BESCHOUWELIJK WERELDBEELD
VAN ANTHONY GREEN
Hersenmuziek
Albert de Klerk
naar Florida
Laatste van de bekende radio-organisten
JOHAN JONG VANDAAG 70 JAAR
Weer Romeinse
altaren uit
Oosterschelde
FUmakademie
nieuw behuisd
Hm
in Haarlemse Vishal
vioolconcours
van
Geld en antiek
inbrekersbuit
T.V, vanavond
Lichte muze op
beide zenders
„Stille” Britse schilder
Schilderij
Velasques toch
naar Amerika
Finale nationaal
Radio woensdag
HILVERSUM I
TV dinsdag
15
DINSDAG 16 FEBRUARI 1971
toneelgroep centrum
Stadsschouwburg Haarlem
1
Gestolen kunstwerken
teruggevonden
KWASTEN
is geschreven door een arbeider, die
over zijn arbeid heeft nagedacht.
Voor allen die daar nog geen tijd voor
hadden, woensdag 17 en donderdag
18 februari 8.15 uur
„Geweldige wereld”
Voor fijnproevers
Burgerlijk filosofisch
Echt theater
TV woensdag
Cor Steijn-orgel
Reminiscenties
Hogere kijkgelden in
Groot-Brittannië
W''Ik..
WWWWVWWVWWWWWVtfV
n
van
le
te
HEIN STEEHOUWER
ADVERTENTIE
It
,1
.4
1
ie
u
(Van onze rtv-medewerker)
HILVERSUM „Zeventig is een mooie leef
tijd om eruit te stappen, uit het vak bedoel ik.
En ik was dat ernstig van plan, maar de baas
zei tegen me: Ben je gek, jij blijft. En ik vind
het fijn om te blijven, dus ik werk gewoon
door”. Niet helemaal zonder trots geeft de van
daag 70 jaar geworden Johan Jong toe dat hij
toch niet van de muziek kan scheiden. De mu
ziek die hem via de radio in de loop van de
decennia een plaats bezorgde in de rij van be
kenden als Corduwener, Marsman, Palla en
Steijn: De legendarische radio-organisten. „Het
waren allemaal vrienden of goede kennissen
van me”, mijmert Johan Jong, „en nu ben ik
de enig overlevende uit de rij”.
Hij heeft nog alles van die ouderwetse hoffelijkheid
als hij me binnen laat voor een kort praatje naar
aanleiding van zijn zeventigste verjaardag. Des te
verrassend klinkt daarom bij het betreden van de
woonkamer de gekrijste verwelkoming: „Hé papa,
lekker hè”. Zulke kleine kinderen? Nee natuurlijk:
een papagaai. En buiten die papagaai twee geweldige
poezen, „Het is jammer dat hij de hond niet heeft
gekend”, zegt mevrouw Jong. Doelend op de dieren
verontschuldigt Jong zich: „Ja, je moet toch iets
hebben niet waar”.
Het klinkt alof de organist die alle categorieën
muziek speelde en de echte pionierstijd van de radio
meemaakte zich niet goed raad met zijn eigenlijk
vrije tijd zou weten. Hij haast zich om me uit de
De dieven waren het museum binnen
gedrongen via het raam van een naburi
ge, leegstaande kerk.
„Ik heb van jongsaf orgel gespeeld. Mijn vader
was kapper en in de oorlogsjaren '14-’18 onderhield
ik zijn klanten. Daarna begon ik in theater en bios
copen. Dat was een prachtige tijd. Echt theater. Daar
begon ook mijn contact met de radio- De VARA
verzorgde af en toe uitzendingen (toen nog live' van
uit die theaters en zo ben ik in '29 met Hugo de
Groot voorgoed bij de radio gekomen. Och wat was
dat mooi. Ik vind het ook een geweldig kostbare her-
Parijs (DPA) De Franse musicus
Pierre Henry gaat proberen een com
positie te maken van de geluidsgolven
die zijn hersens uitzenden. Hij maakt
daarbij gebruik van een nieuwe elek
tronisch apparaat, de „corticalart”, die
de via drie elektroden opgevangen
klanken vervormt en versterkt.
De compositie die ongeveer ander
half uur zal duren, zal te beluisteren
zijn in het Museum voor Moderne
Kunst in Parijs.
Hij zal zich nooit meer van de muziek kunnen los
maken, deze 70-jarige radio-veteraan, laat staan van
het orgel. Hij laat het op eind van ons kort gesprek
nog duidelijk doorschemeren: „Ik zou zo graag nog
’es op het Cor Steijn-orgel spelen, maar ik ben ermee
gestopt toen ik 65 werd en ik kwam er ook niet meer
op terug. Er moet een jonge organist zijn die daarop
zijn kans krijgt. En anders zouden ze trouwens zeg
gen: Die ouwe zak moest ook weer zo nodig. Maar
het is een eindeloos instrument om het onder je vin
gers te mogen hebben”.
zijn
de
uit-
HAARLEM De Haarlemse stadsorga
nist Albert de Klerk is vertrokken naar
Amerika, waar hij onder andere op zon
dag 21 februari een nieuw orgel van de
Zaanse orgelbouwer D. A. Flentrop zal in
wijden. Dit instrument is gebouwd voor
het Presbyterian College in St. Petersburg
Tampa te Florida.
DEN HAAG. Inbrekers hebben in
een woning aan de Vlietstraat in Den
Haag voor 30.000 aan geld en goederen
buitgemaakt. Zij namen f 2700, een spaar
bankboekje met 10.000, een emmertje
met 150 aan rijksdaalders, vier antieke
geeren, zeven antieke revolvers en twee
zestiende-eeuwse schilderijen mee.
18.45
18.50
18.55
19.00
19.05
19.10
19.30
19.55
20.ro
20.15
20.21
21.10
22.00
22.50
22.55
21.10
22.00
10.45
17.00
18.45
18.50
18.55
19.00
19.05
19.10
19.30
19.55
20.00
20.15
20.20
20.30
20.35
21.55
22.25
18.45
18.50
18.55
19.00
19.05
19.55
20.00
20.15
20.21
22.05
22.10
a
n
l-
le
3
tr
it
'g
:a
P
:e
a.
ie
al
n
it
i-
n
n
a
in
id
f-
le
il
t-
le
le
5
le
k
>t
g
t.
HAARLEM In de Vishal op de
Grote Markt exposeert als gast van
de afdeling Moderne Kunst van het
Frans Halsmuseum de Engelse schil
der Anthony Green. Een tentoonstel
ling om stil van te worden, een con
frontatie met een heel aparte figuur
heel typisch-Brits enerzijds, heel al
gemeen menselijk in ander opzicht
Een zondagsschilder, die het bij nader
inzien niet is; een beroepskunstenaar
en leraar die de bittere bijsmaak
van het woord „beroep” in zaken als
kunst geheel doet vergeten. Hoogst
eenvoudig is het werk en tevens heel
knap; naïef en tevens heel geraffi
neerd. Daarbovenuit en los van alle
Invloeden: bijzonder persoonlijk.
Nederland II
NOS: De Fabeltjeskrant.
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
NCRV: Eddy Ready Go.
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
NCRV: Spionageschip Pueblo.
(documentaire).
Hollanders op Safari.
Memorboek.
(Joden in Nederland tot 1940)
NOS: Journaal.
TELE AC: Televisie bij het
onderwijs (1).
Anthony Green heeft in zijn land een
uitstekende naam, ondanks het feit, dat
hij pas 33 jaar is. Hij is al vroeg opgemerkt
en is nu docent aan een Londense acade
mie. Hij kreeg beurzen voor Franse en
Amerikaanse kunstreizen en natuurlijk be
langrijke tentoonstellingen.
Het had ook anders kunnen lopen, want
zo op het oog is het allerminst werk van
iemand, die zijn expressie van de daken
schreeuwt. Het is eerder werk, dat lang
in een kring van fijnproevers zou hebben
kunnen circuleren, voordat het tot de pu
blieke kunstmarkt was doorgedrongen. Ge
lukkig Is dat laatste wel het geval geweest
want een ruime bewondering is Anthony
Green’s rechtvaardige deel.
In 1967 won Emmy Verhey het con
cours (prijs een bedrag van 16.000 gul
den voor een studiebeurs in het buiten
land); in 1969 kreeg Vera Berths deze
prijs.
De Nederlandse FUmakademie kwam,
zoals prof. Idenburg memoreerde, in 1958
van de grond en kreeg diverse behuizingen
in de hoofdstad, die alle niet aan de eisen
voldeden.
De akademie beschikt nu over twee stu
dio's, geschikt voor film- en televisieopna
men, een opslagruimte voor decors, kleed
kamers, een produktiekantoor, theorie
lokalen, montagekamers, een fotostudio
met laboratorium en een geluidsstudio.
Ook de kantoren van het instituut „Film
en Jeugd” zijn aan de Overtoom onderge
bracht.
AMSTERDAM De Nederlandse Film-
akademie, die rond kerstmis 1969 in de
voormalige machinistenschool aan de
Overtoom in Amsterdam werd onderge
bracht, is daar nu ook officieel gehuisvest.
Vorige week werd het verbouwde pand
in tegenwoordigheid van vele vooraan
staande figuren uit de film- en onderwijs
wereld geopend door de voorzitter van de
raad voor de kunst, prof. dr. Ph. J. Iden
burg, die filmmaken een uitdagend vak
noemde. Hij waarschuwde echter tegen het
van andere kunsten afgekeken eenmans
werk. „Het maken van films voor welk
medium ook zal altijd het werk blijven van
een team” zo zei hij. Prof. Idenburg meen
de ook dat er voor een goedgemaakte film
plaats zal blijven naast de televisie.
droom te helpen. „Ik heb de „Flierefluiters" nog,
voor de VARA natuurlijk, ik arrangeer veel en daar
gaat veel tijd in zitten en dan speel ik ook nog orgel
voor de N.P.B., in de kerk dus. O ja, en dit natuur
lijk: Ik ben gemeenteorganist voor Hilversum, Laren
en Bussum. Nou en verder mag ik graag wat in de
tuin werken of schilderen”.
Johan Jong lijkt een levende reclame-affiche voor
de stelling dat werken de mens gezond houdt. „Maar
dan wel werken in zo’n geweldige wereld als de om
roep is. Voor mij is het meer een hobby dan echt
werken en dat voel ik als een spanning want die
spanning zit er nog steeds in”.
Johan Jong demonstreert die werk-hobby-relatie
het duidelijkst door altijd na zijn studiozaken ook in
zijn vrije tijd met de muziek bezig te zijn. Vooral
voor de nu wat oudere luisteraars was hij een be
kende persoonlijkheid in programma’s met de „Flie
refluiters”. De Roodborstjes” en „Barcarolle”. Be
kend was hij ook van de „community singing” en
niet te vergeten de kerstuitzendingen naar de Hol
landse gemeenschap in Davos en dan leidde hij het
Hilversumse amateurkoor „Kunst na arbeid”, waar
mee hij ook uitzendingen verzorgde (toen al: Breng
eens een zonnetje). En natuurlijk bespeelde hij zon
dag het orgel.
NOS: De Fabeltjeskrant.
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
KRO: Wij, Heren van Zichem
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
KRO: De Andy Williams-Show
Brandpunt Special.
Paul Vlaanderen.
Zien zonder ogen.
NOS: Journaal.
TELEAC: wiskunde (6).
Nederlanu II
NOS: De Fabeltjeskrant.
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
NOS: Den Haag vandaag.
Kunstrubriek.
AVRO: TopPop.
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
AVRO: Peyton Place.
Muziek is troef.
AVRO’s Televizier-Magazine.
NOS: Journaal.
TELEAC: En Francais (6)
Nederland I
NOS-NOT: Schooltelevisie.
NCRV: Kinderprogr.
NOS: De Fabeltjeskrant.
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
NOS: Den Haag vandaag.
Première. Progr. over film.
IKOR-CVK-RKK: Kenmerk.
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
Uitz. DS’70.
Socutera.
NOS: Film. (a.l.)
Wet-strijd.
Journaal.
innering dat ik toen grote mannen heb ontmoet als
Troelstra, Wibaut en Drees. Je had toen nog de echte
strijd tussen de zuilen en de partijvergaderingen en
NW-bijeenkomsten sloeg je nooit over”.
Maar goed, we leven nu, zegt hij en legt de inmid
dels ter hand genomen fotoboeken en een oude radio-
gids van 1925 neer op tafel. Wat betekent nü voor
hem? Hoe staat hij tegenover moderne muziek? „Ach,
ik heb altijd alle genres gespeeld, dus ik kan met de
meeste moderne muziek wel meegaan. Ook omdat ik
met jonge mensen werk. Ik heb bijvoorbeeld veel
musical-muziek in mijn programma. Het zijn num
mers uit „Hair” en van de Beatles die ik geweldig
mooi vind. Maar ik moet bekennen: Ik zie niet in
alle moderne muziek een muzikale lijn. Ik weet dat
je moet oppassen met zomaar iets af te wijzen. Het
geldt voor de schilderkunst en beeldhouwkunst even
goed als voor de muziek. Maar ik kan gewoon niet
alles bevatten. Ik ben zó van deze tijd dat ik echt
progressief ben. Mijn jonge medewerkers leren me
in dat opzicht veel en er blijft natuurlijk muziek van
alle tijden. Ik mag erg graag Bach en Handel spelen,
maar ook de oude jeugd- en trekkersliedjes ben ik
niet vergeten. Ze leven nog steeds via de popularite’
van James Last”.
LONDEN, (AP) De Britse regering
heeft de New Yorkse antiquairsfirma Wil-
denstein toestemming gegeven het op 22
december 1970 gekochte portret van Ve
lasques uit te voeren.
Het schilderij was op een Londense vei
ling gekocht voor het wereldrecordbe-
drag van 20 miljoen gulden.
Aanvankelijk was door de overheid be
paald dat de Velasques niet eerder dan na
drie maanden door de kopers kon worden
mesgenomen, om dan in die periode
Britse musea en of verzamelaars de kans
te geven het bod van de Amerikanen te
evenaren. Dat is niet gebeurd en de rege
ring heeft ook geweigerd de National
Gallery te Londen een dusdanige som
toe te kennen dat men die 20 miljoen gul
den bereikte.
Uit een en ander blijkt al, dat het Green’s
bedoeling zeker niet is om protesterend of
anti-ordelijk op te vallen. Integendeel, hij
verheft het burgerlijke tot artistieke norm
maar geeft daar dan wél een soort sacrale
schijn aan mee. Bij hem wordt een naakt-
portret met krulspelden iets met het sta
tige karakter van een fresco, dat lang on
opgemerkt bleef omdat het schijnbaar niets
spectaculairs had.
Zo’n naakt schijnt een op een iets al te
menselijks betrapte vrouwelijke heilige,
die je vanaf het doek met grote nadruk
aankijkt. Dat laatste dan niet om je bin
nen haar vertrek te noden, maar om je te
leren de juiste afstand tot de dingen te
bewaren.
De interieurs en tuinen met geziens-
taferelen, de stille naakten op een sofa, de
zelfportretten, ze behoren allemaal even
zeer tot een andere wereld als tot de onze.
Een stoel, een enkel wolkje, een stopcon
tact, een tapijtje krijgen bij Green dezelf
de nadruk als we dat van naïeve schilders
gewend zijn, maar tevens zijn de gehelen
van die onderdelen daar ver boven ver
heven in een eigen wereld, die alleen door
een filosoof zo kan worden beleefd. Het
is dan wel een levensbeschouwelijkheid die
zich vooral richt op de „wereld-der-dui-
zend-dingten”.
Uit die wereld worden telkens een
paar kleine aspecten getild in een nieuw
en heel stil verband op grote vlakken
merendeels ook heel blank van kleur. Als
de een of andere en dan natuurlijk
weer typisch Britse auteur nog eens een
„Little Alice" voor volwassenen zou schrij
ven, dan zou Anthony Green dat boek
moeten illustreren. Zo ongeveer ligt voor
ons gevoel dit werk binnen de Britse con-
tekst en dat dan afgewogen tegen de kunst
van de meest van zijn collega’s, die de
internationale pop-art-trend volgen.
i
vaste
vorm van
AMSTERDAM. De finale van het
nationaal vioolconcours zal zaterdag 6
maart in het Concertgebouw in Amster
dam worden gehouden. Het concours staat
onder auspiciën van de Stichting Studie
fonds Oskar Back. Er zijn negen kandi
daten. De jury wordt gevormd door
Etiennette Alvares Correa, Herman Kreb-
bers, Carlo van Neste, Theo Olof, Mau
rice Raskin, Anton Kersjes en Everard
van Royen, voorzitter. Burgemeester
Samkalden zal ’s avonds zeven uur in de
aula van het Stedelijk Museum in Am
sterdam de prijs uitreiken.
„United Kingdom”, een van de
schilderijen van Anthony Green,
waarin een eenvoudig constateren
van „burgerlijke waarden” samen
gaat met onder meer een heel knappe
oplossing van schilderkunstige ge
gevenheden.
BARI, Italië (AP) De vijftien an
tieke schilderijen die verleden maand
werden gestolen uit een museum
in Bari, zijn gisteren onbeschadigd terug
gevonden op een boerenakker.
De politie deelde mee dat drie perso
nen verantwoordelijk waren voor de dief
stal van de kunstwerken van Napolitaan-
se meesters uit de 15de, 17de en 18de
<ëeuw. De schilderijen hadden een geschatte
gezamenlijke waarde van drieëneenhalve
ton.
(Van onze correspondent)
COLIJNSPLAAT. De Godin Neha-
lennia is de vissers naar restanten van
het aan haar gewijde, in de Oosterschel
de verzonken heiligdom maandag wat
minder welgezind geweest dan vorige
week. Toen kwamen de altaren zo on
geveer met iedere haal van het net naar
boven. Maandag werden „slechts” een
tien a twaalf fragmenten van altaren op
gehaald.
Dr. P. Stuart, de leider van het weten
schappelijk team van het Rijksmuseum
voor Oudheden te Leiden, deelde mee,
dat het moeilijk is om na te gaan of het
hier fragmenten betreft van al eerder
opgeviste, beschadigde altaren, of dat
het om nieuwe delen gaat. Uit twee frag
menten is op te maken dat er weer spra
ke is van tekenen van dankbaarheid, op
gericht door kooplieden die de Romeinse
godin erkentelijk waren voor het behou
den overkomen van hun koopwaar naar
Brittannia, het huidige Engeland. De na
men van de offeraars zijn ditmaal ech
ter niet te achterhalen.
„We zijn blij dat we nog iets hebben
opgehaald. Schipper Bout van de „Tho-
len 6” noch ik hadden vandaag iets ver
wacht. We vermoedden dat alles door
het ruwe weer onder het zand gespoeld
zou zijn, maar dat is erg meegevallen”,
aldus dr. Stuart.
parlementaire rubriek Den Haag van
daag en de Kunstsignalering, waarin
Ageeth Scherphuis weer allerlei actua
liteiten uit de wereld van de kunst de
revue laat passeren. De AVRO neemt
om half acht de dienst over met de
22ste aflevering van Toppop, waarin
Ad Visser en dansende Penny de Ja
ger weer een aantal tophits presen
teren.
Na het tweede journaal de
dinsdagavondprik in de
Peyton Place.
Tussen Peyton Place en Televizier
Magazine 50 minuten met Pim Ja
cobs en zijn rubriek Muziek is Troef.
Het wordt een programma met veel
sterren. De grootste zijn waarschijn
lijk wel Frans van Dusschoten en Ger
Smit, beter bekend als Ed en Willem
Bever, wier nieuwste lied over Willem
in deze uitzending wordt uitgespeeld.
Andere gasten zijn Fred Hugas van
het cabaret Pepijn, de gitarist-mond-
harmonicaspeler-componist Jean Toots
Tielemans, het Haagse zanggroepje
the Revels om niet te vergeten de
Israëlische zangeres Daliah Lavi, die
vooral in Duitsland veel successen
boekte. Na Televizier en het laatste
journaal komt Teleac nog met de
Franse les, Le vin rosé.
Nederland 1. De KRO begint
dinsdagavondprogramma als
nieuwslezer en de heer De Uil
gesproken zijn met de 16e aflevering
van Wij Heren van Zichem.
Na het tweede journaal de vaste
dinsdagse Andy Williams show. Andy
en zijn aap krijgen bezoek van ver
schillende gasten zoals de overjarige
Cry guy Johnny Ray, van Ray Ste
vens die we nogal eens vaker in deze
show zullen zien, Joathan Winters
en de Lennon Sisters.
Brandpunt Special brengt de ernst
terug op het scherm. Daarna Paul
Vlaanderen, wiens avonturen toch
niet meevallen. Zien zonder Ogen,
geeft daarna een beeld van de opvoe
ding van blinde kinderen in het insti
tuut St. Henricus in Nijmegen. Na
het laatste nieuws gaat Teleac nog
even verder met les zes uit de cursus
Oppervlakte, volume, raaklijn.
Nederland 2. Na het fabeltje en het
journaal gaat de NOS verder met de
ontleent aan de mogelijkheden van het
vlak, dan aan de behoefte om de realiteit
na te bootsen.
Voor zover de indruk, die schilderijen
maken in woorden valt na te vertellen,
heb ik het wel zo ongeveer gezegd, maar
dan toch in het besef, dat het wezenlijke
van het werk nog veel minder op die ma
niet is te vatten, dan meestal het geval is.
Niets is zo moeilijk te omschrijven als juist
de onomschrijfbare eenvoud, die dit werk
aantrekkelijk maakt.
In dit opzicht is de hierbij gereprodu
ceerde foto dan ook eigenlijk niet de beste.
Hij werd gekozen om der wille van de
mogelijkheid in zwart-wit weergave op
krantenpapier en om vooral het bewust-
naïeve van Anthony Green weer te geven,
de paradox dus, die in dit werk schuilt.
Wie hem écht wil leren kennen moet op
een rustig moment de Vishal binnen lopen
en daar lang gaan zitten. Hem wordt dan
een bijzondere wereld geopénbaard.
Hoewel er van invloeden weinig sprake
is, althans in praktische zin, doen som
mige schilderijen ook wel denken aan z.g.
primitief werk uit de middeleeuwen, hoe
wel het nóg eenvoudiger is. Er zit ook
iets in van de schijnbaar ondramatische
koele neutraliteit, die soms treft op de
resten van schilderingen in aniek-Romein-
se villa's: figuren tegen een bijna blank
fond, die hun nadruk onder meer ontlenen
door precies de juiste plaatsing en een
perspectief, dat zijn karakter veel meer
LONDEN. (AP) Met ingang van
1 juli worden in Groot-Brittannië de
kijkgelden verhoogd. Die voor zwart-
wittoestellen stijgen van 6 naar 7
pond per jaar, die voor kleurentoestel-
len van 11 tot 12 pond per jaar. Een
pond is ƒ8,70.
7.00 Nws. 7.11 Het levende woord.
7.16 (S) Klassieke muz. 7.25 Horen en
zien; 7.30 Nws.; 7.32 Hier en Nu. 8.00
Nws. 8.11 Verzoekplatenprogr. 8.30
Nws.; 9.00 Gymn. voor de huisvrouw.
9.35 Voor kleuters. 9.50 Muzikale le
zing. 10.15 Voor de vrouw. 11.00 Nws.
11.03 Aktua-Magazine. 11.55 Meded.
12.00 (S) gevarieerd progr. 12.22 Wij
van het land; 12.26 Meded. t.b.v.land-
en tuinbouw; 12.30 Nws.; 12.41 Actua
liteiten; 13.00 Raden maar14.00
Huisbezoek. 14.10 Mod. muz. 15.00 In;
’t zilver. 16.00 Nws. 16.03 Voor de
kleuters. 16.15 Voor de jeugd. 16.30 (S)
Jeugdland. 17.00 En Bloc. 17.50 Mini
sterie Onderwijs, Wetenschappen. 18.30
Nws. 19.00 Openb. Kunstbezit. 19.10
Morele Herbewapening. 19.20 Discussie.
19.50 Voor blinden en slechtzienden.
10.00 FC TwenteJuventus. 21.50 Lich
te muz. 22.30 Nws. 22.38 (S) Cosa Nostra
ook uw zaak. 23.55 Nws.
HILVERSUM II
7.00 Nws. 7.11 Ochtendgym. 7.20 (S)I
Dag woensdag! 7.33 Van de voorpagi
na. 7.54 Deze dag. 8.00 Nws. 8.11 Ac
tualiteiten. 8.22 (S) Dag woensdag.
9.00 Weekblad. 9.35 Waterstanden; 9.40
Ned. Schoolradio. 10.15 Koning Klant.
10.45 Voor kleuters. IJ.00 Nws. 11.03
Koffiepauze. 12.00 (S) Licht ensemble.
12.25 (S) Brassband Magazine. 13.00
Nws. 13.11 Actualiteiten. 13.25 Speel-
ruimte. 13.45 Gesproken portret. 14.00
Operettewereld. 14.35 Kinderkoor. 14.50
Lagobaddi. 15.40 Profiel in muz. 16.00
Nws. 16.03 In mijn tijd. 16.30 In de
Toonzaal. 17.02 Oude liedjes. 17.20 Unes-
co-magazine. 17.40 Blaastrio. 17.55 Me-
ded 18.00 Nws. 18.11 Actualiteiten.
18.20 Uitz. K.V.P. 18.30 (S) Klink
Klaar, zonder nonsens. 19.30 Nws.
19.35 (S) Tango-rumba-orkest. 20.05
(S) Melodieën Expres. 20.25 (S) Me-
tropole orkest. 20.55 Vragenvuur. 21.10
Het Oproer Kraait. 21.40 (S) Stereo-
Pop 22.30 Nws. 22.38 Mededel. 22.43
Actualiteiten. 22.55 (S) Contrasten.
23.55 Nws.
HILVERSUM III
9.00 Nws. 9.02 Van Meet af aan.
10.00 Nws. 10.03 Journaal. 10.06 Ar
beidsvitaminen. 11.00 Nws. 12.00 Nws.
I 12.03 Zet ’m op. 13.00 Nws. 13.03 Jour-
i naai. 14.00 Nws 14.03 Gimmick.
15.00 Nws. 15.03 Muz. Boetiek. 16.00
Lichte platen. 17.00 Nws.; 17.02 Jour-
i naai.
BRUSSEL 324
14.00 Nws. 14.03 Schoolradio. 14.30
I Voor de jeugd. 14.50 Koorzang. 15.00
i Nws. 15.15 Voor kinderen. 16.00 Nws.
16.03 Lichte muz. 17.00 Nws, meded. I
I 17.15 Muz. progr. 17.55 Weegschaal.
18.00 Nws. 18.03 Verz. progr. 18.15 i
Lekenmoraal en -filosofie. 18.45 Sport, j
18.55 Taalwenken 19.00 Nws, actuali-
teiten. 19.40 Franse taalwenken. 19.42
Lichte muz. 20.00 Promenadeconcert.
22.00 Nws., De Zeven Kunsten. 22.20;
Klass, muz. 23.00 Nws. 23.05 Muz.;
progr. 23.40 Nws.
Nederland I
18.45
18.50
18.55
19.00
1 12.05
19.55
20.00
I 20.15
20.21
2i.ii
21.36
22.26
22.56
23.01