L'Ormindo van Cavalli werd een plezierige verrassing Schaamteloos kerst-ora torium Bolsjoi niet naar Amerika Sport op radio en TV 9 NEDERLANDSE OPERA STICHTING KOOS UITSTEKENDE REGISSEUR EN SOLISTEN LA MAMA BRENGT „XX XXX" Plan bespeling van Stadsschouwburg Avond met shows en Cabaretaria Franse vogelfilm en muzikale quiz T.V. vanavond TV zondag Radio zondag Radio maandag TV zaterdag TV zondag TV maandag ZATERDAG 12 DECEMBER 1970 Keurgroep AMSTERDAM. Een schaamte loos kerstspel, dat niet alleen onze vertrouwde voorstelling van godde lijke personen en Maria overhoop haalt, maar bovendien weinig over laat van onze voorstelling van toneel speelkunst. Dat is „XX XXX", ge schreven door William M. Hoffman en geregisseerd door John Vaccaro bij La Mama Amsterdam. Wegens „zionistische acties" afgelast SCHEVENINGEN. De voorstelling van de opera L'Ormino van Francesco Cavalli gisteravond in het Circustheater bleek een aantal verrassingen in te houden van de aangename soort. Het is niet de gewoonte om in de recensie van een opera met het orkest te beginnen, maar om in de sfeer der verrassingen te blijven wil ik dat deze keer wel doen. De begeleiding van deze opera is in twee partijen verdeeld het strijkorkest dat de aria's ondersteunt en de continuo-groep die de baspartij van de recitatieven speelt en daarop improviseert. Cavalli compo neerde „L'Ormino" in 1644 en het was in die dagen de gewoonte om heel veel aan de fantasie van de continuo-spelers over te laten. De Engelse musicoloog Raymond Leppard heeft een volledige partituur ontworpen die gebaseerd is op de gegevens van Ca valli. Hij heeft een continuo-groep voorge schreven die bestaat uit: twee cembali, or gel, harp, theorbe (bas-luit), twee luiten, gitaar, drie violoncelli en twee contrabas sen. Deze hele groep zat gisteravond in de bak, dat was de eerste verrassing. Boven dien wisten zij de snelle recitatieven met grote vaardigheid te volgen, geleid door de werkelijk uitstekende jonge Engelse di rigent Kenneth Montgomery, die ook de strijkers van het Radio Kamerorkest tot grote daden wist te inspireren. De tweede verrassing was de prachtige donkergetinte klank van het geheel, de verrassende snel heid van reageren en de ideale ondersteu ning van de zangers. De keuze van de solisten is deze keer bijzonder gelukkig geweest, zowel wat hun stemmiddelen betreft als wat hun verschij ning aangaat. Anne Howells was als koningin Erisbe de lieftalligheid zelve, en Cora Canne Meijer als Mirinda haar toegewijde diena res. Hanneke van Bork transformeerde zichzelf van een foei-lelijke toverkol in een schone prinses. Ans Philippo was een vrolijke kwajongen en Emmy Greger een gracieuse kamenierster. Eric Tappy, in de gedaante van Ormindo, was een prins om van te dromen Peter Anna Howells (links) en Cora Meij er in L'Ormindo. van der Bilt, als prins Amida, zijn waar diger rivaal. Pieter van den Berg, als Ko ning Ariadeno, had het in het begin oven moeilijk, maar hij herstelde zich later uit stekend. Marco Bakker, de officier van de De schrijver, die zelf het stuk in New York regisseerde, zette vijf kruisjes op een stuk papier om aan te duiden waar hij zijn spelers wilde hebben. Die kruis jes werden de titel van het stuk. De vijf spelers zijn Jozef en Maria en niemand minder dan de Drieëenheid. Als je het Shaffytheater binnenkomt zitten de vijf in kleermakerszit de rug naar het publiek een soort litanie te zingen. In de nissen van het hoge balkon staan levende „heiligenbeelden". Ieder een is voorzien van zware soms wanstal tige make-up, waarin rijkelijk kerstglit ter is verwerkt. Het wierook ontbreekt er nog maar aan. Juist als de litanie begint te irriteren, staan de vijf spelers op, maken een ron dedansje en dan begint het circus. Een der spelers kennelijk de eerste persoon der Drieëenheid, doet een volledige strip tease, belooft zijn publiek „magie and religion" en stelt de overige spelers voor. „Deze hier", zegt hij wijzend op de Christus-figuur, „zal ons vanavond wat lijden laten zien. Jesus, show us some suffering". „Later op de avond", ant woordt Jezus. Vervolgens zien we hoe Maria bij het wassen (tussen gras, koeiepoep en wa ter, zoals zij zegt) een vrijage met de H. Geest heeft, tot ongenoegen van Jo zef uiteraard. Dan zien wij de geboorte en de jeugd van Jezus (in de vorm van een soort rechtzitting). Tenslotte zet Je zus in een monoloog de redenen van zijn lijden uiteen. Het is een soort oratorium met drie grote aria's en enig tussenspel. Het be gint belachelijk, eindigt doodernstig en heeft een voortdurende dubbele bodem van ironie. Het zit vol toespelingen op Amerikaanse toestanden, verpakt in een voor ons moeilijk te volgen woordge bruik. Hoffman heeft me verteld het christelijk geloof niet belachelijk te heb ben willen maken. „Nee, het is geen af rekening met een roomskatholiek verle den. Ik ben Jood", zegt Hoffman. De wijsheid der, grote godsdiensten interes seert hem hevig. Zijn volgende stuk gaat over Buddha. John Vaccaro noemt zich soms de Ce cil B. de Mille van Off-Broadway, maar hij ziet eruit als de toverheks Eucalypta die mij de nieuwe kleren van de keizer probeert te verkopen. Vaccaro heeft in New York een groep, die hij het „Play house of the Ridiculous" noemt; het woord theater wil hij niet; het is play house. Hij kiest alleen amateurs als zijn spelers, en dan bij voorkeur slechte ama teurs. Wat dat betreft sluit Vaccaro aan bij de filmopvattingen van Andy War hol, met wie hij zegt bevriend te zijn. Hij wil niets weten van een „vakman schap is meesterschap". En die opvat tingen wekken ergernis. De vrijmoedigheid waarmee goddelij ,JCX XXX" door William M. Hoffman; gezelschap: La Mama Amsterdam; re gie: John Vaccaro; decor en costuums: Bernard Roth en Raymond Hamilton; Spelers bij de voorstelling van 11 dec.: Jos Toorend, Gerard van der Boom, Ronald Snellenberg, Tonia Schneider en Jaco Koning. Tot 21 dec. in Shaffy theater, Felix Meritis, Amsterdam. ke eenvoud wordt getoond of Maria's nogal obscene mystieke vervoering, och daar wennen we aan. De ont-mythologi- sering van de godsdienst is al zo lang aan de gang. Maar wat toneelpubliek werkelijk shockeert is een wel erg Ne derlands accent in de uitspraak van het Engels, en een Jozef die slist en Am sterdams praat. „Amateurisme" kreu nen we dan. We zijn geconditioneerd in het kijken naar een bepaald soort theater, waar professionele acteurs in wat voor ex periment ook in ieder geval Algemeen Beschaafd Nederlands spreken. Sporen van dialect, daar hoor je je voor te scha men. We zijn ook geconditioneerd op het Engels, dat we van de films en TV-se- ries zo goed kennen. Vaccaro toont ons dat we geconditioneerd zijn. En dat ver wart en ergert. Het gaat Vaccaro om de „echtheid waarmee hij kennelijk iets anders be doelt dan het „naturel", dat sommige amateurs hebben. Die echtheid bereikt hij bij sommige spelers heel duidelijk. Tonia Schneider te zien als Maria was een geweldige ervaring. Een mengsel van ordinaire hitsigheid en argeloze ver wondering over wat haar van godswege overkwam. Ronald Snellenberg als Jezus is een inconsequentie >*an Vaccaro. Snellenberg is namelijk wél acteur. Zijn monoloog komt er met veel innerlijke overtuiging uit, maar is te goed, te theatraal geti med om te passen in Vaccaro's opvattin gen. Voor Nederlands publiek is hij ui teraard de beste acteur van het spel. Een andere inconsequentie is dat hij Jaco Kong, die de Jozef speelde en die hij koos vanwege z'n slis, accent en „echtheid", onherkenbaar maakt door een maskerachtige make-up. Maar Va- carro zelf is zijn eigen inconsequentie. Iemand die zijn eigen theater is, zijn theater tot echtheid heeft gemaakt. Zeer vermakelijk overigens. Hij is van plan zijn „Play-house of the Ridiculous" uit New York naar Amster dam te laten komen. Hij wil in april in Shaffy met mensen van La Mama Am sterdam het volgende stuk van Hoffman (over Buddha) in première brengen, en nog een tweede produktie maken Hoff man, die liever zelf zijn eigen stukken regisseert, is zeer te spreken over de produktie van La Mama. Er is extase en daar gaat het hem om. Vaearro zegt in Amsterdam te Zijn gaan werken omdat hij er zich vrij voelt. In New York staat een fascistische on derdrukking voor de deur. De guerrilla is al aan de gang. Vaccaro en Hoffman zijn het erover eens: New York nu is Berlijn in 1932. Iemand die hun zegt dat het in New York verschrikkelijk is, lachen ze uit. Het is nog erger. JAC HEIJER. wacht, deed in schoonheid niet voor Apol lo onder. Aan het acteren van deze keurgroep was duidelijk te zien dat hier de meesterhand van Günther Rennert regeerde èn regis seerde. Eén acteur heb ik U nog niet ge noemd en dat is Michel Sénéchal, zijn crea tie van de oude voedster Erice (travesti), is een aparte vermelding waard. Hij zag er uit alsof hij weggelopen was van een spot prent van Daumier en zijn optreden was navenant. Een prachtige caricatuur. Aanvankelijk had het publiek moeite om zich te verplaatsen in de enigszins primitie ve sfeer van deze opera uit een ver verle den, maar 't enthousiasme groeide naarma te de voorstelling vorderde en uit het zeer langdurige applaus bleek wel dat iedereen blij verrast was. Er was een onaangename verrassing, dat was het decor van Erich Kondrak het paleis van de koning leek wel een sur realistisch spookhol van Salvador Dali en dat hol bleef de hele avond staan; men noemt dat vaste toneelbouw. Wie doet nu zoiets in een mooie oude opera? J. H. MOOLENIJZER MOSKOU (Reuter) De Sovjet-Unie heeft vrijdag een voorgenomen tournee van het Bolsjoi Ballet door de Verenigde Staten afgelast uit protest tegen „provo caties van Zionistische organisaties" in de Verenigde Staten tegen Russische instel lingen. Het Russische ministerie van Bui tenlandse Zaken heeft de Amerikaanse ambassadeur Jacob Beam van dit besluit op de hoogte gesteld. Volgens de Ameri kaanse ambasasde werd een tournee van het Bolsjoi Ballet en de Opera voorbe reid voor april volgend jaar. Het regeringsblad „Izvestia", dat het protest publiceerde schreef vrijdag dat de Zionistische acties tegen Russische kan toren en artiesten hun werk bemoeilijken, een breuk in de culturele betrekkingen kunnen veroorzaken en het leven van Rus sische burgers in gevaar brengen. Het blad verwijt de Amerikaanse rege ring dat zij ondanks de herhaalde Russi sche protesten geen maatregelen heeft ge nomen tegen deze „misdadige acties'', en deze dus oogluikend toelaat. Joodse groeperingen in de Verenigde Staten hebben de laatste tijd herhaalde lijk protestacties gehouden tegen de Sov jet-Unie, die zij van antisemitisme be schuldigen. Zij eisen dat de Sovjet-Unie alle Russische joden toestaat naar Israel te emigreren- AMSTERDAM. De artistieke raad van de Stichting Amsterdams Toneel in oprichting is bereid in het seizoen 1971- 1972 de Stadsschouwburg in Amsterdam te bespelen en over de periode na die tijd, in overleg met het door de gemeente Am sterdam in te stellen projectgroep, te be raadslagen over de ontwikkeling van het toneel in Amsterdam in de ruimste zin, al dus een mededeling van deze raad. De raad zal de in november ingediende plannen, waarvoor de medewerking was ingeroepen van o.a. Lodewijk de Boer, Hugo Claus en Harry Mulisch, zo snel mogelijk nader uitwerken. Meer studenten. Uit cijfers van het Cen traal Bureau voor de Statistiek blijkt dat omstreeks 25 oktober 1970 bij de geza menlijke universiteiten en hogescholen 17.000 studenten waren ingeschreven, die zich voor de eerste maal aan een Neder landse instelling voor wetenschappelijk onderwijs lieten inschrijven. Dit is bijna 1.300 méér dan in het jaar daarvoor of wel een stijging van 8 percent. Nederland 1. In het kinderprogram ma van de Evangelische Omroep voor de derde maal de voorbereiding op kerstmis. De AVRO komt daarna met Rikkie en Slingertje, de rubriek Tech niek van morgen en de jeugd vuist, ge titeld Stuif-es-in, waarvoor Ria Bre mer weer naar de Meerpaal in Dron- ten gaat. Geheel in overeenstemming met de gebruikelijk gehanteerde formule start het avondprogramma met de avontu ren van de grote en kleine bonzen. Na het eerste nieuws de Poetsen, die op nieuw worden gebakken door Arman do, Cherry Duyns en Fred Oster. Het tweede deel van het voorprogramma behelst de Gouverneur en J.J. Na het tweede journaal gaan we met de AVRO op de vrolijke toer. Om te beginnen de Mounties, die voor de vierde maal dit jaar hun grappen mo gen verkopen. Ze krijgen assistentie van de 13-jafige zangeres Wilma, die van de arbeidsinspectie toestemming heeft gekregen enkele malen per jaar aan een televisie-uitzending mee te werken. De Skymasters en Peter Gor- deno zijn ook weer van de partij. Spe ciale gast is de gemoedelijke Engelse minstreel-met-de-baard Roger Whita- ker. Een klein uurtje met de Mounties en hun gasten en dan schakelen we direct over naar de club van Corry Brokken, die overigens geen club meer is om dat Corry genoeg had van deze for mule. Ze krijgt enkele gasten van meer dan gewoon niveau, zoals de ca baretière Liselore Gerritsen echtgeno te van Paul van Vliet en zelf haar tek sten makend), de Franse zanger Ju- ques Aufray, André Tahon et sa com pagnie en Casey and his Pressure group. De AVRO besluit deze zaterdaga vond met een weekendfilm. Nederland 2. Na de Woefs op het tweede net ook het nieuws en vervol gens een programma van de Evange lische Omroep, at begint met een film van Amerikaanse Luthern Televi sion. Verder tot de klok van achten de zesde aflevering van de bijbelquiz Daad bij het Woord, waarvoor teams uit de Noord Oost Polder en Noord Brabant tegen elkaar uitkomen. De KRO neemt na het tweede jour naal de dienst over. Marcus Welby be leeft om te beginnen een avontuur. Brandpunt krijgt nierna een half uur om actualiteiten te belichten alvorens Wim lbo en Fred Rombouts in de mo len De Dikkert in Amstelveen hun maandelijkse rubriek Cabaretaria gaan presenteren met Anne Sylvestre en Lore Lorenz. Die Anne is een heel bijzonder Frans meisje, dat geweldige platen heeft gemaakt en Lore Lorenz kennen we nog goed van de Duitse cabaretgroep Das Kommödchen, dat herhaaldelijk in ons land is opgetre den. Daarna komt de familie Hanekam aan het woord in Tot de dood ons scheidt. De tijd is daarna echt wel rijp voor een epiloog. Mgr. Bluyssen, bisschop van Den Bosch zorgt ervoor. In Cabaretaria, vanavond op Nederland II, treedt de vermaarde Duitse cabaretière Lore Lorentz op, die we in ons land kennen van het bekende Duitse satirische caba ret „Das Kommodchen". Nederland 1. Geen sport van bete kenis op deze zondagmiddag. Wel zijn I na het nieuws, het weekjournaal en de verkeersinformatie the Borderers j present. Openbaar Kunstbezit behan delt voor de tweede maal de orenten- show 50X50. Daarna in de Amerikaan se serie Adventure een documentaire over het diepzeeduiken. Aansluitend aan de toto-uitslagen een jeugddienst uit de Baptistengemeente in Sneek. Spoedig daarna is het tijd voor de damles en de Woefs, die op hun beurt worden opgevolgd door Nelly Frijda met haar bijbelvertelling Woord voor Woord. In het kerkelijke halfuurtje tot half acht kunnen we daarna luis teren naar spirituals over het leven van Jezus van Nazareth. In de Ne derlandse Hervormde kerk in Beets (Friesland) zingen het koor van die gemeente met de sopraan Magda van Oorschot en de bas Hubert Waber. Cor Lemaire heeft de muzikale lei ding en de regie is in handen van Erik de Vries. Om half acht neemt de NCRV de dienst over met Wat bezielt zo'n beest onder welke titel een aflevering van de Franse serie Visa pour l'avenir schuil gaat. In de bossen van Zuid Duitsland bestudeert Prof. het leven van de vogels. Na het nieuws de muzikale quiz van Kick Stockhuyzen Herkent u de ze melodie, waaraan ditmaal meewer ken Mieke Bos, Karin Oster, Henny May, Donald Jones, Nico Boer en een kinderkoor. Harry de Groot zorgt weer voor de muzikale leiding en Wim van Schaik heeft de regie. Tien minuten vervolgens met trompet en orgel in de St. Bavokerk. Maurice André an Ma rie Claire Alain spelen in de Grote Kerk te Haarlem de sonate in C gr.t. voor trompet en orgel van Loeillet. De belangrijkste hap uit het zon dagavondprogramma van de NCRV neemt de herhaling van het negende en voorlaatste deel van de Kleine Zie len. De avond wordt besloten met Goed Nieuws, een programmaatje van Klaas van Gelder en Ds. Ype Schaaf, over enkele nieuwe Bijbeluitgaven, die binnenkort in ons land te verwachten zijn. Nederland 2. Op het tweede net de gebruikelijke NOS-uitzendingen. We beginnen met de Woefs en het nieuws, gevolgd door de Belgische jeugdserie Fabian van Fallada. Twee afleverin gen van Studio Sport met daar tus senin de semi-actualiteitenrubriek Pa- noramiek en een aflevering van Dub beldekkers. Als het tweede deel van Studio Sport aan onze ogen voorbij ge draaid is, kunnen we nog kijken naar de thans 14-daagse rubriek Video, waar in Netty Rosenfeld en Henk reeuw een terugblik werpen op de televisie programma's van de laatste weken. Voor de radio zondagmiddag (14 uur Hilv. 3) ooggetuigeverslagen en nabe schouwingen van enkele betaalde voet balwedstrijden, de loting voor de der de ronde van de KNVB-beker, badmin tonkampioenschappen in Utrecht en uitslagen van diverse wedstrijden. Op de tv zondagavond om 19.30 uur en om 21.10 uur (Ned. 2) beelden van voetbalwedstrijden, de basketbalwed strijd Fiat Stars—Punch, paardenkoer- sen in Hilversum, de tafeltenniswed strijd Nederland—België in Groningen, badmintonkampioenschappen in Utrecht en de Europa cup-volleybal wedstrijd Bekkerveld Modena in Heerlen. HILVERSUM I. 8.00 Nws. 8.10 Het levende woord. 8.15 (S) Badinerie. 9.00 Nws en wa terstanden. 9.15 Laudate. 10.00 Eucha ristieviering. 11.00 Nws. 11.02 (S) Ope- raconcert. 11.55 Meded. 12.00 Kerkor gelconcert. 12.40 Tussenbeide. 13.00 Nws. 13.10 (S) Psalmen. 13.30 (S) Koor composities. 13.55 Visioen en visie. 14.15 De Nederl. orkesten. 14.55 Dis cussie). 16.15 Gastcollege. 17.00 Gere formeerde dienst. 18.00 Schriftnoten. 18.30 Zingt het voorbedachte lied. 18.50 Kerk veraf en dichtbij. 18.58 Wilde Ganzen. 19.00 Nws. 19.07 Koor van het King's College te Cambridge. 19.45 Actueel belijden. 20.00 (S) Kamermuz. 20.35 Koorzang. (S) Muziek a Go Go. 22.00 Kruispunt. 22.25 Overweging. 22.40 De zingende kerk. 23.00 Audio. 23.55 Nws. HILVERSUM II. 8.00 Nws. 8.10 Actualiteiten. 8.18 Voor het platteland. 8.25 Weer of geen weer. (9.00 Sportmeded.) 9.45 Huma nistisch Verbond. 10.00 Kinderdienst. 10.30 Doopsgezinde dienst. 11.25 Wilde Ganzen. 11.30 Vraag en antwoord. 11.40 De Open Deur. 12.00 Muzikaal onthaal. 13.00 Nws. 13.10 De toestand in de we reld. 13.19 Journaal. 13.35 Delta. 14.30 Voor buitenl. arbeiders. 17.00 (S) Po pulaire Muziekshow. 17.50 Nws. 18.05 Meded. 18.10 (S) Metropole orkest* 18.30 (S) Cabaret. 18.50 Bij nader in zien. 19.30 Nws. 19.35 Viool en piano. 20.00 Klankbeeld. 20.30 (S) Verzoekpl. 22.30 Nws. 22.40 Meded. 22.45 Journaal. 22.55 (S) Lichte platen. 23.55 Nws. HILVERSUM III. 9.00 Nws. 9.02 Drruit. 10.00 Nws. 10.02 Juist op zondag. 11.00 Nws. 11.02 Muziek Mozaiek. 12.00 Nws. 12.02 Ver zoekplaten. 13.00 Nws. 13.02 Nederl. Ar tiesten Revue. 14.00 Nws. 14.02 Langs de lijn. (15.00, 16.00 en 17.00 Nws). BRUSSEL 324 M. 12.00 Nws. 12.03 Gevar. progr. 13.00 Nws, weerber., meded, schouwburg- progr., SOS-berichten voor schippers. 13.20 Opera en belcanto. (14.00 Nws). 15.00 Sport en muz. (17.00 en 18.00 Nws). 18.30 R.K. uitz. 19.00 Nws. 19.30 Muz. 22.00 Nws, De Zeven Kunsten. 22.20 Dansmuz. (23.00 Nws). 23.40 Nws. HILVERSUM I 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord. 7.16 Badinerie. (7.30 Nws.; 7.32 Actua liteiten; 8.00 Nws.). 8.25 Overweging. 8.30 Nws. 8.32 Voor de vrouw. (9.00 Gym. voor de vrouw). 10.00 (S) Cello en contrabas. 10.15 Ned. muz.leven. 11.00 Nws. 11.03 Voor zieken. 11.30 Bejaar- denprogr. 11.55 Meded. 12.00 Los-Vast. (12.21 Voor boer en tuinder; 12.26 Me ded. t.b.v. land- en tuinbouw; 12.30 Nws. 12.41 Hier en Nu; 12.58 Radio- Rebus). 14.05 Schoolradio. 14.30 (S) Viool en piano. 15.00 Herv. dienst. 15.30 Zoeklicht op Nederland. (16.00 Nws). Overheidsvoorl. 17.20 De niet- Europese Rijksdelen en de EEG 17.30 En Bloc. (18.19 Binding Rechts; 18.30 Nws.) 19.00 Geestelijke muz. 19.25 Re formatie en reveil 19.35 Muzikaal in termezzo. 19.40 Geloven vandaag. 20.00 Geen kinderspel. 20.20 (S) Radio Fil- harm. orkest. 21.20 (S) Lichte muz. 21.40 De kerk vandaag. 22.00 (S) Koor zang. 22.20 Avondoverdenking. 22.30 Nws. 22.40 Literama. 23.00 Muziek en dienst. 23.30 Text and Sound. 23.55 Nws. HILVERSUM II 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn. 7.20 Spitsuur Amsterdam. (7.33 Van de voorpagina). 7.54 Deze dag. 8.00 Nws. 8.11 Actualiteiten. 8.22 Spitsuur Am sterdam. 9.10 Verzoekplaten. (9.35 Wa terstanden). 11.00 Nws. 11.03 Beetho- ven-200. 12.00 Klassieke muz. 12.00 en 14.00 Nws. en informatie over muziek. 14.30 Schoolradio. 14.50 Lezing. 15.20 (S) Eurolight. 16.00 Nws. 16.03 Cari bia. 16.30 Mikadoo. 17.30 Licht orgel spel. 17.40 Overheidsvoorl. Den Haag aan de lijn. 17.55 Meded. 18 00 Nws. 18.11 Journaal. 18.30 (S) 25-jarig be staan Regionale Omroep Zuid. 19.15 (S) Negro-spirituals. 19.30 Nws. 19.35 Canada. 20.05 Komt u maar 22.20 Bond zonder Naam. 22.30 Nws. 22.40 Meded. 22.45 Journaal. 22.55 Jazz in Aktie. 23.55 Nws. HILVERSUM III 9.00 Nws. 9.02 Popstation. (10.00 Nws). 11.00 Nws. 11.03 Suzie Cream Cheese. 12.00 Nws. 12.03 Jam-on-Ra dio. 13.00 Nws. 13.03 Pep-mixture. 14.00 15.00, 16.00 en 17.00 Nws. BRUSSEL 324 12.00 Nws. 12.03 Muziek. (12.08 Landbouwkroniek. 12.40 Weerbericht SOS-ber. voor schippers). 12.55 Bui tenl. persoverzicht. 13.00 Nws. meded schouwburgprogram., SOS-ber. voor schippers. 13.20 Tafelmuz. 14.00 Nws 14.03 Symf. muz. (15.00 Nws). 16.00 Nws. 16.03 Beursber. 16.09 Voor zie ken. 17.00 Nws. 17.15 Blues enz. 17.55 Weegschaal. 18.00 Nws. 18.03 Verz. platen. 18.28 Paardesportuitslagen, 18.30 Orkestmuz. 18.45 Sport. 18.52 Taalwenken. 18.55 Lichte muz 19.00 Nws. 19.40 Amus. muz. 20.00 Opera- kroniek. 22.00 Nws. De Zeven Kuns ten. 22.20 Lichte muz. 23.00 Nws. 23.15 Vokale muz. 23.40 Nws. 23.45 Voor zee lieden. Nederland 1 15.30 E O. Kinderprogramma. 16 00 NOS: Journaal. 16 02 AVRO: Kinderprogramma. 16 25 Techniek van morgen. 16.45 Stuif Es-In. 18.45 NOS. De Woefs en de Lamaars. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 AVRO: Poets. 19.30 De Gouverneur en J.J. ((serie). 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 AVRO: De Mounties Show. 21.15 De Corrie Brokken Show. 22.15 De Onsterfelijke (film). 23.30 NOS: Journaal. Nederland II 18.45 NOS: De Woefs en de Lamaars. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 E.O.: In naam van de liefde (film). 19.30 Daad bij het Woord. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 KRO: Marcus Welby (serie). 21.10 Brandpunt. 21.40 Cabaretaria. 22.25 Tot de dood ons scheidt. 22.55 Epiloog. 23.00 NOS: Journaal. Nederland I 15.00 NOS: Journaal. 15.02 WeekjournaaL 15.22 Verkeersinformatie. 15.25 De Borderers (serie). 16.15 Openbaar Kunstbezit. 16.30 Een diepe duik (film). 16.55 Toto-uitslagen. 17.00 CVK: Jeugddienst. 18.20 TELEAC: Dammen voor be ginners - les 13. 18.55 NOS: De Woefs en de Lamaars. 18.20 Dammen voor beginners - les 18 18.55 NOS: De Woefs en de Lamaars. 19.00 IKOR-CVK-RKK: Bijbel vertelling voor kinderen. 19.05 IKOR-CVK: Spirituals. 19.30 NCRV: Wat bezielt zo'n beest. 20.20 NOS: Journaal. 20.25 NCRV: Herkent u deze melodie 21.25 Trompet en orgel. 21.35 De kleine zielen (feuill.). 22.35 Goed Nieuws. 22.55 NOS: Journaal. Nederland II 18.55 NOS: De Woefs en de Lamaars. 19.00 Journaal. 19.05 Fabian van Fallada (feuill.). 19.30 Studio Sport I. 20.20 Panoramiek. 20.45 Dubbeldekkers (serie). 21.10 Studio Sport II. 21.35 Video. 22.15 Journaal. Nederland I 10.45 NOS-NOT: Schooltelevisie. 12.00 TELEAC: Onze landbouw nu en straks. 18.45 NOS: De Woefs en de Lamaars. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 VARA: Coronation Street. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 Muzikale show met Gerard Cox. 20.55 Achter het Nieuws. 21.20 De Gouddieven. 22.10 Doc. progr. over de Zuidmo- 1 ukkers in Nederland. 23.00 NOS: Journaal. Nederland II 18.45 NOS: De Woefs en de Lamaars. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 NOS: Kijken naar kinderen. 19.30 Zo Vader, zo zoon. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 NCRV: Memorandum van een dokter, feuilleton. 21.10 Kerkconcert. 21.45 Hier en Nu. 22.10 Waar is iedereen? 22.40 Avondsluiting. 22.55 NOS: Journaal. 22.55 TELEAC: The seventh key les 5

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1970 | | pagina 9