VROLIJKE BRUILOFT VAN
FIGARO GING TOCH DOOR
sentimentaliteit
en
„Vlinders zijn vrij
mengsel van humor
Soltsjenitsin
boos over
censuurbericht
Vervangster voor zieke Ans Philippo
TV zondag
Andrea Domburg
in spionagestuk
Lettie, Herman
en Rooie Fietje
TV zondag
Radio zondag
Radio maandag
HILVERSUM I
T.V. vanavond
TV maandag
TV zaterdag
9
ZATERDAG 27 MAART 1971
99
Ditishet recept:
Kaasfonduevan
Nededandsekaas.
Caquelon inwrijven met knoflook.
Dan 4 dl halfdroge witte wijn In
de pan verwarmen tot de wijn
gaat bruisen. Vervolgens 500 gr
fijngesneden jong belegen Goudse
toevoegen, goed roeren en weer
aan de kook brengen. Binden met
maïzena, op smaak
afmaken met
zout, peper,
nootmuskaat
en wat kirsch.
AMSTERDAM Al bij de eerste
klanken van de zeer snel ingezette
ouverture stond het vast dat de voor
stelling zou slagen. De wervelende
pianissimopassages, afgewisseld door
de felle forzati, klonken precies zo ge
heimzinnig en veelbelovend als Mo
zart ze bedoeld heeft. Vaak genoeg
wordt deze vrolijke bruisende ouver
ture in de concertzaal gespeeld en dan
is het altijd weer een bittere teleur
stelling, dat het doek niet opgaat en
er geen bedrijvige Figaro te zien is
die voor ons zingt: „Cinque, dieci,
venti, trenta
HAARLEM Een vrije produktie-
groep, die al drie maanden door het
land trekt met het Amerikaanse stuk
„Vlinders zijn vrij”, is gisteravond
voor één voorstelling in de Haarlem
se stadsschouwburg neergestreken.
De vrij talrijke toeschouwers zijn
daardoor een ongewone ervaring rij
ker geworden: ze hebben kunnen
ondervinden, dat er uit de belevenis
sen van een blinde jongen niet alleen
aandoenlijke maar ook vermakelijke
effecten zijn te halen, waarom men
zonder gewetensbezwaren hartelijk
mag lachen, omdat zoals het program
ma meedeelt, de schrijver Leonard
Gershe zelf blind is.
1
O
ywwwwwwwwwwww'
'VVVVVWVWVVWVVVVVVVVVVVVV
ADVERTENTIE
23.20
15.22
22.40
23.20
16.00
16.02
16.50
18.45
18.50
18 55
19.00
19.05
19.55
20.00
20.15
20.21
21.35
22.45
23.10
23.20
23.25
18.45
18.53
18.55
19.00
19.05
19.30
19.55
20.00
20.15
20.20
21.35
22.00
22.50
Marco Bakker als Figaro met Ans
Philippo, die de rol gisteren niet zong,
maar wel bij de kostuumrepetitie op
de foto kwam.
20.25
21.35
18.55
19.00
19.05
19.30
20.20
20.45
22.10
21.35
22.25
10.45
18.45
18.50
18.55
19.00
19.05
19.30
19.55
20.00
20.15
20.20
20.45
21.10
22.00
22.30
22.45
22.50
Nederland II
NOS: De Fabeltjeskrant.
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
VARA: Arnie (serie).
Koning Klant.
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
VARA: De Virginians.
Achter het Nieuws.
Ik zoek X, spel.
Monty Python’s vliegende
circus.
NOS: Journaal.
Na het journaal het televisiespel
„Het Dossier is niet compleet” van
Stewart Farrar met in de hoofdrollen
Andrea Domburg en Tom van Beek.
De regie heeft Leon Povel. Het is een
merkwaardig verhaal over een vrouw,
die tot enkele jaren gevangenisstraf
veroordeeld wegens het uitleveren van
staatsgeheimen aan een buitenlandse
diplomaat met wie zij een verhouding
had. Een journalist ontmoet haar di
rect nadat zij is vrijgelaten en pro
beert over haar belevenissen een ver
haal te schrijven. Hij merkt al snel
dat ze niet alles vertelt. Er zijn trou
wens nog bijzondere omstandigheden
ook, want sommige mensen blijken
meer van haar te weten dan ook zij
los willen laten. De journalist zet zijn
tanden in het geheim en wordt en pas
sant nog verliefd ook op deze myste
rieuze dame.
Vervolgens de populair-wetenschap
pelijke rubriek Gamma, waarin de
wervelkolom onder de loep wordt ge-
Nederland II
NOS: De Fabeltjeskrant.
Journaal.
De Vrijbuiters (serie).
Studio Sport I.
Panoramiek.
Dubbeldekkers (serie).
Studio Sport II.
De plaats van de landbouw.
W.K. Ijshockey Amerika
Zweden.
Journaal.
Nederland I
NOS-NOT: Schooltelevisie.
NOS: De Fabeltjeskrant.
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
VARA: Pipo op Bizarra (serie)
Coronation Street.
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
VARA: Klatergoud ’69.
Achter het Nieuws.
Ironside.
Rebelse liederen.
NOS: Socutera.
Journaal.
W.K. Ijshockey: Tsjechoslo-
wakijeZweden.
TELE AC: Sterrekunde (6).
Nederland I
NOS: Journaal.
NCRV: Rodeo.
Kinderprogr.
NOS: De Fabeltjeskrant.
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
NCRV: Swiebertje.
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
NCRV: Zeskampsport.
Film De regels van het spel.
Hier en Nu.
Avondzang.
NOS: Journaal.
W.K. Ijshockey Tsjechoslowa-
kije—USA (A).
Nederland 1. De NCRV vult het mid
dagprogramma met Kijkkast voor de
kinderen en daaraan voorafgaande
voor de 7e maal de populaire uitzen
ding Rodeo. Elisabeth Ooms, Rick van
der Linden, Leo Riemens, Fred Har-
tog en gast jury lid Henk van Ulsen zul
len de prestaties van de deelnemers
wegen. Er zitten toch vaak echte ont
dekkingen in, zoals ditmaal bijv, the
Investigators uit Nunspeet, een Shep-
herd-achtig groepje van opmerkelijke
kwaliteit.
Marco Bakker was een uitstekende Fi
garo, als zanger valt er niets op hem aan
te merken. In zijn spel moet hij nog wa
eenvoudige worden zijn voortdurend^
„flinke” houding past niet helemaal bij de
rol. Het kwam misschien omdat hij het
op moest nemen tegen de Graaf Almaviva
van Peter van der Bilt die men zich
niet idealer kan voorstellen. Gerry de
Groot is wat stem en optreden betreft
eigenlijk geen geschikte Contessa. Haar
grandioze geluid past beter in een Wag
ner- of Verdi-opera. Tatiana Troyanos
was een wat al te stuntelige Cherubino,
vooral in haar eerste aria: „Non sö piü
Nederland 2. Na de Fabeltjeskrant
en het journaal zet de VARA het pro
gramma voort met Arnie: Vrouw con
tra Secretaresse. Koning Klant vormt
het 2e programmaonderdeel. Daarna
het journaal en vervolgens een afleve
ring van the Virginian.
Achter het Nieuws duurt 25 minu
ten en daarna gaan Letty Kosterman
en Herman Stok, twee populaire figu
ren van de VARA-radio, X zoeken.
„Een schot in de roos” heet het ver
haal Het schot op de kermis in Hoens-
broek was inderdaad raak. Het trof
Rooie Fietje, een dame uit het rossige
deel van Maastricht. Ze was het
laatst gesignaleerd met een man die
op weg naar het buitenland nog net
kon worden aangehouden. Maar er
zijn meer verdachten. Nog een andere
klant van Rooie Fietje, de eigenaar
van de schiettent waar de moord werd
gepleegd, diens vrouw en een assistent.
Uit deze 5 verdachten moeten Letty
en Herman de dader weten te vinden.
Als dat gebeurd is is het tijd voor
de vaste zaterdagavonduitzending
Monty Pythons vliegende circus. Het
is een satirisch kolder-programma van
de BBC, dat bij fijnproevers wel in de
smaak schijnt te vallen.
ma van Jill heeft geleerd dat zij Don op
zijn eigen benen moet laten staan, maar
ook Jill keert terug van de dwalingen
haars weegs en opnieuw vallen de gelie
ven in eikaars armen zonder verder ook
maar een ogenblik aan de vrijheid van
vlinders te denken. Iedereen heeft zijn
lesje geleerd; een nóg happier ending
kan niemand verlangen.
Hoe kinderlijk deze intrige ook is, de
schrijver heeft er toch nog iets onder
houdends van weten te maken door mid
del van een vlotte, hier en daar komi
sche dialoog, zodat men de al te senti
mentele brokken telkens met een scheut
je humor kan wegspoelen. Er is op de
ze manier echter wel weinig terecht ge
komen van de eerder genoemde bedoe
ling van Gershe, want Dons blindheid
is nauwelijks essentieel voor de hande
ling, die in wezen helemaal is gefatsoe
neerd volgens de lach-en-traan-recep-
ten uit grootvaders tijd. Het is allemaal
heel lief en aandoénlijk, soms zelfs ver
makelijk, maar als Gershe echt een stuk
over het blind-zijn zou willen schrijven,
dat hout snijdt, zou hij eerst eens een
poosje in de leer moeten gaan bij Peter
Nichols, de schrijver van „Een dag uit
de dood van verdomde Lowietje”.
De Engelse regisseur Alexander Do-
ré, in Nederland ongunstig bekend door
zijn smakeloze regie van „Nee schat, nu
niet”, bewijst met deze opvoering op
nieuw dat hij geen oor heeft voor de Ne
derlandse taal, maar van een buiten
lands regisseur kan men ook moeilijk
verwachten dat hij Trudy Labij en Lex
van Delden hun toneeltoontjes zal af le
ren. Doré heeft wel gezorgd voor een
vlot verloop van de voorstelling, met
stevige accenten op de komische mo
menten van het stuk.
Lex van Delden als Don speelde de
eerste helft van zijn rol met een zo on
uitstaanbare zoetelijke glimlach op zijn
gezicht, dat men er haast een hekel aan
blinden door zou krijgen, wat bepaald
niet de bedoeling van de schrijver is ge
weest. Na de pauze als de zaken een
ernstige keer nemen, werd zijn spel ge
loofwaardiger en tenslotte zelfs sympa
thiek ondanks de ingebouwde meligheid
van de rol. Trudy Labij (Jill) zal zich
eindelijk eens moeten ontdoen van haar
eeuwige Joop-ter-Heul-toontjes en -ma
niertjes en vooral van die allure van de
„grote actrice”, die precies weet hoe ze
het best op effect kan spelen; het talent
heeft ze wel voor een rol als deze en ze
haalt de humoristische kanten er van
aardig naar voren, maar wat minder ef
fectbejag zou meer natuurlijkheid in
haar spel brengen. In dat opzicht kan ze
een voorbeeld nemen aan Andrea Dom
burg, die de psychologisch onzinnige rol
van Dons moeder zo eenvoudig en na
tuurlijk speelde dat men die onzinnig
heid vergat en er een heel acceptabel
menselijk wezen tevoorschijn kwam. In
de kleine rol van hippe sexshow-regisseur
maakte Hein Boele zich verdienstelijk.
Tenslotte mag niet onvermeld blijven
dat het stuk vele van de toeschouwers
geheel naar de eis beurtelings heeft
ontroerd en vermaakt.
SIMON KOSTER.
MOSKOU. De Russische schrijver
Alexander Soltsjenitsin heeft geweigerd
de traditionele Nobel-prijs-rede uit te
spreken omdat de Nobelstichting had ver
langd dat in de rede geen passages zou
den voorkomen die „algemene oordelen
over het huidige maatschappelijke leven
en zijn kwalen” bevatten.
In een telegram aan de directeur van
de Nobel-stichting, Nils Staanle, heeft
Soltsjenitsin op 21 maart ontkend, dat
hij geweigerd zou hebben zijn rede per
post aan de stichting toe te zenden om
dat deze gecensureerd zou worden door de
Sovj et-autoriteiten.
Volgens vrienden van de schrijver
die vrijdag de tekst van het telegram
verspreidden had Soltsjenitsin verleden
week de verklaring van de Nobel-stichting
gehoord via een uitzending van de BBC.
In die uitzending werd, aldus Soltsjenitsin,
gezegd dat hij de Sovjet-Unie niet mocht
verlaten om in Stockholm zijn rede uit te
spreken en dat hij deze niet „clandestien”
wilde zenden.
In zijn telegram schrijft Soltsjenitsin:
„Ik ben hogelijk verbaasd over de uitleg
die u geeft van mijn weigering de Nobel-
prijs-rede uit te spreken, ik heb u nooit
iets dergelijks laten weten. Indien enige
uitleg al noodzakelijk is, dan dient u de
waarheid te zeggen: het genre zelf van
een lezing over literatuur is mij vreemd
spreken over het wezen van de kunst,
van de scheppende arbeid, de schoonheid
en algemene oordelen over het huidige
maatschappelijke leven en zijn kwalen te
vermijden. Aangezien ik de traditie van
de Nobel-stichting niet wilde doorbreken,
heb ik geweigerd een rede uit te spre
ken, zoals mijn goed recht is volgens de
bepalingen van de Zweedse academie en
de Nobel-stichting. Ik verzoek u oprecht
uw vergissing te herstellen en een en an
der recht te zetten”.
In Stockholm heeft Nils Staanle ont
kend dat functionarissen van de Nobel-
stichting in de afgelopen weken officiële
verklaringen zouden hebben afgelegd
met betrekking tot de rede van Soltsjenit
sin. Staanle wilde niet spreken over de
brief waarin Soltsjenitsin heeft geweigerd
de rede uit te spreken. Wel zei Staanle
dat de schrijver zijn rede niet clandestien
naar Stockholm had willen sturen.
„Vlinders zijn vrij" (Butterflies are
free) van Leonard Gershe, vertaling
Josephine van Gasteren. Nederlandse
première op 26 december 1970 in de
stadsschouwburg te Tilburg. Regie
Alexander Doré. Decor Frans Vossen.
Spelers: Lex van Delden, Trudy Labij,
Andrea Domburg, Hein Boele; eerste
voorstelling in Haarlem op 26 maart
1971.
cosa son, cosa faccio”, zong zij te laag en
bewoog zij te traag.
Sophia van Santé als Marcellina, Hu
bert Waber als Bartolo en Simon van der
Geest als Basilio droegen veel tot de glans
van deze uitverkochte voorstelling bij.
Ik kan u van harte aanbevelen deze
Bruiloft van Figaro te gaan zien. In Am
sterdam op 28 en 31 maart, 2, 5, en 8 april.
In Scheveningen op 10 en 12 april. Het is
te hopen dat Ans Philippo haar stem
spoedig terugvindt en toestemming krijgt
om nog enkele voorstellingen mee te zin
gen. En anders moet de Nederlandse
Operastichting de Figaro maar blijven
spelen tot zij weer zingen mag. Ik zal er
iedere avond heengaan!
J. H. MOOLENIJZER
nomen. Alvorens Brandpunt extra
(met een interview met de K.V.P.-
lijsttrekker Dr. Veringa) en het laat
ste nieuws de aandacht opeisen nog
een miniatuur. Model daarvoor stond
Wolf Biermann, een Oostduitse caba
retier, die in West-Duitsland werd ge
boren, doch vanwege zijn communis
tische ideeën naar Oost-Berlijn emi
greerde. Hij voelde er zich niet voor
de volle honderd procent gelukkig, het
geen in zijn werk tot uiting kwam.
Resultaat: Biermann mag in Oost-
Duitsland niet meer optreden. Zijn
teksten worden over het voetlicht ge
bracht door Sylvia Alberts, André v.
d. Heuvel en Martin Brozius.
Nederland 2. Na de Fabeltjeskrant
en het journaal volgt de laatste af
levering van de jeugdserie de Vrijbui
ters. De ontknoping dus, waarbij ko
lonel Buchan dreigt het loodje te
leggen.
Tussen de 2 gebruikelijke afleverin
gen van Studio Sport de even gebrui
kelijke Panoramiek en Dubbeldekkers
Vijftig minuten zijn als Studio Sport
2 is afgelopen uitgetrokken voor e en
marathondebat over de plaats van de
landbouw in de industriële maatschap
pij. De Franse televisie organiseerde
dit debat, waaraan als gesprekspart
ners deelnemen onze landgenoot Dr.
S. Mansholt (vice-president van de
Europese Commissie) en de Franse
landbouwdeskundige Lucien Biset. Vin
cent Monnikendam maakte de Neder
landse bewerking.
De avond wordt afgesloten met een
reportage van de wedstrijd om het
wereldkampioenschap ijshockey in
Zwitserland, waarvan in Studio Sport
ook al beelden te zien zijn geweest.
enorme spanning iedereen het uiterste helder en zuiver als daarvoor. Maar de
gegeven heeft. Toen de voorstelling een- finale was onvergefelijk.
maal liep en men merkte dat het uitste
kend ging, maakte zich langzamerhand
een uitgelaten vrolijkheid van de zangers
meester, die er eigenlijk altijd moet zijn
bij de Bruiloft van Figaro, maar die heel
vaak in de noten blijft steken.
Matthias Kuntzsch, eerste kapelmeester
bij de Hamburgse Staatsopera, had er ook
onder deze moeilijke omstandighe
den geen moeite mee om er een pakkende
en goed sluitende voorstelling van te ma
ken. Het Radio Kamerorkest klonk alsof
zij nooit anders doen dan Mozart spelen
pas in de laatste aria van Susanna:
„Dèh, vieni non tardar” begon de ver
moeidheid Olivera Miljakovic parten te
Nederland 1. In de ochtenduren de
eucharistieviering uit het kleinsemina
rie in Apeldoorn. In de middag de ken
nismaking met het Eurovisie Songfes
tival. De 18 deelnemers, die op 3
april in Dublin om de eer zullen strij
den hebben hun liedje allemaal al een
keer gezongen. Teneinde de kijkers al
vast kennis te laten maken worden al
le filmpjes ditmaal uitgezonden.
In het gewone zondagmiddagpro-
gramma het nieuws, het week jour
naal, verkeersinformatie, een afleve
ring van Walt Disney’s wonderlijke
wereld (een jongetje met een valk),
Openbaar Kunstbezit en dan het 2e
deel van het filmpje van de Festival-
liedjes.
Het eigenlijke avondprogramma be
gint met de Fabeltjeskrant, de bijbel-
vertelling Woord voor Woord en daar
na van de gezamenlijke kerken in de
serie „Wat je zegt dat ben je zelf”
een film van Germaine Groenier,
waarin Aart Staartjes en Aukje
Holtrop met kinderen zoeken naar de
betekenis van de woorden zonde en
vergeving.
De KRO neemt dienst om half acht
over en vult de tijd tot het journaal
met een aflevering van Daktari. In
de Vermiste Welp redt Judy-de-aap
bij een brand een jong leeuwtje.
Maar gisteravond behoefden wij daar
friet bang voor te zijn tenminste dat
dachten wij want de voorstelling heeft
aan een zijden draad gehangen. Ans Phi
lippo heeft op de dag van „haar première”
in alle vroegte het moedige besluit moe
ten nemen te zeggen, dat zij ’s avonds
niet in staat zou zijn Susanna te zingen.
Geplaagd door een acute keelontsteking
moest zij juist van die rol afzien, waar zij
rich zo immens op verheugd had.
Er moest snel gehandeld worden hoe-
wel niemand geloofde dat de voorstelling
nog gered zou kunnen worden, bleek dat
toch nog mogelijk. Olivera Miljakovic van
de Weense Staatsopera durfde het aan om
ide rol van Susanna op te nemen. Zij ar
riveerde ’s middags om vijf uur op Schip
hol, was om zes uur in de Schouwburg
■■even een korte repetitie en om acht
uur kon er gehaald worden alsof er niets
gebeurd was.
Het is best mogelijk dat juist door de spelen en ook het orkest klonk niet zo
Als een blinde zelf met humor over de
blindheid schrijft, mag een ziende er
zich gerust mee amuseren, schijnt de
redenering van de ondernemers te zijn;
hetgeen nog niet wil zeggen dat die re
denering waterdicht, en nog minder dat
ze hartverheffend is. Maar het toneel
stuk van Gershe is zo onschuldig van
aard, dat niemand zich daarbij zorgen
zal maken over morele problemen. De
schrijver heeft blijkbaar de bedoeling
gehad de ziende mensheid te laten voe
len hoe beu een blinde kan worden van
het medelijden, de sentimentaliteit, de
vaak op bedilzucht uitlopende hulpvaar
digheid van zijn omgeving.
De blinde jongen, Don Baker, de
hoofdpersoon van het stuk, probeert zich
daarom dan ook los te maken van zijn
al te zorgzame moeder en verhuist naar
een zolderkamertje in een artiesten-
buurt. Daar valt hij al gauw in de ar
men van een vrijgevochten buurmeisje,
Jill, „het vlindertje” uit de titel, maar
deze idylle wordt verstoord door de
komst van Don’s keurige mama, die het
jonge stel ongezouten de waarheid zegt.
Resultaat: conflict tussen moeder, en
zoon, maar ook een flinke woordenwisse
ling tussen mama en Jill, waarbij de ou
dere vrouw weliswaar een paar .harde
waarheden te horen krijgt van de jonge
re, maar waarna de laatste zich toch
maar onmiddellijk een andere vriend
aanschaft. Dat is een grote desillusie
voor Don. De moed zinkt hem in de
schoenen; hij is nu zelfs bereid, weer
braaf met moe terug naar huis te gaan.
Maar zoals het in zulke stukken vroe
ger heette als de nood het hoogst is,
is de redding nabij. Niet alleen dat ma-
Het avondprogramma: natuurlijk
eerst de fabel en het nieuws en daar
na Swiebertje. „Zo’n fatsoenlijk man
netje” is de ondertitel.
Aansluitend aan het journaal van
acht uur gaan we opnieuw kijken naar
Zeskamp Sport, dat ditmaal komt uit
de Martinihal in Groningen. In deze
6e ronde staat Linne nog steeds bo
venaan, maar Drachten, Rolde en Win
schoten spelen als het ware een thuis
wedstrijd en kunnen dus nog gevaar
lijk uit de hoek komen.
In de serie „de Regels van het Spel”
beleeft Dan Farrell een avontuur en
wel onder de titel het Schot in het
Duister. Hier en Nu en de Zaterdag-
avondzang sluiten hierna het NCRV
programma af. De zang komt ditmaal
uit de Grote Kerk in Goes, waar ko
ren uit Zeeland en Noord-Brabant zin
gen en Carol van Herwijnen voor
draagt.
Na het laatste nieuws vertelt Frans
Henrichs nog hoe de wedstrijd
Tsjechoslowakije-Ver. Staten in de
competitie om het wereldkampioen
schap ijshockey verloopt. De beelden
komen uit Génève.
Nederland
11.00 KRO-RKK: Eucharistieviering.
14.30 NOS: Kennismaking met
het Eurovisie Songfestival.
15.00 Journaal.
15.02 Weekjournaal
voor slechthorenden.
Verkeersinformatie.
15.25 Walt Disney’s film (serie).
16.15 Openbaar Kunstbezit.
16.30 Kennismaking Eurovisie
Songfestival.
17.00 Toto-uitslagen.
18.20 TELEAC: EHBO (9).
18.55 NOS': De Fabeltjeskrant.
19.00 IKOR-CVK-RKK: Bijbel-
vertelling.
19.05 IKOR-CVK: Wat je zegt dat
ben je zelf.
(Film voor kinderen).
19.30 KRO: Daktari (serie).
20.20 NOS: Journaal.
KRO: Spel van Stewart Farrar.
Gamma.
22.15 Biermann, litterair filmportret.
22.40 Brandpunt Extra.
23.05 NOS: Journaal.
Nederland II
18.45 NOS: De Fabeltjeskrant. i
18.50 STER: Reclame.
18.55 NOS: Journaal.
19.00 STER: Reclame.
19.05 NOS: Kijken naar kinderen.
19.30 NCRV: Zo vader, zo zoon.
19.55 STER: Reclame.
20.00 NOS: Journaal.
20.15 STER: Reclame. I;
20.21 NCRV: Memorandum van een I
dokter (serie). I|
21.10 Populaire muziekshow. I;
21.50 Film. I|
22.15 Hier en Nu.
22.40 In het voorbijgaan.
22.50 NOS: Journaal. ;l
22.55 TELEAC: EHBO (9).
ZONDAG
8.00 Nws. 8.10 Het levende woord. I[
8.15 Badinerie. 900 Nws, waterstan-
den. 9.15 Laudate. 10.00 Eucharistie-
viering. 11.00 Nws. 11.02 Radio Fil-
harm. Orkest. 11.45 Bericht vastenac- I
tie. 11.55 Meded. 12.00 Kerkorgelcon- I
eert. 12.40 Tussenbeide. 13.00 Nws.
13.10 Psalmen, gewijde muz. met toe-
lichting. 13.30 Vocaal ensemble. 13.55
Poëzie met lange adem. 14.15 Con-
certgebouworkest. 15.10 Adempauze.
16.20 De zorg voor het milieu, gast- l|
college. 17.00 Geref. kerkdienst. 18.00
Het evangelie (gesprek). 18.30 Inlei-
ding uitz. paasnachtviering. 18.45 I
Kerk veraf en dichtbij. 18.58 Wilde;
Ganzen. 19.00 Nws. 19.07 Musica Sa-
era. 19.45 Lezing. 20.00 Klass, viool- |l
concert. 20.35 Zondagavondzang. 21.00
Muz. a Go Go. 22.00 Kruispunt. 22.25 1
Overweging. 22.30 Nws. 22.40 De zin-
gende kerk. 23.00 Audio. 23.55 Nws.
HILVERSUM n
8.00 Nws. 8.10 Voor het platteland. I;
8.17 Weer of geen weer. 9.00 Sportme- I;
ded. 9.45 Humanistisch Verbond. 10.00 l|
Kinderdienst. 10.30 Herv. kerkdienst. I|
11.25 Wilde Ganzen. 11.30 Vraag en
antwoord. 11.40 De Open Deur. 12.00 ;l
Muz. onthaal. 13.00 Nws. 13.10 De toe- ;l
stand in de wereld. 13.19 Journ. 13.35 |l
Delta: informat, show. 14.30 Voor I
buitenl. arbeiders. 17.00 Licht orkest. I
17.50 Nws. 18.05 Meded. 18.10 Metro-
pole Orkest. 18.30 Klatergoud. 19.00
Zin en tegenzin. 19.30 Nws. 19.35 Ra-
diophilharm. orkest. 20.00 De Com-
mune van Parijs "(klankbeeld). 20.30
In de kaart gespëfeld. 22.30 Nws. 22.40
Meded. 22.45 Journ. 22.55 Voor de
nacht uit.23.55 Nws.
HILVERSUM III
9.00 Nws. 9.02 Drruit. 10.00 Nws.
10.02 Juist op zondag. 11.00 Nws. 11.02 1
Muziek Mozaiek. 12.00 Nws. 12.02 Met I
vriendelijke groeten. 13.00 Nws. 13.02 I
NAR. 14.00 Nws. 14.02 Langs de lijn.
15.00, 16.00 en 17.00 Nws. I
BRUSSEL 324 M.
12.00 Nws. 12.03 Herh. progr. 13.00
Nws, schouwburgprogr., meded., ;l
SOS-ber. 13.20 Gevar. progr. 14.00
Nws. 15.00 Sport en muz. 17.00 en I
18.00 Nws. 18.30 Kath. uitz. 19.00 Nws,
weerber. 19.30 Muz.progr. 22.00 Nws,
De Zeven Kunsten. 22.20 Muz. 23.00
Nws. 23.40 Nws.
7.00 Nws. 7.11 Het levende woord.;!
7.16 Badinerie. 7.30 Nws. 7.32 Actua-
liteiten. 8.00 Nws. 8.25 Overweging. 8.30 I
Nws. 8.32 Voor de vrouw. 9.00 Gymn.
voor de vrouw. 10.00 Muz. op maan- I;
dagmorgen. 10.15 Ned. muziekleven. I;
11.00 Nws. 11.03 Voor zieken. 11.30 Be- I;
jaardenprogr. 11.54 Bericht vastenac- I;
tie. 11.55 Meded. 12.00 Los Vast. 12.21 l|
Voor boer en tuinder. 12.26 Meded. I|
t.b.v. land- en tuinbouw. 12.30 Nws. ;l
12.41 Hier en Nu. 12.58 Rebus. 14.05
Schoolradio. 14.30 Viool en piano. 15.00 |l
Hervormde dienst. 15.30 Zoeklicht op |l
Nederland. 16.00 Nws. Overheidsvoorl.
17.20 Suriname-journaal. 17.30 En Bloc 1'
18.19 Verkiezings-uitz. 18.30 Nws. 19.00
Geestelijke muziek. 19.25 Reformatie
en reveil. 19.35 Muzikaal intermezzo. I|
19.40 Geloven vandaag. 20.00 Bij de I
tijd. 20.20 De Profundis. Koninklijke ;l
Militaire Kapel. 21.45 De kerk vandaag
22.00 Meisjeskoor. 22.20 Avondoverden-
king. 22.30 Nws. 22.40 Vrijheid Blij- |l
heid in de Nederlanden. 23.30 Deze |l
tijd, deze muziek. 23.55 Nws.
HILVERSUM II
7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn. 7.20 ;l
Spitsuur A’dam. 7.33 Van de voorpa-
gina. 7.54 Deze dag. 8.00 Nws. 8.11 Ac- I
tualiteiten. 8.22 Spitsuur A’dam. 9.10
Verzoekpl. 9.35 Waterstanden. 11.00
Nws. 11.03 Repertorium. 12.00 Maan- I;
dag. 12.00 en 14.00 Nws. en informatie I;
over muziek. 14.00 en 14.30 liedjes. I;
14.30 Schoolradio. 14.50 Tobben met l|
tape. 15.20 Eurojazz. 16.00 Nws. 16.03 ;l
Braziliana. 16.30 Mikadoo. 17.30 Bra-
bant Journaal. 17.55 Meded. 18.00 Nws.
18.11 Radiojournaal. 18.25 Ik verbind u I
door. 18.30 Lichte muz. 19.00 Licht I
kwartet. 19.20 Lichte muz. 19.30 Nws. I
19.35 Nws. uit aardwetenschappen. 20.05 I;
Gamma van alpha en bèta. 20.30 Weer I;
es wat anders. 21.10 Toetsing op I;
waarachtigheid (verkiezing). 22.10 Sex-
tant. 22.30 Nws. 22.40 Meded. 22.45
Journaal. 22.55 Metropole orkest. 23.55
Nws.
HILVERSUM III I
9.00 Nws. 9.03 Popstation. 10.00 Nws.
11.00 Nws. 11.03 Suzie Cream Cheese. I;
12.00 Nws. 12.03 Poptoppers. 13.00 Nws. ;l
Pop-mixture. 14.00, 15.00, 16.00 en 17.00 I
Nws.
BRUSSEL 324 M
12.00 Nws. Meded. en SOS-berich- l|
ten. 12.08 Landbouwkroniek. 12.15 Sa-
tirisch progr. 12.55 Buitenl. persover- ;l
zicht. 13.00 Nws. schouwburgprogram- ;l
ma’s. 13.20 Dansmuz. 14.00 Nws. 14.03
Lichte muz. 15.00 en 16.00 Nws. 17.00
Nws. 17.15 Amusementsmuz. 17.55 De I;
Weegschaal. 18.00 Nws. 18.03 Verzoek- I;
platen. 18.28 Paardesportuitslagen. I;
18.30 Prot. uitz. 18.45 Sport. 18.55 Taal-
wenken. 19.00 Nws. en actualiteiten. I;
19.40 Franse taalwenke;n. 19.43 Inter- l|
mezzo. 19.45 Openbaar Kunstbezit.
19.55 Intermezzo. 20.00 Operakroniek. ;l
22.00 Nws. De Zeven Kunsten. 22.20 |l
Muziek. 23.00 Nws. 23.05 Muz. 23.40
Nws.
Mn>vvinwirawwwvwwinn>vwwwHWWMvvwvwMvw«nn>>nni
i