Veel vrije produkties in nieuwe toneel seizoen Japanse vogels in Messiaens Hai-kai BEWEGINGEN IN EEN PARTITUUR Labanotation niet alleen voor dansers Iff TOP NEDERLANDSE COMEDIE VALT UITEEN Greta Garbo in Pirandello-sfeer e Kinderrechter in documentaire Componist Tomasi overleden Kritiek op beleid RONO-directie ■■i! t n T.V. vanavond j5i TV maandag TV dinsdag a MB Radio dinsdag MAANDAG 18 JANUARI 1971 RADIOKAMERORKEST SPEELT MODERN 5 Ruim 191.000 bezoekers Nbtatiesystemen Vakmanschap Karakter-analyse Ditis het recept: Kaasfonduevan Nederlandse kaas. Caquelon inwrijven met knoflook. Dan 4 dl halfdroge witte wijn in de pan verwarmen tot de wijn gaat bruisen. Vervolgens 500 gr fijngesneden jong belegen Goudse toevoegen, goed roeren en weer aan de kook brengen. Binden met maïzena, op smaak afmaken met zout, peper, nootmuskaat en wat kirsch. WHf van Dali-expositie 99 MAAAAAAMAAAAAAAAAAAAAA/ ADVERTENTIE 18.45 J. H. MOOLENUZER (Door Conrad van de Weetering) lijk 10.45 ROTTERDAM De tentoonstelling van werken van de schilder Salvador Dali in Museum Boymans-Van Beuningen in Rot terdam is in totaal door ruim 191.000 per sonen bezocht. Ze is nu gesloten. ere in uit ijk (Van een onzer verslaggevers) HAARLEM. In de Amsterdamse to neelwereld worden opvallend veel toneel- plannen voor het komende seizoen ge smeed. Het wordt duidelijk dat het voort zetten van de Nederlandse Comedie on der de naam Amsterdams Toneel per 1 september 1971 een uitvallen van de top van de Comedie inhoudt. ERIK VOS is bezig aan „De Bacchan ten” van Euripides een sinds enige ja- PARIJS (AFP) De Franse componist en dirigent Henri Tomasi is vorige week woensdag op 69-jarige leeftijd in Parijs aan een hartkwaal overleden. Overeenkomstig zijn wens werd hij zaterdag in alle stilte in Avignon begraven. ren zeer geliefde klassieker bij de toneel- vernieuwers. HENK VAN ULSEN doet er in mee, alsmede enige jonge spelers die dit jaar de Toneelschool verlaten. Bruno Varelli (Melvyn Douglas) die zij destijds ontvlucht is voor een dubieuzer lever? De film van vanavond, geregisseerd door George Fitzmaurice (1885-1940) die een jaar tevoren ook „Mata Hari” met Garbo maakte, zal zich in die mysterie verdiepen. Waarbij William Daniels die bij alle Garbo-films, voor zover ze in Hollywood gemaakt zijn, cameraman was, opnieuw laat zien welke mooie fo tografische effecten hij met zijn mooi, maar moeilijk model wist te bereiken. CHARLES BOOST GRONINGEN De Gronings-Drent- se journalistenvereniging heeft er in een telegram bij de NOS op aangedron gen dat een onderzoek, dat een com missie van de NOS verricht naar het beleid bij de Regionale Omroep-Noord- en-Oost, openbaar wordt gemaakt. Het telegram is gezonden aan drs. M. A. R. Dittrich, te Meerlo (Limburg), voorzit ter van de onderzoekcommissie en lid van de raad van beheer van de NOS belast met regionale zaken, alsmede aan de heer E. A. Schüttenhelm te Hil versum, lid van de onderzoekcommissie en voorzitter van de NOS. 22.30 22.40 18.45 18.50 18.55 19.00 19.05 19.55 20.00 20.15 20.21 21.11 21.36 22.26 22.56 23.01 21.00 22.05 22.30 22.50 18.45 18.50 18.55 19.00 19.05 19.10 19.30 19.55 20.00 20.15 20.21 21.10 22.00 22.50 22.55 18.45 18.50 18.55 19.00 19.05 11.10 12.00 Behalve van de Nederlandse Comedie is het uiteenvallen van de ploeg van het voormalige Lurelei-cabaret nu ook wel definitief. JASPERINA DE JONG heeft haar eigen show, die het nog wel een seizoen zal uithouden. FRANS HALSEMA en CONNY STU ART zitten samen met MARY DRESSEL- HUIS en JENNY AREAN in de musical „En nu naar bed”, de nieuwste vrucht van Annie M. G. Schmidt. 19.3t 19.55 20.09 20.15 20.20 ÏW- in- ge- ‘nii ten ven. be- een pen ge- re- >P- er- tan ril- tra- ixf- or- iste oog sd, ns- ‘zit pe- ’en ie- en ds- en JS- n- de >e- lat ng iet >e- :et en idr an, ran os* ar- ese :ijn de te )ge en, en de eze ;ijn 3 s o o 0.2 0 o 0.3 0 0 0 0.3 0 26 0 0 0 O o o o 0.1 o o 2 0 0 o o o 27 0 O 0 O o 1 o o iet er en les if- is- us en le de de jk ig de nt en nt in, en en n- an ijn B. n- en Het is eigenlijk wel jammer dat de VARA in haar vertoning van Garbo- films geen chronologische volgorde heeft aangehouden, maar een beetje onregel matig met haar keuze uit het veelzijdige oeuvre van de actrice door de tijd springt. Daardoor wordt de kijker de kans onthouden een zekere ontwikke ling in spelstijl en stijl van filmmaken te ontdekken. Het onderzoek werd ingesteld naar aanleiding van publikaties over oud- medewerkers, die kritiek uiten op het beleid van het RONO-hoofd, de heer A. M. van der Veen. Inmiddels heeft de heer Dittrich verklaard, dat het rap port van de onderzoekcommissie noch geheel, noch gedeeltelijk zal worden gepubliceerd, maar dat hooguit zal worden volstaan met een perscommu niqué. Als dirigent werkte hij o.a. in Monte Carlo en Vichy. Hij componeerde verschei dene opera’s, waaronder „l’Atlantide”, „Miguel Manara” en „Sampiero Corso”. Ook schreef hij de muziek voor de balletten „Les noces de cendre” en „La rosière du village”. Nederland U NOS De Fabeltjeskrant. STER Reclame. NOS Journaal. STER Reclame. NOS Internationaal Agrarisch Nieuws. VARA Coronation Street. STER Reclame. NOS Journaal. STER Reclame. VARA Uit puin en as: Rotterdam Nu. Zoals je me wilt hebben (film) Achter het Nieuws. Rep repetities. Salvation. NOS Journaal. Weet je wat opvallend is? Ik draai er mijn hand niet voor om als ik een eenvoudig dansje moet no teren, maar gewoon lopen, dat is moeilijk. Ieder mens loopt anders en al die verschilletjes op te tekenen, dat is pas boeiend. Er ontstaat dan zoiets als een vingerafdruk, of een pasfoto, iets wat volkomen Nederland I NOS-NOT: Schooltelevisie. TELEAC: Onze landbouw nu en straks - les 11; NOS De Fabeltjeskrant. STER Reclame. NOS. Journaal. STER Reclame. NCRV Dier en vriend (film). Zo vader, zo zoon. STER Reclame. NOS: Journaal. STER Reclame. NCRV Hier en Nu. De kleine waarheid (feuill.). Macht en onmacht van de kinderrechter. Avondsluiting. NOS Journaal. Of er dan niet één of andere vorm bestaat om de zaak op te schrijven, zodat de dansers net als acteurs hun rol van te voren kunnen leren? Ja, er bestaat wel zoiets, er bestaan zelfs verschillende systemen, maar de meeste dansers kennen die niet, en als ze ze al geleerd hebben, dan zijn de choreografieën nog niet in dat systeem genoteerd, maar daar wordt nu hard aan gewerkt. Hoe? Toen ik zelf nog danste heb ik een paar bestaande systemen onderzocht en toen sprong „Labonotation”, dat is het bewegingsschrift dat Rudolf von Laban ontworpen heeft, er duidelijk uit. De meeste anderen dachten te Veel aan muziekschrift met zijn horizon tale balken, Maar Laban nam een vertikale balk, te lezen van onderen naar boven, waarop de rechter- en linkerkant van het lichaam duidelijk als zodanig herkenbaar zijn aan weerszijden van de middellijn. Na „Ninotchka” uit ’39 dat de vorige maandag uitgezonden werd, komt van avond „As jou desire me” uit ’32 aan de beurt, Garbo’s zevende sprekende film in twee jaar tijds. Er werd min of meer roofbouw gepleegd op de grote ster die bewezen had door te spreken niets aan mysterie en fascinatie ingeboet te heb ben, wat voor haar werkgever, Metro- Goldwyn-Mayer aanleiding werd van een succes dat in de filmwereld altijd wankel geacht wordt, snel te profiteren. Waarbij kwam dat Garbo’s contract met MGM twee jaar na „Anna Christie”, haar eerste sprekende film, zou aflopen. Onder hoogspanning werden achter el kaar „Romance”, „Inspiration”, „Susan Lenox”, „Mata Hari”, „Grand Hotel” en „As you desire me” gemaakt. Het vrouwentype dat zij moest spelen bleef daarbij vrijwel onveranderd, steeds weer was zij de minnares met een gepassioneerd verleden die de echte liefde pas laat leert kennen, en dan tot de ontdekking moet komen dat zij niet meer kan beantwoorden aan het ideaal dat de nieuwe, jonge minnaar zich van haar gevormd heeft. Het resultaat werd een vertwijfeld lijden en niemand kon mooier lijden dan Garbo. Toch week haar rol in „As you desire me” af van het gebruikelijke schema, de inhoud was ditmaal dan ook ontleend aan een toneelstuk van de beroemde Italiaanse auteur Luigi Pirandello, een van die stukken die met een spel van schijn en werkelijkheid een sfeer van onzekerheid oproepen, waarin de myste rieuze Garbo wonderwel past. Is zij de cabaret-actrice die nu de vriendin is van de magische en sadistische schrij ver Carl Salter (Erich von Stroheim) of is zij de aan geheugenverlies lijdende gravin Varelli, echtgenote van graaf GERARD COX zal de hoofdrol spelen en zingen in de Amerikaanse musical „Promises Promises” met naast zich de vrije produktie-vedette TRUDY LABIJ. ADÈLE BLOEMENDAAL en LEEN JONGEWAARD brengen een eigen show, waarnaar halsreikend wordt uitgezien. HETTY VERHOOGT, die nu te zien is in „Spring uit het raam schat, we gaan trouwen” van Frenkel Frank, zou van plan zijn door te gaan in dit genre met „The owl and the pussycat” een alweer Amerikaans blij spelletje. SIMONE ROOSKENS wordt genoemd als leading lady in de thriller „Wach ten tot het donker is” eveneens vrije ex pressie. Naar verluidt zal PAUL BINNERTS, assistent van prof. Hunningher op het dramatisch instituut van de universiteit van Amsterdam, dit instituut per 1 sep tember verlaten. Hij zou van plan zijn met een groep van tien jonge mensen een politiek zeer geëngageerd soort thea ter te brengen, waarbij gedacht wordt aan het „guerrilla-theater” in Engeland. leren, en dat kan alleen maar als de leraren het kennen. Voor die overgangsperiode staan we nu, met in leder geval het enorme voordeel, dat er nu een Hollandse schriftelijke cursus bestaat, waarover iedereen informaties kan krijgen bij het Centraal Dansberaad. een jongeman hem vroeg waarom hij zo monotoon componeerde, antwoordde de componist: „Pardon, ik schrijf niet mo notoon, de meeste vogels zingen mono toon en ik heb geprobeerd dat op muziek te zetten”. Toen hem vervolgens de vraag gesteld werd waarom zijn muziek zo gecompli ceerd was en waarom hij geen -ekening hield met de meer gematigde verlan gens van het publiek, antwoordde Mes siaen: „Ik vind mijn eigen muziek nog veel gecompliceerder dan U denkt, maar ik schrijf muziek voor mijzelf en dat doe ik met het meeste genoegen. Als ik er naar luister ben ik verheugd te horen wat ik heb ervaren”. Willen wij enigszins mee in de wereld, dan moet er ook zoiets hier komen. Ik zou een eindeloze lijst argumenten daarvoor kunnen aanvoeren, maar wil me tot twee beperken: „Hoe kan iets een wetenschap, of zelfs maar een vak worden, als je het materiaal waar je mee werkt niet kunt opschrijven? Dan ben je toch een analfabeet? Denk maar eens aan de ont wikkeling in de muziek, die alleen maar mogelijk was dankzij het notenschrift”. En als tweede argument: „De Engelse vakbeweging vindt, dat alle dansers hun vak moeten leren lezen, omdat het de enige manier is om de repetitietijden te bekorten”. Het Centraal Dansberaad in de Riouwstraat in Den Haag heeft hier alle belangstelling voor. Het is dan ook in overleg met hen, dat ik ertoe ben over gegaan een Amerikaanse schriftelijke cursus laba notation te vertalen en uit te geven, met behulp van een paar ervaren Hollandse notators, die het huiswerk van de tien lessen zullen nakijken. Ook hebben ze bij Dansberaad al een aardige bibliotheek met bewegingspartituren aangelegd. Laten we er minstens voor zorgen, dat de dansers van de toekomst het meteen in het begin kunnen HAN BENTZ VAN DEN BERG gaat zoals bekend als acteur-regisseur bij Cen trum in Haarlem werken, maar wat hij precies gaat doen is nog niet bekend. Er wordt nog druk gepraat. BOB DE LANGE en COR VAN RIJN zijn van plan in een vrije produktie het Amerikaanse blijspel „Het geld ligt op de bank” van Curt Flaton te spelen. ELLEN VOGEL blijft bij het officiële gezelschap van de Stadsschouwburg. Ank van der Moer misschien ook. DEN HAAG. Je staat gewoon uren te verlum melen, hè. Weet je hoe dat gaat, een ballet instude ren? Stel, het is een groot werk voor 40 dansers. Een pianist speelt de eerste drie maten. De ballet- meester doet aan de eerste danser voor wat hij op die muziek moet doen. De eerste danser doet het na. het is niet helemaal goed, de balletmeester doet het nog een keer voor. De eerste danser doet het na, krijgt nog een paar correcties en dan doet de ballet meester aan de tweede danser voor wat hij op diezelf de drie maten muziek, die de pianist steeds weer her haalt, moet doen. Tweede danser doet het na. De andere negenendertig worden onrustig. Tegen dat de balletmeester met de tiende danser bezig is, worden de andere negenendertig vervelend en is de balletmeester genoodzaakt een aanmerking te maken, waarop het weer even stil is. Als de laatste danser aan de beurt is geweest, doen alle veertig samen de eerste drie maten en daarna begint de balletmeester aan de volgende drie maten met de eerste danser. GUUS OSTER heeft verschillende pot jes op het vuur staan. Een ervan is dat hij een Amerikaanse comedie zal regis seren: The last of the red hot lovers van Neil Simon, dat hier vertaald wordt met Sex a la meunière. Spelers zijn onder anderen Paul Cammermans en Sylvia de Leur. tekenend is voor een karakter. Ook dat wordt trou wens al gebruikt, bijvoorbeeld bij sollicitaties, om te bepalen voor welk werk iemand, volgens zijn karak ter, geschikt is. Na mijn afscheid van het Nationale Ballet kreeg ik de kans een poosje in Amerika te gaan studeren en één van de dingen, die ik daar bij de kop nam, was labanotation. Er is in New York een instituut, the Dance Notation Bureau, waar ze les geven in allerlei soorten dans, maar dan in combinatie met de daarbij behorende analyse en notatie. Daar stu deerde ik. Waanzinnig hoe snel je iets kunt leren, als je maar precies op papier kunt zien, hoe het in elkaar zit. Ze verkopen en verhuren daar ook bewegingspartituren van alle mogelijke balletten, o.a. van Balanchine, Martha Graham, Kurt Jooss; van dans-etudes, volks dansen, grondslagen van verschillende balletsyste- men, enz. Voor liefhebbers een paradijsje en nu praat ik nog niet eens over het dankbare gebruik dat medici, sportbeoefenaars en industriële ontwerpers al van de analyse en notatiemethode van Laban en the Dance Notation Bureau maken. Het concert werd besloten met Sept „Haï-kaï” van Olivier Messiaen, zeven korte toongedichten naar hun aard ge lijk aan de korie en spitse Japanse ge dichten, haiku’s Messiaen componeerde dit werk in .962 na een bezoek aan Ja pan. De kennismaking met de Japanse vogelwereld was voor hem als trnitho- loog bijzondei boeiend In het ierde en zesde deel beeft hij getracht sommige vogelgeluiden in gestileerde cadenzen vast te leggen. De pianocadenzen wer- AMSTERDAM. Op uitnodiging van het Concertgebouworkest verzorgde het Radio Kamerorkest het derde concert in de Serie C. Om wat meer variatie in het programma te kunnen brengen was ook het Omroep Kamerkoor gevraagd. „Het programma was met zorg samenge steld” U neemt mij hopelijk niet kwa lijk dat ik deze versleten uitdrukking gebruik maar er waren louter eerste uitvoeringen aangekondigd, hetgeen de nodige zorgen met zich meebrengt Bo kingen die tot hem gericht werden. Toen vendien moest het „Kammerkonzert” van Ligeti plotseling worden afgelast wegens ziekte van enkele orkestleden en ook dat baart de nodige zorgen. Overigens kon Ligeti best gemist wor den, want bet programma was toch al lang genoeg. Dit klinkt misschien wat oneerbiedig, maar ik geef U de verzeke ring dat er heel wat lenigheid van geest voor nodig is om vier moderne orkest- premières aan te horen, die worden af gewisseld door een motet van Tosquin des Prés en een psalm van Sweelinck. De Weense dirigent Friedrich Cerha opende het concert met een werk van eigen hand „Langegger Nachtmusik I” (1969). Een bijzonder sfeervolle com positie, die de gevoelens weergeeft van iemand die in een vreemde stad ligt te luisteren naar de geluiden van de nacht, die nu en dan naar de achtergrond wor den gedrongen door de eigen gedachten, die ver van huis in je opkomen. Om de ze nachtelijke stemming te realiseren had Friedrich Cerha een instrumenta rium verzameld van zeer uiteenlopende aard: mandoline, gitaar, bas-gitaar, en kele strijkers, fluit, altklarinet, hobo, Engelse hoorn, contra-fagot, orgel, harp, celesta, bastrompet tuba, Wagner-tuba en zes man slagwerk. Hij is echter zeer omzichtig te werk gegaan met leze rijk- gevarieerde klankmogelijkheden, zodat men werkelijk de indruk kreeg dat er geen noot te veel in de partituur stond en dat er geen instrument gemist kon wor den. Helaas kan ik niet in dezelfde waarde rende termen schrijven over het werk stuk van onze jonge landgenoot Jos Kunst. Hij noemt zijn schepping „Tra- jectoire” en hij verklaarde in het pro gramma: „Ik heb materiaal georgani seerd dat ontleend is aan het spreken, aan de taal: zodoende is er een gecom poneerde taal ontstaan, met ongecompo neerde „woorden”, die niets aanauiden” Het Omroep Kamerkoor fluisterde, gilde, gromde en siste, huilde, lachte, dreinde en loeide het Radio Kamerorkest on der leiding van Friedrich Cerha zorgde voor een „passende omlijsting”. Meer kan ik er niet van zeggen, hoogstens dat het misschien als grapje bedoeld was, maar toen Jos Kunst tenslotte op het po dium verscheen om voor het applaus te danken, lachte er niemand meer. De Japanner Toru Takemitsu schreef „The Dorian Horizon” voor sen klein strijkorkest dat in twee groepen ver deeld is. Er is een duidelijke invloed van westerse compositie-technies, maar de oosterse sfeer is bepalend. De uiterst verfijnde en bijna stilstaande klankbeel den vervloeiden in de voor deze muziek te grote zaal van het Concertgebouw Daarvoor had ook het Kamerkoor onder leiding van Antoon Krelage al gewor steld met de moeilijkheden van de akous- tiek in het Motet „Tu solus, lui facis mirabilia” van Josquin des Prés en de Psalm 150 van Jan Pietersz. Sweelinck Overigens moeten de prestaties van dit voortreffelijke k'eine koor met respect gememoreerd worden den met grote vaardigheid gespeeld door de Franse pianiste Yvonne Loriod. Mes siaen, die na afloop op het podium ver scheen, dankte Friedrich Cerha en de solisten, Wim Koopman, marimba en Rob Meijn, xylofoon, voor hun uitnemen de prestaties. De nabespreking van dit concert deze keer was de moeite van het uitzitten wel waard door het geestige commentaar van Messiaen op de vragen en opmer- Nederland I en 14.00 NOS-NOT: School televisie. NOS' De Fabeltjeskrant. STER. Reclame. NOS. Journaal. STER' Reclame. KRO. Wij, Heren van Zichem. I STER. Reclame. NOS. Journaal. STER: Reclame. KRO: De Admiraal. Brandpunt Special. Paul Vlaanderen. Het land van -de dwazen. NOS: Journaal. TELEAC: Oppervlakte, volume raaklijn. Nederland II NOS. De Fabeltjeskrant. STER Reclame. NOS. Journaal. STER: Reclame. NOS Den Haag vandaag. Kunstrubriek. AVRO TopPop. STER: Reclame. NOS Journaal. STER Reclame. AVRO Peyton Place (feuill.). I Muziek is troef. AVRO’s Televizier-Magazine. NOS. Journaal. TELEAC: En Francais - les 2. ^VVVVVWVVVVWVVVVVWVWVWVVVWVVWWWiniVVWVVWVWWVVVVinAAAnAH/VtMnWVVVVVWVVVVWVVWVVWVWVVWVWVW^^ VWVVVVVVVV^AAAAAAAA«VVVVVVVVUVVUVVUWWWVVVVW, Nederland I. Na de praat van me neer Uil eerst een natuurfilmpje: Dier en Vriend, vogels van de zee. Het wend gemaakt door Jo van Dijk, die ervoor naar Skomer, een ten zuidwes ten van Wales liggend eilandje trok. Skomer is een natuurreservaat bij uit stek. Het wordt bewoond door duizen den vogels. Onder leiding van spellei der Gerard van den Berg, gaan Ger rit den Braber, Caroline Kaart, Harry van der Steeg en gast-panellid Corry van der Linden in Zo vader zo zoon uitpluizen welke zoon bij welke vader hoort. Dan het nieuws en een nieuw stuk Kleine Waarheid. Daarna vraagt een belangrijke documentaire van N. van Gelder de aandacht met het onder werp: Macht en onmacht van de poli tierechter. Gesproken wordt o.m. over de ondertoezichtstellingen en over het feit -dat kinderrechters soms legio pu pillen onder hun verantwoordelijkheid hebben. Tal van commissies hebben in het verleden getracht tot andere be palingen en richtlijnen te komen. Tot op heden haalde dat allemaal maar weinig uit. De NCRV besluit de uitzendingen van vandaag met In het voorbijgaan van Ds. Bert Hoorn. Om tien over A?UVMVUVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVUVVVVVVVVVVVV\AAAAAAAA«A7VVVVVV\AAAZVVVWVVVVVVVVVVVVVVVV«AAAAAn^ 18 51 18^55 19.00 19.05 19.25 19.55 20.00 20.15 20.21 20.45 21.40 Maar er zijn méér plannen. LOUDI NIJHOFF is misschien onder auspiciën van een gezelschap te zien in april in het stuk „l’Amante Anglaise” van Mar guerite Duras; een „subtiel praatstuk” dat geregisseerd zal worden door Harry Kümel, de Belgische regisseur die ook de film „Monsieur Hawarden” heeft ge maakt. K. Greta Garbo in tfAs you desire me De houding van de danseres op de foto wordt daaronder in labanotation weergegeven. 1 half elf is er het laatste bulletin van de nieuwsdienst. Nederland 2. Om negen uur brengt •de VARA vanavond de film As you desire me met Greta Garbo. In het voorprogramma ziet men achtereenvol gens Fabeltjeskrant, nieuws, interna tionaal agrarisch nieuws, Coronation Street, het nieuws van acht uur en Uit puin en as: Rotterdam nu, een docu mentaire van Milo Anstadt. Na het Garbo-mysterie actualiteiten van Achter het Nieuws. Actueel is ook de reportage die op deze rubriek aan sluit en gemaakt werd tijdens de re petities en de voorstelling van de nieuwe rock-musical Salvation, die in première ging. Voor de voor de TV uit te zenden reportage tekent Henk Barnard. Met het laatste nieuws wordt rond elf uur de TV-avond op het tweede net beëin digd. HILVERSUM I 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord. 7.16 Op het eerste gehoor. 7.25 Horen en zien. 7.30 Nws. 7.32 Hier en Nu. 8.00 Nws. 8.11 Te Deum Laudamus. 8.30 Nws. 8.32 Voor de vrouw. 9.00 Gymnastiek voor de vrouw. 9.40 School radio. 10.00 Bijbelse verkenningen. 10.15 Operaconcert. 11.00 Nws. 11.03 Het wassende water. 11.29 Voor zie ken. 11.55 Meded. 12.00 Van twaalf tot twee. 12.22 Wij van het land. 12.26 Meded. t.b.v. land- en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.41 Actualiteiten. 13.00 Raden maar. 14.05 Schoolradio. 14.30 Pizzi cato. 16.00 Nws. Overheidsvoorl. 17.00 Jeugdactiviteiten op Bonaire. 17.10 Voor de kinderen. 17.15 Hai. (jeugd). 18.19 Uitz. P.P.R. 18.30 Nws. 18.41 Actualiteiten. 19.00 Licht ensemble. 19.45 Godsdienstige lezing. 10.00 Eigen opnamen. 20.40 Pedagogisch program ma. 20.55 Amadeuskwartet. 21.30 Kunstkroniek. 22.25 Overweging. 22.30 Nws. 22.40 Den Haag vandaag. 22.50 Kontekst. 23.15 Sticker. 23.55 Nws. HILVERSUM II 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn. 7.20 Lichte muz. 8.00 Nws. 8.11 Journaal. 8.20 Lichte muz. 8.30 De Groenteman. 8.50 Morgenwijding. 9.00 Rep. of herh. 9.35 Waterstanden. 9.40 Oude muziek. 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Arbeids vitaminen. (11.00 Nws.) 11.30 Rondom 12. 11.55 Beursber. 12.30 Overheids voorl. Voor de landbouw. 12.40 Knip perlicht. 13.00 Nws. 13.11 Journaal. 13.30 Spiegel van België. 14.00 Jazz uit 1935 - 1955. 14.25 Rostrum of Com posers 1970. 15.00 Leven in de taal. 15.10 Muziekmiddag. 16.00 Nws. 16.03 Inleiding tot muziekbegrip. 16.25 Heden daagse pianomuz. 16.50 Oude muziek. 17.30 Trefpunt. 17.55 Meded. 18.00 Nws 18.11 Radiojournaal. 18.25 Licht en semble. 18.55 The Skymasters. 19.25 Paris vous parle. 19.30 Nws. 19.35 Van avond. 22.30 Nws. 22.38 Meded. 22.43 Journaal. 22.55 Signaal. 23.35 Horizon. 23.55 Nws. HILVERSUM III 9.00 Nws. 9.02 Plaatjes. 10.00 Nws. 10.03 Ekspres. 11.00 Nws. 11.03 Vro lijke gevar. visite. 12.00 Nws. 13.00 Nws. 13.03 Eddy Becker Show. 14.00 Nws. 15.00 Nws. 15.03 Drie-draai. 16.00 Nws. 16.03 Mix. 17.00 Nws.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1971 | | pagina 7