LA BOHEME VAN PUCCINI
BIJ NEDERLANDSE OPERA
Regisseur Bodo Igesz: Van
bohémiens geen hippies maken
Keramiekcollectie Rust
blijft toch in ons land
Expositie van
Galerie-T naar
stads-musea
ofwel: hoe Mercedes dieselzuinigheid
met heel veel klasse combineert
Jonge mensen in
jonge rollen
Nog altijd volle
schouwburgzalen
Internationale
j A V RO-i j sshow
Stuk van Brecht
toch op scherm
Radio woensdag
Protest NTB bij
Holiday on Ice
Gejoel om naakt
Mutations'
TV dinsdag
TV woensdag
9
T.V. vanavond
VERMOEDELIJK NAAR
I DELFT EN MAASTRICHT
ANTONIO SEGU1
EN VELICKOVIC
in
Mercedes-Benz diesels
iesels(^^) omwi
omwille van comfortabele zuinigheid
DINSDAG 3 NOVEMBER 1970
HAARLEM In een tijd als deze, waarin men tracht het theater te ver
nieuwen en aansluiting zoekt met de gewijzigde normen van onze huidige
samenleving, lijkt het volkomen misplaatst om een heropvoering van de
„Bohème" van Puccini te creëren. Toch heeft de Nederlandse Opera Stich
ting drie jonge mensen gevonden, die zich met deze opgave hebben willen
belasten. De regisseur Bodo Igesz is 32, de decorman en kostuumontwerper
Neil Peter Jampolis 29 en de dirigent Roderick Brydon 31 jaar. Dit drietal,
zeer modern ingestelde theatermensen, peinst er echter niet over om te
trachten de „Bohème" in deze tijd te verplaatsen. Ze zijn ervan overtuigd
dat dit een onmogelijkheid is. Bodo Igesz zegt: „Je kunt van de bohémiens
geen hippies maken de Bohème moet de Bohème blijven". Roderick Bry
don meent: „Ik vind het ondenkbaar om Puccini te moderniseren. Het hele
verhaal is gebaseerd op de spreekwoordelijke armoede van de kunstenaar
in die tijd en het actualiseren van de situaties maakt de argumenten on
waar en ridicuul". De decorontwerper Jampolis sluit zich geheel bij deze
opvatting aan en tracht een toneelbeeld te scheppen dat zo nauwkeurig mo
gelijk past in Parijs anno 1830.
Ontroerende scènes
Zeven doodzonden
Amerikaanse Mimi
Tegen muziek op
geluidsbanden
Nfed. Danstheater
in Sadlers Wells
Dichter en journalist
|Loe Maas overleden
Komt u maar bij ons binnen. Gaat n er even rustig bij zitten. Dan
cijferen we het allemaal voor u uit. Hoeveel brandstofkosten zo'n
Mercedes 200 D of 220 D u wel bespaart. En
dat Mercedes dieselzuinigheid aan lange-
afstand rijders (30.000 of 40.000 per jaar)
een ail-in kilometerprijs geeft,
die niet hoger is dan die van
een 10.000 gulden benzine
auto. Zóveel dieselzuinig
heid gekoppeld aan pure
Mercedes-Benz allure (pro
beer maar eens hoe dat rijdt,
zit, stuurt, wendt en keert), dat
mag u gerust Diesel "Grand
Tourisme" noemen... Wanneer
komt u?
N.V. AUTOBEDRIJF VAN WIJK, Overveen, Bloemendaalseweg 329, tel.
023 32 62 50
GARAGE VAN MECHELEN, Hoofddorp, Marktplein 43, tel. 02503-6547
.«UWWWWWWVWUWWWWWW
De regisseur Bodo Igesz is ondanks zijn
uitheemse naam, geboren en getogen in
Amsterdam. Hij studeerde Frans aan de
universiteit, maar de liefde voor het thea
ter nam hem zo in beslag dat hij be
sloot zijn koers te wijzigen. „Er is maai
één plaats waar je alles over jet theater
te weten kunt komen en dat is de Juil
liard School of Music in New York. Fre
deric Cohen, de directeur van het opera
seminarium, nam mij onder zijn hoede en
door hem werd ik in het vak opera-
regisseur ingewijd. Verder heb ik gewerkt
onder Rennert, Zeffirelli, Barrault en Ca-
coyannis aan de Metropolitan Opera".
Ik kon het natuurlijk niet nalaten om
hem te vragen of hij nog meer Hollan
ders had ontmoet in de „Met"Alleen
Christine Deutekom zij heeft een ge
weldige Königin der Nacht gezongen, daar
wordt in New York nog steeds over ge
praat!" Mijn volgende vraag was; „Is
dit uw eerste Puccini opera? Hebt u de
Bohème gekozen, of bent u ervoor ge
vraagd?"
Igesz: De Opera Stichting was kennelijk
op zoek naar een jonge regisseur voor de
ze „Bohème". Uitgaande van de gedachte
dat het stuk speelt in een milieu van jon
ge kunstenaars, heeft men deze keer de
leiding willen opdragen aan jongelui, die
net als de hoofdpersonen, nog aan het be
gin van hun carrière staan. Ik zou liever
zijn gevraagd voor een moderne opera zo
als bijvoorbeeld „Die Bassariden" van
Henze of „Cardillac" van Hindemith of
„Die Jacobsleiter" van Schönberg, die ik
met Jampolis in Santa Fé gedaan heb
maar dat komt misschien nog wel.
Toen ik hoorde dat het de Bohème
moest worden heb ik het hele boek van
Henri Murger „La vie de Bohème" gele
zen en dat heeft mij enthousiast ge-
.aakthet is een prachtig boek u
moet het lezen".
De vier scènes, die door Giacosa en II-
lica voor het theater zijn bewerkt en die
door Puccini op muziek zijn gezet, vor
men een afgerond geheel. Vier vrienden
Rodolfo, een dichter, Marcel, een schilder,
Schaunard, een musicus en Collin, een
filosoof, bewonen een zolderkamer in Pa
rijs en leiden een vrolijk maar zeer ar
moedig leven. Zij hebben niet te eten.
Na een feestelijk gekregen maal beslui
ten de vrienden kerstavond te gaan vieren
in café Momus. Rodolfo echter blijft ach
ter om een artikel af te maken. Hij wordt
in zijn werk gestoord door geklop op de
deur en daar verschijnt Mimi, zij is ver
moeid en buiten adem van het trappen
Bodo Igesz, Roderick Brydon en
loanna Bruno bespreken een scène uit
La Bohème tijdens de repetities.
De Nederlandse Opera Stichting zal
de Bohèmegaan spelen, donderdag
avond gaat de eerste voorstelling in
Scheveningen in het CircustheaterDe
allereerste voorstelling vond plaats in
Turijn op 1 februari 1896. Puccini heeft
drie jaren aan deze opera gewerkt.
Het libretto werd hem verschaft door
de ervaren tekstschrijvers Giuseppe
Giacosa en Luigi Illica. Zij hebben
daarvoor vier gedeelten uit Henri
Murgers „Scènes de la vie Bohème"
gekozen. Hoewel het succes van de
première niet overweldigend was,
heeft de Bohème" toch spoedig een
vaste plaats veroverd op het reper
toire. Nog steeds is de „Bohème" een
opera die altijd weer volle zalen trekt.
Nederland 1. Ook vanvond de Woefs
en het journaal en daarna de Rare Vo
gels. Na de stuf en de beestjes de pop
in AVRO's Toppop. Het journaal
vormt de scheiding tussen de jeugd
en de volwassenen die naar Peyton
i; Place kijken. Een minuut voor de
meneertjes en dan de AVRO-specia-
5 liteit sinds Siebe van der Zee zich met
5 Sjoukje Dijkstra's prestaties ging be-
moeien. De sportredactie van de
i AVRO haalde een groot aantal be-
5 roemde ijssterren naar de kunstijs-
baan in Heerenveen en liet hen daar
een show weggeven, die klonk als een
klok. Er werden twee programma's
van gemaakt, waarvan het eerste
vanavond op het scherm komt. Me-
dewerkenden zijn onder meer de Ame-
rikaanse Misha Petkevitsch, de En-
j gelsman John Curry, de Amerikaan-
se kampioene Janet Lynn, het Ame
rikaanse kampioenspaar ijsdansen
Judy Schonmayer-Jmes Sladky, de
Oostduitse Son ja Morgenstern, haar
landgenoot juniorkampioen Jan
■Toffmann en nog enkele Amerikaanse
en Duitse paren. De rest van de
AVRO-dinsdag is voor Wibo van der
Linde en zijn Televizier-magazine. Na
het laatste nieuws alleen nog Teleac
met de cursus modelbegrip in weten
schap en techniek.
Nederland 2. Van de NOS de Woefs,
het journaal, de parlementaire ru
briek en Kunstsignhlering. Daarna is
het de beurt aan de KRO, die zoals
iedere dinsdag de hulp inroept van
Tommy Cooper om de kijkers te laten
lachen. Brandpunt Special laat de
oude hap van deze actualiteitenrubriek
aan het woord en dan is het tijd voor
't zesde deel van Jan Staals bewerking
van Ina Boudier-Bakkers bekende ro
man de Klop op de Deur. Tot slot van
deze KRO-avond het tweede deel van
Gelijke kansen voor iedereen, een do
cumentaire van Leo Akkermans over
de problemen van het onderwijs in Ne
derland. Onder de titel School en wer
kende jeugd wordt onder meer gespro
ken met een aantal oud-leerlingen van
een volksschool, die op bezoek gaan
bij hun oud-schoolhoofd.
(Van onze correspondent)
HILVERSUM. De televisie-adap
tatie voor de VPRO van „De zeven
doodzonden van de burgerman", ge
schreven door Bertold Brecht met
muziek van Kurt Weill, zal hoogst
waarschijnlijk toch dit seizoen worden
uitgezonden. Zoals bekend trof een
veto van Brechts weduwe, die geen
„bewerking" van haar mans stuk
wenste, de televisieversie van dit
mini-operaatje. De VPRO heeft nu
contact met mevrouw Brecht en heeft
goede hoop, dat zij toch toestemming
zal verlenen.
Vermoedelijk komt het programma
in december of januari op het scherm.
HILVERSUM I
7.00 Nws. 7.11 Het levende woord
7.16 Op het eerste gehoor. (7.25 Horen
en Zien; 7.30 Nws; 7.32 Hier en Nu).
8.00 Nws. 8.11 Verz.pl. (8.32 Nws; 9.00
jj riKaanse Kampioenspaar ijsuansen uij im,i ™u-Su.uumuUm, Gymn. voor de vrouw). 9.35 Water-
-UWtfWWWWWW/WAAW/WWWWA/WV\A/WW\/WWWWVWW<AWWAA>V<AH/WW<WWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW standen 9 40 VOOr kleUterS,
(Van onze kunstredactie)
HAARLEM. De in het algemeen
baanbrekende tentoonstellingen in Galerie-
T en de Amsterdamse dependance Jalmar
trekken reeds lang in ruime kring be
langstelling bij de directies van Neder
landse musea. Dit is vooral te danken aan
het lanceren van goede jonge buitenlandse
kunstenaars, die nog niet eerder in ons
land te zien waren.
Uit die belangstelling is nu samenwer
king ontstaan. De tentoonstelling van An
tonio Segui, wiens werk hier eerder te
zien was, zal in december in samenwerking
met de Stichting Hedendaagse Kunst van
de gemeente Utrecht worden georgani
seerd. Gelijktijdig in Galerie-T en in
Utrecht zullen Segui's nieuwste doeken
worden geëxposeerd. In Utrecht is de or
ganisatie in handen van de consulent voor
de beeldende kunst van de gemeente,
Wouter Kotte.
Deze expositie zal vervolgens worden
overgenomen door de stedelijke musea in
's-Hertogenbosch en Groningen.
Een expositie van Guido Biasi in het
komende jaar zal eveneens op dezelfde
wijze in een aantal steden te zien zijn.
De huidige tentoonstelling, die van Ve
lickovic, waarvoor veel belangstelling be
staat, gaat na afloop in Galerie-T naar de
stedelijke Hengelose kunstzaal.
Dezer dagen is de expositie van Velicko-
vic bezocht door de Joegoslavische am
bassadeur te Parijs., de heer Vejvoda in
gezelschap van zijn Haagse collega Milu
tinovic.
klimmen en bovendien is haar kaars uit
gewaaid.
De ontmoeting groeit uit tot een van
de meest aandoenlijke liefdesscènes uit de
opera-litteratuur. De meesterhand van
Puccini schreef hiervoor de beroemde aria
van Rodolfo: „Che gelida manino, se la
tasci riscaldar"
In het tweede tafereel zien wij de vrien
den weer bijeen met Mimi in hun midden
In het derde tafereel zoekt Mimi naar
Rodolfo die in een herberg bezig is met
het aanbrengen van wandschilderingen.
Mimi is dodelijk ziek en hij heeft de mid
delen niet om haar genezing te bekostigen.
Wanhopig maar vol liefde sluit hij Mimi
in zijn armen en voert haar terug naar
atelier.
Er wordt een veldbed voor Mimi ge
spreid. Mimi is gelukkig, Rodolfo zal al
tijd bij haar zijn en haar rust geven. Ze
zou nu willen slapen en glimlachend legt
zij het vermoeide hoofd op het kussen
zij slaapt invoor altijd.
Joanna Bruno, een jonge lyrische so
praan van de Julliard School, zal de
rol van Mimi zingen en Nancy Stokes
ook een Amerikaanse neemt de rol van
Musette op zich. Rodolfo wordt gezongen
door de Roemeense tenor Ion Buzea, Mar
cello door William Workman (Staatsope-
ra Hamburg), Schaunard door Marco
Bakker en Collin door Pieter van den
Berg.
De Nederlandse Operastichting zal
twaalf voorstellingen geven van La Bo
hème. In Scheveningen op 5, 7 en 8 no
vember in Amsterdam op 10, 12, 13, 16, 18
en 22 november, in Utrecht op 23 novem
ber, in Rotterdam op 26 november en in
Eindhoven op 28 november. De eerste acht
voorstellingen staan onder leiding van de
Engelse dirigent Roderick Brydon, de vier
laatste voorstellingen worden gedirigeerd
door Jochem Slothouwer.
De genoemde zangers zingen zes voor
stellingen (5-8-12-16-22-23 november). De
resterende zes voorstellingen (7-10-13-18
26-28 november) zullen worden gezongen
door een tweede bezetting met de Roe
meense zangeres Marina Krilovici als Mi
mi en Ermanno Mauro (Covent Garden)
als Rodolfo.
J. H. MOOLENIJZER.
AMSTERDAM. Het Rijksmuseum in
Amsterdam heeft maandagmiddag zijn
miljoenste bezoeker ontvangen. Het was
de secretaresse mej. Henriëtte Vermeulen
uit Rosmalen (N.-Br.). Zij kreeg een boek
werk over het Rijksmuseum en een
doorlopend toegangsbewijs. Verleden jaar
werd eind oktober dit bezoekersaantal
bereikt, doch toen waren er twee bijzon
dere tentoonstellingen in het museum.
Dit jaar zijn er geen bijzondere exposi
ties. Het bezoek aan het Rijksmuseum is
in tien jaar verdubbeld. In 1959 bezoch
ten nog geen half miljoen mensen het
museum.
AMSTERDAM. De vertegenwoordi
ger van de Amerikaanse ijsrevue Holiday
on Ice in Nederland heeft de Nederlandse
Toonkunstenaarsbond meegedeeld dat de
show niet door een orkest doch door ge
luidsbanden zal worden begeleid. De
NTB heeft telegrafisch tegen dit voorne
men geprotesteerd bij de directie van de
ijsrevue in New York, zo deelt de bond in
een communiqué mee. A.an de Ameri
kaanse Federatie van Musici is om solida
riteitsacties gevraagd.
Sedert 1967 bestaat er een verbod van
de Internationale Federatie van Musici
om mee te werken aan de vervaardiging
van geluidsbanden voor Holidy on Ice.
De banden -die men in Amsterdam wil
gebruiken zijn door onderkruipers in het
buitenland vervaardigd, aldus de NTB.
De directie van de RAI, die door de
NTB is benaderd, is volgens de bond
evenzeer diep teleurgesteld dat juist nu
bij het 25-jarig jubileum van Holiday on
Ice geen musici zullen optreden ondanks
het feit dat dit wel was aangekondigd.
De acties die de NTB in de komende
dagen onder het publiek zal gaan voeren
zijn dan ook niet tegen de RAI gericht,
aldus de NTB.
(Van onze correspondent)
HILVERSUM. De vermaarde kera
miekcollectie van de heer W. Rust in
Naarden gaat niet naar het buitenland.
Zaterdagmorgen heeft de heer Rust van
dr. D. F. Lunsingh Scheurleer, rijksin
specteur voor roerende monumenten,
schriftelijk bericht gekregen dat zijn col
lectie van zodanige betekenis wordt ge
acht dat zij in elk geval voor Nederland
behouden moet blijven en dus geen toe
stemming kan worden gegeven voor uit-
I voer naar Duitsland.
„Ik ben blij en ik vind het jammer",
zegt de heer Rust er zelf van. „Blij na
tuurlijk dat er een beslissing is. Blij ook
omdat er nu goede kansen zijn dat de
collectie in Nederland een behoorlijk on
derdak krijgt."
De heer Rust vertelt dan verder, dat
waarschijnlijk het belangrijkste deel van
zijn verzameling porselein, aardewerk en
steengoed in Delft wordt ondergebracht,
in een vleugel van het Prinsenhof, die
daarvoor geschikt zal worden gemaakt.
Delft heeft reeds enkele belangrijke col
lecties op dit gebied (Delfst aardewerk)
onder meer in het Rijksmuseum Lambert
van Meerten en een kleine gemeentelijke
verzameling.
Een klein deel van de Naardense ver
zamelmg wordt waarschijnlijk naar
Maastricht overgebracht, naar de stad
van Regout en de Kristalunie waar men
heel merkwaardig op dit gebied
nog vrijwel niets uit vroeger tijden heeft.
Nu zal men de Regout-specimina uit de
verzameling Rust en diens glas en kristal
krijgen.
Voor Bayreuth vormt de beslsissing
van de rijksinspecteur natuurlijk een te
leurstelling: men was in deze Duitse stad
bereid aan het geheel een zeer royaal
onderdak te verlenen.
MAASTRICHT. In Maastricht is
maandag na een langdurige ziekte de
dichter en journalist Loe Maas overleden.
Loe Maas, geboren in Maastricht," is 59
jaar geworden. Hij was als kunstcriticus
verbonden aan het dagblad De Nieuwe
Limburger. Behalve enkele dichtbundels
schreef hij teksten voor kindertoneel.
Victor van Vriesland nam gedichten
van Loe Maas op in zijn „Spiegel van de
Nederlandse poëzie".
LONDEN. Een gedeeltelijk naakt
ballet van het Nederlands Dans Theater
is bij de eerste voorstelling in Londen in
het Sadler's Wells Theatre begroet met
gejoel en gejouw omdat een aantal van
de toeschouwers niet op het toneel kon
kijken.
Voor de eerste voorstelling van „Mu
tations" van Hans van Manen waarin
vier naakte mannen en een naakte vrouw
voorkomen had de Nederlandse bal
letgroep het toneel van het theater ver
groot, de zaal in, waardoor de mensen
op de eerste rij en op de achterste rij
van het balkon noet konden zien wat er
op het toneel gebeurde. Ze begonnen te
roepen „We kunnen niets zien ga ver
der naar achteren op het toneel". Ze
klapten in hun handen en richtten spreek
koren aan, maar de Nederlandse dan
sers trokken er zich niets van aan.
De rest van de toeschouwers gaf het
ballet met zijn elektronische muziek een
warme ontvangst.
De wereldpremière in Londen van
Hans van Manen's „Twice", dat tegelij
kertijd de dansbewegingen in vergrote
filmbeelden weergeeft en waarvoor Van
Manen de muziek gebruikt van vier recen
te tophits, wordt vooral geprezen om de
belangwekkende met energie uitgevoerde
ideeën. Dit luchthartige ballet levert het
bewijs, zegt de Times, dat het Nederlands
Danstheater niet in een bepaalde vorm
vastroest.
ADVERTENTIE
)iesel GT
standen. 9.40 Voor kleuters. 9.55 Muz.
lezing. 10.20 Voor de vrouw. 11.00 Nws.
11.03 Aktua-Magazine. 11.55 Meded.
12.00 Van twaalf tot twee. (12.22 Wij
van het land; 12.26 Meded. t.b.v. land
en tuinbouw; 12.30 Nws; 12.41 Actua
liteiten; 13.00 Raden maar). 14.00
Huisbezoek. 14.10 Mod. en klass. muz.
15.00 In 't zilver. 16.00 Nws 16.03 Voor
kleuters. 16.15 Hoorspel. 16.30 Jeugd
land. 17.30 En Bloc. (Overheidsvoorl:
17.50 Tekst en uitleg. 18.30 Nws). 19.00
Openbaar Kunstbezit. 19.10 Lichte
muz. 19.30 Dankuur voor gewas en ar
beid. 20.30 Holland Festival 1970. 22.00
Oude muz.instrum. 22.30 Nws. 22.38
Meded. 22.43 Cosa Nostra. 23.55 Nws.
HILVERUM II
7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn. 7.20
Dag woensdag. (7.33 Van de voorpag.)
7.54 Deze dag. 8.00 Nws. 8.11 Actuali
teiten. 8.22 Dag woensdag. 9.00 Om de
koffie. 9.40 Schoolradio. 10.45 Voor
kleuters. 11.00 Nws. 12.00 Strijkorkest.
12.25 Oude jazz- en amusm.muz.
13.00 Nws. 13.11 Actualiteiten 13-25
Steaua BoekarestPSV. 15.20 Speel
ruimte. (16.00 Nws). 17.55 Meded,
18.00 Nws. 18.11 Actualiteiten. 18.20
Uitz. G.P.V. 18.30 Klink Klaar, zonder
nonsens. 19.30 Nws. 19.35 Buitenl.
weekoverzicht. 19.45 Lichte muz. 19.55
FC Basel—Ajax. 21.50 Orkestmuz.
22.30 Nws. 22.40 Actualiteiten. 22.50
Jazz Magazine. 23.25 Radio Kameror
kest. 23.55 Nws.
HILVERSUM IH
9.00 Nws. 9.02 Zing, zing, zing. 10.00
Nws. 10.03 Pers Vers. 11.00 Nws. 11.03
Gospelsound. 12.00 Nws. 12.03 Zet 'm
op. (13.00 Nws; 13.03 Journaal). 14.00
Nws. 14.03 Gimmick. 15 00 Nws. 15.03
Arbeidsvitaminen. 16.00 Nws. 16.03
Lichte pl. (17.00 Nws., 17.02 Journaal).
BRUSSEL 324
14.03 Schoolradio. 14.25 Amusm.muz.
14.30 Klankbeeld. 14.50 Intermezzo.
15.00 Nws. 15.03 Voor de kinderen .15.15
Idem. 16.00 Nws. 16.03 Beursber. 16.09
Folklore. 17.00 Nws. 17.15 Jazzmuziek.
17.55 Weegschaal. 18.00 Nws. 18.03
Verz.pl. 18.20 Lekenmoraal en -filoso-
fie. 18.50 Sportmagazine. 18.55 Taai-
wenken. 19.00 Nws. 19.40 Intermezzo.
Nederland I
18.45 NOS: De Woefs en de Lamaars.
18.51 STER: Reclame.
18.55 NOS: Journaal.
19.00 STER: Reclame.
19.04 AVRO: De rare vogels (serie).
19.30 TopPop.
19.55 STER: Reclame.
20.00 NOS: Journaal.
20.15 STER: Reclame.
20.20 AVRO: Peyton Place (feuill.)
21.10 De Meneertjes.
21.11 Sportpanorama.
22.00 AVROs' Televizier-Magazine.
22.50 NOS: Journaal.
22.55 TELEAC: Modelbegrip in
wetenschap en techniek les 5.
Nederland II
18.45 NOS: De Woefs en de Lamaars.
18.51 STER: Reclame.
18.55 NOS: Journaal.
19.00 STER: Reclame.
19.04 NOS: Den Haag vandaag.
19.09 Kunstrubriek.
19.30 KRO: De dwaze wereld van
Tommy Cooper (serie).
I 19.55 STER: Reclame.
20.00 NOS: Journaal.
I 20.15 STER: Reclame.
20.20 KRO: Lisa.
21.10 Brandpunt Special.
21.35 De Klop op de deur- tv-feuill.
22.20 Gelijke kansen voor iedereen?
22.55 NOS: Journaal.
Nederland I
10.45 NOS-NOT: Schooltelevisie.
17.00 AVRO: Kinderprogramma.
18.00 Samenvatting Steaua Boekarest-
PSV.
18.45 NOS: De Woefs en de Lamaars.
18.51 STER: Reclame.
18.55 NOS: Journaal.
19.00 STER: Reclame.
19.04 NOS: Den Haag vandaag.
19.09 Vrijuit.
19.30 IKOR-CVK-RKK: Kenmerk.
19.55 FC Basel-Ajax.
20.45 Journaal.
22.15 Studio Sport, samenvatting FC
Twente-Eskisehir.
22.50 Eigentijds.
23.20 Journaal.
Nederland II
18.45 NOS: De Woefs en de Lamaars.
18.51 STER: Reclame.
18.55 NOS: Journaal.
19.00 STER: Reclame.
19.04 AVRO: Geheimen der Zee.
19.55 STER: Reclame.
20.00 NOS: Journaal.
20.15 STER: Reclame.
20.20 AVRO: Bindingen (spel).
20.50 Spoon River.
I 21.10 The Fabulous Yusef.
I 21.35 INFO.
I 22.00 NOS: Journaal.