Proefconcert in Dampaleis door actiegroep verstoord Poppenspel-festival: kunst niet alleen voor kinderen Johnny en Rijk maken weinig kans op Roos Positie Teleac zeer moeilijk BURGEMEESTER SAMKALDEN SUSTE DISCUSSIE EN PAMFLETTENACTIE Nieuwenhuys en Escher wensen geen lintje TV dinsdag Herdenking van gevallenen Radio woensdag TV woensdag T.V. vanavond 9 DINSDAG 4 MEI 19/1 DOOR FOUT VAN TECHNICUS IN FESTIVAL, TE MONTREUX (Van onze Amsterdamse redactie) Vreemde jury Toch succes Onvruchtbare discussie Op paleistrap gesmeten Burgerzaal ongeschikt Establishment? Zestig voorstellingen in oktober Kunstenaarsprotest Obraszov vervangen Nederlandse pianisten onderscheiden Mag moeder ‘t alsjeblieft een beetje makkelijk hebben op Moederdag? Gebruik dus extra de verrukkelijke voordelen van kaas uit het vuistje. Trek? Hup naar de keuken, hup het mes, hup een ferm brok. Pappelepap, dat smaakt. Moeder Ss ook een reepje? Uit jaarverslag: Maxim Hamel krijgt rol in BBC-film AMSTERDAM Het proefconcert dat gisteravond in het paleis op de Dam in Amsterdam is gegeven aan circa 375 genodigden is door toedoen van enige actiegroepen bijna ver stoord. Leden van het Amsterdams Studenten Kamerkoor en van de wer kende jeugd poogden na de pauze een discussie op gang te brengen over socialisering van het paleis. Er werd een stinkbom stukgetrapt en er wer den enige pamfletten uitgedeeld. De discussie zelf werd verhinderd door tussenkomst van burgemeester Sam kalden en doordat de initiatiefnemers werden weggeklapt. Na afloop van het concert kwamen zij al evenmin tot enig resultaat omdat men op ver schillende golflengte met elkaar sprak. RfWWWWWWWVMAAAAAAM HILVERSUM I HILVERSUM II HILVERSUM III (Van onze Amsterdamse redactie) ADVERTENTIE o Pssst.DoeK.U.HV voor Moederdag De Burgerzaal tijdens het concert, toen alles nog rustig was. AMSTERDAM. De Stichting Interna tionaal Poppenspel Festival 1971 zal in oktober 1971 door geheel Nederland een zestigtal poppenspel-voorstellingen orga niseren met binnen- en buitenlandse ar tiesten van deze eeuwenoude volkskunst. DIJON Twee Amsterdammers hebben maandag een onderscheiding gekregen tij dens het pianoconcours van het Europees Muziekinstituut in de Franse stad Besan- gon. Pier Lindeboom verwierf de vermel ding „zeer goed” in de hoogste categorie. Willem van Rossum kreeg de vermelding „uitstekend” in de middencategorie. 9.00 Nws. 9.02 Lichte platen. 10.00 Nws. 10.03 Journaal. 10.06 Arbeidsvi taminen. 11.00 Nws. 12.00 Nws. 12.03 Zet ’m op. 13.00 Nws. 13.03 Journaal. 14.00 Nws. 14.03 Gimmick. 15.00 Nws. 15.03 Muziek Boetiek. 16.00 Nws. 16.03 Lichte platen. 17.00 Nws. 17.02 Jour naal. 19.30 19.50 18.55 19.00 19.05 20.05 20.10 20.25 22.00 22.50 22.55 20.05 20.10 10.45 17.00 18.45 18.50 18.55 19.00 19.05 19.10 19.30 19.55 20.00 20.15 20.20 20.30 2.305 22.10 19.00 19.05 19.30 22.25 22.50 23.40 18.45 18.50 18.55 19.00 19.05 19.55 20.00 20.15 20.21 21.11 21.51 22.31 Voor het gebruik van de Burgerzaal voor andere kunstmanifestaties dacht de prin ses aan uitvoeringen van speciale aard van kunstvormen die anders elders niet tot uitvoering zouden kunnen worden ge bracht. De poging achter dit concert was vol gens hen duidelijk, prinses Beatrix, over enige jaren bestemd om de troon op te volgen, was reeds bezig het establishment om zich heen te verzamelen. Door het pa leis vervolgens voor iedereen open te stel len, zou zjj een grotere massa van aan hangers pogen te verzamelen, aldus onder meer Peter Schat. Nederland II NOS: De Fabeltjeskrant. STER: Reclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. KRO: MIK. STER: Reclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. KRO: The Outsider (serie). Zelf doen. Verslag op woensdag. NOS: Journaal. Een zichtbaar geïrriteerde Felix de No bel zette het tweede deel van het concert in, maar werd herhaaldelijk onderbroken door Floris Rommerts die ostentatief tus sen de aanwezigen doorliep en opnieuw een gesprek wilde beginnen. Het mislukte. Na afloop van het concert kwam er wel een gesprek op gang, waarbij de actie- groepleden er vanuit gingen dat het pa leis van iedereen was. Sergei Obraszov, de zeventigjarige di recteur van het meest vooraanstaande poppentheater in Rusland moest op het laatste moment voor een gastoptreden in Nederland (als sluitstuk van een toernee door West-Duitsland) bedanken. Men kon slechts gissingen doen naar de reden van deze weigering, die de kunstenaar ver moedelijk van hogerhand was aangera den. De Franse marionettist Jean Paul Hubert, de man van wie men zegt dat hij begint met zijn kunst waar de meester Obraszov ophoudt, was bereid voor zijn leermeester en collega in te vallen. De Stichting Internationaal Poppenspel Festival, die het festival organiseert ter gelegenheid van het 15-jarig bestaan van de Nederlandse Vereniging voor het Pop penspel, met subsidie van het ministerie van CRM, hoopt de mensen op de waar de van het poppenspel te attenderen. De Stichting is zich bewust geworden van een doel: het poppenspel moet de schouwburg in. Het programma omvatte verschillende stijlen: Renaissance, Barok en eigentijdse muziek. Het koor zong zowel a capella ais met begeleiding van het orkest, dat ook alleen werken ten gehore bracht. Prinses Beatrix wees in een gesprek na afloop met enkele journalisten op de be perkte technische mogelijkheden die de Burgerzaal heeft voor het aanbrengen van allerlei apparatuur zoals schijnwerpers e.d. zij vertelde dat al eens een stukje van het plafond naar beneden was gekomen. actie om het vergane schip te bergen. De commissie voor nautische archeo logie van het museum te Hastings is zeer in het schip en zijn lading ge ïnteresseerd, terwijl de heer Hazelhoff- Roelfsma van het Scheepvaart Museum in Amsterdam niets liever zou willen dan het schip naar zijn museum te ha len. Inmiddels worden pogingen onder nomen om het schip op te graven en te bergen. Over die pogingen gaat de door KRO en BBC gemaakte reportage „Het wrak van een Oost-Indiëvaarder”. Niet druk om het oude schip maakt zich Paul Vlaanderen. Hij heeft wel andere zaken aan het hoofd. Hij moet weer een moord oplossen. Hekkesluiter van vanavond: Teleac met de 16e les uit de cursus En Fran cais. Nederland I NOS: De Fabeltjeskrant. Journaal. AVRO: Progr. oorlogsmonu menten, kruisen en graven. NOS: Radio Filharm. Orkest, Dodenherdenking Waalsdor- pervlakte. Pauze. Journaal. AVRO: Eiken en konijnen. AVRO’s Televizier Magazine. NOS: Journaal. TELEAC: Nascholing Huis artsen (2). Nederland II 18.55 NOS: De Fabeltjeskrant. Journaal. Kunstrubriek. Radio Filharm. Orkest. 9.50 Dodenherdenking Waalsdor- pervlakte. Pauze. Journaal. 20.25 KRO: Brandpunt Special. 21.10 Het wrak van een Oost-Indië- vaarder (doe.), 22.00 Paul Vlaanderen (serie). 22.50 NOS: Journaal. 22.55 TELEAC: En Francais (16). Nederland I NOS'-NOT: Schooltelevisie. KRO: Kinderprogr, NOS: De Fabeltjeskrant. STER: Reclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. NOS: Den Haag vandaag. Met het oog op België. IKOR-CVK-RKK: Kenmerk. STER: Reclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. Uitz. Pol. Partijen. Socutera. De Overval (film) a.l. Gesprekken verzet Tweede Wereldoorlog. Studio Sport. Zienswijze. Journaal. Of het proefconcert, door dit incident, daarmee bij een poging zal blijven, is een vraag die na afloop niet werd beant woord. Zeker is dat de Burgerzaal niet voor alle mogelijke culturele activiteiten kan worden gebruikt. De zaal heeft een zeer hoog plafond en onder meer daardoor een nagalm van zes sekonden. Mogelijk zouden er voor de televisie uitvoeringen als de Matthiieus Passion kunnen worden opgenomen. Voorwaarde lijkt ons echter dat er voldoende geluiddempende maat regelen worden genomen. Dat zou echter een zaak zijn die de geluidstechnici het best kunnen oplossen. Want waarom, zo vroeg hij, was het enige tijd geleden mislukt het paleis on der meer open te stellen voor concerten en repetities, als informatiecentrum voor het VVV, de NVSH, de ANWB, de Stichting Release en als politiebureau? Waarom zou er geen tapvergunning, zowel op het terras als binnen kunnen worden gegeven en zouden er geen bestuurlijke activiteiten kunnen worden ontplooid? Een verzoek daartoe van het Studenten-Kamerkoor, de werkende jeugd en nog twee groepen was „zonder enige motivering” van de hand ge wezen. De stichting wil met dit festival meer bekendheid geven aan het poppenspel en bewerkstelligen dat de vooroordelen rond deze vorm van expressie gaan verdwij nen. Vele mensen denken nog steeds dat het poppenspel speciaal op kinderen ge richt is, maar marionetten- en poppen theaters brengen behalve Doornroosje, ook zwaardere stukken, van Vondel en Paul Séval bijvoorbeeld. De gedeeltelijke panne van Johnny en Rijk was tenminste niet aan de makers te wijten, maar aan domme onachtzaamheid van een Zwitserse technicus. Als pleister op de wonde 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord. 7.16 (S) Op het eerste gehoor. 7.25 Ho ren en zien. 7.30 Nws. 7.32 Hier en Nu. 8.00 Nws. 8.11 Verzoekplaten. 8.30 Nws. 9.00 Gym. voor de vrouw. 9.35 Voor kleuters. 9.50 Vier eeuwen muziek. 10.15 Voor de vrouw. 11.00 Nws. 11.03 Aktua. 11.55 Meded. 12.00 (S) Van twaalf tot twee. 12.22 Wij van het land; 12.26 Meded. t.b.v. land- en tuin bouw. 12.30 Nws. 12.41 Actualiteiten. 13.00 Raden maar14.00 Huisbe zoek. 14.10 (S) Mod. muz, 14.45 (S) Klass, muz. 15.00 In ’t zilver. 16.00 Nws. 16.03 Voor kleuters. 16.15 Voor kinderen. 16.30 (S) Jeugdland. 17.30 En Bloc. 17.50 Overheidsvoorl. Terzake. 18.30 Nws. 19.00 Openbaar Kunstbezit. 19.10 (S) Simon and Garfunkel. 20.00 (S) Muziekmagazine. Onderbreking fi nale KNVB-beker. 22.30 Nws. 22.38 (S) Cosa Nostra. 23.55 Nws. Gastvrouw en gastheer waren prinses Beatrix en prins Claus. Onder andere met burgemeester Samkalden hebben zij zit ting in de commissie die moet onderzoe ken in hoeverre het paleis een culturele en sociale functie voor de (Amsterdamse) bevolking kan vervullen. Het paleis is eigendom van de staat en is aan het Ko ninklijk Huis in gebruik gegeven. Onder leiding van Felix de Nobel brach ten het Nederlandse Kamerkoor en het Nederlands Kamerorkest vocale en in strumentale muziek ten gehore, afzonder lijk en gezamenlijk. Onder de aanwezigen waren enquêteformulieren uitgereikt, waarin zij hun mening konden geven. Spe ciale aandacht was gevraagd voor de akoestische kwaliteiten van de Burgerzaal, waarin het concert werd gegeven. Na de pauze, nog voordat Felix de Nobel was teruggekeerd, vroeg Hans Onno van den Berg van het Musies Lab, een van de uitgenodigden, aandacht voor een discus sie. „Een sociaal-culturele functie van dit paleis is meer dan het brengen van mu ziek alleen”, zo betoogde hij. „We zouden hierover ons nu een mening moeten vor men. Niet via een enquêteformulier, maar op de enige manier die daarvoor geschikt is. een discussie.” Op dat moment kwam de heer Samkalden, die naast prinses Bea trix zat, naar voren, en stelde dat een dis cussie op deze plaats niet zou worden ge voerd. Intussen waren enige geestverwan ten van Van den Berg opgestaan en stem den luidkeels in met het plan. De overige aanweziigen verlangden eerst het tweede deel van het concert te horen en zouden daarna wel willen discussiëren. Elders in de zaal werd toen een stinkbom stukge trapt en een meisje begon pamfletten uit te delen. (Van onze Amsterdamse redactie) AMSTERDAM. De kunstenaars Con stant Nieuwenhuys en Rudolf Escher in Amsterdam hebben geweigerd de ridder orde te aanvaarden die hun ter gelegen heid van koninginnedag was toebedacht. Zij zouden allebei ridder in de orde van Oranje Nassau worden. Nieuwenhuys: „Het is buiten mijn me deweten gebeurd dat ik op de lijst te rechtkwam. Ik was in het buitenland. Ik accepteer het lintje niet omdat mijn op vatting van de maatschappij en de cultuur niet te verenigen is met het beeld van een autoriteit die een waarderingsoor- deel uitspreekt over individuen.” De componist Escher voelt ook princi pieel niets voor lintjes en ordetekens. „Ik vind het een flauwekul-gedoe. Het gekke is overigens dat ik vanochtend nog een felicitatiebrief kreeg van wethouder (voor Kunstzaken) Han Lammers. Dat gaat al lemaal maar automatisch, en je moet al les automatisch maar leuk vinden. Maar iets op tijd weerlegd krijgen (bij de in stanties) blijkt niet mogelijk. Anders had ik deze felicitatiebrief niet gekregen. (Van onze RTV-redactie) MONTREUX. De kans dat de Johnny en Rijk-show van Bob Rooyens in Montreux een prijs wint, is er be paald niet groter op geworden nu maandagmorgen vanuit Zurich niet de ondertitelde band werd uitgezonden maar de band zonder ondertitels. Pa niek in de Nederlandse gelederen, irritatie uiteraard bij de buitenlandse kijkers (wat verbeelden die Hollan ders zich wel), driftig getelefoneer met Zürich, en jawel, na een kwartier on geveer werd de ondertitelde band in gezet. Het scheelde aanmerkelijk, er kwam meteen wat leven in de kijkers, maar het grootste kwaad was inmid dels geschied, zeker twee sketches wa ren onbegrepen gebleven. Het festivalbestuur heeft al aange boden de film nog eens te vertonen (maar dan is de verrassing er natuur lijk toch al af), bovendien niet voor de officiële jury, want nergens staat geschreven dat een programma onder titeld moet wezen. Daar ga je dan, met je goeie gedrag. Over de vraag of men het hier in vredesnaam maar bij moet laten, of dat men de eer aan zich zelf moet houden door de inzen ding terug te trekken, wordt nog be raadslaagd. DEN HAAG. De Nederlandsche Maatschappij voor Nijverheid en Han del heeft in haar jaarverslag over 1970 aandacht gevraagd voor wat zij noemt de uitermate moeilijke positie van de destijds door haar opgerichte Stichting Televisie-Academie Teleac. Teleac, aldus de maatschappij, is er tot nu toe niet in geslaagd tot een evenwichtige programmering van haar cursussen te komen. De hoeveelheid stof, die voor behandeling in aanmer king komt, is namelijk zo overstelpend groot, dat het ondoenlijk is daaruit met een zendtijd van slechts 314 uur per week (waarvan de helft voor her haling bestemd is), een verantwoorde keuze te maken. De belangstelling voor deze vorm van onderwijs en vorming voor vol wassenen is enorm en Teleac zou zich veel verder willen en ook moeten ont plooien, maar zij kan dit nog niet we gens haar onduidelijke positie in het omroepbestel, de geringe zendtijd en de onvoldoende financiën. Teleac heeft een begroting van on geveer twee miljoen gulden, die een onderdeel is van de NOS-begroting. De maatschappij meent, dat daarnaast andere financieringsbronnen moeten komen, bijvoorbeeld een post op de begroting van het ministerie van On derwijs en Wetenschappen. Zij overweegt een klacht in te dienen tegen de drie ambtenaren. De VPRO zou in beginsel bereid zijn haar klacht te on dersteunen. Een woordvoerder van de rijksvoorlichtingsdienst, van wie mej. Van Rijthoven beweerde dat hij bij het overigens zeer kortstondige incident aan wezig was, ontkende iets van deze zaak te weten. De chef van het bureau War- moesstraat ontkende eveneens iets van dit voorval te hebben gehoord, hoewel er op dat moment, naar hij zei, een rijksrecher- cheur tegenover hem zat. Een fotograaf heeft verscheidene foto’s van het incident gemaakt. 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn. 7.20 (S) Dag woensdag! 7.33 Van de voor pagina. 7.54 Deze dag. 8.00 Nws. 8.11 Actualiteiten. 8.22 (S) Dag woensdag! 9.00 Gevar. progr. 10.15 Koning Klant 10.45 Voor kleuters; 11.00 Nws. 11.03 Koffiepauze. 12.00 (S) Licht strijkor kest. 12.25 Oude jazz- en amusements- muz. 13.00 Nws. 13.11 Actualiteiten. 13.30 Speelruimte. 13.45 Gesproken Por tret. 14.00 Operettewereld. 14.30 Kin derkoor. 14.50 (S) Hoorspel. 15.40 Pro fiel in muziek. 16.00 Nws. 16.03 In mijn tijd. 16.30 In de Toonzaal. 17.20 (S) Metropole Orkest. 17.55 Meded. 18.00 Nws. 18.11 Actualiteiten. 18.20 Pol. uitz. 18.30 (S) Klink Klaar zonder nonsens. 19.30 Nws. 19.35 (S) Dansor- kest. 20.05 (S) Promenade orkest. 20.45 Confrontatie. 21.15 (S) Licht in strumentaal trio. 21.40 (S) Stereo-Pop. 22.38 Meded. 22.43 Actualiteien. 22.55 Jazz Magazine. 23.25 Omroeporkest 23.55 Nws. Bij het vertrek van prins Claus en prin ses Beatrix zou een verslaggeefster van de VPRO, Tonia van Rijthoven, door prins Claus zijn weggeduwd toen zij hem een paar vragen wilde stellen voor de radio-uitzending VPRO-maandag, en ver volgens door twee marechaussees en een rijksrechercheur op de trappen van het paleis zijn gesmeten. Mej. Van Rijthoven was naar de achter kant van het paleis gelopen om bij het vertrek van prins Claus hem enige vra gen te stellen over het proefconcert en hoe hij het vond dat geprobeerd was een discussie op gang te brengen. Als enige reactie zou de prins haar hebben wegge duwd. Vervolgens, aldus de verslaggeef ster, „sprongen twee marechaussees en een rijksrechercheur op mijn rug en sme ten mij op de paleistrap. Ze bleven bij mij staan tot de prins en de prinses in hun auto waren gestapt.” De gedragingen van deze juryleden, van wie er minstens acht zijn die niets met het maken van televisie-amuse- ment te maken hebben (enkele ver koopleiders bijvoorbeeld, een juffrouw van een actualiteitenprogramma, en een Spaanse heer die door de Spaanse televisie naar alle festivals wordt uit gestuurd om juryleden om te kopen, soms met een nachtje gezelschap van de desbetreffende zangeres), zijn on voorspelbaar. Men schijnt bijvoorbeeld wel om het vrij zwakke Noorse pro gramma gelachen te hebben, maar niet om het Oostenrijkse of om Monty Python. Met andere woorden: je blijft lachen in Montreux. De Tsjechen, de Italianen en de Turken hadden zich niet de moeite getroost voor ondertitels in een nette taal te zorgen, waardoor vooral de Tsjechische inzending een trieste ver toning werd, want die bestond voor namelijk uit een heer en een dame op gevorderde leeftijd, die elkaar voor een microfoon grappen vertelden, af gewisseld door dansjes in zwart-wit. Een complete Tsjechische afgang na de Gouden Roos van verleden jaar, maar erg kenmerkend voor het nieuwe regime, dat de makers van de Gouden Roos-winnaar 1970 heeft weggezuiverd (één ervan is nu taxichauffer, hoorde ik) en de goede reputatie in Montreux met een totaalscore van vier Rozen in tien jaar, te grabbel gooide. Nederland 1. Uiteraard is het pro gramma vanavond aangepast aan de herdenking van de gevallenen tijdens de tweede wereldoorlog. Na Fabeltjes krant en nieuws staan Pierre Janssen en Leen Timp een paar minuten stil bij enkele bekende en onbekende oor logsmonumenten. Aansluitend hierop een concert door het Radio Philharmo- nisch Orkest. Onder leiding van Char les de Wolff speelt het orkest Fuga in as kleine terts van Johannes Brahms en 6 Adagio’s van Willem Pijper. Hierna een reportage van de doden herdenking op de Waalsdorpenvlakte. Het nieuws schuift op naar tien minu ten over acht. Na dat nieuws het spel Eiken en Konijnen met Henk van Ul- sen, Dore Smit, Pim Dikkers, Wim Hoddes, Johan Schmitz, Steye van Brandenberg, Sacco van der Made, Ma- rijke Merckens, Herman Frank, Fred Scholten, Frans Kokshoorn en Peter Aryans. Het stuk draagt als ondertitel mee Een Duitse Kroniek. Het werd ge schreven door Martin Walser en voor de TV bewerkt door John van de Rest. Een kroniek omdat het een beeld geeft van het Duitsland van 1950 en 1960. In alle drie de delen komen dezelfde per sonen voor, zoals de SS-dokter die proe ven nam op gevangenen en na de oor log weer een dokterspraktijk begint, zoals de twee leraren die tijdens de oorlog menigmaal met elkaar van me ning verschilden over te ondernemen militaire acties en die na de oorlog sa men een koortje leiden. Zoals ook Alo is Grubel, die zich tijdens de oorlog wist te redden, maar na de oorlog er niet beter van werd. Om tien uur is het tijd voor AVRO’s Televizier-magazine. Na de actualiteiten het allerlaatste nieuws en de 2e les van de Teleaccur- sus Nascholing Huisartsen. Nederland 2. De KRO kaart van avond in de na het nieuws van acht uur uit te zenden Brandpunt Special na over de uitslag van de Kamerver kiezingen. Voor er echter in het cijfer materiaal van de verkiezingen gedo ken gaat worden een flink aantal NOS programmaonderdelen. Allereerst het fabeltje en het nieuws. Daarna de ru briek Kunstsignalering. Om half acht net als op het eerste net het con cert van het Radio Philharmonisch Or kest met daarna eveneens net als op het andere net de reportage van de dodenherdenking op de Waalsdorper- vlakte. Van de actualiteiten van Brandpunt wordt vervolgens een heel diepe duik in de geschiedenis genomen: terug naar 1749 in welk jaar aan de Engelse zuid kust het Nederlandse schip Amsterdam verging. De 329-koppige bemanning wist het vege lijf te redden. En niet al leen dat lijf. Ook de uit geld en zilver bestaande lading. Een paar jaar gele den echter werden er lepels, meshef ten, sieraden en andere waardevolle zaken gevonden, die van die gezonken1 Amsterdam afkomstig zouden zijn. Die vondst bracht tal van lieden (zowel van Britse als van Nederlandse kom-af) in kan gemeld worden, dat Zweden het programma al heeft aangekocht, en dat er meer belangstellenden zijn (trouwens, de huidige serie zal behal ve in Duitsland ook in België worden overgenomen), maar het lijkt twijfel achtig dat er nog een roos in zit. Daarvoor zitten er nog te veel pro gramma’s op ’t vinkentouw, een beetje wiebelig weliswaar, maar toch als dui delijke kanshebbers. Het Oostenrijkse programma heb ik al aangeprezen. Monty Pythons aandelenzijn echter gezakt, omdat een bedscène aan het slot gevolgd door symbolische beelden slecht gevallen schijnt te zijn bij de juryleden van preutse naties, die ook nog vijftien punten moeten geven aan de „uitwisselingswaarde” van een pro gramma. Die uitwisselingswaarde wordt zelfs hoger gewaardeerd dan de regie, die maar tien punten waard is AMSTERDAM. De Nederlandse acteur en freelance televisie-regis- seur Maxim Hamel heeft een rol ge kregen in een BBC televisiefilm, waarvan de opnamen worden ge maakt in Engeland en Nederland. De film gaat „Dickson of Doek Green” heten en Maxim Hamel speelt er een rechercheur in die een moord in de haven moet oplossen. De opnamen zullen 18 mei in Engeland beginnen.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1971 | | pagina 9