Weinig geld voor veel werk bij Nederlandse dramaturgie Parijse schilders in protest tegen regermgscensuur De twee wezen NRT met vrolijke avond voor hele volksstammen in première INTENSIVE CARE® helpt direkt. CONFERENTIE DER LETTEREN BEZORGD OVER VERSCHRALING Kritische doeken van expositie verwijderd Grote show rond Des O’Connor f3.50 l»roef flesje 3 25ct. „LIEFDE HALF OM HALF” Marg. Rutherford als Miss Marple Schrale huid? Ruwe handen? TV vanavond 3r TV maandag sJ Radio dinsdag TV dinsdag 9 MAANDAG 4 OKTOBER 1971 8 0 jjS Een paar druppels van deze liquid skin cream volstaan om ruwe, droge huid weer zacht en soepel te maken. Intensive Care is niet vet, en trekt meteen in. Gebruik 't voor uw handen,ellebogen, CZfl hielen, knieën. tXJ Intensive Care, f/A licht geparfumeerd en bijzonder 1 heilzaam. ROTTERDAM De Engelse to neelschrijver Alan Ayckbourn heeft een paar jaar geleden met zijn eerste blijspel, „Relatively speaking” (hier onder de titel „Slippers” door Cen trum gespeeld) al bewezen dat hij niet alleen een spitse, trefzekere hu mor bezit maar ook een grote handig heid in het bedenken en uitwerken van komische situaties. Die twee eigenschappen komen nog duidelijker aan het licht in zijn nieuwste blijspel, dat nu in Londen alweer een jaar lang volle zalen trekt: „How the other half loves” (een toespeling op de Engelse sociologische gemeen plaats „How the other half live s”). Sedert dit weekeinde wordt het door het Nieuw Rotterdams Toneel in het Hofplein-Theater gespeeld in een uitstekende vertaling van Anty Wes terling onder de titel „Liefde half om half”. Men hoeft geen koffiedik kijker te zijn om te kunnen voorspel len dat het ook in Nederland hele volksstammen een vrolijke avond zal bezorgen. ENSCHEDE De centra voor Nederlandse dramaturgie in Amsterdam en Antwerpen, die de Nederlandstalige toneelschrijfkunst bevorderen, ver keren financieel in een kritieke situatie. Komen geen aanvullende sub sidies beschikbaar, dan kan niet worden ontkomen aan het enige maanden stilleggen van het werk der centra. Dat was een van de conclusies op de Conferentie der Nederlandse Letteren, die afgelopen weekeinde in En schede is gehouden. Omroepen Prijzen Hilversum geeft meer nieuws VWVVVVAAAAAAAAAAAAAA7 (Van onze correspondent in Parijs) ieen- ADVERTENTIE „Een toon- rkda- 21.11 15 u.! uur: 10.45 „De een andel n tot ie tot t ge- iultu- u da- zon- park, i van van van 18.50 18.55 19.00 19.05 traat, -13.30 laan- ère”, rielle >eeck, nder- i aan- nvijk. 19.10 19.55 20.00 20.00 20.15 20.21 18.45 18.50 18.55 19.00 19.05 1930 19.55 20.00 20.15 20.21 21.10 22.00 22.50 22.55 een i ter komt. Martine Crefcoeur gaf aardig spel te zien als het schuchtere huissloofje Mary Featherstone en Anny de Lange weinig inspirerende rol van Fiona Foster. Hans Boswinkel viel nogal uit de toon maakte wat er te maken was van de van het geheel door zijn onophoudelijke clownsgrimassen en zijn karikaturale spel als Bob Phillips; een zo op keurig perso neel gestelde chef als Frank Foster zou deze man geen halve dag op zijn afdeling hebben gehouden en Fiona zou hem stel lig niet als minnaar hebben gewenst. John van de Rest heeft met deze opvoe ring opnieuw een overtuigend bewijs van zijn regietalent gegeven, te meer omdat „Liefde half om half” tot een heel ander genre behoort dan dat waarmee hij zich tut dusver voornamelijk heeft beziggehou den. Dat de spanning na de pauze wat inzakte, lag niet aan hem maar aan de schrijver, die de grandioze eetscène niet meer kon overtreffen en de eindjes van zijn intrige toch nog aan elkaar moest knopen. Maar over het geheel was het een zeer amusante voorstelling, als eenvoudige ontspanning toch van betere kwaliteit dan de andere „vrolijke avondjes” die het huidige seizoen tot dusver heeft opgele verd. SIMON KOSTER Een half uur vervolgens voor muziek liefhebbers. Gerard van Blerk speelt samen met het Omroep Orkest onder leiding van Leo Driehuys het piano concert in B gr t.KV 595 van Mozart. Tenslotte een programma van Frans Wijsen over de zojuist begonnen, syno de van Rome 1971. tNJÏNSIVÈ CARï PARIJS. „Omdat op last van de Franse regering vorige week twee schil derijen uit een expositie in het Museum der Moderne Kunst verwijderd werden, hebben de conservatoren en directies der voornaamste Parijse musea en kunstgale rijen besloten zich door middel van een staking solidair met de gecensureerde schilder Mathelin te verklaren. Om die zelfde reden heeft ook de Franse sectie van de Biennale de Paris welke internati onale kunst manifestatie zojuist begonnen was, zaterdag de deuren weer gesloten. 22.15 I 22.25 I22.30 1; 22.35 TELEAC: Economie (1). door Lu- 2, 14- zon- Nederland I NOS: (K) De Fabeltjeskrant. STER: (K) Reclame. NOS: (K) Journaal STER: (K) Reclame. AVRO: (K) TopPop. (K) Boekje Open. STER: (K) Reclame. NOS: (K) Journaal. STER: (K) Reclame. AVRO: (K) Peyton Place. (K) Des O’Connor Show. AVRO’s Televizier Magazine. NOS: (K) Journaal. TELE AC: EHBO (4). De sectie uitgeverij en boekhandel van de Conferentie der Nederlandse Letteren stelde vast, dat er bij het lezerspubliek sprake is van een sterke vermindering van de belangstelling voor letterkundige prijzen, wat komt door het grote aanta' van dergelijke prijzen. De sectie kreeg overigens geen gelijk bij de Algemene Conferentie. In een resolutie dringt de Conferentie er op aan de gemeenschappe lijke prijs der Nederlandse Letteren aan merkelijk te verhogen, om zich sterker van andere litteraire staatsprijzen te on derscheiden en om te kunnen wedijveren I; Nederland 1. Na de fabeltjeskrant en het journaal gaat de AVRO op de Ipopulaire toer met Toppop. In de eer- l;ste aflevering van dit seizoen enkele I; bekende groepen, zoals The Marmala- I de. The Creedence Clearwater Revival, WWWWWWWWWWWWWWWWWVWWWVWWWWWWWW' The Pioneers en voorts de Spaanse Nederlander Tony Ronald. Rien van Wijk heeft evenals vorig jaar de regie en Ad Visser zorgt weer voor de pre sentatie. In de tweede aflevering van Boekje Open, een programma waarin jonge mensen hun favoriete schrijver ont moeten, komt vanavond Bert Schier- beek als gast. Aansluitend aan het tweede journaal een aflevering van Peyton Place, die zijn vaste maandaga- vondplaatsje nu heeft gevonden. Dan is het tijd voor de Des O’Con- norshow. Die meneer Des O’Connor staat in Amerika al hoog aangeschre ven, maar in ons land kent niemand hem nog. Hij schijnt een vriendelijk en uiterst kundig artiest te zijn, die zingt, danst, praat en nog veel meer. Hij ontvangt in elke show bekende en minder bekende gasten. Deze eerste maal is daar bij de Duitse filmster Elke Sommer. Verder de fondant-pia - nist Liberace een Schots kwartet, de Amerikaanse zangeres Teresa Graves en de filmster Patrick Newell, die we nog wel kennen van de serie De Wre kers. Net als Peyton Place is Televizier Magazine verhuisd naar de maandag. Na het laatste nieuws nog de vierde EHBO-les van Teleac Het uitgangspunt van de intrige wekt geen hoge verwachtingen: Fiona Foster, een niet meer jeugdige maar nog heel charmante vrouw, heeft haar man Frank, afdelingsdirecteur van een groot bedrijf, op zekere avond bedrogen met een van Franks ondergeschikten, Bob Phillips. Ter verklaring van haar late thuiskomst die nacht maakt zij Frank wijs dat zij Mary Featherstone, het vrouwtje van een nog jongere employé van de zaak, heeft moe ten troosten omdat haar man haar be driegt. Zij vertelt dit aan Bob, die daarop zijn vrouw, Teresa, een soortgelijk ver haal doet, alles natuurlijk „strict vertrou welijk”. Maar ondanks die vertrouwelijk heid vinden de bedrogen wederhelften, die zonder enig wantrouwen het leugentje slikken, allebei dat ze iets aan die huwe lijksmoeilijkheden van de Featherstones moeten doen en beiden vragen ze het jonge echtpaar ten eten, uiteraard met het ge volg dat de misverstanden zich aan alle kanten torenhoog opstapelen. Tot zo ver wijkt het stramien van het stuk niet af van dat waarop de komische verwikkelingen van duizenden andere blijspelen gebaseerd zijn. Maar Ayck bourn heeft één kostelijke en originele inval gehad: de komedie speelt zich af in een decor dat zowel uit de luxueuze huiskamer van de Fosters als uit de veel goedkoper ingerichte huiskamer van de Phillipsen bestaat. Die twee kamers zijn niet door een wand of iets dergelijks gescheiden, maar als het ware over elkaar heen geschoven, zoals twee foto’s die bij vergissing op hetzelfde negatief zijn geno men. Bijgevolg lopen en praten de twee waardoor schilders en andere kunstenaars hun onvrede met de bestaande orde al eerder hadden kenbaar gemaakt. Over de eventuele kunstwaarde der bei de doeken heeft intussen nog niemand zich uitgesproken. Maai de tot dusver totaal onbekende schilder Mathelin die het object, of zo men wil het slachtoffer van deze regeringscensuur is geworden kan de minister van Binnenlandse Zaken natuurlijk wel dankbaar zijn dat, dankzij deze kunstrel, zijn naam nu overal in één adem met die van meesters als Modgliani of Brancusi wordt uitgesproken, wier werken door hogerhand indertijd even eens aan de openbare circulatie werden onttrokken. De vergadering van de letterkundigen uit Nederland en België heeft zich nogal beziggehouden met de toneelschrijfkunst. De bovengenoemde centra, die een paar jaar geleden door de Conferentie in leven werden geroepen, hebben bewezen in een grote behoefte te voorzien en men maakte zich dan ook grote zorgen ovev het voortbestaan. De toegekende subsidies zijn niet voldoende voor de snel gestegen werkzaamheden. De Conferentie drong erop aan het subsidiestelsel voor Nederlandstalig toneel in België en in Nederland volgens hetzelf de systeem te organiseren, met het oog op het ineenvloeien van beide speelgebieden. De Conferentie was verder bezorgd over de verschraling bij de omroepen, ook al door geldgebrek veroorzaakt. Het wordt steeds moeilijker een zo groot mogelijk aantal eigen produkties tot stand te bren gen, met name ook van oorspronkelijk Nederlandstalige hoor- en televisiespelen. De sectie toneel van de Conferentie dér Nederlandse Letteren besloot een bundel samen te stellen, dat „Dramatisch Ak koord” zal heten, analoog aan de bundels „Litterair Akoord” en .Kritisch Akkoord” EINDHOVEN Bij de zesde verjaardag van de Eindhovense stadsschouwburg heeft „Globe” „De twee wezen” van d’Enneri en Cormon, dat reeds duizenden opvoeringen beleefde, zaterdag in een nieuwe versie in première gebracht. De uitverkochte zaal belaonde de uitvoerenden met een lang durig applaus en een enorme bloemen- schat. Het vorige seizoen had Ton Lutz dit stuk al op het programma staan, maar toen kon het niet worden gerealiseerd. Het is een oud melodrama met tal van cliché-situa- ties, dat niet zoals in 1875 bij de eerste Nederlandse uitvoering in Amsterdam, om met Lutz te spreken „recht voor zijn raap” kon worden gespeeld. De ballades, die de taferelen verbonden, werden gezongen en gespeeld door Jan- Anne Drenth en Coen van Orsouw, die daarmee in de plaats kwamen van de aan vankelijk hiervoor gedachte artiesten de Zangeres Zonder Naam en Johnny Hoes. De Twee Wezen, Henriëtte en Louise, wer den gespeeld door Petra Laseur en Ineke Cohen, de graaf en gravin door Henk Rig- ters en Ann Hasekamp. De grote rol van Madame Frochard, die dit keer in travestie door Wim van den Brink werd vertolkt, oogstte bij het premièrepubliek veel succes. Ton Lutz als regisseur had de levendig heid van het toneelbeeld door projecties verhoogd. Toneelbeeld, licht en kostuums waren van Nicolaas Wijnberg, de liedjes en de vertaling van Ernst van Altena. Onze toneelrecensent zal nader op deze voorstelling terugkomen. „Liefde half om half” („How the other half loves”), blijspel in twee be drijven door Alan Ayckbourn. Ver taling: Anty Westerling. Nederlandse première bij het Nieuw Rotterdams Toneel op 1 oktober in het Hofplein- Theater te Rotterdam. Regie: John van de Rest. Hoofdrollen: Pim Dikkers, Lies Franken en Jules Royaards. Decor: Massimo Götz. DE KRO HEEFT ER weer een nieu we filmserie op maandag bij. Ditmaal gaat het over de verfilmde romans van de Engelse detectiveschrijfster Agatha Christie die behalve de Belgische speurder Hercule Poirot, ook nog de vrouwelijke detective miss Jane Mar ple creëerde. Over de vier films, door George Pollock geregisseerd, waarin Margaret Rutherformd de scherpzinni ge Miss Marple gestalte gaf, gaat het in deze serie. Ook de secties radio en televisie hielden zich met de dramaturgie bezig. De secties besloten gezamenlijk aandacht te schen ken aan de letterkundige en dramatische bedrijvigheid in Nederland en België, een tamelijk vaag geformuleerd voornemen. De afdeling radio wil doorgaan met au teurs te stimuleren tot het schrijven van hoorspelen. Er komt weer een wedstrijd en er worden weer opdrachten gegeven Er komen radio-uitzendingen over Guido Gezelle, Multatuli, August Vermeylen en het tijdschrift Forum. In een reeks pro gramma’s zullen winnaars van litteraire prijzen op hun werk terugzien. In vier programma’s spreken critici over wat zij het beste prozawerk en de beste poëzie bundel uit 1971 vinden. De Wereldomroep zal Nederlandse hoorspelen in het Spaans en Portugees verspreiden en in het Engels vertaalde korte verhalen doen voordragen en probe ren de opnamen ervan te verspreiden. De televisieomroepen van België en Ne derland willen vaker met name eikaars televisiedrama’s overnemen. Dit wordt be vorderd doordat de acteursorganisaties als proef een tariefsverlaging hebben aan vaard inzake de relayering. In België en Nederland zullen elk drie opdrachten worden gegeven voor televisiespelen. In Nederland worden nog onder andere zeven opdrachten gegeven op basis van een sub sidie van CRM. De voorbereiding van een muzikale ver sie van „Mariken van Nieumeghen” voor het Holland Festival wordt voortgezet. Nederlandse kunstenaars zullen dit werk herschrijven en componeren. Waarschijnlijk wordt in 1972 als co- produktie een dramatisering verwerkelijkt van „een mens van goeden wil” Walschap evenals „De avonduren Beethoven” van John Murat. Bovendien zal in beide landen in 1972 dramatisch werk worden gerealiseerd of uitgezonden van of naar ongeveer vijftig auteurs uit noord en zuid. De beeldomroepen in Nederland en Bel gië besloten ook de mogelijkheid na te gaan om „Reinaert de Vos” als co-pro duktie in een verfilmde versie op het scherm te brengen Zij zullen verder weer speciaal voor televisie geschreven jeugdse ries produceren of uitzenden. De twee schilderijen zijn op last van de regering weggehaald omdat ze beledigend werden geacht voor de Franse staatsin stellingen. Op het ene doek was de poort - deur van het Elysée, het ambtspaleis van de president der republiek afgebeeld waarachter men een enorme Gruyère- kaas kon ontwaren. In de Franse volks mond is een kaas soms synoniem met een goed betaald baantje. Oo het andere schil derij had de Arc de Triomphe met het graf van de onbekende soldaat de gedaan te van een keukenfornuis aangenomen. De minister van Binnenlandse Zaken is van oordeel dat het geen pas geeft in een expositie die door de regering wordt ge subsidieerd symbolen of monumenten te ontluisteren die de overgrote meerderheid van het Franse volk gerespecteerd wii blijven zien. De protesterende conserva tors en andere kunstofficials beroepen zich daarentegen op de vrijheid van de kunstenaar zijn eigen opvattingen te hul digen en in zijn werk tot uiting te bren gen. Ze vinden bovendien dat de beide geïncrimineerde schilderijen nogal on schuldig zijn naast vele manifestaties Martine Crefcoeur en Hans Bos winkel in „Liefde half om half”. echtparen langs elkaar heen, quasi zonder elkaar te zien of te horen, en de schrijver heeft daar een s törtvloed van bijzonder grappige dialoogeffecten uit gehaald. Het hoogtepunt daarvan vormt het etentje waarop de Featherstones zijn uit genodigd, zowel bij de Fosters als bij de Phillipsen, weliswaar op twee verschillen de avonden, maar in het stuk tot één tafereel verenigd. Hoogst ingenieus be dacht is de eettafel, bij de Fosters smaak vol gedekt met linnen, porselein en kris tal, bij de Phiillipsen rommelig met pa pieren servetjes en plastic borden, en toch één geheel vormend. De clou daarbij is dan dat de Featherstones zich het ene ogenblik uiterst keurig en onderdanig moeten gedragen omdat ze te gast zijn bij de chef, van wie William Featherstone zijn promotie verwacht, en het volgende ogen blik heel gewoontjes de eenvoudige maal tijd van een eenvoudige collega delen. Deze scène werd vooral schitterend ge speeld door Jules Royaards, die van de ambitieuze kantoorbediende, verschriikke- lijk serviel tegenover zijn chef maar on uitstaanbaar schoolmeesterachtig tegen zijn gedwee en verlegen vrouwtje, figuur maakte om nooit te vergeten. Sprankelend van humor en raak van karakterisering was ook het spel van Lies Franken, die als de slonzige maar strijd lustige Teresa Phillips telkens weer ver raste d'- haar meeslepende, tempera mentvolle uitbeelding. Heel vermakelijk was Pim Dikkers als de bedrogen echtge noot, die de echtelijke ontrouw overal bespeurt behalve in zijn eigen huis en die met zijn naïeve pogingen om vrede te stichten telkens aan het verkeerde adres Z De eerste film in de serie Agatha Christie en de Film” is tegelijk de eerste Marple-film die Pollock in ’61 maakt en die. zich baserend op de roman 16.50 from Paddington”- „Mur der she said” ging heten en in ons land als „Moord in trein 16.50” in roulatie kwam. De intrige komt op gang als de moederlijk uitziende miss Marple in haar forensentrein op weg naar huis een moord ziet gebeuren in een voorbij schietende expresse, niet serieus geno men wordt door de politie en dan zelf maar op pad gaat om de moord op te lossen. En als miss Marple op pad gaat, houdt niets of niemand haar tegen. Ze verricht zelfs als dienstbode vermomd haar speurderswerk, verzamelt diverse verdachten om zich been en wijst dan in een spannende slotscène de dader aan. Noch de schrijfster, noch de regis seur kan zich in de rol van de doortas tende miss Marple die zich aan de buitenwereld toont als een wat lastige en zeurderige oudevrijster, een betere vertolkster wensen dan Margaret Ru therford die als „Komische Alte” heel wat filmrollen op haar naam heeft staan, maar nooit zó haar uiterlijk en komische gaven heeft weten uit te buiten als in de serie van vier Marple films die de KRO nu begonnen is. CHARLES BOOST CHESEBROUCH Nederland 2. Als de ‘‘abel is verteld en het nieuws is gelezen gaat de KRO van start met een verhaaltje over Lippy de leeuw. De rest van de tijd tot acht uur is voor Wij, heren van Zichem, tweede afleve ring van de nieuwe serie. Direct na het tweede journaal de populair wetenschappelijke rubriek Gamma, waarin ditmaal wordt behan deld de archeologie en wel in de vorm van een documentaire over de opgra vingen op de heuvel Masada van de Dode zee. Daar zou het paleis van koning Herodes te vinden zijn. Als op net eerste net Peyton Place is afgelopen is er net een minuut om over te schakelen naar Nederland 2. Daar kunnen de romantici namelijk opnieuw hun hart ophalen. Na de films naar werken van Jan de Hartog gaat de KRO nu namelijk een reeks films brengen naar romans van Agatha Cris- tie, de koningin van de detectivero mans. Vanavond de eerste. Moord in trein 16.50. NOS: (K) Journaal. STER: (K) Reclame. NCRV: (K) Stief been en zoon (serie)* 20.50 Hier en Nu. 21.25 (K) Arsène Lupin (serie). Ander Nieuws. NOS: (K) Journaal. Den Haag vandaag. HILVERSUM Met ingang van vandaag is het aantal uitzendingen van de radionieuwsdienst weer uitgebreid Ook het schema van de uitzendingen is gewijzigd, waarbij als grondregel geldt I dat op weekdagen op Hilversum I het I nieuws is te beluisteren op de halve i uren en op Hilversum II op de hele uren. Een en ander betekent onder meer. dat op deze zenders ook nieuws wordt gegeven om 10.30 uur, 15.30 uur, 17.30 uur en 23.00 uur. Hilversum III blijft tot en met 17.00 uur nieuws geven op elk heel uur maar als gevole van de zendtijduitbrei ding komt de eerste uitzending al om 7 uur ’s morgens Deze uitzending is, evenals die van 8 uur op Hilversum III alleen te ontvangen op de FM-band. HILVERSUM I 7.00 Nws. 7.02 Het levende woord. 7.07 (S) Badinerie. 7.30 Nws. 7.41 Actu aliteiten. 8.24 Overweging. 8.30 Nieuws. 8.41 Voor de vrouw. 10.00 Schoolradio. 10.15 (S) Aubade. 10.30 Nws. 10.33 CS) Aubade. 11.00 Voor de zieken. 11.30 Be jaarden. 11.55 Meded. 12.00 (S) Van twaalf tot twee: 12.22 Wij van het land; 12.26 Meded. t.b.v. land- en tuin bouw; 12.30 Nws. 12.41 Actualiteiten. 13.00 Raden maar14.05 Schoolradio. 14.30 (S) Interlokaal. 15.30 Nws. Over- heidsvoorl. 17.00 Folkloristische muziek Antillen. 17.10 (S) Metropole orkest. 17.25 Voor de kleuters. 17.30 Nws. 17.32 Actualiteiten. 18.00 (S) Licht ensemble. 18.19 Pol. Partijen: N.M.P. 18.30 Nieuws. 18.41 Actualiteiten. 18.50 Voorbeschou wing komende progr. 19 00 Musiceren de dilettanten. 19.30 Dood doet leven. 19.45 De zingende kerk. 20.00 (S) Ned. muz. en Ned. poëzie. 21.00 Babel kunst kroniek. 22.00 (S) Bariton en piano. 22.25 Overweging. 22.30 Nws. 22.38 Den Haag vandaag. 22.50 Actualiteiten. 23.15 Voer voor vogels. 23.55 Nws. HILVERSUM II 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgym. 7.20 (S) Dag met een plaatje. 8.00 Nws. 8.11 Joum. 8.20 (S) Dag met een plaatje. 8.30 De groenteman. 8.50 Morgenwij ding. 9.00 Veertigjarig bestaan van de Volksmuziekschooi „Willem Gehrels” (I). 9.35 Waterstanden. 9.40 25 jaar Kleutertje luister. 10.10 Arbeidsvitami nen. 11.00 Nws. 11.30 Rondom 12. 11.55 Beursber. 12.30 Overheidsvoorl. voor de landbouw. 12.40 Knipperlicht. 13.00 Nws. 13.11 Joum. 13.30 CS) Vrouw en partituur, (slot). 14.05 (S) Nw. platen. 15.00 Zoeklicht op Nederland. 16.00 Nws. 17.00 Mobiel. 17.40 Uit welk I progr. is dit? 17.55 Meded. 18.00 Nws. 1 18.11 Joum. 18.35 Open doel. 19.00 (S) I Licht ensemble. 19.25 Paris vous parle. I 19.30 Vanavond veel muz. 20.00 Nws. 22.30 Vanavond laat. 22.55 Meded. 23.00 Nws. 23.10 Joum. 23.55 Nws. HILVERSUM III 7.00 Nws. 7.02 Dag dinsdag. 8.00 Nws. I 8.02 Onderweg. 9.00 Nws. 9.03 Plaatjes I voor de pep. 10.00 Nws. 11.00 Nws. 111.03 Vrolijke visite. 12.00 Nws. 13.00 Nws. 13.03 De Eddy Becker Show. 14.00 I Nws. 15.00 Nws. 15.03 Drie-draai. 16.00 I Nws. 16.03 Mix. 17.00 Nws. met belangrijke buitenlandse prijzen Wenselijk is het aantal prijzen in beide landen niet te beperken en de hoogte ervan op te voeren. Ook wordt voorge- steld het lezerspubliek te betrekken bij toekenning van de prijzen. Nogmaals werd in een resolutie aange drongen op het onverwijld beschikbaar stellen van de nodige middelen om in België een bureau voor de bibliografie van de Nederlandse taal- en letterkunde in te richten zoals in Nederland reeds bestaat. De Conferentie herinnert ook aan de eerder geuite wens de oorzaken weten schappelijk te onderzoeken van de onvol doende belangstelling, die het in Neder land verschenen boek in Vlaanderen ge niet en omgekeerd. Nederland II 18.45 NOS: (K) De Fabeltjeskrant. 18.50 STER: (K) Reclame. 18.55 NOS: (K) Journaal. 19.00 STER: (K )Reclame. 19.05 KRO: (K) Lippy, de leeuw. Wij, Heren van Zichem (feuiil.) STER: (K) Reclame. NOS: (K)Journaal. NOS: (K) Journaal. STER: (K) Reclame. KRO: (K) Gamma: opgravingen aan de Dode Zee. Agatha Christie: Film Moord in trein 16.50. 22.30 (K) Pianoconcert. Mozart. 23.00 Svnode Rome 1971. 23.30 NOS: (K) Journaal. Nederland II 18.45 NOS: (K) De Fabeltjeskrant. 18.50 STER: (K) Reclame. 18.55 NOS: (K) Journaal. 19.00 STER: (K) Reclame. 19.05 NCRV: (K) Dier en vriend (se rie). 19.30 (K) Film. 19.55 STER: (K) Reclame. 20.00 20.15 20.21 Nederland I en 14.00 NOS-NOT: Schooltele visie. 18.45 NOS: (K) De Fabeltjeskrant. STER: (K) Reclame. NOS: (K) Journaal. STER: (K) Reclame. VARA: Volgende patiënt (se rie). 19.30 (K) Tik Tak Tor. 19.55 STER: (K) Reclame. 20.00 NOS: (K) Journaal. 20.15 STER: (K) Reclame. 20.20 VARA: Documentaire. 22.20 (K) Achter het nieuws. 23.00 NOS: (K) Journaal. 23 05 Weekoverzicht Schooltelevisie.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1971 | | pagina 9