blijft in nco DAVID ZINMAN BLEEK EIGENZINNIGE DIRIGENT IN WATERLANDCONCERT Tati-film met „auto-motief9 onderdelen steken a r lliis MONSIEUR HULOT EN HET VERKEER Radio Noordzee heeft 4.000.000 luisteraars 1 oktober overleden Aangekondigd werk van Hans Kox weggelaten in programma van Nederlands Kamerorkest met kaas is ’t best schipperen Zendtijdverdeling TV en radio na Paul van Vliet begonnen met Avondje aan zee Charlie Shavers Vakantie in het Kreatieve Kamp lï TV vrijdag TV zaterdag Radio zaterdag T.V. vanavond VRIJDAG 9 JULI 1971 nietvergeten... Frico eten TROS voortaan ook B-omroep Eeuwige pech Geen tekstfilm grammawijziging en dat is onhoffelijk tegenover Kox en het publiek. Bach vrij vertaald Mislukte co-produktie Uiterlijk vertoon N achtvoorstellingen Weer verlies jazz-wereld AMSTERDAM Jacques Tati, de nu 63-jarige filmer en filmkomiek, heeft naar aanleiding van zijn vorige film, „Playtime”, nadrukkelijk ont kend de grappige man te willen spelen die opkomt met de duidelijke bedoe ling, dat iedereen onmiddellijk moet gaan lachen. Hij voelt zich dan ook niet verwant met beroemde solo- komieken als Chaplin of Keaton, maar beschouwt zich als de gewone doorsnee-mens die binnen zijn film op zoek is naar het restant vrijheid dat de nieuwe, snel veranderende maatschappij hem nog laat. Als mon sieur Hulot verzet hij zich niet tegen de vernieuwingen en veranderingen rondom hem, hij wordt niet boos en tracht geen ingrijpende koerswijzi ging door te drijven. Hij aanvaardt met enige scepcis het praktische nut van de nieuwe dingen waarmee een technocratische samenleving hem confronteert. James Morrison van „The Doors” overleden MONNICKENDAM Er waren gisteravond niet veel plaatsen meer vrij in de voorname Grote Kerk aan ’t Zarken, waar het Nederlands Kamer orkest een van zijn Waterland-concerten zou geven. Het waren echter voornamelijk grote-stadsmensen die de kerk vulden. Monnickendammers gaan niet naar de kerk om muziek te horen en dat is maar goed ook, anders zou er geen plaats zijn voor de Amsterdammers en de Haar lemmers, die het Kamerorkest ook wel eens in een an dere omgeving willen horen. De Haarlemmers waren, neem ik aan, speciaal gekomen voor de „Six one-act plays for 29 musicians” van Hans Kox, die waren aan- hólland festival 71 gekondigd in de Festivalgids. Hans Kox is nog niet zolang geleden op het goede idee gekomen om zich in Haarlem te vestigen en dus waren stadge noten naar het Waterland getogen om hem morele steun te verlenen. Dat is echter op niets uitgelopen want er is geen noot van Hans Kox gespeeld en daar wil ik weleens even tegen protesteren als Haarlemmer zijnde. Wat nog veel erger is, niemand heeft een verklaring gegeven voor deze pro- *3 1 /vwvvvvvwwvwwwvw /wwvwwwvwvwxzww CHARLES BOOST ADVERTENTIE o" Nederland II V J. H. MOOLENIJZER. Hulot regelt het verkeer in „Yes mon sieur Hulot”. monster verkeer bijna opgelegd leek. 18.45 18.50 18.55 19.00 19.05 19.55 20.00 20.15 20.21 21.35 22.20 22.30 19.55 20.00 20.15 20.20 21.45 22.35 23.00 18.45 18.50 18.55 19.00 19.05 19.30 18.45 18.50 18.55 19.00 19.05 19.55 20.00 20.15 20.21 21.10 21.30 22.35 NOS: Pip en Zip. STER: Reclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. NOS: Ter Visie. VARAKreatieve kampen Drente. STER: Reclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. VARA: Zomaar een zomeravond McCloud. Achter het nieuws. NOS: Journaal. 16.00 16.02 18.25 18.45 18.50 18.55 19.00 19.05 19.55 20.00 20.15 20.21 22.00 22.30 22.35 HILVERSUM. De minister van Cultuur, Recreatie en Maatschappelijk werk heeft de omroeporganisaties en de NOS medegedeeld, hoe de zendtijd Ivoor radio en televisie voor het komen de jaar (vanaf 1 oktober) is verdeeld. Op de televisie behoudt de VPRO ;i wekelijks 2.30 uur. De TROS krijgt per I 1 oktober vier uur en 39 minuten zend tijd, de vier A-omroepen (AVRO, KRO, een uur, omdat de TROS B-omroep is l; geworden. De zendtijd voor de radio wordt per 1 oktober met veertien uur per week iuitgebreid en zal daarmee komen op 313 uur. Daarvan krijgt de NOS 62 uur en 42 minuten, de AVRO 55 uur en 48 minuten, de NCRV, KRO en VARA I elk 46 uur en 30 minuten. De TROS 27 uur en 54 minuten en de VPRO 9 I; uur en 18 minuten. In verband met de „promotie” van de TROS en de erken ning van de AVRO als superomroep I; zullen NCRV, KRO en VARA elk twee 11 uur en een kwartier per week moeten I afstaan. Ook de NOS raakt zendtijd kwijt: ruim drie uur per week. De zendtijd van de TROS wordt verdrie- 5 voudigd VVWVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVWWWVVVVVVVVVVI waren gegaan. Hun uiteenlopende opvat tingen omtrent filmmaken, Tati improvise rend. Haanstra zorgvuldig berekenend, leverden te veel problemen op om de sa menwerking vruchtbaar te doen zijn. De Nederlandse technische ploeg die van het begin af aan was ingeschakeld (Eddy van der Enden en Anton van Munster achter de camera, Ed Pelster verantwoordelijk voor het geluid) bleef echter gehandhaafd en, waarschijnlijk ook ter besparing van kosten, werd voor een groot deel in ons land gefilmd. Of aan deze gang van zaken het ge deeltelijk mislukken van „Yes, monsieur Hulot” moet worden toegeschreven, is een zuiver speculatieve veronderstelling. Feit is dat uit de confrontatie van Hulot met auto en verkeer niet diè satire is ontstaan die men na vorig werk (vier grote speel films, waaronder drie „Hulots”) zou ver wachten. De films van Tati bestaan uit min of meer losse sketches die aan een uiterst dunne verhaaldraad geregen zijn. In „Trafic” bestaat die draad uit de po ging een nieuw model kampeerauto, vol technische snufjes van uitvinder Hulot, op tijd van Parijs naar Amsterdam te krijgen voor de jaarlijkse autotentoonstelling in de RAI. Moeilijkheden onderweg, lekke band, bezinetekort, oponthoud bij de doua ne, verhinderen deze opzet. Van de Franse inzending arriveren alleen tijdig de na- maakberkjes, waartussen de kampeerwa gen geëxposeerd zou worden. De gehuur de ruimte blijft verder leeg en als Hulot die met de zending meerijdt, begeleid door een Engels-sprekende vrouwelijke „public relations officer” die apart in een sport auto vooropgaat, maar overigens een on duidelijke rol speelt, in Amsterdam arri veert, staat de immense RAI-hal leeg en worden de laatste tentoongestelde model len opgeruimd. Bij dit alles speelt de figuur van Hulot, hoewel vaak in het beeld, nauwelijks een rol. Hij krijgt geen kans door zijn zwij gende aanwezigheid een kritische of ironi eën huis gehuurd schrijven voor een film, maandenlang in Afrika verzameld. Volgens Flink is Morrison in Parijs be graven, aangezien hij die stad erg graag mocht. sche visie te geven op het blikken monster dat ons bestaan beheerst enbedreigt. Er zijn wat grapjes met het drukke verkeer, met de lineaire troosteloosheid van de autosnelweg, met de technsiche moeilijk heden die de auto kan veroorzaken, het zijn nauwelijks nieuwe grapjes, hangen losser aan elkaar dan Tati zich ooit heeft durven veroorloven, worden soms vroeg tijdig losgelaten of niet tot hun climax uitgewerkt. „Yes monsieur Hulot” is, althans voor schrijver dezes, een teleurstelling gewor den, vooral omdat het uitgangspunt er zo veelbelovend uitzag en Hulot in conflict met het pandoen Bach heeft voorgeschreven, maar die wa ren van de dirigent David Zinman. Van zelfsprekend ontstak ik in edele veront waardiging zoiets kan je niet doen vond ik. Zinman vond van wel, want in som mige delen van de suite strooide hij met voorslagen, lange en korte, dubbele voor slagen en schleifers, thrillers met een zon der voorslag, teveel om op te noemen. Nederland I NOS: Pip en Zip. STER: Reclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. E.O.: Gospel-folk group. STER: Reclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. Opera-muz. Holland-Waterland. Nws. uit Discotheek. NOS: Journaal. Nederland I NOS: Journaal. KRO: Zomerwedstrijd. NOS: Tour de France. Pip en Zip. STER: Reclame. NOS: Journaal. STERReclame. KRO: Filmrubriek. STERReclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. KRO: Getijden. Brandpunt. Epiloog. NOS: Journaal. Nederland II NOS: Pip en Zip. STER: Reclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. AVRO: AVRO’s Sportpanorama. STER: Reclame. NOS: Journaal. STER: Reclame. AVROCarol Burnett Show. AVROSKOOP Special. 11 uur 20. NOS: Journaal. Wel had men gezorgd voor een waar dige plaatsvervanger tot troost werden wij getracteerd op de Suite No. 2 in b. van Joh. Seb. Bach. De fluitpartij werd ge speeld door Koos Verheul, die er een mu zikaal feest van maakte. Het was alleen jammer, dat hij meer noten speelde dan Veel 17.00 18.19 18.30 Nws. 19.00 Ronde Nederland 2. Pier van Brakel leidt vlakbij Schoonhoven in Drente het al daar gelegen Kreatieve Kamp. Dat Kreatieve Kamp is een anders- dan-an- ders vakantieoord. De vakantieganger die er neerstrijkt, wordt geacht niet al leen te willen zonnen, luieren en wan delen, maar ook mentaal actief bezig te willen zijn. Mogelijkheden om actief te kunnen zijn worden in het kamp aan gedragen door de stichting Kreatieve Als in „Playtime” is ook de nieuwe Tati internationaal, dat wil zeggen er worden allerlei talen door elkaar gesproken, ook Nederlands, maar het is nauwelijks nodig er iets van te verstaan. Iedereen praat door elkaar, mompelt wat en maakt zijn zinnen niet af. Tekst heeft Tati dus nog altijd niet nodig om zijn bedoelingen dui delijk te maken en dat is op zichzelf geen een der laatste solo-komieken, een ver dwijnende categorie acteurs die het bijna steeds van hun plastiek moeten hebben. En gelukkig voor de toekomst van deze zeldzame figuur in de filmwereld, doet „Trafic” het goed in Frankrijk, waar hij nu al bijna drie maanden onafgebroken uitverkocht in een Parijse bioscoop loopt op de Champs-Élysées. Tati’s rol is nog niet uitgespeeld! In „Playtime” was dat voornamelijk de nieuwe architecteuur, de betonnen dozen met veel glaswerk, de kwasi efficiënte kantoorbebouwen, de supermarkten, de geestdodende nachtclubs, al die schrik aanjagende aanwijzingen van hoe de stad van de toekomst eruit zal zien. Met zijn bekende schichtige haneloop loopt Tati- Hulot door deze onmenselijke wereld op zoek naar menselijke contacten .De film eindigt met een vrolijk carrousel van auto’s die zinloos ronddraait om een pleintje, het befaamde verkeerscircuit dat alle gemeentediensten over de hele we reld alleen maar ontwerpen om er de volstrekte verkeerschaos mee te kunnen veroorzaken. Dit einde anticipieert al enigszins op Tati’s volgende film die het verkeer en met name het autoverkeer als probleem neemt, waarmee Hulot gecon fronteerd gaat worden. Een dankbaar onderwerp dat jammer genoeg door een wat moeizaam verlopen aanloop en beperkte produktiemiddelen niet helemaal door Tati uit de grondverf Is gehaald. Men kent waarschijnlijk de voorgeschiedenis. „Playtime” is door zijn dure Opzet (er werd onder meer een spe ciale stad, „Tati-ville”, voor opgetrokken) een financieel debacle geworden en voor zijn nieuwe produktie, die in Frankrijk „Trafic” heet en hier tot „Yes, monsieur Hulot” is omgedoopt, zijn de ambitieuze Tati door zijn nieuwe producent Robert Dorfmann diverse beperkingen van gelde lijke aard opgelegd. HILVERSUM III 9.00 Nws. 9.03 Nordring ’71. 10.00 Nws. 10.02 Djinn. 11.00 en 12.00 Nws. 13.00 Nws. 13.03 Pop(pen)cast. 14.00 Nws. 14.03 Nee, we noemen geen namen. 16.00 Nws. 16.03 Sportshow. 17.00 Nws. Recreatie. De VARA ging eens In het kamp kijken, maakte er opnamen en vertoont die vanavond na Pip, nieuws en de rubriek Ter Visie onder de ti tel Kreatieve Kampen Drente. Na het nieuws van acht uur Zomaar een Zomeravond met amusement en ac tualiteiten. De presentatie is ditmaal toevertrouwd aan Jeanne van Munster. Berend Boudewijn leidt het spel Ver haal halen. Het aantal gasten is enorm groot. Zo hoort en ziet men vanavond onder meer Sylvia Alberts, Jacqueline Danno, Manuel Goncalves en Viktor Klimenko. Aanwezig ook Ek- seption in de nieuwe samenstelling. Om kwart voor tien zijn we uitgezo- merd. Politie-sheriff McCloud wordt ian voor de tweede keer in deze week actief. Na McCloud resteren jr nog 40 minuten aan tv-zendtijd. Ze worden heel eerlijk verdeeld over Ach- :er het Nieuws met maar liefst 35 mi- luten en het laatste nieuws. gent gunde zich zelfs geen tijd om even te wachten voor de inzet van het trio en ook niet bij de terugkeer naar het Me nuet. Alle zeggingskracht wordt op deze wijze aan de muzikale phrase ontnomen. In het tweede deel en in het laatste werd er goed muziek gemaakt. Voor de pauze had het Kamerorkest nog een aardige verrassing in petto in de vorm vorm van een Concert voor twee hoorns en orkest van Francesco Antonio Rosetti. Achter deze mooie naam verschool zich Franz Anton Rosier, een tijdgenoot van Mozart, die in die dagen als een belang rijke componist gold. Hij componeerde on der andere 34 symfonieën en 18 hoorncon- certen. De solisten Hans Dullaert en Hele- nus Hannecart bliezen voortreffelijk. De cadens in het eerste deel was niet hele maal van moderne smetten vrij, maar die bleek te zijn ingelast door Edmondo Leloir, de eerste hoornist van het Orchestra de la Suisse Romande, die de ontdekker is van dit hoomconcert en het voor concert- gebruik geschikt heeft gemaakt. De snelle passages van de hoorns waren moeilijk te volgen omdat er een vrij lange nagalm in deze kerk is, maar het langzame deel klonk alsof Mozart zelf zich ermee had bemoeid. >**0 Natuurlijk kan men deze „dichterlijke” vrijheden verdedigen met een beroep op de in de tijd van Bach heersende vrije op vattingen maar ik hoor Bach liever puur. Dit alles neemt echter niet weg dat Koos Verheul prachtig heeft gespeeld ik heb zijn strake toonvorming bewonderd en zijn „stilstaande” pianissimo waar hij nog een diminuendo op wist te maken werke lijk meesterlijk. Het concert was begonnen met concerto grosso van Handel dat niet met de nodige zorg werd behandeld. David Zinman con centreert zich meer op zijn sierlijke ge baren dan op de strakke rytmiek die bij Handel nodig is. Hij heeft geen rust voor de overgangen. Meermalen waren de celli nog bezig aan de laatste achtste noten van een bepaalde maat, terwijl de eerste violen al aan de volgende begonnen wa ren en dan moesten de cellisten zich haas ten om hun collega’s in te halen. De di rectie van Zinman mist innerlijke geladen heid en is teveel gericht op uiterlijk ver toon. Alleen in de Symfonie van Mozart in A. K.V.201, waarmee het concert eindigde, waren er momenten van Zeer goed gehal te. Het menuet ging te snel en de diri- In eerste instantie was er sprake van een co-produktie met Bert Haanstra, een jarenlange vriend van Tati en op het eer ste gezicht bijzonder geschikt om als re gisseur in het geheel op te treden. Ver scheidene maanden in ’69 is door het twee tal gepoogd tot een hechte samenwerking te komen, er werd een script voorbereid en opnamen gemaakt tijdens de autoten toonstelling in de Amsterdamse RAI, maar in september van dat jaar kon men in de kranten lezen dat Tati en Haanstra, overi gens in de beste vriendschap, uit elkaar NEW YORK (AFP). De wereld van de jazz, deze week al zwaar getroffen door het overlijden van Louis Armstrong, heeft opnieuw een verlies geleden. Donderdag overleed in New York op 51- jarige leeftijd de bekende jazz-trompettist Charlie Shavers. Zijn laatste wens, dat zijn trompet in het graf van zijn idool „Satchmo” wordt gelegd, is door de we duwe van Armstrong ingewilligd. Charlie Shavers speelde van 1938 tot 1944 in het sextet van John Kirby en ver volgens in het quintet van Ramond Scott en de groep van Tommy Dorsey, waarna hij zijn eigen orkest vormde dat op talrijke tournees in Europa successen oogste. AMSTERDAM De twee belangrijkste premières deze week in Amsterdam zijn (uiteenlopender kan men ze niet denken): „Yes monsieur Hulot” in Tuschinski en „Christie, de wurger van Rillington Place” in Kriterion. Over de eerste première, Ta ti’s vijfde film in ongeveer 23 jaar, wordt hierboven uitvoeriger ingagaan, over de tweede hebben wij de vorige week het een en ander verteld, o.a. dat het hier gaat om een stuk criminele realiteit. De film gaat n.l. over de gruwelijke affaire rond de psychopatische massa-moordenaar John Christie die voor een van zijn misdaden eerst nog de onschuldige Timothy Evans liet terechtstellen voor hijzelf door de mand viel als een der meest weerzinwek kende „killers” van deze eeuw. Dit alles speelde zich af in het begin van de vijftiger jaren en Richard Fleischer heeft er een morbide, maar feitelijk getrouw filmver- slag van gemaakt met Richard Attenbo rough als Cristie, John Hunt als Evans en Judy Geeson als Evans vrouw die een der slachtoffers van de onopvallende Christie werd. Verder bleef alles op de Amsterdamse bioscoopagenda bij het oude met uitzonde ring van de terugkeer van „De non van Monza” in Cineac Reg. Breestraat, van „Thunderbolt” in Royal en van „Midnight cowboy” in De Uitkijk. En met als opval lende en verheugende prolongaties „Death in Venice” voor de zevende week in Al hambra en Milos Forman’s „Taking off” die eenzelfde aantal weken in Nöggerath volmaakt. Bio vertoont vrijdag- en zaterdagnacht het aangrijpende „Incident” van Larry Peerce, waarin enige gangsters een tijd lang een compartiment van de New Yorkse subway terroriseren, Calypso brengt daar entegen wat ontspannende humor met El- liott’s Silverstein’s western-parodie „Cat Ballou” met Jane Fonda en Lee Marvin. „Stamping ground” (Kralingen) blijft over dag en zaterdagnacht in Cineac Damrak, terwijl Cinétol met zijn wildwest-serie be landt is bij „The appaloosa” van Sidney Furie met Marlon Brando en Jack Palan- ce. Een andere nachtvoorstelling die de moeite waard is vindt men in Victoria op op het programma staan, n.l. het tèkort in roulatie gebleven „De bruid gaat in het zwart” van Francois Truffaut met Jeanne Moreau. C.B. BRUSSEL 324 12.00 Nws. 12.03 Lichte muz. 12.55 Bui- tenl. persoverzicht. 13.00 Nws., toneel agenda. 13.10 Lichte muz. en sport. 14.00 en 15.00 Nws. 17.00 Nws, meded. 17.55 Weegschaal. 18.00 Nws. 18.03 Or kestmuziek. 18.15 Voor de jeugd. 18.45 Sport. 18.55 Taal. 19.00 Nws. 19.30 Muz. 20.00 Vokale muz 22.00 Nws. 22.15 Jazz en chansons. 23.00 Nws. 23.05 Lichte muz. 23.40 Nws. HILVERSUM II 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn., post- duivenber. 7.20 Z.O. 7.33 Van de voor pagina. 7.54 Deze dag. 8.00 Nws. 8.11 Actualiteiten. 8.23 Z.O. 9.35 Waterstan den. 9.10 Alleen op een eiland. 9.40 Z.O. 10.05 Voor nu en later. 10.30 Muz. en informatieshow. 11.00 Nws. 12.00 Alleen op een eiland. 12.10 Sport. 13.00 Nws. 13.11 Varia. 13.13 Actualiteiten. 13.23 Dit is het begin 14.30 Jazz. 15.00 Ge volmachtigd. 16.00 Nws. 16.03 Hobby- scoop. 16.15 De Staalkaart. 17.55 Me ded. 18.00 Nws. 18.11 Actualiteiten. 18.20 Cabaretprg. 18.45 Klanksierkunst. 19.30 Nws. 19.35 Dansorkest. 20.05 Ned. Chan sons. 20.30 Moord blijft moord, (spel) 22.00 Pianorecital. 22.30 Nws. 22.40 Me ded. 22.45 Driester. 23.15 Lui luisteren. 23.55 Nws. SCHEVENINGEN. De Haagse caba retier Paul van Vliet is donderdagavond in de Scheveningse Kurzaal gestart met zijn „Avondjes aan zee.” Bijgestaan door een combo onder leiding van Rob van Kreeveld brengt Paul van Vliet met veel verve zijn one-manshow. Van vorig jaar is meegekomen de bekende hippie Bram, in dit programma als oprichter van een politieke partij, de Bram-Seventy-Wham”. Bram, die op verkiezingstoernee is, re kent omstreeks september op een val van het kabinet-Biesheuvel en daarna op nieu we verkiezingen. Ook de haardracht in het leger en de inmiddels afgeschafte groetplicht worden door Paul van Vliet op de korrel genomen. Nu de groetplicht is afgeschaft, kan het groeten voortaan schriftelijk geschieden”, aldus Paul van Vliet. Zijn liedjes en conferences oogstten veel succes bij het première-publiek. De in een cafe-chantant veranderde Kurzaal was tot de laatste plaats bezet. Ook zijn vrouwe lijke gast, Liesbeth List, kreeg veel ap plaus .Zij zong onder meer „De oudjes,” „Het Pinksterdaghotel” en „Brussel.” Paul van Vliet, die vier avonden per week tot 22 augustus in de Kurzaal in Scheveningen zal optreden, heeft steeds een andere vrouwelijke gast geëngageerd. Na Liesbeth List komen Rosita Bloom, Therèse Steinmetz, Liselore Gerritsen en Lenny Kuhr. AMSTERDAM. Radio Noordzee heeft een totaal luisterbereik van 41 percent hetgeen neerkomt op bijna vier miljoen luisteraars van 15 jaar en ouder. Dit blijkt uit een derde verge lijkend luisteronderzoek dat Radio Noordzee na circa vier maanden in de lucht te zijn geweest, door het Neder landse Centrum voor Marketing Ana lyses in Amsterdam liet instellen. In de drie grote steden, Amsterdam, Den Haag en Rotterdam heeft Noord zee volgens het onderzoek haar achter stand op Radio Veronica volledig inge haald: Noordzee 50 percent Veronica 48 percent. In het oosten van Neder land komt Noordzee met 46 percent dui delijk boven Veronica met 30 percent uit. In de stijging in bereik bij de leef tijdsgroep 15 tot 25 jarigen is Noord zee (71 percent) zowel Veronica (64 per cent) als Hilversum 3 (61 percent) voor bij gestreefd. Het totale luisterbereik van Radio Noordzee steeg van 36 per cent naar 41 percent, Veronica daalde enigszins van 48 percent naar 45 per cent en het totale luisterbereik van Hilversum 3 bleef vrijwel constant op circa 63 percent. De steeds groter wordende vraag naar reclamezendtijd heeft Radio Noordzee doen besluiten het Nederlandse pro gramma met ingang van 1 augustus uit te breiden tot zes uur ’s avonds. Daarna volgt het internationale programma in het Engels tot drie uur des nachts. VARA en NCRV) elk zeven uur en 45 minuten en de NOS 19 uur en 27 minuten. De A-omroepen hebben elk een kwartier moeten afstaan, de NOS Nederland 1. De Evangelische Om roep komt na Zip en nieuws met een programma rond the Forerunners, een Amerikaanse gospelgroep. De leden van de groep maken deel uit van de beweging Campus Crusade for Christ, die betrokken is bij een geestelijke om- wenteling, voornamelijk onder studen- I ten, de Jesus Christ Movement. De zendtijd na het nieuws van 8 uur I is volledig voor de NCRV. Bijdrage I nummer een is de actualiteitenrubriek Hier en Nu. De Waart presenteert daar na een aantal operette-, opera- en mu- sicalfragmenten. Men ziet onder meer als uitvoerende artiesten Cesare Curzi, Peter Minich, Isy Orèn, en Erika Köth. Om half tien een reportage van Leo Moen gemaakt tijdens het bezoek dat 17 reporters uit 6 verschillende landen onlangs brachten aan ons land. Die re porters werden hiervoor uitgenodigd I door de NCRV en het Nationaal Bureau voor Toerisme. Doel van de uitnodi- I ging: buitenlanders kennis te laten ma- I ken met Nederland vanaf het water. I ïet idee voor de Holland-waterland-trip i was afkomstig van NCRV’s Johan Bo- degraven. Een televisieteam o.l.v. Leo Moen volgde de trip met de TV came- ra. Aan het slot van deze NCRV-uitzen- 1 dingen Jan Pasveer, die in het pro- gramma Nieuws uit de Discotheek in- I formatie en toelichting geeft op nieuw uitgekomen muziek. Muziek, zowel klas- I deke als religieuze. Om preices half elf I leest de nieuwslezer het allerlaatste I nieuws. HILVERSUM I 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord. 7.16 Op het eerste gehoor. (7.25 Horen en zien; 7.30 Nieuws. 7.32 Hier en nu). 8.00 Nws. 8.11 Te Deum Laudamus. 8.30 Nws. 8.32 Touringcl. 9.00 Voor d. vrouw. 9.25 Theologische kroniek. 9.35 Gymn. voor de vrouw. 9.45 Muziek in vrije tijd. 10.15 Inspraak. 11.00 Nws. 11.03 Het geloof en zijn moeilijkheden. 11.15 Solarium. 11.55 Meded. 12.00 Zonder grenzen. 12.10 Gram.muz. 12.14 Markt- ber. Overheidsvoorl. 12.16 Vast en ze ker. Ministerie Sociale Zaken en Volks gezondheid. 12.26 Meded. t.b.v. land en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.41 Actualitei ten. 12.50 Buitenl. commentaar. 13.00 Vliegende schijven. 14.00 P.M. plaatjes. 16.00 Nws. 16.30 Inzet. Hiro-Magazine. 17.30 Echolood.^ Kanjer Koning Kompetitie. 18.41 Actualiteiten. 19.00 Ronde van Frankrijk 1971. 19.05 De Springplank. 19.30 Troubadour. 20.00 Verzoekplaten. 22.00 Happy Days. 22.25 Avondgebed. 22.30 Nws. 22.40 Toernegoals. 23.55 Nws LOS ANGELES (AP). Donderdag avond is in Los Angeles bekendgemaakt dat James Morrison, de zanger van „The Doors” een rock musical groep, in Parijs is overleden. Naar verluidt is Morrison een natuurlijke dood gestorven. Max Flink, Morrisons advocaat, zei ver nomen te hebben, dat de zanger aan een hartaanval of longontstekening was over leden. De 27 jaar oude Morrison had in Parijs om het scenario te waarvoor hij materiaal had

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1971 | | pagina 11