Conflict benoeming directie Nieuw Rotterdams Toneel Zelfmoordenaar bij NRT goed ontvangen Haiku van Ton de Leeuw enthousiast ontvangen „Oetjes" voor Frank Herzen en Harriet Laurey Maastrichtse festival meer democratisch! Verjaardag van Haagse HOT hevig gevierd Enig verzet en bloemen bij benoeming Kloos 9 'm WETHOUDER PASSEERDE COMMISSIE KUNSTZAKEN In speciale vergadering van VARA-ledenraad Deense orgelserie voor radio RAI-boekenmarkt was succesvol m V AR A-voorzitter aan zijde VPRO in sabotagezaak Heks van Haarlem en Dodendans en Sonia Gaskell TV dinsdag T.V. vanavond Radio dinsdag TV maandag MAANDAG 2 NOVEMBER 1970 7 VERBODEN SPEL VAN RUSSISCHE AUTEUR Manipulaties Vernietigend rapport KNAPPE REALISERING DOOR HAITINK VAN MOEILIJK WERK Er gebeurt van alles Webern aanvaard Overbodigheden KINDERBOEKENWEEK GEOPEND IN KRO-PROGRAMMA OEBELE NU JEUGDFESTIVALS TERUGLOPEN STERK GEVARIEERDE THEATERDAG VWWVWWI/WWWWWWW ROTTERDAM. In de Rotterdamse Schouwburg is zaterdag de satirische co- medie „De Zelfmoordenaar" bij het Nieuw Rotterdams Toneel, in première gegaan. Het stuk werd enthousiast door het publiek ontvangen. De auteur, de Rus Niolaï Erdman, werd in 1934, na het ver schijnen van zijn vrij kritische novellen, voor drie jaar uit Moskou verbannen. Na zijn terugkeer was zijn carrière als crea tief schrijver afgelopen. Voor een verboden stuk is „De Zelf moordenaar" naar onze begrippen een heel milde satire. In de comedie wordt de draak gestoken met de kleinheid van de mens, met de simpele burger, aan wie de grote gebeurtenissen bijna ongemerkt voorbij gaan, die geen andere idealen heeft dan een rustig leven en een goed loon en die lak heeft aan de „gemeen schap." In het stuk worden evenmin de macht hebbers gespaard vaak voortgekomen uit diezelfde kleine burgerij nu hun macht misbruiken. Het stuk is geregisseerd door de Tsjech Zdenek Kraus. De voornaamste rollen in de comedie worden vertolkt door Wim den Heuvel, Elly van Stekelenburg, Lies Franken en Caro van Eijck. (Van onze correspondent) ROTTERDAM. De Rotterdamse wethouder van Kunstzaken G. Z. de Vos is zaterdagmiddag in ernstig conflict ge raakt met zijn commissie voor Kunstza ken. De herbenoeming van de tweehoof dige directie van het Nieuw- Rotterdams Toneel was er de oorzaak van. Die her benoeming was buiten de commissie, bui ten de gemeenteraad en zelfs buiten het NRT-bestuur om gegaan. De directie van het NRT bestaat uit de heren Marius Kip en John van de Rest. Terwijl juist de afspraak was gemaakt, dat het hele gezelschap tijdens twee zit tingen mee kon praten over de toekom stige gang van zaken, inclusief de sa menstelling van de directie, belde de heer Kip vrijdagmorgen 2 oktober de wethouder met de mededeling dat hij was gebeld door Guus Oster van de Ne derlandse Comedie. Oster zou hem hebben gewaarschuwd dat nu hij zijn opdracht tot het vormen van een toneelgezelschap in Amsterdam samen met Hugo Claus had neer gelegd dat ook onzekerheid kon brengen in het NRT. Op deze gronden bewerk stelligde de heer Kip bij de wethouder van Kunstzaken, de heer De Vos, een be sluit tot herbenoeming voor drie jaar. In de commissie werd aangevoerd dat juist de vraag in discussie was of de direc ties der Nederlandse toneelgezelschap pen voor een of drie jaar zouden wor den benoemd, evenals trouwens de ac teurs. De heer De Vos, pas benoemd als wet houder van Kunstzaken, gaf toe dat on AMSTERDAM. Het grootste succes van het eerste Zondagmiddagconcert in de C-serie, was weggelegd voor Ton de Leeuw de componist van „Haiku-II". Het spontane en vooral enthousiaste ap plaus van het vrij talrijke publiek be woog Bernard Haitink om het werk on middellijk te herhalen. Het komt maar zelden voor dat een dirigent de vrijheid neemt om in de volgorde van een pro gramma in te grijpen, maar eigenlijk had hij in zijn reactie op de ovatie van het pu bliek nog iets verder moeten gaan en na tweemaal „Haiku II" van Ton de Leeuw had hij, meen ik, iedereen een plezier ge daan met te verklaren, dat dit tevens het einde van het concert betekende en dat hij de volgende keer zou beginnen met de zes Orkeststukken van Anton We- bern om niemand tekort te doen. De compositie van Ton de Leeuw is ge schreven voor sopraan en groot orkest en in dit werk worden bijzonder zware eisen gesteld aan de dirigent, de sopraan het orkest en... het publiek.Er gebeurt in „Haiku II" veel tegelijkertijd, op ver schillende plaatsen op het podium en in de zaal.De toehoorders, die de gebeur tenissen auditief en visueel willen volgen, moeten voortdurend op hun qui-vive zijn. De muziek stelt zich namelijk niet tot taak om de tekst van de Haiku's (kor te Japanse gedichten) „verstaanbaar" weer te geven. De soliste heeft niet één, maar zies standplaatsen op het podium en in de zaal. Als totaal volbrengt zij van begin- tot eindpunt bijna één rondgang. Elke standplaats, gescheiden door „pro menades", markeert een nieuwe fase in het muzikale gebeuren. Ton de Leeuw mag zich gelukkig prij zen met de enorme energie, waarmee Bernard Haitink zich heeft ingezet en ook met de prestatie van de begaafde zan geres Dorothy Dorow, die bijzonder veel heeft bijgedragen tot het welslagen van de uitvoering. Het is bewonderenswaardig, dat Hai tink en zijn orkest nog de kracht wisten op te brengen om hierna de Orkeststuk ken van Webern met overtuiging weer te geven. Het is op zichzelf verheugend om te constateren dat het publiek langza merhand vertrouwd is geraakt met deze bijna ongrijpbare muzikale flitsen. Na het vierde fragment, dat na een enorme cli max in een vierdubbel forte eindigt, voorkwam Haitink met een bezwerend gebaar het applaus dat bijna logisch vol gen moest.maar het was niet nodig niemand trapte erin er kwam geen hand op elkaar. Des te luider was het applaus aan het slot, maar ik heb sterk de indruk dat men toen klapte voor het hele concert en niet zozeer voor Webern alleen. Theo Bruins speelde voor de pauze het Concert voor piano en orkest van Kees van Baren, maar ondanks de formidabe le virtuositeit van de solist, was de reac tie van het publiek nogal koel. De klank velden liggen wijd uit elkaar en het is moeilijk om verband te leggen tussen de fragmentarische inzetten. Dit problematische werk werd vooraf gegaan door de Serenata notturna K.V. 239 van Mozart... een aangenaam klin kend stukje muziek, dat wat verloren prijkte in een programma waar het niet thuis hoorde. Het concert werd geopend met de „Canzon (duplicata) in Echo duo- decimi toni a 10" van Giovanni Gabrieli Een deftige naam voor een voornaam klinkend stuk kerkmuziek, maar wel ver velend. Het is geloof ik niet nodig om het programma van een C concert op te sieren met enkele werken waarmee men „geen kwaad" kan doen. Het publiek van de C-serie wil een hartig hapje en geen paprika met vanille-vla". J. H. MOOLENIJZER ervarenheid hem parten kon hebben ge speeld. Achteraf, zei hij, was de moge lijk voorbarige beslissing weer recht ge- trokken doordat ook het bestuur en de spelers van het NRT de herbenoeming hadden goed gekeurd. De commissie voor Kunstzaken bleek echter niet te overtui gen dat de huidige directie de beste was. Een raadslid, de heer J. Riezen- kamp, bracht naar voren dat er bij B. en W. een rapport berust dat men on gaarne uit handen (en in de openbaar heid) geeft, maar waarin een vernieti gend oordeel staat over het financiële be leid van de NRT-directie. De wethouder heeft zich laten manipu leren door de heer Kip, zei het raads- en commissielid Chr. Ribbius (P.v.d.A.) die hem in een panieksituatie heeft ge bracht, waarin dit ondoordachte besluit kon worden genomen. De overige com missieleden waren het daarmee eens. (Van onze correspondent) MAASTRICHT. „De gang van zaken gedurende het internationaal jeugdfesti- val in Maastricht zal volgend jaar in be langrijke mate bepaald worden door jon geren. Dit deelde gistermorgen burge meester J. van 't Hooft (festivalvoorzit ter) mee bij de sluiting van het vierde Maastrichtse Jeugdfestival. Na het af sterven van het Hartewensfestival en het festival in Velp zijn het Maastrichtse en het Tilburgse als enige overgebleven in den lande. Een aantal deelnemers zette hoogste spoed achter het waarmaken van de de mocratiseringstendens en bleef na de of ficiële sluiting met een deel van de lei ding, onder wie Wim Bary en Peter Mul der, discussiëren over de nieuwe vorm. Definitieve beslissingen kwamen nog niet uit de bus. Wel werd ter plekke een werk groep ingesteld. Daarin hebben alle gele dingen van de deelnemers werkende, studerende jeugd etc. zitting. De werk groep zal op korte termijn gaan onderzoe ken hoe de doelstellingen van het jeugd festival te herformuleren en te verwezen lijken zijn. Sfeer was er ongetwijfeld de drie da gen dat het festival duurde, daar bestond bij geen van de deelnemers twijfel aan. Men was over de gehele linie zeer te vreden over de ontmoeting met verschil lende „kunstvormen" en de boefenaren daarvan, over de ontmoeting met de an dere deelnemers en over de ontmoeting met zichzelf. Opvallend dit jaar was het dat ongeveer evenveel jongens aan het festival deelna men als meisjes. Voorgaande jaren had den de meisjes de overhand. Uit België waren in totaal 50 mensen gekomen. (Van onze correspondent) HILVERSUM. In vorige jaren was de opening van de kinderboekenweek en de uitreiking van de prijzeen aan de be kroonde auteurs altijd een zaak, waar uit sluitend grote mensen aan te pas kwa men. Dat was zaterdag nu eens heel an ders, want de enige volwassenen, die bij de jaarlijkse plechtigheid werden toege- (Van onze correspondent) DEN HAAG. „Het wordt vandaag een heksenketel", prognose van een van de organisatoren van de één dag durende happening onder de titel Hiep Hot Hoera in het jarige HOT. Een echte heksenketel is het, niet geworden: Wel een geheel geslaagde dag die vele Haagse jongeren naar het theatertje heeft weten te lokken. Toen alles achter de rug was en de laat ste moegedansten in de héél vroege mor genuren huiswaarts trokken, was de eer ste voorzichtige schatting tweeduizend bezoekers. De „Zo maar een dag theater" was ge organiseerd door de Haagse Comedie, die hiermee op een uitbundige manier heeft gevierd dat haar kleine experimentele theatertje één jaar bestaat. De underground films die in het begin van de middag vertoond werden, vielen in de prijzen. Ruud de Sera en Wim Monteiro vulden tot drie uur de tijd met bluesachtige mu ziek, waarna de Haagse Comedie „Dui vels bij daglicht" van Peter Barnes speel de. Voor het stereoconcert van werk van Giovanni Gabrielli, dat de middag beëin digde, was van alle uitvoeringen het minste belangstelling. Laaiend enthousiasme was het resultaat van „Dag stoel naast de tafel". laten, waren de schrijvers, die het beste kinder- en het beste jeugdboek hadden ge schreven: respectievelijk Harriet Laurey en Frank Herzen. Een groot deel van de vaderlandse eugd heeft het deze keer kunnen zien, want zowel de opening van de Kinder boekenweek als de overhandiging van de prijzen vonden plaats in het KRO-kinder- televisieprogramma Oebele, dat recht streeks vanuit de Hilversumse NOS-TV- studio werd uitgezonden. De voorzitster van de Oebeler jury reik te behalve enveloppes met inhoud en bloemen ook twee Oetjes een soort Oebeler edisons uit, waarvan de kleinste naar Harriet Laurey ging, want die had in 1957 al eens de prijs voor het beste kinderboek gewonnen. Dat was met het boek „Sinterklaas en de struikrovers." Nu viel ze zoals we eerder schreeuwen met „Verhalen van de spinnende kater" in de prijzen. Frank Herzen won de prijs voor het beste jeugdboek (voor kinderen boven de 10 jaar) met „De zoon van de woordbouwer." (Van onze correspondent) ROTTERDAM In Rotterdam hield zatendag de VARA een bijzon dere ledenraadsvergadering ter gele genheid van de benoeming per 1 april van de heer A. Kloos tot voor zitter van de VARA, als opvolger van de heer J. B. Broeksz, die vanwege de pensioengerechtigde leeftijd zijn omroep gaat verlaten. De kandidatuur van de heer Kloos is bij de VARA met groot enthousiasme ontvangen, wat echter niet wegneemt dat de kor te vergadering die aan het entree van de heer Kloos voorafging, toch nog een incident opleverde. Het gemopper kwam uit de kring van Rotterdam, bij monde van de heer De Ruiter, die, hoewel hij het voor 200 percent eens is met de figuur van Kloos als nieuwe voorzitter, beden kingen uitte tegen de door het VARA- hoofdbestuur gevolgde procedure bij de benoeming. De manier waarop de benoeming van André Kloos tot stand is gekomen is weinig socialistisch, volstrekt ondemocratisch en de VARA onwaardig". De heer Broeksz was het met deze zienswijze totaal oneens. „Er is hier niets ondemocratisch gebeurd", riep hij gebelgd uit, om vervolgens een overzicht te geven van de hele gang van zaken rondom de benoeming van de heer Kloos. De daarop met bloemen binnenge- HILVERSUM Met ingang van dins dag 3 november van 16.35 tot 17.00 uur en voorts eens in de veertien dagen tot en met 12 janauri 1971 brengt de A.V.R.O.-Radio een serie programma's over Deense orgels, te verzorgen door de Nederlandse organisten Louis Toebosch, Jan Jongepier, de winnaar van de Haarlemse Improvisatiewedstrijd in 1970 en de Limburger Wim Hendrickx. In deze serie bespeelt Wim Hen drickx het Compenius-orgel te Hillerod en het Fobenius-orgel te Roskilde, Jan Jongepier de Dom-orgels te Kopenhagen en Odense en Louis Toebosch het Mar kussen-orgel te Viborg en het orgel van het kasteel Schackenborg te Mogelton- der. iVWWVWVWWWVWVWIAAIWWVWVWWVWVWWWWWWWWWWWWV AMSTERDAM De boekenmarkt in de Amsterdamse RAI is volgens de organisa toren een succes geworden, ondanks het feit dat dit jaar minder bezoekers waren geregistreerd dan vorig jaar. Het bezoe kersaantal liep terug van 59.896 vorig jaar tot 45.539 dit keer. Tijdens de sluiting zon dagmiddag dankte de organisator, de heer D. W. Bloemema, de schrijvers voor de correcte wijze waarop zij hun boycot heb ben uitgevoerd. De dertienjarige Els van Weely reikt in het programma Oebele de „Oetjes" uit aan Frank Herzen en Harriet Lau rey. André Kloos (links) en de huidige VAR A-voorzitter J. Broeksz in ge sprek na de officiële benoeming van de eerste tot nieuwe VARA- voorzitter. haalde heer Kloos, die de hamer van de heer Broeksz op de eerstkomende ledenraadsvergadering begin april zal overnemen, zei: „Ik doe hier van daag geen uitspraken, ik wil mijn kruit niet verschieten. Ik wil slechts zeggen dat het mij een behoefte is de ledenraad en het bestuur van de VARA te bedanken voor het in mij gestelde vertrouwen. (Van onze R.T.V.-redactrice) ROTTERDAM. Op de zaterdag ge houden bijzondere ledenraadsvergade ring van de VARA heeft de voorzitter van deze vereniging, de heer J. B. Broeksz, zijn ongenoegen geuit over de gang van zaken tussen het ministerie van Cultuur, Recreatie en Maatschap pelijk werk en de VPRO. Hij vond dat in de kwestie van de sabotage duide lijk sprake was van politieke recht spraak van de kant van CRM. „Ik wil me niet uitlaten over het feit of hier nu ja of nee sabotage door de VPRO is uitgelokt. Wel vind ik dat de verkeerde hier heeft recht gesproken. Het is de taak van het Openbaar Minis terie om een aanklacht in te dienen en de zaak van de rechter om te bestraf fen. Het gaat niet aan dat de regering de regels overtreedt en op eigen initia tief straffen gaat uitdelen. Helaas is er in de wetgeving een lacune op het ge bied van de persvrijheid voor andere media dan voor de gedrukte pers. Daar om is het de hoogste tijd aan te drin gen op een betere regeling in deze. Ik betreur het wel dat de VPRO in beroep is gegaan bij de Kroon. Het is als het ware een bevestiging van de onjuiste rechtsprekerij van CRM. Laten we allen stelling nemen want wat vandaag aan de VPRO geschiedt, kan ons of anderen morgen gebeuren". Nederland 1. De bonzen en dat be tekent direct daarna het journaal. De VARA neemt na de televisiereclame de sprong over het kanaal naar Coro nation street. Aansluitend aan het journaal de actualiteitenrubriek Ach ter het Nieuws. In ieder geval een re portage over Libië, het Noordafri- kaanse land, waar kolonels aan het bewind zijn. Hoofdschotel van de avond is de Heks van Haarlem, het treurspel der onzekerheid van Frederik van Eeden waarover we reeds schreven. Na dit treurspel het laatste nieuws en 20 mi nuten voorlichting over enkele nieu we programma's van de schooltelevi sie. Nederland 2. Op het tweede net tot half acht de Woefs, het journaal en de rubriek Kijken naar kinderen, waar in de baby aan het kruippakje toe is. De NCRV begint haar aandeel in het maandagavondprogramma met deel zes van de Avonturen van Tom Saw yer. Na het tweede journaal een ge heel andere serie en wel Memorandum van een dokter. Ook het volgende pro gramma-onderdeel komt uit Engeland. BBC reporter Kenneth Harris inter viewde in Parijs de hertog en herto gin van Windsor. Wie zich herinnert hoe de hertog eenmaal zijn koning schap opgaf om zijn huidige vrouw te trouwen weet ook, dat het echtpaar en alles wat het doet en zegt altijd nieuws zal blijven. Het interview neemt 35 minuten in beslag. Daarna Dodendans, een Nederland se balletproduktie waaraan meewer- j ken het St. Olaf College Choir uit j Northfield Minnesota en als balletso- list de Joegoslaaf Igor Urosevic. So- f nia Gaskell maakte de choreografie i voor dit ballet op het bekende mu ziekstuk van Hugo Distier, Jurriaan An- driessen had de regie. Het gaat in Do dendans om de ontmoeting van de mens (van elke mens) met de dood. Dat is het onderwerp van de tekst; dat ook heeft Sonia Gaskell proberen uit te beelden. In de rubriek in het voorbijgaan wordt tenslotte nog even stilgestaan aan het programm de andere Gevangene van Henk Mochel, dat in september op de beeldbuis HILVERSUM I. 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord. 7.16 Op het eerste gehoor. (7.25 Horen en zien; 7.30 Nws; 7.32 Hier en Nu). 8.00 Nws. 8.11 Te Deum laudamus. 8.30 Nws. 8.32 Voor de vrouw. (9.00 Gymnastiek voor de vrouw). 9.35 Water standen. 9.40 Schoolradio. 10.00 Bijbel se verkenningen. 10.15 Aria's uit Rus sische opera's 11.00 Nws. 11.03 Hoor spel (4). 11.28 Voor zieken. 11.55 Mede delingen. 12.00 Van twaalf tot twee. (12.22 Wij van het land; 12.26 Meded t.b.v. land- en tuinbouw; 12.30 Nws. 12.41 Actualiteiten; 13.00 Raden maar.14.05 Schoolradio. 14.30 Piz zicato. (16.00 Nws). Overheidsvoorl 17.00 Arubaanse harpmuz. 17.10 Voor kleuters. 17.15 Hai! 18.19 Uitz. P. v. d. A. 18.30 Nws. 18.41 Actualiteiten. 19.00 Licht ensemble. 19.45 Godsdienstige lezing. 20.00 Opera Kodaly. 21.15 Een stad in woorden. Docum. over James Joyce. 22.25 Overweging. 22.30 Nws 22.40 Den Haag Vandaag. 22.50 Meded. 22.52 Kontekst. 23.15 Sticker. 23.55 Nws. HILVERSUM II. 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymnastiek. 7.20 (S) Lichte grammofoonmuziek. (8.30 De groenteman). 8.50 Morgenwij ding. 9.00 Report, of Herh. progr. 9.40 Oude Muziek. 10.00 Voor kleuters. 10.10 Arbeidsvitaminen (11.00 Nws) 11.30 Rondom 12. (11.55 Beursberich ten). 12.30 Overheidsvoorl. Voor de landbouw. 12.40 Knipperlicht. 13.00 Nws. 13.11 Journaal. 13.30 Spiegel van van België. 14.00 Jazz uit archief. 14.25 (S) Radiophilharm. orkest. 15.00 Het leven in de taal. 15.10 Muz. 16.00 Nws. 17.30 Toppers van toen. 17.55 Meded. 18.00 Nws. 18.11 Journaal. 18.25 Paris vous parle. 19.30 Nws. 19.35 Vanavond. 22.10 Gonk! 22.30 Nws. 22.38 Journaal. 22.55 Zin-tuig (28). 23.55 Nws. HILVERSUM III. 9.00 Nws. 9.02 Plaatjes. (10.00 Nws.). 11.00 Nws. 11.03 Vrolijke gev. visite. (12.00 Nws.) 13.00 Nws. 13.03 Ekspres. 14.00 Nws. 14.03 De Eddy Becker show. 15.00 Nws. 15.03 Drie-draai. 16.00 Nws. 16.03 Mix. (17.00 Nws.). BRUSSEL 324 M. 12.00 Nws. 12.03 Muz. (12.10 Tuin bouwkroniek. 12.40 Weerber. en SOS ber. v. schippers). 12.55 Buiten! pers overzicht. 13.00 Nws, meded. schouw burgprogr. en SOS-ber. v. schippers. 13.20 Tafelmuz. 14.00 Nws. 14.03 Ka- mermuz. (15.00 Nws). 16.00 Nws. 16.03 Beursber. 16.09 Volksliedjes. 16.30 Voor oudere luisteraars. 17.00 Nws 17.15 Jazzmuz. 17.55 Weegschaal. 18.00 Nws. 18.03 Verzoekplaten. 18.28 Paarde sportuitsl. 18.30 Franse les. 18.35 Ver- keerswenken. 18.40 Muz. 18.45 Sportma gazine. 18.52 Taalwenken. 18.55 Muz 19.00 Nws. 19.40 Muz. 19.45 Syndicale kroniek. 19.55 Gram. 20.00 Kamermuz 22.00 Nws, De 7 Kunsten. 22.20 Lichte muz. (23.00 Nws). 23.40 Nws. 23.45 Lig ging van zeeschepen. Nederland I 18.45 NOS: De Woefs en de Lamaars. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 VARA: Coronation Street. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 VARA: Achter het Nieuws. 21.10 De heks van Haarlem (spel). 22.40 NOS: Journaal. 22.45 Schooltelevisie. Nederland II 18.45 NOS: De Woefs en de Lamaars. STER: Reclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. NOS: Kijken naar kinderen. NCRV: De avonturen van Tom Sawyer (serie). STER: Reclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. NCRV: Memorandum van een dokter (feuilleton). 21.10 De Hertog van Windsor. 21.45 Dodendans. 22.30 Avondsluiting. 22.45 NOS: Journaal. 18.51 18.55 19.00 19.04 19.30 19.55 20.00 20.15 20.20 NOS-NOT: School- Nederland I 10.45 en 14.00 televisie. 18.45 NOS: De Woefs en de Lamaars. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 AVRO: De rare vogels (serie). 19.30 TopPop. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 AVRO: Peyton Place (feuil!) 21.10 De Meneertjes. 21.11 Sportpanorama. 22.00 AVROs' Televizier-Magazine. 22.50 NOS: Journaal. 22.55 TELEAC: Modelbegrip in wetenschap en techniek les 5. Nederland II 18.45 NOS: De Woefs en de Lamaars. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 NOS: Den Haag vandaag. 19.09 Kunstrubriek. 19.30 KRO: De dwaze wereld van Tommy Cooper (serie). 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 KRO: Lisa. 21.10 Brandpunt Special. 21.35 De Klop op de deur- tv-feuill. 22.20 Gelijke kansen voor iedereen? 22.55 NOS: Journaal. t/\AfyUVUVWWWWWWW\AAA/WWVMWUVWUVWW\A#W\AAA/VMMWWWMW\A/MMVWVWWWWW\/MMVWVWMVWMWWIAAAAA/VMWVWWWM

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1970 | | pagina 7