondanks het steu
nen op een wandelstok, een hand
bijna onverschillig in de zak en de
blik onderzoekend en uitdagend te
gelijk op de toeschouwer gericht. Een
„ruig" en krachtig portret.
de portretten in allerlei technieken. Kijk
daar tot 17 oktober in Galerie Aktie
'68 ook eens naar. Zij zijn een vreug
de voor de kenner, die grafiek liefst op
de hand bewondert.
HEIN STEEHOUWER
Nederland II
18.45 NOS: De Woefs en de Lamaars.
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
NOS: Den Haag vandaag.
Van gewest tot gewest.
Tips Nat. bureau voor toerisme
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
VPRO: Was er nog wat
(satirisch programma).
Men 'O War (film).
De brug over de Jangtsekian.
Van cobra tot kabouter
(filmportret).
CVK-IKOR: Dubio (gespreks-
serie).
22.50 NOS: Journaal.
22.55 TELEAC: Biovisie.
18.51
18.55
19.00
19.04
19.09
19.49
19.55
20.00
20.15
20.20
20.30
20.50
21.40
22.20
ADVERTENTIE
Oq
(maandag t/m vrijdag 8.30-19.30 uur)