The Rape of van Britten in te koele stijl i Waardering in Duitsland voor „Nader tot u" van Gerard van het Reve Muziekcentrum Utrecht op de lange baan Limburgse actualiteit trekt veel luisteraars REUMATISCHE- EN SPIERPIJNEN NEDERLANDSE OPERA STICHTING GAF PREMIÈRE IN DE KLEINE KOMEDIE Eerste speelfilm van „amateur" Jan Dorresteijn Saskia en Serge zonder voorronde naar Dublin Touch of evil van Orson Welles NOS-TV ZAL BEETHOVEN HERDENKEN T.V. vanavond Sparta-Bayern in Studio Sport en hoofdfilm Radio donderdag TV woensdag TV donderdag WOENSDAG 9 DECEMBER 1970 9 13 i Wëb S s 9 s i&TJI sfe a s 'J g is| ut «is'-ii: S *5 ga .5 S. AMSTERDAM In de Kleine Ko medie werd gisteravond de eerste voorstelling gegeven van „The Rape of Lucretia" van Benjamin Britten door de Nederlandse Opera Stichting. In mijn voorbeschouwing heb ik on der meer de inhoud van deze opera besproken. Ik besloot met de wens dat het zo druk zou worden, dat de bezoe kers elkaar in de weg zouden lopen. Dat kan heel gauw het geval zijn in de Kleine Komedie, want veel ruimte is er niet, maar het bezoek was heel matig. In mijn gesprek met de diri gent Jochem Slothouwer stelde ik hem de vraag of hij niet vond dat „Lucretia" een intellectuele opera is, die misschien bij het publiek niet aan spreekt. Slothouwer deelde mijn standpunt niet, hij dacht de jonge mensen zich bijzonder tot dit werk aangetrokken zouden voelen. Maar de Jonge mensen zijn gisteravond be paald niet „en masse" komen op dagen. Gereserveerd Onechte opvoering ONDANKS TENDENTIEUZE RECLAME VAN UITGEVER Geen: Hier sta ik" Première in Studio K NIEUW VOORSTEL AAN DE RAAD REGIONALE OMROEP ZUID VIERT ZILVEREN JUBILEUM Eurovisie Songfestival Onmiddellijke verlichting van Film en muziek van Concertgebouworkest i IMMMfWVIIIIIIIIUIIVWUVIIWIIIMV* In Engeland heeft „The Rape of Lucre tia" veel succes gehad en dat komt ge loof ik omdat de behandeling van het on derwerp en de bewerking van de bekende tragedie door Britten en de tekstdichter Ronald Duncan zo karakteristiek Engels is De gereserveerdheid van de Engelsen is spreekwoordelijk een Engelsman windt zich niet op en verbaast zich over niets. Hij zal van zijn ontroering nooit openlijk blijk geven. De opera in Lon den is lange tijd een Italiaanse aangele genheid geweest waar de Engelsen heen gingen om geamuseerd toe te zien hoe „the foreigners", zich opwonden. Benja min Britten zegt in zijn inleiding tot „Lucretia" dat wanneer de tekst en de muziek van een lied wat subtiliteit van gedachte en klaarheid van expressie betreft gelijkwaardig zijn, dit een gro tere artistieke voldoening voor de toe hoorder zal opleveren. Dit geldt ook voor de opera, volgens hem. Verdi heeft daarentegen eens gezegd dat het libretto hem geen steek kon sche len, „als er maar een keer of tien „Addio" in voorkomt en wat „dolore" en „amore". dan is het voor mij bruikbaar". Er zijn genoeg goede opera's met een slecht li bretto om Britten in het ongelijk te stel len. De voorstelling van gisteravond was ge heel in Engelse stijl en ik geloof dat de jonge Duitse regisseur Nikolaus Sulzber ger zijn uiterste best heeft gedaan om alle opwinding te vermijden. Het drinkgelag waarmee het stuk begint was schrikba rend onecht. De Etruskische Prins en de twee Romeinse veldheren gedroegen zich als een houten Klaas en twee brave Hen drikken. En op het moment dat de arme geschandvlekte Lucretia zich doorsteekt, stonden Collatinus en Junius Brutus erbij te kijken zonder een spier te vertrekken. Overigens moet ik er direct bij zeggen, dat de drie zangeressen: Maria Boender, Inge Fröhlich en vooral Marianne Diele- man (Lucretia), het er stukken beter af brachten dan hun manlijke collega's: Tom Haenen, John Vierkens en Gerard van Loon (Tarquinius), waarvan de laatste de beste was. De scène waar iedereen op zit te wachten de aanranding van Lucre tia was lachwekkend van onbeholpen heid en de arme Marianne Dieleman zag eruit of zij verkeerde zonnebrand-olie had gebruikt. De commentator Nico Boer (Male Chorus) was uitstekend en zijn En gels was onberispelijk, hetgeen niet ge zegd kan worden van Nelly Morpurgo (Female Chorus). De muzikale begeleiding door het Ar- dito blazers-kwintet en enkele strijkers was zeer goed verzorgd. Wie goede mo derne kamermuziek wil horen kan woens dag- en donderdagavond nog in de Kleine Komedie terecht. J. H. MOOLENIJZER. H|| Hnhh (Van onze correspondent in Bonn) BONN (Reuter) Een opmerkelijke ontvangst heeft in West-Duitsland Gerard van het Reves „Nader tot u" gekregen. Het door Jürgen Hillner vertaalde boek is verschenen bij de Hamburgse uitgeverij Merlin, hetgeen niet direct een aanbeveling schijnt te zijn. In één van de dagbladrecensies, die de laatste tijd aan ,Jfaher zu dir" zijn gewijd, wordt Merlin beschreven als een uitgeverij met voorliefde voor montere pornografie, „waarbij moraalridders en censuurwachten meer te binnen schiet dan litteratuur-critici". staltè seksueel verenigd heeft, mogen dit boek een godslasteringsproces bezorgd heb ben dat op de flap met enige schroom als „rechtsstrijd" wordt aangegeven. De schrij ver werd tenslotte vrijgesproken en het had ook niet anders mogen zijn. In het andere geval zou de Nederlandse justitie zich aan blamage blootgesteld hebben. „Nader tot u" is namelijk een diep religieus, zij het niet direct een christelijk boek. Het is ge schreven vanuit een hopeloze en als ver twijfeling ervaren godverlatenheid. Maar het bevat geen enkele lastering, wat be perkte geesten daar ook onder mogen ver staan". Maar Merlin heeft wel degelijk begre pen bij laatstgenoemden met het Neder landse boek, dat in de zeer bescheiden op lage van twee duizend exemplaren in de Bondsrepubliek is verschenen („Wij zijn te klein om het risico van een grotere oplage te kunnen nemen", zei mij de uitgever), aan het goede adres te zijn. En met een bescheidenheid die met de oplage over eenkomt, verschijnen de laatste tijd de kritieken. Opmerkelijk zijn daarin de bedenkingen, die in verschillende gevallen worden geuit tegen de manier waarop het boek aan de man wordt gebracht. De uitgever propa geert het als de „Grosser homosexueller Bekenntnisroman" van de winnaar der Nederlandse prijs voor litteratuur, een boek dat een twee jaar durende rechts strijd zou hebben uitgelokt. Een recensent van de „Tagesanzeiger" hekelt de op het berucht-pikante toegespitste propaganda van de uitgever, die hem in eerste instan tie duidelijk enige weerstand tegen het boek bezorgde. De Stuttgarter Zeitung, een krant van niveau in zuidelijk Duitsland, schrijft: „Weloverwogen, zo verzekert de uitgever is voor dit boek de uitdrukking „Ho mosexueller Bekenntnisroman" gekozen. Wat hij daarbij ook mag hebben overwo gen, de lezer zal er zich naar alle waar schijnlijkheid het verkeerde onder voor stellen De lezende voyeur komt niet aan zijn trekken". En de gewichtige Frankfurter Allgemei- ne Zeitung: „In de Duitse uitgave, die we melt van de drukfouten, wordt „Nader tot u" ten behoeve van de verkoop tot een „Homosexueller Bekenntnisroman" opge- vreën". Ook met de beweerde rechtsstrijd houdt de criticus van de Stuttgarter Zeitung zich bezig: Feiten die erop neerkomen dat de schrijver zich met God in ezelsge- Dit laatste, wat uitvoerige citaat, is re presentatief voor de kritieken. Tegenover afkeuring van de presentatie (maar men kan zich voorstellen dat de met de hand geschreven brief van Van het Reve op de flap van de Nederlandse Stoa-uitgave bui ten het Nederlandse taalgebied onbruik baar is) staat grote waardering voor de schrijver. De Frankfurter Allgemeine spreekt van een „belangrijke, dunne band". Over het feit dat Merlin de nadruk legt op de homoseksualiteit, schrijft deze krant „Dat is weliswaar niet geheel onjuist, maar kenmerkt slechts één van de vele delen van dit uit vijf samenhangende proza stukken en 28 „geestelijke liederen" be staande werk en bepaald niet zijn diep ste. Want de homoseksualiteit is niet de grond of de oorzaak van Van het Reves bestaansproblemen. Ze betekent voor hem geen anomaliteit, maar een eenvoudige vanzelfsprekendheid; een bekentenis tot homoseksualiteit in de zin van het Lu therse „Hier sta ik, ik kan niet anders" legt hij nergens af (en misschien heeft dat de moralisten in Nederland het meest op gewonden)". Marianne Dieleman in de hoofdrol van „The rape of Lucretia". (Van onze correspondent) ALKMAAR. Op 17 december zal in de Amsterdamse bioscoop „Studio K" de eerste voorstelling worden gegeven van eer nieuwe Nederlandse avondvullende speelfilm. Het is „Fantasy in fiction" van de Alkmaarder Jan Dorresteijn, die drie jaar heeft gewerkt aan de totstandkoming van deze film, waarvan Dorresteijn zelf zegt: „Het einde van een liefdehet begin van een thriller". De titelsong „Fantasy in fiction" wordt gezongen door Shirley. Jan Dorresteijn heeft in het verleden veel prijzen behaald met korte speelfilms op de landelijke ama- teur-filnjwedstrijden. „Fantasy in fiction" is zijn eerste avondvullende speelfilm. UTRECHT. Met de bouw van het nieuwe muziekcentrum op het Vredenburg in Utrecht kan waarschijnlijk niet voor 1974 worden begonnen, zo hebben B. en W van Utrecht voorspeld in een voor dracht aan de gemeenteraad. Daarin wordt een overzicht gegeven van de consequen ties van de begin oktober na veel publieke discussie en urenlange vergadering van de gemeenteraad aangenomen motie, die het plan Bodon-Spruit afwees en een voorkeur uitsprak voor het plan-Hertzberger, dat geen genade kon vinden in de ogen van B. en W. en de N.V. Hoog Catharijne. Aan vankelijk zou met de bouw van het mu ziekcentrum volgend jaar een begin zijn gemaakt. De in de motie uitgesproken eliminatie van de verkeersweg in samenhang met het komende structuurplan voor de Utrechtse binnenstad en een reeks andere factoren maken volgens B. en W. een nadere studie noodzakelijk. Zij stellen de raad nu voor, alvorens een nieuwe opdracht te verstrekken tot het maken van een schemaplan voor het muziekcentrum, in principe eerst het sti uctuurplan en de bestemmingswijziging voor het noordelijke gedeelte van het Vredenburg vast te stellen. Een nieuwe opdracht voor een schemaplan zal waar schijnlijk niet voor medio 1971 worden gegeven. MAASTRICHT. Deze maand be staat de Regionale Omroep Zuid in Maastricht 25 jaar. De eerste uitzen ding was op 24 december 1945, een maand nadat de toenmalig voorzitter van de ministerraad, prof. dr. Ir. W. Schermerhorn, opdracht had gegeven in Limburg een regionale omroep in het leven te roepen. De openingstoe spraak van de ROZ, zou worden gehou den door prof. G. van der Leeuw van uit de radio-distributiecentrale in Maastricht. Maar het bleef bij het voornemen: pas tegen het eind van de toespraak van de minister ontdek te men dat de zender nog niet inge schakeld was. De Regionale Omroep Zuid ver- (Van onze correspondent) SCHAGEN. Saskia en Serge zullen op 3 april ons land vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival in Dublin. Er zijn dit jaar geen voorronden en er is ook geen nationale finale. De werkgroep amusement van de NOS (uitgebreid met Dolf van der Lin den, Piet Beishuizen en Guus Jansen) heeft het duo aangewezen om Neder land in de Ierse hoofdstad te vertegen woordigen. Wat het duo vorig jaar op het nippertje misliep kreeg het nu als nog. Vorig jaar werd het in de finale teruggewezen, nadat het van de inter nationale jury de meeste stemmen had verworven voor het liedje „Het Spinne wiel", maar de nationale jury gaf de doorslag door eenstemmig voor „Wa terman" van „The hearts of soul" te kiezen. Het Nederlandse televisiepubliek be slist met welk liedje Saskia en Serge in Dublin op het podium komen. Op 24 fe bruari brengt het duo zes liedjes op het scherm en het werkje dat de meeste stemmen verwerft wordt het vertegen woordigende lied. Iedere Nederlander wordt in de gelegenheid gesteld zelf een eigen compositie in te sturen, die ook kans maakt bij de selectie van de zes liedjes te komen. .Touch of evil", de film die van avond om 20.35 op Nederland I te zien zal zijn, werd in 1957 door Orson Wel les gefilmd toen hij als maker van .Citizen Kane" bezig was zijn con tact met Hollywood te verliezen of te verbreken. Het werd zijn laatste Ame rikaanse film, daarna zouden „The trial", Chimes at midnight" en „L'histoire immortelle" in Europa ge maakt worden, een relatief beschei den oeuvre dat de filmer voldoende tijd zou laten om in allerlei films klei nere en grotere rollen te spelen, wat hem dan weer in staat stelde met eigen geld de films te maken die hij graag wilde maken. „Touch of evil" is een afscheid, waardig voor de geniale charlatan die Welles eigenlijk altijd is geweest, een banaal politieverhaal, maar briljant door de meester-regisseur in beeld ge bracht. Het gaat om een onderzoek naar een geheimzinnige misdaad aan de Amerikaans-Mexicaanse grens, waarbij een corrupte Amerikaanse po litieman (Orson Welles) en een eerlijke Memicaanse ambtenaar van het bureau van verdovende middelen (Charlton Heston) betrokken raken. Volgens Welles zelf voelde hij zich het meest tot het onderwerp (een ro man van Whit Masterton) aangetrok ken omdat hij er een film over kon maken, waaruit zijn afkeer voor mis bruik van politie-macht kon blijken. Dat gebeurt dan in de door hem ge speelde figuur Hank Quinlan, de zwa re kreupele inspecteur die er zijn eigen methodes op na houdt om een zaak op te lossen of in de doofpot te krijgen. Dit alles tegen een bizar Mexicaanse achtergrond, waar we in een bijrol nog Mariene Dietrich herkennen en verder Zsa Zsa Gabor, Keenan Wynn en Joseph Cotton. De muzikale begeleiding is merkwaardig genoeg van de inmiddels tot mode verklaarde componist Henry Mancini. •vwwwwwwvwwwwwwwvwwwwwwwwx ADVERTENTIE "Doorstraalt" verlichtend weefsels en spieren tot in de gewrichten Reumatische pijnen, spit, zenuwpijnen, verstuikingen, stijve nek en ledematen niets werkt sneller, niets werkt aangenamer ter verlichting van pijn dan Algesal-balsem. Onmiddellijk in de huid doordringend, werkt Algesal diep op de weefsels in tot aan de haard van de pijn (zonder oppervlakkige warmtesensatie of irritatie van de huid te veroorzaken) en "doorstraalt" verlichtend weefsels en spieren tot in de gewrichten. Reumatische pijnen en stijfheid maken spoedig plaats voor een durend gevoel van verlichting en welbehagen. Wacht niet tot de pijn uitbreekt I Zorgt dat U thuis altijd een tube Algesal bij de hand hebt om zodra het nodig is de pijn te verlichten. ALGESAL bij alle apoth. en drog. zorgt nu dagelijks van zeven tot acht uur 's avonds vanuit de studio aan de Van Hasseltkade in Maastricht een radioprogramma, dat intensief word beluisterd. De elf man tellende staf kan terugzien op ongeveer tien duizend uren zendtijd, die gevuld wer den met sterk uiteenlopende program ma's, die zowel informatief, actueel, cultureel als verstrooiend van aard waren. Het ROZ-programma, afgestemd op de Limburgse bevolking, heeft een al gemeen informatief gedeelte met nieuws en commentaren en meer ge richte mededelingen over kunst, maat schappelijke zaken, een vrouwenru briek en dergelijke. De uitzendingen zijn in sterke mate betrokken op het actuele gebeuren in Limburg. Daarbij worden twee me thoden onderscheiden, het direct in schakelen van grotere bevolkings groepen bij life-uitzendingen en de verwerking van informatie in klank beelden en magazins. De heer C. Smits, sinds 1 februari 1946 belast met de leiding van de ROZ, hoopt dat de omroep in de toe komst wat meer gevarieerde zendtijd zal krijgen om nog beter op actuele gebeurtenissen in Limburg te kunnen inspelen. Het zilveren jubileum van de Re gionale Omroep Zuid zal uitgebreid worden gevierd. (Van onze TV-medewerker) HILVERSUM. De NOS-televisie wijdt woensdag 16 december de gehele avond aan een herdenking van Beet hoven, die op die datum 200 jaar ge leden werd geboren. Behalve de uit 1949 daterende Oostenrijkse speelfilm van Walter Kolm-Veltee over het leven van Beethoven onder de titel „Eroica" zendt de NOS ook een uitvoering uit van het Concertgebouworkest onder lei ding van Rafel Kubelik. Gespeeld wor den de derde Leonore-ouverture en de Tweede symfonie. De vele dagen durende opnamen van dit concert werden vorig jaar juni in het Concertgebouw gemaakt door een filmploeg van de Duitse televisie pro- duktiemaatschappij Unitel, die zich spe cialiseert in het vervaardigen (in kleur) van concertopnamen van beroemde or kesten. Eerder maakte Unitel al films met de Berliner en de Wiener Philhar- moniker. Als derde „grote" orkest nu dan het Concertgebouworkest. De pro- duktie van deze opnamen werd overi gens samen met de NOS tot stand ge bracht. Volgens Jan Venema, chef kunst bij de NOS-televisie en samen met Fritz Buttenstedt producent van de concert gebouworkestfilm, zullen in de toekomst nog wel meer soortgelijke programma's met het hoofdstedelijke ensemble wor den gemaakt. De Deen Ake Falck voer de de regie. Nederland 1. De wedstrijd van Spar ta tegen Bayern München komt in Stu dio Sport, omdat het stadion in Rot terdam niet is uitverkocht. De avond begint zoals altijd met de kinderstrip en het nieuws. Vervolgens Den Haag vandaag en de filmrubriek Première en tenslotte voor het tweede journaal de informatieru briek over kerk en samenleving Ken merk. Aansluitend aan het tweede journaal de uitzending voor politieke partijen het Gereformeerd Politiek Verbond en een filmpje van Socu- tera over het werk van de Nierstichting. De hoofdfilm die daarop volgt is Complot met de Duivel, van Orson Welles. Studio Sport krijgt dan een klein half uur en daarna wordt het NOS programma besloten met een afleve ring van Zienswijze. Jack van Belle en Jaap Jongedijk vragen zich (waar schijnlijk niet voor de eerste keer) af, welke zin het leven in deze tijd nog kan hebben, een tijd waarin zoveel mensen hun houvast dreigen te verlie zen. ploeg. Koos heeft een zeer groot deel van de avond, want de VARA heeft verder alleen nog maar tijd voor de echte actualiteit van Achter het Nieuws. De avond wordt besloten door de HIRO, die in 20 minuten aandacht be steedt aan het vraagstuk van het alco holisme, dat in al het gepraat over de drugs wel eens een beetje op de ach tergrond dreigt te raken, maar dat toch altijd nog bestaat. HILVERSUM I. 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord. 7.16 Badinerie. (7.30 Nws; 7.32 Actua liteiten; 8.00 Nws). 8.25 Overweging. 8.30 Nws. 8.32 Voor de vrouw. (9.00 Gymnastiek voor de vrouw). 10.00 Pe dagogische rubriek. 10.20 Muz. uit Ba rok. 11.00 Nws. 11.02 Voor zieken. 11.55 Meded. 12.00 Los-Vast. 12.26 Meded. t.b.v. land- en tuinbouw 12.30 Nws. 12.41 Hier en Nu. 12.50 Adventsdienst 13.14 Radio Rebus. 14.00 Bij de tijd. 14.20 Lichte orkestmuz. 14.30 Country en Western rubriek. 15.00 Geref- dienst. 15.30 Meer over minder. (16.00 Nws). 17.30 En Bloc. (18.30 Nws). 19.00 19.45 Leger des Heils. 20.00 Radio Ac tief. 22.20 Avondoverdenking. 22.30 Nws. 22.38 Den Haag vandaag. 23.55 Nws. HILVERSUM II 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn. 7.20 Dag met een plaatje. 8.00 Nws. 8.11 Journaal. 8.20 Dag met een plaatje. (8.30 De groenteman). 8.50 Morgen wijding. 9.00 Filharm. Orkest ORTF. 9.35 Waterstanden. 9.40 Schoolradio. 10.00 Voor kleuters. 10.10 Arbeidsvi taminen. 11.00 Nws. 11.30 Rondom 12. 11.55 Beursber. 12.30 Modern platte land. 12.35 Sportrevue. 13.00 Nws. 13.11 Journaal. 13.30 Scala. 14.00 De Note- dop. 15.00 Voor zieken. 16.00 Nws. 16.03 Land der muzen. 17.00 Toppop. 17.30 0: Jeugdprogr. 17.55 Meded. 18.00 Nws. 18.11 Journaal. 18.20 Uitz. D'66. 18.30 Zing m'et ons mee. 18.55 Jazz Spectrum. 19.25 Gesproken brief. 19.30 Nws. 19.35 Kerk veraf en dochtbij. 19.40 Mens en Bijbel. 19.50 Concilium- Congres 1970. 20.05 Ludwig van Beet hoven (klankbeeld). 22.30 Nws. 22.38 Meded. 22.43 Journaal. 22.55 The Mo dern Jazz Quartet. 23.20 Causerie. 23.55 Nws. HILVERSUM Hl 9.00 Nws. 9.02 Zing, zing, zing. 10.00 Nws. 11.00 Nws. 11.03 Gospelsound. 12.00 Nws. 12.03 Tipparade. 13.00 Nws. 13.03 De Felix Meurders Show. 14.00 Nws. 14.03 Popmixture. 15.00, 16.00 en 17.00 Nws. BRUSSEL 324 18.03 Verz.progr. 18.28 Paardesport- uitsl. 18.30 Franse taalwenken. 18.33 Lichte zang. 18.35 Verkeersw. 18.40 Intermezzo. 18.45 Sport. 18.52 Taai- wenken. 18.55 Vlaamse liedjes. 19.00 Nws. 19.40 Lichte muz. 19.45 Politieke uitz. 1955 Lichte muz. 20.00 Openbaar Kunstbezit. 20.10 Boekbespr. 20.30 Hoorspel. 21.11 Promenadeconcert 22.00 Nws, De Zeven Kunsten. 22.20 Lichte muz. (23.00 Nws). 23.40 Nws. Nederland I 17.00 VARA: Kinderprogramma. 18.45 NOS: De Woefs en de Lamaars. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 NOS: Den Haag vandaag. 19.09 Première. 19.30 CVK-IKOR-RKK: Kenmerk. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 Uitz. G.P.V. 20.30 Uitz. Stichting Socutera. 20.35 NOS: Complot met de duivel (film). 22.05 Studio Sport. 22.30 Zienswijze. 23.20 Journaal. Nederland II 18.45 NOS: De Woefs en de Lamaars. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 VARA: Midweek. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 VARA: Koos Postema op woensdag 2. 21.45 Achter het Nieuws. 22.05 HIRO: HIRO-Magazine. 22.25 NOS: Journaal. NOS-NOT: School- Nederland 2. Na de Woefs en het journaal komt de VARA met het pro gramma voor de schooljeugd Midweek. Natuurlijk weer veel informatie bij voorbeeld over het werk van de „sos- jale oenit" in Den Haag en over het drugprobleem in het algemeen en mu ziek. Daarvoor zorgen onder meer Hooks en Co. en the Pigsty Hill Light Orchestra. Heel bijzonder allemaal. Zesenvijftig minuten voor Midweek, dan is het tijd voor het journaal rond de klok van achten, dat' op zijn beurt show van Koos Postema, in Studio Sport 3 zijn allerlei mensen uit de wereld van de actualiteit en het amu sement te gast. Een van hen is de bekende zangeres Salena Jones, die uit Amerika komt, maar die in En geland naam maakte. Ze maakte on der meer deel uit van de Engelse Knok- Nederland I 10.45 en 14.00 televisie. NOS: De Woefs en de Lamaars. STER: Reclame. NOS': Journaal. STER: Reclame. TROS: JAM. Wat een familie (serie). STER: Reclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. TROS: Mission Impossible. Wereld op wielen. Wegwezen. Prijsvraag kerstlied anno 1970. Ont!wikkelingshulp - wie houdt wie voor de gek. NOS- Journaal. TELEAC: Dammen voor beginners - les 12 (herh.). Nederland II 18.45 NOS: De Woefs en de Lamaars. STER: Reclame. Journaal. STER: Reclame. NOS. Den Haag vandaag. Van gewest tot gewest. Tips "an het Nationaal bureau voor toerisme. STER: Reclame. NOS. Journaal. STER Reclame. VPRO Was er nog wat. Another fine mess (film). De Chinezen buiten China. Psychopolis. CVK-IKOR: Ik zal handhaven. NOS: Journaal. TELEAC' Onze landbouw nu en straks - les 7. 18.45 18.51 18.55 19.00 19.04 19.30 19.55 20.00 20.15 20.20 21.10 21.40 22.10 22.40 23.05 23.10 18.51 18.55 19.00 19.04 19.09 19.49 19.55 20.00 20.15 20.20 20.30 21.00 21.40 22.30 23.00 23.05 4IA/IIUIAAAAAiMWIIIIWMWWWWMWI#IAIWUWWIAAAAAiMyWWWMMWMIAAAAA#WMMW\AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAtfW\AAAAAAIIiVWM

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1970 | | pagina 9