Pastoor van Beverst in NCRV Vocaal Ensemble kan ook het „onzingbare” zingen gevangenis Amsterdam is volgend jaar zangersstad Groep Ariane Mnouchkine speelt revolutie van 1789 I Radio donderdag boeiende film T.V. vanavond Revolutie en het TV woensdag BESTAAT VANDAAG 25 JAAR TV donderdag Weduwe Stefan Heksenproces van Arthur Miller in Documentair spel over episode uit Hitler-Duitsland TOTAALTHEATER IN OUDE SCHUUR CLOU VAN PARIJSE TONEELSEIZOEN „BESTE KOOR TER WERELD” Zweig overleden „perfecte geluk” ■fel L 15 WOENSDAG 20 JANUARI 1971 Het volk verliest Pionnen (Van onze RTV-medewerker) H arte kreet Psalm in blik Carte Blanche Poging redden mannenkoorzang ALTAARSTUK VERDWENEN (Van onze Parijse correspondent) PARIJS Terwijl dit Parijse theaterseizoen zich zonder opmerkelijke hoogte- of dieptepunten voort sleept een première van Anouilh die zichzelf wat bit terder en briljanter herhaalt, een zoveelste schouwburg die het loodje legt, Engelse import en boulevard heeft het grote, revolutionaire evenement zich ver buiten de schouwburgen der bewoonde wereld voltrokken: In een afgedankte opslagplaats tussen de modder en prut in het bos van Vincennes, in de schaduw van het gelijknamige kasteel. Hier geen publiek in avondkleding, maar in HILVERSUM „Het prachtigste koor dat wij ooit gehoord hebben. Zonder twijfel één van de beste kamerkoren ter wereld”. „Hoe is het mogelijk dat een koor zó kan klinken”. „On vergetelijke voorstelling”. „We kennen in Euro pa geen tweede koor met zoveel volmaakt heid”. „Schoonheid in de klank van het koor, perfecte intonatie. Ze zongen in acht talen accentloos”. Een staaltje dagbladcritiek, waarachter écht niet het Nieuwsblad van de Achterhoekse- waard of de Nieuwe Sexbierumse Courant zich verschuilen, maar die zijn gelicht uit bladen van wereldreputatie en met miljoenenoplagen: The Times, Daily Telegraph, Paris Soir, West- deutsche Allgemeine Zeitung. En daarmee willen we alleen maar aantonen, dat volgens kenners ’s werelds beste koor in Hilversum resideert: het NCRV Vociaal En semble. En deze muzikale glorie van onze christelijke omroepzuil jubileert: vandaag heb ben de vijf sopranen, vier alten, vier tenoren en vier bassen zich in het zilver gestoken. De Parijse bourgeoisie, gezeten op een der po dia, vermaakt zich over een nederlaag van de revolutionairen. baggerlaarzen, ijstruien en winterjassen theatergek- ken, die elkaar de mare hebben doorgegeven, die het er voor over hebben de voorstelling staande bij te wonen. Maar de moeite en koude voeten worden ruimschoots gecompenseerd door het avontuur dat Ariane Mnouch kine en haar „Theater van de zon” de „pelgrims” laat beleven. Nadat zij van alle Parijse theaterdirecteuren nul op het rekest had gekregen, heeft zij zich met haar troep van louter onbekende acteurs en actrices onder het ietwat lekke onderdak geïnstalleerd, om haar nieuwste produktie „1789” te presenteren. I MWWWAAA/WWKAA^-AA/WA/ HILVERSUM I. CHARLES BOOST HILVERSUM II. HILVERSUM III. BRUSSEL 324 M. VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVWVVVVVVWVWVVWVVWVWVVVVVVVWVWWVVVVVWVWVI^^ 10.45 NOS-NOT: School- HfVVVVVWVVVVVVVVVVVWVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVWVVVWVVVVWVVVVVWVWVVVVtfVVVIflfVWIfiraVIfiMVVI^^ De helden van de revolutie, een Dan ton, een Robespierre, een Marat richten zich van tijd tot tijd met hun eigen woor delijke redevoeringen tot de straat of het hand klassiek geworden verhaal over de wereld première in 1958 van Ernst Kreneks „Lamentatiories Jeremiae Prophetae”, door het NCRV Vocaal En semble in het Duitse Kassei gegeven. Na een half jaar studeren had het koor de zeventig minuten twaalftoonstechniek onder de knie en verbaasde er iedereen mee, de uit New York speciaal hiervoor overgevlogen componist, die zijn eigen werk onzing baar had geacht, incluis. ven dat zijn overeenkomst met de gru welijkheid in de VS niet onder stoe len of banken stak, voor de film, Yves Montand met zijn vrouw Simone Sig noret als het echtpaar Proctor, samen met Mylène Demongeot als Abigail en andere bekende acteurs van het Franse theater als Jean Debucourt en Pierre Larquey zorgden voor een indrukwek kende vertolking van het drama dat nog steeds de nodige actualiteit is blij ven bezitten. 19.30 19.55 20.00 20.15 20.20 20.30 20.35 20.40 22.40 23.05 23.35 18.45 18.50 18.55 19.00 19.05 19.29 19.55 20.00 20.15 20.20 21.10 21.55 22.40 22.45 19.55 20.00 20.15 20.20 22.30 23.05 23.10 18.45 18.50 18.55 19.00 19.05 19.55 20.00 20.15 20.21 21.50 21.55 18.45 18.50 18.55 19.00 19.05 19.10 19.50 BEVERST De pastoor van het Belgi sche dorp Beverst is op beschuldiging van het misbruik maken van vertrouwen op gesloten in de gevangenis van Tongeren. De pastoor heeft een waardevol antiek al- taarretabel dat onlangs op een tentoon stelling in Haseslt was verzekerd voor een bedrag van bijna 90.000 gulden voor ruim tienduizend gulden verkocht aan een man uit Valkenswaard. Men vermoedt nu dat deze koper het retabel doorverkocht heeft aan een Spanjaard. Het 15e-eeuws houten sculptuur 1.80 meter hoog en 1 meter breed is sedert enige tijd verdwenen uit de kerk van Be verst. Een commissie van toezicht op het behoud van het kunstwerk ontdekte de verdwijning en lichtte de politie in. Op het beklag, dat de commissie deed tegenover de pastoor, antwoordde deze dat het retabel in goede handen was en gerestaureerd moest worden. Het retabel was eigendom van een adel lijk geslacht uit België. Men schonk het aan de kerkeraad van Beverst op voor waarde dat het Beverst nooit mocht ver laten. De man, aan wie het Vocaal Ensemble zijn kwali teit en roem dankt, heet Marinus Voorberg. Sinds 1949 zijn zijn naam en die van het koor onverbreke lijk verbonden. Hij kreeg in 1949 carte blanche om van het oorspronkelijke NCRV-koor een artistiek ensemble te maken. En dat hij daarin slaagde bewijst het langzamer- Nederland II NOS: De Fabeltjeskrant. STER. Reclame. NOS Journaal. STER: Reclame. NOS Den Haag vandaag. Van gewest tot gewest. Tips Nationaal Bureau voor Toerisme. STER Reclame. NOS Journaal. STER Reclame. VPRO PIK-IN. CVK-IKOR: De naam van Allah NOS. Journaal. TELEAC: Onze landbouw nu en straks - les 11 (herh.). Jwvwwwwwwwwvwwwwwwvwwwww* Nederland I NCRV Kinderprogramma. De Fabeltjeskrant. STER: Reclame. NOS Journaal. STER- Reclame. NOS Den Haag vandaag. Nederland II NOS De Fabeltjeskrant. STER: Reclame. /NOS Journaal. STER- Reclame. NCRV: Eddy Ready Go. STER Reclame. NOS Journaal. STER Reclame. NCRV Aanslag op Hitler (doc) Memorboek. NOS: Journaal. Nederland I en 14.00 televisie. NOS: De Fabeltjeskrant. STER: Reclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. TROS Hoelabaloe. Met de camera op jacht. STER Reclame. NOS: Journaal. STER; Reclame. TROS- Mission Impossible. Valkenjacht (filmrep.). Fragment Rock Opera: Jesus Christ - Superstar. NOS. Journaal. TELEAC: Dammen voor beginners - les 18. „Ik ben toen een paar jaar weggeweest, heb in Italië orkestdirectie gestudeerd en kwam in 1949 terug bij de NCRV, waar ik de taak kreeg om het koor op artistiek niveau te brengen. Dat wil niet zeg gen, dat het koor niet meer hoefde mee te werken aan godsdienstige uitzendingen. Ik heb in één jaar tijds alle psalmen en gezangen met het koor opgeno men, zodat de NCRV maar kan pakken wat het nodig heeft: Het hele godsdienstige repertoire „in blik op bestelling”. Marinus Voorberg („ik ben volkomen autonoom met dit koor, ik bepaal wat het koor zingt”) is gelei delijk alles met het koor gaan zingen. „Dat is het leuke van de radio, dat je op dit gebied zo kan variëren. Als je aan een concertpraktijk vastzit, dan moet je tot je verdriet vaak zo veel hetzelfde doen Met mijn koor is dat anders. We zijn beroemd om onze uitersten: Van de hele oude muziek naar het allermodernste en weer terug. Als ik met het koor werk, dan pas ik er wel voor de hele dag met de avant-garde bezig te zijn. Dat gaat gewoon niet, met al die rauwe kreten gaat de stem kapot. Dus val ik na een poosje moderne muziek instuderen terug op Purcell of iets anders rond 1600: Zalfjes voor de stem”. Het koor heeft zo’n vijftig tot zestig langspeel platen gemaakt en we hebben in 1970 met onze Gesulaldo-plaat een Edison gewonnen. Waarom je die platen te weinig ziet? Tja, ze zijn misschien té fijnproeverig. Het NCRV Vocaal Ensemble van nü is wel erg ver (méér dan alleen maar die tijdsspanne van 25 jaar) verwijderd van de start in 1946 onder de naam NCRV-koor. Dat had de taak muzikale omlijsting te geven bij de geestelijke en godsdienstige uitzen dingen in die dagen. Marinus Voorberg: „Ik heb dat, ook al was ik toen nog geen dirigent van het koor, meegemaakt. Ik ben namelijk ook in 1946 bij de NCRV gekomen als pianist-organist. 9.00 Nws. 9.03 Zing, zing, zing. 10.00, 11.00 Nws. 11.03 Verzoekplaten. 12.00 Nws. 12.03 Tipparade. 13.00 Nws. 13.03 De Felix Meurders Show. 14.00 Nws. 14.03 Pop-mixture. 15.00, 16.00 EN 17.00 Nieuws. velijk of simultaan voltrekken. Maar soms ook splitsen de spelers zich in acht of tien kleine groepjes, waaromheen het publiek zich dan verzamelt. En ook die discretere, of bijna confidentiële, samen scholingen vloeien rechtstreeks voort uit de logica van de historische handelingen: Het Parijse volk dat weer tot de stilte is gedoemd en bovendien barre honger en armoe lijdt, vertrouwt de omstanders toe hoe het zich verraden voelt door de revolutionaire leiders die heulen en sa menzweren met de vijanden, het hof, de adel, de clerus en de rijke bourgeosie. 17.00 18.45 18.50 18.55 19.00 19.05 19.10 Première. CVK-IKÓR-RKK: Kenmerk. STER Reclame. NOS Journaal. STER Reclame. Uitz V.V.D. NOS. Trekking Staatsloterij. Uitz. Stichting Socutera. De vuurproef. Studio Sport. Wet-strijd. Journaal. De hele, machtige dramatiek van het „stuk” als dat woord dan nog gebruikt kan worden voor deze dwarsdoorsnee der geschiedenis is gebaseerd op en wordt gevoed door de eigen dramatiek van die jaren met de verovering der Bastille, de Etats Generaux, de Jeu de paume, de nacht van 4 augustus en tenslotte de val van het koningschap, waarbij de antago nisten voor het drama, het volk en de geprivilegieerde standen incarneren. Die beide grote tegenspelers staan als partijen voortdurend tegenover elkaar, e n om beurten boeken ze nederlaag en overwin ning. Alleen betaalt het „volk” uiteindelijk dan toch wel alleen het gelag. Vanavond heeft de NOS een Franse film voor de kijkers gereserveerd, een niet erg bekende productie uit 1957 van een niet erg bekende regisseur Ray mond Rouleau. Diens onverwacht op treden in de Parijs filmstudio’s kan al leen verklaard worden uit het feit dat hij „De Vuurproef” („Les sorcières de Salem”) van deAmerikaanse schrijver Arthur Miller op het toneel bracht en toen ook de aangewezen man geacht werd om hel stuk dat destijds veel suc ces had, te verfilmen. Het was niet toevallig dat de links georiënteerde schrijver Arthur Miller in 1953, tijdens de communistische hek senjacht van senator McCarthy, zijn „The crucible” schreef, geïnspireerd op een historisch heksenproces dat tegen het einde van de zeventiende eeuw in Salem onder de eerste Engelse emi granten, de Pilgrim Fathers plaats vond. Onder de camouflage van een gedramatiseerde historische gebeurte nis kon de schrijver zijn landgenoten waarschuwen tegen massa-hysterie en tegen een kunstmatig opgewekte volks woede. De centrale figuur in het ook in ons land vaak gespeelde toneelstuk, is John Proctor die, hoewel godsdienstig en strikt in de leer, een verhouding begint met de dienstbode, de zinnelijke en geraffineerde Abigail. Als deze door Proctors vrouw uit huis is gejaagd, be gint zij een heimelijke actie, waarbij Proctor verdacht gemaakt wordt als een man van heiloze invloed die een ver bond met de duivel gesloten heeft. Te gelijk maken de geestelijke leiders in de gemeenschap gebruik van de alge mene onrust om zich in een groot pro ces van vrijdenkers en andere oproerige elementen te ontdoen. Jean-Paul Sartre bewerkte dit gege- 7.0Q Nws. 7.11 Het levende woord. 7.16 Badinerie. 7.30 Nws. 7.32 Actua liteiten. 8.00 Nws. 8.25 Overweging. 8.30 Nws. 8.32 Voor de vrouw. 9.00 Gymn. voor de vrouw. 10.00 Pedago gische lezing. 10.20 Muziek uit de Ba rok (opn.). 11.00 Nws. 11.03 Voor de zieken. 11.55 Mededel. 12.00 Los-Vast. 12.26 Mededel. t.b.v. land- en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.41 Hier en Nu. 12.58: Radio-Rebus. 14.00 Bij de tijd. 14.20 Jazz-trio. 14.30 Country and western ruriek. 15.00 Evangel, lutherse dienst. 15.30 Meer over minder. 16.00 Nws. 17.30 En Bloc. 18.30 Nws. 19.00 Volks muziek. 19.15 Kerkorgelconcert. 19.45 Leger des Heils. 20.00 Radio Actief. 22.20 Avondoverdenking. 22.30 Nieuws. 22.38 Den Haag vandaag. 23.55 Nws. AMSTERDAM In Amsterdam heeft zich een comité gevormd onder de naam manifestatie „Amsterdam-1972-Zangers- stad”. Doel is in mei 1972 in het Amster damse Concertgebouw een internationale zangwedstrijd voor uitsluitend mannenko ren te houden met als inzet een „wereld- bokaal”. Er zullen 72 mannenkoren aan de wed strijd kunnen deelnemen. Mocht de wed strijd slagen dan zal tekens om de vier jaar in Amsterdam een zangwedstrijd wor den gehouden, want het ligt in de bedoeling de wereldbokaal een wisselprijs te doen zijn. Daarnaast zullen prijzen in de vorm van gouden en zilveren kunstvoorwerpen, benevens eervolle vermeldingen, diploma’s, publiekprijzen en geldprijzen voor dirigen ten beschikbaar worden gesteld. Het slot feest, tevens prijsuitreiking, zal zaterdag 13 mei 1972 in de RAI zijn. In het comité zitten o.a. prof. Hendrik Andriessen, Theo van der Bijl en mr. dr. N. J. C. M. Kappeyne van de Copello. Het comité is van mening dat de man nenkoorzang in een spiraal van een gesta dige vermindering der belangstelling is ge raakt. Niet alleen in ons land maar ook daarbuiten. In Amsterdam is nauwelijks nog iets van mannenkoor-activiteiten te bespeuren. Het comité wil een energieke poging doen om deze speciale tak van kunst weer meer in de belangstelling te brengen. Het comité heeft er voorts rekening mee gehouden dat in 1972 de hoofdstad een uit zonderlijke aantrekkingskracht zal uitoefe nen op binnen- en buitenland in verband met de grote internationale tentoonstelling Floriade. heeft bereikt. Het stuk dat de vrucht is van een collectieve „creatie,” verdedigt natuurlijk de opvatting dat in 1789 de re volutie zeer voortijdig stopte. Maar hoe interessant ofschoon ook weer niet ge heel nieuw die boodschap of die these ook mag wezen, nog veel boeiender is de vorm, de authentieke theatervorm, waarin die „demonstratie” hier gegoten is. De Italianen hadden vorig jaar met hun Orlando Furioso onvergetelijk spekta kel dat dat ook in het Holland-Festival werd opgevoerd al een worp gedaan naar een nieuwe versie van de comme dia dell’arte, waarbij het auditorium zich, als bij een kermisvertoning, voortdurend zelf in de massale aktie voelde opgeno men. In Vincennes bevinden de toeschou- werd, of juister de mede-deelnemers, zich eveneens tussen de zes of zeven podia waarop de gebeurtenissen zich successie- NEW YORK (AP. Mevrouw Fride- rike Maria Zweig, ex-echtgenote van wij len de Weense schrijver Stefan Zweig, is in de ouderdom van 88 jaar overleden. Mevrouw Zweig, letterkundig critica en romancière, heeft een biografie van haar man geschreven en was grondleg ster van de Stefan Zweig vereniging. De Zweigs traden in 1920 in het huwe lijk. Dit huwelijk werd ontbonden in 1939, toen zij naar de Verenigde Staten trok. Haar ex-man en zijn tweede vrouw pleeg den in 1942 in Brazilië zelfmoord. Nederland 1. Het avondprogramma wordt verzorgd door de NOS. Eenmaal uitgekeken op de Fabeltjeskrant en het nieuws wacht de kijker nog een handvol kleine rubriekjes, zoals het parlementaire journaal Den Haag van daag, de filmrubriek Première van Charles Boost en Ben Klokman en de informatierubriek over kerk en samen leving Kenmerk. Ook dan is de koek nog niet op. Na het nieuws van acht uur als krui melwerk de uitzending van de politie ke partijen (vandaag is het woord aan de V.V.D.de trekking van de staats loterij (bij wijze van proef komt dit jaar de trekking rechtstreeks op het scherm) en een filmpje van Socutera over de Maatschappij tot Redding van Drenkelingen. Pas dan (het is inmiddels al tien over half negen gewonden) komt het grote re werk: een twee uur durende speel film van Raymond Rauleau, naar een scenario van Jean Paul Sartre en ge baseerd op het toneelstuk the Crucible van Arthur Miller. In Studio Sport daarna onder meer beelden te zien van de wielerzesdaag- se in Rotterdam. De uitzendingen wor- 5 den besloten met het programma Wet- 5 strijd. Vanavond komen juridische stu- denten uit Groningen uit tegen colle- ga’s uit Rotterdam. Nederland 2. De NCRV komt van avond op het tweede net met Aanslag op Hitler, een documentair televisie spel van Hans Gottschalk met in de hoofdrollen Fritz Hollebeck, Ulrich Matschoss, Ingeborg Lapsien, Lothar Grützner, Wemer Sthramm en vele anderen. Het spel is gebaseerd op de meest recente bewijsstukken. Op 8 no vember 1939 ontplofte in de grote zaal van de Bürgerbraukeller in München een tijdbom. Even tevoren vertoefden in het bouwwerk nog Hitler en zijn partijtop. Tegen de gewoonte in gin gen ze vroeger weg. De Gestapo hield 5 al spoedig de timmermansknecht George Eiser aan. Eiser bekent, maar wordt niet geloofd als hij zegt alleen de actie te hebben ondernomen. Ein deloos wordt hij aan verhoren onder worpen. Men wil namen, namen van e medeplichtigen. J In zijn documentaire wil Hans Gott- schalk aantonen, dat er geen mede- c plichtigen waren, dat de aanslag op Hitler inderdaad het werk van één in- 5 dividu was. 5 Aan de tot even over elven durende 5 documentaire gaan de volgende pro- 5 gramma’s vooraf: Fabeltjeskrant, het 5 nieuws, Eddy Beckers Eddy Ready J Go-show en het journaal van acht uur. De documentaire wordt gevolgd door de vierde aflevering van Memorboek j (het maandelijks programma over het leven van de Joden in Nederland tot 1940) en het laatste bulletin van de nieuwsdienst. WWWWWVWWWVWVVVVWWWVVVVVWVWWWW' parlement, zonder dat ze op hun afbeel dingen uit de geschiedenisboekjes lijken: Ze zijn pionnen op het schaakbord. Er werden ook wat chansons uit de re volutietijd door de actie verweven, ter wijl sommige scènes de vrouwen die zich van hun kleren ontdoen als ta bleaus vivant door Rude’s vermaarde beeldengroep lijken te zijn geïnspireerd. Nog vele andere „technieken” mario netten, parodie, mime, enorme poppen a la Orlando Furioso en muzikale „colla ges” van Beethoven, Bach, Handel en Mahler vinden hun toepassing in dit „totaaltheater”, zonder dat daarom er gens gearchaïseerd, geëstetiseerd of en kel op de lokale kleur wordt gemikt. In tegendeel de directe belevenis, de indruk van de eigen betrokkenheid bij deze his torische evocatie zal vooral wel toege schreven kunnen worden aan de gelijke nis met de meidagen van ’68 en hun ge volgen, die de Parijse toeschouwer zelf nog zo duidelijk voor de ogen staan. Ook toen zouden de leuzen, de vernieu wingsdrang en het idealisme der revolu tionairen al grondig worden overgeno men of „gerecupereerd”, zoals de huidi ge term luidt, door hun eigen politieke tegenstanders, die van hun privileges en hun greep op de „macht” niets prijs hoef den te geven. Heel opbeurend en optimistisch is de moraal dus niet. Die les luidt dat het immense geloof en het laaiende enthou siasme van het Franse volk na 1789 al spoedig op de „heersende orde” te plet ter liepen, die de „rechten van de mens” op vrijheid, gelijkheid en broederschap als gesteriliseerde leuzen in het wapen- schilder der republiek vertaalde, l’histoi- re qui se repete Het terrein, waarop het gesprek nu is aangeland, ontlokt een cri de coeur aan Marinus Voorburg. „Je ontmoet overal ter wereld de grootste belangstelling en waardering voor je werk, maar in eigen land Misschien ligt dat wel aan de mentaliteit van de doorsnee „zingende” Nederlander en daar zijn er wel een paar miljoen van in ons land. Als deze mensen naar een vakkoor kunnen luiste ren, doen ze het niet. Is dat nu gemakzucht, zo van „dat NCRV Vocaal Ensemble hooren we toch zo vaak op de radio” of is het nog steeds dat ingekan kerde vooroordeel tegen „dat tweede garnituur” van de radio? Die laatste mening ontmoet je ook nog wel bij je eigen niet-radio vakbroeders, in de trant van „wat ze bij de radio doen is wel handig maar niet af”. Dat is natuurlijk kletskoek, het verschil zit niet in het artistieke niveau maar in een andere werk wijze. Zangers en instrumentalisten van de radio werken inderdaad nooit lang aan een uitvoering, maar véél intensiever dan niet-radio ensembles” De teleurstelling over het gebrek aan belangstel ling in eigen land toetst Marinus Voorberg graag aan de overweldigende interesse, die er met name in Duitsland voor het NCRV Vocaal Ensemble bestaat „Zaalconcerten worden daar door duizenden mensen bijgewoond „1789” draagt als ondertitel de uit spraak van Saint-Just: De revolutie moet pas stoppen als het geluk zijn perfectie 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn. 7.20 Dag met een plaatje. 8.00 Nws. 8.11 Journaal. 8.20 Dag met een plaatje. 8.30 De groenteman. 8.50 Morgenwij ding. 9.00 Mod. muz. 9.35 Waterstan den. 9.40 Schoolradio. 10.00 Voor kleu ters. 10.10 Arbeidsvitaminen. 11.00 Nws. 11.30 Rondom 12. 11.55 Beursberich ten. 12.30 Modern platteland. 12.35 Sportrevue. 13.00 Nws. 13.11 Journaal. 13.30 Scala. 14.00 De Notedop. 15.00 Voor zieken. 16.00 Nws. 16.03 Kunst kroniek. 17.00 Toppop. 17.30 0: (jeugd). 17.55 Mededel. 18.00 Nws. 8.11 Jour naal. 18.20 Uitz. D’66. 18.30 (S) Dames koor. 18.55 Jazz Spectrum. 19.25 Ge sproken brief. 19.30 Nws. 19.35 Kerk veraf en dichtbij. 19.40 Mens en Bij bel. 19.50 Memo. 20.05 Klass, en mod. muz. (Pauze: Discussie). 22.00 Hilver sum tien: 22.30 Nws. 22.38 Mededel. 22.43 Journaal. 22.55 Tout a toi. 23.20 Pianorecital. 23.55 Nws. 12.00 Nws., meded., SOS-ber. 12.08: Intermezzo. 12.15 Donderdagboek. 12.55 Buitenl. persoverzicht. 13.00 Nws. en schouwburgprogr. 13.20 ansmuz. 14.00 Nws. 14.03 Schoolradio. 15.00 Nws. 15.25 Lichte muz. 16.00 Nws. 17.00 Nws. mededel. 17.15 Voor oudere luis teraars. 17.55 Weegschaal. 18.00 Nws. 18.03 Verzoekplaten. 18.28 Paardesport- uitslagen. 18.30 Wegwijs wezen. 18.45 Sport. 18.55 Taalwenken. 19.00 Nws en actualiteiten. 19.40 Lichte muz. 19.45 Po litieke uitz. 19.55 Intermzezo. 20.00 Co eert. 20.45 Gitaarmuz. 21.55 Trompet muziek. 22.00 Nws. De Zeven Kunsten. 22.20 Jazzmuz. 23.00 Nws. 23.05 Klass, muz. 23.40 Nws. /.f Jg

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1971 | | pagina 15