Vredelievendheid van Bondarchuk slechts sporadisch te zien in spektakelfilm SLAG BIJ WATERLOO FILMS IN AMSTERDAM Dracula zonder griezels Haagse regionale T.V. vanavond omroep maakt proefopnamen Biljarttoernooi uit Amersfoort TSE IN MICKERY Meest verkochte boeken in oktober Radio zaterdag Esso, TV zaterdag a. Jacq. Franky TV vrijdag VRIJDAG 20 NOVEMBER 1970 AMSTERDAM Als over enige tijd het beroemde schilderij van J. W. Pieneman „De slag bij Water loo" na restauratie weer te zien zal zijn in het Rijksmuseum te Amster dam, zullen de bezoekers in verstilde vorm het moment kunnen bekijken, waarop Wellington de verheugende tijding te horen heeft gekregen dat de Pruisische legers onder Blücher op komst zijn om hem uit een benarde positie te redden. Tegen oorlog Militair gebeuren Kelly's herboren N achtv oor stellingen Filmmuseum Dorus' nieuwste kreatie: 'n elpee met dertien liedjes, zó Dorus als Dorus maar kan zijn. Echte luisterliedjes. Een leuk kado-idee. Alleen te koop bij Esso-verkooppunten, waar u de Dorus-pop ziet staan. f3,90 Esso service gaat steeds verder Pieneman die in 1824 dit gigantische stuk schilderde, had ongeveer 50 vierkan te meter linnen nodig om een onderdeel van een minuut uit de voor Europa zo beslissende slag te vereeuwigen, Sergei Bondarchuk doet dat in zijn film op en kele meters celluloid die dit ogenblik van zegepraal even snel over het doek jagen als het in werkelijkheid moet hebben ge duurd. In de film geen geposeerd tafereel met verheugde Engelse officieren die zich om de te paard gezeten Wellington groe peren, geen gewonde prins van Oranje die op een Nederlandse verbeelding van de slag natuurlijk niet mocht ontbreken en geen gewonde generaal De Lancey, „in wiens stervend oog men de vertroos tende zelfvoldoening van niet overwon nen te sterven bespeurt." De Russische filmer heeft zich in zijn uitbeelding van de verbeten strijd die op 18 juni 1815 in het Belgische landschap werd uitgevochten, geconcentreerd op de twee hoofdfiguren uit het historisch ge beuren: Napoleon en zijn Engelse tegen stander Wellington. Het is op het eerste gezicht wat vreemd die belangstelling voor heroïsche figuren bij een man die in zijn eerste film „Het lot van een mens" zich zo duidelijk tegen de oorlog en voor een menselijke samen leving uitsprak, een man bovendien die eerder al als acteur steeds genuanceerde en intelligente rollen ambieerde te spelen, zoals dr. Dymov in „De sprinkhaan" van Tsjechov of de Moor in „Othello". Voor velen kwam daarna als eerste verrassing Bondarchuk's voorliefde om „Oorlog en vrede" naar de roman van Tolstoi te ma ken. De film verscheen in vier afleverin gen en werd hier sterk bekort en met weinig succes vertoond. Niettemin gaf Hollywood er een Oscar aan als beste buitenlandse film en ver schillende critieken, hoewel niet onver deeld prijzend, moesten toegeven dat de onmogelijke taak om een dergelijk litte rair meesterwerk in filmtermen te verta- DEN HAAG. De Stichting Haagse Regionale Omroep is begonnen met het samenstellen van voorbeelden van regionale radio- en tv-uitzendingen. Bij het samenstellen van de proefpro- gramma's wordt niet gestreefd naar het maken van dag- of avondvullende uitzendingen, maar van programma- blokken, die een regionale aanvulling betekenen voor wat de Nederlandse Omroepstichting biedt, zo deelt het I bestuur van de stichting mee. De stichting wil uitzendingen tot I stand brengen van voor de Haagse agglomeratie (waartoe naast Den Haag ook Wassenaar, Voorburg, Rijs- 1 wijk, Zoetermeer, Leidschendam en Nootdorp behoren) bestemde radio- en I tv-programma's van kunstzinnige, op voedkundige of voorlichtende aard, zonder partijpolitiek of confessioneel kenmerk. Volgens de heer Chr. J. Buijtendijk, lid van het stichtingsbestuur zou met de op geluids- en beeldband op te ne men proefprogramma's een serie proef- uitzendingen moeten worden gegeven. De technische mogelijkheden acht hij daarvoor in Den Haag geen enkel probleem. Er zijn namelijk rond 8.000 aansluitingen op het CAS-systeem, met dieverse kanalen, en studio's zijn er in Den Haag eveneens. Voor uitzendin- gen van een Haagse regionale omroep is echter ook een algemene maatre gel van bestuur nodig, aldus de heer Nederland 1. Het is vandaag de Evangelische Omroep, die na de Woefs en het journaal haar boodschap mag brengen. Eerst het 3e deel van de bijbelquiz, waarin vanavond Gel derland en Limburg in de slag komen en vervolgens de Wraak van Cho Linn, een film van de Lutheran TV in Mis souri. Na het journaal van acht uur gaat de KRO verder met de 4e aflevering van de Baron van Münchhausen. Brand punt komt met actualiteiten alvorens de absurde humor van de Wrekers de aandacht vraagt. Het KRO-program- ma vindt zijn besluit in de rubriek Riskante Kerk, waarin Jan Braakhuis een portret tekent van een Afrikaanse priester uit Oeganda en Frans Wijsen spreekt met pater Theo van Asten, generaal overste van de Witte Paters in Rome. Na het laatse nieuws ver volgt Teleac de cursus vergadertech niek met de 4e les. Nederland 2. Tussen de Woefs en half acht van de NOS het journaal en de vrijdagse rubriek Ter Visie met allerlei politiek en parlementair nieuws. De AVRO neemt de dienst om half acht over met de rubriek Verkeersbeeld, waarin Frans van Hou- tert en Fred Hagenaar allerlei pro blemen behandelen, die te maken hebben met verkeer, auto's en alles wat maar meer met de weg te ma ken heeft. Aansluitend aan het journaal de Buijtendijk. ADVERTENTIE len met grote zorgvuldigheid en trouw aan het origineel volbracht was en dat de geest van Tolstoi geen geweld was aan gedaan. Dat werd dan onder meer aange toond met een citaat uit Tolstoi dat als motto diende, waaronder de film werd uitgebracht en dat luidde: „Nu de boze geesten samenspannen en een macht vor men, moeten eerlijke mensen hetzelfde doen." Opnieuw dus een anti-oorlogstendens, opnieuw humanitaire opvattingen, hoewel dat je ook maar één moment de bloedzui- de hoogtepunten van de film door de gende graaf zelf ziet; Dracula, zonder ook spectaculaire veldtocht van Napoleon maar een griezelige of actievolle hande naar Rusland met de veldslagen bij Img. De groep Tse (een groep Argentij- Schöngraben en Austerlitz, de nederlaag nen die in Parijs woont) heeft als een bij Borodino en de terugtocht van de ver- vampier al het bloed uit het boek Dra- J I Piilfl" wPtrp'PTftirpn Ptl van lipt. nvpirnlnfse slagen Franse legers gevormd werden. DE AMSTERDAMSE bioscoopagenda ziet er wat rustiger uit dan vorige week toen er een explosie van belangrijke en opzienbarende films plaatsvond, maar ook ditmaal is er toch een duidelijke ten dens waarneembaar om voor het einde van het jaar grote opruiming te houden onder de groeiende voorraad film-im port die zich door lange, soms maanden lange prolongaties hier en daar aanzien lijk heeft opgestapeld. Zo heeft De Uitkijk na meer dan zes tig weken, afscheid genomen van „Easy rider", waardoor het doek vrijkwam voor een bescheiden Franse productie, „Paul en Marianne" van Diurka Medveczky met Jean-Pierre Léaud en Bernadotte La font. Terwijl het Leidseplein Theater „Getting straight" van zijn programma heeft gevoerd en er „Heil in the Pacific" van John Boorman met Lee Marvin en Tushiro Mifune voor in de plaats heeft genomen. En op het- Rembrandtplein, dat wel gauw in Caransaplein herdoopt zal wor den, kan men terecht bij een Franse grie zelfilm „Het slot der verloren vrouwen" van Claude Mulot, waarin een door brand geschonden vrouw wraak neemt op de mooie dingen in haar omgeving. Evenals over „Heil in the Pacific' waarin een Amerikaanse en Japanse mi litair de oorlog overleefd hebben op een verlaten eiland in de Stille Zuidzee en een strijd op leven en dood met elkaar voeren, om het naakte bestaan, hebben we ook al uitvoerig bericht over Ken Rus sell's „Women in love" naar de roman van D. H. Lawrence die nu in Tuschinski een weinig passend onderdak heeft ge vonden. ZODAT ALS ENIGE, grootaangekon- digde première „Kelly's heroes" van Brian G. Hutton in City overblijft. Geen opzienbarend filmwerk, meer een her haling in iets gewijzigde vorm van „The dirty dozen" en dergelijke met zinloze moorden volgestopte oorlogsfilms, waar in het gevarieerd doden tot een weinig verheven vorm van „entertainment" ge proclameerd wordt. In „Kelly's heroes" hier „Goud voor de dapperen" geheten gaat het niet eens meier om het een of ander strategisch belangrijk punt dat door een groepje desperado's ten koste van veel bloed en lijken op de vijand veroverd wordt, Kelly's heroes zijn simpelweg uit op een grote voorraad goudstaven die de Duitsers bij hun snelle terugtocht in een Franse bank hebben moeten achterlaten Als Kelly (gespeeld door Clint East wood) achter dit geheim komt, organi seert hij met een stelletje strijdmakkers dat eveneens wat beter van de oorlog hoopt te worden, een onwaarschijnlijke expeditie dwars door de vijandelijke li nies om de goudschat te bemachtigen Een waanzinnige onderneming die veel slachtoffers eist ook onder de burgerbe volking, maar met succes bekroond wordt als het stadje, waar zich de bank be vindt, de bevrijding viert, want Kelly en zijn mannen worden voor een vooruitge schoven post van de Amerikanen aange zien vertrekken de bankrovers onop gemerkt langs een zijstraatje in de rich ting Zwitserland met hun buit. De film is duidelijk bedoeld als een groteske grap waarbij de perfecte bankroof ditmaal voor de variatie tegen de achtergrond van een oorlog plaatsvindt. Zowel Clint Eastwood die het brein achter de roof speelt als Donald Sutherland (bekend als Haviksoog uit M.A.S.H.) die een clandes tiene handel in oorlogstuig en legervoor- raden drijft en zelfs op een gegeven ogen blik over een complete Bailey-brug kan beschikken, demonstreren opzichtig de ironiserende kant van het verhaal. Niet temin moet het maken van effectieve grappen in een bloedig-ernstige situatie als oorlog voorbehouden blijven aan en kele spitse geesten die het oorlogsbedrijf aldoende willen ridiculiseren. En tot die hoogte reikt regisseur Brian Hutton be paald niet. KRITERION GAAT door met het voor nemen (ter gelegenheid van zijn 25-ja- rig jubileum) op vrijdagnacht films te vertonen die destijds van publiekszijde niet de aandacht gekregen hebben die ze verdienden. Ditmaal zijn „Ma nuit chez Maud" van Eric Rohmer, „II deserto ros so" van Michelangelo Antnioni en „Hier- onymus Merkin" van Anthony Newley aan de beurt. Een even veelzijdig als o- verladen programma dus, te veel eigen lijk om in één nacht te verstouwen. Za terdagnacht herhaalt Kriterion Melville's Le deuxième souffle." Opmerkelijke nachtvoorstellingen zijn verder „De vrouw in het zand" in Bio en „Houdt de treinen in het oog," de onovertrof fen Tsjechische film van Jiri Menzel in het Leidseplein Theater. DE NEDERLANDSE filmpionier Ernst Winar wordt ter gelegenheid van het feit dat hij een halve eeuw in steeds wis selende functies het filmvak trouw is ge huldigd in het Filmmuseum met een pro gramma van Nederlandse films die alle op zijn naam staan. Winar die in 1920 zijn filmcarrière be gon met het spelen van jeune-premier rollen in Duitse films, kwam in het be gin van de dertiger jaren naar ons land waar hij in '35 twee speelfilms maakte „De kribbebijter" en „Op stap" en een serie korte films over toenmalige be roemheden van de lichte muze als Louis en Heintje Davinds, Fien de la Mar en Sylvain Poons. De serie werd het Ne- derlandsche Cabaret-Album genoemd en wordt nu ook in zijn geheel vertoond tij dens de voorstelling van woensdag a.s waarop eveneens „Op stap" integraal en van „De kribbebijter" een fragment van een half uur worden vertoond. Een avond je dus van jeugdsentiment of van ken nismaking met hoe er 35 jaar geleden in de Amsterdamse Cinétonestudio's ge werkt werd. De daaropvolgende donderdagavond is geheel gewijd aan een twee uur durende film met Greta Garbo uit 1927. „Flesh and the devil" luidt de veelbelovende ti tel van deze eerst Garbo-film onder re gie van Clarence Brown die er in totaal zeven met de onvergetelijke filmdiva maakte. Het was Carbo's derde Ameri kaanse film nadat haar Europese werk. „Gösta Berling" uit 1924 en „Die freudlo se Gasse" uit '25 de aandacht van Holly wood had getrokken. CHARLES BOOST. Niet Pieneman, maar Bondarchuk toont hier een pathetisch moment rond het Franse vaandel tijdens de slag bij Waterloo. LOENERSLOOT. Dracula, zonder cula" weggezogen en van het overblijfsel een waanzinnig stuk theater gemaakt. Gisteren was het voor het eerst in het Mickerytheater in Loenersloot te zien, Maar daaromheen speelden zich ten- ln Dracula ziet men niet de saillante minste nog de belevenissen af van de fa- passages uit het bekende verhaal, maar milies Rostov en Bolkonsky en de liefdes- alles wat er tussenin gebeurt: het aanrei- verwikkelingen tussen Natasja Rostova ken van een brief uit Dracula's kasteel, en haar beide aanbidders, Andrej het wegkwijnen van een dame, de be- Bolkonsky en Anatole Koeragin. Bij „Wa- raadslagingen van een drietal heren om terl-oo" is deze afleidende manoeuvre Dracula uit de weg te ruimen. Ternau- naar het menselijke vlak niet mogelijk, wernood is de toeschouwer in staat het de film concentreert zich geheel en al op eigenlijke Dracula-verhaal zelf in te vul het militaire gebeuren en voegt slechts len. een kort stuk verklarende voorgeschie- De vele scenes zijn kort, maar van een denis toe aan de eigenlijke slag. tot het uiterste ingetogen traagheid^ De gebaren lijken allemaal vertraagd; de ge- Onder de titels doorzien we hoe de ge- zichten zijn volslagen uitdrukkingsloos; neraals onder Ney na de mislukking in de ogen kijken in een ver niets. Men is Rusland Napoleon tot abdicatie dwingen gekleed in kleurrijke, zeer buitenissige en hem naar Elba verbannen, waarna de mini-kostuums en draagt soms groteske film-zelf kan beginnen met Bonaparte's pruiken, de make-up is overdadig; het ge- glorieuze terugkeer in het vaderland en heel wordt gehuld in felle rode, blauwe, zijn ontmoeting met Ney, die met een soms groene belichting. De scenes lijken leger is uitgestuurd om het beest te van- op romantische prentbriefkaarten van de gen maar na korte aarzeling naar zijn Jaren twintig. Voeg daarbij het feit, dat vroegere keizer en aanvoerder overloopt, de Argentijnen de dialoog m een emotie- Bondarchuk weet verrassend snel en loos Engels spreken; Engels echter met exact door de geschiedenis te marcheren een zwaar accent, waardoor de tekst al exau uuui uc e Hrin- even onwerkelijk wordt als de aankle- om tot de kern vanzjn rp ding. Allemaal het werk van regisseur £®n\ schuwt daarlnj e n E Alfredo Rodriguez Arias, die hiermee het thetiek met, wat ook moeilijk te vermij- anü_theater zegt na te streven. Dat lukt den was met een acteur als Rod at g aar(jjg want je kunt van deze pop-artach- die Napoleon speelt, eigenzinnig en in ee ,jeca,^entie (Engelsen gebruiken de zeer persoonlijke opvatting. Naast Napo- onvertaaibare uitdrukking „camp" in zo'n leon, Ney en een scherp geprofileerde gevai) genieten en het tegelijkertijd vol- Wellington van Christopher Plummer I sjagen overbodige nonsens vinden. Tse worden slechts enkele figuren schetsma tig aangegeven (onder anderen Lodewijk de 18de door Orson Welles) die in het verdere verloop nog iets te zeggen krij gen. Maar hoofdzaak blijft de structuur van een veldslag die nog met cavalerie, ka nonnen, geweren en sabels wordt uitge vochten. De opstelling der legers, het kie zen van positie, het aftasten van eikaars zwakke plekken, de kleine toevallighe- I den die beslissend het verloop van de strijd blijken te zullen bepalen, dat alles levert een spannend schouwspel op met emotionele hoogtepunten en slechts een enkele verwijzing naar Bondarchuks vre delievendheid, zoals in de scène met een soldaat die het gebeuren zinloos vindt of in de uitspraak van Wellington tegen het einde dat alleen een verloren veldslag erger is dan een gewonnen. Maar overi- j gens moet producent Dino de Laurentiis voor deze mammoet-produktie alleen aan Bondarchuk gedacht hebben vanwege zijn gevechtsenscèneringen uit „Oorlog en vrede". CH. BOOST AMSTERDAM. De boeken die in del maand oktober het meest werden verkocht zijn: 1. C. Huelsenbeck, Jan Louman, An ton Oskamp: het rode boekje voor scho- I lieren; 2. Max Ttailleur: Pot voor meneer; 3. Harvey Cox: Het narrenfeest; 4. Ina Boudier-Bakker: De klop op de deur; 5. M. Toonder: Een eenvoudige doch voed zame maaltijd; 6. J. L. Klink: Kind en ge loof; 7. Annie Romein-Verschoor: Omzien in verwondering; 8. Peter Vos: Beesten kwartet; 9. Jan Wolkers: Turks fruit en 10. Treeske Blase en Anneke Hohman:| Plant-aardigheden. Dit lijstje werd opgesteld door de Col- I lectieve Propaganda van het Nederlandse Boek op basis van gegevens van een vijf tigtal boekverkopers. KADO'S KIEZEN is moeilijk, ook met Sint Nicolaas Het gaat om de goede smaak van gever en ontvanger. Laat u daarom geheel vrijblij vend. maar deskundig voor- lichten bij HOFJUWELIER Grote Houtstraat 109 Tel. 31 10 3£ Haarlem laat haar toeschouwers met verwarrende, tegenstrijdige gevoelens zitten. Na de pauze voert de groep het stuk „Godin" op, een ritueel rond een Mexi caanse vruchtbaarheidsgodin. De godin, gespeeld door een man, staat op enorme steltschoenen en is gekleed in een vreemdsoortig blauw, breeduitstaand ge waad. Twee dienaressen zijn hetzelfde uitgedost. Verder ziet men twee gaucho's en een schaars in het wit gehulde danse res, die het volk voorstellen. Tenslotte is ei een Jezus-achtige jongeman, die ge kleed in de mooist gesneden maxi-jurk van het seizoen een dansje waagt met de Godin, die hem vervolgens doodt. Al les moet aan haar geofferd worden, van Argentijnse carbonaadjes tot de jungle fauna van Zuid-Amerika. Zij heeft nooit genoeg, ook aan die man niet. Eenzaam en verschrikkelijk blijft zij achter. De simpele teksten worden verhevigd en rit misch gesproken; de bewegingen zijn plechtig. Ze werden echter gehinderd door de kleine afmetingen van het Micke- ry-podium. Dat zal beter uitkomen als de inmiddels wereldberoemd geworden groep Tse op 6 december naar de Haarlemse Stadsschouwburg komt. J. HEIJER maandelijkse actualiteitenrubriek Tele- vizier-supplement, waarin Wibo van der Linde een bepaalde actualiteit uit diept, zoals alle actualiteitenrubrie ken tegenwoordig doen. Hoofdschotel van de avond is de extra uitzending van AVRO's Sportpanorama. In de sporthal aan de Boogschutter in Amersfoort strijden teams uit ver schillende landen om de Europese titel pentathlon. Op vier tafels wordt tegelijk gespeeld in de spelsoorten li- bre, bandstoten en de kaders 47/2 en 71/2. De beste spelers uit Europa ko men aan stoot. Het commentaar wordt gegeven door Cees van Oosterhout en Ruud ter Weyden. In deze aflevering van Sportpanorama voorts opnamen van de bokswedstrijd om de wereld titel tussen Joe Frasier en Bob Fos ter, die woensdagavond werd gebokst. Een minuutje Meneertjes en dan is het tijd voor Willem Duys en zijn populai re uitzending Voor de Vuist weg, waarin ongetwijfeld weer vele gasten rond de goudvissenkom geschaard zullen zitten. HILVERSUM I. 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord. 7.16 Op het eerste gehoor. (7.25 Ho ren en Zien. 7.30 Nws; 7.32 Hier en Nu). 8.00 Nws. 8.11 Te Deum Lauda- mus. 8.30 Nws. 8.32 Voor de vrouw. 9.00 Theol. Etherleergang. 9.35 Water standen. 9.40 Gymn. voor de vrouw. 9.50 Muz. in vrije tijd. Studentenorkest V. U. 10.20 Inspraak. 11.00 Nws. 11.03 Lezing. 11.15 Solarium. 11.55 Meded. 12.00 Zonder grenzen. 12.10 Uit Balans. 12.14 Marktber. Overheidsvoorl t.b.v. land- en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.41 Ac tualiteiten. 12.50 Buitenl. commentaar. 13.00 Christian Science. 13.15 Vliegende schijven. 14.00 P.M.: Veel plaatjes. (16.00 Nws). 16.30 Inzet. 17.00 HIRO- Magazine. 17.30 Echolood. 18.30 Nws. 18.41 Actualiteiten. 19.00 Springplank. 19.30 Volksliedjes. 20.00 Verzoekplaten- 22.00 Luister Trip. 22.25 Avondgebed. 22.30 Nws. 22.40 Meded. 22.42 Goal. 23.55 Nws. HILVERSUM II. 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn. 7.20 Z.O. (7.33 Van de voorpagina; 7.54 De- dag; 8.00 Nws; 8.13 Actualiteiten; 10.10 Ombudsman.) 10.30 Werkgeven en- nemen. 10.50 Ned. chansons. (11.00 Nws). 11.15 Afrikaanse kroniek. 11.35 Hallo-Volluk! 12.30 Tussen start en fi nish. 13.00 Nws. 13.11 Varia. 13.13 Ac tualiteiten. 13.23 Dit is het begin. 14.30 Jazz Magazine. 15.00 Luisterpro gramma. 16.00 Nws. 16.03 Hobby- scoop. 16.15 (S) De Staalkaart. 17.55 Mededelingen. 18.00 Nws. 18.11 Actuali teiten. 19.20 V.V.D. 18.30 Lieve Tante Truus! 19.05 Nou, en19.30 Nws. 19.35 De Scala 1918-1926: operamux. 20.15 De Orkesten en Koren 25 Jaar. 22.30 Nws. 22.40 Driester. 23.15 (S) Hoe later op de avond23.40 Molecu len. 23.55 Nws. HILVERSUM III. 9.00 Nws. 9.02 Djinn. (10.00 en 11.00 Nws.) 12.00 Nws. 12.03 Gevraagde pla ten. 13.00 Nws. 13.03 Pop(pen)cast. 14.00 Nws. 14.03 Nee, we noemen geen namen. (15.00 Nws). 16.00 Nws. 16.03 Sportshow. (17.00 Nws). ADVERTENTIE Nederland 1 18.45 NOS1: De Woefs en de Lamaars. STER: Reclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. E.O.: Daad bij het woord. De wraak van Cho Linn. STER: Reclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. KRO: Baron van Münchhausen Brandpunt. De Wrekers (serie). Riskante Kerk. NOS: Journaal. TELEAC: Vergadertechniek. 18.51 18.55 19.00 19.04 19.29 19.55 20.00 20.15 20.20 21.05 21.35 22.25 22.55 23.00 Nederland H 18.45 NOS: De Woefs en de Lamaars. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 NOS: Ter Visie. 19.30 AVRO: Verkeersbeeld. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 AVRO: Televizier - Supplement 20.45 AVRO's Sportpanorama. 21.35 De Meneertjes. 21.36 Voor de vuist weg. 22.45 NOS: Journaal. Nederland I 09.30 TELEAC: Nascholing huisartsen. 10.00 Modelbegrip in wetenschap en techniek (8). 10.30 Vergadertechniek. 11.00 The seventh key. 15.30 E.O.: Kinderprogr. 16.00 NOS: Journaal. 16.02 VARA: Dagje ouder. 17.00 Kinderprogr. 18.45 NOS: De Woefs en de Lamaars. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 VARA: Hier is Lucy. 19.30 Koning Klant. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 VARA: Een van de Acht. 22.00 Pen O (film). 22.50 Achter het Nieuws. 23.15 NOS: Journaal. 23.20 Biljarten. Nederland II 18.45 NOS: De Woefs en de Lamaars. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS'; Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 NCRV: De avonturen van Tom Sawyer. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 NCRV: De regels van het spel. 21.30 Zeskampshow 22.20 Actie. 23.05 Koorzang en voordracht. 23.15 NOS: Journaal.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1970 | | pagina 17