Langzame onthulling van Belofte minister: meer A VRO-r adiozendtij d neurotische zwerver Nieuwe klank m Snip Snapsfeer en Reacties van Drie Duitse opera-groepen Samenwerking Toneelscholen in Congresgebouw omroepen Litteraire dagen in Eindhoven lichte muze uit Willem Duys reikt Edisons 1970 voor „Fwe easy pieces': even moeilijk doen voor Hollywood weer romantisch wordt I V R IJ D A G 26 FEBRUARI 1971 „LAATSTE” REVUE IN PREMIERE T.V. vanavond DEN HAAG OPERA-STAD HANS DAGELET en WIM VAN DER GRIJN ’zijn’ KEES DE JONGEN van 2 t/m 7 maart spelen ze BAAS BOVEN BAAS Vier voorstellingen aanvang 8.30 uur TONEELSCHUUR HAARLEM toneelgroep centrum Langer rustperiode voor Wim Kan Ook anderen Erkenning belangrijken NOS schrapt spel tegen volkstelling Geen experimenten TV zaterdag Radio zaterdag TV vrijdag 18.00 09.30 ADVERTENTIE 23.20 10.45 18.45 18.50 18.55 19.00 19.05 19.55 20.00 20.15 20.21 20.50 22 50 18.45 18.50 18.55 19.00 19.05 19.30 19.55 20.00 20 15 20.21 21.11 21.36 22.26 22.56 23.01 18.45 18.50 18 55 19.00 19.05 19.25 19.55 20.00 20.15 20.20 10.00 10.30 11.00 11 30 16.00 16.02 16.50 18.45 18.50 18.55 19.00 19.05 19.55 20.00 20.15 20.21 21.35 22.25 22.40 22.45 21.35 22.25 22 50 23.15 Bulgarije. Nederland II NOS: De Fabeltjeskrant. STER: Reclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. E O.: Kinderprogr. Bijbelquiz. STER: Reclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. VARA: Verhalen van het wilde Westen. Voorschot naar de maan (spel). Achter het Nieuws. Monty Python’s vliegende circus. NOS: Journaal. restanten van een begaafde muzikale fa milie geconfronteerd wordt. De ontmoeting met zijn hysterische zuster, zijn geniale, maar door een ge broken halswervel gehandicapte broer, zijn verlamde en kinds geworden vader, de hele verstofte sfeer van het familie huis dat doortrokken is van de muziek, is van een doffe Tsjechoviaanse ellende die Robert na een week opnieuw ontvlucht De film eindigt ermee dat hij ook Rayette in de steek laat door in een onbewaakt ogenblik een lift te vragen aan een vrachtrijder die naar het hoge noorden koerst. De kracht van Rafelsons film ligt in de langzame onthulling van zijn hoofd figuur, Robert Eroica Dupea die wan hopig probeert contact met mensen te krijgen, maar hol en leeg blijkt te zijn en niet in staat is aan iets in het leven eenvoudig plezier te beleven. Een psycho- neuroticus dus die door „Love Story” terzijde zal moeten worden geschoven. CHARLES BOOST (Van een medewerker) APELDOORN Dat afscheid van het „fenomeen Snip en Snap” moeten we natuurlijk met een korreltje zout nemen. Toen de heren Walden en Muyselaar donderdagavond in de Apeldoomse schouwburg Orpheus voor de 33ste maal in hun indruk wekkende carrière als komisch duo het gebruikelijke ovationele slot applaus na de première in ontvangst namen, zal niemand het gevoel heb ben gehad dat dit ook inderdaad de allerlaatste kans was geweest om het unieke tweetal nog eens te zien. René Sleeswijk, de grote man achter de schermen van de enige echte en on vervalste Nederlandse revue mag dan het einde van zijn jaarlijkse theaterspektakel HAARLEM. Er is een tijd geweest dat er in Amsterdam drie opera-gezel- schappen tegelijk speelden. De Italianen in Carré, De Nederlandse Opera in de Plantage Schouwburg en de Duitse Ope ra in de Amstelstraat en dan waren er nog voorstellingen in het Paleis voor Volksvlijt. Daar is niet veel van overge bleven, Geregelde opera-voorstellingen zijn in de Stadsschouwburg niet mogelijk en over een nieuwe opera in Amsterdam wordt voorlopig alleen maar gepraat. Jack Nicholson, schreeuwend tegen toeterende automobilisten in „Five easy pieces”. Nederland 1. De fabel, het nieuws en dan de AVRO. Het gehele voorpro gramma valt toe aan de mannen van Sportpanorama. Hans Eysvogel en Ruud ter Weyden treden op als pre sentatoren. Na het journaal Tips voor de Toekomst, een programma van Jan Kelder en Rob Herzet dat tot stand kwam in samenwerking met, het mini sterie van Sociale Zaken en volksge zondheid en met diverse arbeidsbu reaus. Tegen deze tijd gaan veel kin deren en hun ouders er weer over den ken, wat ze straks na het aflopen van het schooljaar moeten doen. In Tips voor de Toekomst wordt een boekje open gedaan over de mogelijkheden, die er zijn om daarover informatie in te winnen. De rest van het vrijdagavondpro- gramma ligt in handen van Willem Duys. In het RAI congrescentrum pre senteert hij de winnaars van de Edi sons 1970, althans voor zover dat het Nederlandse repertoire betreft. Een soort privé Grand Gala van Willem dus, die hiermee ongetwijfeld in een lacune voorziet, omdat het echte Grand Gala niet doorgaat. Winnaars zijn Paul van Vliet, Herman van Veen, Frans Halsema. Johnny Jordaan. Gol den Earring, Ekseption, fluitist Chris Hinze en niet te vergeten de makers van de Fabeltjeskrant. De Skymasters, die dezer dagen hun zilveren jubileum vieren, luisteren het feest op. Twee volle uren voor deze speciale vuist, i Het wordt ongetwijfeld een topper. I want wie krijgt sterren als Van Vliet, Van Veen en Halsema in één show? De Nederlandse Operastichting heeft een tijdelijk (maar zeer langdurig onder dak gekregen in het Circustheater in Sche- veningen en nu gaat men in Den Haag in het Congresgebouw een begin maken met een serie van vier opera-voorstellin gen per jaar door gezelschappen uit Keu len, Düsseldorf en Hamburg. Telt men het totale aantal opera-voorstellingen die per jaar in Den Haag en Scheveningen worden gegeven, dan komt men ver boven de vijftig voorstellingen per jaar en daar mee is de Residentie verheven tot Ope- ra-stad. niets nieuws wordt gepresenteerd en om dat alles uit Duitsland komt. Het is be grijpelijk dat er bij een eerste proefne ming geen risico genomen wordt met on bekende werkenen dan, waar moe ten de opera’s anders vandaan komen? Uit Londen misschien, maar dan zou deze hele onderneming nog veel kostbaar der worden. Het is al duur genoeg een abonnement van vier voorstellingen gaat maximum 120 kosten of minimum 54. Vergeleken bij de prijzen in Keulen, Londen of Parijs, is men in Den Haag nog goedkoop uit, maar wij, Hollanders, zijn nu eenmaal niet gewend veel geld uit te geven voor kunst. Om de pil te vergulden worden de abon nementhouders gratis in de gelegenheid gesteld om het Opera-Bal te bezoeken, dat na afloop van de eerste voorstelling zal worden gehouden in de Carrouselzaal van het Congresgebouw. Bovendien heeft men een vernuftig systeem bedacht om het abonnement in vier termijnen te be talen, door betaalcheques te accepteren, die per uitvoering worden gedateerd. Volgens de heer Damsma, staflid van Artistieke Zaken, zal er van deze faci liteiten veel gebruik gemaakt worden. Hi; maakt zich geen enkele zorg over het wel slagen van de hele onderneming, want er zijn volgens hem genoeg mensen die graag een goede opera-voorstelling willen zien en die er het geld voor over hebben. ARNHEM. De ontwikkeling van het onderwijs in het algemeen en die van het theateronderwijs in het bijzonder zijn voor de directie van de Arnhemse toneelschool aanleiding geweest om een onderzoek in te stellen naar vormen van samenwerking tussen verschillende opleidingsinstituten. De gedachten gaan daarbij uit naar sa menwerking met de Theaterschool in Am sterdam. Daarbij wordt in het bijzonder gedacht aan de mogelijkheid om de studie programma’s op elkaar af te stemmen, om de cursusmogelijkheden voor leerlingen te verbreden. Daarnaast wordt gedacht aan uitwisseling van docenten, samenwerking in projecten en dergelijke. De docenten en leerlingen van beide scholen worden uiteraard bij het onderzoek betrokken. (Van onze correspondent) HILVERSUM. Wim Kan, die in het begin van het jaar van zijn dokter zes weken rust kreeg voorgeschreven en in middels naar Zwitserland was vertrok ken, heeft thans te horen gekregen dat hij nog steeds niet naar het podium te rug mag. Zijn rustperiode is voor onbe paalde tijd verlengd en hij heeft een reeks geplande voorstellingen afgezegd. (Van de rtv-redactie) HILVERSUM. De gisteren be kend geworden beslissing van minister Klompé om de AVRO als super A-om- roep te aanvaarden en deze omroep meer radiozendtijd te beloven (niet méér televisie) heeft in Hilversum de nodige reactie losgewekt. Een woord voerder van de KRO zei: „Het is wel begrijpelijk dat de AVRO-aanvraag om meer TV-zendtjjd is afgewezen. De grote omroepverenigingen krqgen im mers niet zoveel zendtijd als hun toe komt. Ook de minister erkent dat. Als de wettelijke verdeelsleutel zou werken, zouden de A-omroepen per week 12% uur TV-zendtijd hebben. Dit is niet zo. Voor de privileges, die de NOS en de C-omroepen genieten, res teren voor de A-omroepen in plaats van 12% uur slechts circa 8 uur tele visie per week. Als de AVRO nu een voorzichtige toezegging krijgt voor een beetje ex tra radiozendtijd zal dat wel betekenen dat ook andere omroepen een beroep kunnen doen op artikel 31 van de Om roepwet, want dat artikel is heel ruim geredigeerd. „In het KRO-bestuur zul len wij zo’n actie zeker bespreken” aldus de KRO-zegsman. In een op 22 februari gezonden brief aan minister Klompé vraagt het VARA-bestuur aandacht voor de ge volgen ten aanzien van de zendtijd wanneer de TROS als B-omroep erkent zou worden en „ook al wordt dat geenszins verwacht!” de AVRO-eis om meer zendtijd zou worden toege wezen. „In de huidige situatie is de hoe veelheid zendtijd van de niet-princi- piële zendgemachtigden (NOS, AVRO, TROS) in verhouding tot de princi piële omroepen reeds onevenredig groot. Als de TROS op grond van haar ledental B-omroep wordt, zal zij vol gens de Omroepwet belangrijk meer zendtijd krijgen. Daardoor zal verhou dingsgewijs de positie van de princi piële omroepen nog verder worden te ruggedrongen”, aldus de VARA. De VARA vindt dit in haar brief aan de minister onredelijk en beroept zich op de constante ledengroei (de laatste twee jaar kreeg de VARA bijna 30.000 leden er bij), haar betekenis als vertegenwoordiger in de omroep van het democratisch-socialistische volks deel, andere vooruitstrevende groepe ringen en een belangrijk deel van de georganiseerde werknemers. Drs. M. Geerink Bakker, adjunct-di- recteur van de NCRV, verklaarde dat tot nu toe het NOS-bestuur alleen over de indeling van de zendtijd mocht be schikken. „Nu de minister ook de ver deling van de zendtijd aan het NOS- bestuur overlaat is dat een winstpunt. „Ik geloof dat AVRO-voorzitter Slote- maker meer waarde hecht aan de er kenning van de AVRO als super A- omroep dan aan het aantal uren in concrete, dat uit deze erkenning voort vloeit.” Het is nog niet bekend of de minis ter de AVRO enigerlei suggestie heeft gedaan over het aantal uren meer ra diozendtijd per week. Indien die sug gestie ontbreekt, aldus de heer Gee rink Bakker, „dan is de nieuwe zend- i tijd verdeling een kwestie van redelijk i onderling overleg, waarbij artikel 31 van de Omroepwet het uitgangspunt moet zijn. 16.00 Nws. 16.03 De staalkaart. 17.55 Meded. Nws. 18.11 Actualiteiten. (Van onze rtv-redactie) HILVERSUM. De NOS heeft een streep gehaald door het oorspronkelij ke plan om in de televisiekunstru- briek „Eigentijds” een uitzending van het documentair actueel theater over de volkstelling uit te zenden. Dit stuk van het DAT was sterk anti-volkstel- ling van karakter en de NOS-leiding vond dat men vanwege het ontmoe- tingskarakter, dat NOS-programma’s moeten hebben, geen TV-spel kon uit zenden, waarin alleen contra-volkstel- lingelementen voorkwamen. De bedoeling was eerst dat het stuk van het DAT aanstaande woensdag avond 3 maart (22.40 uur Nederland 1) zou worden uitgezonden. In plaats daarvan komt nu een Amerikaanse documentaire over futuristische kunst. De artistieke ±eiding van het Congres gebouw, met de heer I. M. Halms aan het hoofd, is erin geslaagd contracten af te sluiten met de „Stadtische Bühnen” uit Keulen, met de „Deutsche Oper am Rhein” uit Düsseldorf en met de Ham- burgische Staatsoper. Deze gezelschap pen komen in hun geheel met solisten, koor, orkest en technisch personeel naar Den Haag voor het geven van hun gast- voorstellingen. De serie ziet er als volgt uit: vrijdag 12 maart 20.15 uur Stadtische Bühnen Keulen met „II Trovatore” van Verdi, o.l.v. Istan Kertész; vrijdag 28 mei 20.15 uur, Deutsche Oper am Rhein met „II Barbiere di Seviglia” van Rossini, o.l.v. Alberto Erede; vrijdag 24 september 20.15 uur, Staatsopera van Hamburg met „Tosca” van Puccini, o.l.v. Nenno Santi; zaterdag 25 september 20.15 uur, Staats opera van Hamburg met „Die Zauber- flöte” van Mozart. Het is niet mijn bedoeling om onmid dellijk een kritisch standpunt in te nemen en dit initiatief te veroordelen omdat er1 Nederland 2. In Lyon wordt het we- I reldkampioenschap kunstrijden op de I schaats voor heren betwist. Frans i Hoekstra en Jean Smits zijn er heen om de beelden d’e we van de ORTF krijgen, van commentaar te voorzien. Dat gebeurt vanavond voorafgaande I aan de avonturen van de bewoners van I het grote dierenbos. I Aansluitend aan het eerste journaal I de vaste vrijdagse rubriek Ter Visie I over parlement en politiek en dan om I half acht de KRO. Theo Koomen leidt voor de vijfde maal zijn quiz, waarin ditmaal als medespelenden zitten de volleybalspeelster Marga Willemsen en I de prof wielrenner Eddy Beugels. I Na het journaal en dol genoeg I voor een deel tegelijk met de Edison- I Vuist de show van Adèle Bloemen- I daal en Leen Jongewaard. Deze beide oude vrienden zijn door Rob Touber samengebracht voor een zogenaamde Bühne-show. Binnenkort begint een tournee door het land, die het tweetal I verhindert regelmatige afspraken voor I de televisie te maken, zodat een voort- I zetting van het Schaep met de vijf I pooten niet door kon gaan. Adèle en I Leen worden geassisteerd door een I groot ballet. Tal van tekstschrijvers hebben hun aandeel geleverd aan deze show, waarna de Wrekers hun weke- lijkse avontuur beleven. Riskante kerk sluit het KRO-pro- gramma af. Na het laatste nieuws volgt dan nog de vijfde van een serie van acht voorlichtingsprogramma’s I over studeren aan universiteit en hoge- I school, speciaal bestemd voor de leer- I lingen van de hoogste klassen van het I voorbereidend wetenschappelijk onder- wijs. Neuerland II NOS: W.K. kunstrijden voor heren. De Fabeltjeskrant. STER: Reclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. NOS: Ter Visie. KRO: Kopduel. STER: Reclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. KRO: Showprogramma. Brandpunt. De Wrekers (film). KRO-RKK: Riskante Kerk. NOS: Journaal. TELEAC: Studeren (5). Nederland I TELEAC: Televisie bij onder wijs - les 3. Wiskunde - les 8. En Frangais (8). Sterrenkunde (2). Bouwen en wonen (4). NOS: Journaal. NCRV: Rodeo. -17.30 Kinderprogr. NOS: De Fabeltjeskrant. STER: Reclame. NOS: Journaal. STER:Reclame. NCRV: Swiebertje (serie). STER: Reclame. NOS: Journaal STER: Reclame. NCRV: Zeskamp. De kleine waarheid (feuill.). Zaterdagavondzang. NOS: Journaal. W.K. kunstrijden dames te Lyon. W. K. Ijshockey. Nederland in de oude vorm hebben aangekondigd, een feit blijft in elk geval dat Walden (65) en Muyselaar (71) gezien hun pres taties in deze „Snip en Snap Souvenirs” geenszins de indruk wekken aau het ein de van hun humoristisch latijn te zijn. Sleeswijk heeft ook al gezegd dat ze van plan zijn deze revue zeer uitputtend te gaan spelen. Dat wil zeggen, dat elke Ne derlandse plaats, die maar over een beetje redelijk theater beschikt, zal wor den aangedaan. Met de tournee is op z’n minst twee jaar gemoeid. Daarna zal ongetwijfeld de televisie haar rechten op Walden en Muyselaar doen gelden. En tegen die tijd zijn ze wel weer aan een nieuw afscheid toe. De Snip en Snap Souvenirs, die in Apeldoorn het licht zagen, zijn berekend op een langdurige speeltijd. De =how is veel soberder van opzet dan de spektakels die Sleeswijk de laatste jaren zoveel fi nanciële zorgen hebben gegeven. Alles is veel economischer, gemakkelijker han teerbaar, er zijn minder dansers en danse ressen en het grote orkest in de bak heeft plaatsgemaakt voor een combo op het toneel. Ook de sfeer is anders. Moderner van klank, kleur en beweging waaraan de vervanging van choreograaf George Gar den door de jongere Jan Arntz en de meer eigentijdse muziek natuurlek niet vreemd zijn. Juist de Jan Arntz-dansers, die heel wat kleurrijke en goeduitge- voerde scènes voor hun rekening nemen, geven de show een verrassend levendige toets te midden van de toch onmisken bare oubolligheid die nu eenmaal bij de Snip en Snap-sfeer hoort. Walden en Muyselaar vormen daarin het onveran derlijke element. Hun eenvoudige slapsticks, hun simpe le, maar zo perfect uitgekiende cross talks braken ook nu weer ontelbare lach salvo’s los. Het duo verbaast ons steeds weer door zijn enorme vitaliteit en de perfectie waarmee het het publiek weet te bespelen. Snip en Snap overigens alleen aan het begin even in deze vrouwelijke gedaan ten op het toneel, worden bijgestaan door voortreffelijke vakmensen als Louis Dus- se, Lili Kok, Donald Jones en Diane Floodgate, die in hun bescheiden veelzij digheid een goed deel van de revue steu nen. Gastster is ditmaal goochelvirtuoos Fred Kaps, die het aloude weesmeisje doorzaagt, maar meer indruk maaKte met de verbluffende manipulatiekunst in een muntentruc. Wat moeten we er meer van zeggen. Het recept is bekend en geliefd. De de cors (van Henk Corduwener en Wim Bijmoer) waren, zoals dat heet, oog verblindend en voor de rest liep net, in aanmerking genomen dat er geen enkele try-out aan deze première vooraf was ge gaan, al bijna als een trein. Zo hoort het ook bij dit so art amusement. AMSTERDAM Volgens berich ten uit Amerika gaat de film „Love story” van Arthur Hiller de zoveelste totale omwenteling in de bedrijfs- politiek van Hollywood betekenen. Het succes van de film die in drie vertoningsdagen in de Verenigde Sta ten zijn produktiekosten ongeveer er uit had, heeft de filmproducenten, ge voelig als ze zijn, tot het inzicht ge bracht dat het bioscooppubliek terug wil naar de eenvoudige, romantische liefdeshistorie met tenminste één tra gische heldin. Men heeft zelfs al sug gesties gehoord dat Hollywood terug zou willen naar het sterrensysteem, de verering van een romantisch ideaalbeeld van de vrouw, waarbij waarschijnlijk tegelij gedacht is aan de enorme belangstelling die de oude Garbofilms (ook in ons land) op het ogenblik ondervinden van de zijde van een jonge generatie bij wie in dit verband van jeugdsentiment geen sprake kan zijn. En dat alles is veroorzaakt door een bescheiden film die iets meer dan 2 mil joen dollar gekost heeft en twee min of meer nieuwe gezichten op het bioscoop doek brengt, dat van Ali MacGraw. een sympathieke ontdekking van de laatste tijd en van Ryan O’Neal die iedereen natuurlijk kent van het tv-scherm, waar op hij de Rodney Harrington uit „Peyton Place” speelt. Zij schijnen in de verfilming van de sentimentele bestseller van Erich Segal (op het ogenblik als feuilleton in Libelle dus dan weet men het wel!) het meest ideale liefdespaar te vormen dat sinds mensenheugenis op het witte doek is ge bracht. Tegen Pasen als „Love story” in de Nederlandse bioscopen verwacht wordt, zal men zichzelf kunnen overtui gen in hoeverre hier van overdrijving sprake is geweest en of de film inder daad een nieuwe koersverandering in de huidige filmproduktie waard is. Dat zou dan bijv, kunnen betekenen, dat er een einde komt aan de periode van hatelijke „campus”-films vol studen tenprotest, van cynische oorlogsfilms als „Catch 22”, van ironische huwelijksco- medies of van liefdesdrama’s vol onop gemaakte bedden. Zodat er, zoals het Amerikaanse vakblad „Variety” het uit drukte, een vleugje frisse lucht zou ko men in de smog van huidige film-psy- choneuroses. Mocht de voorspelde om wenteling komen dan zal men er toch goed aan doen op de valreep een film te gaan zien die iets met de gesignaleer de psychoneuroses te maken heeft en die de op het eerste gezicht onverklaar bare titel „Five easy pieces” draagt. „FIVE EASY PIECES” is een „road”- fiïm, zoals „Easy rider” en het is waar schijnlijk nauwelijks toeval dat in beide films de acteur Jack Nicholson optreedt en in beid? gevallen een belangrijk aan deel in het succes heeft. In „Easy rider” is hij de dronken mede-rijder met Peter Fonda en Dennis Hopper die langs de weg vermoord wordt. In „Five easy pieces” is hij de centrale figuur die op een beklemmende en aanvaardbare ma aier de maatschappelijke „drop-out” speelt, de jongeman die geen aansluiting met de maatschappij heeft kunnen vin den, geen raad met zichzelf weet en doel loos door het eindeloze Amerika zwerft. In het begin van de film zien we hem als eenvoudige handarbeider bij een olie maatschappij die boringen aan de west kust onderneemt. Zijn eigen identiteit is ons dan nog niet bekend. Hij leeft in de buurt van zijn werk m een caravan met een dienstertje uit een cafetaria, doet mee met het weinig ver fijnde amusement van zijn mede-arbei- ders en houdt van een stevige dronk. Een toeval onthult iets over zijn eigen lijke afkomst. Als hij met een vriend in een autofile terechtkomt, waarin geen beweging meer te krijgen is, springt hij uit balorigheid op een naburige vracht auto waarmee een piano vervoerd wordt en speelt nauwelijks hoorbaar door het eensgezinde getoeter van de geïrriteerde automobilisten, een fraai stukje Chopin. Alsof de ontmoeting met de piano hem op gedachten gebracht heeft, zien we Robert in een volgende scène een ge luidsstudio in de buurt van Los Angeles binnengaan om er zijn zuster te ontmoe ten die een begaafd pianiste blijkt te zijn bezig te spelen voor een gramofoon-op- name. Zij dringt er bij hem op aan naar huis te komen omdat hun vader na enige attaques het niet lang meer zal maken. En dan reist Robert met zijn goedkoop vriendinnetje Rayette (Karen Black) dwars door de States naar een eilandje voor de Oostkust, een tocht met enige bizarre belevenissen die voor het meisje in een motel, voor Robert in het ouder lijke huis eindigt, waar hij met de trieste EINDHOVEN In Eindhoven wordt op 1 en 2 mei het Litteratuurfestival ’71 gehouden van de Stichting Litteraire Da gen, die vorig jaar werd opgericht na het succes van de prijsvraag „Creatief taalgebruik”. Er is ook nu weer een prijsvraag. De jury wordt gevormd door Jans Berghuis Fons Sarneel en Bernard van Vlierden. Op het festival worden gedichten gele zen door twaalf dichters uit Nederland en België. Voorts is er een theatermani- festatie rond het thema „ontmoeting”, zijn er workshops voor verschillende vor men van creatief taalgebruik, en is er een tentoonstelling over concrete poëzie. HILVERSUM I 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord. 7.16 Op het eerste gehoor. 7.25 Horen en zien. 7.30 Nws. 7.32 Hier en Nu. 8.00 Nws. 8.11 Te Deum laudamus. 8.30 Nws. 8.32 Voor de vrouw. 9.00 Theol. etherleergang. 9.35 Gymn. voor de vrouw. 9.45 Klass, muz. 10.15 In spraak. 11.00 Nws. 11.03 Migratie. 11.15 Solarium. 11.55 Meded. 12.00 Zonder grenzen. 12.10 Uit Balans. 12.14 Markt- ber. Overheidsvoorl. 12.16 Werk en wel zijn. Het ambulance-vervoer. 12.26 Meded. t.b.v. land- en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.41 Actualiteiten. 12.50 Buitenl. commentaar. 13.00 Vliegende schijven. 14.00 P.M. veel plaatjes. 16.00 Nws. 16.30 Inzet. 17.00 Hiro Magazine. 17.30 Echolood. 18.30 Nws. 18.41 Actualitei ten. 19.00 Eucharistieviering. 19.30 Volksliedjes. 20.00 Verzoekplaten. 22.00 Ik heb een boom geplant. (Israel). 22.25 Avondgebed. 22.30 Nws. 22.40 Goal.23.55 Nws. HILVERSUM H 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymnast. 7.20 Z.O. 7.33 Van de voorpagina. 7.54 Deze dag. 8.00 Nws. 8.13 Actuali teiten. 9.35 Waterstanden. 9.55 Reis wijzer. 10.10 Ombudsman. 10.20 Belas ting betalen. (III). 10.30 Zaterdag in formatie. 11.00 Nws. 13.00 Nws. 13.11 Varia. 13.13 Actualiteiten. 13.25 Dit is het begin14.30 Radio Jazz Magazine. 15.00 Frans, Duits Engels. Hobbyscoop. 16.15 -- 18.00 18.20 Uitz. V.V.D. 18.30 Lieve Tante Truus. 19.05 Nou, en19.30 Nws. 19.35 De Scala 1918-1926. 20.05 Nederl. chan sons. 20.30 Herinneringen W. Sand berg. 21.00 Serenade. 22.30 Nws. 22.40 Meded. 22.45 Driester. 23.15 Trio. 23.40 Moleculen. 23.55 Nws. HILVERSUM Hl 9.00 Nws. 9.03 Gevolmachtigd. 10.00 Nws. 10.02 Djinn. 11.00 en 12.00 Nws. 13.00 Nws. 13.03 Pop(pen)cast. 14.00 Nws. 14.03 Nee, we noemen geen na men. 15.00 Nws. 16.00 Nws. 16.03 Sportshow. Nederland 1 NOS-NOT: Schooltelevisie NOS: De Fabeltjeskrant. STER: Reclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. AVRO: AVRO’s Sportpanorama STER: Reclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. AVRO: Tips voor een toekomst. Edisons voor De Vuist Weg. Journaal. «s

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1971 | | pagina 15