Ook Koningsbergers tweede boek Amerika verfilmd in FILMS IN AMSTERDAM Egyptische tempel op weg naar Leiden II Dick Verkijk: spion in Tsjechische reportage ®i o Ui Bso») PORTRET VAN EENZAME REVOLUTIONAIR De wereld van de GESCHENK VAN NASSER Kostbare Raphaël in beslag genomen Duitse operette iZendschip van i radio Nordsee naar België TV vrijdag T.V. vanavond I 1 1 ii'i Radio zaterdag TV zaterdag 13 VRIJDAG 8 JANUARI 1971 WEGENS ZIJN CONTACTEN MET „CONTRA -RE VOL UT ION A IREN” Exact verfilmd Radicaal N achtvoorstellingen ft T U AMSTERDAM Onze landgenoot Hans Koningsberger schreef enige tijd geleden een bescheiden roman over een onaangepaste anarchistische student uit 1902. Hij duidde hem, in navolging van Kafka, met een letter aan en koos daarvoor de letter A, de plaats van handeling bleef geheel anoniem, maar kon ieder geïndustria liseerd, democratisch Westeuropees land zijn, bijvoorbeeld Engeland. Ko ningsberger, wiens „A walk with life and death” destijds door niemand minder dan John Huston verfilmd werd, vond ook voor zijn nieuwe ro man belangstelling van filmzijde Zelf herschreef hij „The revolutio nary” tot een scenario waarin de han deling was verplaatst in onze tijd, maar verdere bijzonderheden ondui delijk gelaten bleven, zodat opnieuw het gebeuren zich in iedere willekeu rige universiteitsstad in ieder wille keurig land kon afspelen. Ondergang van een „drop out” (Van onze correspondent) LEIDEN Op 18 januari zal in de Rotter damse Beatrixhaven per Sinon van de KNSM een Egyptische tempel arriveren, die in 1972 op de binnenplaats van het Rijksmuseum voor Oudheden te Leiden zal worden opgebouwd en dan toegankelijk zal zijn voor iedereen. In 1969 heeft president Nasser deze tempel, af komstig uit Taffeh in Zuid-Egypte, bij decreet geschonken aan Nederland voor de hulp die ons land heeft gegeven aan de UNESCO voor de redding van de Abu Simbel-tempels. Deze tem pels zouden onder het grote stuwmeer van Assoean verdwijnen. «4 Amerikaanse douane in Bostons museum i vwwwvwvvvvwwvvvw - 1. 23.20 CHARLES BOOST «•SS»» ■X VVWVWVWVtAAAAAAóAAAAA John Voight als deserteur uit het leger „A” met zijn radicale vriend (Seymour Cassel) in „The revolutio nary”. Deze foto van de tempel van Taffeh werd in 1910 gemaakt. Rechts de deur die in 450 na Christus werd aangebracht. 18.45 18.50 18.55 19.00 19.05 19.19 19.29 19.55 20.00 20.15 20.20 21.10 21.35 22.15 22.55 23.00 18.45 18.50 18.55 19.00 19.05 19.30 19.55 20.00 20.15 20.21 20.45 21.35 22.25 22.50 22.55 23.00 19.30 19.55 20.00 20.15 20.21 18.45 18.50 18.55 19.00 19.55 20.00 20.15 20.20 21.11 21.41 22.26 23.01 23.06 18.45 18.50 18.55 19.00 19.05 s Jon Voight, bekend door zijn rol in „Mid night cowboy” speelt in slechtzittende kle ren en bijziende kijkend door een groot- moedersbrilletje deze vreemd door het le ven lopende student A. Hoewel zijn vader geen onbemiddeld man is, verwerpt A ra dicaal en consequent alle vormen van be zit en luxe. Hij woont in een schamele gehuurd om de kisten met steenblokken op te slaan. EERST MOET DE binnenplaats van het Rijks- museum voor Oudheden worden overkapt, waarna prof. Klasens een Egyptische architect wil uitnodigen de tempel weer op te bouwen. Voor de opbouw wil men het geheel, waar nodig, restaureren. Oorspron kelijk heeft in een van de zijkanten een deur gezeten, die in de vorige eeuw met cement werd dichtge smeerd. Deze deur zal nu worden opengemaakt. Het interieur is één grote ruimte, waarin alleen ter onder steuning van het dak vier kolommen staan. In de tijd, dat de tempel als christelijke kerk dienst deed, waren muurschilderingen van heiligen aange bracht. Door het 60 jaren durende bad, zijn deze schilderingen helaas verdwenen. De tempel van Taf fen stond aan de zuidgens van het Romeinse rijk. De onlangs in de Westerschelde opgehaalde tempeldelen van Nehellennia, eveneens een vruchtbaarheidsgodin, maakten deel uit van een tempel op de noordgrens van het Romeinse rijk. Beide tempels krijgen nu een plaats in Leiden. Jiri Sekerka legde verklaringen af over ontmoetingen van Verkijk met Tsjechoslowaakse burgers, bijvoorbeeld Vladimir Skutina, Ludek Pachman en anderen, over Verkijks noteringen en de opdracht die deze aan Sekerka gaf deze en andere berichten van buitenlanders naar het Westen over te brengen. De NOS heeft donderdag nog pogin gen gedaan om voor het journaal frag menten te krijgen van de documentaire over Verkijk, maar volgens de Tsje chische televisie was dat technisch niet mogelijk. De VARA-actualiteitenrubriek „Achter het nieuws” zal mogelijk een deel van de documentaire uitzenden. In opdracht van de chef actualiteiten van de VARA, Hans Jacobs, heeft een Oostenrijkse cameraploeg opnamen van de in Oos tenrijk ontvangen uitzending gemaakt. schuwen dat hun voorgenomen staking door het leger gebroken zal worden. Hij moet zich dan schuil houden, leeft als een opgejaagd beest verbreekt als laatste band zijn vriendschap met een rijk meisje dat hem als revolutionair wel interessant en boeiend vond en laat zich tenslotte door zijn anarchistische vriend overhalen de rechter te doden die de stakende arbeiders tot zware straffen heeft veroordeeld. Of hij de moord zal begaan, wordt in het mid den gelaten, want als A met een dodelijke lading springstof oog in oog met zijn slachtoffer staat, bevriest het beeld. Aan de Amsterdamse bioscoopagenda zijn twee Amerikaanse premières toege voegd die ieder in haar soort een typisch voorbeeld zijn van actueel filmen in de USA. Tuschinski heeft Melville’s „De rode cirkel” (die naar Roxy verhuisd is) ver vangen door een huwelijkscomedie met Elliot Gould, de langzamerhand overbe kende doktersfiguur uit „M.A.S.H.”. Ook in deze nieuwe film speelt de mo menteel in Amerika waanzinnig populaire acteur een doktersrol, vandaar dat de oor spronkelijke titel, „I love my wife” in kod dig Nederlands vertaald is met „Dokter is een liefnebber”. Ten onrechte, want regis seur Mel Stuart heeft van een langzaam mislukkend huwelijk, waarbij van schuld van een der echtelieden nauwelijks ge sproken kan worden, een beetje wrange comedie gemaakt die beter verdient dan als klucht te worden behandeld. De tweede première vindt men in De Uitkijk die „The revolutionary” op het programma heeft genomen, de verfilming van een roman van onze landgenoot Hans Koningsberger, waarover elders op deze pagina meer. En verder is er een zekere stabiliteit in het Amsterdamse filmprogramma met als koplopers op de lijst van langdurige pro longaties „Women in love” die zijn achtste week tn Alhambra is ingegaan en „Water loo” met Rod Steiger als Napoleon die zijn negende week in Bellevue Cinerama be leeft. Als regisseur kreeg de auteur de 27-ja rige Paul Williams die pas één film op zijn naam had staan, toegewezen, wat een goe de keuze bleek, want het resultaat werd een opmerkelijke film die in de leidende New Yorkse bladen de best denkbare reac ties kreeg. BOSTON (Reuter). De Amerikaanse douane heeft donderdag op verzoek van de Italiaanse regering een schilderij van de 15e-eeuwse Italiaanse schilder Raphael in beslag genomen. Het schilderij „Por tret van een onbekend meisje” dat in het Museum of Fine Arts in Boston hing, is volgens de douane de Verenigde Sta ten binnengesmokkeld. Wanneer dat is gebeurd werd niet bekendgemaakt. Voor belangrijke schilderijen behoeven in de Verenigde Staten geen invoerrech ten betaald te worden, maar ze moeten wel worden aangegeven De waarde van het schilderij wordt geschat op een mil joen dollar. Van de zijde van het mu seum wilde men niet zeggen hoe het schilderij in het bezit van het museum is gekomen. huurkamer, draagt afgedankte pakken en zijn revolutionaire activiteiten worden mis schien meer ingegeven door een masochis tische inslag en een behoefte zich te bewij zen dan door politieke overtuiging. Hoe meer hij zich in de steek gelaten voelt door zijn omgeving een proces waaraan hijzelf door zijn gedrag hard mee werkt hoe radicaler zijn politieke instel ling wordt. Hij vindt tenslotte aansluiting bij een ondergronds opererende commu nistische arbeidersgroep en krijgt zelfs enig persoonlijk contact met de leider van de groep, een doorgewinterde anarchist, in wiens opdracht hij pamfletten stencilt om ze op slinkse manier te verspreiden. Als hij in dienst moet, deserteert hij bijna onmid dellijk om zijn linkse vrienden te waar- Nederland 1. Om na de Woefs en het nieuws te beginnen: een uur Evangelische Omroep de familie de Gier uit Hillegom musiceert en vertelt waarom ze dat doet. Dit is een nieuwe serie getiteld Familiese- rie. Nader Bekeken neemt tien minu ten en dan een film van het Moody Institute of Science, Vensters van de Ziel, over onze zintuigen en wat daar mee annex is. Na het journaal gaat de VARA ver der met een geheel andersoortig pro gramma en wel Mannix. De Ombuds man behandelt problemen van de kij kers alvorens het vaste vrijdagse pro gramma Hadimassa aan bod komt met alle bekende medewerkenden, d.w.z. Dimitri Frenkel Frank, Anne- marie Oster, Kees van Kooten, Wim de Bie, Ton van Duinhoven, Cees van Ooijen en Ton Lensink. Een klein uur U brengt tenslotte Koos Postema vanuit Studio Idee in Loenen aan de Vecht met mensen en mingen. Na het laatste nieuws wordt de cursus vergadertechniek van Teleac besloten met een bijeenkomst van een leergroep van gespreksleiders. Nederland 2. De Woefs en het jour naal en daarna van de NOS ook nog de politieke rubriek Ter Visie met on der meer het kabinetsberaad en an dere parlementaire zaken. De NCRV gaat om half acht verder met Kom erbij en zing met ons, de Nederland se vertaling van de titel van het pro gramma door het Radio Kinderkoor Detsky Rozhlasovy Sbor uit Ostrava in Tsjechoslowakije, dat werd opge nomen in de Kloosterkerk in Den Haag. Het koor zingt onder leiding van Garomir Richter. Ronald van Wat des te opvallender was, omdat in de VS iedereen langzamerhand beu is van z.g. „campus”-films als „The strawberry statement” of „Getting straight”. Scènes met rythmisch in de handen klappende studenten, gevaarlijk uitziende agenten die voor „pigs” worden uitgescholden en er tenslotte willekeurig op los gaan slaan, de neutrale held die zich afzijdig houdt tot hij zijn meisje afgetuigd ziet door de poli tie, het zijn allemaal in korte tijd clichés geworden die geen enkele effect meer sor teren. Onder die omstandigheden opnieuw met een protesterende student als hoofd persoon van een film aan te komen zetten, leek een levensgevaarlijke onderneming. Het is anders uitgepakt, omdat Konings berger langs een omweg het verzet der in tellectuelen benaderd heeft en een nieuwe figuur gecreëerd heeft die zich noch in de familiekring, noch op de universiteit, noch tussen zijn eindeloos debaterende me- de-studenten thuisvoelt. In de meest letter lijke zin een „drop out” dus, een eenzame revolutionair die alleen zijn weg naar de ondergang moet bewandelen. DE UNESCO zette in 1960 een grote reddingsactie op touw, waarvoor de Nederlandse regering een be drag van 2 miljoen voteerde. Egypte beloofde de landen die de meeste hulp zouden verlenen vier tem pels. Nederland kreeg als laatste de zeer goed be waarde tempel van Taffeh toegewezen. Voor de opbouw van deze tempel in Leiden zal dit jaar eerst voor een bedrag van bijna een miljoen de binnenplaats van het museum worden overdekt en van airconditioning worden voorzien. In de huidige toegangspoort vanaf het Rapenburg zullen glazen deuren worden aangebracht. DE DIRECTEUR van het museum, prof. dr. A. Klasens is na studie tot de slotsom gekomen, dat de tempel werd gebouwd in de tijd van de Romeinse keizer Augustus omstreeks het begin van de jaartel ling. De tempel werd geheel in Egyptische stlijl op getrokken, sober, met één ingang en met als voor naamste versiering zes zuilen met fraai gebeeldhouw de plantenkapitelen. Gewijd aan de vruchtbaarheids godin Isis heeft de tempel, die 8.25 meter breed, 7.30 meter diep en 4.50 meter hoog is, tot omstreeks 400 na Chrstus in oorspronkelijke gedaante dienst gedaan. Omstreeks 450 werd de tempel verbouwd. Er werd naast de hoofdingang een tweede deur aangebracht en bovendien werden verschillende versieringen toe gevoegd, zoals afbeeldingen van de gevleugelde zon neschijf en friezen van de Egyptische koningsslang. Een in slecht Grieks gestelde inscriptie in het inwen dige vermeldt deze verbouwing. Uit een in de nabijheid van de tempel gevonden steen met inscriptie kon prof. Klasens concluderen, dat de tempel op 14 decber 710 door koning Mercurius van het belangrijke christelijke rijk Nubatië werd ingewijd als christelijke kerk. Omstreeks 1200-1300 werd de tempel als christelijke kerk opgegeven door de komst van de Islam. Sinds die tijd werd het ge bouwtje gebruikt als woonhuis en als stal ten behoeve van de bewoners van de streek. DE LAATSTE 60 jaren heeft de tempel gedurende tien maanden van het jaar onder water gestaan als gevolj van de bouw van de eerste Assoeandam. Hier van heeft het bouwwerk niets te lijden gehad, want door het langdurige bad van het zoete Nijlwater, is al het zout uit de muren getrokken. Dit voorkomt, dat men straks na aankomst in Leiden de 657 blok ken steen, waaruit het gebouw bestaat, geen zoet- waterbad meer behoeft te geven. De tempel wordt beschreven als een van de best en mooist bewaarde tempels van Nubië. Voordat de tem pel in 1910 oqder water kwam te staan, werd het geheel gerestaureerd, om het langdurige bad te kun nen doorstaan. Later stortte de tempel in na een aanvaring dpor een schip, maar werd daarbij niet ernstig beschadigd. Voor ongeveer f 150.000 kon de tempel worden af gebroken, opgeslagen op het eiland Elephantine, daar in 644 kisten worden verpakt, per praam over een afstand van 1400 km worden vervoerd naar Alex- andrië en per KNSM naar Rotterdam worden ge bracht. Het Rijk heeft in Leiden voorlopig een ruimte In „A walk with life and death” heeft Koningsberger via een middeleeuwse ver- 2 telling de onveranderlijkheid van zaken als oorlog, dood en bedreiging van het leven, willen aantonen. In dit, eveneens aan geen exacte tijd en plaats gebonden verhaal wil 5 hij iets dergelijks bereiken door te bewij- 5 zen dat de wil om de dingen te verande- ren altijd en in de meest uiteenlopende 5 vormen is opgetreden. De tragische held die buiten zijn wil tot 2 moord gedreven wordt, is de verpersoon- 2 lij king van de wrevel en het latente gevoel van onbehagen tegen de ogenschijnlijk on- s veranderlijke buitenwereld die hem door 5 haar onverschilligheid uitdaagt tot steeds 5 krachtiger daden van protest. Regisseur Williams heeft dit sobere ge- 5 geven op een exacte en bijna emotieloze 2 wijze behandeld die precies bij het onder- 2 werp past en waardoor de tragiek van „A” 2 des te duidelijker uitkomt. En aan die eind- indruk draagt in niet geringe mate het spel van Jon Voight mee die ook al de j hoofdrol speelde in Williams’ debuut dat 5 nog niet uitgebracht is. 5 CHARLES BOOST Wieren leest de Nederlandse teksten voor. Aansluitend aan het tweede jour naal de altijd nog populaire serie Please Sir. Hier en Nu brengt de actu aliteiten van de vrijdag alvorens Jan van der Waard opnieuw in de wereld van de operette duikt aan de hand van de Duitse serie Es muss nicht immer Schlager sein. Fragmenten in deze uitzending van onder meer die Czardasfürstin, die Zirkusprinzessin en die Kinokönigin. Evenals in de vorige uitzendingen ook nu weer en kele solisten van zeer grote naam. Op Nederland 1 Hadimassa bete kent op Nederland 2 Farce Majeure. Satire dus van Alexander Pola, Ted de Braak, Jan Fillekers, Henk van der Horst, Fred Benavente. Ds. A. C. D. v.d. Bosch spreekt tenslotte in de dagsluiting over het Beduimelde Schoolschrift. Dan het laatste nieuws waarna nog een voorlichtingspro gramma over de schooltelevisiepro- gramma’s in het komende trimester en dan wel speciaal die voor het HILVERSUM De Tsjechische tele visie heeft donderdag het programma van drie kwartier uitgezonden over de NOS-medewerker Dick Verkijk, die vo rig jaar augustus in Praag werd gear resteerd wegens buiten de normale journalistiek vallende activiteiten en na zes dagen hechtenis werd uitgewezen. Vanuit de RONO-studio in Groningen had Verkijk na afloop van het televisie programma voor de radio een telefoon gesprek met de Praagse student Jan Sling, zoon van de in 1952 opgehangen Tsjechische partijleider O. Sling over de inhoud van het programma. Volgens Sling werd Verkijk in het programma afgeschilderd als een spion. Ook de in- 1 terviews, die hij in Praag had gemaakt I zouden alleen als middel voor spionage I hebben gediend. De Tsjechoslowaakse televisie be- I schuldigde Verkijk van het doorgeven van verdraaide berichten, directe con- tacten met contra-revolutionairen en activiteit die schadelijk was voor de be- langen van Tsjecho-Slowakije, toen hij I in Praag verbleef. I Het programma, getiteld „Op een schuiladres” liet geschreven briefjes van I Verkijk zier, en toonde cassettes van I bandrecorders alsmede een deel van een verklaring die door Jiri Sekerka was afgelegd. Verkijk had aan Sekerka gevraagd tijdens zijn verblijf bij hem te mogen logeren, terwijl hij geen ge- I bruik maakte van zijn hotelkamer. De I ouders van Sekerka, die voor de herfst van 1968 bij de Tsjechoslowaakse tele- I visie werkte, waren door Verkijk gehol- I pen naar het Westen te emigreren. I DEN HAAG Het zendschip van ra- I dio Nordsee International de Mebo II, is I in de nacht van woensdag op donderdag 1 van Scheveningen naar de Nederlands- 5 Belgische grens bij Cadzand gevaren. Een van de Zwitserse eigenaars van het schip, Edwin Boller, is mee gevaren. 2 Zijn compagnon, Erwin Meister, is don- 2 derdag met de bemanning naar België 2 vertrokken. Het bevoorradingsschip van 2 Radio Nordsee, de Mebo I, ligt nog altijd S in de haven van Scheveningen. Een Pa- namese maatschappij heeft er in ver- 5 band met een vordering van enkele 5 tonnen op Radio Nordsee, beslag op la- 2 ten leggen. Eerder had Kees Manders 2 uit Zandvoort het schip al aan de ket- 2 ting laten leggen. Manders liet het be- 2 slag opheffen, nadat hij de toezegging 2 had gekregen dat hij geld zou ontvan- 5 gen. S Radio Nordsee staakte zijn uitzendin- S gen op 23 september. De laatste tijd 5 heeft het verbindingsschip van Radio Veronica het contact tussen de Mebo II 2 en de wal onderhouden. VWVVVVV\AAA^/VVVV\AAAAAAAAAAA/V\A/VVVVV\AAAAAAAAAAA/VVtAAAAAAAAAA/VVWVVVV\AAAAAA/VVVVV\AAAAAAAA Als vermeldenswaardige reprises op een nachtelijk uur kunnen „Yellow submarine” de beste tekenfilm van de laatste tijd in Kriterion, „Hellzapoppin”, de bizarre klucht van 25 jaar geleden, in het Leidseplein Theater en „100 Rifles”, een keiharde „western” van Tom Gries met in de hoofd rol de aegeracteur Jim Brown in Cinétol. De Uitkijk (Old time movie club) heeft een nieuwe collectie Laurel- en Hardykluchten aangekregen, waaronder „Champs at Ox ford". die nu in een grote nachtelijke show vertoond worden. Hitchcock’s „The birds” is gebleven in Bio en Rex vertoont de weinig bekende wildwestfilm „The scalphunters”, eveneens met een negeracteur in de hoofdrol, dit maal Ossie Davis, regisseur van de nu in Nöggerath lopende „all-negro”-klucht „Cotton comes to Harlem” Wie in angst en ven de eerste nachtelijke uren in dit week- beven de eerste nachtelijke uren in dit weekend wil doorbrengen, mag „Cape Fear” van J. Lee Thompson met Robert Mitchum en Gregory Peck in Desmet niet missen. I I dan wel speciaal die voortgezet onderwijs. 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord. 7.16 Klass, muz. (7.25 Horen en zien; 2 7.30 Nws; 7.32 Hier en Nu. 8.00 Nws. 2 8.11 Te Deum Laudamus. 8.30 Nws. 2 8.32 V. d. huisvrouw. 9.00 Theol. Ether- S leerg. 9.35 gymnastiek. 9.45 Tijd vrij v. 5 muziek in vrije tijd. 10.15 Mod. orkest- muz. 11.00 Nws. 11.03 Lezing. 11.15 So- 2 larium. 11.55 Meded. 12.00 Zonder gren 2 zen. 12.10 Uit Balans. 12.14 Marktbe- 2 richten. O verheids voort. 12.16, 12.26 Me- 2 dedelingen land- en tuinbouw. 12.30 2 Nws. 12.41 Actualiteiten. 12.50 Buitenl. 2 comm. 13.00 Gramm, pl. progr. 14.00 2 P.M. (16.00 Nws). 16.30 Inzet. 17.00 S HIRO-Magazine. 17.30 Lichte gramm. 5 muz. 18.19 Uitz. A.R.P. 18.30 Nws. 18.41 5 Actualiteiten. 19.00 Fanfare-orkest. 19.30 Volksmuz. 20.00 Verz. pl. progr. 22.00 Kursief: een programma dat 2 schuin tegen de dingen aankijkt. 22.25 2 Avondgebed. 22.30 Nws. 22.40 (S) 2 Goal.23.55 Nws. 2 HILVERSUM II. 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymnastiek. 2 7.20 Gevat, progr. (7.33 Van de voor- 2 pagina; 7.54 Deze dag; 8.00 Nws; 8.13 5 Actualiteiten; 9.35 Waterstanden; 5 10.10 Gesprek). 10.30 muz. 11.00 Nws. 13.00 Nws. 13.11 Varia. 13.13 Actuali- 2 teiten. 13.23 Dit is het begin.14.30 2 Radio Jazz Magazine. 15.00 Frans- 2 Duits-Engels. 16.00 Nws. 16.03 Hobby 2 scoop. 16.15 (S) De Staalkaart. 17.55 2 Meded. 18.00 Nws. 18.11 Actualiteiten. 2 18.20 Lieve Tante Truus. 19.05 Uit ei- 5 gen huis. 19.30 Nws. 19.35 De Scala 5 1918. 20.05 Nederlandse chansons. 20.30 5 Herinneringen. 21.00 Serenade. 22.30 2 Nws. 22.40 Meded. 22.45 Driester. 23.15 2 Piggelmee. 23.55 Nws. 2 HILVERSUM III. 2 9.00 Nws. 9.03 Gevolmachtigd. 10.00 2 Nws. 10.02 Djinn. (11.00 en 12.00 Nws). 2 13.00 Nws. 13.03 Pop(pen)cast. 14.00 2 Nws. 14.03 Pl. progr. (15.00 Nws). 16.00 2 Nws. 16.03 Sportshow. (17.00 Nws). Nederland I 2 NOS: De Woefs en de Lamaars. 2 STER: Reclame. 2 NOS: Journaal. 5 STER: Reclame. E.O.: Familleserie. 5 Nader bekeken. Vensters van de ziel. STER: Reclame. Journaal. 2 STER: Reclame. 2 VARA: Mannix (film). 2 De Ombudsman. 2 Hadimassa. 2 Een klein uur: U. 2 NOS: Journaal. 2 TELEAC: Vergadertechniek 2 les 9 (herh.). Nederland II NOS: De Woefs en de Lamaars. 2 STER: Reclame. 2 NOS: Journaal. 2 STER: Reclame. 2 NOS: Ter Visie. 2 NCRV: Kom erbij en zing met 2 ons. 5 STER: Reclame. NOS: Journaal. 5 STER: Reclame. Please Sir. 2 Hier en Nu. 2 Lang leve de operette! 2 Farce Majeure. 2 Avondsluiting. 2 NOS: Journaal. 2 Voorlichting School-TV. I, Nederland I 2 10.00 TELEAC: Oppervlakte, volume, 2 raaklijn - les 1. 2 10.30 En Francais - les 1. 2 16.00 NOS: Journaal. 2 16.02 AVRO: Kinderprogramma. 16.25 Techniek van morgen. 5 16.45 Stuif-Es-In. 5 17.35 NOS: Rep. Nat. Kampioensch. S schaatsen te Amsterdam. De Woefs en de Lamaars. STER: Reclame. 2 NOS: Journaal. 2 STER: Reclame. 2 19.05 AVRO: Poets. 2 De Gouverneur en J.J. 2 STER: Reclame. 2 NOS: Journaal. 2 STER: Reclame. 2 AVRO: De Mounties Show. 21.15 De Engelbert Humperdinck Show. 5 22.05 Het peloton van luitenant Carter (film). NOS: Journaal. Nederland II 2 NOS: De Woefs en de Lamaars. 2 STER: Reclame. 2 NOS: Journaal. 2 STER: Reclame. 2 KRO- Billy Smart’s Kinder- 2 circus. 2 STER: Reclame. 2 NOS: Journaal. 2 STER: Reclame. KRO: Marcus Welby (serie). S Brandpunt. 5 Knip Knip Klats Klodder. Tot de dood ons scheidt. Epiloog. 2 NOS: Journaal. 2 VVVVVVVVVVVVVVVVVWVVVVVVVVVVVVVVWVVVVVVVVVVti v. I

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1971 | | pagina 13