jaar een dierbare legende Barend Rijdes’ roman sleept lezer niet mee „Larense school” na honderd DIJKSTRA LAMPEN Truttig boek over vrouwen van Kennedy’s OP- EN NEERGANG VAN EEN SCHILDERSDORP EEN RIJTUIG IN DE SNEEUW en Amerika Vaticaan wil bij huwelijksmis af van Mendelssohn Reportage over front in Laos S Bemiddelingsbureau voor dramatische en Wagner Flentrop orgels naar Rusland vorming Radio vrijdag HILVERSUM I. T.V. vanavond TV donderdag TV vrijdag i DONDERDAG IS APRIL 1971 Ondergang Gutenberg-prijs voor Israëlische kunstenaar Trouwplannenmakers doen er goed aan eersthun licht bij Dijkstra op te steken. Onze toonzalen hangen weer vol strakke en moderne, klassieke en romantische, hippeen speelse lampen. DE HAARLEMSE schrijver Ba rend Rijdes heeft weer een roman geschreven. Het is het levensver haal van een bankier, niet chrono logisch verteld, maar in brokstuk ken herinnering. De proloog zegt hierover: „Het zijn de laatste seconden voor zijn dood in dronkenschap die in de volgende bladzijden beschreven worden tijd en plaats hebben geen vaste begrenzingen meer. De lezer die zich gewillig op de stroom van herinneringen laat meevoeren zal uit die brokstukken een beeld krijgen van een leven dat, met de nodige variaties, het onvolkomen leven is van ieder mens opnieuw”. (Van onze correspondent) LAREN Laren, honderd jaar schildersdorp. Blaricum niet. Daar mogen ze er alleen aan ruiken. De prikkelende geur opsnuiven, die de wind zal aanwaaien uit het smikkelpaleis in de open lucht, want os-aan-het-spit is hoofdschotel van het Breugheliaans festijn waarmee Laren honderd jaar in olie en aquarel gaat vieren. Aan de andere kant van het heitje en de van karrespoor tot Torenlaan uitgegroeide verbindingsweg tussen de dorpen zullen ze jaloers zijn. Er is altijd animositeit tussen de dorpen ge weest. Het is dit jaar ook precies een halve eeuw geleden dat Laren annexatieplannen koesterde en Blaricums grondgebied claimde. Stormen van chauvinisme woedden in felle verweerschriften waarmee intellec tuelen, schermend met verschillen in familienamen en kappen, oorijzers en dialect hun territorium verdedigden. Jan Hamdorff •WWVVVWVWVWVVVWVVVV het - ADVERTENTIE A. W. „En zo gaf hotelhouder Boersink (Ham- dorff red.) het dorp prijs aan de vernieti gende werking van het geld en de cul tuurloosheid. De hotelhouder meende be halve zijn eigen portemonnaie ook het dorp Laren te spekken, maar bleef er onkundig van dat hij Laren al zijn lan delijke schoonheid ontnam, al zijn rust, al zijn sfeer die het eeuwen had weten te behouden.” Verbitterd, maar niét geheel bezijden de waarheid, schreef P. H. van Moer kerken over zijn boek over Laren „De ondergang van het dorp” dit oordeel over Jan Hamdorff als makelaar neer: maar niet 18.35 18.40 18.50 18.55 19.00 19.05 19.32 19.55 20.00 20.15 20.21 21.10 21.55 22.20 22.45 20.30 20.50 21.20 21.50 22.20 22.50 23.00 22.25 22.50 23.15 23.20 18.45 18.50 18.55 19.00 19.05 19.30 19.55 20.00 20.15 20.20 21.00 21.50 22.15 22.55 23.05 18.45 18.50 18.55 19.00 19.05 19.10 19.50 19.55 20.00 20.15 20.21 18.35 18.40 18.50 18.55 19.00 19.05 19.55 20.00 20.15 20.21 21.25 tijd zelfs een heuse academie permitteer de, wel meer dingen af en toe te groot uitvallen: Het Singermuseum is er als cultureel centrum een financieel blok aan het been en de katholieken zitten met de erfenis van een heuse basiliek, die met geen honderd collecteschalen overeind te houden is Kwezelachtig, onbenullig, truttig. Dat zijn een paar van de vele negatieve kwalificaties die het boekje „De Ken- nedy-vrouwen” van de Amerikaanse schrijfster Pearl Buck na lezing achter laten. kroegje organiseerde hij feesten, die in de pers van toen van het Montparnasse van Nederland, de Zeedijk van het Gooi maakten. Dat „Sodom en Gooimorra” le verde Jan overigens we’ klantjes op want die zedsnverwilderende tango wilde iedereen zien dansen. Barend Rijdes is een intellectueel, die zijn figuren gebruik laat maken van zijn eruditie. Er wordt gesproken over de cultuur van de Azteken, over de Inca’s, over de Italiaanse schilders, het dubbelconcert van Bach; er wordt Grieks en Latijn geciteerd, steeds met de vertaling erbij overigens. Alleen een ontwikkeld publiek zal niet voort, durend stuiten op onbekende zaken. Op de beschuldiging in de roman: „Je MAINZ, (DPA). De Gütenberg-prijs 1971 van Mainz is aan de Israëlische kun stenaar Henry Friedlaender toegekend. d eprijs ter waarde van 20.000 zal op 21 juni worden uitgereikt aan de graficus en boekdrukkunstenaar, die in Jeruzalem docent aan een kunstacademie is. DELFT. Kandidaats scheikundig in genieur F. A. O. Buijs, Heemstede; F. P. Hagenaar, Heemstede; E. J. Mittemeijer, Haarlem. Nederland H NOS: De Fabeltjeskrant. STER: Reclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. NOS: Den Haag vandaag. Van gewest tot gewest. Tips N.B.T. STER: Reclame. NOS. Journaal. STER: Reclame. VPRO: Berichten uit de samen leving. Film Laurel en Hardy. Calao-mensen (natuurfilm). Het andere Laos. Leon Russell en zijn groep. IKOR-CVK: Ouders en geloof. NOS: Verkiezingsuitz. K.V.P. Journaal. Nederland II NOS: De Fabeltjeskrant. STER: Reclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. NOS: Ter Visie. VARA: De jonge onderzoekers. STER. Reclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. VARA: Kort en klein. Mannix. De Ombudsman. Een klein uur: U. NOS: Verkiezingsuitz. A.R. Journaal. bent een snob”, antwoordt Koshloy: „Ik ken Latijn. Heb er les in gehad van een' leraar die zei zolang het ge lezen wordt is het geen dode taal. En mag ik het nu gebruiken of niet?” Deze overtuiging van de noodzaak en het nut van cultuur spreekt ook uit de verzorgde stijl. MAAR DE GROTE pretentie van de proloog dat „een ieder die zich gewillig op de stroom van herinnerin gen laat meevoeren een beeld zal krijgen van het onvolkomen leven van ieder mens opnieuw”, wordt niet waargemaakt door slecht gekozen schrijfmethodes en door een te weinig lucide stijl. Ook op deze roman is de uitspraak van Rudy Kousbroek toe pasbaar: „Wie belezen genoeg is om er belang in te stellen, stelt er geen belang in”. Voor een Haarlemmer is de roman aardig, want Koshloy woont in een soort Haarlem met Belgische allure. Ware het niet dat er een avenue is en dat men in franken betaalt. Dat het plaatselijke restaurant Trianca heet en enigszins buiten de stad ligt, je zou het je allemaal rond de Grote Markt kunnen indenken. Alle vrienden zijn lid van Teisterbant. ANNEKE VAN LUXEMBURG Nederland I NOS: De Fabeltjeskrant. Verkiezingsuitz. C.P.N. STER: Reclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. TROS: Hoelabaloe. Met de camera op jacht. STER: Reclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. TROS: Mission Impossible. ABC van de accordeon (slot). Doc. over motorraces. Astrologie op de korrel. Journaal. Nederland I NOS: De Fabeltjeskrant Verkiezingsuitz. Kabouters. STER: Reclame. NOS': Journaal. STER: Reclame. NCRV: Afscheid van Rodeo. STER: Reclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. NCRV: De kleine waarheid. Hup, Holland hup (Elfsteden tocht). Farce Majeure. Hier en Nu: actualiteitenrubr. Dagsluiting. NOS: Journaal. g ff SI ftM. «o overigens niet alleen tot de Ring in Oostenrijk, hij filmde ook op de cir cuits van het eiland Man, de Nürburg- ring en tijdens de TT in ons eigen As sen. Omstreeks 10.15 uur nemen drs. L. Pannekoek en E. Noordman de astro logie op de korrel. Moet men de as trologie nu serieus nemen, staan as trologen wel met beide benen op de grond? Het zijn vragen waarop beide heren een antwoord op hopen te geven. Nederland 2. Van acht uur is van avond de zendtijd na het journaal voor de VPRO. De tijd voor het journaal wordt gevuld met TV-snippers als Fa beltjeskrant, van Gewest tot Gewest, tips van het bureau voor Toerisme en de parlementaire rubriek Den Haag vandaag. De VPRO begint met Berichten uit de Samenleving, na lezing waarvan Stan Laurel en Oliver Hardy elkaar weer met taarten mogen gooien. In het filmpje Calao-mensen brengen twee Afrikaanse jongens een van de oudste jachtvormen je als mens zo te vermommen, dat je op je prooi lijkt weer tot leven. Het tweetal ver momt zich als Calao, een zwarte Afri kaanse vogel. Het Andere Laos is de titel van een film die de VPRO brengt van een Zweeds reportage-team, dat een bezoek bracht aan de Neo Lao Haksat, het Laotiaanse patriotische front, dat opereert in het door de Ame rikanen zwaar gebombardeerde noor den van Laos. In VPRO’ pop-special vanavond een optreden van de Amerikaanse zanger, pianist, componist en arrangeur Leon Russell en diens groep The New Elec- wwwwwwwwvwwwwwvwvwwvwvwwwwwwvw Trouw plannen makers AMSTERDAM, WETERINGSCHANS 84a TEL (020) 6 35 10 OEN HAAG, STATIONSWEG 102, TEL.(070) 63 08 59 VATICAANSTAD (Reuter). De Va ticaanse congregatie voor de eredienst, het orgaan in de r.-k. kerk dat verant woordelijk is voor de liturgie, is van me ning dat de bruiloft marsen van Men delssohn - Bartholdy en Wagner niet meer gespeeld moeten worden bij huwe lijksinzegeningen in de r.-k. kerken. De congregatie acht ook het Largo van Handel het Ave Maria van Gounod en dat van Schubert en de aria di Chiesa van Stra- della ongeschikt ter opluistering van hu welijksmissen en dit niet vanwege de ar tistieke waarde van deze composities, maar omdat zij anachronistisch zijn ge zien de hervormingen op het gebied van de huwelijksliturgie. In het vervolg dient er volgens het Vaticaan gewijde muziek gespeeld te worden die een integrerend onderdeel vormt van de liturgie bij de huweli j ksinzegening. HAARLEM. SPAARNE 65, TEL.(023) 31 93 73 GEOPEND: ELKE DAG 9.00 TOT 6.00 UUR, OOKZATERDAGS Nederland 1. Fabeltjeskrant, de ver- kiezingsuitzending van de C.P.N. en dandan smijt de TROS de tros los met het kinderprogramma Hoela baloe. Gastheer is zoals altijd Robert Borremans. Als gasten verwelkomt hij in Studio Bellevue de leden van het Groningse kindercircus Santelli en de Blue Diamonds. Om even over half acht gaat Theo Kubiak van Radio Bre men met zijn camera op jacht. Titel van de documentaire: in het donkere woud. Na het nieuws staat het team van Mission Impossible weer pal voor vrij heid en rechtvaardigheid. Eenmaal be komen van de spanning kan men ge nieten van de laatste uitzending van ABC van de accordeon. Voor dit laat ste accordeonprogramma treden aan: Bolle Jan, het duo Schriebl en Hup- perts, the Three Jacksons, de honderd jarige accordeonspeler Tinus Hen drix, het orkest Accordeola van Jan Gorissen en het orkest Neerlandia van Louw Boellaart. Waaghalzen in leer, die titel gaf regis seur Marion Coretsi mee aan de film die hij vorig jaar maakte op de Oos tenrijkse Salzburgring van de motor- rennen aldaar. De reportage wordt uit gezonden in verband met het feit dat op 1 mei op de Salzburgring het 21ste internationale wegraceseizoen voor motoren begint. Cortesi beperkte zich (Van onze correspondent) ZAANDAM. Flentrop Orgelbouw n.v. heeft enkele belangrijke opdrachten ge kregen voor de bouw van orgels in Rus land en Amerika. Het is voor het eerst dat een orgel gebouwd zal worden voor een land achter het ijzeren gordijn. De heer Flentrop vertelde dat in Rusland een belangrijke orgelcultuur bestaat, ui teraard buiten de kerk om. Het orgel dat de firma Flentrop zal bouwen wordt een twee-klaviersorgel, met mechanisch sleep- ladesysteem, in klassieke stijl gebouwd. Het orgel zal geplaatst worden in een nieuw te bouwen concertzaal in de stad Erivan in Armenië. Voorts zal door Flentrop een drie-kla- viersorgel worden gebouwd voor het con servatorium van de universiteit van Ober lin, in de Amerikaanse staat Ohio. Ik heb geprobeerd mij gewillig op die stroom te laten meevoeren, wat de roman in mij opriep is dat dit verhaal b.v. ook mijn, onvol komen leven is. Hoe komt het dat ik die uitdrukkelijke bedoeling van de schrijver niet heb kunnen beantwoor den. Daarvoor is een aantal oorzaken aan te wijzen. Op de eerste plaats de on mogelijkheid je met de hoofdpersoon en diens vrienden te identificeren. Dit wordt verhinderd door hun vaag beschreven en wat elitaire maatschap- i '--z-’-J; recteur, archivaris, schrijver-dagblad- redacteur, wijnhandelaar-kenner van Mexicaanse kunst. Op zich heb ik na tuurlijk geen bezwaar tegen die func ties in een roman, maar ze belemme ren het inleven als de schrijver ze niet enigszins gedetailleerd beschrijft. Die identificatie is ook al moeilijk doordat vooral de mannen zo weinig gekarakteriseerd worden naar eigen aardigheden. Jawel de strenge rech ter, de zwakke burgemeester, de on betrouwbare wijnhandelaar, maar als ze aan het praten slaan, is het om het even wie aan het woord is. Het kun nen net zo goed monologen zijn: ge sprekken van de hoofdpersoon met steeds een andere afsplitsing. Dat de auteur dit ook gewild heeft, dat hij je dwingt om de mensen niet uit elkaar te houden zou je kunnen afleiden uit de naamgeving. Zowel de voor- als de achternamen zijn uiterst curieus. Ik zal u een bloemlezing geven: Vac lav Dumic, Bohumil Arbac, Jirina Bohumil, Jiri Mihalec, Jarmila For- leyn; alleen de vrouwen heten soms wat eenvoudiger, hoewel ook niet al ledaags. Alena, Blanka, Dagmar. Ook de enige dichter die voortdurend geci teerd wordt, Quepessy, is niet iemand van wie ik de bundels met name kan noemen. Die bizarre naamgeving, de cliché matige persoonsbeschrijving hebben de opzet de lezer slechts een aanlei ding te zijn tot zelfwerkzaamheid: via de vervreemding de gebeurtenissen op zichzelf toepassen. OM U NIET GEHEEL in onwetend heid te laten van wat er nu eigenlijk Dat Laren (en Blaricum) hoog geno teerd staat op het lijstje van de bij mil jonairs favoriete woonsteden legde de schilders overigens geen windeieren. Er is veel veranderd. De kudde is ver dwenen, de schaapskooi werd een ma nege, boerderijen benzinepompen, de schilders zijn bijna op. Een wat groot uitgevallen beeld van een herder houdt de herinnering levend aan het wereldje van Mauve. Zoals in Laren, dat zich enige gebeurd is, een kort overzicht van het verhaal. Kost ja Koschloy is de zoon van een bankier. Hij is geboren in het grote huis Ranahenge dat zijn vader heeft laten bouwen. In zijn gymnasiumtijd wordt hij verliefd op een meisje met wie hij niet trouwt. Ze wordt zange res en trouwt op haar dertigste met een weduwnaar met kinderen, ze houdt op met zingen. De jongen wordt geen architect, zoals hij had gewild, maar hij volgt zijn vader op als bankdirec teur en leidt een wat wild leven met vrouwen en drank. Muziek (Bach en Mozart) en poëzie (Quepessy) moeten hem troosten in zijn onvervuld verlan gen naar de jeugdliefde. Tenslotte valt hij, dronken, op straat zo verkeerd dat hij sterft. In de laat ste seconde voor zijn dood doet hij al les wat hij heeft nagelaten. Trouwen, een stad herbouwen, zijn geboortehuis kopen en restaureren, een moord ple gen, zijn zoon wettigen. Deze situatie verschaft de schrijver de gelegenheid om een procédé toe te passen op dit levensverhaal waardoor een moraal duidelijk gemaakt kan wor den: in de werkelijkheid geldt -de tijd niet, de dingen waar het om gaat ge beuren altijd tegelijk, verbeelding, wer kelijkheid, herinnering vallen samen. Aan de stervende man dringen zich beelden op van wat gebeurd is, van wat gebeurd zou kunnen zijn, wat hij nog zou willen en van wat hij nog zou pelijke positie: burgemeester, jbankdi- moeten doen. Deze tesamen maken zijn persoon. Geen intensiteit Een scheper van steen houdt in Laren de herinnering levend aan het wereldje van Mauve. Schilders hebben boven dat strijdge woel gestaan. Als kunstbroeders en bent genoten verenigden zij zich vreedzaam in de Larense school, legitieme voortzetting van de Haagse waarvoor Josef Israels in Laren de kiem legde door omstreeks 1874 ergens op de hei of tussen boek- weitakkers zijn veldezeltje op te zetten. Er is door het feestcomité kunsthistorie bedreven met de natte vinger, maar een kniesoor die bij een eeuwfeest op een jaartje kijkt. Er is immers al zoveel el lende op de wereld Blaricum kan zich troosten met de woorden van de belangrijkste schilder die het binnen zijn grenzen heeft, Raoel Hynckes: „Een schilder moet van zijn tijd zijn. Zegt men. Ik ben niet van mijn tija. De tijd is mijn tijd en ik heb de tijd. Ik draag geen polshorloge. Dat is een luxe. Ik vier nooit mijn verjaardag. Dat is een overwinning. Hynckes zal niet op de eerste rij staan als de os aan de spies wentelt. De schil ders zijn er trouwens niet meer: Israels, Neyhuys, Mauve, Mondriaan, Lieber mann, Allebé, Schulman, Singer, Sal Meijer, Jaap Dooijewaard Als er ooit sprake is geweest van een Larense school dan moet er maar snel een jonge kunst historicus komen om daar een proef schrift aan te wijden, want als „school” is de zaak fini. En als de wetenschap er geen trek in heeft dan is er altijd nog Gerard Koekkoek, die als dorpsslager ook de sappige folklore uitbeende en heel dat eigene vastlegde in een boek dat binnen kort op de pers gaat. Daarin zal men het Laren vinden van Loopheintje, de stroper, Jan de Bulle- boer, Vuis van Lammert van Ootjens Meins, Bet Grob van Willem van Rutje, Zwaantje van Jaap van Zwaan, Steffen van Lijs en Jan van Teus van de Schout en hoe al die andere, kleurige figuren ook heetten. Hoog boven allen torent echter uit Jan Hamdorff, de mislukte wagenmaker, die van de herberg „De Vergulden Postwa gen” logement en halteplaats voor post koets en diligence, het hotel maakte dat, naar hem genoemd, nu nog het beeld van de Brink beheerst. Hamdorff was her bergier, hotelier, makelaar, raadslid en wethouder, maar vooral mecenas. Van ploeter boertjes kocht hij de schrale ak kertjes voor goed geld en menig kunste naar kreeg een geheimzinnige mr. X op bezoek, stroman van Hamdorff, om schil derijen te kopen. En als zo’n artiest, sloeber met flambard, in het pilo en op klompen, bij Jan te hoog in de huur schuld zat was hij best bereid om een veeg door het krijt te halen. Hij gaf de schilders hun kunstzaal die nu nog floreert en alleen op naam al een behoorlijke verkoop garandeert. Samen scholend met de kunstbroeders in ’t DEN HAAG. Een werkgroep heeftj besloten een bemiddelingsbureau drama- vall tische vorming op te richten als daar- Vrijdag! voor voldoende belangstelling en behoef-* te bestaat. Het is de werkgroep gebleken, dat de! vraag naar vakkrachten op het gebied van de dramatische vorming snel groter wordt, maar dat de vragende instellingen niet altijd weten, waar dergelijke krach-| ten zijn te vinden. Omgekeerd zijn er do-| centen op het gebied van de dramatische vorming, die nog werk kunnen en wil len aannemen, maar niet in de gelegen-1 heid zijn te overzien, waar de vraag naarl hen bestaat. De werkgroep houdt op zaterdag 8 mei in Utrecht een bijeenkomst om gedach ten hierover uit te wisselen met belang hebbenden en belangstellenden. De werk groep stelde een discussiestuk over de op zet van zo’n bureau op, dat bij het mi nisterie van Cultuur, Recreatie en Maat- 17.15 Muziek. 17.55 Weegschaal. 18.00 Schappelijk werk in --tono n baar is. Onbegrijpelijk dait Uitgeverij Bruna in Utreciht de 192 bladzijden door F. Lancel liet vertalen. Onvoorstelbaar dat een Nobelprijswinnares deze „persoon lijke visie” aan haar oeuvre durfde toe te voegen. De „Kennedy-vrouwen” staan bol van superlatieven. Jacqueline Onassis is met haar tere uiterlijk on verzettelijk vast beraden, uitgerust met gevoel voor dra ma en stijl, verre van extravagant enz., enz., enz. Wat het laatste betreft, me vrouw Onassis koopt elk jaar een gar derobe voor een bedrag dat een normaal mens na een leven lang werken nog niet bij elkaar verdiend zal hebben. Dat valt blijkbaar niet onder de term „extra vagant”. Wat Edward Kennedy betreft: me vrouw Buck suggereert voortdurend, dat de senator zijn vrouw heeft bedrogen tijdens „het ongelukkige gebeuren bij Cape Cod”, maar „Kennedy-mannen zijn nu eenmaal wie ze zijn knap, wispelturig, onstuimig, briljant en licht ontvlambaar waar het vrouwen betreft In één woord: ze zijn ongeneeslijk Iers”. Daarmee is dan alweer een heel volk onder één noemer ondergebracht. Over Nixon: „Gelukkig voor ons en de hele wereld is hij naar mijn mening een braaf mens”. Gelukkig voor Viet nam? Cambodja? Of Laos? Wie toch over de Amerikaanse mil- jonairsfamilie wil lezen kan beter een damesblad kopen. TEGENWOORDIG WORDEN nogal veel verhalen volgens dit procédé ge schreven: herinnering, werkelijkheid, verbeelding, alles komt en gaat, de schrijver breit het aan elkaar, geen chronologie die hem dat belet, de le zer moet maar zien dat hij er uit komt en dat komt de lezer vaak niet. Rijdes geeft de lezer die gelegen heid wel. Hij houdt rekening met zijn publiek; zijn roman is met zorg ge schreven: de zinnen lopen goed, de dia logen zijn duidelijk, de hoofdstukken indeling is inzichtelijk, de lezer kan de legpuzzle maken, het verhaal sluit. Rijdes’ stijl mist echter intensiteit. Nergens wordt het verhaal spannend, nooit wordt de dialoog geladen. Ver zorgd loopt het verhaal steeds verder. Liefde en samenleven, lijden en wreed heid, angst, verruljking en dood ko men ter sprake, worden beschreven maar nooit met de directheid, de he vigheid, de intensiteit die de lezer de emoties aanjaagt en pas dan heb ik te maken met litteratuur. trie Horn Band. De opnamen werden gemaakt in kasteel Groeneveld in Baarn. Leon Russell is een befaamd studio-musicus in de Ver. Staten, pas kort geleden waagde hij de stap om solo-optredens te verzorgen. Aan het eind van de avond komt CVK/IKOR met de tweede uitzending van Ouders en Geloof. In deze uitzen ding staat de vraag centraal hoe kin deren begrippen als zonde en verge ving beleven. Het avondprogramma wordt afgerond met ren verkiezings- uitzending van de K.V.P. en het laat ste bulletin van de journaaldienst. 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord. 7.16 (S) Badinerie. 7.30 Nws; 7.32 Ac tualiteiten; 8.00 Nws. 8.25 Overweging. 8.30 Nws. 8.32 Voor de vrouw. 9.00 Gymn. voor de vrouw. 9.40 Echo-Ju nior-Extra. 10.00 (S) Aubade. 11.00 Nws. 11.03 Voor zieken. 11.55 Meded. 12.00 (S) Van twaalf tot twee. 12.22 Wij van het land; 12.26 Meded. t.b.v. land- en tuinbouw; 12.30 Nws. 12.41 Actualiteiten; 13.00 Raden maar. 14.00 (s) Musiësta. 14.55 (S) Concert a la Carte. 16.00 Nws. 16.03 (S) Disco Drive In. 17.00 Aktua-Sportkompas. 18.00 En Bloc. 18.19 Verkiezingsuitz. P.v.d.A.; 18.30 Nws.; 19.00 Wereldpanorama. 19.30 Gew. muz. 20.00 (S) Metropole Orkest .20.35 Kunst- en vliegwerk. 20.40 (S) Een stuk voor koren. 22.00 Com- puter-kwakzalvers. 22.30 Nws. 22.40 Huilen op de trap. 23.05 Apollo XXI. 23.30 Toontje later. 23.55 Nws. HILVERSUM II. 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn. 7.20 Dag met een gaatje. 8.00 Nws; 8.11 Journaal; 8.30 De groenteman. 9.00 In ternat. Spectrum. 9.35 Waterstanden. 10.00 Voor kleuters. 10.10 Arbeidsvita minen. 11.00 Nws. 11.30 Horlepiep. 11.55 Beursber. 12.00 Blik op de we reld. 12.30 Overheidsuitz.: Voor de landbouw. 12.40 (S) Lichte muz. 12.50 Recht en slecht. 13.00 Nws. 13.11 Ac tualiteiten. 13.25 (S) Mod. liederen. EO: 14.00 Ruimte. 15.00 (S) Aspekten van kamermuz. 15.40 Toerismo. 16.00 u! 16.00 Nws. 17.55 Meded.; 18.00 Nws; 18.20 Vrije Gedachte; 19.20 Verkiezingsuitz. Nederlands Appèl. 21.00 (S) Radiophilharm. Orkest. 22.30 Nws. 22.40 Meded. 22.45 Actualiteiten. 22.55 (S) Prettig Weekend. 23.55 Nws. HILVERSUM IH. 9.00 Nws. 9.03 De Eddy Becker show. 10.00 Nws. 10.03 Muziek bij de koffie. 11.00 Nws. 12.00 Nws. 12.03 Pers Vers. 13.00 Nws. 13.03 Jan Corduwener Show 14.00 Nws. 14.03 Herman Stok Show. 15.00 Nws. 15.03 De Eddy Becker Show. 16.00 Nws. 16.03 Top-30. 17.00 Nws. BRUSSEL 12.00 Nws, SOS-ber. 12.08 Intermez zo. 12.15 Gev. progr. 12.55 Buitenlands persoverzicht. 13.00 Nws. en schouw- burgprogr. 13.20 Dansmuz. 14.00 Nws. 14.03 Gev. platen. (15.00 en 16.00 Nws). imi- hjtt-1- 1OAq Rijswijk verkrijg-l Nws. Ï8.02 Verzoekplaten. 18.28 Paar- I desportber. 18.30 Verkeersinformatie. 18.45 Sport. 18.55 Taalwenken. 19.00 I Nws. 19.40 Franse taalwenken. 19.45 Boekbespreking. 20.00 Concert. 22.20 Nws, De Zeven Kunsten. 22.20 Liede renrecital. 23.00 Nws. 23.05 Muz. 23.40 Nws.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1971 | | pagina 15