Daverend succes voor
Amsterdams Volkstoneel
PAKKENDE OPVOERING
VAN „DE JANTJES
Popzangeres
Janis Poplin
overleden
Muziekcentrum
weer onzeker
Defresneprijs
voor regisseur
Theo Kling
Letterkundigen vragen
meer Nederlands toneel
Twee maal één actrice
w
mm
Opera voorlopig
toch nog in
Circustheater
Conferentie Nederlandse letteren
immtum brengt 1
behaaglyke warmte
wddruwenst
Memorandum van
een dokter weer
op het scherm
Frankrijk krijgt
derde TV-net
Nico Haasbroek
weg bij VPRO
TV dinsdag
9
UTRECHTSE RAAD
NAM MOTIE AAN
INVENTUM
T.Y. vanavond
Radio dinsdag
TV maandag
MAANDAG 5 OKTOBER 1970
HAARLEM Het is dit seizoen
precies vijftig jaar geleden dat in een
schouwburgje aan de Plantage-
Franschelaan in Amsterdam de pre
mière werd gegeven van „De Jan
tjes", volksschets in vijf bedrijven
door Herman Bouber. De auteur, ac
teur en directeur Bouber had van
Louis Davids en Margie Morris ge
daan gekregen dat zij liedjes, respec
tievelijk muziekjes voor het stuk had
den geschreven en zo werd het een
populair zangspel, dat men een verre
voorloper van de musical zou kunnen
noemen. Een halve eeuw later, nu de
musical een geliefd toneelgenre is ge
worden, heeft Beppie Nooy bij haar
regie voor het Amsterdams Volks
toneel die muzikale mogelijkheden
van het stuk verder uitgebuit en door
er ook met kwistige hand groepsdan-
sen in te brengen heeft zij er een
echte, volwassen musical van ge
maakt.
JÊ
En ziedaar de oude „Jantjes", nog
of liever gezegd: wéér even springle
vend als vijftig jaar geleden. Het is ei
genlijk heel merkwaardig dat van de vele
tientallen oorspronkelijke toneelstukken
van die tijd, een tijd van ongekende bloei
voor de Nederlandse toneelschrijfkunst,
zo ontzettend weinig is overgebleven
op het werk van Heijermans en een en
kel stuk van Fabricius na is dat eens
zo succesvolle repertoire nu begraven en
vergeten maar dat de stukken van
Bouber tot dat ontzettend weinige zijn
blijven behoren. En toch zijn „e bepaald
niet voor de eeuwigheid geschreven, ze
ker niet „De Jantjes", met zijn zo door
de tijd achterhaald onderwerp als matro
zen die als „koloniaal" naar „Nederlands
Oost-Indië" gaan. Maar ze hebben nu
eenmaal iets dat alle goede volksstuk
ken hebben (ook de moderne, zoals „Kees
de jongen" en „Vrijdag"): namelijk on
gecompliceerde, gemakkelijk herkenbare
situaties en bovenal gemoedstoestanden
die geen uitzonderingen vormen maar
door hun algemeenheid rechtstreeks con
tact maken met het gevoelsleven van een
groot publiek, dat van alle tijden is. Ook
van onze eigen tijd, zoals gisteravond dui
delijk bleek uit het grote aantal jongeren
in de uitverkochte Stadsschouwburg. Het
was bepaald geen publiek van ouden van
dagen, die weer eens jeugdherinneringen
kwamen ophalen, al zullen die er zeker
wel tussen zijn geweest.
MAAR HET AARDIGE van deze op-
voering van „De Jantjes" is dan ook dat
Beppie Nooy er in geslaagd is, het op
zichzelf verouderde gegeven zó te presen
teren dat het alleen nog maar dient als
bindmiddel voor een lange reeks vrolijke
wijsjes en dansjes, afgewisseld door een
paar amoureuze verwikkelingen en een
enkel lichtelijk sentimenteel liedje. Wat
oorspronkelijk het „gewicht" van de han
deling uitmaakte en nu door iedereen
als „ouwe koek" zou worden beschouwd
heeft zij heel handig verdonkeremaand
achter het ensemble-werk dat alles over
heerst, zoals dat bij een musical hoort.
In dat opzicht heeft zij grote steun ge
had aan de choreografie van Jack Bow,
die voor een stroom van goed gevarieer
de en meeslepend uitgevoerde dansen
heeft gezorgd. Het was knap werk zoals
daarbij werd gewoekerd met de betrek
kelijk kleine ruimte die er op het toneel
van de Stadsschouwburg, volgebouwd
met een nogal gecompliceerd decor, voor
overbleef.
„De Jantjes" wordt nu al een half jaar
weer gespeeld, maar zoals Beppie
Nooy in een slotspeechje meedeelde
gisteravond was het toch ook enigszins
een première omdat verschillende rollen
nieuw waren bezet, onder meer wegens
het vertrek van Ramses Shaffy naar het
Nieuw Rotterdams Toneel en het over
lijden van Deef Goubitz. De belangrijkste
wijziging was dat Blauwe Toon nu werd
gespeeld door Ger Smit en diens vertol
king is ongetwijfeld een hoogtepunt in de
opvoering geworden; heel raak, en zon
der een spoor van overdrijving, speelde
hij de cynische, in zijn hart gevoelige
HOLLYWOOD (Reuter en AP). De
Amerikaanse roek-zangeres Janis Joplin
is zondagavond in haar appartement in
Hollywood dood aangetroffen. De doods
oorzaak staat nog niet definitief vast, maar
de politie zei dat zij vermoedelijk een te
grote dosis verdovende middelen had in
genomen.
Janis Joplin stond voor het eerst in het
spotlicht van de publiciteit door haar op
treden op het Monterey popfestival van
1967, waar zij samen met de groep Big
Brother and The Holding Company een
wel zeer originele vertolking gaf van het
klassieke bluesnummer Ball and Chain.
Zij was gewoon, zich volledig leeg te
zingen en dronk bovendien zwaar. Men
sen die bang waren dat zij haar carrière
op zo'n wijze niet lang zou kunnen voort
zetten, gaf zij ten antwoord: „Misschien
ga ik niet zo lang mee als sommige an
dere zangers en zangeressen, maar ik ge
loof dat je je heden kunt vernietigen door
je te veel zorgen te maken over morgen."
Haar bekendste nummers zijn: .Maybe,
work me. Lord", „Little girl blue", „One
good man is hard to find", „Try",
need a man to live" en „Piece of my
heart".
UTRECHT. Het college van B. en
W. van Utrecht heeft besloten de voor
dracht inzake de stichting van een mu
ziekcentrum op het Vredenburg aan te
houden en zich te beraden over de ge
volgen nu de gemeenteraad, tegen het
advies van B. en W. in, de motie Fre-
riks heeft aangenomen.
Deze handeling van de Utrechtse ge
meenteraad kan verstrekkende gevol
gen hebben, dit mede omdat de NV Hoog-
Catharijne, die een deel van het Vre
denburg kan aanwenden voor het recon
structieplan voor de Utrechtse stations
wijk, nu wellicht wil afzien van de af
spraak van de gemeente de geïntegreer
de bebouwing op het plein te realiseren.
Verder is architect Hertzberger voor
de NV onaanvaardbaar. De raadsleden
waren echter van mening dat men het
beste moet kiezen en niet een compro
mis, dus voor het schema van architect
Hertzberger en niet voor het schema
van de heer Bodon, ook al heeft dat als
consequentie het uitstel van de bouw van
het muziekcentrum wegens het indienen
van een nieuw bestemmingsplan.
DEN HAAG. De Nederlandse Ope
ra-stichting hoeft nog niet uit het Circus
theater in Scheveningen. Voorlopig mag
zij dit theater blijven gebruiken voor de
voorstellingen van „La Bohème" van
Puccini, waarvan de laatste voorstelling
op 8 november wordt gegeven.
Voor -deze datum acht de Nederlandse
Operastichting het mogelijk om tot over
eenstemming te komen over haar belan
gen, die bij de overheid worden voorge
dragen.
De EMS heeft tot overleg besloten, om
dat zij zich, naar de EMS aan de stichting
heeft meegedeeld, door de publieke opi
nie gesteund voelt in haar rechtvaardige
verlangen om tot een sluitende exploita
tie van het Circustheater te komen.
In kort geding had de president van de
Haagse rechtbank vorige week de eis van
de stichting afgewezen om in het Circus
theater te mogen blijven. Geconcludeerd
werd in het vonnis, dat van enige huur
overeenkomst hiervoor tussen de opera
en de EMS geen sprake was.
,fie Jantjes", volksstuk met zang en
dans door Herman Bouber. Liedjes van
Louis Davids en muziek van Margie
Morris. Eerste voorstelling te Haarlem
door het Amsterdams Volkstoneel op
4 oktober in de Stadsschouwburg.
Regie: Beppie Nooy. Decor: Marty
Hinrichs en Silvia Quiell. Kostuums:
R. Schmitz en Janny Westdijk. Cho
reografie: Jack Bow. Muzikale leiding:
Jo Spiers.
jongen van goede familie, die als „zwart
schaap" in de koloniale wereld wil onder
duiken. Het heimwee-liedje in Indië zong
hij ontroerend en precies in de juiste
Louis Davids-stijl.
VAN DE ANDEREN moet natuurlijk
in de eerste plaats Bep Nooy Senior wor
den genoemd; haar bekroonde rol van
Na Druppel, een levensechte Jordaan-fi-
guur, werd terecht al dadelijk met ap
plaus begroet. Het duet met Johnny
Jordaan (die als De Mop verrassend ac
teertalent aan de dag legde) moest zelfs
worden gebisseerd. Yoka Berretty als
Blonde Greet en Carry Tefsen als Toffe
Jans waren temperamentvolle Jordaan-
meiden (maar bij Carry Tefsen gaat het
temperament wel eens ten koste van haar
stem en haar verstaanbaarheid). Dick
Rienstra was een zeer goede Dolle Dries,
Martin Kafig een komische Schele Ma-
nus en Richard Nooy een naar de eis
louche Mooie Leendert. Verder moeten
Ditty Doornbos (Tante Piet), Yvonne Hei
de (Bleke Doortje) en Sies Folette (kroeg
baas en majoor) nog worden genoemd.
Het daverende succes van deze opvoe
ring heeft duidelijk aangetoond dat er
in Haarlem, evenals trouwens overal el
ders in ons land, behoefte bestaat aan
veel meer volkstoneel van het goede
soort, vooral als men een „nieuw" (in
feite het alleroudste) publiek naar de
schouwburg wil trekken.
SIMON KOSTER
AMSTERDAM. De Defresneprijs
voor de beste toneelregie 1969/1970 is
toegekend aan Theo Kling voor zijn re
gie van „Kaspar" bij toneelgroep thea
ter. De prijs, die in 1965 tergelgenheid
van het 20-jarig bestaan van de Neder
landse vereniging van toneelkunstenaars
werd ingesteld, is de regisseur zondag
middag tijdens een bijeenkomst in Am
sterdam uitgereikt.
De jury, bestaande uit mevrouw C.
Mulder en de heren W. Boswinkel, F.
Dickman en G. Lindenberg, merkt in
haar rapport op grote waardering te heb
ben voor het feit dat de regisseur een
uitermate moeilijk te interpreteren tekst
zo duidelijk in een toneelvorm heeft we
ten om te zetten. Zij was getroffen door
de wijze waarop hij de hoofdrolspeler
Bernhard Droog in staat heeft gesteld
de figuur van Kaspar uit te beelden met
„een geestelijke en lichamelijke wend
baarheid die tot een uitzonderlijke to-
reelcreatie heeft geleid".
De prijs bestaat uit een plastiek van
de beeldhouwer Hans Ydo en een geld
bedrag. Zij werd eerder toegekend aan
Ton Lutz (1966), Erik Vos (1967), Johan
van Meester (1968) en Peter Oosthoek
(1969).
(Van onze correspondent)
MAATSRICHT. In Maastricht is
vrijdag en zaterdag de twintigste alge
mene conferentie van de Nederlandse
letteren gehouden onder voorzitterschap
van prof. dr. G. Stuiveling van Neder
landse en prof. dr. J. Aerts van Vlaam
se zijde. De eerste hield op vrijdag een
oriënterende inleiding met als onderwerp
„terugblik en toekomst".
Prof. Stuiveling besprak daarbij drie
punten die als leidraad voor de conferen
tie dienden. Als eerste stelde hij de
vraag: hoever zijn we gevorderd met de
integratie van een gescheiden taalge
bied. De tweede vraag luidde: wat doen
we en wat kunnen we doen voor de ver
spreiding van het boek, van de littera
tuur. Speciaal: wat kunnen we doen via
de nieuwe kanalen met de radio en tele
visie aan de ene kant en het onderwijs
aan de andere. Als derde punt stelde hij
de vraao* wat doen we voor de presen-
ADVERTENTIE
76,50
I En hoe u wenst.Ventilatorkachel?
Accumulerende kachel?
I Heteluchtkachel? Er is
niemand in Nederland di'e er
zóveel ervaring in heeft als
Inventum.
u kunt er op
rekenenI
tatie van onze litteratuur ten opzichte
van het buitenland.
Op de slotvergadering bleek een con
troverse in de houdingen van de afde
ling toneel en de sectie radio en tele
visie. De onenigheid kwam bijzonder
heftig tot uiting toen de sectie radio en
televisie met haar resolutie ter tafel
kwam. Deze luidde: de omroepen in bei
de landen (zowel radio als televisie) zul
len evenals in de afgelopen jaren geen
opvoering van oorspronkelijk Nederlands
talig toneelwerk onbesproken laten. Zij
betreuren het dat er niet meer oorspron
kelijk Nederlands-talig werk wordt opge
voerd door de toneelgezelschappen in bei
de landen.
Vooral het tweede deel van deze resolu
tie werd van toneelzijde aangevallen. Na
een nogal felle discussie werd besloten
het tweede deel als een algemene reso
lutie van de conferentie te brengen met
de wijziging, dat de conferentie de wens
uitsprak, dat er meer oorspronkelijk Ne
derlands-talig werk wordt opgevoerd door
de toneelgezelschappen in beide landen.
„Betreuren" stond er niet meer in.
De resolutie van de sectie uitgeverij
boekhandel luidde: de sectie drukt de
wens uit dat, zo mogelijk, via de univer
siteiten een wetenschappelijk onderzoek
zal plaatsvinden naar de oorzaken van
de onvoldoende belangstelling, die het in
Nederland verschenen boek in Vlaande
ren geniet en omgekeerd.
De conferentie vraagt aan beide rege
ringen de gevolgen van machtsconcentra
ties in de pers voor de vrije meningsui
ting wetenschappelijk te doen onderzoe
ken. Ze wenst een nader onderzoek over
het optreden van politie en justitie aan
gaande uitingen die in strijd zijn met de
zedelijkheid of de bestaande maatschap
pelijke orde. En de conferentie verzoekt
de Nederlandse regering aandacht te be
steden aan de mogelijkheid van een Ne
derlands instituut te Brussel.
4
Nederland 1. De VARA begint van
avond met Coronation Street wat dan
nog steeds heet te zijn „een kerakte-
ristiek van gewone mensen in hun ge
wone doen", waarvan je echter na het
zien van het vele gemier in de straat
zo langzamerhand toch maar gaat zeg
gen „het zullen je buren maar wezen"
Vrolijker gaat het na het journaal
toe in Ha, die Annemarie. Het is een
programma* van Frans Boelen rond
Annemarie. Oster (ja, ja, een dochter
van Guus), die allemaal liedjes zingt
op muziek van Herman Schoonderwalt
en Harry Bannink. Gast in dit pro
gramma is overbekende tv-dui-
zendpoot Henk Terlingen.
Als Annemarie uitgezongen is, gaan
we kijken naar Achter het Nieuws,
VARA's actualiteitenrubriek waarvan
de eindredactie na Herman Wigbolds
overstap naar het Vrije Volk nu in
handen is van Hans Jacobs. Dan de
tweede aflevering uit de serie The gold
Robbers uitgezonden.
Van Nick van den Boezem daarna
het programma Don Byas-come back,
een gefilmde documentaire over de in
ons land wonende tenor-saxofonist
Don Byas op zijn reis naar zijn ge
boorteland. Hij keerde terug naar
plaatsen waar zijn jazzcarrière begon,
speelde opnieuw met collega's van toen
en ontmoette er onder meer Dizzy
Gillespie en Louis Armstrong. Came
raman Jan Kijser en Jan van Sand-
wijk (geluid) maakten de reis mee.
Om kwart voor elf volgt het laatste
bulletin van de nieuwsdienst.
Nederland 2. De NOS brengt in het
voorprogramma de eerste aflevering
van de 27-delige serie Kijken naar
Kinderen. Vanavond wordt voorname
lijk gekeken naar Nathalie, een baby
van een dag of twaalf. Hoe zijn haar
gedragingen, en waarom doet ze zo?
Sjef Teunis, arts en kinderanalyticus
vertelt daar heel wetenswaardige din
gen over. Ouders kunnen er heel wat
van leren en dat was dan ook de re
den waarom de NOS de serie maakte.
Kinderen opvoeden is moeilijk. In
deze en komende afleveringen wil de
NOS de ouders wat wijzer maken.
Voordat al die wijsheid wordt ge
spuid, wippen Woefs en Lamaars op
het scherm en krijgt de nieuwsman
tijd om zijn berichten te spuien. De
zendtijd tot het nieuws van acht uur
is vervolgens voor de NCRV met de
eerste aflevering van de Avonturen
van Tom Sawyer, een uit 13 delen
bestaande serie naar de gelijknamige
roman van de (Amerikaanse) schrij
ver Mark Twain. De rol van Tom
wordt gespeeld door Roland Demon-
geot.
Na het nieuws een hernieuwde ken
nismaking met Memorandum van een
dokter, de serie die gedurende enkele
seizoenen een ongekende kijkdichtheid
en dito waardering mocht genieten. De
serie moest destijds door de NCRV
worden stopgezet doordat de schrij
ver van de oorspronkelijke verhalen
dr. A. J. Cronin, strengere eisen voor
wat de authenticiteit der plaatsen van
handeling betreft ging stellen. Finan
cieel was dat voor de NCRV niet haal
baar, reden waarom de doktoren Cia-
meron en Finley, gespeeld door Rob
Geraerds en Bram v.d. Vlugt, het
beeldscherm vaarwel moesten zeggen.
De artsen keren nu terug, zij het nu
in de figuur van de Engelse acteurs
Andrew Cruickshank en Bill Simpson.
Wat voor de NCRV namelijk niet
haalbaar was, lukte de BBC beter. Van
die BBC kocht de NCRV een groot
aantal afleveringen van Dr. Finlay's
Casebook, afleveringen, die met grote
frequentie op de Nederlandse buis
(vier per maand) zullen worden ge
bracht.
Na de belevenissen van de beide
artsen volgt het programma Zeg nou
zelf van L. Moen en H. Baartmans.
Vanavond zendt de NCRV op
Nederland II een éénakter „Het
telegram" van de Russische schrij
ver Konstantin Paustovski uit.
Josephine van Gasteren speelt er
een dubbelrol in. Zij is Nastya
Semjonova, secretaresse van de
kunstenaarsbond in Moskou. Zij
speelt eveneens de rol van de door
haar verwaarloosde moeder Kathe-
rina Petrovna. De oude vrouw
voelt haar einde naderen en
schrijft tenslotte haar dochter met
het verzoek om bij haar te komen,
al was het maar voor één dag.
Links Josephina als de dochter,
rechts als de moeder.
Aan de hand van concrete gebeurte
nissen ditmaal wijkplanning
worden de rechten van de burger en
de verplichtingen van de overheid aan
de orde gesteld.
Om tien uur volgt Het Telegram,
een verhaal van Konstantin Paustows-
ki met Josephine van Gasteren in de
dubbelrol van Petrovna en haar doch
ter Nstya Semjonova. Het verhaal han
delt over een moeder en een dochter
die steeds verder uit elkaar groeien.
Meer en meer gaat ieder zijn eigen
leventje leiden. Tot besluit van de
avond: de dagsluiting en het laatste
nieuws.
(Van onze correspondent)
PARIJS. Na Engeland en West-
Duitsland zal ook Frankrijk, vermoe
delijk over anderhalf jaar, een derde
televisie-programma mogen verwach
ten.
Deze voor de Fransen verheugende
boodschap heeft de staatssecretaris
voor de industrieële ontwikkeling Ga
briel Kaspereit zaterdag in Bordeaux
tijdens de feestelijke opening van een
radio- en televisie-expositie bekend ge
maakt.
Dat blijde vooruitzicht werd echter
wat getemperd doordat de ondermi
nister bij diezelfde gelegenheid beves
tigde dat het kijkgeld vanaf 1 januari
aanstaande met 20 franc verhoogd zal
moeten worden. Die contributie zal in
Frankrijk dan 120 franc ofwel onge
veer 80 gulden bedragen.
De ministeriële onthulling van dat
derde net, dat zeker niet voor zomer
1972 in werking zal treden, is wel een
streep door de rekening van een groep
publiciteitsmanagers en krantendirec
teuren, die gehoopt hadden dat het
nieuwe Franse TV-programma. naar
Engels voorbeeld, op commerciële ba
sis zou kunnen worden ingericht. De
regering blijkt nu echter niet van plan
de financiële voorbereiding en later de
exploitatie van het toekomstige derde
TV-net aan particulieren toe te ver
trouwen.
HILVERSUM Na Jan Haasbroek,
redacteur van Vrije Geluiden, is nu ook
Nico Haasbroek bij de VPRO verdwe
nen. Hij was free lance-medewerker aan
de radioprogramma's en bepaalde in die
kwaliteit mede de modernisering van
die programma's in de laatste maanden
Oorzaak van het verbreken van de
band tussen VPRO en Nico Haasbroek
is een artikel van zijn hand in de Nieu
we Linie geweest, waarin hij badine
rend over de VPRO schreef. De kern
groep in deze omroep eiste een excuus
brief van Nico Haasbroek, waarin hij
gedeelten van het artikel zou herroepen.
De brief die hij daarop schreef ver
schafte zijn ex-medewerkers geen vol
doende genoegdoening.
HILVERSUM I
7.00 Nws., 7.11 Het levende woord.,
7.16 Op het eerste gehoor.. (7.25 Ho
ren en zien., 7.30 Nws., 7.32 Hier en
Nu). 8.00 Nws. 8.1l Te Deum Lauda-
mus., 8.30 Nws., 8.32 Voor de vrouw.,
(9.00 Gymn. voor de vrouw)., 9.35 Wa
terstanden., 9.40 Schoolradio., 10.00
Bijbelse verkenningen. 10.15 Opera
aria's. 11.00 Nws. 11.03 Londens Symf.
Orkest., 11.25 Voor zieken. 11.55 Me
dedel., 12.00 Van twaalf tot twee.,
(12.22 Wij van het land., 12.26 Mede
del., land- en tuinbouw., 12.30 Nws.,
12.41 Actualiteit., 13.00 Raden maar.
quiz)., 14.05 Schoolradio., 14.30 Pizzi
cato., (16.00 Nws)., Overheidsvoorl.,
17.00 Rechtshogeschool Ned. Antillen.,
17.10. Voor kleuters. 17.15 Hai. 18.00
PvdA. 18.30 Nws. 18.41 Actualiteit. 19.00
Licht ensemble., 19.45 Lezing., 20.00
Opera Carolus Hacquart., 21.00 (S)
Mod. Ned. orkestmuz., 22.00 Piano en
viool., 22.25 Overweging., 22.30 Nws.,
22.40 Den Haag Vandaag. 22.50 Me
dedel., 22.52 Kontekst., 23.15 Sticker.,
23.55 Nws.
HILVERSUM II
7.00 Nws., 7.11 Ochtendgymn. 7.20
Lichte muz, 8.00 Nws. 8.11 Journaal.,
8.20 Lichte muz,, (8.30 De groente
man.) 8.50 Morgenwijding., 9.00 Re
portage of herh. progr., 9.40 Oude mu
ziek., 10.00 Voor kleuters., 10.10 Ar
beidsvitaminen., (11.00 Nws.,), 11.30
Voor de vrouw., (11.55 Beursber.).,
12.30 Overheidsvoorl., Voor de land
bouw., 12.40 Knipperlicht., 13.00 Nws.,
13-11 Journaal., 13.30 Spiegel van Bel
gië., 14.00 Promenade orkest., 15.00
Het leven in de taal., 15.10 De wereld
van de opera., 16.00 Nws., 16.03 Figu
ren uit onze muziekwereld. (I) 16.35
Gaudeamus. 25 jaar., 17.10 Kamer
koor., 17.30 Toppers van toen., 17.55
Mededel., 18.00 Nws., 18.11 Journaal.,
18.25 Limburgs symf. orkest., 19.00
Amateurs musiceren., 19.25 Paris
vous parle., 19.30 Nws., 19.35 Van
avond., 22.10 Muze zonder make-up.,
22.30 Ns„ 22.38 Journaal.. NOS: 22.55
Zin-Tuig. no. 26., 23.55 Nws.
HILVERSUM III
9.00 Nws., 9.02 Plaatjes. (10.00 Nws)
11.00 Nws., 1103 Vrolijke gevar. vi
site., (12.00 Nws)., 13.00 Nws., 13.03
Ekspres., 14.00 Nws., 14.03 De Eddy
Becker Show.. 15.00 Nws., 15.03 Drie-
draai., 16 00 Nws., 16.03 Mix (17.00
Nws).
BRUSSEL
12.00 Nws., 12.03 Muz., (12.10 Tuin-
bouwkroniek., 12.40 Weerber., en SOS-
berichten voor schippers)., 12.55 Bui-
tenl.-persoverzicht., 13.00 Nws., SOS-
ber. voor schippers-, 13.20 Tafelmuz.,
14.00 Nws., 14.03 Schoolradio., (15.00
Nws.), 16.00 Nws., 16.03 Beursber.,
16.09 Licht muz., 16.30 Voor oudere
luisteraars., 17.00 Nws., 17.15 Jazz-
muz, 17.55 Weegschaal., 18.00 Nws.,
18.03 Verzoekplaten., 18.28 Paarde-
sportuitslagen., 18.30 Franse taalwen-
ken., 18.32 Intermezzo., 18.35 Ver-
keerswenken, 18.40 Lichte muz., 18.45
Sport., 18.52 Taalwenken., 18.55 Lichte
muziek. 19.00 Nws. 19.40 Lichte muziek.
19.45 Politieke uitz., 19.55 Lichte muz.
20.00 Kamermuz., 22.00 Nws., De Ze
ven Kunsten., 22.20 Lichte muz. (23.00
Nws), 23.40 Nws.,23.45 Ligging zee
schepen.
Nederland I
18.45 NOS: De Woefs en de Lamaars.
18.51 STER: Reclame.
18.55 NOS: Journaal.
19.00 STER: Reclame.
19.04 VARA: Coronation Street.
19.55 STER: Reclame.
20.00 NOS': Journaal.
20.15 STER: Reclame.
20.20 VARA: Ha, die Annemarie.
20.50 Achter het Nieuws.
21.15 De Gouddieven.
22.05 Don Byas - Come Back.
22.45 NOS: Journaal.
Nederland II
18.45 NOS: De Woefs en de Lamaars.
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
NOS: Kijken naar kinderen.
NCRV: De avonturen van
Tom Sawyer (serie).
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
NCRV: Memorandum van
een dokter (feuill.).
21.15 Zeg het nou zelf.
22.05 Het Telegram (spel).
22.45 Avondsluiting.
22.55 NOS: Journaal.
18.51
18.55
19.00
19.04
19.30
19.55
20.00
20.15
20.20
NOS-NOT: School-
Nederland I
10.45 en 14.00
televisie.
18.45 NOS: De Woefs en de Lamaars.
18.51 STER: Reclame.
18.55 NOS: Journaal.
19.00 STER: Reclame.
19.04 AVRO: De rare vogels (serie).
19.30 AVRO's Popshow.
19.55 STER: Reclame.
20.00 NOS: Journaal.
20.15 STER: Reclame.
20,20 AVRO: Peyton Place.
21.05 Een avond aan zee met
Paul van Vliet.
22.05 AVRO's Televizier-Magazine.
22.55 NOS: Journaal.
23.00 TELEAC: Modelbegrip in
wetenschap eh techniek - les 1.
Nederland II
18.45 NOS: De Woefs en de Lamaars.
18.51 STER: Reclame.
18.55 NOS: Journaal.
19.00 STER: Reclame.
19.04 NOS: Den Haag vandaag.
19.09 Kunstrubriek.
19.30 KRO: De dwaze wereld van
Tommy Cooper (serie).
19.55 STER: Reclame.
20.00 NOS: Journaal.
20.15 STER: Reclame.
20.20 KRO: De Trip.
21.10 Brandpunt Special.
21.35 De Klop op de deur (feuill.).
22.20 Een koude eeuwigheid (doe.).
22.45 NOS: Journaal.
»\/\/VV\|V^/^\/^VV^\/\/\/VV\/VVr\/\/W\/VVW\/VV%^AA/WMWWVV\AiHO^I^WWUV\rW\/VWVV\A^iA/V\A/\AAA/WVVWV\/V/VMVVVXAA/l#>^AAAAAAAAAAAI\^AAAA/\/\A/VfcA^IAAfW\^AIWWMVWWMMWWVlA^A#%A#