FERD STERNEBERG
ZEVENTIG JAAR
DIANA ROSS
nu
Eerste prijs Jazzfestival in Loosdrecht als politiek succes
KARL MARX INSPIREERT MUZIEK
VAN KWARTET JURRE HAANSTRA
I
i!
„Ik kan het spelen
„Snip en Snap
Souvenirs”
laten”
i
De omstreden
Jezuïeten
Aznavour mag niet
in Syrië zingen
t 1
T.V. vanavond
TV dinsdag
TV woensdag
Radio woensdag j
9
DINSDAG 10 AUGUSTUS 1971
Gysbrecht
r
Première in Carré
0 Vergiftigde natuur
T oekomstplan
AMSTERDAM De acteur-regisseur-toneelleider-
toneelleraar-adviseur in vele commissies, Ferd Sterne
berg is e envan gezondheid blakende vijftiger, die tot
veler verbazing morgen zeventig jaar wordt. Hij is deze
maand vijftig jaar toneelspeler, wat morgenmiddag in
het Toneelmuseum wordt gevierd.
Roodborstje
Op zijn 21ste liet Ferd Sterneberg een uitgebreide
horoscoop trekken. „Daarin stond dat ik wel door moest
gaan met toneelspelen, maar dat ik voor mijn 41ste er
nooit iets in zou bereiken. Pas daarna zou het komen,
vooral op organisatorisch gebied. En ik zou succes krij
gen met het spelen van oude mannen en boeren. Ik was
21, maar leek 17; ik was overslank; een beetje keurig
ventje. Dat van die boeren en grijsaards, daar begreep
ik niets van. Het was een beetje sneu, maar ik geloofde
er wel in: de karaktertekening van de horoscoop was
voortreffelijk. Ik keek daarom erg uit naar mijn 41ste
jaar. Maar juist tóén trok ik mij terug van het toneel,
vanwege de Cultuurkamer”.
Eindeloos lang
(Van onze correspondent)
LAREN Jurre Haanstra (19)
heeft helemaal geen gat in de lucht
gesprongen toen zijn kwartet het
Loosdrecht Jazz Concours won. Alle
loftuitingen dat hij met kop en schou
ders boven de rest uitstak, steekt hij
met voldoening in zijn zak. Voor hem
is de overwinning eerder een politiek
succes, hoe vreemd dat ook mag klin
ken. Met dit resultaat is hij weer een
stap dichter bij zijn doel: door muziek
bij te dragen aan de ondergang van
het kapitalisme. Over het concours
heeft hij slechts twee opmerkingen.
„Het was vreselijk slopend. Net een
bokswedstrijd. Je traint en de tijd
waarin je het moet waarmaken is net
omgekeerd aan de tijd die je er aan
hebt besteed. Als je niet oppast krijg
je zo een klap in je smoel”.
Keus
I
I
-
f
yvvvvvv\«AnA/vvv\/vvvvv\
(Van onze kunstredactie)
18.15
Jurre Haanstra achter zijn drums.
16.00
'Ik
Hij gaat wei zingen in Libanon en daar
extra-concerten geven om het uitvallen
van die in Syrië goed te maken. In Libanon
woont de moeder van Aznavour, zij is een
Armeense en haar naam luidt Aznavourian.
Vrijdag keert haar zoon naar Parijs terug.
BEIROET. (AP) De Franse zanger
Charles Aznavour heeft twee optredens in
Syrië moeten afzeggen. Hij mag dat land
niet binnen omdat hij eens een lovende
grammofoonplaat over Jeruzalem heeft ge
maakt. Aznavour zou optreden in Damas
cus en in Aleppo, de twee grootste steden
van Syrië.
o.i
o.i
0.1
0.3
0
2
0
0J
o
o
o
o
o
o
o
o
o
0.9
o
4
0
0.1
o
o
o
o
o
o
0J
o
o
o
o
o
o
o
o
o
o
o
Sterneberg als méér verzetsmensen
teleurgesteld over de ontwikkelingen van
na de bevrijding?
De laatste tijd zijn vele acteurs in de
ongesubsidieerde sector gaan werken.
Men zegt wel dat subsidiëring van het
toneel de spanning en de pit er een beetje
uithaalt, omdat vechten voor de boter
ham er niet meer bij is?
„Aan woelingen mag je nooit voorbij
gaan. Als er een protest komt, dan heeft
dat een grond. Zonder dat je blindelings
hun eisen moet volgen, moet je je toch
goed rekenschap geven van wat er van
Sterneberg is dus niet voor de methode
van zelfonderzoek zoals die bij Studio ge
bezigd is.
je geëist wordt en waarom. Maar als je
uitsluitend zou gaan spelen zoals de To
maten willen, dan zou je de mensen die
nu nog naar de schouwburg komen, er
uit sturen. Dat kan óók niet”.
vonkje ongeschonden mee te nemen in je
leven. Ik ben bang dat ze op de manier
van Studio elkaar hysterisch maken. En
hysterie is het laatste wat je kan ge
bruiken?
„Ach” zegt Sterneberg, „mijn adagium
voor mijn leerlingen was altijd: het enige
excuus dat je je voor geld aan de mensen
kunt vertonen is, dat je het niet laten
kunt. En ik kan het nu laten. Ik heb mijn
pensioen. Ik heb een huis in Frankrijk. En
daar wil ik heen wanneer ik er zin in heb.
Ik heb geen excuus meer”.
Jurre vindt het een misdaad dat direc
teuren van stankfabrieken in de zuivere
Alpen wonen, terwijl hun arbeiders lang
zaam worden vergiftigd. De natuur gaat
hem evenzeer aan het hart als de maat
schappijstructuur. „Een heleboel mensen
weten niet dat we allemaal natuur zijn.
Mijn vader maakt op het ogenblik een
film over de parallel tussen mens en dier.
Dan zie je hoe beesten stuk voor stuk
geslacht worden. Ik zou dat niet kunnen,
maar dan wil ik ook niet dat een ander
het voor me doet Daarom eet ik geen
dieren. Ze noemen mij wel overspannen,
maar ik ben liever in mijn eigen ogen
consequent en in de ogen van een ander
overspannen”.
18.45
18.50
18.55
19.00
20.00
20.15
20.21
21.11
21.55
22.35
18.45
18.50
18.55
19.00
19.05
19.30
19.55
20.00
20.15
20.21
21.10
22.00
22.50
22.55
SOS-ber.
persoverz.
ur.
ur.
ur.
ur.
Sterneberg regisseert nog af en toe, zo
als in het komend seizoen twee eenakters
bij de Noorder Compagnie. Wat zou hij
willen doen als hij het voor het zeggen
had?
gen,
;ek«
np.:
wr-
op
ser-
jer-
*4
1
17.00
18.45
18.50
I 18.55
I 19.00
I 19.05
I 19.30
I 19.55
20.00
20.15
20.20
20.25
20.30
20.45
22.30
22.55
18.45
18.50
18.55
19.00
19.05
19.55
20.00
20.15
20.21
20.40
21.30
22.05
Als hij later in het muzikale zadel zit,
neemt hij van zijn inkomen alleen het
noodzakelijke voor zijn levensonderhoud,
studie en de muziekbeoefening .De rest is
voor het Angola Comité, de vrijheidsorga-
nisatie voor Mozambique en verwante in
stanties. Door de bestudering van de com
positietechnieken wil hij de interessante
aspecten van de muziek leren kennen, die
bij een filmbeeld de emotie van de kijker
losweekt.
„Ik wil onderzoeken of er wetten be
staan die de muziek zo effectief mogelijk
laten zijn. In de toekomst probeer ik dan
een stel vreselijk goede tekstschrijvers,
wetenschapsmensen, filmmensen en musi
ci bijeen te brengen. Met die crew gaan
we dan een performance maken, een poli
tieke manifestatie. Die is nodig om de
dingen over te brengen. Ik heb bij de
toneelgroep Ars „de Luitaanse Bullebak”
gespeeld en gemerkt dat een voorstelling
aanspreekt. De mensen komen naar je toe,
ze pakken je vast en zeggen bewogen:
„Wat ik heb doorgemaakt
„Veel communicatie-effecten verenigen,
De woelingen rond de „actiegroep To
maat” heeft Sterneberg als een van de
zeer weinigen van het Establishment op
de voet gevolgd. Wat vindt hij ervan?
dat klikt bij de mensen. Die medewerkers
moeten mensen zijn die In de revolutie
geloven en daar alles voor willen doen.
Ze moeten volledig alert zijn en dat kan
alleen door grote onafhankelijkheid van
genotmiddelen”.
De nuchterheid van zijn beweringen
maakt zijn verhalen overtuigend. Hij
meent het allemaal erg serieus. „Het kapi
talisme is op het ogenblik het grootste
kwaad dat er is, dat weet ik zeker. China
is het best op de maatschappelijke weg.
Misschien kan egoïsme ook daar naar
bureaucratie leiden, maar hun systeem is
veel beter. Daar komt de juiste man op
de juiste plaats. Mijn vader is op het
ogenblik in New York. Hij schreef dat
taxichauffeurs langzaam gaan rijden als
het licht op rood springt, omdat ze anders
een grote kans lopen te worden beroofd.
Maar dat is toch geen vrijheid
naai
om
tsen
and
ssen
;ko-
am.
ten.
r in
de-
rek-
■nen
aor-
niet
■gen
TIJDENS DE DUITSE bezetting van ’40
tot ’45 moesten de kunstenaars lid zijn
van de door de Nazi’s gecontroleerde Cul
tuurkamer, wilden zij hun brood kunnen
verdienen in de kunst. Sterneberg heeft
hard gewerkt voor de algehele boycot van
deze Cultuurkamer door de Nederlandse
toneelspelers. De boycot mislukte groten
deels, mar Sterneberg bleef weigeren. En
zo kwam hij terecht in het verzet van de
toneelkunstenaars. Sterneberg wil daar
niet veel over vertellen. Hij heeft er al
een (nooit uitgegeven) verslag van ge
schreven. Bovendien heeft hij pas alles
zitten vertellen aan het weekblad Vrij Ne
derland. En hij zegt: „Het wordt zo naar
voren gehaald, omdat ik de enige ben die
nog over is. De voornaamste mensen wa
ren eigenlijk Ben Groeneveld en Hans van
Meerten. Die deden het echt omdat ze na
de oorlog iets heel anders wilden met het
toneel.”
„Ik zou mijn eigen vertaling van „Phè-
dre” van Racine willen regisseren, maar
Racine wordt hier nooit gespeeld; En een
stuk van De Musset. En verder zou ik dol
graag de traditie van de Gijsbreght wil
len herstellen. Omdat ik erg hecht aan
traditie. En ik vind het gewoon belachelijk
dat er een gezelschap wordt opgericht om
uitsluitend Nederlandse schrijvers te spe
len, terwijl dezelfde groep de Gsbreght
overboord heeft gezet”.
Hij rookt en drinkt niet, eet macrobio
tisch en negeert alle genotmiddelen. Jurre
ziet er met zijn piekhaar en zijn ronde
brilletje uit als een afgeschminkte circus
clown. Biedt cola aan. maar neemt zelf
niets. „Genotmiddelen zijn funest voor het
zoeken naar belangrijke dingen als socia
lisme en muziek”.
ruime tijd uit elkaar zijn, zodat het
geen gloednieuwe show kan zijn. Dat
blijkt trouwens ook het repertoire, dat
bestaat uit oude liedjes. Behalve de
Supremes werkt een andere Motown-
groep mee, namelijk the Temptations.
Wibo van der Linde en zijn Televi-
zier Magazine zorgen niet voor de uit
smijter op deze dinsdag. Na hun ac
tualiteiten en het laatste journaal gaan
we terug naar Helsinki om nog een
half uur te kijken naar een samenvat
ting van de wedstrijden om de Euro
pese atletiektitels in Helsinki.
„Dat vind ik een verderfelijke redene
ring, zo van: het roodborstje moet in de
doornen vliegen om goed te kunnen zin
gen; honger lijden om kunst te plegen,
vind ik een negentiende eeuwse mentali
teit, waarvan ik gruw. Je moet je toch
iedere keer artistiek bewijzen; je moet
toch in jezelf blijven geloven. En als ac
teur of als gezelschap kan je toch niet
achterblijven bij anderen. Een zekere
spanning is er nog steeds. Subsidie is er
niet in eerste instantie om ons zo lekker
comedie te laten spelen, maar omdat we
functioneel zijn, zoals de reinigingsdienst
functioneel is. En onze functie is zo goed
mogelijk toneel te geven, onafhankelijk
van de commercie”.
AMSTERDAM. Onder de titel „Snip
Snap Souvenirs” gaat op 20 augustus in
Theater Carré in Amsterdam René Slees-
wijks 33ste Snip en Snap revue in pre
mière. Medewerkenden zijn Willy Walden
en Piet Muyselaar, Aase Rasmussen, Dia
na Floodgate, Lily Kok, Donald Jones,
Louis Dusee, Frans Eppink en de Jan
Arntz Dancers. Als speciale gast treedt op
de goochelaar Fred Kaps. De muzikale lei
ding heeft Co van der Heide Wijma.
In deze revue, die tot en met 31 oktober
in Carré blijft, spelen Walden en Muyse
laar een groot aantal successen uit 32 jaar
Nederlandse revue. Zij trekken ook de jur
ken van de dames Snip en Snap weer aan.
„Ja, we hadden op een veel grotere
ommekeer gerekend. Maar men greep
terug naar het verleden, ook onder onze
eigen mensen. Natuurlijk is de sociale
toestand van de acteurs oneindig verbe
terd. Het toneel is haalbaarder geworden
voor een groot publiek. Maar de menta
liteit bleef zoals vroeger”.
Vervolgens een show rond Diana
Ross en de Supremes, die al weer ge-
„In community jezelf vinden, daar ben
ik huiverig voor. Er komt een soort mas-
sasuggestie aan te pas, dat dit of dat bij
iedereen aan de hand zou moeten zijn. Je
moet alleen met jezelf zijn om te kunnen
zien wat je aan jezelf hebt. Ik geloof dat
je geboren wordt dit gaat verschrikke
lijk theosofisch klinken, dat zal wel een
restant zijn van mijn katholieke achter
grond dat je geboren wordt met een
vonkje. En het is een hele opgave om dat
STERNEBERG BEGON zijn carrière in
«en tijd van roeringen in het vaderlandse
toneel. Na de eerste wereldoorlog was dat
verdeeld in tweekampen:aanhangers van
Willem Royaards en die van Eduard Ver-
kade. Sterneberg was op de toneelschool
•en Verkadiaan geworden, maar het idool
was net een jaartje het land uit, wegens
de toneelstaking van 1920, zodat Sterne
berg bij Royaards moest solliciteren. „Ik
sprak mijn eerste woorden op het toneel
als adjudant. In de antichambre van de
koning van een of ander vorstendommetje
moest ik tegen een collega zeggen: „Dat
duurt weer eindeloos lang vandaag.” Dat
zou ik nog vele malen in mijn leven zeg
gen.”
Na veel figuratie-werk in de „bijwagen”
van het gezelschap van Royaards kwam
Sterneberg toch terecht bij Verkade voor
betere rollen. Maar aan succesvolle grijs
aards was hij nog lang niet toe.
De oorlogsjaren zijn voor Sterneberg be
langrijk geweest. Met zijn Joodse vriend
•n diens zuster ondergedoken in een door
balletdanser Aart Verstegen vertimmerde
schuilplaats aan een Amsterdamse gracht,
heeft Sterneberg veel georganiseerd en ge
daan. „Aan die voorspelling van de ho
roscoop dacht ik helemaal niet meer. Je
gaat zoiets van tevoren interpreteren met
een heel andere voorstelling van zaken.
Pas naderhand zie je dat het is uitge
komen. In de jaren dat ik niet speelde,
ben ik pas tot mijn recht gekomen. In
1945 was ik in de ogen van de buiten
wereld een heel ander persoon gewor
den.”
„Uiteindelijk wil ook ook alleen maar
dat op drums doen waar ik zin in heb.
Een vent die daarin is geslaagd vind ik
drummer Han Bennink. Maar of ik dat
zal bereikenIn Rotterdam hoop ik
compositie te kunnen studeren bij Theo
Loevendie. Ik moet daarna een keus ma
ken in de muziek. Daar wil ik ma dan
ook op kunnen concentreren”.
STERNEBERG SPEELT nog maar erg
weinig, soms een rol voor de televisie.
Zijn laatste grote rol was die in „Joker”,
een baanbrekend stuk dat Centrum enke
le jaren geleden speelde. „De prettigste
rol, die ik de laatste jaren gespeeld heb.
Je kon je helemaal geven. Een rol waar
je een heleboel in kwijt kon raken”.
„Ik vind dat je voor zoiets eigenlijk
geen cijfers kunt geven. Iets wat je ge
voel aanspreekt is niet in cijfers uit te
drukken”. Pratend als een kabbelende ri
vier vertelt hij van zijn plannen. Hij
heeft inmiddels gymnasium alpha, waar
hij zeven jaar over deed, gehandicapt
door een schedelbasisfractuur na een au-
to-ongeval. „Nu wil ik ervaring opdoen op
alle gebied. Ik wil niet alleen jazz spelen,
maar voor mijn part ook carnavalsmu
ziek. En naar China en Afrika”.
Jurre wil zich oriënteren om op een
gegeven moment precies te weten wat hij
wil. Het componeren van filmmuziek
trekt hem ook. Dat past precies in zijn
politieke plannen.
Hij heeft ook gevast om te ervaren wat
dat is. „Want het is erg gemakkelijk om
socialist in een grote tuin te zijn. Daarom
is het goed om het allemaal mee te
maken”. Hij wil ook snel onafhankelijk
zijn van de Larense villa en het financiële
onderhoud. „Mijn vader is niet zo rijk.
Als hij een flop maakt is hij alles weer
kwijt”, voegt hij eraan toe.
Jurre Haanstra wordt een markant mu
sicus. Het Jazz Concours was een bere
kende zet in het schaakspel tegen het
kapitalisme. Dat belooft een spannende
strijd te worden.
Nederland I
NOS: Eur. Atletiekkamp.
Helsinki.
Pip en Zip.
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
KRO: Hammerveld Jazz
Festival.
De Jezuïeten (doe.).
De rode Kamer.
NOS: Journaal.
Nederland II
NOS: Pip en Zip.
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
NOS: Vrij-uit.
AVRO: Operatie Minus 5.
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
AVRO: Peyton Place (feuill.).
Diana Ross and the Supremes.
AVRO’s Televizier Magazine.
NOS: Journaal.
Eur. Atletiekkamp. Helsinki.
Nederland I
AVRO: Kinderprgramma.
NOS: Pip en Zip.
STERReclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
NOS: De Dubbeldekkertjes.
IKOR-CVK-RKK: Kenmerk.
STERReclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
Staatsloterij.
Socutera.
NOS: Uit de wereld der insecten
Film (18 jaar).
Studio Sport.
Journaal.
Nederland II
NOS: Eur. Atletiekkamp.
Helsinki.
Pip en Zip.
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STERReclame.
AVRO: Tarzan (film).
STER: Reclame.
NOS: Journaal.
STER: Reclame.
AVRO: Romeo en Julia.
Het geheim van Michelangelo.
Jazz-O-Rama 18.
NOS: Journaal.
Vanavond komt Diana Ross op het
scherm in een show, TBC ge
heten, die door de AVRO aan de
kijker voorgeschoteld wordt. Het
is geen nieuwe show, want Diana
treedt er nog in op met The Su
premes, die zij inmiddels heeft
verlaten. Naast haar staan van
avond ook Thé Temptations.
De KRO zendt dan een Engelse docu
mentaire uit, getiteld „the Jesuits, the
Hated Society”, ietwat verzachtend
vertaald als „de jezuïten, een omstre
den orde”. De jeuzuïten (S.J.) zijn
waarschijnlijk wel de machtigste orde
van de RK Kerk. Ze zijn dat altijd ge
weest en ze zijn het nog. Of ze het al
tijd zullen zijn is de vraag, omdat ook
in deze orde de toevloed van nieuwe
leden gering is. De documentaire ver
telt van de geschiedenis van de orde
en van de huidige problematiek. Ze
gaat niet voorbij zoals de titel
trouwens al suggereert aan de kri
tiek die er op is.
Tot slot van het KRO-programma
zonder Andy Williams de 9e en laat
ste aflevering van de Rode Kamer.
Nederland 1. Voorafgaande aan het
avondprogramma een half uur lang
beelden uit Helsinki, waar de wed
strijden om de Europese atletiektitels
worden gehouden- Theo Rietsma en
Jan Kamlag zijn er voor de NOS
heen. Na Pip en het journaal brengt
de KRO weer een aflevering van Dak-
tari.
Als het nieuws is geweest gaat de
KRO op de jazztoer. Gedurende 50 mi
nuten krijgen we beelden te zien van
het Hammerveld Jazzfestival, dat ook
dit jaar weer in Roermond werd ge
houden.
Hij schreef al filmmuziek voor drie
leerlingen van de filmacademie. Een er
van is zijn broer Rimko, die in de voet
sporen van zijn vader treedt. Zijn creatie
„Black and White” draait als voorfilm
van Tati’s Monsieur Hulot. Jurre Haan-
stra’s muziek is geïnspireerd door de poli
tiek. „Ik ben vreselijk links. Linkser kan
het niet. Met mijn vriend Fred Teunissen
bestudeer ik Marx. Daar krijg ik een
vreselijke kick van. In dat raam herken
je zoveel van wat er allemaal aan de
hand is. Als ik dat gedaan heb ga ik naar
de studio, daar staat een klein pianootje
en soms komt er wat uit. Dat schrijf ik
dan op".
Nederland 2. Pip en Zip, het journaal
en de wekelijkse recreatierubriek
Vrij-uit gaan vooraf aan het AVRO-
programma. Deze omroepvereniging
begint haar aandeel in de dinsdag
avond met een aflevering van de
Australische serie „Operatie Minus 5”
Na het journaal Peyton Place.
„Als ik zie wat In de vrije sector voor
toneelstukken gespeeld worden, dan is dat
alleen maar afschuwelijk. Je vraagt je
•f waarom belangrijke spelers het bestel
uittreden om zich op zo’n laag niveau te
manifesteren. Een uitzondering is Loudi
Nijhoff met „Clair obscur”: dat was
schitterend”.
Sterneberg heeft 22 jaar les gegeven
aan de Amsterdamse toneelschool en tien
jaar aan die in Arnhem. Wat was voor
hem ’t belangrijkste?
„Belangrijkste taak die ik mij stelde
was om iedere leerling te helpen een
beeld te krijgen van zichzelf en zijn mo
gelijkheden, zowel uiterlijk als innerlijk.
Het zijn jonge mensen die niet zoveel le
venservaring hebben opgedaan, minder
in ieder geval dan ze denken. Je tracht
voor ieder het materiaal te vinden dat
hun leert zich zelf te ontdekken. Ik deed
dat aan de hand van de leerstof; altijd
via de rol. De acteur kruipt in de huid
van een ander, maar dat is niet meer
dan de huid. Hij kruipt erin met zijn ei
gen hebben en houden. Wat je doet als
acteur is altijd van jezelf. Het is. jouw
verlangen, jouw vreugde, jouw woede,
maar dan gedoseerd. De ene keer staat
dit voorop, de andere keer dat”.
HILVERSUM I.
7.00 Nws. 7.11 Het levende woord, j
7.16 Op het eerste gehoor. 7.25 Horen
en zien. 7.30 Nws. 7.32 Hier en Nu. I
8.00 Nws. 8.11 Luister uit én thuis.
8.30 Nws. 9.00 Gymn. voor de vrouw.
9.30 Voor kleuters. 9.45 Geschikt voor
U. 10.15 Voor de vrouw. 11.00 Nws.
11.03 Aktua. 11.55 Meded. 12.00 Van
twaalf tot twee. 12.22 Wij van het land.
12.26 Meded. t.b.v. land- en tuinbouw.
12.30 Nws. 12.41 Actualiteiten. 13.00 I
Raden maar. 14.10 Wiener Philharmo- I
niker. 15.00 In ’t zilver. 16.00 Nws. i
16.03 Internat, volksliedjes. 16.15 Voor -
kinderen. 16.30 Jeugdland. 17.30 En
Bloc. 17.30 De Europ. atletiekkamp.
Helsinki. 17.50 Overheidsvoorl.: Vak-
opl. van volwassenen. 18.30 Nws. 19.00
SNIF: Signalementen en lichte muz.
19.50 Voor blinden en slechtzienden.
20.00 Muz.magazine. 22.30 Nws. 22.38
Mensen, ontmoetingen, meningen. 23.55
Nws.
HILVERSUM II
7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn. 7.20
Dag woensdag. 7.33 Van de voorpag.
7.54 Deze dag. 8.00 Nws. 8.11 Actuali
teiten. 8.22 Dag woensdag. 8.35 Van al
le markten thuis. 9.00 Weekblad. 9.35
Waterst. 10.15 Koning Klant. 10.30 De
weekbladen. 10.45 Voor kleuters. 11.00
Nws. 11.03 Op de koffie. 12.00 Strijkor
kest. 12.25 Amsterdamse Politiekapel.
13.00 Nws. 13.11 Actualiteiten. 13.25
Speelruimte. Kennismaking met buurt
bewoners. 14.00 Operettemuziek. 14.35
Kinderkoor. 14.50 De avonturen van
Alice. 15.10 Buurtbewoners en hun
muz. 15.40 Profiel in muz. 16.00 Nws.
16.03 Vragenvuur. 16.25 De Toonzaal.
17.02 Ned. volksverhalen en -gebrui-
17.40 Toerismo. 17.55 Meded. 18.00
Nws. 18.11 Actualiteiten. 18.20 Klink
Klaar zonder nonsens. 19.30 Nws.
19.35 Metropole Orkest. 20.30 Ontmoe-
ting Wim Bijmoer. 21.05 Uit eigen huis.
21.40 Muz. van deze eeuw. 22.30 Nws.
22.38 Meded. 22.43 Actualiteiten. 22.50
Jazz Magazine. 23.15 Stereo-Pop. 23.55
Nws.
HILVERSUM Hl
9.00 Nws. 9.02 Van Meet af aan.
110.00 Nws. 10.03 Journ. 10.06 Arbeids
vitaminen. 11.00 Nws. 12.00 Nws. 12.03
Zet 'm op. 13.00 Nws. 14.00 Nws. 14.03
Gimmick. 15.00 Nws. 15.03 Muziek Boe
tiek. 16.00 Nws. 16.03 Lichte muz. 17.00
Nws. 17.02 Journ.
BRUSSEL 324
12.00 Nws, meded, SOS-ber. 12.08
Muz. 12.55 Buitenl. persoverz. 13.00
Nws. en Toneelagenda. 13.20 Dansmuz.
13.55 Beursber .14.00 Nws. 14.03 Muz.
voor de jeugd. 14.50 Jeugdkoor-con-
cours. 15.00 Nws. 15.15 Voor kinderen.
16.00 Nws, beursber. 16.05 Muz. 17.00
Nws. 17.15 Muz 17.55 Weegschaal.
18.00 Nws. 18.03 Voor soldaten. 18.15
Lekenmoraal en filosofie. 18.45 Inter-
mezzo. 18.55 Taalwenken. 19.00 Nws.
19.30 Intermezzo. 19.40 Franse taalwen-
ken. 19.42 Lichte muz. 20.00 Promena
deconcert. 22.00 Nws. 22.15 Klass .muz.
23.00 Nws. 23.10 Lichte muz. 23.40
Nws.
f.
I