Omroepgegevens
INGRID BERGMAN
niet voor derden
Steractrice voor drie generaties
BBC taboe op
drugsongs
Hilversum 3
meer in trek
U 2efles N
j» van85 voor
n
rd
Ik wil onderhoudend spelen;
niet van die eigenaardige types
uit en thuis
T.V. vanavond
Missionarissen
naar informateur
Nieuwe opera van
Von Einem in
Wenen toegejuicht
Brief kunstenaars
13
RAAD VAN STATE WIJST VERZOEK AF
TV dinsdag
Radio woensdag
TV woensdag
Op!
H
DINSDAG 25 MEI 1971
Amerikanen ontevreden
over televisie
Naar stuk van
Dürrenmatt
(Van een medewerker)
LONDEN Ingrid Bergman is een
ster-actrice. Zeker drie generaties pu
bliek kennen haar gezicht. Haar spel
was de afgelopen decennia in Ameri
kaanse, Zweedse, Italiaanse en En
gelse produkties te zien. Ze is de laat
ste tijd kieskeuriger geworden wat
filmrollen betreft en geeft steeds
meer toe aan haar grote liefde, het
toneel, dat haar artistiek de
grootste voldoening schenkt. Ze speel
de recent in Parijs in „Tea and sym
pathy” en de titelrol in Ibsens „Hed-
da Gabler”, vervulde de belangrijkste
rol in Eugène O’Neills „More stately
mansions” op Broadway en in Los
Angeles en maakte tussen de bedrij
ven door de films „The yellow Rolls
Royce” (met Shirley Maclaine), „Sti
mulantia”, „Cactus Flower” (met
Walter Matthau), „The Visit” en „A
walk in the spring rain” (met Antho
ny Quinn)
f/ FLES A
ZONDER
KLACHTEN
GEVITALISEERD MET
MEER PUUR SAP
■M
fWWWWVWWWWWVWWIAAi
-
>VWWWVVVWWVVWWVWVVVVWVVWVVVWVWWV
ADVERTENTIE
NEW YORK (Reuter) Bij een opi-
nie-onderzoek in de Verenigde Staten is
gebleken, dat 44 percent van de Ame
rikanen niet tevreden is over de tele
visieprogramma’s. Iets meer dan vijftig
percent vindt dat er te veel reclame
boodschappen op de buis verschijnen.
Bij de steekproef onder ruim 1500
Amerikanen, uitgevoerd door het insti-
tuut-Gallup in opdracht van het week
blad „Newsweek”, bleek voorts dat de
nieuwsuitzendingen en documentaires
het meest gewaardeerd worden. 79 per
cent van de ondervraagden vindt dit de
beste programma’s.
18.45
18 50
18.55
19.00
19.05
19.10
19.30
19.38
19.55
20.00
20.15
20.21
21.11
21.20
21.50
22.40
22.45
22.00
23.00
17.00
18.45
18.50
18.55
19.00
19.05
19.10
19.30
19.55
20.00
20.15
20.20
20.30
20.35
22.20
22.35
23.00
23.30
18.45
18.50
18.55
19.00
19.05
19.55
20.00
20.15
20.20
19.30
19.55
20.00
20.15
20.21
21.10
21.50
22.40
18.45
18.50
18.55
19.00
19.05
LONDEN (AP). De BBC heeft be
sloten geen liedjes over drugs of drug
gebruik meer uit te zenden. Zelfs lied
jes waarin slechts toespelingen gemaakt
worden op verdovende middelen zijn
voortaan voor de BBC taboe.
De eerste groep die met dit besluit
te maken kreeg was Mungo Jerry, een
van de-bekendste Engelse pop-groepen.
In een van de nummers op hun nieuwe,
17 minuten lange EP „Lady Rose”
wordt gesproken over „Morphine Annie
en Cocaine Sue” en komen zinnen voor
als: „Wie wil er vrienden als je sneeuw
kan krijgen”. Sneeuw is bargoens voor
cocaïne. Dit nummer is vijftig jaar ge
leden geschreven en opgenomen door de
Amerikaan Huddie „Leadbelly” Lead-
better.
HILVERSUM III.
9.00 Nws. 9.02 Van Meet af aan.
10.00 Nws. 10.03 Journaal. 10.06 Ar
beidsvitaminen. 11.00 Nws. 12.00 Nws.
12.03 Zet ’m op. 13.00 Nws. 13.03 Jour
naal. 14.00 Nws. 14.03 Gimmick. 15.00
Nws. 15.03 Muziek Boetiek. 16.00 Nws.
16.03 Lichte platen. 17.00 Nws. 17.02
Journaal.
Nederland II i
NOS: De Fabeltjeskrant.
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
VARA: Midweek.
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
VARA: Koos Postema op
woensdag 2.
NOS1: Journaal.
Eigentijds.
Nederland I
NOS: De Fabeltjeskrant.
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
AVRO: De schat van het
Kasteel zonder Naam.
TopPop.
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
AVRO: Peyton Place.
Soul-show.
AVRO’s Televizier Magazine.
NOS: Journaal.
moeten worden aangemerkt als met
enig openbaar gezag te zijn bekleed. De
NOS is derhalve evenmin een admini
stratief orgaan. Ergo, zo concludeerde
de Raad van State, kan de Geïllustreer
de Pers geen voorziening vragen krach
tens de wet administratieve beschikkin
gen.
Nederland II
NOS: De Fabeltjeskrant.
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
NOS: Den Haag vandaag.
Kunstrubriek.
KRO: Felix de Kat (tekenfilm)
Het verre Westen (serie).
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
KRO: Andy Williams Show.
Brandpunt.
Missionarissen in het vaderland
Paul Vlaanderen (serie).
NOS: Journaal.
TELEAC: En Francais (19).
Nederland I
VARA: Kinderprogramma.
NOS: De Fabeltjeskrant.
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
NOS: Den Haag vandaag.
Première.
IKOR-CVK-RKK: Kenmerk.
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
Pol. Partijen.
Staatsloterij.
NOS: Film, (18 jr.).
Socutera.
Studio Sport.
Eigentijds.
Journaal.
De gemiddelde luisterdichtheid van
Veronica, aldus het rapport, nam in
dezelfde uren iets toe, van 5,7 percent
in het vierde kwartaal 1970 tot 6,2 per
cent in het eerste kwartaal 1971. De ge
middelde luisterdichtheid van Hilver
sum 1 en Hilversum 2 in genoemde uren
nam af van 10,2 percent in het vierde
kwartaal 1970 tot 9,5 percent in het eer
ste kwartaal 1971. De stijging van de
gemiddelde luisterdichtheid van de ca
tegorie „overige zenders” in genoemde
uren van 0,5 tot 1,8 percent, komt waar
schijnlijk voor het grootste deel voor
rekening van de zender Radio Noord
zee. De totale radiobeluistering nam
tussen 09.00 en 18.00 uur toe van 23,8
percent naar 27,3 percent.
Van de totale door het Nederlandse
publiek aan de radio bestede luistertijd
ging tussen 09.00 en 18.00 uur 36 per
cent naar Hilversum 3. Deze zender
heeft zijn positie t.o.v. het vierde kwar
taal van 1970, toen dit aandeel 31 per
cent bedroeg, dus verder versterkt. Het
aandeel van Veronica bleef met 23 per
cent vrijwel gelijk aan dat van het
vierde kwartaal 1970 (24 percent). Het
aandeel van Hilversum 1 en Hilversum
2 nam aanmerkelijk af: van 44 percent
in het vierde kwartaal 1970 naar 34
percent in het eerste kwartaal 1971.
Het aandeel van de „overige zenders”
steeg, vooral door Radio Noordzee, van
2 tot 7 percent.
Er kan een trend worden gesigna
leerd, dat het Nederlandse radiopubliek
zich steeds meer richt op lichte mu-
ziek-zenders. De luistertijdverhouding
tussen Hilversum 1 en Hilversum 2
enerzijds en Hilversum 3, Veronica en
de „overige zenders” (welke categorie
voor het grootste deel, zeker dit jaar,
lichte muziek-zenders plegen te zijn)
anderszijds was een jaar geleden nog 45
percent tegen 55 percent, dit jaar be
droeg de verhouding 34 percent tegen
66 percent.
HILVERSUM II.
7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn. 7.20
Dag woensdag! 7.33 Van de voorpag.
7.54 Deze dag. 8.00 Nws. 8.11 Actua
liteiten. 8.23 Dag woensdag. 8.35 Van
alle markten thuis. 9.00 Weekblad Ons
nummer is9.35 Waterstanden.
9.40 Schoolradio. 10.15 Koning Klant.
10.30 De weekbladen. 10.45 Voor kleu
ters. 11.00 Nws. 11.03 Op de koffie.
12.00 Licht ensemble. 12.25 Brassband
Magazine. 13.00 Nws. 13.11 Actualitei
ten. 13.25 Speelruimte 13.45 Gesproken
portret. 14.00 Operettewereld. 14.35
Kinderkoor. 14.50 De avonturen van
Alice. 15.40 Profiel in muziek. 16.00
Nws. 16.03 In mijn tijd. 16.30 In de
Toonzaal. 17.02 Onder de groene linde.
17.20 UNESCO-Magazine. 17.40 Toeris-
mo. 17.55 Mededel. 18.00 Nws. 18.11
Actualiteiten. 18.20 G.P.V. 18.30 Klink
Klaar. 19.30 Nws. 19.35 Dansorkest.
20.05 Melodieën Expres. 20.30 Lichte
muz. 20.45 Schiphol zomer 1971,
klankbeeld. 21.15 Promenade Orkest.
21.45 Muziek van deze eeuw. 22.30 Nws.
22.38 Mededel. 22.43 Actualiteiten. 22.50
Jazz magazine. 23.15 Stereo-pop. 23.55
Nws.
INGRID BERGMAN
Lars Schmidt woont in het echtelijk
huis even buiten Parijs en ze vliegt er
vrijwel elk week-end heen. Vrije dagen
brengt het echtpaar verder door in Ro
me 'of op het privé-eilandje Danholmen
voor de Zweedse kust. In Londen heeft
de top-actrice een flat gehuurd bij Gros
venor Square in de sjieke buurt Mayfair
waar meer beroemdheden (Frank Sina
tra bijvoorbeeld) flats hebben.
INGRID BERGMAN beweegt zich in
Londen veel in het openbare leven: ze
opent liefdadigheidsshows, helpt charita
tieve instellingen („Dat ben ik mijn pu
bliek verplicht, er zijn genoeg actrices
die daar niets aan doen. Dat vind ik on
juist”), treedt nu-en-dan voor de Engelse
tv op ën ontvangt bijna dagelijks oude
kennissen in haar kleedkamer. Kort voor
wij bij haar kwamen had ex-filmster
Grace Kelly (nu prinses Gracia) de ac
trice na de voorstelling opgezocht. Een
foto achter de rustbank is daar het be
wijs van. Daar staat ook een oud-bruin
portret van haar ouders die ze als klein
kind verloor. Ernaast staat een foto van
de Engelse actrice Ellen Terry voor wie
Shaw de rol in „Captain Brassbound”
schreef die Ingrid Bergman nu speelt.
Ze vertelt: „Ik had al erg veel over
Shaw gelesen, maar toen ik dit stuk zou
gaan doen heb ik me helemaal in zijn le
ven gestort. Vooral aan zijn briefwisse
ling met Ellen Terry, over het karakter
van Lady Cicely Waynflete, heb ik veel
gehad.”
IN HAAR SPAARZAME vrije tijd ont
spant de ster zich het liefst met een boek.
Biografieën hebben haar voorkeur maar
ze houdt de bestsellers ook bij. „The God
father” heeft ze net gelezen en „Love
Story” ook. Ze heeft een uitgesproken
mening over collega’s die in het open
baar hun standpunt in allerlei politieke
kwesties uitdragen. „Ik ben er op tegen
HILVERSUM I.
7.00 Nws. 7.11 Het levende woord.
7.16 Op het eerste gehoor. 7.25 Horen
en zien. 7.30 Nws. 7.32 Hier en Nu.
8.00 Nws. 8.11 Als dat zou kunnen.
8.30 Nws. 9.00 Gymn. voor de vrouw.
9.35 Voor kleuters. 9.50 Vier eeuwen
muziek. 10.15 Voor de vrouw. 11.00
Nws. 11.03 Aktua-Magazine. 11.55 Me
dedel. 12.00 Van twaalf tot twee. 12.22
Wij van het land. 12.26 Mededel. t.b.v.
land- en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.41 Ac
tualiteiten. 13.00 Raden maar...
14.00 Huisbezoek. 14.10 Balletmuz. 15.00
In ’t zilver. 16.00 Nws. 16.03 Voor kleu
ters. 16.15 Strip voor kinderen. 16.30
Jeugdland. 17.30 En Bloc. 17.50 Over-
heidsvoorl. Mens en samenleving. 18.30
Nws. 19.00 Openbaar Kunstbezit. Orde
van Vrijmetselaren. 19.10 Gesprekken.
19.20 SNIF: Signalementen, enz. 19 50
Voor blinden en slechtzienden. 20.00:
Muziekmagazine. 22.30 Nws. 22.38 Men
sen, ontmoetingen, meningen. 23.55:
Nws.
(Van onze correspondent)
DEN HAAG Opnieuw is bepaald
dat de Hilversumse omroepverenigingen
niet verplicht zjjn de gegevens over
hun programma’s via de NOS, af te
staan, in het onderhavige geval aan de
Geïllustreerde Pers nv, die ze, tegen
nader te bepalen passende vergoeding
aan de omroepen, had willen publice
ren in haar familiebladen. De bepaling
is vervat in een koninklijk besluit dat
gisteren is gepubliceerd.
De Geïllustreerde Pers is uitgeefster
van o.a. Margriet, de Nieuwe Revue en
Avenue. Het is een dochteronderneming
van het VNU-concern, dat ook de
Spaarnestad omvat.
De Geïllustreerde Pers wendde zich
na enige pogingen bij de NOS tot de
Kroon om een voorziening krachtens de
wet Administratieve Beschikkingen.
Voor de Raad van State stelde het be
drijf dat de omroep een publieke zaak
is, die gekenmerkt wordt door een ta
melijk grote staatsinvloed. De NOS, al
dus de Geïllustreerde Pers, oefent een
deel van de overheidstaak uit. Daarom
is haar afwijzende beschikking de wils
verklaring van een administratief or
gaan van de overheid.
De Raad van State blijkt het met deze
zienswijze niet eens te zijn. Onder de
wet beroep administratieve beschikkin
gen wordt onder administratief orgaan
iedere persoon en ieder college ver
staan met enig openbaar gezag binnen
Nederland bekleed. Krachtens de om
roepwet (art. 39, lid 1) is de NOS het
samenwerkingsorgaan van de omroep
organisaties (AVRO, KRO, enz.) en de
aspirant-omroeporganisaties (EO). Deze
zijn zelfstandige privaatrechtelijke
rechtspersonen. Zij zijn verplicht samen
te werken binnen de NOS, maar dat
brengt niet mee dat zij op die grond
AMSTERDAM In een brief aan de
kabinetsinformateur prof. Steenkamp
spreekt de raad van afgevaardigden der
Nederlandse Federatie van Beroepsvereni
gingen van Kunstenaars zjjn grote veront
rusting er over uit dat hij tot op heden
niet geconsulteerd is met betrekking tot
het te voeren cultuurbeleid voor de ko
mende regeringsperiode. De raad acht dit
tekenend voor de maatschappelijk onder
geschikte en machteloze positie waarin de
cultuur verkeert.
De raad constateert dat het huidige cul
tuurbeleid in toenemende mate niet alleen
de belangen van de kunstenaars maar van
iedere Nederlander schaadt, aldus de brief.
Hij is van mening dat een cultuurbeleid
waarborgen zal moeten creëren waardoor
ieder mens zijn creatieve vermogens kan
ontwikkelen en volledig ten dienste kan
stellen van zijn medemens. Daarnaast en
gezien het nauwe verband dat moet be
staan tussen welzijnsbeleid en cultuurbe
leid acht de raad het dwingend gewenst,
na inzage en discussie over het voorstel
wetswijziging Raad voor de Kunst, alsnog
gelegenheid te krijgen over deze samen
werking zijn standpunt kenbaar te maken,
zo besluit de brief aan de kabinetsforma
teur.
Nederland I. De AVRO komt direct
na de fabel en het journaal in actie
met de laatste aflevering van de jeugd
serie de Schat van het Kasteel zonder
Naam. Maar eerst komen Ad Visser
en Penny de Jager met hun Toppop.
Verder is het een grote-mensen-avond.
Na het journaal twee afleveringen
van de altijd nog even populaire Pey
ton Place. Alvorens Wibo v.d. Linde
Televizier Magazine gaat presenteren,
vertoont de AVRO nog de opnamen van
het concert, dat wereldkampioen zwaar
gewicht boksen Joe Frazier met zijn
Knock Outs in Tilburg gaf. Overigens
is het net zo leuk of leuker een
bokser te zien zingen dan omgekeerd.
Stel je voor, de Beatles in de boks-
ring.1
Nederland 2. De fabel, het nieuws,
de parlementaire rubriek Den Haag
vandaag en de rubriek Kunstsignale-
ring vormen de NOS-bijdrage aan de
dinsdagavond. Daarna de KRO met Fe
lix de Kat en deel twee uit de,
serie Het verre Westen. We trekken
de Mojave woestijn in, een eindeloze
zandvlakte met hier en daar wilde rot
sen, een enkele oase en misschien nog
een doodenkel stukje herinnering aan
het verleden toen het westen nog wild
was.
Aansluitend aan het journaal de Andy
Williams show. Medewerkenden zijn
Lome Green vader Cartwright uit
Bonanza de blinde blues-zanger pia
nist Ray Charles, Cass Elliot en niet
te vergeten de newcomer in de show
business, die geweldig populair aan het
worden is, Elton John.
Brandpunt scheidt dit stukje Ameri
ka van de rest van de wereld, die aan
bod komt in de documentaire Ik voelde
me er niet meer zo thuis. Het is een
programma van Frans Wijsen en Joost
Tholens over missionarissen die met
verlof in het vaderland zijn. Die man
nen zijn vaak onthutst door de ontwik
kelingen hier, die aan hem zijn voor
bijgegaan. De gebeurtenissen in de RK
Kerk, zowel als de maatschappelijke
vooruitgang jagen hen schrik aan, ze
voelen zich er niet meer thuis en gaan
graag terug naar hun eenzame buiten
posten, waar de ontwikkelingen min
der onstuimig zijn.
Paul Vlaanderen sluit de avond af.
Na het laatste nieuws nog de Teleac-
les in het Frans, les 19.Menige cur
sist zal zich dit jaar goed in Frankrijk
kunnen redden.
(Van onze correspondent)
HILVERSUM De gemiddelde
luisterdichtheid van Hilversum III
tussen 9 en 18 uur nam in het eerste
kwartaal van 1971 toe met 2,5 ‘percent
tot 9,8 percent. In het vierde kwartaal
van 1970 bedroeg de luisterdichtheid
namelijk 7,3 percent. Dit is een van de
belangrijkste resultaten van de eerste
luisterdichtheidsmeting die in 1971 van
20 tot en met 27 maart in opdracht van
de afdeling Studie en Onderzoek van
de NOS werd uitgevoerd door Into-
mart n.v.
WENEN (AP) Voor het eerst in dertig
jaar heeft de Weense Staatsopera zondag
avond de wereldpremière van een nieuwe
opera gehad en het publiek was enthou
siast.
De nieuwe opera was „Het bezoek van
de oude dame”, door de Oostenrijkse com
ponist Gottfried von Einem naar het to
neelstuk van de Zwitserse schrijver Frie
drich Dürrenmatt, dat in ons land meer
malen is opgevoerd.
De laatste wereldpremière van de Ween
se Staatsopera was in april 1941. Rudolf
Wagner-Regeny’s „Johanna Balk” werd
toen door het publiek uitgefloten. Mis
schien dat daarom de Weense opera zich
nooit meer gewaagd heeft aan nieuwe
werken. Het feit dat het Weense publiek
een conservatieve smaak heeft zal hieraan
ook niet vreemd zijn geweest.
Maar met Gottfried von Einem, wiens
„Het proces” en „Dantons dood” in de af
gelopen jaren redelijk goed ontvangen zijn,
liep men geen al te groot risico. Het ent
housiasme waarmee „Het bezoek van de
oude dame” zondag vanaf het begin werd
beluisterd, voorspelt deze opera van Von
Einem een grote toekomst.
Dürrenmatt heeft zelf het libretto voor
de opera geschreven.
IN LONDEN WAAR ze zes jaar gele
den voor het laatst was met Toergenjevs
„Een maand op het land” geeft Ingrid
Bergman tot eind juli wekelijks acht
maal gestalte aan Lady Cicely Waynflete
in G. B. Shaw’s luchtige stuk Captain
Brassbound’s Conversion. Wij hadden in
haar kleedkamer in het Londense Cam
bridge Theatre een gesprek met de nu
53-jarige actrice, wie alle ster-verbeelding
vreemd is en die een boeiende persoonlijk
heid en een erg aardige vrouw blijkt te
zijn.
Het is opvallend dat de in Zweden ge
boren actrice nog nooit in een modern stuk
heeft gespeeld, (hoewel de films Cactus
Flower en The Visit op moderne stukken
gebaseerd zijn). Is ze er nooit voor ge
vraagd of ligt het progressieve reper
toire haar niet?
Ingrid Bergman: „In de moderne stuk
ken heb ik nog geen rol ontdekt die ik
graag zou willen spelen. Misschien ook
wel begrijpelijk want er is een heel nieu
we generatie bij betrokken. Over het al
gemeen houd ik niet zo van modern to
neel. Het is zo morbide en bizar. En de
vrouwen die ér in voorkomen zijn ook zo
vreemd, zo excentriek. De hedendaagse
schrijvers zien het allemaal erg donker
en problematisch. Ik houd ervan de men
sen te laten lachen of huilen met onder
houdend toneel. Het is wel waar dat mo
dern theater meer de werkelijkheid weer
spiegelt, maar het publiek lust het toch
niet zo erg. Zeker de helft van de stuk
ken, die worden gespeeld zijn her-opvoe-
ringen. En het publiek blijft om toneel
van vroeger vragen.”
Niet alleen aan het eigentijdse theater
heeft Ingrid Bergman een broertje dood.
Met de tegenwoordige films is het net zo.
„Ik krijg genoeg scripts aangeboden,
maar het zijn steeds diezelfde eigenaar
dige types die ze je willen laten spelen.
Bovendien wordt de filmwereld steeds
meer kille industrie. De financiering
wordt met de dag moeilijker, om over
het bij elkaar krijgen van de medewer
kers nog maar te zwijgen.”
DE ACTRICE HEEFT nog altijd de
Zweedse nationaliteit, hoewel haar werk
terrein al dertig jaar in Engelstalige lan
den ligt. Haar uitspraak van het Engels
heeft een zwak-Zweeds accent en dat
geeft haar stem juist iets leuks. Ze is
sinds 1959 getrouwd met producer Lars
Schmidt en was daarvoor gehuwd met de
chirurg Lindstroem en regisseur Rossel
lini. Ze heeft vier kinderen: een dochter
van 23, een zoon van 21 en tweelingdoch-
ters van negentien jaar. Ze ziet haar kin
deren geregeld. „Met de première wa
ren ze nog hier en met Pasen ook. Door
mijn kinderen houd ik contact met de
nieuwe generatie. Ook hun vrienden zie
ik vaak genoeg. Ik praat overal met ze
over. Er is bij ons geen sprake van een
generatiekloof. Dat maak ik met collega’s
en hun kinderen wel anders mee. Ik ben
gelukkig dat ik het zo goed met mijn
kinderen kan vinden.”
het publiek op je politieke mening te trac-
teren. Daar wordt een veel te grote waar
de aan toegekend. Bovendien realiseer ik
me dat ik te weinig inzicht heb in poli
tiek om er uitspraken over te doen. Na
tuurlijk ben ik tegen oorlog en al het
andere verschrikkelijke wat er gebeurt in
de wereld. Maar ik vind het onjuist het
publiek te beïnvloeden met je privé-me-
ning.”
Ze kent Nederland oppervlakkig, ze
was er met haar man die „My Fair
Lady” met de Nederlandse producers
heeft geproduceerd en herinnert zich Wim
Sonneveld nog uit die tijd. (Ze vraagt
óns hoe het met hem gaat en is verbaasd
dat hij nooit meer een musical heeft ge
daan). Niet zo lang geleden was ze met
haar in Parijs wonende zoon in Amster
dam om er de Rembrandttentoonstelling
te zien.
Ingrid Bergman herinnert zich
heel goed, dat ook voor top-actrices de
belangstelling plotseling kan teruglopen.
Maar niets wijst daar op. Ze zegt: „Zo
lang ze me vragen blijf ik in het theater
werken. Als een rol me ligt, als ik de tekst
kan onthouden zal ik het doen. En als
„Captain Brassbound’s Conversion” eind
juli afgelopen is zou ik wel weer eens
in Parijs willen spelen. Maar straks wil
ik het eerst wel eens een jaartje kalm
aan doen. Dat is me voor ik in februari
in Londen begon erg goed bevallen en
daarom zal het me het komende jaar
ook wel lukken.”
.1
V. VSUMOH* A
IL 69 i
- - - H
(■nar
sr
"■L
4 <V
-/ML