Galerie-T: gevarieerde en
boeiende zomer-expositie
Violiste Vera Beths
even terug en weg
WOLKERS WAARSCHIJNLIJK EEN
BETERE EENZAME DAN BOMANS
De Robinsons op Rottummerplaat
Lenin en bijbel
meest vertaald
Gek verklaarde
over
r
Grigorenko in
documentaire
z TV dinsdag
„versieren”
Radio dinsdag
OPVALLEND GOEDE NIEUWELINGEN
TUSSEN VEEL VERTROUWDE NAMEN
TV maandag
UNESCO-STUDIE:
STUDEREN IN AMERIKA
N atuur-dieet
teren belde zij mij op om te vertellen,
dat zij op het punt stond te vertrek
ken naar Marlboro (U.S.A.), om daar
HAARLEM Vorig jaar november
is de Haarlemse violiste Ver a Beths
naar New York vertrokken om te
Verregend popfestival
op Rozenburg
5
/wwwwwwwwwvwwwwwvuwwwwwv*
Medelijden
op uitnodiging van Rudolf Serkin
voor de tweede maal deel te nemen
aan het Music Festival.
gaan studeren bij Ivan Galamian. Gis- „Geweldige leraar”
HAARLEM Galerie-T heeft
tot en met 22 augustus een boeien
de zomertentoonstelling opgebouwd,
sterk afwisselend en kleurrijk en met
een groot aantal namen. Natuurlijk
zijn er de bekenden onder, wier na
men inmiddels een begrip voor deze
galerie zijn geworden, maar evenzeer
een paar echte ontdekkingen, veelbe
lovende jongeren, die in het kader
passen. In het algemeen hangt er
„licht” werk, grafiek, gouaches, aqua
rellen. Een paar nieuwe namen zijn
die van Basart en Verberk, de oude
vertrouwde natuurlijk Biasi, Van
Heusden, Hiraga, Wiesman en Zuy-
derland. Het is nog maar een kleine
keuze uit het grote aantal.
Veelheid van stijlen
(Van onze RTV-redactie)
WARFFUM Producer Gé Gouws-
waard stak zijn neus in de stuurhut':
„Godfried, je bent toch niet boos op
me hè?”, vroeg hij. Bomans schudde
goedig het hoofd en lachte naar de
initiatiefnemer van dit experiment.
Nu hij op „Martha Nan” richting
vaste wal voer, geflankeerd door
vrouw en kind, zou het hem verder
een zorg zijn. De zevendaagse een
zaamheid op Rottumerplaat, die hij
had ervaren als een verbanning (met
alle psychische gevolgen van dien),
was afgelopen. Hij had het niet wil
len missen, maar nooit weer.
Wat wacht Wolkers?
3
3
f
'7 "7^/7^'^' 777','/'^
CHARLES BOOST
HEIN STEEHOUWER.
ar
i
J. H. MOOLENIJZER
22.50
>g
er
PARIJS. (AFP). Uit een studie van
de UNESCO over ca. 40.000 vertaalde wer
ken in 65 landen in 1969 blijkt, dat de
werken van Lenin het meest vertaald zijn.
Daarop volgt de bijbel, de derde plaats
wordt ingenomen door de werken van Ju
les Verne, gevolgd door die van Simenon
en de stukken van Shakespeare.
Na deze „grote vijf”, die al enkele ja-
ren koplopers zijn, verschijnen op de lijst
achtereenvolgens Karl Marx, Dostojevski,
Engels, Alexandre Dumas, Andersen, De
Balzac, Dickens, Mark Twain, Heming
way, Steinbeck, Jean-Paul Sartre, Victor
Hugo, Graham Green en Moravia.
De encycliek van de paus en de werken
van Mao Tse Toeng lopen ver achter.
BRIELLE Het popfestival op Rozen
burg is zaterdag vermoedelijk door de aan
houdende regen geen succes geworden. Er
kwamen ca. 3000 popliefhebbers, terwijl
de organisatoren op een 10.000 rekenden.
Bij 4000 bezoekers zouden de kosten er
uit zijn geweest, zo zeiden de teleurgestel
de initiatiefnemers.
18.45
18.50
18.55
19.00
19.05
19.30
19.55
20.00
20.15
20.21
22.00
22.25
22.30
18.45
18.50
18.55
19.00
19.05
19.30
19.55
20.00
20.15
20.20
21.45
22.30
21.51
22.35
18.45
18.50
18.55
19.00
19.05
19.30
19.55
20.00
20.15
20.21
18.45
18.50
18.55
19.00
19.05
19.55
20.00
20.15
20.21
21.11
Nederland II
NOSPip en Zip.
STERReclame.
NOS: journaal.
STER: Reclame.
NOS: Kunstsignalering.
VARA: Coronation Street.
STERReclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
VARA: The Knack (film).
Doc. Pjotr Grigorenko.
NOS: journaal.
Nederland II
NOS: Pip en Zip.
STER: Reclame
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
NOS: Filmkijken en filmmaken.
AVRO: Operatie minus 5 (serie)
STERReclame.
NOS: Journaal.
STERReclame.
AVRO: Berechting in Neuren
berg (film).
NOS: Journaal.
niet eerlijk. Op allerlei vragen antwoord
de hij met gemeenplaatsen, dat hij als
een heer uit Haarlem langs het strand
wnadelde, dat de mompelende meeuwen
kinderangsten losweekten en dat het niet
goed was bevallen.
meded SOS-ber.
persoverz.
13.20
7.00 Nws. 7.11
7.16
ren
Nu. 8.00 Nws.
mus.-
g-
or
jft
ad
>p.
an
an
in
In
ne
pa
lie
>r.
et
n-
S
a-
Je
an
Dat werd duidelijk de avond voor zijn
vertrek in het hotel. Wolkers praatte
honderduit, werd er gelachen dan was dat
de garantie voor een nog betere kwink
slag. Willem Ruis heeft heel wat voor
Wolkers in petto. Nu ook Wolkers zonder
publiek zit, ve.rwacht men in Warffum dat
hij zijn ziel wel naar buiten zal keren:
Wolkers van de andere kant. Het is te
hopen dat het Willem Ruis lukt. Bij Bo
mans kreeg hij dat in de radio-uitzendin-
gen niet gedaan. Deze gaf zich niet
bloot en maakte daarmee zijn bijdrage min
of meer waardeloos. Deze man, die ziek en
af en toe bang was, die hoegenaamd niets
ondernam, behalve op gezette tijden naar
het zendertje sloffen, was aan de luiste
raars verslag verschuldigd, wat een verla
ten mens doormaakt. Hij heeft die erva
ring voor zichzelf gehouden. En dat is
Nederland I
NOS: Pip en Zip.
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STERReclame.
KRO: Daktari (film).
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
KROAndy Williams Show.
Moeilijke tijden, doe. Londen,
Liverpool en Birmingham.
De Rode Kamer (feuill.).
NOS: Journaal.
Intussen is Wolkers druk bezig met een
onderzoek van het eiland en de gevederde
fauna. Hij eet garnalen en zeewier en
heeft lak aan zijn voedselpakket van
500. Dat is echter voor de geïnteresseer
de luisteraar waardevoller dan een een
zame auteur, die lak heeft aan de grote
schare toehoorders. Al met al is het een
belangwekkend gebeuren dat tienduizen
den radiobezitters in de ban heeft. De
reacties zijn talloos. Het oor is nu voor
Wolkers. Zal Willem Ruis erin slagen hem
te breken, zal de auteur dezelfde kwellin
gen ondergaan als zijn voorganger? Ken
merkend is wel dat van af de eerste mi
nuut de meeuwen in Wolkers een vriend
zagen, terwijl ze Bomans dag in dag uit
volgden als een vijandige paraplu.
Toch is dit werk natuurlijk niet minder
dan enige maanden terug.
Piet Oudshoorn is hier dan wel weer
een ontdekking met heel knappe zeefdruk
ken, die herinneren aan zijn Amerikaanse
voorgangers op dit gebied, maar minder
oppervlakkig zijn dan bij velen van hen
het geval is. Oudshoorn heeft meer „de
gelijke” inhoud en minder afficheuse
stunts.
Opvallend zijn ook de monotypes op lin
nen van Hans Wiesman met strandtafere
len, waarin hij alleen de hoog nodige ele
menten toelaat om in heldere kleuren aan
trekkelijke composities op te bouwen.
Alle exposanten verder noemen is onmo
gelijk, maar nog wel even aandacht voor
een paar enorm boeiende en knappe dier-
tekeniingen een neushoorK en een zwijn
in de aanval van Velickovic en even
eens aandacht voor een beeldhouwer met
een lekker gek gevoel voor humor, Ad
Derksen. Er staan van hem halve bron
zen menselijke figuurtjes met een hand
vat, „om zo mee te nemen.” Het is bi-
zarrerie tegenover de heel koele zinkplas-
tieken van Keus, die daarmee zijn bin
ding met mathematische beïnvloedingen
uit de minimal-art belijdt.
Een van de gouaches van John Ver
berk, hiernaast besproken.
Nederland I
NOS: Pip en Zip.
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
NCRVDe Flaxton Boys (serie)
Zo moeder, zo dochter.
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STERReclame.
NCRV: Met liedjes het land in.
Hier en Nu:
Ander Nieuws.
NOS: Journaal.
Nederland I. Na Pip en Zip en het
eerste journaal van de NCRV een af
levering van the Flaxton Boys. In Zo
moeder, zo dochter ontvangt spelleider
Gerard v.d. Berg naast Jaap Moolenaar,
Caroline van Hemert en Harry v.d.
Steeg, als gast-panellid Willem van
Kooten.
Na het journaal gaat niet Ted de
Braak maar Dick Passchier met lied
jes het land in. De man die geïmi
teerd moet worden is Eddy Christian!
verder de bekende rubrieken en als
medewerkenden Willy Alberti, Ria Valk,
Adré van Duin, Connie Renoir, Los
Caballeros, Eddy Christiani, Gonnie
Baars en Frans van Dusschoten van de
Fabeltjeskrant. De beste maker van
een speciaal muziekinstrument was tot
nu toe Arie Westgeest uit Noordwijk.
die zijn flessen ook nu weer bespeelt.
De uitzending komt uit de sporthal in
De Bilt en er werkt ook nog een huis
vrouwenorkest uit Drente aan mee. De
avond is met dit pretfeest overigens
bijna vol, want we krijgen alleen nog
Je actualiteitenrubriek Hier en Nu en
ie dagsluiting, geheten Ander Nieuws.
Nederland 2. Van de NOS et ver
haaltje over Pip en Zip, het journaal
en de rubriek Kunstsignalering met
Ageeth Scherphuis. De VARA neemt
om half acht de dienst over met Co
ronation Street. Aansluitend aan het
tweede journaal een niet bijster oude
speelfilm en wel the Knack, oftewel
Hoe versier je ze, een produkt van
Richard Lester met in de hoofdrol
len Rita Tushingham, Ray Brooks en
Michael Crawford.
Tot slot van het VARA-programma
Er is deze week keuze uit maar liefst
drie speelfilms op de TV. Morgen kan
men de Amerikaanse productie „Be
rechting in Neurenberg” uit ’61 zien,
overmorgen de Duitse operette „Fanny
Elssler uit ’38 en vanavond tracteert
de VARA ons op „The Knack”, een En
gelse comedie uit ’65 van regisseur
Richard Lester die toen al bekendheid
had gekregen met zijn Beatle-films „A
hard day’s night” en „Help”.
„The Knack” is als toneelstuk (van
Ann Jellicoe) ook in ons land bekend
geworden, de film heeft van de titel
een begrip gemaakt. De „knack” heb
ben is de juiste handigheid bezitten om
meisjes snel verliefd op je te maken,
een verworvenheid die Tolen, een der
hoofdfiguren in het blijspel (in de film
gespeeld door Ray Brooks) zich in hoge
mate eigen heeft gemaakt. Tolen woont
met twee vrienden, de onderwijzer
Colin (Michael Crawford) en de schil
der Tom (Donald Donnelly), in een
nogal vervallen Victoriaans huis in het
Londense Chelsea en hij maakt vooral
de verlegen Colin nerveus met de vele
vele veroveringen die hij spelender
wijs maakt en hun gemeenschappelijke
woning binnen weet te lokken. Maar de
echte rivaliteit breekt pas los als Nancy,
het meisje uit de provincie, het huis
betreedt en in eerste instantie ontoe
gankelijk blijkt voor het liefdesoffensief
dat Tolen onmiddellijk inzet. Er ontwik
kelt zich een uiterst amusante intrige
tussen de drie mannen en een meisje
die bij elkaar blijven wonen en Lester
heeft er met grote inventiviteit een kos
telijke filmcomedie van gemaakt die
overloopt van onverwachte wendingen
en verrassende beelden. Tot het succes
van deze ongewone film draagt in niet
geringe mate de aanwezigheid bij van
Rita Tushingham, de aangewezen actri-
ce om Nancy te spelen.
,7
Godfried Bomans, baardig en afgemat
en Wolkers, (nu nog) fris als een
hoentje, bij vertrek van de eerste en
aankomst van de tweede op Rot
tummerplaat.
Wolkers lijkt op het eerste gezicht een
betere registrator. Hij onderzoekt, is erg
actief en had er dan ook ongelofelijk veel
zin in. „Ik zal blij zijn als jullie allemaal
opdonderen”, zei hij toen men hem op het
eiland afleverde. Het is natuurlijk de
vraag of Wolkers werkelijk geestelijk
wordt aangetast door de eenzaamheid en
of hij de luisteraars daarbij wil betrek
ken. Hij zegt namelijk zelf dat hij toch
al vaak de eenzaamheid opzoekt. Godfried
Bomans is een man die zelf vragen stelt
en meningen poneert. Misschien is dat de
oorzaak dat deze Bomans-in-moeilijkheden
onbruikbaar was voor deze VARA-stunt.
Opmerkelijk was ook Bomans’ onhandig
heid. Een handicap, waar hij overigens
misschien als verontschuldiging
graag rhee koketteert.
Medelijden kreeg Willem Ruis woens
dagavond, toen Bomans alles had vernield
wat hem aan hulpmiddelen ten dienste
stond en hij tot overmaat van ramp ook
nog de lampen stuk liet vallen. Ruis dacht
er over om het experiment voor Bomans
maar te beëindigen, maar deze vond het
voor zich zelf te zeer een prestigekwestie
en ging door. Voor de reportageploeg in
De Breedenburg bleek de affaire ook ze
nuwslopend. Men leefde van het ene zend-
contact naar het andere. Tussen die con
tacten blijkt de bar van het hotel een
noodzakelijke vrijetijdsbesteding. Het ar
senaal moppen van de medewerkers is in
een week aanzienlijk uitgebreid.
De nieuwe „stalgenoten” komen opval
lend voor de dag. Het zijn echte ontdek
kingen. Een ervan is John Verberk, een
27-jarige Amsterdammer. Een soort koele
surrealist is hij. De foto bij deze recensie
laat dat zien. Hij maakt zijn gouaches
in een heel knappe spuittechniek, een su
blimering van wat anderen in affiches be
reiken. Hij rangschikt zijn beeldelementen
evenals bijvoorbeeld Magritte deed. Een
paar gewone dingen in een ongewoon ver
band, eerder cerebraal dan droomsymbo
lisch en met een grote finesse uitgevoerd.
Het is een uitstekende eerste indruk, die
de hoop op een solo-expositie wettigt.
Zijn eveneens jonge Rotterdamse colle
ga Paul Basart is eveneens surrealist,
maar op een heel andere wijze. Hij ver
werkt een heel groot aantal invloeden tot
een sluitend geheel vanaf de collagetech
niek zoals Max Ernst (en vele anderen)
die toepaste tot aan moderne pop-elemen-
ten toe. Een bijzonder gemengde techniek
is het, waarmee hij een brug slaat tus
sen het traditionele surrealisme een de
moderne koelere nieuwe figuratie. Zijn
werk is overladen met symbolen, psycho
logisch niet allemaal te diep gravend en
met behoud van een merkwaardig gevoel
voor humor.
Wie van deze richtingen in de schilder
kunst houdt, moet de beide genoemden
eens vergelijken met de kleuretsen van
Meckseper, die een stille magie uitstralen
en met klassicistische en toch surreële
tendenzen bij Guido Biasi in diens boeien
de aquarellen en litho's. Men kan er ook
de droom-situaties van de altijd weer im
ponerende Wouter van Heusden naast leg
gen en de kille angstsituaties, die Siet Zuy-
derland oproept. Daar behoef ik nu niet
over uit te wijden, omdat men die hier
reeds kent.
Wel een nieuwe nog in dit opzicht, die
later uitgebreider zal worden getoond is
Serge Sarri, een Italiaan met een zeer
persoonlijke opvatting. Hij verbindt mens
en machine tot een absurdistische eenheid,
heel knap uitgevoerd.
Een voordeel van zo’n zomer-expositie
is het ontdekken van nieuwe namen. Een
nadeel, dat figuren als een Marcos, Segui
en Hiraga, die hier pas zijn geweest, maar
ook een Age Klink tussen de anderen ge
reduceerd lijken. In hun nu veel kleinere
formaten maken ze uiteraard veel minder
indruk.dan tijdens hun solo-exposities. Het
blijft bij een hiernieuwde kennismaking.
Op de hevig schommelende garnalen
visser was het feest. Champagne vloeide
en de sfeer van verbroedering was com
pleet. Godfried Bomans had tegen zijn
gewoonte in, iets uitgelatens. Dolblij liep
hij ook de menigte mensen tegemoet, die
hem in Noordpolderzijl begroetten. Een
van de aanwijzingen dat het hem zwaar is
gevallen. Terug in hotel-restaurant Bree
denburg in Warffum zat hij te smikkelen
aan het ontbijt dat het een lust was. Op
het eiland had hij niet anders gegeten
dan drie eieren, een blokje oxtailsoep en
een klein blikje erwten.
De radioploeg heeft hem voornamelijk
door de informele gesprekken via het zen
dertje in het wc-huisje, ook wel studio
Rottumerplaat genoemd, doen kennen als
een mens die eigenlijk niet geschikt is
voor de eenzaamheid. Hij heeft de mensen
nodig als klankbord. Zo’n man is Wolkers
trouwens ook, meent de vragensteller
Willem Ruis.
„Ik heb het geweldig gehad in New
York, vertelde zij en bij Galamian heb
ik enorm veel geleerd hij wordt be
schouwd als de beste vioolpedagoog van
deze tijd. De jongere violisten die nu car
rière maken zijn alle leerlingen van hem.
Mirjam Fried bijvoorbeeld die kort gele
den de eerste prijs op het Elisabeth-con-
cours heeft gewonnen.
Hij is inderdaad een geweldige leraar.
Hij praat niet veel zijn opmerkingen
zijn beknopt en duidelijk. Zijn stelling is,
dat hij zijn leerlingen de technische aan-
wijzigingen geeft om tot uitdrukking té
brengen wat ze in zich hebben. Hij wijst
je oj de weg naar een superieure techniek
oznder je muzikale persoonlijkheid aan te
tasten. Ik had een goed contact met hem
en kreeg elke week les, soms zelfs twee
maal per week en meer dan een uur
dat is zeer ongebruikelijk bij hem. Als ik
de kans krijg wil ik graag nogeens een
half jaar bij hem studeren".
„Heb je al die tijd alleen in New Hork
gewoond?”
„Oh nee -v ik was daar met Mar ja Bon
en Stanley Hoogland, die daar piano stu
deerden bij Martin Canin. Wij woonden in
het International House en met zijn drieën
hebben wij ^veel van New York gezien.
Er is zoveel te doen in New York en het
peil van de uitvoeringen is technisch ge
sproken zeer hoog. De solisten spelen alle
maal geweldig, maar je mist toch vaak een
zekere warmte en een menselijke uitstra
ling. Dat viel ons zo op toen het Concert
gebouworkest hier speelde die mooie,
warme klank, die mis je hier wel.
„Heb je nog concerten gegeven of solo
gespeeld?”
„Nee, absoluut niet het was echt de
bedoeling om een half jaar alleen en vol
komen geconcentreerd te studeren. Dat
heeft mij enorm veel goed gedaan al
leen maar denken aan je studie en geen
zenuwen voor een concert. Dat neemt niet
weg dat ik het geweldig vond om weer
solo te spelen, toen ik een maand geleden
terug kwam. Ik werd plotseling uitgeno
digd om op een besloten concert van het
Concertgebouworkest te spelen (17 juni)
en ik vond het weer zalig”.
„Maar je gaat nu weer naar Marlboro
worden daar geen concerten gege
ven?’
„Ja, dat wel maar die concerten zijn
informeel je zit daar midden tussen de
beroemdheden en het publiek kan zelfs re
petities meemaken. Concerten worden
plotseling aangekondigd en de bezoekers
spelen daar eigenlijk geen rol bij. De hoofd
zaak is het muziëkmaken met elkaar en
niemand verdient er een cent aan”.
„Hoe lang blijf je nu in Amerika?”
„In september ben ik weer terug, dat
moet wel omdat ik met verschillende or
kesten moet optreden. Bovendien moet ik
mij voorbereiden op mijn tournee naar
Engeland met Stanley Hoogland, dat be
looft een hele drukke tijd te worden”.
„de man die niet wilde zwijgen”. Die
man is dan de Russische generaal ex-
oorlogsheld Pjotr Grigorenko, die nu
al een aantal jaren een eenzame strijd
voert tegen d.e dictatuur in zijn land.
Ook tijdens de invasie in Tsjecho-Slo-
wakije protesteerde hij en niet zelden
moest de politie hem van het Rode
Plein verwijderen. De schrijversproces-
sen hadden natuurlijk eveneens de aan
dacht van Grigorenko, die overigens i
door de Russische bazen' krankzinnig is
verklaard en die nu in een gesticht is
opgesloten. Werd hij aanvankelijk als
een oude excentriek onschadelijk ge-
acht, toen hij doorging zijn ideeen te
verkondigen en die weerklank leken te i
vinden, greep de partij in en verklaar- i
de Grigorenko gek.
HILVERSUM I.
v 7.11 Het levende woord.
(S) Op het eerste gehoor. 7.25 Ho- 1
en zien; 7.30 Nws; 7.32 Hier en
-l. 8.11 Te Deum Lauda-
J.T30 Nws. 8.32 (S) Voor de vrouw.
9 00 Gymn. voor de vrouw. 9.40 Lichte
muz. 10.00 Bijbelse verkenningen. 10.15
1103 (S) Opera-aria’s. 11.15 Voor zie- i
ken. 11.55 Meded. 12.00 (S) Van twaalf
tot twee. 12.26 Meded. t.b.v. land- en
tuinbouw; 12.30 Nws; 12.41 Actualitei-
ten; 13.00 Raden maar./ 14.00 (S) In- i
terlokaal. 16.00 Overheidsvoorl. 17.00
Het onderwijs op Curasao. 17.10 Voor
kleuters. 17.15 Hai!: jeugd. 18.30 Nws.
18.41 Actualiteiten. 19.00 (S) Eigen fa
brikaat. 20.00 (S) Fidelio, opera van
Beethoven. 22.25 Overweging. 22.30 Nws.
22.38 Lichte muz. 22.50 Reisoogst: toer.
magazine. 23.15 (S) Lichte muz. 23.55
Nws.
HILVERSUM II.
7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn. 7.20 (S)
Dag met een plaatje. 8.00 Nws. 8.11
Journaal. 8.20 (S) Dag met een plaatje.
8.30 De groenteman. 8.50 Morgenwijding
9.00 Uitgebreide rep. 9.35 Waterstanden.
9.40 Toneel muz. 10.00 Voor kleuters.
10.10 Arbeidsviraminen. 11.00 Nws. 11.30
Rondom 12. 11.55 Beursber. 120.0 Dag
boek Jan Wolkers. 12.30 Overheidsvoor
lichting. Voor de landbouw. 12.40 Knip
perlicht. 13.00 Nws. 13.11 Journaal. 13.30
Spiegel van België. 14.00 Jazz. 14.30 (S)
Promenade Orkest. 15.00 Het leven in
de taal. 15.10 Muziekmiddag. 15.10 (S)
Nieuwe platen met toel. 16.00 Nws;
16.03 Alert! 16.25 Internat. Beiaardcon-
concours 1971. 16.40 (S) Radio Kamer-
i orkest. 16.55 (S) Ensemble Ileana Me-
lita. 17.25 Skutsje zeilen. 17.30 Brabant
I Journ. 17.55 Meded. 18J00 Nws. 18.10
i 18.55 (S) The Skymasters. 19.25 Paris
vous parle. 19.30 Nws. 19.35 Vanavond.
veel muz. 19.35 Brazilina. 20.00 Geluk-
kig in het spel. 21.00 (S) Zomertoer.
21.30 Herengracht drie-drie-acht; 22.00
(S) Jazz Spectrum. 22.30 Nws. 22.40 Me-
ded. 22.45 Journaal. 22.55 (S) Signaal-
concerten 1970-71. 23.55-Nws.
HILVERSUM III.
9.00 Nws. 9.03 Plaatjes voor de pep.
10.00 Nws. 10.03 Ekspres. 11.00 Nws.
11.03 Vrolijke visite. 12.00 Nws. 13.00
J Nws.*13.03 De Eddy Becker Show. 14.00
Nws. 15.00 Nws. 15.03 Drie-draai. 16.00
Nws. 16.03 Mix. 17.00 Nws.
BRUSSEL 324 M.
12.00 Nws., meded SOS-ber. 12.06
Muz. 12.55 Buitenl. persoverz. 13.00
5 Nws, toneelagenda. 13.20 Dansmuz.
13.55 Beursber. 14.00 Nws. 14.03 Gevar.
j progr. 15.00 Nws. 16.00 Nws, beursber.
17.00 Nws. en meded. 17.15 Voor oudere
J luisteraars. 17.55 Weegschaal. 18.00
4 Nws. 18.03 Voor soldaten. 18.28 Paar-
5 desportber. 18.30 Verkeerswenken. 18.45
Sport. 18.55 Taalwenken. 19.00 Nws.
19.30 Amusementsmuz. 20.00 Symf.
muz. 22.00 Nws. 22.15 Jazz en chanson.
5 23.00 Nws. 23.05 Stemmige muz. 23.40
5 Nws.
S
een gedramatiseerde documentaire van