EEN DAGJE SOTHEBY Schrij verscollectief werkt aan t.v.-serie Alles te koop op Londense veiling Frans gekwetter op te hoog toerental III III II k Bk Residentie-orkest Nat spel uit Oostende haven Lüske ontslagen als artistiek leider „BÉGUIN” IN MICKERY „WIJ IN DE WERELD” Ingrid Bergman in „Notorious” Radio donderdag TV woensdag TV vanavond TV donderdag WOENSDAG 1 SEPTEMBER 1971 iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinniniimnnnnii (Van een medewerker) Verkoping van de eeuw Elsie Tanner 0. ’t Schijnt de grote mode te worden: groene en-khaki legerkleertjes in U.S. Army stijl. Daar past onze kaastaktiek perfekt bij. Trek? Patrouille naar de keuken, het mes gepakt, rats... en je hebt een gouden reep in je vuist. Geweldig. Zelfs de kleur is in orde. F Hollandse uitvinding Oude auto’s uitproberen bij Sotheby’s OIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIUIIUIIIIUII IN DIE CATALOGUS staat een 22.30 ADVERTENTIE 22.35 18.15 or 20.55 3. HEUER 19.55 20.00 20.25 20.31 17.00 18.45 18.50 18.55 19.00 19.05 19.10 19.30 19.55 20.00 20.25 20.30 ’0.40 20.45 21.00 22.40 23.05 18.45 18.50 18.55 19.00 19.05 19.30 19.55 20.00 20.25 20.30 21.20 22.10 21.45 22.50 18.45 18.50 18.55 19.00 19.05 19.55 20.00 20.25 20.21 21.05 22.25 18.45 18.50 18.55 19.00 19.05 19.10 19.50 en 14.00 NOS-NOT: School televisie. (K) NOS: Pip en Zip. (K) STER - Reclame. NOS: Journaal. (K) STER: Reclame. (K) TROS: Omnibus - 4. Met de camera op jacht. (K) STER: Reclame. (K) NOSJournaal. (K) STER: Reclame. (K) TROS: Mission Impossible. (K) Zie zo zomer - 4. (K) Die Unvollendete (muziek en beelden). (K) NOS: Journaal. (K) Staatsbezoek Indonesië. om- tus- Mode: Army Look’ enkaas uitt vuistje Lutz, Aart Staartjes, Rob van Reijn), maar ook talent, dat nog nooit op de beeldbuis is geweest (Anke Groot, Fred Florusse, Paul Klare)”. Regisseur is Frans Boelen en Harry Bannink schreef de muziek bij de lied jes. De tien auteurs van het VARA-col- lectief zijn Letty Kosterman, Tony van Verre, Willem Wilmink, Hans Dorre- steijn, Ries Moonen, Jan Riem, Gert Fokkens, Bob in ’t Hout en Jan Pieter Visser. LONDEN Op de rand van een oud hemelbed zitten twee heren dik ke pakken geld te tellen. Tegen het bed aangeleund staat een antiek schilderij. De ene heer houdt het geld, de andere pakt het schilderij onder zijn arm en wandelt ermee de trap af en de straat op, New Bond Street in Londen. „They call it art, but it is bloody money”, zegt een oude bediende. foto van Elsie Tanner (uit Coronation Street), die haar Sunbeam uit 1914 te koop aan bood. Bij de veiling zelf blijkt dit aanbod te zijn ingetrokken, maar ondertussen had Elsie Tanner weer heel wat dagbladen gehaald. Op de dag van de verkoping is de grote Bediendes duwen hulpvaardig de wa gens naar de plaatsen waar allerlei foto grafen er een plaatje van willen maken. Kleine kinderen, maar ook volwassenen laten zich in zo’n oude voiture op de kiek zetten. Kenners gluren voorzichtig onder de motorkappen en leggen aan de standers liefdevol de verschillen uit sen de motoren van toen en nu. LOENERSLOOTAvant garde toneel is ook maar een rekbaar begrip, gezien het werk van „Le Theatre du Béguin”. zo als dat in het Mickerytheater wordt ge toond. Uit de informatie in Mickery Mouth blijkt dat het gezelschapje uir Villeurban- ne bij Lyon alle teksten eerst improviseert eer men ze vastlegt en dat men veel aan lichaamsexpressie en zo doet. Gilbert Leautier, de jonge leider, zegt te zoeken naar nieuwe theatervormen omdat de oude hem en ons niet meer voldoen. Jet ge zelschap plaatst zich als het om vergelijk Net als op een echte kermis zijn er stalletjes met worstjes, koffie en lauw bier en op een gegeven moment staat er zelfs een man geleund over de motorkap van een antiek autokunstwerk, smakelijk te genieten van een rijkelijk daarop uit gestald maal. Nederland II NOS: Wielrennen: ploegentijdrit Mendrisio. (K) Pip en Zip. (K) STERReclame. (K) NOS: Journaal. (K) STERReclame. NOS: Den Haag vandaag. (K) Van gewest tot gewest. (K) Tips van het Nat. Bur. Toerisme. (K) STER: Reclame. (K) NOS: Journaal. (K) STER: Reclame. (K) VPROBerichten uit de zomer. (K) De twintiger en dertiger jaren. Lucia (film 1). (K) NOS: Journaal. Staatsbezoek Indonesië. Nederland I NCRV(K) Kinderprogramma. NOS: (K) Pip en Zip. STER(K) Reclame. NOS' (K) Journaal. (K) STER: Reclame. NOS: Den Haag vandaag. (K) De Dubbeldekkertjes. IKOR: Kenmerk. STER: (K) Reclame. NOS: (K) Journaal. STER- (K) Reclame. Pol. Partijen: Democraten ’66. '66. Socutera. NOS: (K) Natuurfilm. Film (18 jr.). (K) Studio Sport. (K) Journaal. (K) Staatsbezoek Indonesië. Nederland II NOS: (K) Pip en Zip. STER: (K) Reclame. NOS: (K) Journaal. STER: (K) Reclame. (K) NCRV: Eddy Ready Go. STER: (K) Reclame. (K) Journaal. (K) Reclame. NCRV- (K) Enschedees Politie Mannenkoor. (K) Spel zonder grenzen. (K) Liturgische zangen uit de Balkan. NOS: (K) Journaal. (K) Staatsbezoek Indonesië. Nederland I 10.45 De sfeer in de veilingzaal is erg gezellig. Je kunt vrij rondlopen, hier en daar een praatje maken, meebieden, toekijken en fotograferen. De reserveprijs is het mini- mumaanbod waarmee de verkoper ak koord wil gaan en dat alleen de veiling meester kent. Zolang de prijs daar niet boven komt, gaat de verkoop niet door. Het commissieloon voor Sotheby is 10 percent voor verkopen boven 10.000 pond, 12,5 percent voor verkopen tussen 500 pond en 10.000 pond en 15 percent voor verkopen onder 500 pond. Veilingverkopen zijn in Engeland belastingvrij. Na afloop wordt er afgerekend en nemen de kopers hun verworven eigendommen ook meteen mee. Men wil alles zo eenvoudig mogelijk houden en dat moet ook wel want vorig jaar werden er in de verschillende kanto ren van Sotheby bij elkaar niet minder dan 714 veiligen gehouden waarbij verko pers uit 65 Verschillende landen en kopers uit 74 landen betrokken waren. DIT SOORT VEILINGEN schijnt trou- kingen gaat tussen Artaud en The Li ving Theatre in. En ik kan me voorstellen dat ze zich daar zien staan; „ergens”, wel, gezien de methoden en de goede bedoelingen Maar wat je als toeschouwer te zien krijgt is een soort toneel dat nog zo vastgebakken zit aan de Franse toneel- en mime-tradi- ties, dat je het alleen eens kunt zijn met de opmerking dat „Béguin” nog zoekende is. „Béguin” heeft alle schijn een vedet- te-theater te zijn, bestaande uit een lei der en zijn vrouw de eerste actrice, aan gevuld met enige amateurs, die zijn vrouw slecht imiteren. Het programma bestaat uit drie stuk ken, waarvan er twee door leider I eautier geschreven zijn voor Pierette Leautier- Dupoyet. Dit waarschijnlijk omdat ze zo goed hysterische tutjes kan spelen. Het eerste gaat over een schooljuf, die vanwe ge een mislukte jeugdliefde schooljonge tjes uit de weg ruimt. Dit zie je jammer genoeg niet, maar je hoort er alleen maar over in een soort uitgesproken monolo gue intérieur. Het tweede stuk gaat over een burgerlijk vrouwtje dat haar mannen i nkatten verandert, zodra ze het (zeer te recht) niet meer bij haar uithouden Die katten hebben echter de gedaante van spelende kinderen. Pierette speelt beide heksjes op eenzelfde manier: als vijftig Ellen Vogels op een te hoog toerental. Ze kwettert ’n ontstellende hoeveelheid tekst weg, daarbij alle overdreven standjes en gezichtsuitdrukkingen imiterend, die de Franse mime-traditie maar heeft voortge bracht. De monologen, afgewisseld met enig randwerk van de andere spelers, tonen nauwelijks enige dramatische ontwikkeling Men proeft er een protest in tegen de spreekwoordelijke Franse bekrompenheid. Tussen beide stukken in een spelletje van „toneelspelers”, die hun directeur-in-pand- jesjas jonassen en het publiek met mini- kussentjes bekogelen, waarbij een <n lom pen gehulde prelaat uitroept: u zult applau disseren. Te moet een groot ken.ier van het Frans en het Franse moderne toneel (bestaat dat?) zijn om het als satire be doelde spel te kunnen aanvoelen. „Béguin ‘■meelt tot en met 12 september in Loenersloot. DEN HAAG. Het bestuur van de stichting „Het Residentieorkest” heeft met ingang van 31 augustus de vervulling van de functie van artistiek leider door drs. J. A. H. Lüske beëindigd. Deze beslissing komt voor velen niet on verwacht. Begin juni van dit jaar werd de heer Lüske met ziekteverlof gestuurd, dat na twee weken werd gevolgd door tij delijk buitengewoon verlof, waarbij hem zwijgplicht werd opgelegd. Daarvoor hadden reeds berichten de ronde gedaan over verschil van mening tussen de heer Lüske en de directeur van het orkest, de heer H. B. van der Meer, en het bestuur. De heer Van der Meer werd in maart vorig jaar tot directeur van het orkest be noemd. gelijktijdig met Lüske als artistiek leider. Van der Meer is geen musicus, Lüske was tot dan tweede trombonist in het orkest. De orkestcommissie had zich tegen be noeming van Van der Meer verzet. Zij was bang, dat hij zou gaan „optreden met de zelfverzekerheid van de amateur", zoals zij het bestuur schreef. De heer Lüske vond de instructies van het bestuur voor de artistiek leider en die voor de directeur strijdig, waardoor geen goede afbakening van competenties kon worden bereikt. Hij drong aan op wijziging van de instructies, waaraan het bestuur geen gevolg gaf. Intussen was begin dit jaar P. Veenstra benoemd tot programma- coördinator. Hij is tweede cellist in het Residentie Orkest. Het bestuur van het orkest heeft nog geen beslissing genomen over eventuele opvolging in de functie van artistiek lei der. Overeenkomstig de bij de aanstelling van drs. Lüske gemaakte afspraak is deze door het bestuur in de gelegenheid ge steld zijn functie als tweede trombonist in het orkest weer in te nemen. SOMS SCHUDT DE veilingmeester langdurig „nee”, als er nog maar twee bieders zijh overgebleven en hij al prijs opdrijvend beurtelings van de één links naar de ander rechts kijkt. Als de prijzen stijgen wordt het stiller, iedereen schijnt respect te hebben voor dure dingen. Ten slotte geeft één van de bieders het op, éénmaal andermaal, een klap met de hamer en de hoogste bieder mag zich eigenaar noemen van het kunstwerk. Veel toeschouwers noteren de bereikte prijs in hun catalogus en het volgende doek komt op de ezel. Soms is de belangstelling zo groot, dat de mensen niet allemaal in het zaaltje kunnen. Dan worden er andere zaaltjes via een gesloten televisiecircuit met de hoofdzaal verbonden, zodat men van daaruit de verkoping kan volgen en even tueel ook kan bieden. Twee jeugdige toeristen, zonnebril en strooien hoed, komen nieuwsgierig om het hoekje kijken en trekken zich dan weer terug. Ze weten kennelijk niet, dat ieder een kan binnenlopen bij de veilingen van Sotheby. SOTHEBY KENT vaak diverse veilin gen op een dag. Iedere veiling is evenwel steeds gewijd aan een bepaalde categorie kunstwerken, of antieke schilderijen, of moderne etsen, of tapijten enz. Altijd hangen de acht stoffige zaaltjes barstens vol met schilderijen of prenten, die ge durende één van de komende dagen onder de hamer zullen komen, en staan er glazen kasten met Chinees of ander por selein, kristal, horloges, wapens of muziek instrumenten, rekken vol boeken en ook antieke meubelen. Tussen de schilderijen hangen bordjes met: „Het is verboden de doeken met bijtende vloeistoffen te be werken” en tussen de horloges: „Het is verboden pennemessen te gebruiken om de uurwerken te openen.” Bediendes in grijze stofjassen zijn even wel te allen tijde bereid de voorwerpen uit de kasten te halen en zonodig te openen om de bezoekers de kans te geven ze nauwkeurig te bestuderen. In de veiling zaal worden schilderijen op een ezel gezet, omhooggehouden of aangewezen, terwijl de veilingmeester de prijs met sprongen omhoog laat gaan, waarbij hij alle toe schouwers en bieders zorgvuldig in de gaten houdt. Pas op, het even trekken met een wenkbrauw kan opgevat worden als een bod. MEESTAL DUURT een veiling wel enkele uren, maar op 15 oktober 1958 was er bijvoorbeeld een avondverkoop van 3 Manets, 2 Cezannes, 1 Van Gogh en 1 Renoir. Het werd „De verkoping van de eeuw” genoemd, met een opbrengst van circa acht miljoen gulden. Er waren meer dan 1200 mensen, verdeeld over alle zalen. Het eerste bod werd gedaan om 9 uur, en 20 minuten later was alles voorbij. Maar zelfs dit was niet de snelste verkoping, er is er ook nog één geweest van precies 2 minuten en 20 seconden. VANAVOND WEER een keuze uit het rijke filmrepertoire van de onver gelijkelijke Hitchcock, ditmaal een film die hij kort na de oorlog, in 1946, maakte, maar die nog alles te maken heeft met de erfenis waarmee het on uitroeibare fascisme ons achterliet. „Notorious” heet de film die voor namelijk in Rio de Janeiro speelt, waar een groep gevluchte nazi’s weer aan het comlotteren is. Met meegesmokkeld uranium willen de samenzweerders onder leiding van een zekere Sebastian (Claude Rains) een atoomwapen con strueren, waarmee zij wraak willen nemen op de VS. De Amerikaanse Ge heime Dienst heeft een vaag vermoeden van de Duitse ondergrondse activitei ten in Zuid-Amerika en belast haar agent Devlin (Cary Grant) met het on derzoek. Deze weet zich te verzekeren van de medewerking van een vrouw, Alicia Huberman (Ingrid Bergman), die het verraad van haar vader, een ge- vaarlijKe nazi-spion, goed wil maken door zich voor de Amerikaanse zaak in te zetten. Door het verleden van haar vader kent zij o.a. Sebastian die niet het min ste wantrouwen koestert als zij in Rio opduikt. Hij vraagt haar zelfs ten hu welijk en opnieuw offert Alicia zich op, zij accepteert het aanzoek, hoewel ze inmiddels verliefd is geworden op Devlin. Op die manier wordt zij opge nomen in de kring van de actieve Duit se vluchtelingen en kan zij zonder arg waan te wekken zelfs Devlin in het hol van de leeuw binnen halen. Daarmee komt een kernreactie van opwindende verwikkelingen op gang, waarin zich alle mogelijke elementen bevinden die „Hitch” bij voorkeur in zijn films verwerkt. Ook nu blijkt hij weer een „master of suspense” die goed blijft voor een avondje van ontspan nende spanning en angst. CHARLES BOOST HILVERSUM I 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord. 7.16 (S) Badinerie. 7.30 Nws. 7.32 Ac tualiteiten. 7.50 (S) Badinerie. 8.00 Nws 8.11 (S) Badinerie. 8.25 Overweging. 8.30 Nws. 8.32 Voor de vrouw. 9.00 Gym voor de vrouw. 10.00 Pedagogische rp- briek. 10.20 (S) Muz. uit Barok. 11.00 Nws. 11.03 Voor zieken. 11.55 Meded. 12.00 Los-Vast. 12.26 Meded. t.b.v. land en tuinbouw; 12.30 Nws. 12.41 Hier en Nu. 12.58 Radio-Rebus. 14.00 Muz. 14.30 (S) Klass, kamermuz. 15.00 Geref. dienst. 15.30 Spiegel van Duitsland. 16.00 Nws. 16.03 Meer over minder. 16.20 W.K. wielrennen Mendrisio. 17.00 En Bloc met muzikale ill. 18.30 Nws. 19.00 Volksmuz. met commentaar. 19.15 (S) Leger des Heilskwartier. 19.30 Op de man af. 19.35 (S) Muziek, muziek, mu ziek. 21.50 (S) Kerkorgelconcert. 22.20 Avondoverdenking. 22.30 Nws. 22.38 Ko ninklijk staatsbezoek Indonesië. 22.50 Vakantietoeslag toerisme. 23.15 (S) La te date. 23.55 Nws. HILVERSUM H 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn. 7.20 (S) Dag met een plaatje. 8.00 Nws. 8.11 Journaal. 8.20 (S) Dag met een plaatje. 8.30 De groenteman. 8.50 Morgenwij ding. 9.00 Herh. en incidentele progr. 9.35 Waterstanden. 9.40 Schoolradio. 10.00 Voor kleuters. 10.10 Arbeidsvita minen. 11.00 Nws. 11.30 Voor de vrouw. 11.55 Beursber. 12.30 Modern platteland. 12.35 Sportrevue. 12.55 W.K. wielren nen Mendrisio (Zw.) 13.00 Nws. 13.11 Journaal. 13.30 (S) Radiokamerorkest. 14.30 Biels Co. (strip). 15.00 Voor zie ken. 16.00 Nws. 16.03 Land der muzen. 17.00 Mobiel. 17.40 Alles voor de club. 17.55 Meded. 18.00 Nws. 18.11 Journaal. 18.20 Uitz. DS’70. 18.35 Uit welk progr. 19.30 Nieuws. 19.35 Avondgebed. 20.05 (S) Omroeporkest. 21.45 Station call: Denemarken. 22.30 Nws. 22.40 Me ded. 22.45 Journaal. 22.55 Tout a toi. 23.20 (S) Beroemde soloconcerten. 23.55 Nws. HILVERSUM III 9.00 Nws. 9.03 Zing, zing, zing. 10.00 Nws. 11.00 Nws. 11.03 De muzikale fruitmand. 12.00 Nws. 12.03 Felix Meur- ders Show. 13.00 Nws. 13.03 Joe Blow Show. 14.00 Pop-mixture. Ieder heel uur nws. BRUSSEL 324 12.00 Nws, meded., SOS-ber. 12.08 Lichte muz. 12.55 Buitenl. persoverz. 13.00 Nws, toneelagenda. 13.20 Dansor- kest. 13.55 Beursber. 14.00 Nws. 14.03 Lichte muz. 15.00 Nws. 16.00 Nws. en beursber. 17.00 Nws, meded. 17.15 Voor oudere luisteraars. 17.55 Weegschaal 18.00 Nws. 18.03 Voor soldaten. 18.28 Paardesportber. 18.30 Verkeerstips. 18.45 Sport. 18.55 Taalwenken. 19.00 Nws. en actualiteiten. 19.40 Promenadeconcert 20.00 Operettemuz. 22.15 Jazz en chan sons. 23.00 Nws. 23.10 Klass, muz. 23.40 Nws. wens een Hollandse uitvinding te zijn en werd pas in 1676 in Engeland ingevoerd, aanvankelijk alleen voor het verkopen van boeken. De firma die later de naam Sotheby zou krijgen werd in 1744 gesticht en wel door Samuel Baker. Nu wordt er vrijwel alles geveild, met naast de eerder al genoemde zaken onder andere ook nog bloemen, balletmateriaal, toneelontwer- pen, racepaarden, vliegtuigen en antieke auto’s. Wij maakten zo’n oude autoverkoping mee. Het is een dolle kermis, die eigenlijk al bij de voorbeschouwing begint. De handeling vindt plaats in een enorme hal in Earl’s Court, waar 64 oude auto’s staan tentoongesteld met als oudste een Benz Dog-Cart uit 1899, opbrengst 25.000 gul den. De bezoekers zijn kennelijk speciale liefhebbers, want het eerste dat opvalt is, dat er op het parkeerterrein buiten min stens evenveel antieke auto’s staan als binnen. Nederland 1. In het kinderprogram ma van de NCRV een lange aflevering van de Zweedse kinderfilm Petter en Lotta. Dan Pip en Zip, het journaal, Den Haag vandaag en de Dubbeldek- kertjes. Om half acht komt Kenmerk met aansluitend het journaal en een uitzending van D’66. Socutera komt ver volgens nog met een filmpje over het werk van het Koningin Wilhelmina- fonds voor de kankerbestrijding. Vervolgens is het tijd voor de serie Uit de wereld der Insecten, waarvoor de bijen model staan Deze aflevering gaat namelijk over de bestuiving van bloemen en planten die zonder de bijen niet mogelijk zou zijn. En dan als hoofd film „Berucht” (Notorious) van Alfred Hitchcock. Studio Sport krijgt vervolgens een klein half uur voor de gebruikelijke woensdagavondaflevering en dan heb ben we alleen nog het laatste nieuws met de beelden uit Indonesië te goed. De NOS is op Sumatra in Medan en bij het Tobameer, waar prins Bernhard op bezoek gaat. Nederland 2. Na Pip en poppetjes en het nieuws van de NCRV voor de 2e keer deze week Eddy Becker, maar nu met eigentijdse klanken. We zien onder meer Rod Mc Kuen met zijn soldiers, die geen helden willen zijn Michel Del- pech, Teddy Brown, Ulli Martin, Sandy Coast, de Spaanse groep Aguaviva en niet te vergeten onze eigen Shocking Blue met de nieuwe plaat Blossom Lady. Het journaal is ook vandaag weer ex tra lang in verband met het koninklijk bezoek aan Indonesië. Daarna een pro gramma waarnaar velen in Enschede zullen uitzien. Onder regie van Andries Roest maakte het Politie Mannenkoor van deze stad namelijk een program ma, waarin enkele vrouwelijke agenten optreden als omroepsters. Medewer king verleent ook het orkest van Fred dy Gaasbeek, oftewel Freddy Golden dait aangename muziekjes speelt. Een uur en 20 minuten nat vermaak in de vorm van Spel zonder Grenzen, dat komt uit Oostende in België waar in de haven het wedstrijdterrein is uit gezet. Voor Nederland neemt deel de Doetinchemse ploeg. Verder Einsiedeln uit Zwitserland, Libourne uit Frank rijk, Pesaro uit Italië, Bournemouth uit Engeland en Leek uit Duitsland. Ba rend Barendse vertelt wat er in en bui ten het beeld gebeurt. Vijf minuten liturgische zangen tot slot van het NCRV programma. Ze wer den in Roemenië opgenomen. Het laat ste nieuws en reportages uit Indonesië sluiten de woensdagavond af. (Van onze correspondent) HILVERSUM. „Wij in de wereld” is een serie televisie-amusementspro- gramma’s, waarin de VARA een schrij verscollectief aan het werk heeft gezet. Negen auteurs, waarvan enkelen al meer voor de VARA actief waren en anderen, wier talent de VARA wel onderkende, maar nog niet wist te plaatsen, werden verleden jaar aan het werk gezet. De vrucht van hun aller inspanning heeft nu geresulteeerd in drie programma’s van ieder bijna een uur, waarin een bepaald onderwerp op vriendelijke en soms bijtende manier wordt gehekeld. „Wij en de school” is de eerste af- I levering en wordt aanstaande zondag 5 september uitgezonden. Aflevering II I „Wij en de sport” volgt vier weken daarna en weer vier weken later volgt „Wij en de kunst”. Het schrijverscollec tief is nu bezig aan „Wij en het huwe lijk”. Joop Koopman, chef amusement van de VARA-televisie: „Dat werken in teamverband is zo goed gegaan, dat onze programmaplanning er zelfs door in verlegenheid is geraakt. Wij hadden niet zo vlug resultaten verwacht. De bedoeling van deze serie is het bren- I gen van amusement in een semi-docu- mentaire vorm. Met bet thema „Wij en de wereld om ons heen”, dat (toegege- I ven) wat platgetrapt is, kan je natuur- lijk eindeloos veel mogelijkheden aan- boren”. „Het aardige is wel, dat wij van die negen auteurs monologen, dialogen, sketches, filmscenario’s, enfin, alles wat met schrijven en televisiemaken mo- I gelijk is, hebben gevraagd. En wat de I spelers betreft, hebben we het eensdeels in bekende namen en gezichten gezocht (Pleuni Touw. Wieteke van Dort, Luc 'VVVVWVVVVVWVVVVVVVIMfWVUVVVUVWWWVWWVWVWWIARA hal volledig gevuld met mensen. De tele visie is vertegenwoordigd en het filmjour naal en de fotografen sjouwen rond met ladders en klimmen daar af en toe op. De veilingmeester heeft een rode anjer in zijn knoopsgat maar gedraagt zich verder precies net als bij een schilderijenverko ping. Het maken van familieportretten in oude auto’s gaat nog steeds door, maar in tegenstelling tot de zorgvuldige behande ling van de wagens bij de voorbeschou wing klimmen de fotografen nu zomaar op dak en spatborden als ze daardoor toevallig een aardig plaatje kunnen schie ten.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1971 | | pagina 13