Nicholson regisseur van
rijke film „Drive, he said
Vondstenrijke Lear
CIANC’S
RUFAY
Televisie en radio
voordelige banden door Rufay
personeels service club
VPRO wordt
niet berispt
I
^1
A
1975-
I
VERDEELDE ONTVANGST IN CANNES
Delftse Kunst
en Antiekbeurs
T elevisieaf scheid
met experiment
Fata Banana
Theater Scarabee
minister Klompé
„Oscar-rol” van
Joan Crawford in
Mildred Pierce
chris corner
TV donderdag
FULDZL
Atphenaar
T.V. vanavond
i
TV woensdag
Radio donderdag
1
I
WOENSDAG 26 MEI 1971
14
99
(Van een medewerker)
ITALIANEN IN MICKERY
17 juni tot 7 juli
bij:
Kleine Baby piano
voor oude prijs
LINDNER CAMEO
(210.-)
KRUISWEG 47-49
HAARLEM
TEL 023-320244
Rufay, één van de grootste bandenspecialisten in Noord-Holland, stelt u in staat banden voor uw privé-auto
te kopen tegen dezelfde lage prijs als het bedrijf waarvoor u werkt.
Rufay richtte daarvoor de PSC (Personeels Service Club) op. Bij alle filialen van Rufay kunt u op vertoon
van de clubkaart uw kwaliteitshanden veel voordeliger kopen. Zoals b.v. Fulda banden.
Deze clubkaarten heeft uw firma in voorraad of kan ze bij ons bestellen. Vraag ernaar!
Reportages koninklijk
bezoek aan Indonesië
Stichting Amsterdamse
Draadloze Omroep
CANNES Een evenement in het
festival: het regiedebuut van acteur
Jack Nicholson (Easy Rider, Five
Easy Pieces). Nicholson, de acteur,
mag zich momenteel in een zeer grot»
populariteit verheugen, maar deze
welwillendheid viel zijn film „Drive,
he said” bepaald niet onverkort ten
deel. Geen film heeft deze weken zo’n
luidruchtig verdeelde ontvangst ge
kregen: enerzijds een massaal fluit
concert, anderzijds-ovaties. En het is
in de hele geschiedenis van Cannes
nog niet voorgekomen dat een film,
die de Amerikaanse samenleving in
haar talrijke facetten hardhandig aan
de kaak stelt, als officiële Ameri
kaanse inzending werd vertoond.
The go-between
Na reportage over
Frank Zappa
I
m
uw bandenspecialist
IWWVVVVIAIVWlAMWVIIWWlflRnfVW*
I
ADVERTENTIE
ADVERTENTIE
J. HEIJER
ADVERTENTIE
Hoorn: 02290-4700
Heeft u voor uw vakantie 'en
zomersport-seizoen
een ideale trui ot vest?
(Van onze RTV-redactie)
HILVERSUM De NOS heeft de plan
nen om rond minister dr. M. A. M. Klompé
van CRM een afscheidsprogramma in een
„Dit is uw leven”-formule te maken voor
lopig opgeschort. Reden hiervoor is de on
zekere situatie rond de kabinetsformatie.
Minister Klompé en premier P. de Jong
hebben te kennen gegeven niets voor een
dergelijk afscheid op de televisie te voe
len zolang er geen nieuw kabinet is en
het valt niet te verwachten dat die nieuwe
regering er op 9 juni sf.s. (de door de NOS
geplande datum voor uitzending) zal zijn.
De NOS heeft het plan overigens nog
niet opgegeven. Men rekent erop dat het
programma rond minister Klompé (uit
zending vanuit het Haagse Congresgebouw,
met Mies Bouwman als presentatrice en
Erik de Vries als regisseur) op een later
tijdstip deze zomer zal doorgaan.
17.00
18.45
18.50
18.55
19.00
19.05
19.10
19.30
19.55
20.00
20.15
20.20
20.30
20.35
22.20
22.35
23.00
23.30
22.00
23.00
18.45
18.50
18.55
19.00
19.05
19.55
20.00
20.15
20.20
18.45
18.50
18.55
19.00
19.05
DE FILM CONCENTREERT zich op
twee kamergenoten: de sterspeler uit het
basketbalteam die voor de beslissing staat
om professional te worden (en dus in het
systeem op te gaan), maar in feite geen
alternatief heeft. Hij kan niets anders en
I
I
I
Zo niet, komt u dan eens
kijken bij Vogelzang in de
Chris Corner. Daar vindt u
„Rodier voor mannen".
Grote Houtstraat 26 - 30
Haarlem f
LOENERSLOOT. Zelden heb ik
film- en beeldende kunst als zo’n wezen
lijk onderdeel van theaterkunst gezien als
gisteravond bij een experimentele groep
uit Rome. Men bracht in het Mickery-
theater een vrij kort stuk naar aanleiding
van Koning Lear van Shakespeare. Een
werkstuk vol grandioze ideeën, die het
theater alleen maar kunnen verrijken.
Nederland 1
NOS: De Fabeltjeskrant.
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
De tekening van de dode koning
Lear wordt uitgegomd. Een scène uit
„Re Lear” door een Italiaanse experi
mentele groep.
DELFT. Van 17 juni tot en met 7 juli
wordt in de zalen van het Prinsenhof in
Delft de Oude Kunst- en Antiekbeurs ge
houden, die de naam heeft een expostitie
te zijn van uitgelezen kunstvoorwerpen.
De tentoonstelling omvat dit jaar zowel
antiquiteiten als Oostaziatische kunst en
Oud-Hollandse tekeningen en schilderijen.
Dat de collectie gevarieerd zal zijn, blijkt
uit het voornemen om er beschilderde
vazen uit de K’ang Hsi periode, Koreaan
se kakemono’s, bladzijden uit een tulpen-
boek, Amsterdamse zilveren luchters en
schilderijen uit de Gouden Eeuw ten toon
te stellen.
Nederland II
NOS: De Fabeltjeskrant.
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
VARA: Midweek.
STER: Reclame.
NOS: JoumaaL
STER: Reclame.
VARA: Koos Postema op
woensdag 2.
NOS': Journaal.
Eigentijds.
bovendien doet hij het goed en graag.
Daartegenover zijn militante vriend lid
van een guerilla theater die zich vol
propt met pep- en andere pillen om toch
maar vooral afgekeurd te worden voor
militaire dienst, flipt en een totale para
noia krijgt. Dan is er nog een vrouwerol
de geliefde van de sportheld, vrouw
van een professor die als enige in de
film tot een positieve beslissing komt.
Geconfronteerd met de twee mannen in
haar leven zegt ze: „Ik ben mezelf”, en
laat beiden staan.
Een rijke film met volstrekt inleefbare
mensen, die over de hele linie opmerke
lijk gespeeld worden of eigenlijk: gere
gisseerd worden, want het zijn meren-
Amsterdam-N: 020-26 5913
Amsterdam-Z: 020 -73 38 84
Haarlem: 023 - 375658 -3759 30 Zaandam: 02980-231 04
Amstelveen: 020 - 4115 65 Den Helder: 02230-123 89
Beverwijk: 02510 - 2 8169 Alkmaar: 02200 -1 63 90-191 26
Nederland I
VARA: Kinderprogramma.
NOS: De Fabeltjeskrant.
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
NOS: Den Haag vandaag.
Première.
IKOR-CVK-RKK: Kenmerk.
STER: Reclame.
NOS: Journaal
STER: Reclame.
Pol. Partijen.
Staatsloterij.
NOS: Film, (18 jr.).
Socutera.
Studio Sport.
Eigentijds.
Journaal.
HAARLEM - DEN HAAG DELFT
Lear tot in zijn dood verguisd.
Er zitten ook nadelen aan het doen van
vondsten. Je wordt er een beetje trots
op. Vandaar dat de verschillende scènes
tergend langzaam worden opgebouwd,
vooral in begin tot het technische gezien
niet nodig was. De verveling vergeet je
echter snel door de fascinerende beelden
die deze Romeinen later oproepen. Het
knappe is de dubbele werking van die
beelden. Men ziet spelers, die een koning
en zijn hofhouding uitbeelden, maar die
ook hun eigen afbeeldingen op film of
tekening bedienen; en zelfs als hun eigen
projectiescherm fungeren. Dit knappe is
tevens het gevaarlijke: de uitbeelding
gaat ten onder in de afbeelding.
Een voorstelling die geïnteresseerden
om deze zelden of nooit vertoonde vond
sten de komende twee weken zeker moet
gaan zien.
NET ALS LUCHINO Visconti met
„Dood in Venetië” heeft een andere oude
meester, Joseph Losey, met „The go-
between” een romantische film gemaakt
waarin het ouder worden centraal staat.
Of eigenlijk: had moeten staan, want Lo
sey is er niet in geslaagd om een werke
lijk verband te leggen tussen de tegen
woordige tijd in zijn film 1900 en
de toekomstbeelden die er formeel zeer
geraffineerd doorheen gevlochten zijn.
Het jongetje van 12 dat door de volwas
senen tegen elkaar wordt uitgespeeld,
briefjes brengt tussen de clandestiene ge
liefden Julie Christie en Alan Bates, bei
den gevangen in het maatschappelijk
systeem, en de latere uitgedoofde oude
man die terugkeert naar de plaats van
zijn beslissende traumatische ervaringen,
hebben eigenlijk niets met elkaar te ma
ken. Zeker maken ze niets over elkaar
duidelijk.
Het effect van de verstrijkende tijd
geeft Losey wel zeer knap weer in zijn
locaties. Het logge bakbeest van een huis
tussen kale grasvelden beïnvloedt het kij
ken naar het riante landgoed en de bloe
mentuinen anno 1900 op ontluisterende
wijze. Voor het overige is „The go-be
tween” een mooie, zeer bekwaam ge
maakte lichtgewichtfilm, een tussendoor
tje, zou je zeggen, ware het niet dat Losey
en scenarioschrijver Harold Pinter al acht
j.aar met het plan ervoor rondliepen. Op
hun persconferentie werd de film een
sjiek soort „Love Story” genoemd. Losey
zei zich van commentaar hierop te willen
onthouden, omdat de auteur van „Love
Story”, Erich Segal, deel uitmaakt van de
festival-jury. Die jury zal het overigens
moeilijk krijgen, want er is in geen jaren
een festival geweest met een dergelijk
hoog en belangwekkend niveau.
AB VAN IEPEREN
- - - r.
r ••■i -■ - -C
-
(Van onze correspondent)
HILVERSUM. Carel Enkelaar en
Kees Buurman (programmaleider NOS-
televisie en hoofd informatieve pro
gramma’s NOS-radio) verblijven dezer
dagen in Indonesië om de mogelijkhe-
den te onderzoeken voor het maken van
radio- en televisiereportages van het
koninklijk bezoek in augustus aan dat
land. Onder meer wordt nagegaan of
via een satelliet beelden naar Neder
land kunnen worden overgeseind.
AMSTERDAM De Stichting Am
sterdamse Draadloze Omroep is dins
dagavond officieel opgericht in een ver
gadering van de raad van participan
ten (34 organisaties) en de stichtings-
raad van de STAD. De financiering
vaik de STAD, die te zijner tijd een
lokale radio- en TV-omroep wil gaan
exploiteren, zal volgens de vergadering
dienen te geschieden uit de nationale
luister- en kijkgelden. Een financiering
via reclameboodschappen in de radio-
en TV-programma’s achtte men, gezien
de ernstige repercussies daarvan voor
de dagbladpers, zeker niet de eerst aan
wezen vorm daarvoor.
Er werd een telegram gezonden aan
kabinetsinformateur prof. Steenkamp,
waarin er op werd gewezen dat de
keuzemogelijkheid voor regionale of lo
kale omroepen moet blijven bestaan
zoals de omroep het aangeeft zelf
een zendmachtiging te krijgen, dan wel
een zendmachtiging aan de NOS daar
voor wordt verleend.
Nicholson vertelde dat het grootste pro
bleem voor een beginnend regisseur altijd
de stijlvastheid is en dat hij daarom een
onderwerp had gekozen dat van zichzelf
al verschillende stylistische benaderingen
vroeg. Dat onderwerp vond hij in een ro
man van Jeremy Larner, die enkele jaren
geleden de verkiezingsspeeches van sena
tor Eugene McCarthy schreef. Larner
schreef in 1962 een bijna profetische ro
man over onlustgevoelens bij de Ameri
kaanse studenten, voor deze zich feite
lijk begonnen te manifesteren. De plaats
van handeling is weer de campus van
een universiteit, maar zoals in deze film
was het nog niet eerder te zien: met de
parken en de supermarkt als voortduren
de en onvermijdelijke ontmoetingsplaat
sen.
deels geen beroepsacteurs, maar mensen
die op een andere manier bij film betrok
ken zijn, als scenarioschrijver of als re
gisseur. Even opmerkelijk zijn de basket-
balscènes, een metafoor voor de „Ameri
can Dream” in al haar schijnbaar benij-
denswaardig prestatievermogen, maar
vervolgens een competitiedrang die uit
mondt in geweld (in een scène met het
Amerikaanse volkslied, onzuiver gespeeld
door een fanfare-orkest, als begeleiding).
„DRIVE, HE SAID”, is zo vol aan
details en complex gestructureerd, boven
dien gevat in een flitsende, nerveuze
vorm, dat de kijker pas achteraf orde in
de chaos (dezelfde chaos waar we alle
maal in zitten) kan brengen. Nicholson
verschaft meer dan voldoende stimule
rend materiaal. Dat zijn film bij de hier
aanwezige Amerikanen zeer goed is ge
vallen, mag hoopgevend worden genoemd.
De slechte ontvangst door de Fransen
daarentegen maakt ook het een en ander
duidelijk, maar niet over de film die
mentaal en formeel een belangrijke stap
vooruit is in de ontwikkeling van de jon
ge Amerikaanse cinema.
DEN HAAG. Naar verluidt is het
ministerie van Cultuur, Recreatie en
Maatschappelijk werk tot de conclusie
gekomen dat de documentaire over de
Amerikaanse pop-musicus Frank Zap
pa, door de VPRO-TV begin februari
uitgezonden, niet geacht moet worden
in strijd te zijn met art. 10, lid 2 van
de Omroepwet, dat bepaalt dat uitzen
dingen niets mogen bevatten dat ge
vaar oplevert voor de veiligheid van de
staat, de openbare orde of de goede ze
den. De VPRO zal dit binnenkort offi
cieel worden meegedeeld.
Het houdt in dat de VPRO niet voor
de tweede keer een berisping zal wor
den toegediend. Enkele maanden gele
den werd de VPRO officieel berispt in
verband met het uitzenden van een
radio-reportage waarin geïnterviewden
bij het hek van een legerplaats aanga
ven hoe gesaboteerd kan worden. De
uitzending werd geacht de veiligheid
van de staat in gevaar te brengen.
Evenals de sabotage-reportage is de
Frank Zappa-film in de ministerraad
ter sprake geweest en was het het ka
binet dat wilde dat minister Klompé de
VPRO-uitzending zou onderzoeken. Er
werd toen bijgezegd: „Het is deze keer
niet minister Udink geweest, die zich
kwaad heeft gemaakt”. De Naardense
oud-journalist R. M. Reckman (bekend
van de Stichting „Wij Komen”) deed
buiten de ministerraad om, een oproep
tot „een onverbiddelijke kruisvaart te
gen de onzedelijkheid op en achter het
scherm en in de ether”.
De Amerikaanse schrijver James M.
Cain heeft vooral naam gemaakt met
zijn „Double Indemnity”, een mis
daadroman uit de verzekeringswereld
die al in ’44 stof leverde voor een der
eerste films van Billy Wilder met in
de hoofdrollen Barbara Stanwyck,
Fred MacMurray en Edward G. Ro
binson. Cains later verschenen „Mildred
Pierce” werd kort daarop, in ’45, ver
filmd door Michael Curtiz (1888-1962).
Uit dit wat bitter geschreven ver
haal over een alleenstaande vrouw die
door mannen uitgebuit wordt en door
haar dochter bedrogen, is een sterk
melodrama ontstaan, waarin de cen
trale figuur dominerend wordt ge
speeld door Joan Crawford. Haar op-
tred zal voornamelijk de belangstel
ling bepalen die vanavond uitgaat naar
de wekelijkse film.
Joan Crawford die eigenlijk Lucille
Le Sueur heette, begon haar loopbaan
als danseres en trad al in 1926 op in
films, waarin zijn voornamelijk de
vlammende jeugd uit de jaren twintig
gestalte gaf. Decennia lang heeft Joan
Crawford het publiek weten te boeien,
met rollen die op haar stijgende leef
tijd waren berekend. Van „Our dancing
daughters” werd zij deve rleidelijke
vrouw uit „Grand Hotel” en Sadie
McKee, daarna de rijpere vrouw uit
„Possessed” en „Daisy Kenyon”.
In „Mildred Pierce” speelt zij de
titelrol, een vrouw die teleurgesteld
wordt door het leven en zelfmoord wil
plegen als haar tweede man (Zachary
Scott) gedood wordt door haar dochter
Veda. Na gearresteerd te zijn vertelt
Mildred het trieste verhaal van haar
bestaan, waarin ongelukkige liefdes en
I een ondankbare dochter de oorzaken
I van haar uiteindelijke wanhoopsdaad
I ziin- i
Een boeiende en hier en daar melo-
I dramatische film die Joan na twintig
jaar van filmspel eindelijk een lang
I begeerde Oscar opleverde.
CHARLES BOOST
De Experimentele Theater Groep 015
uit Rome toont geen experiment in to
neelspelen. Acteren is er nauwelijks bij.
De groep experimenteert met middelen
zoals kostuums, rekwisieten, filmprojectie,
tekenwerk en geluid. Dit om enkele as
pecten van het drama-Lear duidelijk te
maken: de koning als spil van een babbe
lend hof (een carrousel van middeleeuw
se ridders op paarden rondom een appels
uitdelende vorst); politiek gepraat (een
soort poppenkast met de koning als ma
rionettenspeler); oorlog (andermaal rid
ders te paard met lansen, wimpels en
schilden waarop een kleurenfilm van de
gevechten op een woest stuk grond wordt
geprojecteerd); en tot slot de waanzin
van de koning en diens begrafenis.
De laatste scènes verdienen nadere om
schrijving. Op het toneel wordt een groot
vierkant raam opgesteld. Daarin schui
ven niet negen, maar acht vierkanten
heen en weer. Op deze vierkanten staan
romp en armen getekend van de koning
en driemaal diens hoofd in een telkens
erger wordende uitdrukking van waan
zin. Zwart-wit-beelden worden in een
nerveus tempo geprojecteerd op dit grote
vierkant, terwijl gehamer op een aam
beeld en steeds luider wordende donder
en storm weerklinken. Op het hoogtepunt
van geluid breekt de scène af, wordt on
der stralend licht een groot wit stuk pa
pier over het vierkant uitgerold. Een ge
voel van rust maakt zich van je meester.
Dan tekent de speler, die de koning voor
stelt op dit papier een levensgroot por
tret van de opgebaarde koning. Is hij
daar mee klaar, dan verdwijnt hij en na
dert het hof, in zwarte capes gehuld. En,
o vernuftige vondst, ze gaan het gete
kende beeld van de koning uitgummen:
Nederland 1. De NOW houdt een ste
vige greep op de woensdagavond, ook
als er geen voetbal is. Daarom na de
Fabeltjeskrant en het journaal de par
lementaire rubriek Den Haag vandaag
de filmrubriek Première en de infor
matierubriek voor kerk en samenle
ving Kenmerk. Na het tweede jour
naal een uitzending voor de politieke
partijen en de Staatsloterij.
De hoofdfilm van vanavond is een
oudje, n.l. Mildred Pierce, een van die
heel bekende rolprenten uit de jaren
direct na de wereldoorlog.
De Stichting Socutera komt met een
korte film, dan brengt Studio Sport
beelden van de finale van de strijd
om de Runners-up cup en tenslotte
wordt de woensdagavond afgesloten
met een televisieproduktie van het
schouwspel Fata Banana in de ru
briek Eigentijds.
Het is een heel merkwaardig schouw
spel, dat door het Theater Scarabee
in Den Haag op de planken wordt ge
zet. Fata Banana zou men het best
een tijdsbeeld kunnen noemen, een
soort doorlichting van de ontwikke
lingsgang van onze moderne maat
schappij. Adri Boon en Jan van As
hebben het ontworpen. Ze stelden de
toeschouwer in de gelegenheid zijn
visuele waarneming te doen vergezel
len van verschillende geluidsmogelijk
heden. Hij kreeg daartoe in de schouw
burg een koptelefoon op met keuze
mogelijkheid. De televisie schakelt
beide netten in, zodat de kijker kan over
schakelen van Nederland 1 naar Ne
derland 2 en omgekeerd. Hij krijgt dan
hetzelfde beeld maar de tekst en mu-
I ziek veranderen. De schakelmogelijk-
1 heid wordt telkens aangegeven, zodat
I er toch een zekere lijn in het geheel
I te ontdekken blijft, voor zover die er
tenminste ooit geweest is. Lucebert is
verantwoordelijk voor de tekst, Otto
Ketting voor de muziek. Verder zijn
de decors verschrikkelijk belangrijk: ze
werden door tal van beeldende kunste-
I naars ontworpen.
Nederland 2. Na de Fabeltjeskrant
en het journaal de VARA op het twee
de net. In Midweek o.m. verlovings
ringen, de Jonge Onderzoekers, films
I van kijkers, de Groningse groep So
lution en met z’n allen op de motor
naar Stockholm.
Na het journaal gedurende een uur
I en 50 minuten Koos Postema op Woens
I dag 2, In Studio 3 ontvangt Koos Poste-
ma allerlei gasten maar toch wordt
zijn programma nooit een Voor de
Vuist weg. Uit de wereld van het amu-
sement komen o.m. Adèle Bloemendaal
en 'Leen Jongewaard, die samenwer
king ook in theaterprodukties verto
nen, de uit Amerika teruggekomen
I zangeres Shirley, die probeert in Ne
derland weer aan de slag te komen,
de bekende popgroep The Merrymen
en voorts de uit Brazilië gevluchte
Gilberto Gill en Bertice Reading. Zij
allen worden, voor zover nodig, bege
leid door het trio Louis van Dijk.
Na het laatste nieuws volgt er een
pauze en om elf uur begint dan Eigen-
1 tijds met Fata Banana ook op het 2e
I i net, teneinde de overschakelingen van
Ihet geluid mogelijk te maken.
HILVERSUM 1.
7.00 Nws. 7.11 Het levende woord.
7.16 Badinerie 7.30 Nws. 7.32 Actuali
teiten. 8.00 Nws. 8.25 Overweging. 8.30
Nws. 8.32 Voor de vrouw. 9.00 Gymn.
voor de vrouw. 1C.00 Wat heeft dat
kind? 10.20 Muziek uit Barok. 11.00
Nws. 11.03 Voor zieken. 11.55 Meded.
land- en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.41
Hier en Nu. 12.50 Herv. Kerkdienst.
13.40 Rebus. 14.05 Schoolradio. 14.30
Pianorecital. 15.00 Herv. dienst. 15.30
Operettemuz. 16.00 Nws. 16.03 Meer
over minder. 17.30 En Bloc. 18.30 Nws.
19.00 Volksmuz. 19.15 Het Leger des
Heils. 19.30 Op de man af. 19.35 Mu
ziek, muziek, muziek. 22.20 Avondover-
denking. 22.30 Nws. 22.38 Den Haag
vandaag. 22.50 Vakantietoeslag. Toe
risme. 23.15 Lichte muz. 23.55 Nws.
HILVERSUM H
7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn. 7.20
Dag met een plaatje. 8.00 Nws. 8.11
Journaal. 8.20 Dag met een plaatje.
8.30 De Groenteman. 8.50 Morgenwij
ding. 9.00 Herh. en incidentele pro
gramma’s. 9.35 Waterstanden. 9.40
Schoolradio. 10.00 Voor kleuters. 10.10
Arbeidsvitaminen. 11.00 Nws. 11.30
Rondom 12. 11.55 Beursver. 12.30 Mo
dern platteland. 12.35 Wekelijkse sport-
revue. 13 00 Nws. 13.11 Radiojournaal.
13.30 Muz. aan het hof van Oranje Nas
sau. 14.05 Muziekfestival v.d. jeugd in
Neerpelt. 14.30 Biels Co. 15.00 Palet.
16.00 Nws. 16.03 Land der Muzen. 17.00
Mobiel. 17.40 Alles voor de klub. 17.55
Meded. 18.00 Nws. 18.11 Journaal. 18.20
Uitz. P.S.P. 18.35 Uit welk program
ma is dit? 19.25 Gesproken brief.
19.30 Nws. 19.35 Kerk veraf en dicht
bij. 19 40 Mens en Bijbel 19.50 Drie
maal Kenya. 20.05 Brabants Orkest.
21.44 Sopraan alt, tenor, piano. 22.30
Nws. 22.40 Meded. 22.45 Journaal.
22.55 Een avondje uit. Zigeunerorkest.
23.20 Beroemde solo-concerten.
HILVERSUM III
9.00 Nws. 9.02 Zing, zing, zing. 10.00
Nws. 11.00 Nws. 11.03 De muzikale
fruitmand. 12.00 Nws. 12.03 De Felix-
Meurders show. 13.00 Nws. 13.03 The
Joe Blow Show. 14.00 Popmixture. 1^.00
15.00, 16.00 en 17.00 Nws
BRUSSEL 324 M.
16.00 Flitsen ronde van Italië) 16.00
Nws. en beursber. 17.00 Nws. en me
dedelingen. 17.15 Voor oudere luiste
raars. 17.55 Weegschaal. 18.00 Nws.
18.03 Voor soldaten. 18.15 Israëlische
uitz. 18.45 Sport. 18.55 Taalwenken.
19.00 Nws. en actualiteiten. 19.40 In
termezzo. 19.45 Pol. uitz. 19.55 Inter
mezzo. 20.00 Operetteconcert. 22.00
Nws. De Zeven Kunsten. 22.20 Jazz-
magazine. 23.00 Nws. 23.10 Klass, mu
ziek. 23.40 Nws.
1
I
20.30
20.50
21.30
22.20
19.50
20.10
22.00
22.30
22.40
22.45
NOS': De Fabeltjeskrant.
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
NOS: Den Haag vandaag.
Van gewest tot gewest.
Tips N.B.T.
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
VPRO: Berichten uit de
Samenleving.
Laurel en Hardy.
De Commune van Parijs
van 1871 (doe.).
Spel.
NOS: Journaal
NOS: Journaal.
VoetbalAjaxFeijenoord.
TROS: Wereld op wielen.
NOS: Nabeschouwing Ajax
Feijenoord.
Journaal.
TELEAC: Bouwen en wonen, 15.
Nederland H
18.45
18.50
18.55
19.00
19.05
19.10
19.50
19.55
20.00
20.15
20.20