Drukke Waag FILMS Haarlem Perspekt speelt in Toneelschuur Interfolk Osnabrück Ir. P. Kluyver over nieuwe steden m in wijzer i I m Kamermuziek Julia Boekenweek Herman Britse sir was Kees ook in Moskou Jazzclub Cabaret in Haarloheim Orgelconcert de Bavo Marty in Lisse B DONDERDAG 8 APRIL 1971 Candy f De pastoor 1 tot en met 10 april Gearriveerd Reprises Silly Skiffle REMBRANDT LIDO ROXY GASHAARDEN FABER haarden 23% KORTING Prolongaties Christos en Wally ...vX„ ADVERTENTIE ADVERTENTIE MML'.' 1 een de NA HET OPEN podium op vrijdagavond van 7 tot 9 zijn Christos en Wally terug in de Waag. Christos Mandells komt uit New York en trekt teksten t Hl Het Witte Huis, Oranjeboomstraat 68, Haarlem heeft uit voorraad leverbaar met HET AMSTERDAMS Strijk kwartet geeft donderdag 15 april in de grote zaal van het Haar lems concertgebouw een kamer muziekconcert. Het speelt van Weber twee stukken: Langsa- mer Satz en zes bagetellen; ge volgd door het strijkkwartet opus 10 van Debussy, het strijk kwartet opus 18 nr 3 van Van Beethoven en een „Quartett- satz” (opus posthuum) van Schu bert. Zoals men ziet een concert van oude en tamelijk modern werk. Het Amsterdams strijkkwartet bestaat uit Jeanelotte Hertzber ger en Jan Hulst, viool, Rena Scholtens, altviool en Rene van Ast, violoncello. Het concert be gint om kwart over acht. vervolg zal zorgen. Perspekt, dat onder aanvoering staat van Ide van Heyningen, wil vele fa cetten en mogelijkheden die de groep biedt tonen. Gaat het zien. paar Silly dezelfde het pro- schrijvend en zingend rond. In ons land ontmoette hij Wally die deel uitmaakte van The World Band. Ze werken sinds twee maanden samen. De een speelt gitaar, de ander dwarsfluit. ZATERDAGAVOND weer een optreden van Tom Paley, bijge staan door Frank Quinlan, een Ier die Ierse en Engelse balla den en folksongs brengt. Hij was al eerder in De Waag en trad op voor radio en tv. OP EERSTE en tweede Paas dag is in De Waag muziek te ho ren, die kenners onder de noe mer „folkcabaret” brengen. Het wordt gebracht door Herman Erbé en Luc de Bruyn. Voor ze samen in de slag gingen, kreeg Herman enige bekendheid door driemaal in de Rodeo 1970 de eerste prijs te winnen, terwijl Luc, die vanaf zijn twaalfde aan de piano te vinden is, in allerlei popgroepen meespeelde totdat hem dat ging vervelen. Herman en Luc Alvast enige aankondigingen van de komende voorstellingen in de Toneelschuur in Haarlem: Op 23 en 24 april „Eitjes leg gen”, een surrealistisch pro gramma van Hindrik de Groot. Op 5, 6, 11, 12, 13, 16 mei Loudi Nijhoff, Joan Remmelts en Hans Boswinkel in „Clair Obscur” van Marguerite Duras. Op 19 en 20 mei première twee eenakters van Henk van Kerkwijk en Frank Herzen door Broes Hartman en Eki Oost- wald, regie Jan van Galen. un DE JEUGDIGE trompettist Marty die sinds een bezoekje voor Duys z’n Vuist het land doortrekt met zijn gouden trom pet is op vrijdagavond 16 april in het gastenhuis Welkom, in de Bondstraat te Lisse te horen. Er wordt een grote toeloop ver wacht. Kaarten zijn aan de zaal te koop op zaterdag 10 april tus sen 2.30 en 3.30 en op dinsdag 13 april van 5.30 tot 6.30 uur. EEN DRUK programma in de Waag dit weekeinde. Vanavond begint het al. De Avro komt op namen maken voor het pro gramma De Belleman van Cobi Schreijer. Ze treedt op met Sonja Bemd’t en Tom Paley, begeleid door Ben Ludeman (gi taar) en Henk Orthman (bas). Sonja Bemd’t geniet enige be kendheid door haar wekelijkse radioprogramma Soniatine en een lp met jiddische liedjes. Sonja zingt vanavond ook Isra ëlische liedjes en werk van José Mitchell. Tom Paley is een be grip in de Old time-music, die hij met Mike Seegers opnieuw in de belangstelling bracht. Tom Paley, een Amerikaan, woont nu in Londen, maakte pas een toer- nee door Zweden, trad op in het Osnabrückse folksfestival en vormt vanavond de hoofdschotel in de Belleman. De opnamen beginnen om acht uur. Laatko mers kunnen er tot negen uur niet in. Waarom bijvoorbeeld vol gend jaar niet een Haarlems folkfestival met zangers en be zoekers uit Osnabrück als gas ten? En wie niet zo lang wil wachten: in september heeft Osnabrück zijn achtste folk festival waarbij al voorberei dende contacten met „The Dubliners” zijn gelegd. De sa menwerking zal dan al bestaan door te proberen „The Du bliners” daarvoor, of aanslui tend in Nederland ook concer ten te laten geven. COBI SCHREIJER IN DE TONEELSCHUUR is met de paasdagen de Haarlem se theatergroep Perspekt te zien. Ze brengt het Paganini- syndroom, een ingenieus en vrolijk pantomime-programma, waarin drie prachtig wit uitge doste spelers het verhaal ver tellen van een schlemielig vio- listje dat droomt van grote din gen. Er gebeurt bijzonder veel in het stuk: kleine onnozele dingen van elke dag worden geparodieerd, dromerijen wor den verbeeld; er is een absurd op- en aflopen van traptreden in een Escher-achtig blokvor mig trappenhuis, en er worden stoelpoten doorgezaagd. Het Paganini-Syndroom wordt uitgevoerd op zaterdag 10 april om 20.30 uur en her haald (vooral voor de kinderen) op tweede paasdag, ’s middags om 2 uur. Op 12 april ’s avonds om half negen doet Perspekt, dat voortreffelijk technisch uit gerust is, iets meer dan alleen het Syndroom: een „slapstick- marathon” en een „lightshow”, die na de voorstelling voor een trappen afkwamen. Kortom, de sfeer was „folky” zoals ook de Duitsers zeggen. Het Interfolktijdschrift, dat pas in de loop van de zaterdag uitkwam, vermeldde vele na men. Alle zonder uitzondering aangekondigd als de grote ster in hun land van herkomst. DE HAARLEMSE Jazzclub, te vinden aan de Nijverheids- weg 5 in Haamstede, heeft op 9 en 16 april een sessionavond. Op 23 april komt de New Or leans Seven, een klassiek jazz orkest oude stijl. boekenboekenboekenboekënj boekenboekenboekenboekenl boekenboekenboekenboekenl boekenboekenboekenboekenl boekenboeken boekenboeken WIJ ONTVINGEN boekenboeken boekenboekenboekenboekenl boekenboekenboekenboekenl boekenboekenboekenboekenl boekenboekenboekenboekenl Daphne van Nieuwenhuizen Hans Otjes, die al eerder in Haarloheim optrad, brengt een programmaatje van nieuwe lied jes. Hij wordt geschouwd als een „natuurtalent”, maar dat gaat langzamerhand niet meer op, nu hij al drie jaar prof is. Hij heeft geruime tijd met Herman van Veen samengewerkt en is een regelmatige gast in de Bob Bou- bershow. De nieuwe cabaretontdekking is Szmulewicz (zijn ouders ko men uit Polen) uit Amsterdam. Hij is negentien jaar en haalde met zijn liedjes de tekstprijs 1970 op het cabaretconcours in Loosdrecht. Ook de muziek maakt hij zelf. Hij is een paar keer voor de televisie geweest en trad op in het Zodiactheater in Amsterdam. „Papagaaien” van R. R. P. van der Mark. Het houden van vogels thuis in kooien heeft de laatste jaren een enorme opbloei meegemaakt en voor al het houden van papagaaien is erg „in”. Voor een liefhebber-amateur is een goede gids dan onontbeerlijk, ten slotte wil men er zoveel mogelijk ple zier aan beleven. Dit boek geeft op allerlei gebied informatie wat het houden van papagaaien aangaat: De juiste verzorging, van alle verschil lende soorten, huisvesting, voorko ming en genezing van ziekten; ook aan de mogelijkheden tot voortplan ting wordt aandacht besteed. Het boek is zeer verzorgd uitgegeven met talloze gekleurde en zwart-wit platen. DINSDAGAVOND beginnen in de Grote of St. Bavokerk weer de orgelconcerten, die door de stadsorganisten zullen wor den gegeven. Piet Kee opent de serie met een zeer gevarieerd programma. Hij begint met een improvisatie ter gelegenheid van de opening van het nieuwe sei zoen. Daarna volgt een arabes que van Louis Vierne, een ko- raalbewerking van J. G. Wal ther, een Fantasia con imitazione van J. S. Bach, een prelude van Zoltan Kodaly, „Force et agi- lité” van Olivier Messiaen en tot besluit „Wachet auf, rufet uns die Stimme” van Piet Kee zelf. Het concert begint om acht uur. MET DE PAASDAGEN kan Haarlem naar „Kees de Jongen” kijken, dat door de toneelgroep Centrum wordt gespeeld. Op 14 april is de voorstelling weer in Velsen te zien. De Velsense schouwburg begint de vrije kaartverkoop op 13 april van 11 tot 13 uur en op 14 april van 12 tot 13 uur. HERMAN VAN VEEN komt donderdag 15 april naar de Haarlemse schouwburg met zijn show van liedjes, instrumentale en verbale grapperijen. De Na poleon van Neêrlands lichte mu ze komt in de plaats van een voorstelling door de Koninklijke Vlaamse Schouwburg uit Gent, die hier „De privee-sekretares- se” van William Douglas Home zou komen spelen. Dat kan niet doorgaan omdat er moeilijkhe den zijn in verband met de speel-rechten. Het stuk zou in het komend seizoen in een vrije produktie in ons land worden uitgebracht. De directeur van de planologische Dienst der provincie Utrecht, Ir. P. Kluyver, heeft een aantal nieuwe ste den in het buitenland bezocht en daar van trouw verslag uitgebracht in „Nieu we steden” uitgegeven door H. J. Paris in Amsterdam. Hij heeft de hem ten dienste staande gegevens zorgvuldig verwerkt, maar weinig verband tus sen deze gegevens kunnen ontdekken, zodat een vaste lijn in dit boek ont breekt. Het is dientengevolge eerder een opsomming dan een betoog. Zo is dus niet duidelijk aangegeven in hoeverre in de laatste tientallen jaren de nieuwe steden, die in ver schillende landen tot stand gekomen zijn, van structuur veranderd zijn. In hoeverre er sprake is van een ontwik keling, van een verandering van op zet wordt niet behandeld. Er is bovendien geen duidelijk ver schil gemaakt tussen stadsuitbreidin gen of stedelijke complexen, die bij een „moederstad” horen (zoals bij voorbeeld Schalkwijk bij Haarlem hoort) en zelfstandige nieuwe steden zoals men die bij ons bijvoorbeeld in de IJsselmeerpolders vindt. Ir. P. Kluyver kent dit verschil natuurlijk wel, hij weet tevens, dat er overgangen be staan van stadsuitbreiding tot nieuwe steden, maar heeft het boek niettemin de titel „Nieuwe steden” meegegeven, hetgeen goed beschouwd niet juist is. Want Nordweststadt bij Frankfurt en Köln Chorweiler bij Keulen zijn echte stadsuitbreidingen en geen nieuwe ste den. Het geheel wordt door dit door el- „HET EERSTE PUNT dat we voor ogen moeten houden is wellicht dat veel van de veronderstellingen waar op de Russische politiek is gebaseerd onjuist lijken en dat de toekomst daarom een andere weg zal volgen dan zij verwacht”. Met dit soort vaag heden heeft de Britse diplomaat Wil liam Hayter (sir) een boekje volge schreven getiteld „Rusland en de we reld”. (Het Spectrum, Utrecht). Als verontschuldiging dat het zo’n moeilijke opgave is over de buiten landse politiek van de Sovjet-Unie te schrijven” voert Hayter aan dat er „niet voldoende materiaal voorhanden is”. Russen liegen uit principe, heeft de Brit ontdekt: „Natuurlijk liegt ieder een wel eens, de een wat minder dan de ander, politici meer dan anderen. Maar niet communistische politici maken van het liegen geen deugd en generen zich als ze op een leugen be trapt worden”. De ChineesRussische verhouding wordt afgedaan in ruim vijf bladzij den en het meest opmerkelijke hierbij is wel dat Sir William Tsjoe en Lai heeft ontmoet „charmant als altijd”, en dat De Gaulle „heel weinig wist van Rusland, China en het communis me”. Borrel tafelkout met Oxford- accent op papier gezet. INRUIL PREMIE II II I nvoor ieder oud XV V» tapijt vraag inlichtingen: tel. 023-310925 der andere op de televisiere clame en op lieve oude Duitse liedjes zoals „Guter Mond du gehst so stille.” Er werd nogal wat Ameri kaanse old-time-muziek ge speeld, vaak heel verdienste lijk. Maar Tom Paley de man van de New Cost City Ram blers bracht die typisch ont spannen sfeer en fabelachtige techniek van de muziek uit zijn eigen geboortestreek. Tucker Zimmerman, een Amerikaanse tekstschrijver uit San Francisco blijkt al enige jaren vooral in België op te treden. Zijn teksten zijn knap, al zijn ze wat modieus in het volgen van een bepaalde trend. Protest, weemoed over Kenne dy, oproepen om God te volgen, (Jezus ligt goed in de markt, niet alleen in de pop-muziek). Hij speelt geweldig gitaar, heeft erg veel succes bij het publiek maar liet bij mij geen over weldigende indruk achter. Terry Gould, een Engelse folksinger, geeft voor de BBC Duits taalonderricht. Hij lar deert dat met volksliedjes en heeft daardoor ook in Duits land een luisterpubliek. Hij heeft al heel wat Duitse zangers de typische folk-style van gitaar spelen onderwezen. beeld, de Dubliners. Goeie mu zikanten en zangers, ze moeten hun eigen stijl nog vinden, het is nu nog imitatie tot de ma nier van zingen toe maar dat komt er nog wel uit. Dit festival wordt georgani seerd met steun en in samen werking met de Osnabrückse dienst voor sport en jeugdza ken. Deze dienst stelt het hele Haus der Jugend met zijn staf beschikbaar voor het festival, verder wordt door hen de pu bliciteit verzorgd, met dien verstande dat Willy Schwen- cken het programma en de teksten samenstelt, maar de dienst zorgt voor de uitwerking en verspreiding van raambil jetten, pamfletten, uitgebreid programmaboek enz. Verder bekostigt hij de workshop voor gitaar. In het Haus der Jugend hangt een grote foto van het Spaarne in Haarlem en er is een bijzonder goed contact met de heer Van Moock en zijn staf. Er is veel uitwisseling van Haarlemse sportcracks en muzikanten zoals bijvoorbeeld Rick van der Linden en Ek- seption. Het lijkt na bespre kingen zeker mogelijk om ook voor folkmusic tot uitwisseling te kunnen komen. Uiteindelijk stond de Waag jaren geleden model voor de oprichting van de eerste Osnabrückse folk- club. OP DINSDAG 13 april is in de Haarlemse stadsschouwburg het toneelstuk „Hoe groen is Julia” te zien van Paul Ableman. Het wordt gespeeld door Joost Prin sen en Helmert Woudenberg. Het stuk gaat over twee samen wonende studenten, van wie de een op punt staat te vertrekken. De Julia van de titel is de vrouw op wie hij verliefd is. De voor stelling, die geregisseerd werd door Joan Remmelts is enige weken geleden voor het eerst gegeven in de Toneelschuur. De beide spelers voeren het stuk uit zonder decor of requisieten vóór het toneeldoek. Hierop past toch wel een kri tische kanttekening. Tijdens de persconferentie waarop hier over vragen werden gesteld, noemde de organisator van het festival, Willy Schwenken, de meeste zangers en muzikanten „gearriveerde amateurs” en dat is inderdaad de beste beschrij ving. Dat was ook wat het pu bliek zo ongeveer verwachtte. Zo kon het gebeuren dat Hans Theessink, een heel ver dienstelijk folksinger uit En schede samen met muzikanten van Skiffle groep uit plaats, onvoorbereid gramma-onderdeel, waar Jack Dupree zou optreden, overnam. Het publiek, dat blues ver wachtte, schakelde soepel om met meezingen van n.b. „Moe ke der staait een vrijer aan de deur.” Een levensgroot compli ment voor Hans en zijn groep je; muzikaal voortreffelijk en in hun moers taal. Terwijl ook de jonge Duitse zangers, net als trouwens in Nederland, klakkeloos successen van com mercieel in de markt liggende zangers imiteren, blijken de mensen die werkelijk iets te zeggen hebben en die het fes tival de moeite waard maken niet alleen in het Engels en Amerikaans maar ook in hun eigen taal hun inspiratiebron te vinden. Uit Hannover bijvoorbeeld de twee jongens die zich „Ar- beitstitel Knochen” noemen. Zij brachten teksten van Frank Wedekind, Erich Kastner en eigen satirisch materiaal. On- ZOALS ANDERE Duitse ste den hun carnaval hebben, zo hebben wij de laatste jaren ons folk-festival, schreef de Osna- brücker Zeitung over het festi val dat het afgelopen weekein de werd gehouden. Toch denk ik dat Carnaval door de hele stad meer zou worden meege vierd dan dit „Interfolk”, dat zich beperkte tot het Haus der Jugend. Maar ja, volksmuziek, folkmusic is de internationale term, is nog altijd voor een klein publiek. Wel was er bij dit zevende festival wéér een grotere deelneming als de vo rige keren en deze groei zet ge stadig door. Het festival begon vrijdag avond met een concert dat tot ongeveer twaalf uur duurde. Via workshops voor gitaar, ge leid door Terry Gould uit Lon den, en de „sing-arounds” voor amateurs in de koffiekamer, verzamelde zich steeds meer publiek in de grote zaal voor de aangekondigde zangers. Za terdags en zondags een mid dagconcert, de avonden zoals op de zaterdag uitlopend tot 3 uur ’s nachts. Allerlei dingen gingen pri ma, van alles ging ook mis. Een duidelijk programma-over- zicht was er niet, het licht viel uit en ging weer aan, de mi crofoons weigerden soms, maar niet vaak. De grote blueszan ger Champion Jack Dupree kwam niet opdagen, maar de stemming bleef De bezoekers kwamen voor namelijk uit steden waar folk- clubs zijn in Duitsland, er wa ren wat Belgen en een grote groep uit Enschede. Er werd in jeugdherbergen overnacht, wie geen plaats vond kon met een Osnabrückse bezoeker naar huis. Een student presteerde het om de laatste achtentwin tig mensen zonder onderdak in zijn appartement te huisvesten, een verbijsterde buurvrouw achterlatend die geteld had hoeveel er zondagmorgen de Het grootste succes had de Silly Skiffle groep uit Ensche de. Tot mijn schande had ik ze nog nooit gehoord, maar ze spelen ook meer in Duitsland dan in Nederland. Een gewel dig muzikale groep met een enorme beat, goeie zangers en instrumentalisten. Een reper toire in het genre van de CCC met een virtuoze wasbordspe- ler, en een soort tuba die regel recht uit het muziekmuseum komt. Uit Berlijn was de groep „Fiddling Joe and his bawdy fellows” met de zelfde instru menten als hun beroemde voor- PAUL SCHEELINGS organi seert op 10 en 17 april in het theater Haarloheim (Smedestr. 23 in Haarlem) een veelzijdig programma: litterair cabaret door Daphne van Nieuwenhui zen en Robert Kreis en ander cabaret door Hans Otjes en Szmulewicz. De Vlaamse actrice Daphne van Nieuwenhuizen, vooral be kend als televisle-presentatice, brengt met de cabaretiers Ro bert Kreis een programma van teksten van Nederlandse en Vlaamse dichters, van Elschot tot Remco Campert, die op mu ziek gezet zijn. Het programma is geregisseerd door Albert Vo gel, de voordrachtkunstenaar die met mejuffrouw Van Nieu wenhuizen enige litteraire pro gramma’s maakte voor de Vlaamse televisie. „Dat is nou leven” heet het dichterlijke avondje, dat in Haarloheim voor het eerst wordt vertoond. De of ficiële premiere is op 23 april in het Haagse Diligentia. HET IS ZEKER al weer vijf jaar ge- g leden dat het boekje „Candy” van Terry Southern en Mason Hoffenberg „in” was en gold als het beste wat tot dan op het gebied van de pornografische satire of de satirische pornografie verschenen was. g Candy” heeft later een Nederlands pen- g dant gevonden in „Tjeempie” van Remco g Campert, waarin eveneens een kwasi-on- g schuldig meisje zich via gespeelde arge- g loosheid het slachtoffer liet worden van g een reeks seksuele avonturen en uitspat- g tingen. S Sindsdien is er het een en ander ge- S beurd op het sex-front, zowel in de litte- g ratuur als op de film en men kan op het S ogenblik moeilijk meer koud of warm wor- g den bij Candy’s rijk gevarieerde erotische avonturen, waarbij zij, althans in de film, al dan niet in liggende toestand gecon- fronteerd wordt met beroemdheden als g Ringo Starr die een kinderlijke voyeuris- g tische tuinman speelt, met Richard Burton g die een dichter in de trant van Dylan Tho- g mas moet voorstellen, met Walter Matthau g als een Amerikaanse generaal, James Co- burn als een mode-chirurg, Charles Azna- vour en Marlon Brando. g Vooral door de erg onpersoonlijke en g vlakke regie van de Franse acteur Chris tian Marquand komt er weinig over van de bedoelde pikanterieën, de film is trou wens ook al enige jaren oud en verder is de Zweedse Ewa Aulin (een schoonheids- g koninginnetje uit ’66) volstrekt incapabel gen. Het enige opmerkelijke aspect van de S film „Candy” is dan ook wel dat met zo- veel beroemdheden en met zoveel in we zen 1 weinig resultaat bereikt werd. In Rem brandt. IN FRANS HALS draait weer Ben Hur, de spectakelfilm van William Wy ler met Charlton Heston en Jack Haw kins in de hoofdrollen. IN DE nachtvoorstelling van Frans Hals „Helden zonder glorie”, een „klas- sieke” oorlogsfilm naar het boek van Norman Mailer. Een film over de oor- h log van de Amerikanen tegen de Japan- g ners vol heldenmoed en heidenleed. Na g „MASH” en „Catch 22” een lachertje g geworden. In de nachtvoorstellingen s’ van Cinema Palace „El Dorado”, een g western van enig gehalte met Robert Mitchum en John Wayne. LOVE STORY is uiteraard geprolon- geerd in Cinema Palace, terwijl in Lu- S xor Louis de Funès en zijn gendarmes f nog een week óp drift zullen zijn. I I I Si kaar bespreken van verschillende com plexen nogal chaotisch. De problema tiek is immers bij de verschillende verschijningsvormen uiteenlopend en al kan deze problematiek juist bij de overgangsvormen goed worden aange toond, de auteur heeft dit nagelaten en zich bij „blote” informatie gehouden, film „Candy” is dan ook wel dat met zo- Het boek werpt dus geen nieuw licht -1 -• g op zaken, die juist in de laatste tiental toch wel aardige erotische grapjes zo h jaren aanleiding hebben gegeven tot g tegengestelde opvattingen. R. BLIJSTRA .„J TT.l ^«^/\«l»zv1NbA •-» tron rla I I lijk zal het hier om een dominee gaan, g maar een pastoor maakt de situatie pikan- g ter) komt in het begin van de vorige eeuw g naar een dorp, waarvan de bevolking uit- g sluitend uit vrouwen bestaat, omdat de g mannen bij een oorlog betrokken zijn. Van al het vrouwelijk schoon raakt de pastoor- S dominee in een permanente staat van op- g winding die zo zichtbaar is dat hij niet eens zijn beleefdheidsbezoek aan de bis- schop kan afleggen. Alle beschikbare vrouwen die met hem meevoelen, doen haar best de geestelijke herder terwille te zijn, zodat hij zich weer g in het openbaar kan vertonen. Uit dit ge- g geven dat van grove en bittertafel-humor g aan elkaar zit heeft regisseur Torgny g Wickman een nogal vervelende en lang- g dradige film gemaakt die eigenlijk maar g één grap kent en die eindeloos herhaalt of g lichtelijk varieert. Maar op de titel alleen al en op de bui- g ten de bioscoop getoonde plaatjes zal voor g de pastoor die geen bloot meer kan zien g ongetwijfeld wel enige belangstelling be- g staan. En die belangstellenden kunnen dan g tegelijk kennis maken met onze landge- g noot Comelis Vreeswijk die als zingende g troubadour de als los zand aan elkaar g hangende scènes muzikaal verbindt. In Lido. CHARLES BOOST I UIT DE DUITSE filmbordelen komt „Josefine, ’n meisje voor iedereen”. Een film met net genoeg bloot o m erotische fantasieën op gang te helpen. Het ver- g haaltje is om gillend bij weg te lopen, zo r onwaarschijnlijk. Een „liefdesdol katje” g verleidt allerhande mannen, die betrok- g ken zijn of worden bij een onduidelijke g rechtszaak. In Roxy. IN STUDIO is deze paasweek terug te g zien: „Easy Rider”, een aantrekkelijke g film over rondtrekkende hippies (Peter g- Fonda en Dennis Hopper, de regisseur van de film) en de reactie, die zij bij de doorsnee-plattelander in de States op roepen. ik.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1971 | | pagina 19