WAT GEBEURDE ER TOCH BIJ KOERT IN CARRÉ? Gehoorschade bij pop-musici Wie het weet mag het zeggen Radio Capitol zoekt wegen naar erkenning Manager Benny Vreden: SONGFESTIVAL IN DUBLIN ENORME STIMULANS VOOR SASKIA EN SERGE Inzending van de liedjes BIJNA 1500 BEZOEKERS BLEVEN KIJKEN Brandpunt over partijpolitiek Kunstschilder Erik Gornik overleden T.V. vanavond Immmmmmmmmmm"sp - Radio woensdag TV dinsdag TV woensdag DINSDAG 15 DECEMBER 1970 7 AMSTERDAM Het is moeilijk in woorden onder te brengen wat er gisteravond in een nagenoeg uitver kocht Carré gebeurde. Er was aan gekondigd een balletvoorstelling van Koert Stuyf, zijn vrouw Ellen Edinoff en enkele medewerkers, een door het rijk gesubsidieerd groepje. Maar wie kwam, wist tevoren al dat van een balletvoorstelling zeer zeker geen sprake kon zijn. Ik'zal proberen te be schrijven wat zich voor mijn ogen af speelde. Twaalfde segment Schokschouderen Onderzoek van oorspecialist J. Schrofer in Raad voor de kunst Stipendia Beeldende kunstenaars 1970 5 S J R -J5 1 gag g j g5j 5 5 g g 5 I i§ ft" J g g.% TERWIJL PIRATENSCHIP WORDT OPGEKNAPT Serieus (Van onze correspondent) DEN HAAG „Ze zijn natuurlijk in de wolken. Tot voor enkele wekeft wisten ze van niets. De mogelijkheid zat er in. Dat was mij bekend. Om teleurstellingen te voorkomen, heb ik mijn mond gehouden". Benny Vreden, trotse manager van Saskia en Serge, fungeert dezer dagen als spreekbuis van het duo, dat uitverkoren is om Nederland op het Eurovisie Song festival te vertegenwoordigen in Du blin. Saskia en Serge Schaap, tele fonisch nog onbereikbaar in de echte lijke woning te Schagen (Noord-Hol land), zijn volgens artistiek vader Vreden, nog bezig de roes te verwer ken, die deze uitnodiging met zich meebrengt. Kijkers doen mee Waagstuk Concurrentie Paul Rollman praat plaat vol anecdotes mé* At Ik kom om vijf over acht de zaal in, die langzaam volloopt. Heel de nieuwe intelligentsia van Amsterdam is er. Ze hebben nagenoeg alleemaal 6,50 be taald plus 35 cent voor een programma. Een kleine 1500 personen. OM KWART VOOR negen gaat het licht uit, blijft het donker en hoort men uit de luidsprekers verkeersgeluiden en stem men: vraaggesprekken vermoed ik, om dat de geluidsopname gemaakt is tijdens een experiment van Stuyf bij het Stede lijk Museum in Amsterdam. Daar had hij onder enige groepen trottoirtegels schuim rubber laten aanbrengen, waardoor de te gels gingen veren. Ik versta niets van de interviews. Intussen is echter het licht op het podium aangegaan en zien wij Ellen Edinof in een lange kersenrode jurk en Koert Stuyf in een blue jeans-spijker- pak stokstijf staan, gezicht naar de zaal. Zij staan daar zo'n twintig minuten lang. Het blijkt dat Stuyf beter stilstaat dan zijn vrouw, die haar ranke heupen iets verdraait en tenslotte met haar tenen gaat wiebelen. Als de bandopname afge lopen is, floept het licht uit. Het publiek is opvallend verdraagzaam. Slechts hier en daar een uitbarsting van ongeduld. Twee mensen lopen weg. Vervolgens daalt in de schemering op het podium een filmdoek. We zien een stomme fulm van de voorbijgangers die onzeker worden door de verende trottoir tegels. Uit de luidsprekers zingt Bob Dy lan. Het publiek lacht. Het is wel ko misch. Het duurt dertien minuten. Pauze. Lang genoeg om iets te drin ken en ervaringen uit te wisselen. Ik spreek iemand die het een grote grap vindt, een ander lacht schamper, een der de probeert spitse formuleringen te vin den om het gebodene belachelijk te ma ken. OM KWART VOOR TIEN loopt de zaal weer vol. Koert Stuyf is met een mede werker bezig segmenten aan te dragen voor een reusachtig, laag, ietwat bol lopend, cirkelvormig platform, dat in de piste wordt neergelegd. Bij het twaalfde segment begint het publiek te klappen Voor het veertiende segment melden zich twee meisjes die willen helpen. Zij wor den vriendelijk naar hun plaats verwezen. Om het zestiende en laatste segment op zijn plaats te leggen, kruipt een jongen in witte spijkerbroek en groene trui on der het platform en zal daar de rest van de voorstelling blijven. Om vijf tien gaat het zaallicht uit en wordt het ronde platform gehuld in een blauw licht. Ook op het toneel verschijnt licht. Ik zie daar Ellen Edinof liggen on der een stelsel van twaalf concentrische ringen die door touwen met elkaar ver bonden zijn. Zij staat op; de middelste ring rust op haar hoofd. Zij staat zoge zegd in een halve bol van ringen. Zij doet een dans, waarbij de ringen voor opti sche effecten zorgen. Het duurt drie, vier minuten. Applaus. DAN ROLT EEN grote witte bal (zo'n meter in doorsnee) van het toneel via een hoop opgerolde traplopers naar het platform in de piste. In de bal zit iemand. Een tweede witte bal volgt; hij mist de lopers en smakt met een klap van het podium af. De zaal loeit van medelijden Een pluzige oranje bal komt van rechts rolt op het platform toe en weet zich ero® te werken. De twee witte ballen slagen daar na vele minuten van stilliggen en verwoede pogingen niet in. Intussen du wen twee toneelknechten een enorme spie gel, bestaande uit driemaal vijf rechthoe kige delen, naar de voorzijde van het toneel. Zij richten de spiegel op het pu bliek. Dit alles wordt begeleid met tere pianomuziek (van Satie vermoedelijk). Als de muziek ophoudt rollen de ballen weg. Applaus. ACHTER AAN HET toneel komt Ellen Edinof in donkergroene maillot naderbij. Zij loopt langzaam en alsof zij horrelvoe ten heeft. Geen moment laten haar naar binnengerichte voeten de vloer los Zij nadert de rand van het podium, springt eraf en zet haar tocht voort in de rich ting van het platform. Zal zij het halen Ja, zij haalt het. Op het platform staat zij een wijle stil om vervolgens een driedelige dans te doen. Eerst met schok schouderen op de plaats waar ze staat dan al glijdend en kruipend zich verplaat send over het ronde platform De mu ziek bestaat uit songs van Bob Dylan en Jimmy Hendrix. De zaal is doodstil en lacht niet als iemand roept: „Ga ïu maar terug naar ie moeder." Als zij de cirkel gang volbracht heeft, stapt Ellen ach teruit terug naar het podium, anders dai op de heenweg: horrelvoetig maar met knieheffen. Zal zij geheel naar achteren gaan? Nee, zij houdt abrupt op, loopt weg. Applaus. Oh, ik vergeet tejnelden, dat geduren de dit onderdeel een snorme witte lam pion op het toneel hangt; zo'n ronde Chi- (Van onze correspondent) UTRECHT. De Utrechtse oorspecia list F. J. M. ter Horst (30) gaat een on derzoek instellen naar de schade die pop muziek aan het trommelvlies van pop musici aanricht. De heer Ter Horst, als assistent verbonden aan de afdeling oor- heelkinde van het Utrechtse Akademisch ZiekenhiMs, hoopt onder meer de leden van de pop-groep Brainbox en Golden Earring op gehoorverlies te onderzoeken. De specialist verwacht het onderzoek over drie maanden voltooid te hebben. Hij weet nog niet wat hij met de resul taten gaat doen. Voor het onderzoek werkt hij samen met Veronica's pop journaal. De directe aanleiding voor het onderzoek is de doofheid van Brian Wil son, een componerend en musicerend lid van de Amerikaanse pop-groep The Beach Boys. Wilson is tevens producer van -de groep. De gedeeltelijke doofheid verhin dert hem in de toekomst stereoplaten te produceren. In de groep is hij inmiddels vervangen door Bruce Johnston. DEN HAAG. Op voordracht van de minister van cultuur, recreatie en maat schappelijk werk, dr. M. A. M. Klompé, is benoemd tot lid van de Raad voor de Kunst de heer J. Schrofer te Amsterdam. De heer Schrofer zal zitting nemen in de afdeling Beeldende Kunsten en Bouw kunst. Marloes Fluitsma zal met ingang van 1 september 1971 aan de Haagse Comedie als actrice zijn verbonden. Momenteel is ze verbonden aan het groot Limburgs ToneeL nese lamp; 24 ribben bekleed met witte stof; vijf meter doorsnee. Als Ellen weg is nadert Koert met een lange stok. Hij kruipt in de lampion, licht met de stok de lampion van de haak en loopt ermee naar de rand van het po dium. Een zwaar karwei, want hij schudt en trilt onder de zwaarte van de lam pion. Hij sprint er mee de zaal in Zal hij het podium halen? Nee, hij iaat stok en lampion vallen tegen het toneelpodium kruipt onder de lampion uit MET EEN MEDEWERKER verwijdert hij het zestiende segment van het ronde platform. De jongen in witte spijkerbroek en groene trui kruipt er' onder vandaan Hij puft. Het zaallicht gaat aan. Een langdurig hartelijk, oorverdovend ap plaus. Fel gekleurde papieren bloemen voor Ellen en Koert. Als ze weg zijn ook applaus voor een cameraman, die gedu rende de hele voorstelling de verrichtin gen gevolgd heeft met achter zich voort durend een jongeman met een microfoon- hengel. IK HEB DIT alles met eigen ogen ge zien. Is dit dan ook wat er echt gebeurd is? Een vraagteken. Stelt iets niets voor. als het met overgave wordt gebracht? Een vraagteken. En wat ik er nu van vond? ik weet het nog steeds niet. Al die honderden mensen zijn blijven zitten en hebben op enige uitzonderingen na geapplaudiseerd Er is geen boe gevallen. Af en toe wer den pogingen gedaan een klap-yell in te zetten, een liedje te fluiten of te zingen Maar dat waren minderheden. Het was publiek dat al afgeleerd heeft iets ach ter de dingen te zoeken die het ziet. J. HEIJER DEN HAAG. De minister van cul tuur, recreatie en maatschappelijk werk, dr. M. A. M. Klompé, heeft aan de vol gende beeldende kunstenaars in 1970 een stipendium verleend: P. Adriaans, S. Ar den, mevrouw Atakando, Boezem, J. Dib- bets, Trudy Drescher, G. van Elk, P. El- zinga, P. Engels, Lotti van der Gaag, P. Geraedts, P. Goede, F. Gribling, W. Gij- sen, P. Holstein, S. Huismans, H. Koetsier R. Ligtvoet, J Manders, R. Menken, J. v. Munster, A van den Nieuwelaar, F. Pee- ters, E. Philips, K. Roest, C Rogge, H. van der Rijdt, H. Sanders, M. Schierbeek, W. Schippers, R. Staakman, Chr. Steenber gen, E. Strobos, G. Verdijk, A. Wevers, Marianne Zwollo en aan de Eventstructure Research Group te Amsterdam (Van onze TV-medewerker) HILVERSUM. In het centrum van Hilversum staat een bezienswaar digheid: een double-deck bus van Ra dio Capitol, een exploitatieproject van de International Broadcasters Society, werkend vanaf het piratenvaartuig dat na de schipbreuk aan de Noord zeestranden enige maanden geleden thans op een Amsterdamse werf op adem staat te komen. Reparateurs buigen zich nog altijd over het schip dat weer zo graag a la radio Ve ronica het ruime sop zou willen kie zen. Als we directeur T. Thomason van de International Broadcaster So ciety mogen geloven staat dat zeer binnenkort te gebeuren. „Voor 20 of 21 december hopen we weer in de lucht te komen. Een fi nancieel moeilijke zaak want we moe ten nog geld op tafel leggen", aldus de heer Thomason, die overigens ver telt dat deze financiële zaken meer van formeel-technische aard zouden zijn". Iets uit het budget van 1971 moet verschoven worden naar 1970 en dan kunnen we dit jaar nog gaan uit zenden. We hopen dat deze week nog rond te krijgen". Intussen laat Radio Capitol maar op andere wijze van zich horen. Van uit een dubbeldekker, speciaal uit het Schotse Aberdeen. Mister Thomason wil graag vertel len wat deze radio Capitol-op-wielen heeft te betekenen. „Radio Capitol is vanuit de bus be zig met een soort ledenwerfactie of liever gezegd we zoeken donateurs voor de VVR, de Vrienden Van Vrije- Radio. Dat is een aspirant-omroep die op vast grondgebied in Nederland wil gaan uitzenden. Onze plannen zijn echt serieus en komen al aardig van de grond. In Engeland is er ook een en te zijner tijd komen er ook afdelingen in Frankrijk, België en Duitsland. De VVR is juridisch gezien thans een afdeling van de International Broad casters Society, een internationale be roepsvereniging van radio- en televi sie-instellingen en -mensen". Naar de mening van de heer Tho mason heeft de Nederlandse VVR, vol gens hem in september van start ge gaan, op het ogenblik tussen de 5.000 en 6.000 geregistreerde donateurs die de ƒ5 hebben overgemaakt. Het zal nog wel een tijdje duren voor we 10.000 leden hebben maar we hopen het ko mende jaar toch wel zover te zijn". En tot slot: „Vrienden Van de vrije Radio krijgt steun, vooral morele van Radio Capitol. Onze hoop is dat ra dio en televisie uit de politiek wor den gehaald. Dat radio en televisie op dezelfde manier als kranten kunnen werken. Op grond van de artikel 7 der grondwet". Nederland 1. Ook vanavond weer om te beginnen de Woefs en het nieuws. Daarna de AVRO-dinsdag d.w.z. tot acht uur een programma voor de jeugd. Toppop wordt gevolgd door Tips voor je toekomst. Vanavond de beroepen van industrieel ontwer per, fysiotherapeut en de weg- en wa terbouwkundige. Allerlei bijzonder heden over de studiemogelijkheden en de toekomst die dergelijke beroe pen te bieden hebben. Aansluitend aan het tweede jour naal het derde deel van Walter van der Kamps bewerking van Lijmen van Willem Elschot. Peyton Place is daarna weer heel anders dan Lijmen. AVRO's Televizier vervalt en wordt vervangen door een uitzending van de NOS met het loondebat in de Tweede Kamer. Na het laatste nieuws volgt dan nog de elfde les uit de cursus Modelbegrip in wetenschap van Teleac. Nederland 2. Van de NOS na de La- maars eerst het nieuws, dan de par- „Het is allemaal zó snel gegaan voor het tweetal. Ze werken er hard voor en worden steeds beter. Zo'n geweldige kans had ik niet verwacht. Toen Warry van Kampen (voorzitter Werkgroep Amuse ment van de NOS) mij opbelde met de mededeling, vroeg hij of Saskia en Serge aanstaand voorjaar vrij waren. Ze waren het niet, zitten erg vol, maar je zegt natuurlijk „het kan". Een derge lijke aanbieding is een geweldige stimu lans voor elke artiest, je kunt er niet aan voorbij gaan". Voor het eerst in de historie van het songfestival wordt de kijker sterk betrok ken bij het nationaal gebeuren. Men mag liedjes inzenden. Uit het totale aanbod kiest een jury zes liedjes, die op woens dag 24 februari door Saskia en Serge in een tv-programma ten gehore worden gebracht. Via een aan de NOS te zen den briefkaart kan de kijker tenslotte de keuze voor Dublin (zaterdag 3 april) be palen. Is Benny Vreden niet bang voor de uit eindelijke keus? „Ja, zoiets blijft een waagstuk. Saskia en Serge maken er zich nog niet al te druk over. Het nieuwe systeem vind ik een er kenning van de kijker. Democratisch en daarom verheugend, acht ik dit recht op inspraak zeker. Ik kan me trouwens am per voorstellen, dat de keuze valt op een liedje, dat niet in de stijl van het duo valt". Tot 15 januari bestaat voor iedere Nederlander de mogelijkheid een lied je in te sturen, dat hij geschikt acht voor Nederlandse afvaardiging aan het Eurovisie Songfestival te Dublin. In aanmerking komen alleen oorspron kelijke Nederlandse, nog niet eerder gepubliceerde teksten en muziek. Het geheel moet op bladmuziek geschreven zijn, de tijdsduur van de ingezonden compositie mag maximaal drie minu ten bedragen. Composities en tekst die nen onder motto gezonden te worden aan Produktie Songfestival, NOS, post bus 1971 te Hilversum. Verdere inlich tingen over eventuele deelname te ver krijgen bij de NOS te Hilversum. Heeft Benny Vreden reeds een „plan de campagne" gemaakt voor zijn pupil len? „Natuurlijk zal ik ze mentaal zoveel mogelijk steunen Veel kan ik nog niet voor ze doen. De voorbereidingen zijn in handen van de NOS. In februari begint men mét de muziek en de „droog" re petities. Het nationale programma wordt CHARLOTTE AMALIE (MAAGDEN EILANDEN) (AP). De uit Oostenrijk afkomstige schilder, fotograaf en stunt man Erik Gornik, wiens werk dikwijls in de Verenigde Staten is tentoongesteld, is zondag tijdens een duikdemonstratie bij het eiland St. John aan een hartaanval overleden. Gornik, die 60 jaar is geworden, stu deerde aan de Koninklijke Akademie te Amsterdam. Later werkte hij als safari gids in Afrika en kreeg hij erkenning als schilder van natuurtaferelen. Hij emigreerde naar Argentinië, waar hij hotels exploiteerde, die zich speciali seerden in jacht- en hengeltochten in de Andes. Nadat hij Argentijns staatsburger was geworden, werd hij naar de Verenig de Staten gezonden om propaganda te ma ken voor Argentinië als land voor natuur liefhebbers. In Charlotte Amalie doceerde hij aan een tekenacademie. (Van onze correspondent) BEEMSTER. Paul Rollman, „Baron van Beemsterle" gaat na het succes van zijn boek „Mag ik effe ademhalen" en zijn optreden in Duys' Vuist, een lang speelplaat volpraten met anekdotes uit zijn veelbewogen leven. De opnamen zijn vrijdag in café „Rooie Nelis" midden in de Jordaan (Amsterdam). Van zijn boek zijn binnen veertien dagen reeds 15.000 exemplaren verkocht. De tweede druk rolt vandaag van de pers. hierna opgenomen en uitgezonden, waar na de keuze zal vallen. Hoe staat het met de concurrentie? Moet er sterk opgebokst worden? „Katja Ebstein komt Duitsland verte genwoordigen. De vrouwelijke Udo Jür- gens zullen we maar zeggen. Spanje heeft een enorme troef: Dova, die de af gelopen keer in Knokke furore maakte, wordt uitgezonden. Voor de rest is mij nog niets bekend. SASKIA EN SERGE f W? 'WW" WMfiXf'f": MHHK W* lementaire rubriek Den Haag van daag en vervolgens Kunstsignalering. De KRO voert daarna Tommy Cooper ten tonele om het- programma te be ginnen. Ditmaal een bijzondere gaste en wel Diana Dors. Aansluitend aan het tweede jour naal Brandpunt Special met Vanavond In Nieuwspoort. Daarna neemt de NOS de dienst over met het Kamerdebat over de lonen van 20.30-22.00 uur. Dit alles natuurlijk onder voorbehoud van wijzigingen. HILVERSUM I 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord. 7.16 Op het eerste gehoor. 7.25 Ho ren en zien. 7.30 Nws. 7.32 Hier en nu. 8.00 Nws. 8.11 Luister uitén thuis 8.30 Nws. 9.00 Gym voor de vrouw. 9.35 Voor kleuters. 9.50 Muzikale le zing. 10 15 Voor de vrouw. 11.00 Nws. 11.03 Actua-magazine. 11.55 Meded 12.00 Van twaalf tot twe'e. 12.22 Wij van het land; 12.26 Meded. t.b.v land en tuinbouw; 12.30 Nws 12.41 Actua liteiten. 13.00 Raden maar. 14.00 Huis bezoek. 14.10 Klassieke muz. 15.00 In 't zilver. 16.00 Nws. 16.03 Voor kleu ters. 16.15 Hoorspel, (jeugd) 16.30 (S) Jeugdland. 17.30 En Bloc. (Overheids- voorl.) 17.50 Tekst en uitleg, van (O W). 18.30 Nws. 19.00 Openbaar Kunst bezit. 19.10 Documentaire over weduw naars. 19.50 Voor blinden en slecht zienden. 20.00 Radio Kamerorkest ope ra v. Mozart. Pauze 21.35 In en om de opera. 22.30 Nws. 22.38 Cosa Nostra 23.55 Nws. HILVERSUM II 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn. 7.20 Dag Woensdag (7.33 Van de voorpa gina). 7.54 Deze dag. 8.00 Nws. 8.11 Actualiteiten. 8.22 Dag woensdag. 9.00 Radioweekblad. 9.35 Waterstanden. 9.40 Schoolradio. 10.45 Voor kleuters 11.00 Nws. 11.03 Koffiepauze. 12 00 Licht strijkorkast. 12.25 Jazz- en amusements muziek. 13.00 Nws 13.11 Actualiteiten 13.25 Speelruimte. 17.02 Nederl. Arties ten Revue. 17.55 Meded 18 00 Nws 18.11 Actualiteiten 18.20 Uitz. G P V. 18.30 Klink Klaar, zonder nonsens. 19.30 Nws. 19.35 Buitenl. Weekover zicht. 19.45 Dansorkest. 20.10 Prome nade orkest. 20.45 Confrontatie. 21.15 Nou, en 21.40 Popmuziek. 22.30 Nws. 22.38 Meded. 22.43 Actualiteiten. 22.55 Muz van deze eeuw. 23.55 Nws HILVERSUM III 9.00 Nws. 9.02 Lichte platen. 10.00 Nws. 10.03 Journaal. 10.06 Arbeidsvi taminen: populair verzoekpl. progr 11.00 Nws. 12.00 Nws. 12.03 Zet 'm op 13.00 Nws. 13.03 Journaal. 14.00 Nws. 14.03 Gimmick. 15.00 Nws. 15 03 Mu ziek Boetiek. 16.00 Nws. 16.03 Lichte platen. 17.00 Nws; 17.02 Journaal.). BRUSSEL 324 M 12.00 Nws. 12.03 Muz. 12.40 Weerbe richt, meded. en SOS-berichten voor de schippers 12.55 Buitenl. persoverzicht. 13.00 Nws. Schouwburgprogr., SOS-be- richten voor schippers. 13.20 fafelmu- ziek. 14.00 Nws. 14.03 Scnoolradio 14.25 Kinderkoor. 14.30 Klankbeeld 14.50 Kerstmuz. 15.00 Nws. 15.15 Voor kinderen. 16.00 Nws. 16 03 Beursbe richten. 16.09 Folkloristisch progr 17.00 Nws. 17.15 Jazzmuz. 17.55 Weegschaal. 18.00 Nws. 18.03 Verzoekpl. 18.30 Le- kenmoraal en -filosofie 18.50 Sport 18.55 Taalwenken. 19.00 Nws. 19.40 Pro- menademuziek. 20.00 Operetteconcert 22.00 De Zeven Kunsten. 22.20 Lichte muz. 23.00 Nws. 23.40 Nws. Nederland 1 18.45 NOS: De Woefs en de Lamaars. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 AVRO: TopPop. 19.30 Tips voor je toekomst. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 AVRO: Lijmen (spel). 21.10 Peyton Place (feuilleton). 22.00 NOS: Loondebat. 22.55 NOS: Journaal. 23.00 TELEAC- Modelbegrip in wetenschap en techniek - les 11. Nederland II 14.00 NOS: Loondebat. 18.45 NOS: De Woefs en de Lamaars. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 NOS: Den Haag vandaag. 19.09 Kunstrubriek. 19.30 KRO: De dwaze wereld van Tommy Cooper. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Jqurnaal. 20.15 STER Reclame. 20.20 KRO: Vanavond in Nieuws poort. 20.30 NOS: Loondebat. 22.45 NOS: Journaal. Nederland I 10.45 NOS'-NOT: Schooltelevisie. 17.00 KRO: Kinderprogr. 18.45 NOS: De Woefs en de Lamaarg. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 NOS: Den Haag vandaag. 19.09 Vrijuit. f 19.30 IKOR-CVK-RKK: Kenmerk. 19.55 STER: Reclame. 20.00 FC TwenteDinamo Zagreb, a 22.15 Beethovenavond door Concertgebouworkest. 22.50 Studio Sport. 23.15 NOS: Journaal. Nederland II 18.45 NOS1: De Woefs en de Lamaars. 18.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame, i 19.04 KRO: MIK. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 KRO: The Outsider (serie). 21.10 Zelf doen. 21.50 Verslag op woensdag. 22.25 NOS: Journaal. 4 22.30 Alg. voorlichtingsprogr. schooltelevisie. lAIWMMMMMMUMMMUMMMMMMMUMMMUMMUMMUMMMUUMMMMUWm

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1970 | | pagina 7